PDA

View Full Version : De poststructuralistisch-romantische draad


Flanelcondoom
8 juni 2009, 01:17
Hoewel we tegenwoordig zogezegd in het poststructureel tijdperk leven, is er op vlak van intermenselijke verhoudingen op microniveau weinig te merken.
Merk maar op hoe protocollair bepaalde handelingen zijn. Voor iemand die je net hebt ontmoet bestaat een bepaald communicatieprotocol. Voor iemand die je langer kent, een ander. Als men vrienden is, wordt men verondersteld een bepaalde communicatiemanier te hanteren.
Wordt men verliefd, kan men na een set van procedures een contract aangaan, dat een relatie heet, en dat contract impliceert ook een set bepaalde verplichtingen en communicatiepatronen.

(opmerking: in het kader van de ontliberaliseringscursus zal Flanelcondoom een sessie voorzien waarin op directe wijze kennis wordt gemaakt met de protocols, alsook contraprotocollair wordt gehandeld)

Handel je op een andere manier, word je vreemd bekeken. Begin je vertrouwelijk tegen een wildvreemde, word je afgestoten. Volg een relatieprotocol niet, en het is afgelopen, ookal wilt de andere partij het eigenlijk niet.
Mensen handelen vaak hoe het hoort, en niet hoe ze willen.

Ik ken slechts een tweetal mensen in mijn leven die handelen hoe ze willen.


Daarom de vraag: indien je alle mogelijke sociale regels zou kunnen overtreden, en je kende een persoon waarbij en waarmee dit mogelijk was, hoe en wat zou je doen?

Knipp
9 juni 2009, 16:09
Ik ben het helemaal oneens met je analyse.

Uit m'n experimenten de voorbije week blijkt dat het verbazend makkelijk is om allerlei regels te overtreden zonder meteen het contact op te blazen.
Uiteraard gebruik ik 'trucs', trucs die ik binnenkort in de vorm van een handig boekje ga op de markt gooien
* hoe bevrijd ik mezelf zonder zes weken strafkamp van flanelcondoom signatuur *

Ik moet wel toegeven dat de experimenten zich tot dusver afspelen in de vorm van geschreven communicatie.
Hoeveel blauwe ogen de werkelijkheid me zal opleveren, nog geen idee. Zal plichtsgetrouw rapporteren hier in de nabije toekomst.

From_Vlaanderen
9 juni 2009, 16:45
Hoewel we tegenwoordig zogezegd in het poststructureel tijdperk leven, is er op vlak van intermenselijke verhoudingen op microniveau weinig te merken.
Merk maar op hoe protocollair bepaalde handelingen zijn. Voor iemand die je net hebt ontmoet bestaat een bepaald communicatieprotocol. Voor iemand die je langer kent, een ander. Als men vrienden is, wordt men verondersteld een bepaalde communicatiemanier te hanteren.
Wordt men verliefd, kan men na een set van procedures een contract aangaan, dat een relatie heet, en dat contract impliceert ook een set bepaalde verplichtingen en communicatiepatronen.

(opmerking: in het kader van de ontliberaliseringscursus zal Flanelcondoom een sessie voorzien waarin op directe wijze kennis wordt gemaakt met de protocols, alsook contraprotocollair wordt gehandeld)

Handel je op een andere manier, word je vreemd bekeken. Begin je vertrouwelijk tegen een wildvreemde, word je afgestoten. Volg een relatieprotocol niet, en het is afgelopen, ookal wilt de andere partij het eigenlijk niet.
Mensen handelen vaak hoe het hoort, en niet hoe ze willen.

Ik ken slechts een tweetal mensen in mijn leven die handelen hoe ze willen.


Daarom de vraag: indien je alle mogelijke sociale regels zou kunnen overtreden, en je kende een persoon waarbij en waarmee dit mogelijk was, hoe en wat zou je doen?

Awel, de eeuwenoude. Mijn koffie is leeg moet u ook een tas? - techniek.

Mitgard
9 juni 2009, 17:20
het in zo duur mogelijk klinkende woorden over niks hebben.

start daar eens nen draad over.

Knipp
9 juni 2009, 17:28
het in zo duur mogelijk klinkende woorden over niks hebben.

start daar eens nen draad over.

Ow die Mitgard.
Punitieve repliek, hop - la !

Een muts die ervoor zorgt dat je oren niks meer opvangen behalve je eigen gekreun ... val daar es mee omver in 't midden van je platte weitje ?

Mitgard
9 juni 2009, 17:35
Ow die Mitgard.
Punitieve repliek, hop - la !

Een muts die ervoor zorgt dat je oren niks meer opvangen behalve je eigen gekreun ... val daar es mee omver in 't midden van je platte weitje ?

wie ben jij?
zit jij hier al lang?
ik al tamelijk.

Knipp
9 juni 2009, 17:44
wie ben jij?
zit jij hier al lang?
ik al tamelijk.

ik word net zo graag afgerekend op de voorbije 24 uur als op de voorbije drie eeuwen ...

geen idee wie van ons twee hier het langst is of het beste 'track record' heeft, ik puls maar terug, oog om oog,
zin om zin, tand om tand, niet erg christelijk misschien, maar liever pulsen en terugpulsen dan afdingen op andermans toon

jij klinkt bij herhaling alsof je liever een kurk zou zien in de mond van een ander

en ik ben nu net het type 'de fles flink schudden'

Mitgard
9 juni 2009, 17:51
in welk communicatieprotocol zou ik het best antwoorden?

HOUZEE !
9 juni 2009, 17:52
Daarom de vraag: indien je alle mogelijke sociale regels zou kunnen overtreden, en je kende een persoon waarbij en waarmee dit mogelijk was, hoe en wat zou je doen?
Ik zou een bestaan als vagebond beginnen. Alle bezittingen weg en stelen van dag tot dag.

Knipp
9 juni 2009, 17:54
Ik zou Mitgard kidnappen en tot m'n huisbutler maken. Met een koppel kurken op een paar plekken.

Mitgard
9 juni 2009, 18:04
Ik zou Mitgard kidnappen en tot m'n huisbutler maken. Met een koppel kurken op een paar plekken.

onder welke voorwaarden zou je dat precies doen?
en zijn die koppel kurken en die paar plekken eerder toevallig of een bewust gekozen stafrijm?
en vind je dat een stafrijm past in je gebezigde communicatieprotocol?

Knipp
9 juni 2009, 18:08
onder welke voorwaarden zou je dat precies doen?
en zijn die koppel kurken en die paar plekken eerder toevallig of een bewust gekozen stafrijm?
en vind je dat een stafrijm past in je gebezigde communicatieprotocol?

Die protocollen zijn Typische Flanelcondoomse Aberraties.

Ik ben één en al tekst en plezier (http://www.taalfilosofie.nl/pvdt_inleiding.html)

Flanelcondoom
9 juni 2009, 18:22
Die protocollen zijn Typische Flanelcondoomse Aberraties.

Ik ben één en al tekst en plezier (http://www.taalfilosofie.nl/pvdt_inleiding.html)

Ik ben momenteel sushi aan't eten.

En die protocollen zijn werkelijk, jij poststructo.

Jazeker
9 juni 2009, 18:32
het in zo duur mogelijk klinkende woorden over niks hebben.

start daar eens nen draad over.

Start er honderd over :-(

Wat een gezeik.

Flanelcondoom
9 juni 2009, 18:33
Start er honderd over :-(

Wat een gezeik.

Zou je niet beter gaan klagen over het feit dat er bakkerijen zijn in de Rand waar de prijzen in't Frans zijn gedrukt?

Flamins blijven toch Flamins. Logisch dat ze steeds onderdrukt worden. Ze vragen er gewoon voor.

Knipp
9 juni 2009, 18:44
Ik ben momenteel sushi aan't eten.


Da's pas kwetsend. Sushi eten zonder mij :(

Flanelcondoom
9 juni 2009, 18:45
Da's pas kwetsend. Sushi eten zonder mij :(

Van dat sushiwinkeltje dicht bij Sint-Baafs dan nog.

Knipp
9 juni 2009, 18:50
Van dat sushiwinkeltje dicht bij Sint-Baafs dan nog.

Sint Baafs verkleden in Sushi ?
En de Gentse Feesten introduceren op de beurs van Tokio ?

Jazeker
9 juni 2009, 18:52
Zou je niet beter gaan klagen over het feit dat er bakkerijen zijn in de Rand waar de prijzen in't Frans zijn gedrukt?

En nu volgt hopelijk een linkje naar een post waarin ik zoiets deed? Je oordeelt wel snel over mensen, nietwaar?

Flanelcondoom
9 juni 2009, 18:54
Sint Baafs verkleden in Sushi ?
En de Gentse Feesten introduceren op de beurs van Tokio ?

Ze maken er vreemde tekenfilms van. Niet riskeren.

Flanelcondoom
9 juni 2009, 18:55
En nu volgt hopelijk een linkje naar een post waarin ik zoiets deed? Je oordeelt wel snel over mensen, nietwaar?

...zei de man die in elke draad die niet over :cheer:tetten:cheer gaat zuur komt doen.

Jazeker
9 juni 2009, 19:08
...zei de man die in elke draad die niet over :cheer:tetten:cheer gaat zuur komt doen.

Of de man die in elke serieuze draad niet komt om zuur te doen in K&K draden?

Flanelcondoom
9 juni 2009, 19:09
Of de man die in elke serieuze draad niet komt om zuur te doen in K&K draden?

Zozo. In welke draden ben ik al zuur komen doen?

Knipp
9 juni 2009, 19:09
Zuurtjes ! :cheer:

Jazeker
9 juni 2009, 19:11
Zozo. In welke draden ben ik al zuur komen doen?

Elke.

En ik ga mee met Knipp: zuurtjes :cheer: (oei... ik mocht niet cheeren zeker?)

Ben er even mee weg... ramen sluiten want er gaat hier een onweer losbarsten.

Flanelcondoom
9 juni 2009, 19:14
Elke.


Kan je het ook aantonen?

Of worden draden die ik opstart automatisch eigendom van de K&K-goegemeente?

Kijk, ik kan begrijpen dat het zwaar is om elke dag wakker te worden, wetend dat de Walen je geld stelen en dat ze geen Nederlands kunnen, maar daarom moet je nog steeds niet onredelijk doen.

Jazeker
9 juni 2009, 19:16
Kijk, ik kan begrijpen dat het zwaar is om elke dag wakker te worden, wetend dat de Walen je geld stelen en dat ze geen Nederlands kunnen, maar daarom moet je nog steeds niet onredelijk doen.

:rofl: Dit is pas hilarisch.

Ik vroeg me reeds lang af waar Hans bleef :lol:


Oei... serieus onweer hier nu. Misschien belangrijker dan jouw eendimensionele ideetjes over hoe iemand is.

Flanelcondoom
9 juni 2009, 19:18
:rofl: Dit is pas hilarisch.

Ik vroeg me reeds lang af waar Hans bleef :lol:


Oei... serieus onweer hier nu. Misschien belangrijker dan jouw eendimensionele ideetjes over hoe iemand is.

Is die Hans/Henri eigenlijk een echte persoon, of is dat een parodie? Heb gehoord dat hij wordt geanimeerd door een groepje scholieren.

From_Vlaanderen
9 juni 2009, 19:22
Ik ben momenteel sushi aan't eten.


Die dat in de reclame was in de Macro?

Jazeker
9 juni 2009, 19:23
Is die Hans/Henri eigenlijk een echte persoon, of is dat een parodie? Heb gehoord dat hij wordt geanimeerd door een groepje scholieren.

Het is een complex computer-algoritme dat men helaas heeft laten draaien op een 20 jaar oude pc. De parameters qua complexiteit moesten derhalve wat bijgesteld worden. Ook al omdat het ding met niet meer kan werken dan een amechtige analoge 14 Kbps modem.

From_Vlaanderen
9 juni 2009, 19:24
Kan je het ook aantonen?

Of worden draden die ik opstart automatisch eigendom van de K&K-goegemeente?

Kijk, ik kan begrijpen dat het zwaar is om elke dag wakker te worden, wetend dat de Walen je geld stelen en dat ze geen Nederlands kunnen, maar daarom moet je nog steeds niet onredelijk doen.

Ik word 's morgens dan ook wakker met de woorden.
Godverdomme, wat een klotedag. Dit sleept aan tot ik in de auto zit, en in de winter vaak nog langer omdat het niet warm wordt in mijne auto.