PDA

View Full Version : Wouter Van Bellingen vraagt dan toch geen hertelling aan


Jan Rap en z'n maat
9 juni 2009, 18:30
Wouter Van Bellingen gaat dan toch geen hertelling van de stemmen in Oost-Vlaanderen vragen. Met een verschil van 764 stemmen wipt lijstduwer Daniël Termont namelijk over Van Bellingen, waardoor de Gentse burgemeester de vierde zetel voor de SP.A inneemt.
"Eerst en vooral wil ik duidelijk maken dat ik Gent en zeker de Gentse burgemeester wil feliciteren met zijn resultaat", reageerde Wouter Van Bellingen vanochtend aan Belga.

Van Bellingen overwoog een hertelling van de stemmen te vragen, "want het gaat om een minimaal verschil dat door de ouderwetse manier van stemmen op papier in Gent pas deze morgen, na een hele nacht tellen duidelijk is geworden".

Maar in de loop van de dag kwam hij hierop terug. "Na overleg met mijn militanten, die natuurlijk erg ontgoocheld waren en aandrongen op een hertelling, heb ik besloten om niet verder te gaan in het vragen van een hertelling", zegt Van Bellingen. "Ik neem deze beslissing in het belang van de partij, ook al ben ik zelf geen SP.A-lid", luidt het.

lol

nog meer lol: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/verkiezingen09/090608_facebook

"'Wouter Van Bellingen bedankt zijn kiezers. Volgens de VRT al verkozen, maar wacht nog op de definitieve cijfers van Vlaanderen kiest', schreef Wouter Van Bellingen (SP.A) om 3.43 uur op zijn Facebookprofiel. Hij had gelijk… Het ontwaken was iets minder prettig voor Van Bellingen."

"Een premier is voor mij een persoon die kan garanderen dat de toekomst van mijn kinderen gegarandeerd wordt." (Wouter Van Bellingen)