PDA

View Full Version : VB losers verliezen 3 miljoen euro na verkiezingsnederlaag


BlueThunder
8 juni 2009, 15:27
Vlaams Belang verliest ruim 3 miljoen euro na verkiezingsnederlaag


De verkiezingsnederlaag van het Vlaams Belang heeft ook financiële gevolgen. De partij verloor ruim 350.000 kiezers en krijgt daardoor de komende vijf jaar 3,1 miljoen euro minder overheidsdotaties, berekende De Tijd.

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Vlaams_Belang_verliest_ruim_3_miljoen_euro_na_verk iezingsnederlaag.8193865-438.art

Het zal nog een "sociaal" bloedbad worden ginder :|

http://www.youtube.com/watch?v=zFBpX6y6f1w :-(

http://www.youtube.com/watch?v=zbxsmcT7GOk

Andy
8 juni 2009, 15:41
:cheer: sociaal bloedbad :cheer:
:cheer: ambras in de klas :cheer:
:cheer: lijkenpikken :cheer:

't Valt te hopen dat de dichotomie proper-vuil van Dewinter maar schijn is, en dat hij achter de camera's effectief een koerswijziging bepleit.

Pieke
8 juni 2009, 15:43
't Valt te hopen dat de dichotomie proper-vuil van Dewinter maar schijn is, en dat hij achter de camera's effectief een koerswijziging bepleit.

deze morgen beweerde hij nogthans op de radio dat hij door zijn radicale confronterende koers de schade nog heeft kunnen beperken. On vera

Pericles
8 juni 2009, 15:45
Vlaams Belang verliest ruim 3 miljoen euro na verkiezingsnederlaag


De verkiezingsnederlaag van het Vlaams Belang heeft ook financiële gevolgen. De partij verloor ruim 350.000 kiezers en krijgt daardoor de komende vijf jaar 3,1 miljoen euro minder overheidsdotaties, berekende De Tijd.

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Vlaams_Belang_verliest_ruim_3_miljoen_euro_na_verk iezingsnederlaag.8193865-438.art

Het zal nog een "sociaal" bloedbad worden ginder :|

http://www.youtube.com/watch?v=zFBpX6y6f1w :-(

http://www.youtube.com/watch?v=zbxsmcT7GOk

Och gedeeld door 5 is dat jaarlijks al een veel kleiner bedrag. Een paar pensenkermissen en de zaak is opgelost.:-D

De schoofzak
8 juni 2009, 17:39
Vlaams Belang verliest ruim 3 miljoen euro na verkiezingsnederlaag


De verkiezingsnederlaag van het Vlaams Belang heeft ook financiële gevolgen. De partij verloor ruim 350.000 kiezers en krijgt daardoor de komende vijf jaar 3,1 miljoen euro minder overheidsdotaties, berekende De Tijd.

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Vlaams_Belang_verliest_ruim_3_miljoen_euro_na_verk iezingsnederlaag.8193865-438.art

Het zal nog een "sociaal" bloedbad worden ginder :|

http://www.youtube.com/watch?v=zFBpX6y6f1w :-(

http://www.youtube.com/watch?v=zbxsmcT7GOk

En wat is dan je diskussiepunt ?

Ah, misschien naar waar die senten vanaf nu dan wel naartoe gaan ??
Naar de tsjeven en naar de nva.

Zwartengeel
8 juni 2009, 17:42
Het is nu wachten op de eerste niet-VB stemmer in deze draad die komt verklaren dat het VB binnenkort weer kan gaan propaganda maken met zijn belastingsgeld.

Vette Pois(s)on
8 juni 2009, 17:48
VB heeft verloren, maar het Vlaams Nationalisme niet.

Het Vlaams Belang heeft de onvermijdelijke tik gekregen, en zal dit wel verwerken.

Wat me vooral opvalt is het leedvermaak van de zogenaamde vredelievende linkse mens, om schrik van te krijgen.

Nooit mooi dat leedvermaak, nooit.

Gwyndion
8 juni 2009, 17:57
Inderdaad, tevreden zijn dat het Vlaams nationalisme niet meer bijna uitsluitend bij het VB hoort is goed etc, maar leedvermaak is zielig, zeker vermits er weinig partijen zijn die geen klappen gekregen hebben. De open VLD heeft natuurlijk klappen gehad maar het resultaat van de SP.A is ook ronduit belabberd ten tijde van economische crisissen en sluitingen.

-=EXCALIBUR=-
9 juni 2009, 08:44
Ondanks het grote verlies van het VB krijgen ze nog voldoende geld binnen. Anderhalve euro per gekregen stem tikt stevig aan en daarbij nog andere vergoedingen die ze blijven krijgen. :lol:

Andro
9 juni 2009, 09:24
Wat dat betreft mogen ze van mij de overheidssubsidies/overheidsdotaties afschaffen! Dat de partijen maar zelf hun financiële boontjes doppen. Elke vereniging moet toch voor haar kosten opkomen, waarom de partijen niet. Het is een oneerlijke manipulatie van de kiezer, net zoals men de zendtijd voor de verkiezingen alleen aan de grote partijen toebedeeld, evenals de meeste plaatsen op de verkiezingsborden in de straten.

Distel
9 juni 2009, 11:10
Wat dat betreft mogen ze van mij de overheidssubsidies/overheidsdotaties afschaffen! Dat de partijen maar zelf hun financiële boontjes doppen. Elke vereniging moet toch voor haar kosten opkomen, waarom de partijen niet. Het is een oneerlijke manipulatie van de kiezer, net zoals men de zendtijd voor de verkiezingen alleen aan de grote partijen toebedeeld, evenals de meeste plaatsen op de verkiezingsborden in de straten.

Men is destijds net van dat systeem afgestapt omdat het clientelisme zwaar in de hand werkte.

De schoofzak
9 juni 2009, 12:10
Wat dat betreft mogen ze van mij de overheidssubsidies/overheidsdotaties afschaffen! Dat de partijen maar zelf hun financiële boontjes doppen. Elke vereniging moet toch voor haar kosten opkomen, waarom de partijen niet. Het is een oneerlijke manipulatie van de kiezer, net zoals men de zendtijd voor de verkiezingen alleen aan de grote partijen toebedeeld, evenals de meeste plaatsen op de verkiezingsborden in de straten.
Men heeft het afgeschaft omdat het de politiekers schatplichtig maakt aan de rijkaards die kunnen doneren (ikzelf zou dat niet kunnen, met mijn finansiële middelen zou ik enkel wat kunnen geven, maar donneren, daar zijn veel meer nullen achteraan het bedrag bij nodig)

Andro
9 juni 2009, 12:25
Men is destijds net van dat systeem afgestapt omdat het clientelisme zwaar in de hand werkte.

Men heeft het afgeschaft omdat het de politiekers schatplichtig maakt aan de rijkaards die kunnen doneren (ikzelf zou dat niet kunnen, met mijn finansiële middelen zou ik enkel wat kunnen geven, maar donneren, daar zijn veel meer nullen achteraan het bedrag bij nodig)
Idd, dan krijgen we die zever weer. Kan men daar geen controle op na houden?

Jennes
9 juni 2009, 12:26
Volgens de Standaard zelfs 4 miljoen. ;)

Eindelijk wat minder platgenepen spaarvarkentjes en dergelijke gadgetzooi al ware het Carnavalstijden in onze brievenbus.

Henri1
9 juni 2009, 17:29
Vlaams Belang verliest ruim 3 miljoen euro na verkiezingsnederlaag


De verkiezingsnederlaag van het Vlaams Belang heeft ook financiële gevolgen. De partij verloor ruim 350.000 kiezers en krijgt daardoor de komende vijf jaar 3,1 miljoen euro minder overheidsdotaties, berekende De Tijd.

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Vlaams_Belang_verliest_ruim_3_miljoen_euro_na_verk iezingsnederlaag.8193865-438.art

Het zal nog een "sociaal" bloedbad worden ginder :|

http://www.youtube.com/watch?v=zFBpX6y6f1w :-(

http://www.youtube.com/watch?v=zbxsmcT7GOk

Ze kunnen altijd steunkaarten laten drukken. ;-)

Praetorian
9 juni 2009, 18:00
Wat me vooral opvalt is het leedvermaak van de zogenaamde vredelievende linkse mens, om schrik van te krijgen.

Bluethunder is wel aanhanger van het ldd-kiekenkot.

backfire
9 juni 2009, 18:14
:cheer: sociaal bloedbad :cheer:
:cheer: ambras in de klas :cheer:
:cheer: lijkenpikken :cheer:

't Valt te hopen dat de dichotomie proper-vuil van Dewinter maar schijn is, en dat hij achter de camera's effectief een koerswijziging bepleit.

Het is gewoon wachten tot de LDD implodeert en het VB mag terug hardop gaan dromen van 20%. Het zal me niet zinnen, maar het zal zo zijn. LDD is slechts een tijdelijke zweer.

dominatrix
9 juni 2009, 18:15
Wat dat betreft mogen ze van mij de overheidssubsidies/overheidsdotaties afschaffen! Dat de partijen maar zelf hun financiële boontjes doppen. Elke vereniging moet toch voor haar kosten opkomen, waarom de partijen niet. Het is een oneerlijke manipulatie van de kiezer, net zoals men de zendtijd voor de verkiezingen alleen aan de grote partijen toebedeeld, evenals de meeste plaatsen op de verkiezingsborden in de straten.

Zoals vroeger? Oei, dan zult ge binnenkort weer rare rook zien komen uit de schouw van VDB. Al dat te verbranden geld zeg.

dominatrix
9 juni 2009, 18:15
Ze kunnen altijd steunkaarten laten drukken. ;-)


Hoeveel wil jij er? Zal de drukpersen alvast op volle toeren laten draaien :lol:

dominatrix
9 juni 2009, 18:16
Volgens de Standaard zelfs 4 miljoen. ;)

Eindelijk wat minder platgenepen spaarvarkentjes en dergelijke gadgetzooi al ware het Carnavalstijden in onze brievenbus.

't sloeg anders toch behoorlijk goed aan, en't was nog origineel ook ;-)

dominatrix
9 juni 2009, 18:17
Vlaams Belang verliest ruim 3 miljoen euro na verkiezingsnederlaag


De verkiezingsnederlaag van het Vlaams Belang heeft ook financiële gevolgen. De partij verloor ruim 350.000 kiezers en krijgt daardoor de komende vijf jaar 3,1 miljoen euro minder overheidsdotaties, berekende De Tijd.

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Vlaams_Belang_verliest_ruim_3_miljoen_euro_na_verk iezingsnederlaag.8193865-438.art

Het zal nog een "sociaal" bloedbad worden ginder :|

http://www.youtube.com/watch?v=zFBpX6y6f1w :-(

http://www.youtube.com/watch?v=zbxsmcT7GOk

Ge zijt nog zo rap niet van ons af als ge dat denkt. 8-)

system
9 juni 2009, 18:43
Ze kunnen altijd steunkaarten laten drukken. ;-)


Dan moeten ze wel witte inkt gebruiken. Anders kunt ge er niks op lezen.

liberalist_NL
9 juni 2009, 18:45
Het VB had ook een laag-bij-de-grondse campagne met een afschrikwekkende slogan voor weldenkende mensen. Logisch dat je dan verliest.

Tommm
11 juni 2009, 10:58
VB heeft verloren, maar het Vlaams Nationalisme niet.

Het Vlaams Belang heeft de onvermijdelijke tik gekregen, en zal dit wel verwerken.

Wat me vooral opvalt is het leedvermaak van de zogenaamde vredelievende linkse mens, om schrik van te krijgen.

Nooit mooi dat leedvermaak, nooit.
8O
Ken je die uitdrukking van de pot en de ketel?

system
11 juni 2009, 11:23
VB heeft verloren, maar het Vlaams Nationalisme niet.

Het Vlaams Belang heeft de onvermijdelijke tik gekregen, en zal dit wel verwerken.

Wat me vooral opvalt is het leedvermaak van de zogenaamde vredelievende linkse mens, om schrik van te krijgen.

Nooit mooi dat leedvermaak, nooit.


Het doet me ontzettend plezier dat het VB een geweldig pak rammel heeft gekregen. Daar kikkert een mens van op. Een pikzwarte zondag is het geworden voor het Vlaams Belang. Zwart, een 'kleur' die hen trouwens zeer goed ligt. Ze zullen nu wel wat bescheidener zijn en minder triomfantelijk doen wanneer diezelfde Vlaams Belangers het begrip 'zwarte zondag' moeten hanteren. Vroeger waren daar nogal fier op. Volgens mij zullen ze deze woorden zelfs niet meer in de mond durven nemen.

Hoomer
11 juni 2009, 11:29
Vlaams Belang verliest ruim 3 miljoen euro na verkiezingsnederlaag


De verkiezingsnederlaag van het Vlaams Belang heeft ook financiële gevolgen. De partij verloor ruim 350.000 kiezers en krijgt daardoor de komende vijf jaar 3,1 miljoen euro minder overheidsdotaties, berekende De Tijd.

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Vlaams_Belang_verliest_ruim_3_miljoen_euro_na_verk iezingsnederlaag.8193865-438.art

Het zal nog een "sociaal" bloedbad worden ginder :|

http://www.youtube.com/watch?v=zFBpX6y6f1w :-(

http://www.youtube.com/watch?v=zbxsmcT7GOk

Spijtig voor u maar het VB heeft (in tegenstelling tot de andere partijen) zoals iedere goede huisvader ne ferme spaarpot voor slechte tijden. (zoals het afpakken van de partijfinanciering).
Dat spaarpotje overbrugd die 5 jaar gemakkelijk.:-P

system
11 juni 2009, 12:00
Spijtig voor u maar het VB heeft (in tegenstelling tot de andere partijen) zoals iedere goede huisvader ne ferme spaarpot voor slechte tijden. (zoals het afpakken van de partijfinanciering).
Dat spaarpotje overbrugd die 5 jaar gemakkelijk.:-P

Als men zo moet beginnen te praten, dan is het einde in het verschiet.

Hoomer
11 juni 2009, 12:08
Als men zo moet beginnen te praten, dan is het einde in het verschiet.

Hu, leg uit aub.

dominatrix
11 juni 2009, 12:23
Het doet me ontzettend plezier dat het VB een geweldig pak rammel heeft gekregen. Daar kikkert een mens van op. Een pikzwarte zondag is het geworden voor het Vlaams Belang. Zwart, een 'kleur' die hen trouwens zeer goed ligt. Ze zullen nu wel wat bescheidener zijn en minder triomfantelijk doen wanneer diezelfde Vlaams Belangers het begrip 'zwarte zondag' moeten hanteren. Vroeger waren daar nogal fier op. Volgens mij zullen ze deze woorden zelfs niet meer in de mond durven nemen.

Ojawel, en zeker in de toekomst... het gaat nog fameus gaan kraken. Schrijf het maar op.

dominatrix
11 juni 2009, 12:24
Het VB had ook een laag-bij-de-grondse campagne met een afschrikwekkende slogan voor weldenkende mensen. Logisch dat je dan verliest.


Uw mening, en daarmee is ook alles gezegd meneer de 'weldenkende'.

Herr Oberst
11 juni 2009, 12:59
Het VB had ook een laag-bij-de-grondse campagne met een afschrikwekkende slogan voor weldenkende mensen. Logisch dat je dan verliest.

Als u de slogan "dit is ONS land" afschrikwekkend vindt, vertelt dat meer over u dan over het Vlaams Belang.

liberalist_NL
11 juni 2009, 13:05
Als u de slogan "dit is ONS land" afschrikwekkend vindt, vertelt dat meer over u dan over het Vlaams Belang.

Kennelijk waren veel mensen dat met mij eens.

Henri1
11 juni 2009, 13:14
Hoeveel wil jij er? Zal de drukpersen alvast op volle toeren laten draaien :lol:

Geen enkele.

Henri1
11 juni 2009, 13:15
Toch leuk al die VB stemmers en sympathisanten hier eens een toontje lager te horen zingen.

:clapping::clapping::clapping:

system
11 juni 2009, 13:34
Ojawel, en zeker in de toekomst... het gaat nog fameus gaan kraken. Schrijf het maar op.

Het is heel simpel: het VB had de kans van zijn leven om glorieus en met een massa stemmen door te breken. En waarom? Wel, vanwege de niet-spltising van BHV, vanwege het geknoei van Leterme en de zgn. traditionele partijen en ga zo maar door.

Indien het VB ooit massaal had moeten bijwinnen, dan was het nu toch wel. Nu of nooit!

En wat zien we? Het Vlaams Belang krijg de grootste afstraffing ooit. Hetgeen nogmaals eens bewijst dat de kiezer niet alleen communautair heeft gestemd, wat men ook moge beweren. En ja, het zou wel een beetje normaal zijn, moest het VB de volgende verkiezingen stemmen bijwinnen. Zeker na zo'n klap in het gezicht. Want, let wel, als het Vlaams Belang de volgende keer wéér verliest, dan is het de totale afgang.

Herr Oberst
11 juni 2009, 15:06
Kennelijk waren veel mensen dat met mij eens.

Wat is concreet het probleem met die slogan?

Steben
11 juni 2009, 15:12
Toch leuk al die VB stemmers en sympathisanten hier eens een toontje lager te horen zingen.

:clapping::clapping::clapping:

Die verdomse NVA'ers zijn daarentegen wel wat dB hoger beginnen zingen.
Dju toch! :rofl:

system
11 juni 2009, 15:16
Die verdomse NVA'ers zijn daarentegen wel wat dB hoger beginnen zingen.Dju toch! :rofl:

Als het maar lang duurt. Nogmaals: vlug gewonnen, vlug geronnen.

Steben
11 juni 2009, 15:18
Als het maar lang duurt.
Oh, dat hoeft echt niet langer te duren dan het failliete belgië. ;-)

Pericles
11 juni 2009, 15:21
Oh, dat hoeft echt niet langer te duren dan het failliete belgië. ;-)

Pas op, België gaat zijne joker inzetten : Filip " de taaie ". :lol:

De schoofzak
11 juni 2009, 16:11
Die verdomse NVA'ers zijn daarentegen wel wat dB hoger beginnen zingen.
Dju toch! :rofl:

Inderdaad !!

En waar de nva'ers zingen, daar wordt gedanst (in de zin van: daar komt iets van; daar worden stappen gezet ...)
terwijl het zingen van het belang nogal belangeloos was en is.

Daarom begrijp ik niet goed waarom unitaristjes en belgisistjes verheugd kunnen doen over die verkiezingsuitslag.

(en daarmee wil ik ook niet gezegd hebben dat ik de Vlaamse inbreng van het Belang niet naar waarde zou schatten)

Steben
11 juni 2009, 16:20
Daarom begrijp ik niet goed waarom unitaristjes en belgisistjes verheugd kunnen doen over die verkiezingsuitslag.


Misplaatste wondenlikkerij

stab
11 juni 2009, 16:32
Het VB had ook een laag-bij-de-grondse campagne met een afschrikwekkende slogan voor weldenkende mensen. Logisch dat je dan verliest.'Dit is ons land' , wat is daar nou verkeerd aan?
Klinkt eerder defensief dan agressief.

Steben
11 juni 2009, 16:34
'Dit is ons land' , wat is daar nou verkeerd aan?
Klinkt eerder defensief dan agressief.

ONS stond groot en vaak uitroeptekens gezien. Al roepend te lezen enz...
Redelijk schreeuwend ja en dat kan afschrikken. Maar tot zover de analyse.

Henri1
11 juni 2009, 17:07
Inderdaad !!

En waar de nva'ers zingen, daar wordt gedanst (in de zin van: daar komt iets van; daar worden stappen gezet ...)
terwijl het zingen van het belang nogal belangeloos was en is.

Daarom begrijp ik niet goed waarom unitaristjes en belgisistjes verheugd kunnen doen over die verkiezingsuitslag.

(en daarmee wil ik ook niet gezegd hebben dat ik de Vlaamse inbreng van het Belang niet naar waarde zou schatten)

Alsof Bart de Strever het allemaal zal oplossen.

Hij kan misschien wel postjes beginnen te verdelen nu.

van Maerlant
11 juni 2009, 17:07
Alsof Bart de Strever het allemaal zal oplossen.

Hij kan misschien wel postjes beginnen te verdelen nu.

Steekt het zo hard, Rik?

Henri1
11 juni 2009, 17:40
Steekt het zo hard, Rik?

Nope, want als hij wil meedoen zal hij moeten inbinden.

Alternatief is dan naast de Alte Kameraden op de oppositiebanken plaats nemen.

system
11 juni 2009, 17:55
Nope, want als hij wil meedoen zal hij moeten inbinden.

Alternatief is dan naast de Alte Kameraden op de oppositiebanken plaats nemen.

Dat wil hij evenmin denk ik. Hij heeft zich vastgereden. En nu gaan we wachten hoe hij de opera gaat voltooien. Of liever de kluchtzang. Want Bartje heeft reeds lang het libretto geschreven. Hij zal zeker de stekker uittrekken en op de loop gaan. Maar wanneer? Daar hebben we het raden naar. Het scenario echter, dat staat reeds lang vast. Heel spannend zal het dus niet worden, wel voorspelbaar.

Henri1
11 juni 2009, 18:45
Dat wil hij evenmin denk ik. Hij heeft zich vastgereden. En nu gaan we wachten hoe hij de opera gaat voltooien. Of liever de kluchtzang. Want Bartje heeft reeds lang het libretto geschreven. Hij zal zeker de stekker uittrekken en op de loop gaan. Maar wanneer? Daar hebben we het raden naar. Het scenario echter, dat staat reeds lang vast. Heel spannend zal het dus niet worden, wel voorspelbaar.

Natuurlijk gaat hij op de loop.
Oplossingen brengen en constructief zijn is niet zijn sterkste kant.

Felix (be)
11 juni 2009, 18:54
Natuurlijk gaat hij op de loop.
Oplossingen brengen en constructief zijn is niet zijn sterkste kant.
U liegt.

Dat is nu net niet de sterkste kant van les Francophones.
De Federale onderhandelingen hebben het ten overvloede bewezen.

Niet één constructief voorstel van les Francophones gezien.
Daarna ook niet trouwens.

België is doodziek.

Blauwzwart
11 juni 2009, 19:20
Men heeft het afgeschaft omdat het de politiekers schatplichtig maakt aan de rijkaards die kunnen doneren (ikzelf zou dat niet kunnen, met mijn finansiële middelen zou ik enkel wat kunnen geven, maar donneren, daar zijn veel meer nullen achteraan het bedrag bij nodig)

Ook Obama is verkozen dankzij een peperdure gesponserde propagandamachine. Dat geldt voor elke strekking, links of rechts, niet alleen voor bedrijfs- en economievriendelijke partijen.
Remember Agusta.

system
11 juni 2009, 19:54
U liegt.

Dat is nu net niet de sterkste kant van les Francophones.
De Federale onderhandelingen hebben het ten overvloede bewezen.

Niet één constructief voorstel van les Francophones gezien.
Daarna ook niet trouwens.

België is doodziek.

De Franstaligen hebben zeker ook 'schuld' door hun stugge houding. Indien u dat bedoelt, ben ik het volkómen eens met u.

Felix (be)
11 juni 2009, 19:59
De Franstaligen hebben zeker ook 'schuld' door hun stugge houding. Indien u dat bedoelt, ben ik het volkómen eens met u.
Doe die aanhalingstekens maar weg en gebruik gerust hoofdletters.
SCHULD dus. (Ook N-VA en CD&V zijn SCHULDIG. NaïviteitSCHULDIG.
VLD zijn landverraders. Van de Vlamingen, van de Walen van de Brusselaars,
van, ik veronderstel dat die er ook zijn, "de Belgen":lol:.)

Ik ga beleefd zijn (en dat meen ik echt:-():
SCHULD veroorzaakt door DOMHEID.
(Et pour les flamands de Somers: la même chose!)
(Et pour les flamands de Somers: la même chose!)
(Et pour les flamands de Somers: la même chose!)

VIVE LE ROI!

system
11 juni 2009, 20:11
Doe die aanhalingstekens maar weg en gebruik gerust hoofdletters.
SCHULD dus. (Ook N-VA en CD&V zijn SCHULDIG. NaïviteitSCHULDIG.
VLD zijn landverraders. Van de Vlamingen, van de Walen van de Brusselaars,
van, ik veronderstel dat die er ook zijn, "de Belgen":lol:.)

Ik ga beleefd zijn (en dat meen ik echt:-():
SCHULD veroorzaakt door DOMHEID.
(Et pour les flamands de Somers: la même chose!)
(Et pour les flamands de Somers: la même chose!)
(Et pour les flamands de Somers: la même chose!)

VIVE LE ROI!


Proletenpraat.

De schoofzak
11 juni 2009, 20:33
Natuurlijk gaat hij op de loop.
Oplossingen brengen en constructief zijn is niet zijn sterkste kant.

Hij kan zelf op de loop gaan, en de kiezers kunnen hem op de loop sturen.
En dat is iets wat we niet kunnen zeggen van de trikolore klowns de famille Bibber en de Taaie.

Voorlopig zit de nva niet in de federale regering. En daar zeggen letterlijk alle Vlaamse partijen die erin zitten, dat het niet marsjeert. (De Klucht, Vlaamse tsjevenburgemeesters, Verafstoot met zijn volle kar ...) Maar toch gaan ze niet lopen.

De Waalse partijen die in de federale regering zitten: heb je die tv-uitzending gezien tussen Di Pupo en Reinders ? Sjanse dat wij geen kultuur hebben om een sierdolk te dragen in plaats van ne plastron, want dat was er bloed gevloeid.


En toch is dit allemaal maar zever.
Het Weverke haalde 13 prosent van de Vlaamse stemmen voor 5 jaar Vlaams parlement. Punt en nieuwe alinea, tot de volgende verkiezingen.

Felix (be)
11 juni 2009, 20:39
...
Di Pupo
...
:rofl:

(Briljante handtekening trouwens!:cheer:)

Demper
11 juni 2009, 22:50
VB losers?
Ik voel zowaar de liefde en goedheid van de progressieve verdraagzaamheid.

djimi
11 juni 2009, 23:44
Als u de slogan "dit is ONS land" afschrikwekkend vindt, vertelt dat meer over u dan over het Vlaams Belang.

Als de zionisten "Dit is ONS land!" in Palestina in de praktijk brengen, is liberalist_NL er nochtans als de kippen bij om hen te verdedigen.

De Palestijnen zèlf hebben er destijds niet eens over kùnnen stemmen, wat we van de Vlamingen niet kunnen zeggen.


Begrijpe wie begrijpen kan.

daiwa
12 juni 2009, 00:48
Het VB had ook een laag-bij-de-grondse campagne met een afschrikwekkende slogan voor weldenkende mensen. Logisch dat je dan verliest.

Wat was er mis met die slogan?

Ik persoonlijk vond de JA affiches van de socialisten rechtstreeks van de nazi's afgekeken indertijd véél afschrikwekkender.
Je zou bijna denken dat ze heimwee hadden naar het verleden. :roll:

Fallen Angel
16 juni 2009, 13:49
Het gaat nog interessant worden in de gazetten de volgende maanden.

Allerlei misnoegde ontslagen VB mandatarissen die de vuile was buiten hangen. :?

Oftewel affaire Morel in het kwadraat.

guido 007
16 juni 2009, 18:22
Vlaams Belang verliest ruim 3 miljoen euro na verkiezingsnederlaag


De verkiezingsnederlaag van het Vlaams Belang heeft ook financiële gevolgen. De partij verloor ruim 350.000 kiezers en krijgt daardoor de komende vijf jaar 3,1 miljoen euro minder overheidsdotaties, berekende De Tijd.

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Vlaams_Belang_verliest_ruim_3_miljoen_euro_na_verk iezingsnederlaag.8193865-438.art

Het zal nog een "sociaal" bloedbad worden ginder :|

http://www.youtube.com/watch?v=zFBpX6y6f1w :-(

http://www.youtube.com/watch?v=zbxsmcT7GOk

Niet vergeten dat het VB veel jaren slapend rijk geworden is.

guido 007
16 juni 2009, 18:24
Uw mening, en daarmee is ook alles gezegd meneer de 'weldenkende'.


Nee, ook mijn mening en met mij de mening van veel andere weldenkende Vlaamsnationalisten.

guido 007
16 juni 2009, 18:26
Als u de slogan "dit is ONS land" afschrikwekkend vindt, vertelt dat meer over u dan over het Vlaams Belang.


Nochtans was dit er voor veel mensen over.
Waarom denk je dat op veel borden de stikker "Welkom" bijgeplakt werd?

guido 007
16 juni 2009, 18:32
Als het maar lang duurt. Nogmaals: vlug gewonnen, vlug geronnen.



Nu kan je de N-VA veel verwijten, maar niet dat ze vlug gewonnen hebben.
We zijn bezig van 2001.

In 2003 haalden we de kiesdrempel niet, we hedden amper 1 verkozene.
In 2004, 2006 en 2007 gingen we in Kartel naar de kiezer en we haalden enkele verkozenen, die keihard werkten voor hun centen.

In 2009 hebben we dit kunnen verzilveren.


Niet echt een snel parcours, we een rechtlijnig.

Tommm
17 juni 2009, 10:04
Doe die aanhalingstekens maar weg en gebruik gerust hoofdletters.
SCHULD dus. (Ook N-VA en CD&V zijn SCHULDIG. NaïviteitSCHULDIG.
VLD zijn landverraders. Van de Vlamingen, van de Walen van de Brusselaars,
van, ik veronderstel dat die er ook zijn, "de Belgen":lol:.)

Ik ga beleefd zijn (en dat meen ik echt:-():
SCHULD veroorzaakt door DOMHEID.
(Et pour les flamands de Somers: la même chose!)
(Et pour les flamands de Somers: la même chose!)
(Et pour les flamands de Somers: la même chose!)

VIVE LE ROI!
Oh ja, natuurlijk: die mythe van de eerste wereldoorlog die al ontkracht is. Nee, dat is dus nooit gezegd. Les flamands, ils revent...

speurneus
17 juni 2009, 10:37
Ondanks het grote verlies van het VB krijgen ze nog voldoende geld binnen. Anderhalve euro per gekregen stem tikt stevig aan en daarbij nog andere vergoedingen die ze blijven krijgen. :lol:
Maar dit zal toch wel gevolgen hebben. Ik vermoed dat ze heel wat personeel zullen moeten ontslaan.

Henri1
17 juni 2009, 14:28
U liegt.

Dat is nu net niet de sterkste kant van les Francophones.
De Federale onderhandelingen hebben het ten overvloede bewezen.

Niet één constructief voorstel van les Francophones gezien.
Daarna ook niet trouwens.

België is doodziek.

Kijk in eigen borst alvorens U anderen voor leugenaar uitmaakt.

Het gaat hier over de NVA en niet over Francophones.

Gaat hij kleur bekennen en zich als staatsman uiten of gaat hij vervallen in zwarte retoriek ?

Fallen Angel
17 juni 2009, 14:50
Maar dit zal toch wel gevolgen hebben. Ik vermoed dat ze heel wat personeel zullen moeten ontslaan.

Het zal ook wat rustiger worden op het internet en de forums nu professionele verzuurden een ander job moeten gaan zoeken.

Eat your heart out Swa Van Cauwenberge. ;-)

robert t
17 juni 2009, 16:13
Kijk in eigen borst alvorens U anderen voor leugenaar uitmaakt.

Het gaat hier over de NVA en niet over Francophones.

Gaat hij kleur bekennen en zich als staatsman uiten of gaat hij vervallen in zwarte retoriek ?Hij heeft nochtans overschot van gelijk. Iedereen op dit forum weet dat je van je eerste leugen niet gebarsten bent. Zoals je bewering dat De Wever burgemeester wil worden in Antwerpen, je reinste prietpraat, één van je vele verzinsels die je niet kan bewijzen.

Je zou je beter bezighouden met je geliefde BUB die door de kiezer van de kaart geveegd is, voor zover deze vuilbakpartij er ooit opgestaan heeft. Alhoewel je zal beweren dat je niks met de kaartersclub te maken hebt. Toe te voegen aan al je andere fantasietjes.

Distel
17 juni 2009, 17:12
Het zal ook wat rustiger worden op het internet en de forums nu professionele verzuurden een ander job moeten gaan zoeken.

Eat your heart out Swa Van Cauwenberge. ;-)

Je bedoelt dat het nu wat rustiger gaat worden op het net nu die mensen veel meer tijd hebben om online te zijn? :-P

Henri1
17 juni 2009, 19:20
Hij heeft nochtans overschot van gelijk. Iedereen op dit forum weet dat je van je eerste leugen niet gebarsten bent. Zoals je bewering dat De Wever burgemeester wil worden in Antwerpen, je reinste prietpraat, één van je vele verzinsels die je niet kan bewijzen.

Je zou je beter bezighouden met je geliefde BUB die door de kiezer van de kaart geveegd is, voor zover deze vuilbakpartij er ooit opgestaan heeft. Alhoewel je zal beweren dat je niks met de kaartersclub te maken hebt. Toe te voegen aan al je andere fantasietjes.

Ik ben geen aanhanger van BUB of wat dan ook.

Ik heb er een sport van gemaakt het VB af te kakken en ik zal dat blijven doen tot de gehele partijtop vervangen is.

globalmedia
17 juni 2009, 19:21
Ik ben geen aanhanger van BUB of wat dan ook.

Ik heb er een sport van gemaakt het VB af te kakken en ik zal dat blijven doen tot de gehele partijtop vervangen is.
en dan de pvv?:-)