PDA

View Full Version : Exit-poll


armando
7 juni 2009, 08:48
Wat hebben jullie zonet gestemd?

Ikzelf 2 x VB

dominatrix
7 juni 2009, 08:49
2x Vlaams Belang.

Thomas Paine
7 juni 2009, 08:51
1x NVA
1x Cd&V

dominatrix
7 juni 2009, 08:51
Gij zijt 't kartel zelf al terug aan't maken :D

Thomas Paine
7 juni 2009, 08:53
Gij zijt 't kartel zelf al terug aan't maken :D

Lol
Nee bij het Vlaams parlement stond bij cd&v iemand op de lijst die paar dingen voor mij gedaan heeft :-)

Burry
7 juni 2009, 08:55
2 x N-VA + 2 x N-VA (volmacht)

Scherven A. Mok
7 juni 2009, 08:55
Lol
Nee bij het Vlaams parlement stond bij cd&v iemand op de lijst die paar dingen voor mij gedaan heeft :-)

Laat me raden, een bouwvergunning in orde gebracht :evil:

dominatrix
7 juni 2009, 08:56
Lol
Nee bij het Vlaams parlement stond bij cd&v iemand op de lijst die paar dingen voor mij gedaan heeft :-)

Werkt dat nog altijd ja? jeetje zeg, zo gaan we die zuilen hier nooit wegkrijgen.

Thomas Paine
7 juni 2009, 08:58
Laat me raden, een bouwvergunning in orde gebracht :evil:

nee veel kleiner en eigenlijk niets met zijn politieke functie te maken

dominatrix
7 juni 2009, 09:04
nee veel kleiner en eigenlijk niets met zijn politieke functie te maken

Zo zo...

SchreeuwVanDeLeeuW
7 juni 2009, 09:07
In dit gezin: 3 keer Vlaams Belang, 1 maal CD&V. In 2004 was dit nog: 3 maal CD&V-N-VA, 1 maal Vlaams Blok.

Pol
7 juni 2009, 09:09
Uitgetest of het stemmen zonder oproepingsbrief werkt...

Zonder probleem.
De voorzitters van de stembureaus zijn blijkbaar goed gebriefd over de mogelijkheid om te stemmen zonder oproepingsbrief. Ge moet wel wat meer tijd hebben. Als ge stemt met identiteitskaart alleen kunnen de bijzitters geen gebruik maken van het op uw oproepingsbrief vermelde nummer op de kieslijst. Ze hebben dan wat meer tijd nodig om u te registreren.

Gelukkig stond er geen rij wachtenden...

dominatrix
7 juni 2009, 09:09
Wie's de tsjeef in de family ;-) Hier is dat ons moeke de uitzondering op de regel in mijn vriendin natuurlijk ook met haar maatschappelijke assistente poco onzin :)

Den Ardennees
7 juni 2009, 09:09
nee veel kleiner en eigenlijk niets met zijn politieke functie te maken

hij heeft uw zoon aan werk geholpen:evil:

Thomas Paine
7 juni 2009, 09:10
hij heeft uw zoon aan werk geholpen:evil:

Ja want ik heb wel kinderen

dominatrix
7 juni 2009, 09:10
Uitgetest of het stemmen zonder oproepingsbrief werkt...
Zonder probleem. De voorzitters van de stembureaus zijn blijkbaar goed gebriefd over de mogelijkheid om te stemmen zonder oproepingsbrief. Ge moet wel wat meer tijd hebben, gezien met identiteitskaart alleen de bijzitters niet kunnen gebruik maken van het nummer op de kieslijst en dus wat meer tijd nodig hebben om u te laten registreren.

't duurt gewoon wat langer ja... nu ik zag deze morgen zeer veel mensen die alles behalve veel tijd wilden uittrekken voor dit gedoe... mensen zijn het niet moe maar kotsmoe.

perf
7 juni 2009, 09:16
Zonet 2x VB gestemd. Ma en pa doen net hetzelfde later op de dag ;-)

Ambiorix
7 juni 2009, 09:17
2x PVDA

Juan
7 juni 2009, 09:17
VL: sp.a
EU: N-VA

Voltian
7 juni 2009, 09:27
als we deze exit-poll extrapoleren dan heeft VB absolute meerderheid :-)
zegt wel wat over dit forum eigenlijk...

Pol
7 juni 2009, 09:29
't duurt gewoon wat langer ja... nu ik zag deze morgen zeer veel mensen die alles behalve veel tijd wilden uittrekken voor dit gedoe... mensen zijn het niet moe maar kotsmoe.

Inderdaad. Een groot aantal mensen hebben er niets voor over om dit democratisch systeem in stand te houden. We zouden kunnen (ver)oordelen dat deze geen democratie verdienen en eens aan de lijve ondervinden wat gebrek aan democratie voor hen kan betekenen. Eigenlijk ligt het vandaag in onze handen wat voor democratie we krijgen. We kunnen kandidaten en een partij steunen, waar we wel kunnen achter staan, in plaats van deze in de kou te laten staan waardoor die kandidaten en partij, waar we niet kunnen achter staan, worden benadeeld.
Andersgezinden zullen immers hun kandidaten, waar wij een afkeer voor hebben, wel ondersteunen.

winnezele
7 juni 2009, 09:30
4 x N-VA

BlueThunder
7 juni 2009, 09:34
2 keer LDD
2 keer Groen!

garfield
7 juni 2009, 09:42
2x VB.

partijen zijn zoals echtgenotes, je tracht je bij één te houden.

driewerf
7 juni 2009, 09:46
2 X Lsp.

Parallelle Amplitude
7 juni 2009, 09:47
VB:

EU
Vanhecke + Morel
VL
Vanhoutem+ Moysons

ilfalco
7 juni 2009, 09:48
die verzuiling is gewoon een schande ...ik zeg het de systeepmpartijen halen het meeste van hunstemmen nog altijd door dienstbetoon.

waarom zou iemand anders op de tsjeven stemmen?

uiteindelijk verdwijnt de vlaming daar waar de tsjeven regeren kijk maar naar brussel.

Zwartengeel
7 juni 2009, 09:49
Vlaams: N-VA
Europees: VB

dominatrix
7 juni 2009, 09:51
Vlaams: N-VA
Europees: VB

Is dat uit onvrede met Brepoels?

bloedverwant
7 juni 2009, 10:08
1 keer blanco
1 keer ongeldig

Kwestie van afwisseling. Ent potlood was te bot voor veel te tekenen.

Gentenaar
7 juni 2009, 10:10
2x pvda!

Noorman
7 juni 2009, 10:10
Lol
Nee bij het Vlaams parlement stond bij cd&v iemand op de lijst die paar dingen voor mij gedaan heeft :-)



die...................het daglicht niet echt verdragen :)

Hoe typisch kan typisch zijn ?

Noorman

Zeno!
7 juni 2009, 10:11
Wat hebben jullie zonet gestemd?

Ikzelf 2 x VB

2 x een weggesmeten stem dus. Proficiat.




Ik ga zodadelijk stemmen: 2x N-VA

Herr Oberst
7 juni 2009, 10:11
2x VB

Zeno!
7 juni 2009, 10:12
als we deze exit-poll extrapoleren dan heeft VB absolute meerderheid :-)
zegt wel wat over dit forum eigenlijk...

Een hoop domme mensen, inderdaad.

Mosasaurus
7 juni 2009, 10:14
2 x VB

dominatrix
7 juni 2009, 10:15
2 x een weggesmeten stem dus. Proficiat.




Ik ga zodadelijk stemmen: 2x N-VA

Da's pas weggesmeten, dat is nog wat gaan bedelen aan de franstalige poort terwijl ge nog niet door hebt zelf al lang in een cordon sanitair te zitten.

dominatrix
7 juni 2009, 10:17
Een hoop domme mensen, inderdaad.


Dank U gij nobel intellecuteel wonderkind, gij strijder des edel blauw bloedig volk dat stamelend en bedelend aan de Waalse poorten gaat staan voor een aalmoes in ruil voor het laatste beetje rijkdom dat Uw eens zo prachtig volk nog restte.

hurricane
7 juni 2009, 10:17
Een hoop domme mensen, inderdaad.

Vandaar dat een Nederlandse professor op de VRT radio verklaarde dat nu ook 'intellectuelen' op rechts beginnen stemmen.
Die zogenaamde intellectuelen hebben blijkbaar wat meer tijd nodig om de nodige conclusies te trekken.
Wat dan weer veel zegt over onze zelfbenoemde Einstein's :roll:

Hier daarnet 5 X VB, trouwens.
En op de valreep de buurvrouw ook nog kunnen overhalen. 8-)

manta
7 juni 2009, 10:19
Ik ga zodadelijk stemmen: 2x N-VA

2 x een weggesmeten stem dus. Proficiat. 8-)

Max van Dietschland
7 juni 2009, 10:20
2x pvda!

Hopelijk haalt de PVDA+ zetels in het Vlaams parlement en dat meen ik echt. Hoe meer versnippering in het Vlaams Parlement hoe beter. 8-)

Maakt het alleen maar de regimepartijen moeilijker.

Pietje
7 juni 2009, 10:20
Vl. Parl. : Roger Collin (SP.a str. Erik de Bruyn)

Eur. : Groen! (voorkeurstem Staes)

8-)

Pietje
7 juni 2009, 10:21
Hopelijk haalt de PVDA+ zetels in het Vlaams parlement en dat meen ik echt. Hoe meer versnippering in het Vlaams Parlement hoe beter. 8-)

Maakt het alleen maar de regimepartijen moeilijker.

Hopelijk wordt VB gehalveerd, en dat meen ik ook echt 8-)

dominatrix
7 juni 2009, 10:22
Vandaar dat een Nederlandse professor op de VRT radio verklaarde dat nu ook 'intellectuelen' op rechts beginnen stemmen.
Die zogenaamde intellectuelen hebben blijkbaar wat meer tijd nodig om de nodige conclusies te trekken.
Wat dan weer veel zegt over onze zelfbenoemde Einstein's :roll:

Hier daarnet 5 X VB, trouwens.
En op de valreep de buurvrouw ook nog kunnen overhalen. 8-)

Prachtig 8-)

dominatrix
7 juni 2009, 10:22
Hopelijk wordt VB gehalveerd, en dat meen ik ook echt 8-)

Dan komen we gewoon daarna toch terug lieve schat? Of denk je dat de problemen die we aankaarten ook halveren als ze ons halveren? :lol:

hurricane
7 juni 2009, 10:23
Hopelijk wordt VB gehalveerd, en dat meen ik ook echt 8-)

Uw verdraagzaamheid is méér dan duidelijk, Piet ;-)

Pietje
7 juni 2009, 10:24
Uw verdraagzaamheid is méér dan duidelijk, Piet ;-)

Ik weet het, ik ben veel te goed voor deze wereld. 8-)

hurricane
7 juni 2009, 10:27
Ik weet het, ik ben veel te goed voor deze wereld. 8-)

Over je muziekkeuze wil ik alvast niet twijfelen. Zo zie je maar weer : iedereen heeft z'n goeie kanten ;-)

Txiki
7 juni 2009, 10:35
Europees: kopstem op Bart Staes
Vlaams: lijststem voor LSP

Burkide
7 juni 2009, 11:00
Europees: kopstem op Bart Staes
Vlaams: lijststem voor LSP

Pfff... Afkijker!

Txiki
7 juni 2009, 11:18
Pfff... Afkijker!

:lol:

Hans Jozef
7 juni 2009, 11:23
VL: NVA (Demesmaeker)
EU: VB (Vanhecke)

En in het gezin
Moeder: VL: NVA EU:CD&V
Vader: VL: NVA EU: LDD (Derk Jan Eppink)

Niet alleen hier maar ook in mijn kennissenkring stemt men precies steeds minder uniform wat verschillende beleidsorganen betreft. Zou dat duiden op een meer doordachte stem?
Indien ja dan zou dat mijns inziens een goede evolutie zijn.

Ambiorix
7 juni 2009, 11:25
Hopelijk haalt de PVDA+ zetels in het Vlaams parlement en dat meen ik echt. Hoe meer versnippering in het Vlaams Parlement hoe beter. 8-)

Maakt het alleen maar de regimepartijen moeilijker.

hebt gij dan geen PVDA gestemd?;-)

Dimensie
7 juni 2009, 11:29
Europees: Vlaams Belang
VL : N-VA

Ik heb op het laatste moment mijn regionale stem veranderd van VB naar N-VA. Hoe erg ik ook gekant ben tegen het ondemocratische cordon, beter een Vlaamse stem in het Vl Parlement waarmee men rekening houdt, dan een Vlaamse stem die men spijtig genoeg negeert.
Het zijn overigens een kliek franstaligen die mij overhaalden tot deze switch.
Aan het kieslokaal was het drummen, het leek wel of iedereen op hetzelfde moment kwam stemmen. Als sardienen stond iedereen op elkaar geplakt. Zo kwam ik tussen een hoop franstaligen terecht. Ik hoorde ze gniffelen en hun gal spuwen : c'est scandaleux se qui s'est passé �* Hal (daar mochten ze hun affiches niet ophangen). Tetter, tetter, ils font la résistance met de UF, en veel wierook over de FDF, Mangain en Thierry. Bah!
In het stembureautje gingen ze met hautain gekwebbel in 't Frans door zelf toen de zitters hen in het NL aanspraken.
Ik vind het belangrijk dat er hier in de Vlaamse rand een sterke dam tegen de UF komt. De grote boeman/boepartij voor de franstaligen is hier de N-VA en niet het VB.

dominatrix
7 juni 2009, 11:32
Europees: Vlaams Belang
VL : N-VA

Ik heb op het laatste moment mijn regionale stem veranderd van VB naar N-VA. Hoe erg ik ook gekant ben tegen het ondemocratische cordon, beter een Vlaamse stem in het Vl Parlement waarmee men rekening houdt, dan een Vlaamse stem die men spijtig genoeg negeert.
Het zijn overigens een kliek franstaligen die mij overhaalden tot deze switch.
Aan het kieslokaal was het drummen, het leek wel of iedereen op hetzelfde moment kwam stemmen. Als sardienen stond iedereen op elkaar geplakt. Zo kwam ik tussen een hoop franstaligen terecht. Ik hoorde ze gniffelen en hun gal spuwen : c'est scandaleux se qui s'est passé �* Hal (daar mochten ze hun affiches niet ophangen). Tetter, tetter, ils font la résistance met de UF, en veel wierook over de FDF, Mangain en Thierry. Bah!
In het stembureautje gingen ze met hautain gekwebbel in 't Frans door zelf toen de zitters hen in het NL aanspraken.
Ik vind het belangrijk dat er hier in de Vlaamse rand een sterke dam tegen de UF komt. De grote boeman/boepartij voor de franstaligen is hier de N-VA en niet het VB.

Echter is een sterk Vlaams Belang onontbeerlijk om de NVA in het gareel te houden.

Escritor
7 juni 2009, 11:32
2x 2x sp.a.
Voor mij en mijn broer.
In mijn gezin heeft iedereen (inclusief mijn vrouw en mijn zwager) op sp.a gestemd.
In totaal dus 7x 2x sp.a

Dimensie
7 juni 2009, 11:34
Echter is een sterk Vlaams Belang onontbeerlijk om de NVA in het gareel te houden.

Wees gerust dat het VB de druk op de ketel houdt.;-)

dominatrix
7 juni 2009, 11:34
2x 2x sp.a.
Voor mij en mijn broer.
In mijn gezin heeft iedereen (inclusief mijn vrouw en mijn zwager) op sp.a gestemd.
In totaal dus 7x 2x sp.a

azo, vandaar dat gedweep met Stalin in uw onderschrift.

Quicky
7 juni 2009, 11:34
Vlaams Parlement: Vlaams Belang (Frans Wymeersch - lijstduwer)
Europees Parlement: Vlaams Belang (Filip Dewinter + Frank Vanhecke)

ilfalco
7 juni 2009, 11:35
@ dimensie= u hebt dan gestemd voor de colalboratie mde islamisering , snel belg wet, cordon etc...onbegrijpelijk eignelijk want de n-va is gewoon een tsjeefse establishmentspartij die massaal gesteund wordt door de linkse media als aanvraadbaar alternatief.

het enige wat dezever doet is kappen op het VB en daarom is hij zo populair bijd e linkse media.

Brugge Veilig en Leefbaar
7 juni 2009, 11:38
Ik had zo maar eventjes 7 volmachten te verdelen.
Ikzelf 4x maal LDD (+volmacht)
Vrouwtje 4x LDD (+volmacht)
Dochter 4x maal LDD (+volmacht)
Zoon 2x LDD, 1x N-VA, 1x SLP (+volmacht)
Zuster 4x LDD (+volmacht)
Broer 2x LDD, 2x N-VA (+volmacht)
Schoonmoeder 2x LDD, 1x CD&V, 1x N-VA (+volmacht)

Telt lekker op hé...:-P

Escritor
7 juni 2009, 11:40
azo, vandaar dat gedweep met Stalin in uw onderschrift.

Ik zie de link niet.

Om te beginnen is geen enkele sp.a'er aanhanger van vadertje Stalin, ten tweede is mijn onderschrift net een kritiek op alle regimes die hun groot gelijk willen halen met groot geweld (de extrapolatie naar Vlaanderen is dan snel gemaakt, trouwens. Daar heb je het Vlaams Belang dat het groot geweld - fysiek, verbaal, geschreven, latent - gebruikt om het groot gelijk te halen) en ten derde is mijn onderschrift een aanmaning tot relativeren van zogenaamde erge gevallen (ik denk dan bv. hoe Franck Vandenbroucke tot de dag van vandaag gezien wordt als de "geldverbrander").

De Prof
7 juni 2009, 11:41
@ dimensie= u hebt dan gestemd voor de colalboratie mde islamisering , snel belg wet, cordon etc...onbegrijpelijk eignelijk want de n-va is gewoon een tsjeefse establishmentspartij die massaal gesteund wordt door de linkse media als aanvraadbaar alternatief.

het enige wat dezever doet is kappen op het VB en daarom is hij zo populair bijd e linkse media.

Ja falco...
Dat is hier wat anders dat het VB-forum op Pi.
Hier is er een breed gamma van politieke meningen.
Op Pi werken ze je wel buiten, als je daar niet in de pas loopt.:roll:

BlueThunder
7 juni 2009, 11:42
Het is overal LDD en NVA die favoriet is, door nva denk ik met dat meer kindergeld en die
hospiverzekering, slim gezien en LDD het enige liberale alternatief, recht door zee....de PVV Wilders van Vlaanderen

Babeth
7 juni 2009, 11:43
Wij hadden 3 volmachten dus weet ik zeker dat ik al 6 voorkeurstemmen heb binnengehaald. :mrgreen: Allemaal LDD natuurlijjk, met Europees een voorkeur voor Eppink.

Dimensie
7 juni 2009, 11:45
@ dimensie= u hebt dan gestemd voor de colalboratie mde islamisering , snel belg wet, cordon etc...onbegrijpelijk eignelijk want de n-va is gewoon een tsjeefse establishmentspartij die massaal gesteund wordt door de linkse media als aanvraadbaar alternatief.


Ik ben het daar niet mee eens. Ik hoorde niet zo lang geleden De Wever zijn bedenkingen over de islamisering en snel-belg wet ; dat maakte hij duidelijk in zijn eigen, sarcastische en humoristische stijl. De boodschap was duidelijk, de manier van zeggen is natuurlijk anders dan de directe stijl van het VB.

Verder ben ik er zeker van dat ze het zich bij de VRT al lang beklaagd hebben dat ze hem uitgenodigd hebben om mee te spelen met De Slimste Mens.

Shadowke
7 juni 2009, 11:46
LDD zal veel stemmen halen in West-Vlaanderen :)
in de andere provincies ist vechten tegen de kiesdrempel :)

De Prof
7 juni 2009, 11:47
Vroeger stemde ik altijd VB.
Nu heb ik 2x LDD gestemd.
Dit is gedeeltelijk te danken aan aanhangers van het VB die mij op 'Pi' buiten gewerkt hebben.

Herr Oberst
7 juni 2009, 11:47
Ik ben het daar niet mee eens. Ik hoorde niet zo lang geleden De Wever zijn bedenkingen over de islamisering en snel-belg wet ; dat maakte hij duidelijk in zijn eigen, sarcastische en humoristische stijl. De boodschap was duidelijk, de manier van zeggen is natuurlijk anders dan de directe stijl van het VB.

Verder ben ik er zeker van dat ze het zich bij de VRT al lang beklaagd hebben dat ze hem uitgenodigd hebben om mee te spelen met De Slimste Mens.

N-VA stemt in het federaal parlement lustig mee met de nationaliteitstoekenningen volgens de snel-belg-wet. Bovendien pleiten ze voor economische migratie en de subsidiering van de islam.

Kallikles
7 juni 2009, 11:48
2x PVDA+

Dimensie
7 juni 2009, 11:49
N-VA stemt in het federaal parlement lustig mee met de nationaliteitstoekenningen volgens de snel-belg-wet. Bovendien pleiten ze voor economische migratie en de subsidiering van de islam.

Het zijn nu regionale verkiezingen. Ik denk nu aan de lokale situatie met de oprukkende UF.

Herr Oberst
7 juni 2009, 11:51
Het zijn nu regionale verkiezingen.

Makkelijke uitvlucht. De subsidiering en erkenning van moskeëen is voornamelijk een Vlaamse bevoegdheid. En Europees dan: Frieda Brepoels keurde de richtlijn goed om 60 miljoen nieuwe immigranten naar Europa te halen.

Dimensie
7 juni 2009, 11:53
Makkelijke uivlucht. De subsidiering en erkenning van moskeëen is voornamelijk een Vlaamse bevoegdheid. En Europees dan: Frieda Brepoels keurde de richtlijn goed om 60 miljoen nieuwe immigranten naar Europa te halen.


Europees stemde ik VB.

Herr Oberst
7 juni 2009, 11:54
Oke.

Kallikles
7 juni 2009, 11:54
De subsidiering en erkenning van moskeëen is voornamelijk een Vlaamse bevoegdheid.

Wat is je probleem met godsdienstvrijheid?

Herr Oberst
7 juni 2009, 11:57
Wat is je probleem met godsdienstvrijheid?

Godsdienstvrijheid =/= subsidiering en erkenning. Het hindoeisme bijvoorbeeld is evenmin een erkende eredienst in dit land.

Kallikles
7 juni 2009, 12:02
Godsdienstvrijheid =/= subsidiering en erkenning. Het hindoeisme bijvoorbeeld is evenmin een erkende eredienst in dit land.

Neen, maar niets belet dat het ooit een gesubsidieerde godsdienst wordt. En terecht. Zoals Nietzsche al zei, de codex van Manu is heel wat wijzer dan het Nieuwe Testament.

Brugge Veilig en Leefbaar
7 juni 2009, 12:03
Vroeger stemde ik altijd VB.
Nu heb ik 2x LDD gestemd.
Dit is gedeeltelijk te danken aan aanhangers van het VB die mij op 'Pi' buiten gewerkt hebben.

Tiens Prof, ik mag daar ook niet meer 'meespelen'...:-P Boef eruit, zonder verwittiging. Omdat ik gedurfd heb om de verhaaltjes van De Poedel van Assebroek met zijn Mormel in twijfel te trekken. 8-)
En hier zie je dan kloefkappers die voor beiden het lucratieve Europees bedje willen spreiden. Mark my words: ze zullen er nog in slagen ook, dank zij de zo talrijke verdwaasde idioten. Ik zie hen in dachten al schateren ! :lol:

solidarnosc
7 juni 2009, 12:05
Mijn innschatting. CD&V kleine 20%; VLD, 15%; SP.a 14%, VB 16%, NVA; 12%, LDD11%, Groen 7%, PVDA 2,5%, SLP, 1%, LSP, 0,5%.

VB wordt in de peilingen altijd onderschat en FDW deed het op zijn manier, goed.CD&V heeft zich laten uitbollen waar vooral NVA van zal profiteren. Dehaene heeft ook een kameel van formaat geschoten. Dewever was veruit de beste debater en op zijn eentje is ie wellicht goed voor de helft van het electoraal resultaat van de partij. SP.a was een inhoudsloos zootje ongeregeld dat als enigste ambitie had om verder te regeren. Op het einde van de campagne stond Vandenbroucke quasi met de broek op de enkels klaar om de Vlaamse Cloony te "ontvangen". Geen vuur, geen ambitie,.. ronduit zielig schouwspel. Groen scoort 7% omdat er nu eenmaal 7% groenen zijn in Vlaanderen. Volgens mij zijn er absoluut niet in geslaagd om tijdens de campagne een breder publiek aan te spreken. Wat ze nodig hebben is een Groene Dedecker of Dewever. PVDA heeft op een volstrekt inhoudsloze manier campagne gevoerd maar ze werden opgepikt door de media in tegenstelling tot vroeger en dat zal wellicht resulteren in een paar %. SLP kwam eigenlijk nog meer in de media maar waarvoor staan die mannen? LSP? Tja we hebben gedaan wat we konden met de middelen die we hadden maar electoraal zal dat voorlopig weinig opleveren.

Uh-Huh
7 juni 2009, 12:16
N-VA stemt in het federaal parlement lustig mee met de nationaliteitstoekenningen volgens de snel-belg-wet. Bovendien pleiten ze voor economische migratie en de subsidiering van de islam.
Over dat laatste wil ik nog even kwijt dat zelfs al zou het VB erin slagen om de erkenning van de islam in te kunnen trekken en subsidies af te schaffen, er bij het financieren van moskeeën, e.d. heel wat privé-geld is gemoeid. Het is nl. ook de plicht van een moslim om degelijke gebedshuizen op te richten en op bepaalde tijdstippen, bijvoorbeeld vrijdagmiddag, in de moskee te bidden. Dus volgens mij zou de moslimgemeenschap zeker bereidt zijn om meer privé-geld in hun godsdienst te steken. Het intrekken van de erkenning zou enkel tot een kleine daling van het aantal moskeeën leiden.

E. Gidius
7 juni 2009, 12:25
Ik heb gestemd op de partij die Jean-Luc Dehaene me aangeraden heeft: N-VA.

solidarnosc
7 juni 2009, 12:29
Ik heb gestemd op de partij die Jean-Luc Dehaene me aangeraden heeft: N-VA.

U beseft toch dat u daarmee een doodszonde hebt begaan en uw excommunicatieprocedure zal worden opgestart.

Dilbert
7 juni 2009, 12:32
Vlaams: NVA. Het belangrijkste is om de SPA in de oppositie te krijgen.
Europees: VB.

daiwa
7 juni 2009, 13:00
Ik ga seffens stemmen en het zal 2 x VB worden.

Dronkoers
7 juni 2009, 13:08
VL: VB
EU: Blanco

Zeno!
7 juni 2009, 13:11
2 x een weggesmeten stem dus. Proficiat. 8-)

Blijven jullie maar (in alle steriliteit) aan de zijlijn staan, waar je NIKS kan doen.

Arm volk.

Marlboro
7 juni 2009, 13:17
2 maal vlaams belang.

Freddie
7 juni 2009, 13:26
2x VB

E. Gidius
7 juni 2009, 13:48
U beseft toch dat u daarmee een doodszonde hebt begaan en uw excommunicatieprocedure zal worden opgestart.

Mijn grootouders zijn al geëxcommuniceerd in 1958 door mgr. De Smedt. Vermits ik als geëxcommuniceerde opgegroeid ben, kan Dehaene mij niet meer excommuniceren, en ben ik hem dankbaar om me zo duidelijk te tonen waarmee ik hem het hardste kan raken.

Brugge Veilig en Leefbaar
7 juni 2009, 13:52
Hoera ! Eerste uitslagen binnen: VB slaag op hun groot bakkes ! :clapping:

Thomas Paine
7 juni 2009, 13:54
Hoera ! Eerste uitslagen binnen: VB slaag op hun groot bakkes ! :clapping:

En VLD zwaar verlies (SPA zelfs lichte winst)
Verrassend

E. Gidius
7 juni 2009, 13:54
Hoera ! Eerste uitslagen binnen: VB slaag op hun groot bakkes ! :clapping:

LDD: 7,2 pct

Brugge Veilig en Leefbaar
7 juni 2009, 13:55
LDD: 7,2 pct

Niet slecht voor Meise. Dat belooft ! ;-)

Marlboro
7 juni 2009, 13:57
Hoera ! Eerste uitslagen binnen: VB slaag op hun groot bakkes ! :clapping:

Haha,nog altijd gefrustreerd ze u (terecht) hebben buiten gegooid bij het vb,haha.
Beleefdheid is ook al niet uw sterkste kant zo te zien,goeie zaak je weg bent.
Snel op de brulaap gaan stemmen die iedere week van mening veranderd over een zelfde onderwerp.

Burry
7 juni 2009, 13:58
Nog even wachten met commentaar, slechts één bureau. Kan je weinig uit afleiden. Zeker is dat CD&V het niet zo goed zal doen dat ze effectief 28% haalt.

Brugge Veilig en Leefbaar
7 juni 2009, 14:17
Nog even wachten met commentaar, slechts één bureau. Kan je weinig uit afleiden. Zeker is dat CD&V het niet zo goed zal doen dat ze effectief 28% haalt.

Niks wachten. In kanton Brugge bijna 10 % verlies voor VB. De champagne staat te koelen. :-P

Burry
7 juni 2009, 14:21
Dat het Belang achteruit gaat, dat geloof ik zeker. Maar er zal nog wat genivelleerd worden voor CD&V en N-VA denk ik. Daar wint VLD en LDD misschien iets van terug.

lollysticky
7 juni 2009, 14:25
O-VLD verliest veel terrein... mijn dag is goed :)

lollysticky
7 juni 2009, 14:28
bleh...

Thomas Paine
7 juni 2009, 14:29
Harelbeke mag gerelativeerd worden. Harelbeke stemt historisch gezien socialistisch terwijl de grotere buurgemeente Waregem (die in hetzelde kanton zit) zeer cd&v gezind is (bijna 50%)

doubled
7 juni 2009, 14:42
vlaams belang op hun doos hahhaha

Marlboro
7 juni 2009, 14:42
vlaams belang op hun doos hahhaha

Lang leve de bepampering en de laksheid en wij maar betalen,proficiat.

Brugge Veilig en Leefbaar
7 juni 2009, 14:43
vlaams belang op hun doos hahhaha

En wat zijn ze stil hier...:lol::lol::lol::lol:

Marlboro
7 juni 2009, 14:45
En wat zijn ze stil hier...:lol::lol::lol::lol:

Tuurlijk,daarmee je niet op antwoord op hetgeen ik zeg.haha.

Max van Dietschland
7 juni 2009, 14:45
Niks wachten. In kanton Brugge bijna 10 % verlies voor VB. De champagne staat te koelen. :-P

U mag ze al opdrinken hoor. Een zwaar verlies voor Vlaams Belang is een feit. Ik schat ongeveer 13 procent dat ze zullen halen. Misschien zelfs nog minder.

lollysticky
7 juni 2009, 14:46
Kanton Riemst (kanton van jan peulmans)

29.2% N-VA
de grootste partij :)

Ars_Nova
7 juni 2009, 14:57
2x SLP ;-)

Brugge Veilig en Leefbaar
7 juni 2009, 14:59
U mag ze al opdrinken hoor. Een zwaar verlies voor Vlaams Belang is een feit. Ik schat ongeveer 13 procent dat ze zullen halen. Misschien zelfs nog minder.

Jammer van al het tijdverlies... ik zeg met u: ALLES VOOR VLAANDEREN, VLAANDEREN VOOR KRISTUS !

1207
7 juni 2009, 14:59
U mag ze al opdrinken hoor. Een zwaar verlies voor Vlaams Belang is een feit. Ik schat ongeveer 13 procent dat ze zullen halen. Misschien zelfs nog minder.

antwerpen blijft een blokbastion
misschien 4 of 5 procent weg maar meer zal het niet zijn en dat weegt nu eenmaal zwaarder door dan dat ene stembureau'ke in zwevezele

Herr Oberst
7 juni 2009, 15:04
antwerpen blijft een blokbastion
misschien 4 of 5 procent weg maar meer zal het niet zijn en dat weegt nu eenmaal zwaarder door dan dat ene stembureau'ke in zwevezele

Op het eerste gezicht zie ik een gemiddeld verlies van zo'n 8 procent. Dit doorgetrokken naar heel Vlaanderen zou dit uitkomen op 16 procent, niet goed maar ook niet de totale afgang. Maar zoals u al zei, het is vooral wachten op de uitslagen in de grootsteden.

Marlboro
7 juni 2009, 15:12
Op het eerste gezicht zie ik een gemiddeld verlies van zo'n 8 procent. Dit doorgetrokken naar heel Vlaanderen zou dit uitkomen op 16 procent, niet goed maar ook niet de totale afgang. Maar zoals u al zei, het is vooral wachten op de uitslagen in de grootsteden.

De doelstelling is om te hopen we niet onder de 15% gaan,dan is het uiteraard geen overwinning,tuurlijk niet maar zeker geen complete afgang,dat zegt nog wel wat als we nu nog zoveel kunnen behalen.

Herr Oberst
7 juni 2009, 15:20
De doelstelling is om te hopen we niet onder de 15% gaan,dan is het uiteraard geen overwinning,tuurlijk niet maar zeker geen complete afgang,dat zegt nog wel wat als we nu nog zoveel kunnen behalen.

Opvallend ook weer is de relatief goede score in Ninove (Guy d'Haeseleer). Dit viel me ook in 2007 op. Naar wat ik weet is dit verklaarbaar door het sterke lokale engagement van d'Haeseleer en zijn volkse manier van doen. Net zoals in 2007 is het nu ook weer duidelijk dat dit de weg is die meer moet opgegaan worden.

Renesse
7 juni 2009, 15:31
Tuurlijk,daarmee je niet op antwoord op hetgeen ik zeg.haha.

http://rlv.zcache.com/syntax_error_tshirt-p235825656346198130q6ws_400.jpg

Marlboro
7 juni 2009, 15:31
http://rlv.zcache.com/syntax_error_tshirt-p235825656346198130q6ws_400.jpg

Twas nochthans een makkelijke vraag.

Renesse
7 juni 2009, 15:33
Twas nochthans een makkelijke vraag.

Misschien als je eens Nederlandse bijlessen zou volgen? Over zinsbouw en zo?

AdrianHealey
7 juni 2009, 15:35
Opvallend: PvdA+ -1%, LSP +1%.

(Op dit moment.)

hurricane
7 juni 2009, 15:40
Lang leve de bepampering en de laksheid en wij maar betalen,proficiat.

SPA voor de TWEEDE keer op hun doos.
Da's pas lachen.

doubled
7 juni 2009, 16:25
Wat ik echt niet snap waarom de links-liberalen nu, persee op hun eigen voeten willen staan ze halen nog eens niet de kiesdrempel.

Gun
7 juni 2009, 19:37
2 x N-VA + 2 x N-VA (volmacht)²

Jedd
7 juni 2009, 19:38
2x SLP ;-)

2 weggegooide stemmen

en dat was op voorhand geweten

Renesse
8 juni 2009, 11:54
2 weggegooide stemmen

en dat was op voorhand geweten

Self fulfilling prophecy.

Als uw ideeën aansloten bij SLP zou je een dikke loser zijn moest je op een andere partij stemmen. Dat is hetzelfde als jezelf castreren.

Zwartengeel
8 juni 2009, 12:20
Vlaams overigens gestemd op Helga Stevens en Matthias Diependaele. Proficiat aan beiden, want alle twee verkozen.