PDA

View Full Version : Marc Hooghe :'Coalitie met N-VA is een slecht idee'


BlueThunder
9 juni 2009, 12:29
http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/883234/Coalitie-met-N-VA-is-een-slecht-idee.dhtml

duidelijke taal !!! 8-)

Txiki
9 juni 2009, 12:36
Moet je professor zijn om dat allemaal te komen vertellen? Dat weet toch iedereen. Het enige interessante dat hij vertelt, is dat er geld afgestaan zou moeten worden aan het federale niveau. Maar hij zegt uiteraard niet in welke vorm.
En, het valt op hoezeer hij probeert het gewicht van de Vlaamse regering te minoriseren en die van de federale te maximaliseren.

Vlaanderen Boven
9 juni 2009, 12:44
Moet je professor zijn om dat allemaal te komen vertellen? Dat weet toch iedereen. Het enige interessante dat hij vertelt, is dat er geld afgestaan zou moeten worden aan het federale niveau. Maar hij zegt uiteraard niet in welke vorm.
En, het valt op hoezeer hij probeert het gewicht van de Vlaamse regering te minoriseren en die van de federale te maximaliseren.

Als iemand die les heeft gehad van Hooghe kan ik je vertellen dat hij een onverbloemde belgicist is (en niet toevallig ook een ongelooflijke flikker :-P). Niet te veel aandacht aan besteden dus. Het feit dat hij de verkiezingsoverwinning van de PS een goede zaak noemt, zegt eigenlijk al genoeg.

Txiki
9 juni 2009, 12:45
Als iemand die les heeft gehad van Hooghe kan ik je vertellen dat hij een onverbloemde belgicist is (en niet toevallig ook een ongelooflijke flikker :-P). Niet te veel aandacht aan besteden dus. Het feit dat hij de verkiezingsoverwinning van de PS een goede zaak noemt, zegt eigenlijk al genoeg.

Beide "eigenschappen" zijn inderdaad onverbloemd duidelijk.

BlueThunder
9 juni 2009, 12:45
Wat is mis met een flikker ?

Txiki
9 juni 2009, 12:49
Wat is mis met een flikker ?

Niemand zegt dat daar iets "mis" mee zou zijn. Het wordt gewoon opgemerkt. Of mag dat niet?

Arnforpresident
9 juni 2009, 12:50
Het feit dat het filmpje verschijnt in HLN zegt genoeg.

luc broes
9 juni 2009, 20:54
http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/883234/Coalitie-met-N-VA-is-een-slecht-idee.dhtml

duidelijke taal !!! 8-)
Marc Hooghe vindt het goed dat de PS in Wallonië de baas is
en hij vindt het niet goed dat NVA in de regering komt.

Dat de PS corrupt is en verantwoordelijk voor de Waalse woestenij is geen probleem.
Dat BDW-NVA orde op zaken wil stellen is wel een probleem.

Hooghe man krijgt weldra een baronstitel.

Boduo
9 juni 2009, 21:18
Hooghe is een bekwaam (?) theoreticus.
De praktijk is enigszins anders

Kallikles
9 juni 2009, 21:27
Als iemand die les heeft gehad van Hooghe kan ik je vertellen dat hij een onverbloemde belgicist is (en niet toevallig ook een ongelooflijke flikker :-P). Niet te veel aandacht aan besteden dus. Het feit dat hij de verkiezingsoverwinning van de PS een goede zaak noemt, zegt eigenlijk al genoeg.

Uiteraard is dat een goede zaak. Alles beter dan die zeikerd van een Reynders.

Nr.10
9 juni 2009, 21:50
Als iemand die les heeft gehad van Hooghe kan ik je vertellen dat hij een onverbloemde belgicist is (en niet toevallig ook een ongelooflijke flikker :-P). Niet te veel aandacht aan besteden dus. Het feit dat hij de verkiezingsoverwinning van de PS een goede zaak noemt, zegt eigenlijk al genoeg.

Een hoogst persoonlijke perceptie.
Waardeloos.

:belgievl:

Savatage
9 juni 2009, 21:56
Als iemand die les heeft gehad van Hooghe kan ik je vertellen dat hij een onverbloemde belgicist is (en niet toevallig ook een ongelooflijke flikker :-P). Niet te veel aandacht aan besteden dus. Het feit dat hij de verkiezingsoverwinning van de PS een goede zaak noemt, zegt eigenlijk al genoeg.

²

Wel een prof die zijn lessen interessant kan brengen voor een aula, een zeldzaamheid bij veel Leuvense proffen

Vlaanderen Boven
9 juni 2009, 21:59
Een hoogst persoonlijke perceptie.
Waardeloos.

Dat is idd wel het minste dat je kan zeggen van Hooghe's analyse.

Vlaanderen Boven
9 juni 2009, 22:02
²

Wel een prof die zijn lessen interessant kan brengen voor een aula, een zeldzaamheid bij veel Leuvense proffen

Bof, dat viel best mee, en vooral dan omdat ik het vak sowieso al interessant vond. Echt stimulerend of diepgaand vond ik hem niet, maar dat hoeft ook niet voor 1e-jaars - er waren al clueless mensen genoeg in de aula, aan hun antwoorden te horen...

maarte
9 juni 2009, 22:12
http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/883234/Coalitie-met-N-VA-is-een-slecht-idee.dhtml

duidelijke taal !!! 8-)
Waarom deze CVP handpop toejuichen?