PDA

View Full Version : SP.A: "in verhouding tot de peilingen, valt het nog goed mee"


lollysticky
7 juni 2009, 19:25
de sossen zijn weer goed bezig...

Juist zoals vorige verkiezingen toen ze klappen kregen, wouden ze niet direct de conclusie trekken (om in de oppositie te gaan) en nu terug... Ze hebben verlies geboekt, maar "ten opzichte van de peilingen" zijn ze gestegen :lol:

Stappen ze mee in de regering? Zullen ze het signaal van de kiezer negeren?

JP Coen
7 juni 2009, 19:37
de sossen zijn weer goed bezig...

Juist zoals vorige verkiezingen toen ze klappen kregen, wouden ze niet direct de conclusie trekken (om in de oppositie te gaan) en nu terug... Ze hebben verlies geboekt, maar "ten opzichte van de peilingen" zijn ze gestegen :lol:

Stappen ze mee in de regering? Zullen ze het signaal van de kiezer negeren?

Nu al, verklaren ze het verlies als een goede uitslag en de coach blijft zitten.
Dat belooft niet veel goeds.

liberalist_NL
7 juni 2009, 19:50
Waarom zouden ze? Rechts heeft de verkiezingen gewonnen.

vlijmscherp
7 juni 2009, 19:52
SPa zal niet in de regering stappen, volgens mij. de klap is toch te groot.

lollysticky
7 juni 2009, 19:56
SPa zal niet in de regering stappen, volgens mij. de klap is toch te groot.

laten we hopen...

C2C
7 juni 2009, 19:57
Wel, de SP.a behoudt haar aantal zetels in het Vlaams Parlement. Het valt dus nog wel mee ja.

C2C
7 juni 2009, 19:58
SPa zal niet in de regering stappen, volgens mij. de klap is toch te groot.

Er is geen klap, want de SP.a behoudt haar aantal zetels.

Ge bedoelt dat de klap bij de PVV veel te groot is om regeringsdeelname te overwegen.

Abraxas
7 juni 2009, 19:58
Wat zouden ze winnen als ze in een coalitie stappen? Gaan ze hun programma kunnen uitvoeren?
Ik denk het niet dus moeten ze ook niet meeregeren.

lollysticky
7 juni 2009, 19:58
allee kom... ze hadden al van vorige verkiezingen de tijd om zich te herbronnen, en nog steeds lukt het hun niet...

Weiße Rose
7 juni 2009, 20:02
SPa zal niet in de regering stappen, volgens mij. de klap is toch te groot.

Ik zou niet direct van een 'klap' durven spreken, integendeel. Ik denk dat ze mentaal juist sterker uit de strijd zullen komen, aangezien zowat alle peilingen SP.A een 'fors' verlies toebedeelden. SP.A is stabiel gebleven, en heeft de schade meer dan beperkt.

solidarnosc
7 juni 2009, 20:07
Het is gewoon onvoorstelbaar. Vandenbroucke is al nieuw behang aan het bestellen voor zijn kabinet.

daiwa
7 juni 2009, 20:10
Ik zou niet direct van een 'klap' durven spreken, integendeel. Ik denk dat ze mentaal juist sterker uit de strijd zullen komen, aangezien zowat alle peilingen SP.A een 'fors' verlies toebedeelden. SP.A is stabiel gebleven, en heeft de schade meer dan beperkt.

Meer dan 5% verliezen op het ogenblik zou ik niet echt stabiel en de schade beperken durven noemen, grapjas. :lol:


Nu ineens beroepen de sossen zich op de peilingen om hun zware verkiezingsnederlaag wat af te zwakken.
Toe men hen voor de verkiezingen confronteerden met diezelfde peilingen was steevast het antwoord: '' peilingen zeggen niets, de échte peiling is op 7 juni''.

toccata
7 juni 2009, 20:10
Het is gewoon onvoorstelbaar. Vandenbroucke is al nieuw behang aan het bestellen voor zijn kabinet.

:-D

lollysticky
7 juni 2009, 20:11
Meer dan 5% verliezen op het ogenblik zou ik niet echt stabiel en de schade beperken durven noemen, grapjas. :lol:


Nu ineens beroepen de sossen zich op de peilingen om hun zware verkiezingsnederlaag wat af te zwakken.
Toe men hen voor de verkiezingen confronteerden met diezelfde peilingen was steevast het antwoord: '' peilingen zeggen niets, de échte peiling is op 7 juni''.

tzijn sossen... :lol:

vlijmscherp
7 juni 2009, 20:11
Ik zou niet direct van een 'klap' durven spreken, integendeel. Ik denk dat ze mentaal juist sterker uit de strijd zullen komen, aangezien zowat alle peilingen SP.A een 'fors' verlies toebedeelden. SP.A is stabiel gebleven, en heeft de schade meer dan beperkt.

een 14%, 4e partij in Vlaanderen, dat is een bijzonder zware klap. als ze dat nu niet zo aanvoelen, gaan ze bij de volgende verkiezingen onder de 10%.

Weiße Rose
7 juni 2009, 20:15
Meer dan 5% verliezen op het ogenblik zou ik niet echt stabiel en de schade beperken durven noemen, grapjas. :lol:


Nu ineens beroepen de sossen zich op de peilingen om hun zware verkiezingsnederlaag wat af te zwakken.
Toe men hen voor de verkiezingen confronteerden met diezelfde peilingen was steevast het antwoord: '' peilingen zeggen niets, de échte peiling is op 7 juni''.

"Meer dan 5% verliezen op het ogenblik zou ik niet echt stabiel en de schade beperken durven noemen, grapjas. :lol:"

Waar zie jij dat verlies?:roll:

"Nu ineens beroepen de sossen zich op de peilingen om hun zware verkiezingsnederlaag wat af te zwakken.
Toe men hen voor de verkiezingen confronteerden met diezelfde peilingen was steevast het antwoord: '' peilingen zeggen niets, de échte peiling is op 7 juni''"

Dat heeft elke partij gezegd hoor. Remember Vlaams Belang?

daiwa
7 juni 2009, 20:19
[I
Dat heeft elke partij gezegd hoor. Remember Vlaams Belang?

Het verschil tussen de sossen en het VB is dat het VB zich niet beroept op de peilingen om de nederlaag af te zwakken en de sossen wel.

Weiße Rose
7 juni 2009, 20:21
een 14%, 4e partij in Vlaanderen, dat is een bijzonder zware klap. als ze dat nu niet zo aanvoelen, gaan ze bij de volgende verkiezingen onder de 10%.

Correctie: 15,4% momenteel ;). En daarmee zouden ze de 3de partij van Vlaanderen worden. Het verschil met Vlaams Belang is momenteel trouwens zeer nipt, dus wie weet... .

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/verkiezingen09/V09_uitslagen/7.1823

Weiße Rose
7 juni 2009, 20:24
Het verschil tussen de sossen en het VB is dat het VB zich niet beroept op de peilingen om de nederlaag af te zwakken en de sossen wel.

U vergeet blijkbaar dat de 'sossen' in 2004 een karel vormden met Spirit. Die laatste is er niet mee bij, wat het kleine "verlies" verklaart.

Het zou trouwens hypocriet zijn van het VB om hun nederlaag af te zwakken, aangezien ze maarliefst 9% verliezen!

daiwa
7 juni 2009, 20:27
U vergeet blijkbaar dat de 'sossen' in 2004 een karel vormden met Spirit. Die laatste is er niet mee bij, wat het kleine "verlies" verklaart.



SLP haalt op het ogenblik amper 1,1%, een groot verschil ja. :lol:

Weiße Rose
7 juni 2009, 20:30
SLP haalt op het ogenblik amper 1,1%, een groot verschil ja. :lol:

Het spirit van 2004 kan je amper vergelijken met de SLP van vandaag. Idiote redenering dus...

Andy
7 juni 2009, 20:36
Hoezo de SPa-klap is te groot? Ze lijken me minder stemmen verloren te hebben dan Open VLD. En als zowel Open VLD als SPa geen regering mogen vormen omdat ze verloren hebben, wie dan nog wel?