PDA

View Full Version : Neerkijken op mensen


Flanelcondoom
20 juni 2009, 19:53
Er zitten mensen hier, die mij verwijten dat ik op andere mensen neerkijk.

Nu, de ironie is, dat toch wel een gewichtig gedeelte van die mensen in deze draad net hetzelfde doen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=125056

manta
20 juni 2009, 20:05
Neerkijken op mensen en grappjes maken over een gebeurtenis zijn 2 verschillende zaken . Met de politiekers lachen we ook , daarom kijken we er nog niet op neer ... :?

Flanelcondoom
20 juni 2009, 20:09
Neerkijken op mensen en grappjes maken over een gebeurtenis zijn 2 verschillende zaken . Met de politiekers lachen we ook , daarom kijken we er nog niet op neer ... :?

Lul jezelf er nu maar uit. Ik kan dat excuus ook gebruiken.

Vooral jij bent erg actief in die draad.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 20:14
Die tolerandussen toch.

"Ik kijk niet op je neer, maar...".

Klinkt als "ik ben geen racist, maar...".

Geert C
20 juni 2009, 20:16
Als ik op mijn kamer uit het raam kijk, dan kijk ik op de mensen neer. Als er mensen zijn natuurlijk. :-)

From_Vlaanderen
20 juni 2009, 20:17
Als ik op mijn kamer uit het raam kijk, dan kijk ik op de mensen neer. Als er mensen zijn natuurlijk. :-)

Ik kijk bijna altijd op mijn hond neer.

kameleon
20 juni 2009, 20:21
In welke gevallen zie je hem dan vanonderen ?

manta
20 juni 2009, 20:21
Lul jezelf er nu maar uit. Ik kan dat excuus ook gebruiken.

Vooral jij bent erg actief in die draad.

Ik lul me nergens uit ...
Ik ben gewoon beleefd en geef je een antwoord ... Als je dat niet verwacht , begin dan geen draadjes om je zelf beter te voelen hé ... :?
En ja , ik maak mee grappen in die draad, niets mis met humor , maar ik heb er ook m'n mening al op een serieuze manier gegeven .

From_Vlaanderen
20 juni 2009, 20:23
In welke gevallen zie je hem dan vanonderen ?

Als ik zeg liggen en ze is tevreden.

toccata
20 juni 2009, 20:27
iedereen kijkt soms neer op mensen, het is niet mooi maar het is zo, we moeten daar eerlijk in zijn

Flanelcondoom
20 juni 2009, 20:29
iedereen kijkt soms neer op mensen, het is niet mooi maar het is zo, we moeten daar eerlijk in zijn

Dat verwijt ik mensen niet. Wat ik ze verwijt is dat ze anderen hetgeen verwijten wat ze zelf doen.

Ik heb nooit een geheim gemaakt van het feit dat ik geen gelijkheidsdenker ben.

moser
20 juni 2009, 20:32
Dat verwijt ik mensen niet. Wat ik ze verwijt is dat ze anderen hetgeen verwijten wat ze zelf doen.

Ik heb nooit een geheim gemaakt van het feit dat ik geen gelijkheidsdenker ben. Ik ook niet, wel een gelijkwaardigheidsdenker. C'est pas la meme chose.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 20:35
Ik ook niet, wel een gelijkwaardigheidsdenker. C'est pas la meme chose.

Die gelijkwaardigheid is goedkoop. Ik ken die gelijkwaardigheid. Ze vinden dat je vanalle soorten rechten hebt, maar ze lopen niet met jou over straat als je er afwijkend uitziet. En lachen zullen ze ook doen, maar dan zullen ze vol overtuiging zeggen dat ze "er niks tegen hebben" of dat ze "lachen met gebeurtenissen".

vlijmscherp
20 juni 2009, 20:38
bwa, de wereld heeft mensen zoals jij nodig. zo kunnen de andere mensen denken:"oef, zo erg is het nog niet met mij gesteld...."

dat wou je bedoelen zeker?

Geert C
20 juni 2009, 20:40
Die gelijkwaardigheid is goedkoop. Ik ken die gelijkwaardigheid. Ze vinden dat je vanalle soorten rechten hebt, maar ze lopen niet met jou over straat als je er afwijkend uitziet. En lachen zullen ze ook doen, maar dan zullen ze vol overtuiging zeggen dat ze "er niks tegen hebben" of dat ze "lachen met gebeurtenissen".
Zo'n ken ik er ook, is gelukkig wel maar een minderheid. :-)

Flanelcondoom
20 juni 2009, 20:43
bwa, de wereld heeft mensen zoals jij nodig. zo kunnen de andere mensen denken:"oef, zo erg is het nog niet met mij gesteld...."

dat wou je bedoelen zeker?

Ja, inderdaad. En dan kunnen ze rustig verder lachen met iemand als Kimberley die helaas de pech had om te zijn wie ze is.

Een grote boel intolerantie gemaskeerd achter een dun laagje Verlichtingswaarden.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 20:44
Zo'n ken ik er ook, is gelukkig wel maar een minderheid. :-)

Zeker geen minderheid. Waarom denk je dat mensen zelfmoord plegen? ;-)

E. Gidius
20 juni 2009, 20:44
Zo'n ken ik er ook, is gelukkig wel maar een minderheid. :-)

Volgens een recent onderzoek heeft 80 pct van de Vlamingen geen allochtone vrienden. Het zijn dus heus niet alleen VB-ers die nog nooit een Marokkaan van dichtbij hebben gezien.

moser
20 juni 2009, 20:44
Die gelijkwaardigheid is goedkoop. Ik ken die gelijkwaardigheid. Ze vinden dat je vanalle soorten rechten hebt, maar ze lopen niet met jou over straat als je er afwijkend uitziet. En lachen zullen ze ook doen, maar dan zullen ze vol overtuiging zeggen dat ze "er niks tegen hebben" of dat ze "lachen met gebeurtenissen". Die mensen bestaan helaas wel ja, zoveel is zeker. Maar ik behoor niet tot die "ze" en zo zijn er gelukkig ook nog.

E. Gidius
20 juni 2009, 20:45
Waarom denk je dat mensen zelfmoord plegen? ;-)

Omdat ze er niet tijdig in slagen met zichzelf te leren leven.

Geert C
20 juni 2009, 20:46
Zeker geen minderheid.
Ik ben een optimist hé, ik weiger te geloven dat de meerderheid van de mensen zo is. :?

;-)
Neen, die emoticon gaat u niet goed af. :-P ;-)

Flanelcondoom
20 juni 2009, 20:47
Omdat ze er niet tijdig in slagen met zichzelf te leren leven.

Zo kan men het zien. Ik zocht echter een veel directere verklaring.

E. Gidius
20 juni 2009, 20:47
Zo kan men het zien. Ik zocht echter een veel directere verklaring.

Ik weet het. Veel geduld heb je niet.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 20:48
Ik ben een optimist hé, ik weiger te geloven dat de meerderheid van de mensen zo is. :?


Ik heb nochtans slechts een paar mensen gekend die echt tolerant waren.

vlijmscherp
20 juni 2009, 20:49
Ik ben een optimist hé, ik weiger te geloven dat de meerderheid van de mensen zo is. :?


Neen, die emoticon gaat u niet goed af. :-P ;-)

de meerderheid is wel zo. maar de meesten beseffen dat dit kantje van hun verborgen moet blijven.

ik denk dat het ergste wat je kan overkomen, is het kunnen lezen van gedachten. je zou nog al wat horen.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 20:49
Ik weet het. Veel geduld heb je niet.

Jawel. Ik had het over deze specifieke gevallen. De directe oorzaken, niet de verwerking en de mechanica erachter.

Bill Ayers
20 juni 2009, 20:49
Er zitten mensen hier, die mij verwijten dat ik op andere mensen neerkijk.

Nu, de ironie is, dat toch wel een gewichtig gedeelte van die mensen in deze draad net hetzelfde doen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=125056

Tu quoque.

kameleon
20 juni 2009, 20:50
Of van die mensen die zeggen van 'ik wil graag iets met gehandicapten doen' en eens ze in de instelling zijn..... 'ach, het zijn maar gehandicapten, niet melden aan de flikken'

vlijmscherp
20 juni 2009, 20:50
Jawel. Ik had het over deze specifieke gevallen. De directe oorzaken, niet de verwerking en de mechanica erachter.

zelfmoord heeft nooit een directe oorzaak. het is een proces, een tot besef komen dat dit leven tot niets leidt en daar niet mee kunnen leven. de mensen die tot dat besef komen maar er wel mee kunnen leven, zijn de echte gelukkigen.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 20:51
Tu quoque.

Ik maak er geen geheim van.

E. Gidius
20 juni 2009, 20:51
Jawel. Ik had het over deze specifieke gevallen. De directe oorzaken, niet de verwerking en de mechanica erachter.

Met directe oorzaak bedoel je klaarblijkelijk "eenzaamheid" of "afwijzing".

Het leven is eerlijk = even hard voor iedereen. Niemand ontsnapt aan de condities. Ook Kim De Gelder heeft een keten van eigen beslissingen genomen.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 20:51
Of van die mensen die zeggen van 'ik wil graag iets met gehandicapten doen' en eens ze in de instelling zijn..... 'ach, het zijn maar gehandicapten, niet melden aan de flikken'

Nog een voorbeeld zijn mensen die vinden dat prostitutie moet kunnen, maar het een schande vinden als iemand in de familie prostituee wordt.

moser
20 juni 2009, 20:54
Ik heb nochtans slechts een paar mensen gekend die echt tolerant waren.
Ik ken er ook niet bijzonder veel, maar je hebt wel gradaties natuurlijk.

kameleon
20 juni 2009, 20:56
De cinema aangegrepen buitenkomen na het zien van de film 'What's eating Gilbert Grape' maar als zo een familie naast hen komt wonen meteen de flikken bellen.

Jazeker
20 juni 2009, 20:56
Er zitten mensen hier, die mij verwijten dat ik op andere mensen neerkijk.


Ze hebben gelijk. Draad kan worden gesloten wegens finaal antwoord.

E. Gidius
20 juni 2009, 20:57
Ik heb nochtans slechts een paar mensen gekend die echt tolerant waren.

Er is enorm veel hypocrisie, meehuilen met de wolven, als tolerantie ingepakte superioriteit en meer van dat.

Wie zichzelf tolerant noemt is nog meer te wantrouwen dan degene die van een ander tolerantie eist.

Sus Iratus
20 juni 2009, 20:58
Er zitten mensen hier, die mij verwijten dat ik op andere mensen neerkijk."Verwijten" ?

Ik zou juist uiterst tevreden zijn als iemand dat van mij zou zeggen, en het zeker niet als een verwijt zien, maar eerder als een compliment.

From_Vlaanderen
20 juni 2009, 21:23
Ik heb nochtans slechts een paar mensen gekend die echt tolerant waren.

Ik kende er een. Wel jammer dat 'm gestorven is. Daar kon ik leuke gesprekken mee voeren.

Txiki
20 juni 2009, 21:32
Een conceptendiscussie....

MaGNiFiCaT
20 juni 2009, 21:41
Als ik op mijn kamer uit het raam kijk, dan kijk ik op de mensen neer. Als er mensen zijn natuurlijk. :-)

Jij bent door Jamas beïnvloed!;-)

MaGNiFiCaT
20 juni 2009, 21:42
iedereen kijkt soms neer op mensen, het is niet mooi maar het is zo, we moeten daar eerlijk in zijn

Jij ook, toccata?:-(

MaGNiFiCaT
20 juni 2009, 21:44
Dat verwijt ik mensen niet. Wat ik ze verwijt is dat ze anderen hetgeen verwijten wat ze zelf doen.

Ik heb nooit een geheim gemaakt van het feit dat ik geen gelijkheidsdenker ben.

Wat ik niet kan verdragen is dat velen geen problemen hebben om zich verheven te voelen op vlak van intelligentie, en dit ook uiten, maar o wee wanneer men dit doet op vlak van afkomst/standing. Je wordt afgemaakt, met man en macht!:?

MaGNiFiCaT
20 juni 2009, 21:47
Ja, inderdaad. En dan kunnen ze rustig verder lachen met iemand als Kimberley die helaas de pech had om te zijn wie ze is.

Een grote boel intolerantie gemaskeerd achter een dun laagje Verlichtingswaarden.

Ik heb een heel deel reactie's doorgenomen op de link die hier ergens stond van "het laatste neiuw", en ik was gewoongedegouteerd om zoveel grofheid.
Veruit iedere commentaar maakte haar af als dom kind, domme koe, ed. Echt geen intelligente reactie's. Het zegt veel over de lezers van het laatste nieuws.:?

Txiki
20 juni 2009, 21:48
Wat ik niet kan verdragen is dat velen geen problemen hebben om zich verheven te voelen op vlak van intelligentie, en dit ook uiten, maar o wee wanneer men dit doet op vlak van afkomst/standing. Je wordt afgemaakt, met man en macht!:?

Verheven op basis van afkomst/standing? Zo'n houding aanvaardt niemand meer. Temeer, omdat bijvoorbeeld mensen van echte aristocratische milieus daar niet mee lopen te stoefen. Integendeel, ze gedragen zich vrij onzichtbaar. Je ziet het gewoon zonder dat ze het moeten benadrukken. Toch degene die ik ooit ontmoet heb.

Kallikles
20 juni 2009, 21:48
Ik heb een heel deel reactie's doorgenomen op de link die hier ergens stond van "het laatste neiuw", en ik was gewoongedegouteerd om zoveel grofheid.
Veruit iedere commentaar maakte haar af als dom kind, domme koe, ed. Echt geen intelligente reactie's. Het zegt veel over de lezers van het laatste nieuws.:?

De nagel op de kop.

Txiki
20 juni 2009, 21:49
Ik heb een heel deel reactie's doorgenomen op de link die hier ergens stond van "het laatste neiuw", en ik was gewoongedegouteerd om zoveel grofheid.
Veruit iedere commentaar maakte haar af als dom kind, domme koe, ed. Echt geen intelligente reactie's. Het zegt veel over de lezers van het laatste nieuws.:?

Dat heeft niets te maken met HLN. Hoe moet je haar noemen? Toch niet een "roodkapke dat meegelokt werd door de wolf"?

Ik blijf het vreemd vinden. Ze is toch meerderjarig?

Kallikles
20 juni 2009, 21:50
Wat ik niet kan verdragen is dat velen geen problemen hebben om zich verheven te voelen op vlak van intelligentie, en dit ook uiten, maar o wee wanneer men dit doet op vlak van afkomst/standing. Je wordt afgemaakt, met man en macht!:?

Op verhevenheid op vlak van intelligentie berust juist een zeer groot taboe. Anderszijds heeft men er geen probleem mee om voetballers, wielrenners, of onnozele zangers op te hemelen.

Txiki
20 juni 2009, 21:51
Op verhevenheid op vlak van intelligentie berust juist een zeer groot taboe. Anderszijds heeft men er geen probleem mee om voetballers, wielrenners, of onnozele zangers op te hemelen.

Dat is zeker waar en heeft alles te maken met de zogeheten "post-modernistische waarden" en "meritocratie". Twee ideologieën naar mijn mening.

Kallikles
20 juni 2009, 21:51
Dat heeft niets te maken met HLN. Hoe moet je haar noemen? Toch niet een "roodkapke dat meegelokt werd door de wolf"?

Ik blijf het vreemd vinden. Ze is toch meerderjarig?

Wat gaat het ons verdomme aan? Laat dat meisje met rust! :evil:

E. Gidius
20 juni 2009, 21:52
Veruit iedere commentaar maakte haar af als dom kind, domme koe, ed. Echt geen intelligente reactie's. Het zegt veel over de lezers van het laatste nieuws.:?

Dat laat je leuk superieur voelen hé, zo neerkijken op de lezers van Het Laatste Nieuws?

Kallikles
20 juni 2009, 21:54
Dat laat je leuk superieur voelen hé, zo neerkijken op de lezers van Het Laatste Nieuws?

Elk eerlijk mens die dergelijke publieke lynchpartijen ziet, moet daartegen protesteren.

MaGNiFiCaT
20 juni 2009, 21:54
Verheven op basis van afkomst/standing? Zo'n houding aanvaardt niemand meer. Temeer, omdat bijvoorbeeld mensen van echte aristocratische milieus daar niet mee lopen te stoefen. Integendeel, ze gedragen zich vrij onzichtbaar. Je ziet het gewoon zonder dat ze het moeten benadrukken. Toch degene die ik ooit ontmoet heb.

Dat is helemaal juist. Maar het feit blijft toch eh: constant wordt hier nog neergekeken op mensen die men minder intelligent inschat, maar op vlak van afkomst is dit not done. Nogthans kunnen de simpele mensen daar ook niets aan doen. Het intelligentiequotent kan men niet zelf kiezen, men kan het zich niet aanschaffen in de colruyt, want iedereen zou erheen gaan.

Txiki
20 juni 2009, 21:55
Wat gaat het ons verdomme aan? Laat dat meisje met rust! :evil:

Waarom laat ze zichzelf niet met rust? Ah, omdat ze wil vermijden dat het anderen zou overkomen... Waarom wil zij ons ermee lastig vallen? Laat ons met rust.

Jazeker
20 juni 2009, 21:55
Elk eerlijk mens die dergelijke publieke lynchpartijen ziet, moet daartegen protesteren.

"Moeten" is weer in, me dunkt.

MaGNiFiCaT
20 juni 2009, 21:55
Dat laat je leuk superieur voelen hé, zo neerkijken op de lezers van Het Laatste Nieuws?

Wel als ik die reactie's lees, dan: ja hoor.

MaGNiFiCaT
20 juni 2009, 21:56
Waarom laat ze zichzelf niet met rust? Ah, omdat ze wil vermijden dat het anderen zou overkomen... Waarom wil zij ons ermee lastig vallen? Laat ons met rust.

Txiki, jij hoeft dit niet te lezen eh. Negeer gewoon die berichtgevingen.;-)

<!-- / message -->
20 juni 2009, 21:56
De tweede reactie in die draad was al raak en typerend voor het niveau.
gras kouwen.

Txiki
20 juni 2009, 21:57
Dat is helemaal juist. Maar het feit blijft toch eh: constant wordt hier nog neergekeken op mensen die men minder intelligent inschat, maar op vlak van afkomst is dit not done. Nogthans kunnen de simpele mensen daar ook niets aan doen. Het intelligentiequotent kan men niet zelf kiezen, men kan het zich niet aanschaffen in de colruyt, want iedereen zou erheen gaan.

Dat is zeer zeker waar. Zou de nadruk op opleidingsniveau, de "kennismaatschappij" enzomeer daar iets mee te maken hebben?

<!-- / message -->
20 juni 2009, 21:58
Kent er iemand een opera die het leven van een heilige verhaalt ? Dat houdt mij bezig op het moment.

E. Gidius
20 juni 2009, 21:59
Elk eerlijk mens die dergelijke publieke lynchpartijen ziet, moet daartegen protesteren.

Het gaat hier niet over Kimberly of over haar lynchpartij, wel over posters die anderen verwijten neer te kijken op mensen terwijl ze het net zelf aan het doen zijn. Zoals Magnificat.

moser
20 juni 2009, 22:00
Kent er iemand een opera die het leven van een heilige verhaalt ? Dat houdt mij bezig op het moment. Lap, ik dacht just dat ge ons uit ons lijden kwam verlossen!

E. Gidius
20 juni 2009, 22:00
Kent er iemand een opera die het leven van een heilige verhaalt ? Dat houdt mij bezig op het moment.

www.zelfmoordpreventie.be

Firestone
20 juni 2009, 22:01
Kent er iemand een opera die het leven van een heilige verhaalt ? Dat houdt mij bezig op het moment.:lol:
Lap, ik dacht just dat ge ons uit ons lijden kwam verlossen!Heb ik net gedaan. ;-)

globalmedia
20 juni 2009, 22:01
Dat laat je leuk superieur voelen hé, zo neerkijken op de lezers van Het Laatste Nieuws?

op sensatiebeluste rioolkrant neerkijken?,
gewoon links laten liggen....

Geert C
20 juni 2009, 22:03
Kent er iemand een opera die het leven van een heilige verhaalt ? Dat houdt mij bezig op het moment.
Saint François d'Assise van Messiaen. :-)

Kallikles
20 juni 2009, 22:03
Het gaat hier niet over Kimberly of over haar lynchpartij, wel over posters die anderen verwijten neer te kijken op mensen terwijl ze het net zelf aan het doen zijn. Zoals Magnificat.

Magnificat gaf terechte kritiek op wangedrag. Wie zich met collectieve lynchpartijen bezighoudt, heeft inderdaad een laag niveau en heeft nog veel te leren.

Jazeker
20 juni 2009, 22:03
op sensatiebeluste rioolkrant neerkijken?,
gewoon links laten liggen....

Ik zie anders geen verschil meer tussen DS en HLN hoor. Beiden drukken gewoonweg alles wat van Belga komt af. Als er toevallig al eens een goed artikel staat in DS dan komt het doorgaans van NRC Handelsblad.

Txiki
20 juni 2009, 22:04
Kent er iemand een opera die het leven van een heilige verhaalt ? Dat houdt mij bezig op het moment.

Sant' Eustachio van Sigismondo d'India (17de eeuw)

Link naar de proloog (http://www.youtube.com/watch?v=JP3Ah9z5C_U&feature=related)

kameleon
20 juni 2009, 22:04
Jezus Christ Superstar. Waarom ? Zoeken ze nog een Maria ?

globalmedia
20 juni 2009, 22:06
Ik zie anders geen verschil meer tussen DS en HLN hoor. Beiden drukken gewoonweg alles wat van Belga komt af. Als er toevallig al eens een goed artikel staat in DS dan komt het doorgaans van NRC Handelsblad.

de layout van hln zegt eigenlijk al alles,en welk doelpubliek het wil aanspreken

Geert C
20 juni 2009, 22:06
Sant' Eustachio van Sigismondo d'India (17de eeuw)
En Sant'Alessio van Landi, uiteraard. ;-)

debbie
20 juni 2009, 22:06
Ik heb een heel deel reactie's doorgenomen op de link die hier ergens stond van "het laatste neiuw", en ik was gewoongedegouteerd om zoveel grofheid.
Veruit iedere commentaar maakte haar af als dom kind, domme koe, ed. Echt geen intelligente reactie's. Het zegt veel over de lezers van het laatste nieuws.:?

Ach kijk dan hier eens, waar de IQ toch wat hoger zou moeten liggen ;)
Sommigen hebben dan mss wel een hoog IQ maar voor de rest geen inlevevingsvermogen, geen sociale gevoelens,....
Maar ze voelen zich wel betere mensen. :?

E. Gidius
20 juni 2009, 22:07
Magnificat gaf terechte kritiek op wangedrag. Wie zich met collectieve lynchpartijen bezighoudt, heeft inderdaad een laag niveau en heeft nog veel te leren.

U reageert offtopic.

Om dat verder te verhinderen, geef ik u wat u zo graag wilt: gelijk.

Txiki
20 juni 2009, 22:07
En Sant'Alessio van Landi, uiteraard. ;-)

Ai, ik heb mijn bericht ge-edit: proloog (http://www.youtube.com/watch?v=JP3Ah9z5C_U&feature=related)

longhorn
20 juni 2009, 22:10
de layout van hln zegt eigenlijk al alles,en welk doelpubliek het wil aanspreken

Welke Belgische nieuws outlet raadt gij aan als media expert?

Wat is er trouwens verkeerd aan een titel voor het ogenblik op hln: "Daders overval in Ninove al vrij: Geen plaats in instelling." Dit kaart een duidelijk justitie probleem aan.

E. Gidius
20 juni 2009, 22:13
Welke Belgische nieuws outlet raadt gij aan als media expert?

Wat is er trouwens verkeerd aan een titel voor het ogenblik op hln: "Daders overval in Ninove al vrij: Geen plaats in instelling." Dit kaart een duidelijk justitie probleem aan.

Doe geen moeite, Longhorn, wat dit soort mensen tegensteekt aan Het Laatste Nieuws is dat het zich maar weinig aantrekt van de consignes van de politieke correctheid en koppig nieuws blijft publiceren dat men liever verborgen houdt.

Kallikles
20 juni 2009, 22:15
U reageert offtopic.

Om dat verder te verhinderen, geef ik u wat u zo graag wilt: gelijk.

Integendeel. Ik heb geen enkel respect voor ja-knikkers. :twisted:

Jazeker
20 juni 2009, 22:16
de layout van hln zegt eigenlijk al alles,en welk doelpubliek het wil aanspreken

Layout... maar voor de rest enkel woord per woord dezelfde inzendingen van persagentschap Belga.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 22:16
Het gaat hier niet over Kimberly of over haar lynchpartij, wel over posters die anderen verwijten neer te kijken op mensen terwijl ze het net zelf aan het doen zijn. Zoals Magnificat.

Het linkt direct aan. De lynchers zijn die posters.

From_Vlaanderen
20 juni 2009, 22:17
Doe geen moeite, Longhorn, wat dit soort mensen tegensteekt aan Het Laatste Nieuws is dat het zich maar weinig aantrekt van de consignes van de politieke correctheid en koppig nieuws blijft publiceren dat men liever verborgen houdt.

HLN bizar, dat lees ik. Voor de rest lees ik er niets van.

Kallikles
20 juni 2009, 22:19
Het linkt direct aan. De lynchers zijn die posters.

Voil�*.

globalmedia
20 juni 2009, 22:24
Welke Belgische nieuws outlet raadt gij aan als media expert?

Wat is er trouwens verkeerd aan een titel voor het ogenblik op hln: "Daders overval in Ninove al vrij: Geen plaats in instelling." Dit kaart een duidelijk justitie probleem aan.

ik raad dat aan waardoor je je aangesproken voelt.
Persoonlijk heb ik commercieel er totaal niks aan dat hln.be hier vaak aangehaald word met als gevolg dat er ook een mooie bijdrage aan die krant word geschonken aan reclameinkomsten,waar het uiteindelijk om te doen is...
Maar goed iedere krant heeft zo zijn doelgroepen en het verschil van die profielen kan je gewoon al aflezen aan de reacties...

globalmedia
20 juni 2009, 22:28
Doe geen moeite, Longhorn, wat dit soort mensen tegensteekt aan Het Laatste Nieuws is dat het zich maar weinig aantrekt van de consignes van de politieke correctheid en koppig nieuws blijft publiceren dat men liever verborgen houdt.

allez ga je me hier klasseren?
Niet te doen:-D

Weezer
20 juni 2009, 22:51
Hoe laat begint het neuqen?

E. Gidius
20 juni 2009, 22:52
Integendeel. Ik heb geen enkel respect voor ja-knikkers. :twisted:

Ja knikken is een wapen als een ander, en als dusdanig eervol.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 22:55
Met directe oorzaak bedoel je klaarblijkelijk "eenzaamheid" of "afwijzing".

Het leven is eerlijk = even hard voor iedereen. Niemand ontsnapt aan de condities. Ook Kim De Gelder heeft een keten van eigen beslissingen genomen.

Het leven is niet even hard voor iedereen.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 22:57
Ik kende er een. Wel jammer dat 'm gestorven is. Daar kon ik leuke gesprekken mee voeren.

Dat bedoel ik. Veel zijn het er zelden.

E. Gidius
20 juni 2009, 22:58
Het leven is niet even hard voor iedereen.

Misschien druk ik me niet fijn genoeg uit. Het leven is eerlijk, het behandelt iedereen op dezelfde manier. Een beetje zoals de zwaartekracht voor iedereen op dezelfde manier werkt, voor de dikkerds zowel als de fitten, voor de rolstoelpatiënt zowel als de athleet.

Dat zou duidelijker moeten zijn.

Kallikles
20 juni 2009, 23:01
Misschien druk ik me niet fijn genoeg uit. Het leven is eerlijk, het behandelt iedereen op dezelfde manier. Een beetje zoals de zwaartekracht voor iedereen op dezelfde manier werkt, voor de dikkerds zowel als de fitten, voor de rolstoelpatiënt zowel als de athleet.

Dat zou duidelijker moeten zijn.

Neen, het leven is juist zeer oneerlijk. Het leven is een grillige, wispelturige vrouw.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 23:02
Misschien druk ik me niet fijn genoeg uit. Het leven is eerlijk, het behandelt iedereen op dezelfde manier. Een beetje zoals de zwaartekracht voor iedereen op dezelfde manier werkt, voor de dikkerds zowel als de fitten, voor de rolstoelpatiënt zowel als de athleet.

Dat zou duidelijker moeten zijn.

Ja, dan is het duidelijker. Hoewel, het leven bestaat uit de rolstoel (of de fitte benen) en uit de obese vetrollen. Het leven is geen kracht, maar een combinatie van factoren.

Wat ik eerder wou aanhalen: niet weinig zelfmoorden gebeuren ondanks de zogenaamde tolerantie.

E. Gidius
20 juni 2009, 23:03
niet weinig zelfmoorden gebeuren ondanks de zogenaamde tolerantie.

Ik zou zeggen: door toedoen van de zogenaamde tolerantie.

E. Gidius
20 juni 2009, 23:04
Neen, het leven is juist zeer oneerlijk. Het leven is een grillige, wispelturige vrouw.

Neen, dat is het niet.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 23:06
Neen, dat is het niet.

De zwaartekracht trekt op dezelfde manier. Ze begint soms niet te duwen of extra hard te trekken wanneer je valt.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 23:06
Ik zou zeggen: door toedoen van de zogenaamde tolerantie.

Klopt.

"Wij tolereren je, maar we willen liever niet met je omgaan."

Kallikles
20 juni 2009, 23:06
Neen, dat is het niet.

Dan heb je nooit geleefd. Kleinburger misschien? :-P

E. Gidius
20 juni 2009, 23:07
Klopt.

"Wij tolereren je, maar we willen liever niet met je omgaan."

... laat staan dat we je ooit enige inspraak of macht zullen geven.

E. Gidius
20 juni 2009, 23:09
Dan heb je nooit geleefd. Kleinburger misschien? :-P

Ach, als dat soort clichés uit de boekskes van Alain de Benoist mensen gelukkig maakt...

Kallikles
20 juni 2009, 23:09
Ach, als dat soort clichés uit de boekskes van Alain de Benoist mensen gelukkig maakt...

Alian de Benoist? 8O

Flanelcondoom
20 juni 2009, 23:13
... laat staan dat we je ooit enige inspraak of macht zullen geven.

Zelfs dat is niet noodzakelijk.

Gewoon even stoppen en luisteren is voldoende.


Ze praten over rechten, verwijten dag na dag mensen dat ze de gelijkheid van mensen niet respecteren, citeren Verlichtingsdenkers, beschuldigen anderen voor antidemokratisch zijn...

...maar niemand van die mensen heeft de moed om even te stoppen en te luisteren naar de mensen die "getolereerd" worden.

E. Gidius
20 juni 2009, 23:14
Alian de Benoist? 8O

Nee, Alain.

Kallikles
20 juni 2009, 23:15
Nee, Alain.

Moeten we nu lachen?

E. Gidius
20 juni 2009, 23:16
Zelfs dat is niet noodzakelijk.

Gewoon even stoppen en luisteren is voldoende.


Ze praten over rechten, verwijten dag na dag mensen dat ze de gelijkheid van mensen niet respecteren, citeren Verlichtingsdenkers, beschuldigen anderen voor antidemokratisch zijn...

...maar niemand van die mensen heeft de moed om even te stoppen en te luisteren naar de mensen die "getolereerd" worden.

Ik ben het met je eens: tolerantie is de tot nu toe efficiëntste uitvinding om mensen te negeren en opzij te schuiven. Verdomd slim.

E. Gidius
20 juni 2009, 23:16
Moeten we nu lachen?

Normaal haak ik af als mensen met "we" beginnen te spreken.

Kallikles
20 juni 2009, 23:18
Normaal haak ik af als mensen met "we" beginnen te spreken.

Je was al afgehaakt toen ik je vroeg je opmerking i.v.m. Alain de Benoist te verduidelijken.

E. Gidius
20 juni 2009, 23:29
Je was al afgehaakt toen ik je vroeg je opmerking i.v.m. Alain de Benoist te verduidelijken.

Ik was al afgehaakt toen je dit soort nutteloos cliché-denken (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4185851&postcount=95) bovenhaalde.

Kallikles
20 juni 2009, 23:33
Ik was al afgehaakt toen je dit soort nutteloos cliché-denken (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4185851&postcount=95) bovenhaalde.

Er stond een smiley bij. Geen gevoel voor humor? 8-)

Ik blijf erbij dat wie het leven echt, buiten de comfortabele kaders van het "moderne", "kleinburgerlijke" bestaan, leert kennen, én waarheidslievend is, tot de conclusie moet komen dat het leven een grillige, wispelturige vrouw is. De idee van een mannelijke god van orde & rechtvaardigheid lijkt me een grove leugen.

En wat heeft Alain de Benoist, ditmaal zonder tikfout, hier nu mee te maken?

E. Gidius
20 juni 2009, 23:41
Er stond een smiley bij. Geen gevoel voor humor? 8-)

Ik vrees dat ik aan een soort smiley-blindheid leidt. In elk geval percipieer ik ze niet als volwaardige actoren in een zin, maar hooguit als decor.

Ik blijf erbij dat wie het leven echt, buiten de comfortabele kaders van het "moderne", "kleinburgerlijke" bestaan, leert kennen, én waarheidslievend is, tot de conclusie moet komen dat het leven een grillige, wispelturige vrouw is.

Welk leven ik geleid heb, weet jij niet.

Ik ben tot de lering gekomen dat het leven elk wezen uiterst gelijk behandelt.

De idee van een mannelijke god van orde & rechtvaardigheid lijkt me een grove leugen.

Wat God ermee te maken heeft, is me volstrekt onduidelijk. Het is niet God die maakt dat het leven eerlijk is. Het is eerder ... de zwaartekracht of iets gelijkaardig. De condities zijn voor ons allen gelijk, als we drinken moeten we plassen en als we geluk willen moeten we doen wat daarvoor nodig is.

Overigens is dat allerminst rechtvaardigheid in de zin zoals jij het hierboven schetst. Het is wel uiterst rechtvaardig in zijn rauwe gelijke behandeling.

En wat heeft Alain de Benoist, ditmaal zonder tikfout, hier nu mee te maken?

Als je het niet herkent: niets.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 23:44
De condities zijn ongelijk voor ons allen. En ze veranderen zeer willekeurig.

<!-- / message -->
20 juni 2009, 23:49
Zeer willekeurig is het zelfde als gelijk.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 23:52
Zeer willekeurig is het zelfde als gelijk.

Als je 10 keer achter elkaar kop gooit, of 10 keer munt, is dat behoorlijk ongelijk.

E. Gidius
20 juni 2009, 23:53
De condities zijn ongelijk voor ons allen. En ze veranderen zeer willekeurig.

Tja, ik ga er geen welles-niettes spelletje van maken.

Als je vindt dat de condities ongelijk zijn, dan heb je ofwel grote pech ofwel grote chance, naar gelang van de kant waar je je bevindt.

Ik zeg dat je dezelfde kansen hebt als alle anderen. Als het er soms anders uitziet, dan is dat pure perceptie.

Flanelcondoom
20 juni 2009, 23:56
Tja, ik ga er geen welles-niettes spelletje van maken.

Als je vindt dat de condities ongelijk zijn, dan heb je ofwel grote pech ofwel grote chance, naar gelang van de kant waar je je bevindt.

Ik zeg dat je dezelfde kansen hebt als alle anderen. Als het er soms anders uitziet, dan is dat pure perceptie.

Een eenbenige blinde Soedanneger heeft dezelfde kansen als een gladgelikt zoonte van een Amerikaanse plutokraat?

Kallikles
20 juni 2009, 23:56
Tja, ik ga er geen welles-niettes spelletje van maken.

Als je vindt dat de condities ongelijk zijn, dan heb je ofwel grote pech ofwel grote chance, naar gelang van de kant waar je je bevindt.

Ik zeg dat je dezelfde kansen hebt als alle anderen. Als het er soms anders uitziet, dan is dat pure perceptie.

Aha, dus of je in Kinshasa of in Brussel geboren wordt, je hebt dezelfde kansen en als het er anders uitziet, dan is dat pure perceptie?

E. Gidius
21 juni 2009, 00:05
Aha, dus of je in Kinshasa of in Brussel geboren wordt, je hebt dezelfde kansen en als het er anders uitziet, dan is dat pure perceptie?

Een eenbenige blinde Soedanneger heeft dezelfde kansen als een gladgelikt zoonte van een Amerikaanse plutokraat?


Aandoenlijk hoe jullie er beiden een "gelijke kansen" verhaal in de socialistische betekenis van maken...

Een pastiche is dat. Ik ga niet in jullie denkkader stappen om dan van daaruit te moeten discussiëren.

Kijk nog eens naar het begin van deze discussie: dit ging helemaal niet over maatschappelijke kansen, of kansen op welvaart of iets dergelijks.

Dit ging over de kansen die het leven biedt: die zijn altijd voor elk levend wezen dezelfde, in welke omstandigheden je je ook bevindt. Als je zelfmedelijden toelaat, zal je verzuren en verstenen, of je nu een eenbenige blinde Soedanneger of een zoontje van een Amerikaanse plutokraat bent. Het leven maakt daar geen onderscheid in.

Dat is bijzonder eerlijk.

Jazeker
21 juni 2009, 00:07
E.Gidius goes in for the win.

<!-- / message -->
21 juni 2009, 00:08
Zeer willekeurig veronderstelt geen beperking tot slechts twee mogelijkheden. En vooral niet in de aangehaalde context.

Jazeker
21 juni 2009, 00:11
Zeer willekeurig veronderstelt geen beperking tot slechts twee mogelijkheden. En vooral niet in de aangehaalde context.

Laten we diepzinnig wezen in K&K:

:cheer: boots :cheer:

<!-- / message -->
21 juni 2009, 00:15
Er is niks diepzinnigs aan een evidentie.

Flanelcondoom
21 juni 2009, 00:18
Aandoenlijk hoe jullie er beiden een "gelijke kansen" verhaal in de socialistische betekenis van maken...

Een pastiche is dat. Ik ga niet in jullie denkkader stappen om dan van daaruit te moeten discussiëren.

Kijk nog eens naar het begin van deze discussie: dit ging helemaal niet over maatschappelijke kansen, of kansen op welvaart of iets dergelijks.

Dit ging over de kansen die het leven biedt: die zijn altijd voor elk levend wezen dezelfde, in welke omstandigheden je je ook bevindt. Als je zelfmedelijden toelaat, zal je verzuren en verstenen, of je nu een eenbenige blinde Soedanneger of een zoontje van een Amerikaanse plutokraat bent. Het leven maakt daar geen onderscheid in.

Dat is bijzonder eerlijk.

Oh, nog zoiets. Men kan geboren worden met een lager doorzettingsvermogen, aanleg voor depressie, kortom talloze factoren die ervoor kunnen zorgen dat men ondergaat.

Flanelcondoom
21 juni 2009, 00:19
Zeer willekeurig veronderstelt geen beperking tot slechts twee mogelijkheden. En vooral niet in de aangehaalde context.

Welke interpretaties van waarschijnlijkheid hanteer jij?

<!-- / message -->
21 juni 2009, 00:21
Deze waarbij Flanelcondoom niet de uitkomst en niet het aantal uitkomsten bepaald.

Flanelcondoom
21 juni 2009, 00:23
Deze waarbij Flanelcondoom niet de uitkomst en niet het aantal uitkomsten bepaald.

Er is niet iets als een aantal uitkomsten in dit geval.

<!-- / message -->
21 juni 2009, 00:36
Waarom maak je er dan kop of munt van ? Slechts 2 uitkomsten. En Waarom haal je willekeur uit de oplossingsfrequentie? Wanneer het in de context over levenskansen gaat ?

Flanelcondoom spreekt over gehele willekeur. Maar. Bepaalt de context. Bepaalt de omstandigheden. Bepaalt de oplossingen. Bepaalt de betekenis van woorden. En in dat paradigma, het dobbelparadigma, heeft Flanelcondoom gelijk.

Anyway.

Wat heb ik vandaag geleerd ? Dat ik een dubbeltje van magnificat ben. En dat ik agressief ben. Daar kan ik een muntje mee slaan.

Slaap wel.

E. Gidius
21 juni 2009, 00:37
Oh, nog zoiets. Men kan geboren worden met een lager doorzettingsvermogen, aanleg voor depressie, kortom talloze factoren die ervoor kunnen zorgen dat men ondergaat.

Geboren worden met een lager doorzettingsvermogen? Man, man, man... is daar dan nog geen gen van ontdekt? En moet de sociale zekerheid dat niet opvangen?

Komaan zeg, jij bent gewoon aan het depersonaliseren.

Als je geboren zou zijn met een lager doorzettingsvermogen (quod non), dan zal het leven je behandelen zoals iemand met een hoger doorzettingsvermogen. Het leven maakt geen onderscheid.

Flanelcondoom
21 juni 2009, 00:38
Waarom maak je er dan kop of munt van ? Slechts 2 uitkomsten. En Waarom haal je willekeur uit de oplossingsfrequentie? Wanneer het in de context over levenskansen gaat ?

Flanelcondoom spreekt over gehele willekeur. Maar. Bepaald de context. Bepaald de omstandigheden. Bepaald de oplossingen. Bepaald de betekenis van woorden. En in dat paradigma, het dobbelparadigma, heeft Flanelcondoom gelijk.

Anyway.

Wat heb ik vandaag geleerd ? Dat ik een dubbeltje van magnificat ben. En dat ik agressief ben. Daar kan ik een muntje mee slaan.

Slaap wel.

Kan ook zijn dat ik teveel waarschijnlijkheidsleer heb geleerd.

Wellicht niet.

Flanelcondoom
21 juni 2009, 00:39
Geboren worden met een lager doorzettingsvermogen? Man, man, man... is daar dan nog geen gen van ontdekt? En moet de sociale zekerheid dat niet opvangen?


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Pica_pica1.jpg

E. Gidius
21 juni 2009, 00:44
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Pica_pica1.jpg

Maar Flanelletje toch...

Kallikles
21 juni 2009, 12:39
Geboren worden met een lager doorzettingsvermogen? Man, man, man... is daar dan nog geen gen van ontdekt? En moet de sociale zekerheid dat niet opvangen?

Komaan zeg, jij bent gewoon aan het depersonaliseren.

Als je geboren zou zijn met een lager doorzettingsvermogen (quod non), dan zal het leven je behandelen zoals iemand met een hoger doorzettingsvermogen. Het leven maakt geen onderscheid.

Dezelfde mantra herhalen maakt het nog geen waarheid, Egidius. Je hebt nog veel te leren.

E. Gidius
21 juni 2009, 12:50
Dezelfde mantra herhalen maakt het nog geen waarheid, Egidius. Je hebt nog veel te leren.

Wat is dit nu voor een nutteloze post? Zit er nog een andere bedoeling in als je superioriteit in het voetlicht te plaatsen?

Kallikles
21 juni 2009, 12:55
Wat is dit nu voor een nutteloze post? Zit er nog een andere bedoeling in als je superioriteit in het voetlicht te plaatsen?

Ik toon je gewoon dat je niets meer doet dan het herhalen van je uitspraak "het leven behandelt iedereen gelijk". Ik leg je gewoon uit dat deze aanpak slechts overtuigend is voor de reeds overtuigden. Wat dat met "superioriteit" te maken heeft, is me een raadsel.

E. Gidius
21 juni 2009, 13:05
Ik toon je gewoon dat je niets meer doet dan het herhalen van je uitspraak "het leven behandelt iedereen gelijk". Ik leg je gewoon uit dat deze aanpak slechts overtuigend is voor de reeds overtuigden. Wat dat met "superioriteit" te maken heeft, is me een raadsel.

"Je hebt nog veel te leren"... :-) (ditmaal zonder smiley)

Je hanteert regelmatig een kleinerend toontje dat je potentieel interessante berichten zo saai maakt dat ik mijn interesse dreig te verliezen.

Kallikles
21 juni 2009, 13:11
"Je hebt nog veel te leren"... :-) (ditmaal zonder smiley)

Je bent een kruidje-roer-me-niet. Als je zelf kleineringen als "Flanneleke" bezigt, of arrogant je eigen waarheid over het leven blijft herhalen en elke argumentatie of verdere uitleg koppig blijft weigeren, moet je zelf ook tegen een stootje kunnen.


Je hanteert regelmatig een kleinerend toontje dat je potentieel interessante berichten zo saai maakt dat ik mijn interesse dreig te verliezen.

"On ne peut pas plaire �* tout le monde." 8-)

<!-- / message -->
21 juni 2009, 13:13
Een vraag aan beide partijen. Voor mij een poging om te begrijpen.

Vinden jullie een mens die geboren is met het Syndroom van Turner een onvolledige mens ?

E. Gidius
21 juni 2009, 13:23
Je bent een kruidje-roer-me-niet.

Ik denk dat dat juist is.

Als je zelf kleineringen als "Flanneleke" bezigt

Voor de volledigheid: dat was liefdevol bedoeld, allerminst kleinerend. Het kan zo zeker overkomen, maar dat hangt mee af van de eye of the beholder. Ik heb Flanel in elk geval niet protesteren.

Dat vogeltje kan moeilijk anders dan deernis opwekken hé.

E. Gidius
21 juni 2009, 13:24
Een vraag aan beide partijen. Voor mij een poging om te begrijpen.

Vinden jullie een mens die geboren is met het Syndroom van Turner een onvolledige mens ?

1/ Wat is het syndroom van Turner? Mongolisme?
2/ Wat is een onvolledige mens?

Kallikles
21 juni 2009, 13:38
1/ Wat is het syndroom van Turner? Mongolisme?


Neen, één (geheel of gedeeltelijk) missend X-chromosoom.

Jeronimo
21 juni 2009, 13:48
Klopt.

"Wij tolereren je, maar we willen liever niet met je omgaan."
Dat is dan ook tolerantie, als je iets "tolereert" betekent dit dat je dit slecht vindt, maar dat het bestrijden ervan nog erger is dan het gerust laten.

Als je iets (of iemand) tolereert ben je er dus zeker geen fan van.

Flanelcondoom
21 juni 2009, 13:51
Dat is dan ook tolerantie, als je iets "tolereert" betekent dit dat je dit slecht vindt, maar dat het bestrijden ervan nog erger is dan het gerust laten.

Als je iets (of iemand) tolereert ben je er dus zeker geen fan van.

http://www.thebigpicture.be/wp-content/uploads/2008/03/tolero.thumbnail.jpg

Jeronimo
21 juni 2009, 13:53
http://www.thebigpicture.be/wp-content/uploads/2008/03/tolero.thumbnail.jpg
Ze moesten eens weten dat een tolero eigenlijk iemand is die homo's af te keuren vindt, maar het bestrijden erger vindt dan het niet bestrijden. :-D (geldt trouwens voor alle linkse gevallen die zichzelf tolerant noemen...)

E. Gidius
21 juni 2009, 14:00
Neen, één (geheel of gedeeltelijk) missend X-chromosoom.

@ message

Nee, dat is geen onvolledig mens (onder voorbehoud van wat jij onder onvolledig mens verstaat).

Kallikles
21 juni 2009, 14:02
@ message

Nee, dat is geen onvolledig mens (onder voorbehoud van wat jij onder onvolledig mens verstaat).

als het een man is, zou je het een "onvolledig mens" kunnen noemen, aangezien het onmogelijk is om geboren te worden en er altijd een miskraam zal plaatsvinden. met één Y-chromosoom en zonder X chromosoom red je het niet... :?

<!-- / message -->
21 juni 2009, 16:27
Het syndroom van Turner komt enkel bij vrouwen voor. Mannelijke dragers van Het syndroom van Turner zijn inderdaad niet levensvatbaar. Een miskraam is dan onvermijdelijk.


Blijft de vraag in al haar aspecten.

Op welk punt van een mens in wording spreken we van een mens. En heeft het leven dezelfde kansen gegeven aan een conceptie die leidt naar een vrouwelijke mens als aan een conceptie die leidt naar een mannelijke mens ?

Houdt een mens op met veranderen op het ogenblik van geboorte? Ik dacht het niet. Dus op welk punt kunnen we van een mens in wording de vraag stellen of het leven deze mens dezelfde kansen heeft geboden ? Op het moment dat de mens sterft ? Indien vroeger. Waar of wanneer dan precies ?

MaGNiFiCaT
21 juni 2009, 21:32
Wat heb ik vandaag geleerd ? Dat ik een dubbeltje van magnificat ben. En dat ik agressief ben. Daar kan ik een muntje mee slaan.

Slaap wel.

Dit is grootse onzin: MaGNiFiCaT en agressief gaan absolut niet samen!

Flanelcondoom
21 juni 2009, 21:32
Het syndroom van Turner komt enkel bij vrouwen voor. Mannelijke dragers van Het syndroom van Turner zijn inderdaad niet levensvatbaar. Een miskraam is dan onvermijdelijk.


Blijft de vraag in al haar aspecten.

Op welk punt van een mens in wording spreken we van een mens. En heeft het leven dezelfde kansen gegeven aan een conceptie die leidt naar een vrouwelijke mens als aan een conceptie die leidt naar een mannelijke mens ?

Houdt een mens op met veranderen op het ogenblik van geboorte? Ik dacht het niet. Dus op welk punt kunnen we van een mens in wording de vraag stellen of het leven deze mens dezelfde kansen heeft geboden ? Op het moment dat de mens sterft ? Indien vroeger. Waar of wanneer dan precies ?

Indien er een causaliteit bestaat: reeds toen de laatste vergelijking werd geschreven.

toccata
21 juni 2009, 21:39
Jij ook, toccata?:-(

iedereen, ergo ik ook
Soms is het gewoon gerechtvaardigd

<!-- / message -->
21 juni 2009, 21:39
Ja MaGNiFiCaT. U liet het schaapachtig passeren. En ik reageerde. Evident dat ik niet u ben.

MaGNiFiCaT
21 juni 2009, 21:46
Ja MaGNiFiCaT. U liet het schaapachtig passeren. En ik reageerde. Evident dat ik niet u ben.

Och nee niet schaapachtig, ik liet me gewoon niet inpakken; die man is een meester in treiteren, en waarheden om te draaien tot het flagrante leugens zijn. Eingelijk had hij gewoon genegeerd moeten worden.

Dronkoers
21 juni 2009, 23:39
Dit is grootse onzin: MaGNiFiCaT en agressief gaan absolut niet samen!

Dus als we ooit aan dezelfde toog hangen, ga je nooit uitvliegen tegen mij? :mrgreen:

Kallikles
27 juni 2009, 15:59
Het syndroom van Turner komt enkel bij vrouwen voor. Mannelijke dragers van Het syndroom van Turner zijn inderdaad niet levensvatbaar. Een miskraam is dan onvermijdelijk.


Blijft de vraag in al haar aspecten.

Op welk punt van een mens in wording spreken we van een mens. En heeft het leven dezelfde kansen gegeven aan een conceptie die leidt naar een vrouwelijke mens als aan een conceptie die leidt naar een mannelijke mens ?

Houdt een mens op met veranderen op het ogenblik van geboorte? Ik dacht het niet. Dus op welk punt kunnen we van een mens in wording de vraag stellen of het leven deze mens dezelfde kansen heeft geboden ? Op het moment dat de mens sterft ? Indien vroeger. Waar of wanneer dan precies ?

Een antwoord is sowieso arbitrair. Ons recht kent de notie van "levend en levensvatbaar geboren"...

Kallikles
27 juni 2009, 16:29
Aandoenlijk hoe jullie er beiden een "gelijke kansen" verhaal in de socialistische betekenis van maken...

Het "gelijke kansen" verhaal is een liberaal verhaal, geen socialistisch verhaal. Het wordt overigens geassocieerd met de liberale politieke filosoof John Rawls.


Een pastiche is dat. Ik ga niet in jullie denkkader stappen om dan van daaruit te moeten discussiëren.


Het is jouw denkkader, niet het mijne. Ik gruw van die gelijke kansen-leugens.


Dit ging over de kansen die het leven biedt: die zijn altijd voor elk levend wezen dezelfde, in welke omstandigheden je je ook bevindt. Als je zelfmedelijden toelaat, zal je verzuren en verstenen, of je nu een eenbenige blinde Soedanneger of een zoontje van een Amerikaanse plutokraat bent. Het leven maakt daar geen onderscheid in.

Dat is bijzonder eerlijk.

Toch wel, het leven maakt daar een heel duidelijk onderscheid in, zoals het ook een onderscheid maakt tussen de haai en de pladijs. Het leven is uiteraard een grillige, wispelturige vrouw, die morgen afneemt wat ze je vandaag geeft. Het leven is niet jouw mannelijke god, die "vader is van al wat leeft".