PDA

View Full Version : 60 jaar vrouwenstemrecht. 60 jaar ellende


HOUZEE !
8 juni 2009, 16:55
Het wordt tijd dat iemand dat ook eens durft zeggen.

Vrouwen stemden en masse op Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.
En het vrouwenfanclubje van De Wever en JJ De Gucht is ook niet te verwaarlozen.


Politiek zou moeten gaan over inhoud en niet over uiterlijke materie. Het land vergaat in chaos en islamisering terwijl bijna een hele bevolkingsgroep blijft stemmen voor personen enkel omwille van voorkomen, netheid, .........

Is het geen tijd om eens apart stemrecht in te voeren ?? Vrouwen kiezen een aantal vrouwen, en mannen een aantal mannen. En dan kunnen ze het verder ondereen uitvechten, maar dan is men gelijk vertegenwoordigd enzo.

Metternich
8 juni 2009, 17:00
Één van de grootste stukken reactionaire onzin die ik al op dit forum heb mogen aanschouwen. Denk je nu echt dat enkel vrouwen stemmen op figuren i.p.v. op inhoud?

netslet
8 juni 2009, 17:01
Ik ga het hier nog maar eens herhalen: hoe kan er in godsnaam sprake zijn van stemmen op inhoud wanneer het de verkozen vrij staat om na verkozen te zijn de inhoud aan te passen en voor andere doelen te gaan dan diegene die ie tijdens z'n campagne verkondigde?

BlueThunder
8 juni 2009, 17:02
JONGE MEISJES TOT 23 OF 24 misschien....

Andro
8 juni 2009, 17:02
Over seksisme gesproken, dit kan tellen..

Flanelcondoom
8 juni 2009, 17:03
Ik ga het hier nog maar eens herhalen: hoe kan er in godsnaam sprake zijn van stemmen op inhoud wanneer het de verkozen vrij staat om na verkozen te zijn de inhoud aan te passen en voor andere doelen te gaan dan diegene die ie tijdens z'n campagne verkondigde?

Er is niks mis met stemmen op uiterlijk. Zo ziet men tenminste mooiere gezichten in de krant en in het nieuws.

lollysticky
8 juni 2009, 17:03
Het wordt tijd dat iemand dat ook eens durft zeggen.

Vrouwen stemden en masse op Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.
En het vrouwenfanclubje van De Wever en JJ De Gucht is ook niet te verwaarlozen.


Politiek zou moeten gaan over inhoud en niet over uiterlijke materie. Het land vergaat in chaos en islamisering terwijl bijna een hele bevolkingsgroep blijft stemmen voor personen enkel omwille van voorkomen, netheid, .........

Is het geen tijd om eens apart stemrecht in te voeren ?? Vrouwen kiezen een aantal vrouwen, en mannen een aantal mannen. En dan kunnen ze het verder ondereen uitvechten, maar dan is men gelijk vertegenwoordigd enzo.

er zijn serieuze nutjobs op dit forum aanwezig, maar u bezit momenteel de koppositie. Serieus gestoord

manta
8 juni 2009, 17:05
Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.

8O

Ik zit in spanning te wachten op de reactie van de eerste groupie van Peeters ... :?
I

lollysticky
8 juni 2009, 17:06
8O

Ik zit in spanning te wachten op de reactie van de eerste groupie van Peeters ... :?
I

van het type 'Inge Vervotte' ofzo? :lol:

netslet
8 juni 2009, 17:07
8O

Ik zit in spanning te wachten op de reactie van de eerste groupie van Peeters ... :?
I

Uh-Huh?

benderaes
8 juni 2009, 17:23
Kerel. Wat heeft dat nu met het vrouwenstemrecht te maken? Me dunkt dat er nog 'aantrekkelijke' mannen rondlopen in de politiek. Waarom zou een Leterme, een Verhofstadt, een Dehaene, een De Wever, ... stemmen krijgen van vrouwen? Knappe mannen? Denk het niet. Charismatische mannen. Dat zeker. Maar niet alleen vrouwen laten zich daar door leiden.
Ik vind het systeem van voorkeursstemmen wel niet helemaal correct. Nu wordt er idd te weinig op inhoud gestemd, en te veel op charisma.

Metternich
8 juni 2009, 17:33
Nu wordt er idd te weinig op inhoud gestemd, en te veel op charisma.En dat is wanneer in de geschiedenis anders geweest?

lollysticky
8 juni 2009, 17:53
Ik vind het systeem van voorkeursstemmen wel niet helemaal correct. Nu wordt er idd te weinig op inhoud gestemd, en te veel op charisma.

80% van de bevolking heeft totaal geen benul van de politieke programma's van de verschillende partijen... het is inderdaad zielig, maar de realiteit.

Flanelcondoom
8 juni 2009, 17:56
80% van de bevolking heeft totaal geen benul van de politieke programma's van de verschillende partijen... het is inderdaad zielig, maar de realiteit.

En de overige 20% heeft door dat er geen programma's zijn.

De_Laatste_Belg
8 juni 2009, 18:00
Ik ga het hier nog maar eens herhalen: hoe kan er in godsnaam sprake zijn van stemmen op inhoud wanneer het de verkozen vrij staat om na verkozen te zijn de inhoud aan te passen en voor andere doelen te gaan dan diegene die ie tijdens z'n campagne verkondigde?

In dit geval kon je van elke partij exact voorspellen welk thema ze zullen laten spelen tijden de coalitie vormingen ?

Maar je hebt gelijk, 't is belachelijk aan 't worden.

Uh-Huh
8 juni 2009, 18:04
Uh-Huh?
Ik heb nochtans op Sp.a gestemd. :-)

Maar misschien heeft de heer Houzee een paar weken geleden ook dit artikel gelezen: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=ko28sajd

Vrouwen stemmen linkser dan mannen
...

Vrouwen keerden zich in juni 2007 af van Vlaams Belang en LDD, en in mindere mate ook van Open VLD; ze stemden meer voor CD&V/N-VA, Groen! en SP.A-Spirit. In het stemgedrag van mannen is het spiegelbeeld hiervan te zien. Dat is het duidelijkste verband dat de onderzoekers van Ispo (Instituut voor Sociaal en Politiek Opinieonderzoek) van de KU Leuven vonden na ondervraging van ruim 1.000 kiezers.

...

EDIT: het is eigenlijk niet meer dan logisch dat dolle apen als Dedecker en Dewinter vrouwen afstoten.

Jennes
8 juni 2009, 18:11
Ik ga het hier nog maar eens herhalen: hoe kan er in godsnaam sprake zijn van stemmen op inhoud wanneer het de verkozen vrij staat om na verkozen te zijn de inhoud aan te passen en voor andere doelen te gaan dan diegene die ie tijdens z'n campagne verkondigde?

Absoluut. Zeker als je het in het licht bekijkt van de regionale spaarpot, die stukken kleiner is dan menig beloftes vervullen.

Het ware eerlijker geweest hadden de partijen gezegd in welke uitkomsten ze het eerst zouden snoeien of welke uitgaven men het eerst zou optrekken....


Over de openingspost: over de plas, waar geen stemplicht heerst, is Obama er ook in geslaagd om talloze jonge vrouwen met en zonder kinderen naar de stembus te lokken. Dit voor één van de eerste malen in de geschiedenis van het land. Dat wil toch niet zeggen dat hij een slechte leider is?

Ik wil Kris Peeters niet vergelijken met een Obama (heb je trouwens demografische studies die dit aantonen, nu al, terwijl we gisteren pas konden gaan stemmen ;)?) maar wie op je stemt zegt toch niets over je capaciteiten als minister?

Ambiorix
8 juni 2009, 18:14
Het wordt tijd dat iemand dat ook eens durft zeggen.

Vrouwen stemden en masse op Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.
En het vrouwenfanclubje van De Wever en JJ De Gucht is ook niet te verwaarlozen.


Politiek zou moeten gaan over inhoud en niet over uiterlijke materie. Het land vergaat in chaos en islamisering terwijl bijna een hele bevolkingsgroep blijft stemmen voor personen enkel omwille van voorkomen, netheid, .........

Is het geen tijd om eens apart stemrecht in te voeren ?? Vrouwen kiezen een aantal vrouwen, en mannen een aantal mannen. En dan kunnen ze het verder ondereen uitvechten, maar dan is men gelijk vertegenwoordigd enzo.

geeuw..

Ga op een ander lullen man.

lollysticky
8 juni 2009, 18:14
En de overige 20% heeft door dat er geen programma's zijn.

dan ga ik nog van 80% uit, ik denk dat het eigenlijke % nog hoger ligt :lol:

manta
8 juni 2009, 18:19
Ik heb nochtans op Sp.a gestemd. :-)
.

Jamaar , dat zal snel veranderen als de CD&V (Chippendales Doen Vlaanderen) volgende keer opkomen ...:-D

Duupje
8 juni 2009, 18:23
Wat nen spuuglelijke foto manta toch...

Duupje
8 juni 2009, 18:25
Het wordt tijd dat iemand dat ook eens durft zeggen.

Vrouwen stemden en masse op Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.
En het vrouwenfanclubje van De Wever en JJ De Gucht is ook niet te verwaarlozen.


Politiek zou moeten gaan over inhoud en niet over uiterlijke materie. Het land vergaat in chaos en islamisering terwijl bijna een hele bevolkingsgroep blijft stemmen voor personen enkel omwille van voorkomen, netheid, .........

Is het geen tijd om eens apart stemrecht in te voeren ?? Vrouwen kiezen een aantal vrouwen, en mannen een aantal mannen. En dan kunnen ze het verder ondereen uitvechten, maar dan is men gelijk vertegenwoordigd enzo.

Waar haal jij de gegevens vandaan dat vrouwen zo stemmen?
Dit is het meest idiote stuk dat ik hier al gelezen heb de voorbije uren.

Maar 1 reactie mogelijk = :rofl:

Uh-Huh
8 juni 2009, 18:26
Jamaar , dat zal snel veranderen als de CD&V (Chippendales Doen Vlaanderen) volgende keer opkomen ...:-D
Volgende keer ga ik misschien inderdaad voor Kris Peeters (http://www.marvinband.nl/images/emoticon/icon_heart.gif) & co.

Nynorsk
8 juni 2009, 18:27
Waar haal jij de gegevens vandaan dat vrouwen zo stemmen?
Dit is het meest idiote stuk dat ik hier al gelezen heb de voorbije uren.

Maar 1 reactie mogelijk = :rofl:

Het lijkt me anders nogal wiedes dat vrouwen op De Wever stemmen omwille van z'n atletisch figuur.

Duupje
8 juni 2009, 18:27
Absoluut. Zeker als je het in het licht bekijkt van de regionale spaarpot, die stukken kleiner is dan menig beloftes vervullen.

Het ware eerlijker geweest hadden de partijen gezegd in welke uitkomsten ze het eerst zouden snoeien of welke uitgaven men het eerst zou optrekken....


Over de openingspost: over de plas, waar geen stemplicht heerst, is Obama er ook in geslaagd om talloze jonge vrouwen met en zonder kinderen naar de stembus te lokken. Dit voor één van de eerste malen in de geschiedenis van het land. Dat wil toch niet zeggen dat hij een slechte leider is?

Ik wil Kris Peeters niet vergelijken met een Obama (heb je trouwens demografische studies die dit aantonen, nu al, terwijl we gisteren pas konden gaan stemmen ;)?) maar wie op je stemt zegt toch niets over je capaciteiten als minister?

Welkom terug G ! :cheer:

Uh-Huh
8 juni 2009, 18:36
Het lijkt me anders nogal wiedes dat vrouwen op De Wever stemmen omwille van z'n atletisch figuur.
Maar Krisje is er niet vies van om het woord "godzijdank" in de mond te nemen! http://www.marvinband.nl/images/emoticon/icon_heart.gif

Jedd
8 juni 2009, 18:36
waarom moet ik aan deze denken waarin homo's het over het uiterlijk van de kandidaten heeft ?

De gucht afgetrokken in man bijt hond (http://www.youtube.com/watch?v=wd8fcLYCOwg)

Jennes
8 juni 2009, 18:43
Het lijkt me anders nogal wiedes dat vrouwen op De Wever stemmen omwille van z'n atletisch figuur.

De openingsposter bedoelde allicht dat de zorgzame vrouwelijke wezens hem dit jaar de overwinning gunden, uit vrees dat hij de volgende verkiezingen niet meer kan meemaken.

Uh-Huh
8 juni 2009, 18:51
waarom moet ik aan deze denken waarin homo's het over het uiterlijk van de kandidaten heeft ?

De gucht afgetrokken in man bijt hond (http://www.youtube.com/watch?v=wd8fcLYCOwg)
Er is altijd ene die de pret moet bederven, hein? Het ging hier over vrouwen en niet over homo's. Ik begin dat gezeik van en over homo's dat overal op dit forum opduikt beu te worden...

Jedd
8 juni 2009, 19:00
het is nochtans relevant voor het topic.
dat gij in de knoop ligt met uw bisexualiteit is mijn schuld niet

Uh-Huh
8 juni 2009, 19:09
het is nochtans relevant voor het topic.
dat gij in de knoop ligt met uw bisexualiteit is mijn schuld niet
Ik lig niet in de knoop met mijn zgn biseksualiteit, die is onbestaande, maar ik lig in de knoop met mijn gevoelens voor een mannelijke homo, OK? Ben je nu blij? Ik probeer hier een trauma te verwerken.

En jij post nogal graag irrelevant over homo's, heb ik gezien. Misschien ben je zelf wel bi of homo, zoals de meeste (verwijfde) Vlaamse mannen.

Flanelcondoom
8 juni 2009, 19:11
Ik lig niet in de knoop met mijn zgn biseksualiteit, die is onbestaande, maar ik lig in de knoop met mijn gevoelens voor een mannelijke homo, OK? Ben je nu blij? Ik probeer hier een trauma te verwerken.

En jij post nogal graag irrelevant over homo's, heb ik gezien. Misschien ben je zelf wel bi of homo, zoals de meeste (verwijfde) Vlaamse mannen.

Dan moest je maar ervoor zorgen dat je niet in de hel-situatie terecht kwam, conform je eigen uitleg in de andere draad.

Uh-Huh
8 juni 2009, 19:13
Dan moest je maar ervoor zorgen dat je niet in de hel-situatie terecht kwam, conform je eigen uitleg in de andere draad.
Je kan niet kiezen op wie je verliefd wordt, sukkel. Ik heb het proberen te negeren en heb niets met die verliefdheid gedaan.

Uh-Huh
8 juni 2009, 19:13
Och, krijg toch allemaal aids.

Flanelcondoom
8 juni 2009, 19:16
Je kan niet kiezen op wie je verliefd wordt, sukkel. Ik heb het proberen te negeren en heb niets met die verliefdheid gedaan.

Kiezen gaat inderdaad niet, nachtwinkelmoslima, maar je kunt je wel op tijd terugtrekken.

Tenzij het gaat over een situatie waarbij je niet wist dat-ie homo was.

Maar dan nog. Dat iemand je afwijst omdat die niet op vrouwen valt en omdat die niet op jou valt is toch hetzelfde? Afgewezen is afgewezen.

toccata
8 juni 2009, 19:17
Het lijkt me anders nogal wiedes dat vrouwen op De Wever stemmen omwille van z'n atletisch figuur.

:-D

Uh-Huh
8 juni 2009, 19:18
Kiezen gaat inderdaad niet, nachtwinkelmoslima, maar je kunt je wel op tijd terugtrekken.

Tenzij het gaat over een situatie waarbij je niet wist dat-ie homo was.
Dat weet ik en ik neem ook de volledige verantwoordelijkheid voor mijn gevoelens en daden op. Ik reageerde gewoon op de insinuatie van Jedd dat ik biseksueel zou zijn... de ware reden voor mijn gedrag is dus iets anders.

Maar dan nog. Dat iemand je afwijst omdat die niet op vrouwen valt en omdat die niet op jou valt is toch hetzelfde? Afgewezen is afgewezen.
Nee, niet voor een moslim. Niet voor iemand die in God gelooft. Homoseksualiteit is een zonde. Het is helemaal niet hetzelfde.

manta
8 juni 2009, 19:33
Wat nen spuuglelijke foto manta toch...
8O
'k Ben speciaal bij de buurvrouw gaan bellen om te vragen welke mannen mooi zijn voor vrouwen en die zei dat de chippendales goe genoeg zijn ... :?
Volgende keer ga ik misschien inderdaad voor Kris Peeters (http://www.marvinband.nl/images/emoticon/icon_heart.gif) & co.

8O
Dus ... Hij heeft wél de juiste look ??? :?
't Is beslist , geen chippendales op de lijst van CD&V volgende keer ... :lol:

manta
8 juni 2009, 19:34
Het lijkt me anders nogal wiedes dat vrouwen op De Wever stemmen omwille van z'n atletisch figuur.

:-( Maar daar moet je jaaaaren voor trainen ... :-(

Uh-Huh
8 juni 2009, 19:34
8
Dus ... Hij heeft wél de juiste look ??? :?
't Is beslist , geen chippendales op de lijst van CD&V volgende keer ... :lol:
Ik ga als vrouw toch voor de inhoud. ;-)

Flanelcondoom
8 juni 2009, 19:37
Dat weet ik en ik neem ook de volledige verantwoordelijkheid voor mijn gevoelens en daden op. Ik reageerde gewoon op de insinuatie van Jedd dat ik biseksueel zou zijn... de ware reden voor mijn gedrag is dus iets anders.

Ok.

Nee, niet voor een moslim. Niet voor iemand die in God gelooft. Homoseksualiteit is een zonde. Het is helemaal niet hetzelfde.

Da's natuurlijk voer voor een andere draad (lees: collectie scheldtirades).

Pieke
8 juni 2009, 19:37
Één van de grootste stukken reactionaire onzin die ik al op dit forum heb mogen aanschouwen. Denk je nu echt dat enkel vrouwen stemmen op figuren i.p.v. op inhoud?
dat is toch algemeen geweten...

Pieke
8 juni 2009, 19:38
Het wordt tijd dat iemand dat ook eens durft zeggen.

Vrouwen stemden en masse op Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.
En het vrouwenfanclubje van De Wever en JJ De Gucht is ook niet te verwaarlozen.


Politiek zou moeten gaan over inhoud en niet over uiterlijke materie. Het land vergaat in chaos en islamisering terwijl bijna een hele bevolkingsgroep blijft stemmen voor personen enkel omwille van voorkomen, netheid, .........

Is het geen tijd om eens apart stemrecht in te voeren ?? Vrouwen kiezen een aantal vrouwen, en mannen een aantal mannen. En dan kunnen ze het verder ondereen uitvechten, maar dan is men gelijk vertegenwoordigd enzo.

:lol: de wever zijn fanclubke :lol:

manta
8 juni 2009, 19:39
Ik ga als vrouw toch voor de inhoud. ;-)

Jamaar , volgens den topicstarter moogt gij ni gaan stemmen hé ... :-P

djimi
8 juni 2009, 19:56
Je kan niet kiezen op wie je verliefd wordt, sukkel. Ik heb het proberen te negeren en heb niets met die verliefdheid gedaan.

Dat kunnen homo's of lesbiennes ook niet, hoor. Ook bij hen 'slaat de bliksem in' waar en wanneer-ie maar wil.

Dacht u nu echt dat het voor die mensen anders was?

Uh-Huh
8 juni 2009, 20:05
Dat kunnen homo's of lesbiennes ook niet, hoor. Ook bij hen 'slaat de bliksem in' waar en wanneer-ie maar wil.

Dacht u nu echt dat het voor die mensen anders was?
Dat beweer ik ook niet. Maar het is niet verstandig om alle verliefdheden te cultiveren of in de praktijk om te zetten. Het is zondig om bv. een affaire met de vrouw van een andere man te starten, om een homoseksuele relatie te starten,...

globalmedia
8 juni 2009, 20:07
Dat beweer ik ook niet. Maar het is niet verstandig om alle verliefdheden te cultiveren of in de praktijk om te zetten. Het is zondig om bv. een affaire met de vrouw van een andere man te starten, om een homoseksuele relatie te starten,...

en wat vind jij daar zelf van?

debbie
8 juni 2009, 20:09
Dat beweer ik ook niet. Maar het is niet verstandig om alle verliefdheden te cultiveren of in de praktijk om te zetten. Het is zondig om bv. een affaire met de vrouw van een andere man te starten, om een homoseksuele relatie te starten,...Zondig? Geloof jij in god mss? :lol:

manta
8 juni 2009, 20:11
Hoewel het met een "onderwerp" als de beginpost redelijk moeilijk is om niet off-topic te gaan en het een hoog k&k-gehalte heeft zou'k toch zeggen , hou persoonlijke zaken wat voor ergens anders , iedereen weet dat er ruzie en zever van komt , dus probeer dat te vermijden ... :-(

jevaly
8 juni 2009, 20:31
Het wordt tijd dat iemand dat ook eens durft zeggen.

Vrouwen stemden en masse op Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.
En het vrouwenfanclubje van De Wever en JJ De Gucht is ook niet te verwaarlozen.


Politiek zou moeten gaan over inhoud en niet over uiterlijke materie. Het land vergaat in chaos en islamisering terwijl bijna een hele bevolkingsgroep blijft stemmen voor personen enkel omwille van voorkomen, netheid, .........

Is het geen tijd om eens apart stemrecht in te voeren ?? Vrouwen kiezen een aantal vrouwen, en mannen een aantal mannen. En dan kunnen ze het verder ondereen uitvechten, maar dan is men gelijk vertegenwoordigd enzo.

Vergeet de homo's niet! sinds we die nichten laten stemmen zitten de reetkevers van het VB in het parlement!

...

serieus man, ga eens om een schroevendraaier.

djimi
8 juni 2009, 20:31
Dat beweer ik ook niet. Maar het is niet verstandig om alle verliefdheden te cultiveren of in de praktijk om te zetten. Het is zondig om bv. een affaire met de vrouw van een andere man te starten, om een homoseksuele relatie te starten,...

Het begrip 'zondig' vind ik erg moeilijk te hanteren.

Dat het niet verstandig is met de vrouw van een ander te gaan rotzooien, wil ik best aannemen.

Wat het starten van een homoseksuele relatie betreft: als beide partijen in zo'n relatie het ongedwongen met elkaar kunnen vinden, bemoei ik me daar liever niet mee. Mensen die van elkaar houden, moeten gesteund worden, niet afgekraakt (of erger). Als het toevallig twee mensen van het zelfde geslacht betreft, tja, dan is dat maar zo, hé. Ik heb daar nog nooit een minuut slaap voor gelaten.
Ik zou al eens wakker durven liggen wegens de onverdraagzaamheid en de haat die �*ndere mensen jegens zo'n homoseksuelen voelen. D�*�*r is volgens mij namelijk wèl iets mis mee. Grondig mis, zelfs.

Uh-Huh
8 juni 2009, 20:38
Het begrip 'zondig' vind ik erg moeilijk te hanteren.

Dat het niet verstandig is met de vrouw van een ander te gaan rotzooien, wil ik best aannemen.

Wat het starten van een homoseksuele relatie betreft: als beide partijen in zo'n relatie het ongedwongen met elkaar kunnen vinden, bemoei ik me daar liever niet mee. Mensen die van elkaar houden, moeten gesteund worden, niet afgekraakt (of erger). Als het toevallig twee mensen van het zelfde geslacht betreft, tja, dan is dat maar zo, hé. Ik heb daar nog nooit een minuut slaap voor gelaten.
Ik zou al eens wakker durven liggen wegens de onverdraagzaamheid en de haat die �*ndere mensen jegens zo'n homoseksuelen voelen. D�*�*r is volgens mij namelijk wèl iets mis mee. Grondig mis, zelfs.
Haram en halal, zondig en niet-zondig. Die begrippen zijn duidelijk omschreven, er bestaat geen twijfel over en ik vind ze als moslim helemaal niet moeilijk te hanteren. To each his own.

debbie
8 juni 2009, 20:47
Haram en halal, zondig en niet-zondig. Die begrippen zijn duidelijk omschreven, er bestaat geen twijfel over en ik vind ze als moslim helemaal niet moeilijk te hanteren. To each his own.Ieder mens moet voor zichzelf uitmaken wat hij wel of niet gelooft. Zolang men niemand kwaad doet, moet elk voor zichzelf beslissen welke keuze hij maakt. Als twee mensen oprecht van elkaar houden en goed zijn voor elkaar dan is er niemand die het recht heeft om zich daarmee te bemoeien. En als er een god bestaat (wat ik niet meer geloof) dan zal die god wel oordelen. Dus wij mensen hoeven ons daar niet druk om te maken, hebben daar zelfs het recht niet toe.

debbie
8 juni 2009, 20:58
Het wordt tijd dat iemand dat ook eens durft zeggen.

Vrouwen stemden en masse op Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.
En het vrouwenfanclubje van De Wever en JJ De Gucht is ook niet te verwaarlozen.


Politiek zou moeten gaan over inhoud en niet over uiterlijke materie. Het land vergaat in chaos en islamisering terwijl bijna een hele bevolkingsgroep blijft stemmen voor personen enkel omwille van voorkomen, netheid, .........

Is het geen tijd om eens apart stemrecht in te voeren ?? Vrouwen kiezen een aantal vrouwen, en mannen een aantal mannen. En dan kunnen ze het verder ondereen uitvechten, maar dan is men gelijk vertegenwoordigd enzo.
Waarom verschijnen er nu en dan eens in de krant artikels met foto's van de top 10 van de meest sexy vrouwelijke politici? Volgens mij zijn het vooral de mannen die naar het uiterlijk kijken hoor :-P

manta
8 juni 2009, 21:04
Waarom verschijnen er nu en dan eens in de krant artikels met foto's van de top 10 van de meest sexy vrouwelijke politici? Volgens mij zijn het vooral de mannen die naar het uiterlijk kijken hoor :-P

:-D

HOUZEE !
8 juni 2009, 21:05
Waarom verschijnen er nu en dan eens in de krant artikels met foto's van de top 10 van de meest sexy vrouwelijke politici? Volgens mij zijn het vooral de mannen die naar het uiterlijk kijken hoor :-P
Neen hoor, beslist niet.

Bij knappe politicae denken mannen dat er wel niet veel verstand zal inzitten, en vrouwen die de voorkeur genieten qua partnerkeuze zullen minder rap onze stemkeuze genieten.

En vrouwen zijn natuurlijk jaloers. Zo van 'o dat wicht is knap, heeft zeker veel succes bij de mannen, maar nu kan ik die bitch eens een lesje leren'. En ze stemmen ook liever op mannen he (zie onevenredige vertegenwoordiging in het parlement)

debbie
8 juni 2009, 21:56
Neen hoor, beslist niet.

Bij knappe politicae denken mannen dat er wel niet veel verstand zal inzitten, en vrouwen die de voorkeur genieten qua partnerkeuze zullen minder rap onze stemkeuze genieten.

En vrouwen zijn natuurlijk jaloers. Zo van 'o dat wicht is knap, heeft zeker veel succes bij de mannen, maar nu kan ik die bitch eens een lesje leren'. En ze stemmen ook liever op mannen he (zie onevenredige vertegenwoordiging in het parlement)

Wel, dan is de conclussie dat niemand eerlijk stemt dus? Zowel de mannen niet als de vrouwen niet? Vrouwen mogen niet knap zijn, anders zijn ze dom en mannen mogen niet lelijk zijn. Afschaffen dus heel de politiek of anders moeten alle politici maar een masker dragen voortaan. :roll:
Wat een zever zeg.

debbie
8 juni 2009, 22:04
En wat ik nu eigenlijk heel vreemd vind hé, is dat de doorsnee politicus nu eens echt aardslelijk is. Ik vroeg me onlangs al af of het een voorwaarde is om succes te hebben in de politiek. De meesten hebben toch echt wel een heel abnormale kop. Dus ik zie helemaal niet in hoe iemand op het idee komt dat vrouwen naar het uiterlijk kijken als ze gaan stemmen. Dan zouden ze toch echt wel scheel zijn hoor. :-P

Derk de Tweede
9 juni 2009, 09:17
Het wordt tijd dat iemand dat ook eens durft zeggen.

Vrouwen stemden en masse op Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.
En het vrouwenfanclubje van De Wever en JJ De Gucht is ook niet te verwaarlozen.


Politiek zou moeten gaan over inhoud en niet over uiterlijke materie. Het land vergaat in chaos en islamisering terwijl bijna een hele bevolkingsgroep blijft stemmen voor personen enkel omwille van voorkomen, netheid, .........

Is het geen tijd om eens apart stemrecht in te voeren ?? Vrouwen kiezen een aantal vrouwen, en mannen een aantal mannen. En dan kunnen ze het verder ondereen uitvechten, maar dan is men gelijk vertegenwoordigd enzo.

Het enige recht van den huischvrouw:

http://www.natuursteen-vloeren.eu/upload/big_Aanrecht%20in%20Belgisch%20Hardsteen.jpg

lantjes
9 juni 2009, 09:39
Ah nee hé. Mannen kiezen mannen en vrouwen kiezen vrouwen, niet akkoord aangezien ik al jaaaren per definitie voor "een vrouw" stem.

MonaLisaOverDrive
9 juni 2009, 16:22
Kris "Clooney" Peeters ??? :crazyeye:
Dat kun je nu toch niet menen ?

Misschien voor vrouwen met een zwak voor boekhouders ???

Ik heb mij nu nog nooit, maar dan ook nog nooit in de meer dan dan 25 jaar dan ik stem, laten leiden door het uiterlijk van een kandidaat !!

Maar misschien komt dat omdat ik altijd op vrouwen stem..... :twisted:

F.Lurk
9 juni 2009, 16:25
Het wordt tijd dat iemand dat ook eens durft zeggen.

Vrouwen stemden en masse op Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.
En het vrouwenfanclubje van De Wever en JJ De Gucht is ook niet te verwaarlozen.


Politiek zou moeten gaan over inhoud en niet over uiterlijke materie. Het land vergaat in chaos en islamisering terwijl bijna een hele bevolkingsgroep blijft stemmen voor personen enkel omwille van voorkomen, netheid, .........

Is het geen tijd om eens apart stemrecht in te voeren ?? Vrouwen kiezen een aantal vrouwen, en mannen een aantal mannen. En dan kunnen ze het verder ondereen uitvechten, maar dan is men gelijk vertegenwoordigd enzo.

Afschaffing van vrouwenstemrecht moet inderdaad uit de taboesfeer gehaald worden. Daarna afschaffing van de verkiezingen en parlementen in hun geheel.