PDA

View Full Version : Griezel VERHOFSTADT wordt nieuwe VLD-voorzitter


BlueThunder
7 juni 2009, 21:16
Verhofstadt leidt Open VLD

http://rubenblogt.files.wordpress.com/2007/08/leterme_verhofstadt_dirupo_300.jpg


Guy Verhofstadt neemt de voorzittershamer over van Bart Somers, die na het barslechte verkiezingsresultaat voor Open VLD ontslag heeft genomen als partijvoorzitter. Dat vernam De Tijd.
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Verhofstadt_leidt_Open_VLD.8193654-438.art

Zal de kapitein de Titanic redden :lol:

Shadowke
7 juni 2009, 21:17
lol VHS terug.

Savatage
7 juni 2009, 21:18
:rofl:

Dat gaat wat geven :-D

BlueThunder
7 juni 2009, 21:22
nu is België zeker naar de kl.... binnen de kortste keren
ze hebben het blijkbaar niet goed begrepen die maffiabende

E. Gidius
7 juni 2009, 21:24
Goed zo.

Niemand kan beter de VLD vernietigen als VHS. Dank u, Guy!

Goudbever
7 juni 2009, 21:25
nu is België zeker naar de kl.... binnen de kortste keren
ze hebben het blijkbaar niet goed begrepen die maffiabende


Inderdaad.

Ze zouden beter eens kijken naar de CD&V.

Die durfden tenminste duidelijk knopen door te hakken zoals in het fortis verhaal bijvoorbeeld en smeten niet met modder wat duidelijk door de kiezer belooond is.

system
7 juni 2009, 21:26
Goed zo.

Niemand kan beter de VLD vernietigen als VHS. Dank u, Guy!

Neen neen, er is nog een beter iemand.

U.

E. Gidius
7 juni 2009, 21:27
Neen neen, er is nog een beter iemand.

U.

Meent u dat echt? 8O

Felix (be)
7 juni 2009, 21:28
Verhofstadt leidt Open VLD

http://rubenblogt.files.wordpress.com/2007/08/leterme_verhofstadt_dirupo_300.jpg


Guy Verhofstadt neemt de voorzittershamer over van Bart Somers, die na het barslechte verkiezingsresultaat voor Open VLD ontslag heeft genomen als partijvoorzitter. Dat vernam De Tijd.
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Verhofstadt_leidt_Open_VLD.8193654-438.art

Zal de kapitein de Titanic redden :lol:

Instructies van het establishment? :crazyeye:

Distel
7 juni 2009, 21:29
Goed zo, geen betere leider van een incompetente machtsgeile partij dan een incompetente machtsgeile dictator. Moge de VLD nog veel klappen inkasseren.

BlueThunder
7 juni 2009, 21:31
Hoe zou het zijn op het koninklijk paleiske :lol: FLIP in de controlekamer met 100 schermen,
Albert aan de infuus... shoot

lollysticky
7 juni 2009, 21:45
is dat een mop?

't konijn is terug... kunnen ze de guy nie wegsteken in toscane ofzo?

system
7 juni 2009, 21:47
Meent u dat echt? 8O

Een doorgedreven gemotiveerd man als u kan bergen verzetten én Verhofstadt vernietigen.

lollysticky
7 juni 2009, 21:49
Een doorgedreven gemotiveerd man als u kan bergen verzetten én Verhofstadt vernietigen.

:roll:
geen belgicistische waanbeelden meer die u moet achterna hollen?

born2bewild
7 juni 2009, 21:50
een gek aan het roer

"de liberalen hebben gewonnen"

...



("in de andere landen van Europa")

Jennes
7 juni 2009, 21:51
Jezus. :?

Henri1
7 juni 2009, 21:51
Goed zo.

Niemand kan beter de VLD vernietigen als VHS. Dank u, Guy!

Allemaal wishfull thinking.

Is de zweer verlies VB dan zo erg ?

born2bewild
7 juni 2009, 21:53
guy: "ik kom alle dagen mensen tegen die mij vragen om terug te komen"


(edit: in het koninklijk paleis waarschijnlijk)

lollysticky
7 juni 2009, 21:53
@Henri1:
wat heeft het VB verlies nu in godsnaam te maken met VHS en O-VLD ?

E. Gidius
7 juni 2009, 21:58
Allemaal wishfull thinking.

Is de zweer verlies VB dan zo erg ?

Voor mij niet hoor, Henrietje. Ik heb vandaag gestemd op een partij die 9 zetels bijgewonnen heeft en ben extreem gelukkig.

Voor de Belgicisten daarentegen moet het feit dat hun partij herleid is tot een middelgroot partijtje, nu ongeveer zo groot als de NVA, keihard zijn. Ik leef met u mee, boy. :-)

Distel
7 juni 2009, 21:59
Allemaal wishfull thinking.

Is de zweer verlies VB dan zo erg ?

Uw obsessie met het VB begint echt wel een enorme omvang aan te nemen...

anoniempje
7 juni 2009, 21:59
Ik dacht dat Verhofstadt een idool van velen zou zijn, na de manier waarom ie de regeringscrisis vorig jaar heeft aangepakt.

lollysticky
7 juni 2009, 22:00
volgens wat ze hier juist zeggen op tv, wordt VHS NIET de voorzitter... Men noemt Matthias de clercq als een optie.

@Anoniempje:
"Ik dacht dat Verhofstadt een idool van velen zou zijn, na de manier waarom ie de regeringscrisis vorig jaar heeft aangepakt."
-> aangepakt? aangepakt?

E. Gidius
7 juni 2009, 22:01
Trouwens, liefste Henri, wat me nog meer gelukkig maakt is dat Jan en klein Pierke in de media én de politiek op dit moment om ter hardst aan 't schreeuwen zijn dat deze verkiezingen wijzen op de dringende noodzaak van een grote staatshervorming.

Met een NVA van 14 pct...

We zijn dus weer vertrokken voor een paar jaar federale blokkering. En dat, mijn beste, is toch schitterend nieuws, niet?

lollysticky
7 juni 2009, 22:02
Trouwens, liefste Henri, wat me nog meer gelukkig maakt is dat Jan en klein Pierke in de media én de politiek op dit moment om ter hardst aan 't schreeuwen zijn dat deze verkiezingen wijzen op de dringende noodzaak van een grote staatshervorming.

Met een NVA van 14 pct...

We zijn dus weer vertrokken voor een paar jaar federale blokkering. En dat, mijn beste, is toch schitterend nieuws, niet?

ik kon het zelf niet beter zeggen... zalig gewoon :P

anoniempje
7 juni 2009, 22:03
volgens wat ze hier juist zeggen op tv, wordt VHS NIET de voorzitter... Men noemt Matthias de clercq als een optie.

@Anoniempje:
"Ik dacht dat Verhofstadt een idool van velen zou zijn, na de manier waarom ie de regeringscrisis vorig jaar heeft aangepakt."
-> aangepakt? aangepakt?

Ik gebruikte met opzet 'aangepakt', en niet 'opgelost'.

E. Gidius
7 juni 2009, 22:03
volgens wat ze hier juist zeggen op tv, wordt VHS NIET de voorzitter... Men noemt Matthias de clercq als een optie.

Een Belgicistische extremist om de resten van de VLD op te kuisen?

Schitterend!

lollysticky
7 juni 2009, 22:03
@Anoniempje: ke dan :P U deed mij schrikken :)

toccata
7 juni 2009, 22:04
volgens wat ze hier juist zeggen op tv, wordt VHS NIET de voorzitter... Men noemt Matthias de clercq als een optie.

@Anoniempje:
"Ik dacht dat Verhofstadt een idool van velen zou zijn, na de manier waarom ie de regeringscrisis vorig jaar heeft aangepakt."
-> aangepakt? aangepakt?

De Clercq8O
Zijn ze daar alle verstand kwijt gespeeld8O

E. Gidius
7 juni 2009, 22:08
BUB: van 0,23% in 2004 naar 0,01% in 2009.
BAB: 0,18%

De Belgische gedachte maakt niet echt opgang.

Tijd voor een nieuwe "België-ik-laat-u-niet-los" betoging, Henri! Staan uw stapschoenen gereed?

lollysticky
7 juni 2009, 22:28
De Clercq8O
Zijn ze daar alle verstand kwijt gespeeld8O

het is wat ze zeiden op tv he
toen VHS aan het woord was zei hij expliciet dat hij zich wou richten op het europees project, dus ik zie hem niet voorzittertje spelen. Mss een gedroomde 'job' voor jean-met-de-pamper-aan-jeacques degucht?

IronChef
7 juni 2009, 22:30
Wie is die "Griezel VERHOFSTADT"?

Ik heb nog nooit van hem gehoord.

system
7 juni 2009, 22:31
Voor mij niet hoor, Henrietje. Ik heb vandaag gestemd op een partij die 9 zetels bijgewonnen heeft en ben extreem gelukkig.

Voor de Belgicisten daarentegen moet het feit dat hun partij herleid is tot een middelgroot partijtje, nu ongeveer zo groot als de NVA, keihard zijn. Ik leef met u mee, boy. :-)

Vlug gewonnen, vlug geronnen.


NVA= VB-light.

E. Gidius
7 juni 2009, 22:35
NVA= VB-light.

Vlug gewonnen, vlug geronnen.

Zit helaas niet in het cordon.

Ook gemerkt hoe vriendelijk de partijtoppen van CD&V en NVA deze avond voor elkaar waren?

Ik kan u beloven: we zullen alle mogelijkheden uitbuiten om het federale niveau op de knieën te krijgen.

De Belgicisten zullen weer een paar jaar op hun tanden moeten bijten...

lollysticky
7 juni 2009, 22:35
Vlug gewonnen, vlug geronnen.


NVA= VB-light.

nat in uw broekske? :lol:

system
7 juni 2009, 22:36
Zit helaas niet in het cordon.

Ook gemerkt hoe vriendelijk de partijtoppen van CD&V en NVA deze avond voor elkaar waren?
Ik kan u beloven: we zullen alle mogelijkheden uitbuiten om het federale niveau op de knieën te krijgen.

De Belgicisten zullen weer een paar jaar op hun tanden moeten bijten...

Als het maar lang duurt...

born2bewild
7 juni 2009, 22:36
Als het maar lang duurt...

de vld zal hier en nu niet kunnen saboteren

system
7 juni 2009, 22:37
nat in uw broekske? :lol:

NVA is een 'beschaafde' vorm van het VB. Wat al een vooruitgang is, daar niet van. Maar, ik vertrouw hen voor geen haar.

born2bewild
7 juni 2009, 22:38
NVA is een 'beschaafde' vorm van het VB. Wat al een vooruitgang is, daar niet van. Maar, ik vertrouw hen voor geen haar.

de bedoeling is dat u er bang voor bent

system
7 juni 2009, 22:38
de vld zal hier en nu niet kunnen saboteren

Als u het zegt.

system
7 juni 2009, 22:39
de bedoeling is dat u er bang voor bent

De rosse maan, daar ben ik bang voor. Maar voor de rest...

Cederico
7 juni 2009, 22:40
een gek aan het roer

"de liberalen hebben gewonnen"

...



("in de andere landen van Europa")

Als u de resultaten van de Europese verkiezingen erbij neemt zal u zien dat hij gelijk heeft. Blijf bij de feiten en laat u niet te veel leiden door haat, het leven is al kort genoeg mijn beste.

born2bewild
7 juni 2009, 22:41
De rosse maan, daar ben ik bang voor. Maar voor de rest...

u geeft anders de indruk van een bange blanke man te zijn

system
7 juni 2009, 22:41
u geeft anders de indruk van een bange blanke man te zijn

Wie zegt dat ik 'blank' ben?

Svennies
7 juni 2009, 22:43
NVA is een 'beschaafde' vorm van het VB. Wat al een vooruitgang is, daar niet van. Maar, ik vertrouw hen voor geen haar.

Een ander doelwit gevonden om Uw pijltjes op te richten systemeke..

Tja ,wij vertrouwen die VLD'ers ook voor geen haar,en zij hebben tenminste al duidelijk bewezen dat zij hoe dan ook niet te vertrouwen zijn,met Verhofstadt en De Gucht op kop....

lollysticky
7 juni 2009, 22:44
system blijft wanhopig vastklampen aan het belgische ideaal... spijtig genoeg stemt de kiezer pro-vlaanderen en niet pro-belgië.

system
7 juni 2009, 22:45
Een ander doelwit gevonden om Uw pijltjes op te richten systemeke..
Tja ,wij vertrouwen die VLD'ers ook voor geen haar,en zij hebben tenminste al duidelijk bewezen dat zij hoe dan ook niet te vertrouwen zijn,met Verhofstadt en De Gucht op kop....

Ja natuurlijk. Nu dat we het VB hebben verslagen en voorlopig uitgerangeerd hebben, gaan we ons eens wat bezig houden met de NVA.

Cederico
7 juni 2009, 22:45
Trouwens, liefste Henri, wat me nog meer gelukkig maakt is dat Jan en klein Pierke in de media én de politiek op dit moment om ter hardst aan 't schreeuwen zijn dat deze verkiezingen wijzen op de dringende noodzaak van een grote staatshervorming.

Met een NVA van 14 pct...

We zijn dus weer vertrokken voor een paar jaar federale blokkering. En dat, mijn beste, is toch schitterend nieuws, niet?

Slechte beslissingen zijn beter dan helemaal geen beslissingen. Kris Peeters heeft dan wel het VIA-plan, als de blokkade blijft aanhouden gaat de logistiek in Vlaanderen kapot, en dat is toch een niet onbelangrijke moneymaker voor België...

E. Gidius
7 juni 2009, 22:46
NVA is een 'beschaafde' vorm van het VB. Wat al een vooruitgang is, daar niet van. Maar, ik vertrouw hen voor geen haar.

U hebt gelijk: ze breken België af. In piepkleine stapjes, maar niettemin: af.

Elk korreltje in het raderwerk is winst.

lollysticky
7 juni 2009, 22:48
Ja natuurlijk. Nu dat we het VB hebben verslagen en voorlopig uitgerangeerd hebben, gaan we ons eens wat bezig houden met de NVA.
:lol::lol::lol::lol:

system
7 juni 2009, 22:48
U hebt gelijk: ze breken België af. In piepkleine stapjes, maar niettemin: af.

Elk korreltje in het raderwerk is winst.

Dat zegden de mensen van de Volksunie ook indertijd. En nu? Nu, VU foetsi. Maar België bestaat nog altijd.

En dezelfde weg zal het opgaan met de NVA. Daar heb ik niet de minste twijfel over.

born2bewild
7 juni 2009, 22:50
het verbaast me keer op keer hoe sommigen een partij als doel ipv als middel zien

system
7 juni 2009, 22:51
het verbaast me keer op keer hoe sommigen een partij als doel ipv als middel zien

Ja dat is waar. Als ik Egidius zo over een bepaalde partij bezig hoor. Eigenlijk schandalig.

E. Gidius
7 juni 2009, 22:57
Dat zegden de mensen van de Volksunie ook indertijd. En nu? Nu, VU foetsi. Maar België bestaat nog altijd.

En dezelfde weg zal het opgaan met de NVA. Daar heb ik niet de minste twijfel over.

VU is niet echt foetsie. Ze haalde vandaag 16 zetels in het Vlaams Parlement.

Enne, als België aan het zelfde ritme blijft verdampen als de voorbije 30 jaar, dan zijn wij ruim tevreden hoor. :-)

E. Gidius
7 juni 2009, 22:59
Als ik Egidius zo over een bepaalde partij bezig hoor.

Sorry voor de sentimentaliteit. Ik heb altijd een zwak gehad voor de VU van de jaren 60 en 70. Ik kan het niet helpen dat de huidige NVA-uitslag me weemoedig maakt...

Stefanie
7 juni 2009, 23:00
Dat zegden de mensen van de Volksunie ook indertijd. En nu? Nu, VU foetsi. Maar België bestaat nog altijd.

En dezelfde weg zal het opgaan met de NVA. Daar heb ik niet de minste twijfel over.

In Vlaams Brabant is de situatie alleen maar verergerd. Of die partij nu Volksunie of NVA heet, maakt niks uit. Feit is dat delen van Vlaams Brabant aan het verfransen zijn. De Volksunie heeft dat niet kunnen tegenhouden.

Pietje
8 juni 2009, 00:03
Sorry voor de sentimentaliteit. Ik heb altijd een zwak gehad voor de VU van de jaren 60 en 70. Ik kan het niet helpen dat de huidige NVA-uitslag me weemoedig maakt...

De toenmalige Volksunie had wel wat meer sterke en bekwame figuren (V.Anciaux, H. Schiltz, W. Kuypers, F. Van der Elst, M. Coppieters, P. Van Grembergen..............) dan het N-VA nu heeft. Zonder De Wever zakt de N-VA in elkaar. 8-)

Dimensie
8 juni 2009, 00:05
Ja natuurlijk. Nu dat we het VB hebben verslagen en voorlopig uitgerangeerd hebben, gaan we ons eens wat bezig houden met de NVA.

Als het VB uitgerangeerd is, hoe formuleren we dan de positie van uw partijtje? Uitgerangeerd voor ze ooit begonnen zijn? 8-)

Jaani_Dushman
8 juni 2009, 00:14
De toenmalige Volksunie had wel wat meer sterke en bekwame figuren (V.Anciaux, H. Schiltz, W. Kuypers, F. Van der Elst, M. Coppieters, P. Van Grembergen..............) dan het N-VA nu heeft. Zonder De Wever zakt de N-VA in elkaar. 8-)Deze man is niet bekwaam volgens u?

http://www.standaard.be/extra/parlementsrapport2009/detail.aspx?id=69

Pietje
8 juni 2009, 00:30
Deze man is niet bekwaam volgens u?

http://www.standaard.be/extra/parlementsrapport2009/detail.aspx?id=69

Ik ken hem niet zo goed, eerlijk gezegd. Maar geef toe dat het aanbod binnen de VU van de jaren 60 en 70 wel groter was.

lollysticky
8 juni 2009, 10:04
VHS is dus wel voorzitter geworden volgens de site van deredactie...

"ze zijn bereid om in een coalitie te stappen"
de dikkenekken van open-VLD op hun best

Felix (be)
8 juni 2009, 10:16
Deze man is niet bekwaam volgens u?

http://www.standaard.be/extra/parlementsrapport2009/detail.aspx?id=69
Het is een harde werker maar geen mediageniek "debater" of "vernieuwer" waar je veel nieuwe zieltjes mee wint.
Ook ik denk dat de spoeling van mensen die echt het verschil kunnen maken bij NVA vrij dun geworden is.

Distel
8 juni 2009, 10:47
Aldus VHS:

"Zo willen we dat er een Vlaams beleid wordt gevoerd en moet er ook een oplossing komen voor de communautaire problemen. Daarnaast moeten we ook een anti-crisisstrategie uitwerken, onder meer ook op federaal vlak."
(Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/verkiezingen09/partij/Open%2BVLD/090608_Verhofstadt)

Gek toch he, de VLD krijgt op zijn bakkes, de kiezer lijkt voor een sterk Vlaams-gezind beleid te kiezen, en plots pleit de redder des vaderlands voor een beleid dat hij als premier 8 jaar lang voor zich uitgeschoven heeft. Laat me raden, als ze staks (hopelijk) naar de oppositiebanken verdwijnen, effe terug het referendum van onder het stof toveren? Bende opportunistische huichelaars.

Distel
8 juni 2009, 10:51
Ja natuurlijk. Nu dat we het VB hebben verslagen en voorlopig uitgerangeerd hebben, gaan we ons eens wat bezig houden met de NVA.

:lol::lol::lol::lol::lol:

Het VB is "verslagen" door de N-VA en LDD, want daar zijn die stemmen naartoe. Dus als jij ("we") het VB verslagen hebt, en jij gaat nu achter de N-VA, dan moet jij wel een LDDer zijn. Dat, of een arrogante platte opportunist.

Zwartengeel
8 juni 2009, 10:54
Aldus VHS:

"Zo willen we dat er een Vlaams beleid wordt gevoerd en moet er ook een oplossing komen voor de communautaire problemen. Daarnaast moeten we ook een anti-crisisstrategie uitwerken, onder meer ook op federaal vlak."
(Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/verkiezingen09/partij/Open%2BVLD/090608_Verhofstadt)

Gek toch he, de VLD krijgt op zijn bakkes, de kiezer lijkt voor een sterk Vlaams-gezind beleid te kiezen, en plots pleit de redder des vaderlands voor een beleid dat hij als premier 8 jaar lang voor zich uitgeschoven heeft. Laat me raden, als ze staks (hopelijk) naar de oppositiebanken verdwijnen, effe terug het referendum van onder het stof toveren? Bende opportunistische huichelaars.

Een vette '2'.

Fieseler had het een paar dagen terug dus bij het juiste eind wanneer hij schreef:


Geef Verhofstadt, Tommelein en Quicky uitzicht op macht en ze zijn voor hun part voor de annexatie van Buiten-Mongolië of Chocowakije.
Het drama bij die partij is echter dat ze al even corrumpeerbaar zijn in de andere richting.

Neem nu bijvoorbeeld de Burgermanifesten van VHS.

Adam Smith
8 juni 2009, 11:24
De titel van deze discussie is wat misleidend Verhofstadt wordt namelijk tijdelijk voorzitter. Totdat de partij de mogelijkheid heeft gehad een nieuwe voorzitter te kiezen, op zich niet zo gek aangezien Verhofstadt al vice voorzitter was. Of om in de coach analogie van Somers te blijven, wanneer de coach (voorzitter) opstapt dan neemt zijn assistent (vice voorzitter) tijdelijk zijn taken waar, totdat er een vervanger is.;-)