PDA

View Full Version : 2 Japanners zijn meevaller voor Berlusconi


Jennes
14 juni 2009, 18:04
Niemand zal vermoed hebben dat de vondst zo groot zou zijn, toen men de Japanners op de Italiaanse trein richting Zwitserland vroeg 'de zakken te legen'.

Er werd voor 134 miljard dollar aan obligaties in gevonden. Als deze echt zijn, heeft Italië het recht om hier 40% van op te eisen. De economische problemen van de regering zijn daarmee in één klap van de baan. :D


http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/aid839631/japanners-betrapt-met-134-miljard-dollar-italiaanse-fiscus-juicht.aspx

Andy
14 juni 2009, 21:00
Dit bericht hoort wellicht eerder thuis in het sub-forum economie.

Je moet je immers eens afvragen wie of beter welke organisatie/bedrijf over zo'n massa dollars beschikt...

Brandaan
14 juni 2009, 22:09
Je moet je immers eens afvragen wie of beter welke organisatie/bedrijf over zo'n massa dollars beschikt...

Ik denk dat één of andere Afrikaanse leider hier zijn jarenlang bij elkaar "gespaarde" "pensioenvoorziening" nagenoeg ziet halveren. Een soort van teruggave van de ontwikkelingshulp laten we maar zeggen.

De meeste bedrijven die over dat soort bedragen beschikken gaan er toch wel iets zorgvuldiger mee om.


Of het is allemaal nep.

Andy
14 juni 2009, 22:13
Bill Gates had in 2007 volgens Forbes zo'n slordige 56 miljard dollar ter zijner beschikking. Je moet het dus nog wat hoger in de voedselketen gaan zoeken dan een doorsnee miljardair.

Jennes
14 juni 2009, 23:00
Hierzo misschien?

Italiaanse maffia blijft grootste bedrijf van Europa
woensdag 12 nov 2008

De netto omzet van de drie Italiaanse maffia's-de Camorra in Campanië, de 'Ndrangheta in Calabrië en de Cosa Nostra in Sicilië-bedraagt rond de 150 miljard euro per jaar. En dat is alleen al uit directe activiteiten. Als je er alle andere aspecten bijneemt kom je jaarlijks aan zo'n 515 miljard

http://www.express.be/business/nl/economy/italiaanse-maffia-blijft-grootste-bedrijf-van-europa/99425.htm

;)

Ik vraag me af wat ze ermee wilden doen. Zwitserse bankrekening misschien? :-P

Andy
14 juni 2009, 23:07
Niet gedacht dat de maffia aan die bedragen zou komen. Blijft wel kostelijk natuurlijk, zo met een slordige 134 mld in je handen staan en niet eens een douanier kunnen omkopen.

Dronkoers
14 juni 2009, 23:10
Niemand zal vermoed hebben dat de vondst zo groot zou zijn, toen men de Japanners op de Italiaanse trein richting Zwitserland vroeg 'de zakken te legen'.

Er werd voor 134 miljard dollar aan obligaties in gevonden. Als deze echt zijn, heeft Italië het recht om hier 40% van op te eisen. De economische problemen van de regering zijn daarmee in één klap van de baan. :D


http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/aid839631/japanners-betrapt-met-134-miljard-dollar-italiaanse-fiscus-juicht.aspx

Daar gaat mijn pensioen :-(

Andy
14 juni 2009, 23:23
Gij vertrouwde op de maffia voor uw pensioen?

Dronkoers
14 juni 2009, 23:28
Gij vertrouwde op de maffia voor uw pensioen?

Misschien waren die obligaties voor mij eh ;-)

Jennes
15 juni 2009, 02:45
Gij vertrouwde op de maffia voor uw pensioen?

Vindt u de Belgische staat zo'n beter alternatief misschien?

*besluit geen foto te plaatsen van een bepaald Waals politicus*

Jazeker
15 juni 2009, 09:36
Niet gedacht dat de maffia aan die bedragen zou komen. Blijft wel kostelijk natuurlijk, zo met een slordige 134 mld in je handen staan en niet eens een douanier kunnen omkopen.

:lol:

Kazan
15 juni 2009, 14:37
Ik zou niet in de schoenen van die Japanners willen staan. Die moeten nu ergens aan hun baas gaan uitleggen dat ze zijn 134 miljard euro zijn kwijt geraakt.

Tavek
15 juni 2009, 18:44
Als die obligaties echt zijn mogen ze zelfmoord plegen vrees ik ;)

Kazan
15 juni 2009, 18:58
Als die obligaties echt zijn mogen ze zelfmoord plegen vrees ik ;)

Die 2 zitten ondertussen in een betonblok ergens op een werf in Napels

Tavek
15 juni 2009, 19:02
Stel u voor dat ge zo een obligatiepapier vindt ? Van 500 miljoen dollar.

Wat doet ge daar mee ? :D

Kazan
15 juni 2009, 19:09
Stel u voor dat ge zo een obligatiepapier vindt ? Van 500 miljoen dollar.

Wat doet ge daar mee ? :D

Zo'n obligatie aan toonder? Direct naar de bank ermee.

Flanelcondoom
15 juni 2009, 19:12
Mooie manier om geld te wassen.

Kazan
15 juni 2009, 19:19
Zo'n obligatie aan toonder? Direct naar de bank ermee.

En ies goe lache :D
http://www.youtube.com/watch?v=neHo8AYxk0A

Felix (be)
15 juni 2009, 19:29
Niet gedacht dat de maffia aan die bedragen zou komen. Blijft wel kostelijk natuurlijk, zo met een slordige 134 mld in je handen staan en niet eens een douanier kunnen omkopen.

Kennedy bonds van 1 miljard dollar? In die tijd werd de dollar nog in zilver geslagen en de halve en kwartjes ook.
:-D

Japanners hebben een raar gevoel voor humor.
:-D

Jennes
15 juni 2009, 19:30
Stel u voor dat ge zo een obligatiepapier vindt ? Van 500 miljoen dollar.

Wat doet ge daar mee ? :D

Flauwvallen? Glimlachen? Panikeren (wegens verdacht en stel dat je opgepakt wordt/bezoek krijgt van de maffia/...)


Met een grote som geld over straat lopen is sowieso niet makkelijk. Zelfs niet als 't van u is. :D
Dankzij de financiële crisis en het gevaar van crashende banken heb ik een tijdje geleden de proef op de som mogen nemen... Probeer er maar eens uit te zien als een niet paranoiä-iemand, zonder smetvrees en zonder een zeer grote gehechtheid aan een bepaald object (de check bevattende). :D

Ik zou die Japanners wel eens willen gezien hebben, met hun obligate 'ik ben hier miljoenen aan het transfereren koffertje. Vooral toen ze dat moesten openen. :?

IronChef
15 juni 2009, 19:32
Flauwvallen? Glimlachen? Panikeren (wegens verdacht en stel dat je opgepakt wordt/bezoek krijgt van de maffia/...)


Met een grote som geld over straat lopen is sowieso niet makkelijk. Zelfs niet als 't van u is. :D
Dankzij de financiële crisis en het gevaar van crashende banken heb ik een tijdje geleden de proef op de som mogen nemen...

Dus gij zijt met al ons geld gaan lopen!

Jennes
15 juni 2009, 19:37
Kennedy bonds van 1 miljard dollar? In die tijd werd de dollar nog in zilver geslagen en de halve en kwartjes ook.
:-D

Japanners hebben een raar gevoel voor humor.
:-D

Ze moeten zich dringend beter informeren over de gebeurtenissen buiten hun continent denk ik dan.

Iedereen die iets louche bij heeft weet dat het weinig geniaal is om daarmee door Zwitser-controle-eiland te passeren en dat ook de Italiaanse cabiniëri daar duchtig aan meewerken.

Daarnaast hielden ze allicht Kennedy voor Bush? Die zou zulke obligaties nog wel werkelijk uitschrijven. Ofwel komen we hier zodra een aantal dingen over Kennedy aan het licht die allerlei 'historische gebeurtenissen' in een nieuwe context dwingt. ;-)

Dronkoers
16 juni 2009, 05:48
Stel u voor dat ge zo een obligatiepapier vindt ? Van 500 miljoen dollar.

Wat doet ge daar mee ? :D

Sigaret mee rollen ;-)