PDA

View Full Version : Wegenwerken


Enter
26 juni 2009, 08:30
Heeft er nog iemand last van wegenwerken die als paddestoelen uit de grond lijken te komen in ons landje?

Als men de E17, E19 dichtgooit, kan je toch op zijn minst verwachten dat op de alternatieve wegen niet gewerkt wordt?

Een ritje naar zee wordt zo een echte nachtmerrie. Zelfs tussen de badsteden zijn er nog werken en omleidingen.

Dit is nu eens een vorm van slechte planning. Wie is tegenwoordig onze minister van immobiliteit?:evil:

Voltian
26 juni 2009, 08:37
Heeft er nog iemand last van wegenwerken die als paddestoelen uit de grond lijken te komen in ons landje?

Als men de E17, E19 dichtgooit, kan je toch op zijn minst verwachten dat op de alternatieve wegen niet gewerkt wordt?

Een ritje naar zee wordt zo een echte nachtmerrie. Zelfs tussen de badsteden zijn er nog werken en omleidingen.

Dit is nu eens een vorm van slechte planning. Wie is tegenwoordig onze minister van immobiliteit?:evil:

Dat was en wordt waarschijnlijk opnieuw Hilde Crevits: kabinet.crevits@vlaanderen.be

studentje
26 juni 2009, 09:09
Een ritje naar zee wordt zo een echte nachtmerrie. Zelfs tussen de badsteden zijn er nog werken en omleidingen.


Een tip : Ga naar de kustgemeente net over de grens (zoals Cadzand of Breskens; ofwel naar Les Hemmes of Les Escardines ). Geen duizenden dagjesmensen, veel parking op wandelafstand van het strand, de wegen er naartoe zitten niet bomvol, geen honderden appartementsgebouwen op de dijk (als er al een dijk is). Naar ik meen zijn er ook véél minder werken en omleidingen in deze badgemeenten.

brother paul
26 juni 2009, 11:04
Dat was en wordt waarschijnlijk opnieuw Hilde Crevits: kabinet.crevits@vlaanderen.be

typisch verkiezingskoorts, een inflatie van wegenwerken...

het onnozelste dat ze nu doen is die wegen opengooien voor die riolen te splitsen.

vraagje voor Peeters: wat is het economisch rendement van alle riolen te splitsen... heef tiemand dat ooit uitgerekend ??

nihao
26 juni 2009, 12:36
Een ritje naar zee is gééén enkel probleem : je fietst het brugje over de Coupure aan het Boerekot over, slaat af naar rechts en blijft het water volgen. Aan de Durmenbrug staak je het kanaal over en je volgt dat stukje weg tot op de linkeroever van het Schipdonkkanaal, dat je dan ook gewoon blijft volgen tot in Strobrugge. Daar sla je af naar rechts, steek je het Leopoldskanaal over en je bent in Veiligheid. Je kunt nu rijden zoals je wil (wel een beetje blijven opletten voor de rood-witte platen) maar het aangenaamst is langs Sluis en Truzement. Cadzand heeft een vijftiental stranden, allemaal vrij van hoogbouw, frietgeur en andere verschrikkingen.

Enter
29 juni 2009, 08:47
Een ritje naar zee is gééén enkel probleem : je fietst het brugje over de Coupure aan het Boerekot over, slaat af naar rechts en blijft het water volgen. Aan de Durmenbrug staak je het kanaal over en je volgt dat stukje weg tot op de linkeroever van het Schipdonkkanaal, dat je dan ook gewoon blijft volgen tot in Strobrugge. Daar sla je af naar rechts, steek je het Leopoldskanaal over en je bent in Veiligheid. Je kunt nu rijden zoals je wil (wel een beetje blijven opletten voor de rood-witte platen) maar het aangenaamst is langs Sluis en Truzement. Cadzand heeft een vijftiental stranden, allemaal vrij van hoogbouw, frietgeur en andere verschrikkingen.

Als ik geen fitheid bezat van een uitgeputte honderdjarige... :-)

Dronkoers
29 juni 2009, 15:26
Heeft er nog iemand last van wegenwerken die als paddestoelen uit de grond lijken te komen in ons landje?

Als men de E17, E19 dichtgooit, kan je toch op zijn minst verwachten dat op de alternatieve wegen niet gewerkt wordt?

Een ritje naar zee wordt zo een echte nachtmerrie. Zelfs tussen de badsteden zijn er nog werken en omleidingen.

Dit is nu eens een vorm van slechte planning. Wie is tegenwoordig onze minister van immobiliteit?:evil:

:-D

Eerst van hun tak maken dat de wegen slecht zijn hier, en nu klagen dat ze er iets aan doen :-P

kelt
29 juni 2009, 16:11
:-D

Eerst van hun tak maken dat de wegen slecht zijn hier, en nu klagen dat ze er iets aan doen :-P

je neemt me de woorden uit de mond :-D

kelt
29 juni 2009, 16:23
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Zelfs_crisis_kan_toename_files_niet_stoppen.820235 6-438.art


Het goederenverkeer is tijdens de eerste maanden met 10 a 20% afgenomen,en ook het personenverkeer is gedaald....

Maar doordat de laatste winter een beetje frisjes geweest is met zelfs een toefje sneeuw hier en daar zijn onze wegen beschadigd geraakt waardoor vele herstellingen zich opdringen,en uiteraard,in de maanden met veel meer kans op goed weer en goede omstandigheden wordt er driftig gewerkt...


Laat ons daarom alle illusies astublieft varen,files zijn ONOPLOSBAAR zolang we allemaal het "vrij rondrijden" als een verworven recht beschouwen,en anderszins,een verdubbeling van het aantal autostrades en andere wegen zal hoogstens tijdelijk soelaas brengen...

Die files,die zitten eigenlijk in onze kop,van op het moment dat we weer eens de contactsleutel omdraaien om,nog maar eens,dezelfde rit te maken ontstaan er files !

Micele
29 juni 2009, 16:30
:-D
Eerst van hun tak maken dat de wegen slecht zijn hier, en nu klagen dat ze er iets aan doen :-P
Tja, de manier is hoe ze er iets aan doen, en hoe ze de alternatieven inrichten.

Maar omdat te weten moeten onze "wegeninfraplanners" eens over de grens rijden en kijken hoe ze het daar plannen en uitvoeren.

Daar krijgen ze het steeds wel geregeld het aantal rijstroken te behouden en steeds de files te minimaliseren.

Voor de foto´s 1-14:
http://www.strassen.nrw.de/betrieb_verkehr/sddb/index.html
download als presentatie:
http://www.strassen.nrw.de/_down/sicher_durch_die_baustelle.pdf

NR-W is 17 % dichter bevolkt als Vlaanderen... én meer "transitland" als Vlaanderen.

Dronkoers
29 juni 2009, 16:47
Tja, de manier is hoe ze er iets aan doen, en hoe ze de alternatieven inrichten.

Maar omdat te weten moeten onze "wegeninfraplanners" eens over de grens rijden en kijken hoe ze het daar plannen en uitvoeren.

Daar krijgen ze het steeds wel geregeld het aantal rijstroken te behouden en steeds de files te minimaliseren.

Voor de foto´s 1-14:
http://www.strassen.nrw.de/betrieb_verkehr/sddb/index.html
download als presentatie:
http://www.strassen.nrw.de/_down/sicher_durch_die_baustelle.pdf

NR-W is 17 % dichter bevolkt als Vlaanderen... én meer "transitland" als Vlaanderen.

Ik begrijp wel wat Enter wou bedoelen ze, maar dat moest er gewoon effe uit ;-)


Ik persoonlijk heb (voorlopig) nog geen last gehad van 25 verschillende werken op dezelfde route

fb718882
29 juni 2009, 18:57
Tja, de manier is hoe ze er iets aan doen, en hoe ze de alternatieven inrichten.

Maar omdat te weten moeten onze "wegeninfraplanners" eens over de grens rijden en kijken hoe ze het daar plannen en uitvoeren.

Daar krijgen ze het steeds wel geregeld het aantal rijstroken te behouden en steeds de files te minimaliseren.

Voor de foto´s 1-14:
http://www.strassen.nrw.de/betrieb_verkehr/sddb/index.html
download als presentatie:
http://www.strassen.nrw.de/_down/sicher_durch_die_baustelle.pdf

NR-W is 17 % dichter bevolkt als Vlaanderen... én meer "transitland" als Vlaanderen.

Dat klopt ! Ik ben deze maand op reis geweest naar Tsjechië . Dwars door Duitsland dus , en tussen Keulen-Frankfurt-Würtsburg-Nürnberg-Regensburg- Deggendorf ( +/- 600 km. ) is men op tientallen plaatsen aan de autostrade aan het werken , maar het verkeer kan bijna overal vlot doorrijden . En daar rijden wel "iets" meer vrachtwagens dan hier ! Het is daar allemaal veel beter georganiseerd en de signalisatie is er veel duidelijker .

Enter
29 juni 2009, 19:15
:-D

Eerst van hun tak maken dat de wegen slecht zijn hier, en nu klagen dat ze er iets aan doen :-P


Niet het feit dat ze er iets aan doen. Gewoon het probleem dat ze overal tegelijkertijd iets aan willen doen.

:-P

Enter
29 juni 2009, 19:16
Ik begrijp wel wat Enter wou bedoelen ze, maar dat moest er gewoon effe uit ;-)


Ik persoonlijk heb (voorlopig) nog geen last gehad van 25 verschillende werken op dezelfde route

Naar en van de kruidenier telt niet mee