PDA

View Full Version : Schip gekaapt voor kust van Gaza


ministe van agitatie
30 juni 2009, 19:48
Israël kaapt schip met humanitaire lading

In de internationale wateren heeft Israël het schip 'Spirit of Humanity' gekaapt. Het schip had een lading humanitaire hulpgoederen aan boord. De boot wordt niet gedwongen naar een Israëlische haven gesleepd.

Samen met de boot werden 21 mensenrechtenactivisten uit 11 landen gegijzeld, waaronder de Nobelprijs laureaat Mairead Maguire en voormalig US-congreslid Cynthia McKinney.

Aan boord bevinden zich medicijnen, speelgoed en andere humanitaire goederen voor de bevolking van het belegerde Gaza. De vracht werd onderzocht en verkreeg een security clearance van de Cypriotische Port Authorities voor afvaart.

Felix (be)
30 juni 2009, 20:03
Waarschijnlijk dachten de Israëli's dat er ook wapentuig aan boord was.
Ondanks de clearance.

Als blijkt dat alles in orde is, zullen ze wel mogen vertrekken.

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn vind ik.

ministe van agitatie
30 juni 2009, 20:13
Waarschijnlijk dachten de Israëli's dat er ook wapentuig aan boord was.
Ondanks de clearance.

Als blijkt dat alles in orde is, zullen ze wel mogen vertrekken.

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn vind ik.

grapjas. Israël houdt een blockade om Gaza.

Felix (be)
30 juni 2009, 20:21
grapjas. Israël houdt een blockade om Gaza.Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn vind ik.
Misschien bevinden er zich wel raketten aan boord.

ministe van agitatie
30 juni 2009, 20:23
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn vind ik.
Misschien bevinden er zich wel raketten aan boord.

Niet volgens de Cypriotische havenautoriteit, niet volgens de mensenrechtenactivisten aan boord en ook niet volgens Israël.

Jouw argumentatie kon ook opgaan voor het getto van Warschau.

ministe van agitatie
30 juni 2009, 20:27
On Monday, a report by the International Committee of the Red Cross described the 1.5 million Palestinians living in Gaza as people "trapped in despair", unable to rebuild their lives after Israel's offensive.

Ms McKinney described it as "an outrageous violation of international law", as the boat was on a humanitarian mission and was not in Israeli waters.

Felix (be)
30 juni 2009, 20:35
Niet volgens de Cypriotische havenautoriteit, niet volgens de mensenrechtenactivisten aan boord en ook niet volgens Israël.

Jouw argumentatie kon ook opgaan voor het getto van Warschau.

:lol:

U houdt er een zeer agressief taalgebruik op na vind ik.
Alles goed verder?

Zucht
30 juni 2009, 20:39
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn vind ik.
Misschien bevinden er zich wel raketten aan boord.
Dan mogen alle israelische schepen in de Middellandse zee ook wel afgeleid worden hé.
Er zijn misschien wel kernbommen aan boord.

Felix (be)
30 juni 2009, 20:44
Dan mogen alle israelische schepen in de Middellandse zee ook wel afgeleid worden hé.
Er zijn misschien wel kernbommen aan boord.
Dat valt te overwegen.

longhorn
30 juni 2009, 20:48
Altijd vreemd dat die 'vredesaktivisten' karikaturen zoals een Cynthia McKinney aantrekken.

Antoon
30 juni 2009, 21:14
Altijd vreemd dat die 'vredesaktivisten' karikaturen zoals een Cynthia McKinney aantrekken.

Ja, die boten da's voor de show. Er trekken dagelijks zo'n 100 �* 150 vrachtwagens vol levensmiddelen Gaza binnen. Zowel langs de Israëlische kant als vanuit Egypte.

ministe van agitatie
30 juni 2009, 21:41
Ja, die boten da's voor de show. Er trekken dagelijks zo'n 100 �* 150 vrachtwagens vol levensmiddelen Gaza binnen. Zowel langs de Israëlische kant als vanuit Egypte.

Vandaar natuurlijk:

On Monday, a report by the International Committee of the Red Cross described the 1.5 million Palestinians living in Gaza as people "trapped in despair", unable to rebuild their lives after Israel's offensive.

http://ministerievanagitatie.wordpress.com/files/2009/01/humanitariancrisis.jpg

Dajjal
30 juni 2009, 21:52
Die "mensenrechtenactivisten" zijn niet vies van een verstopt granaatje of een paar kilo C4 meer of minder.

Wederom een mooi voorbeeld van Pro-palestijnse propaganda.

Als er dan toch wapens in die boot gevonden worden hebben die stoute Israeli's ze daar warschijnlijk verstopt.

Tjonge jonge...

An Arkos
30 juni 2009, 22:11
Die "mensenrechtenactivisten" zijn niet vies van een verstopt granaatje of een paar kilo C4 meer of minder.

Wederom een mooi voorbeeld van Pro-palestijnse propaganda.

Als er dan toch wapens in die boot gevonden worden hebben die stoute Israeli's ze daar warschijnlijk verstopt.

Tjonge jonge...

Ah tiens, je vindt het een mooi voorbeeld, maar heb je ook échte voorbeelden van humanitaire transporten die als dekmantel voor wapentransporten gebruikt worden?
Of lul je er maar wat op los?

Sodomis
30 juni 2009, 22:12
Die "mensenrechtenactivisten" zijn niet vies van een verstopt granaatje of een paar kilo C4 meer of minder.

Wederom een mooi voorbeeld van Pro-palestijnse propaganda.

Als er dan toch wapens in die boot gevonden worden hebben die stoute Israeli's ze daar warschijnlijk verstopt.

Tjonge jonge...
Waarom trekken die Israel topic's toch steeds alle Trollen aan? :roll:

Savatage
30 juni 2009, 22:28
Die "mensenrechtenactivisten" zijn niet vies van een verstopt granaatje of een paar kilo C4 meer of minder.

Wederom een mooi voorbeeld van Pro-palestijnse propaganda.

Als er dan toch wapens in die boot gevonden worden hebben die stoute Israeli's ze daar warschijnlijk verstopt.

Tjonge jonge...

Idd. Er vaart trouwens om de haverklap een boot richting Palestina met vuurwapens om Hamas te bewapenen, nogal logisch dat Israël een strikte controle daarop uitoefent. Dat de minister van apeshit daar een hele complottheorie over probeert te maken is werkelijk hilarisch.

Buzz
30 juni 2009, 22:40
WTF? Dat ze dan tenminste wachten tot ze in Israelische wateren zijn, maar nee, een humanitair schip kapen (juist woord inderdaad) in internationale wateren, mooie anti-Israel propaganda idd. Heeft iemand een link met een iets vollediger verhaal?

PS: Cynthia McKinney mogen ze houden, no harm done.

ministe van agitatie
1 juli 2009, 02:07
Idd. Er vaart trouwens om de haverklap een boot richting Palestina met vuurwapens om Hamas te bewapenen, nogal logisch dat Israël een strikte controle daarop uitoefent. Dat de minister van apeshit daar een hele complottheorie over probeert te maken is werkelijk hilarisch.

Er is niets theoretisch aan mijn uitleg: het is de praktijk van Israël. Ze blokkeren Gaza, mensen leven daar in de grootste miserie, worden niet eens in staat gesteld hun geruïneerde huizen, hospitalen of waterzuivering te herstellen door de blokade. Kinderen hebben een gebrek aan vitaminen en mineralen, mensen leven er in tenten naast de ruines van hun huis.
Dat activisten dat af en toe met een bootje willen aanklagen en de grootste nood leningen, pleit voor de activisten. dat Israël de Gaza-gevangenis als dusdanig in stand houdt, zegt alles over de moraliteit van de Israëlische regering en bevolking die dat gedogen en er zelfs voor stemmen.

Antoon
1 juli 2009, 09:58
Allemaal show. Er lijdt niemand honger in Gaza.

Wel zware repressie, vanwege de Hamas-terroristen die er de plak zwaaien.

ministe van agitatie
1 juli 2009, 13:50
http://ministerievanagitatie.wordpress.com/files/2009/01/humanitariancrisis.jpg
Allemaal show. Er lijdt niemand honger in Gaza.

Sodomis
1 juli 2009, 17:01
Allemaal show. Er lijdt niemand honger in Gaza.

Wel zware repressie, vanwege de Hamas-terroristen die er de plak zwaaien.
Volgende maand ga ik zelf eens een bezoekje (proberen) brengen aan Gaza.
Lijkt me alvast een beter idee dan de Israelische propaganda over te typen op een forum. :roll:

We zullen eens ZIEN wie er honger heeft...

Andy
1 juli 2009, 19:02
Waar zijn al die VS-lovers die vonden dat piraterij enkel met militaire ingrepen diende opgelost te worden?

Savatage
1 juli 2009, 22:18
Volgende maand ga ik zelf eens een bezoekje (proberen) brengen aan Gaza.
Lijkt me alvast een beter idee dan de Israelische propaganda over te typen op een forum. :roll:

We zullen eens ZIEN wie er honger heeft...

Doe dat. En breng ook verslag uit hier op het forum, ik ben benieuwd.

Israël en de Gaza strook wil ik zeker ook eens bezoeken de komende jaren, om er zelf de situatie eens te obsereren.

Jazeker
2 juli 2009, 07:26
Waarschijnlijk dachten de Israëli's dat er ook wapentuig aan boord was.
Ondanks de clearance.

Als blijkt dat alles in orde is, zullen ze wel mogen vertrekken.

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn vind ik.

grapjas. Israël houdt een blockade om Gaza.

En om welke reden, denk je?

roodhaar
2 juli 2009, 08:52
En om welke reden, denk je?

om voedsel tegen te houden
om geneesmiddelen tegen te houden
kortom: om Gaza en zijn bevolking zoveel mogelijk kapot te maken, net zoals ze met de laatste slachtpartij hebben gedaan.

als het louter om wapens tegen te houden zou zijn, is dat makkelijk te blokkeren; lees selecteren uit gewone handelstrafiek.
Israelis hebben voldoende grenswachten om samen met VN personeel ELKE lading te controleren die de kleine Gaza strook via vooraf bepaalde access points zou binnenkomen.

maar dan zou je enkel wapens tegenhouden he....en zou Gaza wél wat kunnen vooruitgaan en zijn bevolking kunnen voeden en handel drijven..
Allemaal niet in het belang van de waanzinnige Israel fanatici die al even zotgedraaid zijn als Al quada.

roodhaar
2 juli 2009, 08:57
http://ministerievanagitatie.wordpress.com/files/2009/01/humanitariancrisis.jpg


zoals ik reeds eerder zei: Israelis zijn nu wel compleet wereldvreemd geworden, ze beginnen steeds meer een karikatuur te worden. dat gezegd zijnde de Iraki minister of information heeft wss veel minder leugens op zijn geweten dan deze figuur.

An Arkos
2 juli 2009, 11:29
Ah tiens, je vindt het een mooi voorbeeld, maar heb je ook échte voorbeelden van humanitaire transporten die als dekmantel voor wapentransporten gebruikt worden?
Of lul je er maar wat op los?

Pompopom...
Heb je al een voorbeeld gevonden?

Savatage
2 juli 2009, 18:35
om voedsel tegen te houden
om geneesmiddelen tegen te houden
kortom: om Gaza en zijn bevolking zoveel mogelijk kapot te maken, net zoals ze met de laatste slachtpartij hebben gedaan.

Welke slachtpartij? Hamas schiet 5.000 raketten af op onschuldige mensen en Israël zet de jacht in op die terroristen. Dat is geen slachtpartij geweest, gewoon een efficiënte opruimactie.

ministe van agitatie
2 juli 2009, 18:37
Welke slachtpartij? Hamas schiet 5.000 raketten af op onschuldige mensen en Israël zet de jacht in op die terroristen. Dat is geen slachtpartij geweest, gewoon een efficiënte opruimactie.

Yep, en de holocaust heeft nooit plaatsgevonden. Waarom de ene vorm van negationisme strafbaar is en de andere niet, is me niet duidelijk.

Savatage
2 juli 2009, 19:39
Yep, en de holocaust heeft nooit plaatsgevonden. Waarom de ene vorm van negationisme strafbaar is en de andere niet, is me niet duidelijk.

Omdat er in de Gaza strook mss nog nooit een holocaust is geweest? Wat terroristische groeperingen die door een leger worden aangevallen noem ik geen holocaust.

circe
2 juli 2009, 20:15
Zat Anja Mollahbelt ook niet op die boot?

Lof der Zotheid
2 juli 2009, 20:19
Zat Anja Mollahbelt ook niet op die boot?

't Zou schoon zijn...

ministe van agitatie
3 juli 2009, 02:26
Wat terroristische groeperingen die door een leger worden aangevallen noem ik geen holocaust.

Nee, jij noemt niets een holocaust tot het je offcieel is toegestaan. Als je een stempel krijgt.
De smeerlapperij in Gaza is onverteerbaar voor alle humanisten, christenen en moslims. Hoe Israel dat stukje land en haar inwoners behandelt is van een onvoorstelbare smeerlapperij ( ik parafraseer het Rode Kruis). Je mag zionist zijn, of pro-Islraël, maar dit soort smeerlapperij is onaanvaardbaar en inhumaan.

willem1940NLD
3 juli 2009, 23:38
Waarom trekken die Israel topic's toch steeds alle Trollen aan? :roll:Ha, ik begon je al te missen; waren dubbelnicks niet verboden op dit forum en ga je nu bij je eigen bericht op het driehoekje klikken, Raf?

willem1940NLD
3 juli 2009, 23:41
Er is niets theoretisch aan mijn uitleg: het is de praktijk van Israël. Ze blokkeren Gaza, mensen leven daar in de grootste miserie, worden niet eens in staat gesteld hun geruïneerde huizen, hospitalen of waterzuivering te herstellen door de blokade. Kinderen hebben een gebrek aan vitaminen en mineralen, mensen leven er in tenten naast de ruines van hun huis.
Dat activisten dat af en toe met een bootje willen aanklagen en de grootste nood leningen, pleit voor de activisten. dat Israël de Gaza-gevangenis als dusdanig in stand houdt, zegt alles over de moraliteit van de Israëlische regering en bevolking die dat gedogen en er zelfs voor stemmen.Ze zijn na controle doorgelaten? Keurig toch, in oorlogsomstandigheden en -gebied.

ministe van agitatie
3 juli 2009, 23:46
Ze zijn na controle doorgelaten? Keurig toch, in oorlogsomstandigheden en -gebied.

Waar haalt u dat vandaan?

vrijdag 3 juli:


“Most members of a group of foreign peace activists seized at sea by the Israeli navy remained in custody Friday, three days after their failed attempt to run Israel’s blockade of the Gaza Strip, relatives and supporters said,” the Associated Press reports.

willem1940NLD
3 juli 2009, 23:56
Waar haalt u dat vandaan?

vrijdag 3 juli:Sorry, kennelijk verwerkte ik je startbericht onjuist; wat bedoel je eigenlijk met deze zin: .... De boot wordt niet gedwongen naar een Israëlische haven gesleepd. ... ?

ministe van agitatie
4 juli 2009, 00:03
Sorry, kennelijk verwerkte ik je startbericht onjuist; wat bedoel je eigenlijk met deze zin: ?

Da's wel een schabouwelijke zin en archislechte vertaling...:oops:

De boot werd onder dwang naar een Israëlische haven gesleept.

AdrianHealey
4 juli 2009, 00:15
Ik zou de situatie in de Gaza-strook nu ook niet omschrijven als een holocaust, maar wat daar aan de gang is, van zowel Hamas als Israël is toch niet 100% normaal te noemen.

willem1940NLD
4 juli 2009, 00:30
Da's wel een schabouwelijke zin en archislechte vertaling...:oops:

De boot werd onder dwang naar een Israëlische haven gesleept.O.k, misschien was je wat geagiteerd toen je dat opschreef.
8-)

Maar als die boot inderdaad niets anders bevat dan direct voor geen andere dan humanitaire hulp inzetbare goederen, zal men ze toch niet langer vasthouden dan administratief noodzakelijk is?

Ik mis overigens bronvermelding; ook geen idee over de grootte van die schuit, tonnage aanwezige nuttige lading, aantal activisten aan boord, hun zeemansrangen en hun achtergronden, eventuele strafregisters.

ministe van agitatie
5 juli 2009, 12:58
Die Amerikanen zijn wel grappig. Een fragment uit een persconferentie:


QUESTION: Erin Connors from Press TV. Former congresswoman Cynthia McKinney and members of the Free Gaza Movement were intercepted by the Israeli army when they were on a humanitarian mission over there. What's being done about that? Are they on their way home? Will they be deported? What's the next step there, and will their supplies ever get to where they're going?
IAN KELLY: On that last question, I don't know the answer, actually. I think I have to refer you to the Government of Israel. We can confirm that the Israeli navy did arrest those on board this - the ship which is known as Spirit. We can't comment on any of the individuals or the number of individual American citizens on board because of Privacy Act concern.

Mahalingam
5 juli 2009, 14:55
“Most members of a group of foreign peace activists seized at sea by the Israeli navy remained in custody Friday, three days after their failed attempt to run Israel’s blockade of the Gaza Strip, relatives and supporters said,” the Associated Press reports.
Nee maar, wat zijn we verrast. Een schip probeert een blokkade te doorbreken.
Hadden ze van te voren hun kansen ingeschat b.v. aan de hand van wel/niet gelukte pogingen? Zo ja, dan hadden ze kunnen weten dat ze aan een mission impossible begonnen.
Het is dus een vooraf beraamde poging tot aandacht trekken voor hun zaak en hun zelf.
De vorige keer dat zo iets gebeurde had zo'n boot vol met goedwillende mensen geloof ik gehoorapparaten bij zich voor al die mensen die doof waren geworden door explosies. Nu zullen wel een lading gehoorapparaat batterijen bij zich hebben?