PDA

View Full Version : Rock Werchter, baby!


Zeno!
2 juli 2009, 09:34
http://www.indiestyle.be/Portals/125/20090212%20logo%20rock%20werchter%202009.jpg

Voila, ben bijna helemaal ingepakt om richting Werchter te vertrekken. 4 dagen muziek, drank en plezier met de moaten op het Beste Festival Ter Wereld! Aaaaaaaaahggg!

Toedels!

http://www.youtube.com/watch?v=FE9yi8Y8oV8

http://www.youtube.com/watch?v=okbBI3jqYfs


Gaat er nog iemand? :-D

http://farm2.static.flickr.com/1266/1159207129_0f1b85665e_b.jpg

vlijmscherp
2 juli 2009, 09:36
:cheer: milk inc :cheer:

Andro
2 juli 2009, 09:36
Heeft mij nooit geïnteresseerd.

Zeno!
2 juli 2009, 09:38
:cheer: milk inc :cheer:

:cheer:

Zeno!
2 juli 2009, 09:38
Heeft mij nooit geïnteresseerd.

Ooit geweest?

Andro
2 juli 2009, 09:41
Ooit geweest?

Nee, wel eens een keer op de buis gekeken...nee bedankt!
Tegen die drukte en lawaai kan ik niet. ;-)

Zeno!
2 juli 2009, 09:47
Ieder zijn ding natuurlijk. Al ziet het er op tv altijd 'erger' uit qua drukte. Valt wel mee hoor, als je natuurlijk niet vlak vooraan staat ;-)

Verder is het 4 dagen de knop op 0, alles vergeten, 4 dagen zonder de vrouwen (oogghh!), muziek, contacten leggen met Engelsen, Canadezen, Ieren, Hollanders, Fransen, de occasionele Waal,... gewoon in het gras liggen en genieten.

En lots of junkfood natuurlijk!


Man I'm excited :-P

Andro
2 juli 2009, 09:54
Man I'm excited :-P
Enjoy it. ;-)

Nelle
2 juli 2009, 09:57
te veel volk op één plaats. Ik ga mijn best doen om dit weekend in Gooik te geraken, daar is een veel fijner festivalleke

Txiki
2 juli 2009, 10:06
Rock Werchter is al lang dood.

Derk de Tweede
2 juli 2009, 10:07
Mij te heet!

Geert C
2 juli 2009, 12:47
Het verkeer in de streek ontwricht. :cheer:

Mitgard
2 juli 2009, 12:48
blij dat ik daar niet zit.

Txiki
2 juli 2009, 12:50
Het verkeer in de streek ontwricht. :cheer:

Dat is omdat ze de streek niet kennen. En maar goed ook 8-)

Zwartengeel
2 juli 2009, 13:07
Eén keer geweest, op Torhout dan nog. In 1993, toen Metallica er voor het eerst optrad. Toen was zoiets nog een ware sensatie, Metallica op een mainstream-festival; ondertussen is de verrassing er natuurlijk al lang af. Neemt niet weg dat het die dag een onvergetelijk optreden was, staat zelfs nog altijd op nummer 1 in mijn persoonlijke lijst van beste concerten aller tijden.

Lof der Zotheid
2 juli 2009, 20:36
Entartete Musik!:twisted:

Dajjal
2 juli 2009, 20:41
:cheer: Ik zaterdag ook !!! :cheer:

Dajjal
2 juli 2009, 20:43
:cheer: Limp Bizkit :cheer:
:cheer: Nick Cave :cheer:
:cheer: Kings of Leon :cheer:
:cheer: Biervoucher van 40 pinten :cheer:

Jazeker
2 juli 2009, 21:36
Eén keer geweest, op Torhout dan nog. In 1993, toen Metallica er voor het eerst optrad. Toen was zoiets nog een ware sensatie, Metallica op een mainstream-festival; ondertussen is de verrassing er natuurlijk al lang af. Neemt niet weg dat het die dag een onvergetelijk optreden was, staat zelfs nog altijd op nummer 1 in mijn persoonlijke lijst van beste concerten aller tijden.

Mwah... ik ben die twee keer geweest toen Therapy? er was. Maar daarna besloot ik toch dat die zweetoksel-festivals niks voor mij waren. Heb jammer genoeg Metallica gemist in de periode dat ze live enorm goed waren (de cd's uit die tijd heb ik nog, maar live had hen wel willen zien).

Jazeker
2 juli 2009, 21:37
Nu ja... ik heb geen zin om er te gaan zitten braden bij dit weer aan die prijs en met de minimum toegave dat er wel ergens een kraantje of twee met drinkbaar water gaat zijn.

I do have standards, sir.

Dronkoers
2 juli 2009, 21:39
Werchter 1 keer geweest: doe ik nooit meer

Jazeker
2 juli 2009, 21:41
Werchter 1 keer geweest: doe ik nooit meer

Torhout : 2 keer... ook nooit meer.

Dronkoers
2 juli 2009, 21:45
Torhout : 2 keer... ook nooit meer.

Jama, bij u wss om een andere reden als ik, want ik heb nog andere festivals gedaan waar ik wel terugkwam ;-)

Jazeker
2 juli 2009, 21:57
Jama, bij u wss om een andere reden als ik, want ik heb nog andere festivals gedaan waar ik wel terugkwam ;-)

Ik kwam altijd thuis. Maar de hitte... zitten in de koeienshit... slapen in een tent waar het op het ene moment heet en op het andere moment ijskoud werd, opstaan rond 4-5 uur om met ne groene michel even te gaan wandelen terwijl je je toen al niet meer fit voelde om de volgende dag bij 32 graden tot middernacht op een wei te zitten waar je dan tussen een gekrioel zit van gepeupel dat ligt af te trekken (gezien... eerlijk) of dat begint te neuken (gezien... eerlijk) en amper iets hoort van kwaliteit als je vooraan gaat staan maar dan door een bende mede-pubers overhoop wordt gegooid omdat ze zelfs op Mozart willen stampen en slaan. Tof als je een bril van 500 euro draagt.

Niets meer voor mij.

Dronkoers
2 juli 2009, 21:59
Ik kwam altijd thuis. Maar de hitte... zitten in de koeienshit... slapen in een tent waar het op het ene moment heet en op het andere moment ijskoud werd, opstaan rond 4-5 uur om met ne groene michel even te gaan wandelen terwijl je je toen al niet meer fit voelde om de volgende dag bij 32 graden tot middernacht op een wei te zitten waar je dan tussen een gekrioel zit van gepeupel dat ligt af te trekken (gezien... eerlijk) of dat begint te neuken (gezien... eerlijk) en amper iets hoort van kwaliteit als je vooraan gaat staan maar dan door een bende mede-pubers overhoop wordt gegooit omdat ze zelfs op Mozart willen stampen en slaan. Tof als je een bril van 500 euro draagt.

Niets meer voor mij.

Mja, dat is nu eenmaal een festival :-D

Maar ik verkies eerder de plaatsen die niet vooraan zijn ;-)

Raf
2 juli 2009, 22:03
Gaat er nog iemand? :-D
Nope. Ik woon er nochtans op een steenworp vandaan en ik krijg elk jaar gratis kaarten. Rock Werchter was in mijn jonge tijd een gezellig festival, maar de laatste jaren is het in stijgende lijn verworden tot de platst mogelijke commercie en daar pas ik voor.

Jazeker
2 juli 2009, 22:08
Nope. Ik woon er nochtans op een steenworp vandaan en ik krijg elk jaar gratis kaarten. Rock Werchter was in mijn jonge tijd een gezellig festival, maar de laatste jaren is het in stijgende lijn verworden tot de platst mogelijke commercie en daar pas ik voor.

Ik moet je corrigeren. Begin jaren '90 betaalde je er voor een mini-sandwich met wat americain al meer dan 100 BEF. En aan de ingang werden je brikken fruitsap meteen weggegooid.

Vreselijk... ga ik nooit meer naartoe.

Raf
2 juli 2009, 22:09
Ik moet je corrigeren. Begin jaren '90 betaalde je er voor een mini-sandwich met wat americain al meer dan 100 BEF. En aan de ingang werden je brikken fruitsap meteen weggegooid.

Vreselijk... ga ik nooit meer naartoe.

Ik had het dan ook over mijn jonge jaren en niet over de jouwe. ;-)

Jazeker
2 juli 2009, 22:10
Ik had het dan ook over mijn jonge jaren en niet over de jouwe. ;-)

Ah zo... hehe.. ouwe zak ;-)

Dajjal
2 juli 2009, 22:16
Voor mij blijft het een jaarlijks zuipfestijn waar ik in het gezelschap van goede vrienden nog eens veel uitermate ongezond voedsel en drank tot mij kan nemen... En lachen met de rare "jeugd" die er rondloopt.

Beter dan naar de Zoo gaan :D

I love Rock Werchter. :)

Raf
2 juli 2009, 22:20
Ah zo... hehe.. ouwe zak ;-)

Je zou beter hier een lesje van leren: http://www.youtube.com/watch?v=kBBG30MVdMo

From_Vlaanderen
2 juli 2009, 22:26
Ik kwam altijd thuis. Maar de hitte... zitten in de koeienshit... slapen in een tent waar het op het ene moment heet en op het andere moment ijskoud werd, opstaan rond 4-5 uur om met ne groene michel even te gaan wandelen terwijl je je toen al niet meer fit voelde om de volgende dag bij 32 graden tot middernacht op een wei te zitten waar je dan tussen een gekrioel zit van gepeupel dat ligt af te trekken (gezien... eerlijk) of dat begint te neuken (gezien... eerlijk) en amper iets hoort van kwaliteit als je vooraan gaat staan maar dan door een bende mede-pubers overhoop wordt gegooid omdat ze zelfs op Mozart willen stampen en slaan. Tof als je een bril van 500 euro draagt.

Niets meer voor mij.

Bij een moshpit weet ge waar ge aan begint:lol:.

Jazeker
2 juli 2009, 23:19
Je zou beter hier een lesje van leren: http://www.youtube.com/watch?v=kBBG30MVdMo

Oh maar dat weet ik hoor...

http://www.youtube.com/watch?v=q6-wUCNZtRg

Dat is toch zalig?

Zwartengeel
3 juli 2009, 06:53
Mja, dat is nu eenmaal een festival :-D

Maar ik verkies eerder de plaatsen die niet vooraan zijn ;-)

Boerenrock in Kortenaken was destijds leuk: met een all-area pas naar Uriah Heep staan kijken van op de zijkant van het podium. ;-)

Zwartengeel
3 juli 2009, 08:05
Ik kwam altijd thuis. Maar de hitte... zitten in de koeienshit... slapen in een tent waar het op het ene moment heet en op het andere moment ijskoud werd, opstaan rond 4-5 uur om met ne groene michel even te gaan wandelen terwijl je je toen al niet meer fit voelde om de volgende dag bij 32 graden tot middernacht op een wei te zitten waar je dan tussen een gekrioel zit van gepeupel dat ligt af te trekken (gezien... eerlijk) of dat begint te neuken (gezien... eerlijk) en amper iets hoort van kwaliteit als je vooraan gaat staan maar dan door een bende mede-pubers overhoop wordt gegooid omdat ze zelfs op Mozart willen stampen en slaan. Tof als je een bril van 500 euro draagt.

Niets meer voor mij.

Ik ken het gevoel. Op diezelfde Rock Torhout in 1993 speelde ook Faith No More. Nog voor de groep aan zijn optreden begon (!), kreeg ik al een crowdsurfer vol in mijn nek. Extra vervelend aangezien ik in die tijd zelf nog brildrager was. :?

Zwartengeel
3 juli 2009, 08:14
Ook altijd vrij idioot gevonden op festivals - meestal bij groepen uit de skate/punk-scène: het publiek dat bij het laatste nummer van een optreden uitgenodigd wordt tot bestorming van het podium. Als je dan wat vooraan staat, word je binnen de seconde tegen de grond geduwd door niets ontziende pubers die maar één doel voor ogen hebben: op het podiumm geraken om hun moment van glorie te beleven. Binnen de minuut staat daar dan 200 man op het podium rond te springen. Destijds veel meegemaakt bij bands als Pennywise en consoorten. Ik dacht dat dit ondertussen al wel in onbruik geraakt zou zijn, maar afgelopen zondag bij Suicidal Tendencies op Graspop was het weer eens zover. So nineties, eigenlijk...

Dronkoers
3 juli 2009, 08:29
Ik ken het gevoel. Op diezelfde Rock Torhout in 1993 speelde ook Faith No More. Nog voor de groep aan zijn optreden begon (!), kreeg ik al een crowdsurfer vol in mijn nek. Extra vervelend aangezien ik in die tijd zelf nog brildrager was. :?

Ook altijd vrij idioot gevonden op festivals - meestal bij groepen uit de skate/punk-scène: het publiek dat bij het laatste nummer van een optreden uitgenodigd wordt tot bestorming van het podium. Als je dan wat vooraan staat, word je binnen de seconde tegen de grond geduwd door niets ontziende pubers die maar één doel voor ogen hebben: op het podiumm geraken om hun moment van glorie te beleven. Binnen de minuut staat daar dan 200 man op het podium rond te springen. Destijds veel meegemaakt bij bands als Pennywise en consoorten. Ik dacht dat dit ondertussen al wel in onbruik geraakt zou zijn, maar afgelopen zondag bij Suicidal Tendencies op Graspop was het weer eens zover. So nineties, eigenlijk...

Op den duur leer je het wel, en sta je op veilige afstand ze ;-)
Dan heb je trouwens ook geen oorstopjes nodig ;-) (Wie doet da nu trouwens? :?)

Zwartengeel
3 juli 2009, 08:36
Op den duur leer je het wel, en sta je op veilige afstand ze ;-)
Dan heb je trouwens ook geen oorstopjes nodig ;-) (Wie doet da nu trouwens? :?)

Ik ben afgelopen weekend op Graspop overigens voor zowat de eerste keer in mijn leven naar een festival geweest zonder met fluitende oren naar huis te komen. Strange...

Zwartengeel
3 juli 2009, 08:38
Op den duur leer je het wel, en sta je op veilige afstand ze ;-)
Dan heb je trouwens ook geen oorstopjes nodig ;-) (Wie doet da nu trouwens? :?)

Ik heb overigens afgelopen weekend de helft van de optredens op het hoofdpodium gewoon bekeken vanuit onze verkoopstand, op mijn gemak zittend op een barkruk en met een frisse pint in de hand... 8-)

Dronkoers
3 juli 2009, 08:38
Ik ben afgelopen weekend op Graspop overigens voor zowat de eerste keer in mijn leven naar een festival geweest zonder met fluitende oren naar huis te komen. Strange...

Zonder oorstopjes? ;-)

Dronkoers
3 juli 2009, 08:38
Ik heb overigens afgelopen weekend de helft van de optredens op het hoofdpodium gewoon bekeken vanuit onze verkoopstand, op mijn gemak zittend op een barkruk en met een frisse pint in de hand... 8-)

Da kan ook veel verklaren :-D

Zwartengeel
3 juli 2009, 08:39
Zonder oorstopjes? ;-)

Yep. ;-)

Zwartengeel
3 juli 2009, 08:41
Da kan ook veel verklaren :-D

Een metalfestival is en blijft voor mij nu eenmaal ook nog altijd een stukje 'werken', he... 8-)

Dronkoers
3 juli 2009, 08:41
Yep. ;-)

Voila, de jeugd zijn geen venten meer eh :mrgreen:

Dronkoers
3 juli 2009, 08:41
Een metalfestival is en blijft voor mij nu eenmaal ook nog altijd een stukje 'werken', he... 8-)

Voor mij "overleven" :-D

Zwartengeel
3 juli 2009, 08:43
Voila, de jeugd zijn geen venten meer eh :mrgreen:

Het was wel 'zonder', he... :-)

Djiezes
3 juli 2009, 08:45
14 keer Rock Werchter is voor mij genoeg geweest. Dit is nu het 3de jaar op rij dat ik niet ga. Het pikt wel een beetje omdat ik Metallica ga missen, maar moesten die er niet spelen...
Toen ik van de week hoorde dat er dit jaar op de wei een cava-bar ging zijn, wist ik het pas écht zeker: Rock Werchter is fucking dead. :?

Dronkoers
3 juli 2009, 08:45
Het was wel 'zonder', he... :-)

:-D

Ik heb het goed gelezen ze ;-)
het was dan ook nie op u bedoeld ;-)

Djiezes
3 juli 2009, 08:45
Allé komaan, een cáva-bar! :roll:

Dronkoers
3 juli 2009, 08:46
14 keer Rock Werchter is voor mij genoeg geweest. Dit is nu het 3de jaar op rij dat ik niet ga. Het pikt wel een beetje omdat ik Metallica ga missen, maar moesten die er niet spelen...
Toen ik van de week hoorde dat er dit jaar op de wei een cava-bar ging zijn, wist ik het pas écht zeker: Rock Werchter is fucking dead. :?

...en zo is ook graspop :|

Dronkoers
3 juli 2009, 08:46
Allé komaan, een cáva-bar! :roll:

en wasbakken en een douche! ;-)

Kunt ge evengoed thuisblijven eh ;-)

Djiezes
3 juli 2009, 08:46
en wasbakken en een douche! ;-)


Ja nog zoiets. Bende jeannetten...

Dronkoers
3 juli 2009, 08:49
Ja nog zoiets. Bende jeannetten...

Ik mis den tijd dat ze nog dixi's omverwerpten met ene erin, die dan 3 dagen stonk naar stront ;-)

Zwartengeel
3 juli 2009, 08:52
Ik mis den tijd dat ze nog dixi's omverwerpten met ene erin, die dan 3 dagen stonk naar stront ;-)

Pff, op Dynamo Open Air 1999 staken ze de Dixie's nog gewoon in brand. ;-)

Dronkoers
3 juli 2009, 08:53
Pff, op Dynamo Open Air 1999 staken ze de Dixie's nog gewoon in brand. ;-)

Ook met ene erin? :-D

vlijmscherp
3 juli 2009, 08:54
en waren er gisteren 80.000 op Werchter....

Dronkoers
3 juli 2009, 08:55
en waren er gisteren 80.000 op Werchter....

Heel goed, dan zijn de straten verlost van de emo's ;-)

Djiezes
3 juli 2009, 08:56
en waren er gisteren 80.000 op Werchter....

80.000 Dixies?? 8O

Zwartengeel
3 juli 2009, 08:57
Ook met ene erin? :-D

Stel je voor dat je op dat moment je roes ligt uit te slapen in de WC... Ik heb thuis in mijn archief nog ergens foto's liggen van die brand en de roetzwarte rookwolken. 20 WC's in lichterlaaie, dat was daar toen echt paniek, zeg.

Dronkoers
3 juli 2009, 08:59
Stel je voor dat je op dat moment je roes ligt uit te slapen in de WC... Ik heb thuis in mijn archief nog ergens foto's liggen van die brand en de roetzwarte rookwolken. 20 WC's in lichterlaaie, dat was daar toen echt paniek, zeg.

:-D

en sommigen die aan het feesten waren wss ;-)

Zwartengeel
3 juli 2009, 09:03
:-D

en sommigen die aan het feesten waren wss ;-)

Om nog maar te zwijgen van die zatte Duitsers met hun dwaze liedjes. Ik herinner me er zelfs nog eentje, zie:


'Er hat ein Kopf
es sieht aus wie ein Knie
und das kommt, ja das kommt
von der Chemotherapie.'


Stom, he? Dat kunnen toch enkel maar Duitsers zijn, nietwaar? ;-)

Txiki
3 juli 2009, 09:08
Allé komaan, een cáva-bar! :roll:

Ik zeg het toch: Rock Werchter is dood.

Dronkoers
3 juli 2009, 09:09
Om nog maar te zwijgen van die zatte Duitsers met hun dwaze liedjes. Ik herinner me er zelfs nog eentje, zie:


'Er hat ein Kopf
es sieht aus wie ein Knie
und das kommt, ja das kommt
von der Chemotherapie.'


Stom, he? Dat kunnen toch enkel maar Duitsers zijn, nietwaar? ;-)

:-D

Toch sfeermakend? ;-)

Zwartengeel
3 juli 2009, 09:13
:-D

Toch sfeermakend? ;-)

Vooral om drie uur 's nachts wanneer jij vergeefs probeert in slaap te raken op de achterbank van je auto en er vlak naast je een tent vol met van die kerels zit... :?

Dronkoers
3 juli 2009, 09:29
Vooral om drie uur 's nachts wanneer jij vergeefs probeert in slaap te raken op de achterbank van je auto en er vlak naast je een tent vol met van die kerels zit... :?

Welkom op festivals! ;-)

Zeno!
6 juli 2009, 13:23
Het was fan-tas-tisch!!



En nu ga ik slapen. Maar eerst nog even wat after sun. Aw wat doet het pijn.

Txiki
6 juli 2009, 13:49
Ik heb het gezien hoe fan-tas-tisch het was: overal alles smerig en vuil. Hoeveel ton afval hebben jullie daar achtergelaten? Alle weien vol arrogant en dom "progressief" weggegooide verpakkingen van fastfood. De vuilzakken aan beide kanten van de Werchtersesteenweg, hooo maaaar, die zijn leeeeg.

Wat gaan jullie daar eigenlijk doen? Ze moesten Rock Werchter verbieden en de weien teruggeven aan wie daar eerst van kon genieten: de schapen verdorie.

Weg met Rock Werchter :evil:

Zwartengeel
6 juli 2009, 13:56
...en zo is ook graspop :|

Zolang ik daar gratis naar binnen kan, kan het mij feitelijk geen ruk schelen. Mocht ik zelf mijn inkom moeten betalen, dan zagen ze mij daar eerlijk gezegd wellicht ook niet meer.

alpina
6 juli 2009, 14:13
1dagje geweest: donderdag

Fleet Foxes was erg goed, Placebo was verrassend goed. The Prodigy was ook wel indrukwekkend, maar objectief gezien is het natuurlijk wat belachelijk om naar 2 spastisch op en neer springende kwieten te kijken die daar het publiek wat staan uit te schelden. Laurent Garnier was bij momenten ook nog plezant, Tiga is ok maar voor 't zelfde geld heeft die daar vooraan gewoon z'n CD'tje opgelegd, voor zoiets moet je eigenlijk niet naar een festival komen.

Ik heb het eigenlijk niet zo voor Werchter. Te veel volk, te veel toeristen(niet verrassend als je plots dingen als Lady Gaga of Milk Inc begint uit te nodigen), erg duur en maar 2 podia. Dan ga ik liever naar wat kleinschaligere dingen of het vele diversere Pukkelpop.

Mitgard
6 juli 2009, 14:18
hoeveel heeft dan nu eigenlijk gekost, zo 4 dagen werchter?
kan iemand mij dat eens zeggen?

Zeno!
6 juli 2009, 15:10
Ik heb het gezien hoe fan-tas-tisch het was: overal alles smerig en vuil. Hoeveel ton afval hebben jullie daar achtergelaten? Alle weien vol arrogant en dom "progressief" weggegooide verpakkingen van fastfood. De vuilzakken aan beide kanten van de Werchtersesteenweg, hooo maaaar, die zijn leeeeg.

Wat gaan jullie daar eigenlijk doen? Ze moesten Rock Werchter verbieden en de weien teruggeven aan wie daar eerst van kon genieten: de schapen verdorie.

Weg met Rock Werchter :evil:

Ach kijk, de verzuurde Vlaming. Blijf jij maar lekker binnen achter je pc zitten terwijl andere mensen doen waar ze verdorie recht op hebben: plezier maken. Even alle stress vergeten en 4 dagen genieten van muziek & vrienden.

En wat dat afval betreft: al eens nagegaan wat jijzelf zoal aan afval produceert? De wei wordt continu opgekuist al is dat natuurlijk niet evident met 80.000 mensen. Het is echter 's nachts dat er grote kuis wordt gehouden: 's morgens kom je telkens op een propere weide. Na het festival staat er trouwens een leger klaar om geen vuiltje achter te laten.

Zeno!
6 juli 2009, 15:11
hoeveel heeft dan nu eigenlijk gekost, zo 4 dagen werchter?
kan iemand mij dat eens zeggen?

Zo'n 265 euro.

Txiki
6 juli 2009, 15:13
Ach kijk, de verzuurde Vlaming. Blijf jij maar lekker binnen achter je pc zitten terwijl andere mensen doen waar ze verdorie recht op hebben: plezier maken. Even alle stress vergeten en 4 dagen genieten van muziek & vrienden.

En wat dat afval betreft: al eens nagegaan wat jijzelf zoal aan afval produceert? De wei wordt continu opgekuist al is dat natuurlijk niet evident met 80.000 mensen. Het is echter 's nachts dat er grote kuis wordt gehouden: 's morgens kom je telkens op een propere weide. Na het festival staat er trouwens een leger klaar om geen vuiltje achter te laten.

Je reactie zit vol oerdomme simplismen. Is een stort achterlaten plezier maken? Van mij mag iedereen plezier maken, maar hoeft dat echt met zoveel rommel?

Enne, je weet niet eens wat ik zoal doe, sukkelaar. Mij hoef je over Werchter echt geen lessen te geven, maat.

Zeno!
6 juli 2009, 15:23
Je reactie zit vol oerdomme simplismen. Is een stort achterlaten plezier maken? Van mij mag iedereen plezier maken, maar hoeft dat echt met zoveel rommel?

Enne, je weet niet eens wat ik zoal doe, sukkelaar. Mij hoef je over Werchter echt geen lessen te geven, maat.

Leg mij eens uit hoe je 80.000 mensen eten en drinken geeft zonder afval achter te laten? Stuur je idee best ook door naar de Schuer. Hij zal er blij mee zijn.

En was het leuk, die wandeling over de Werchtersesteenweg? Je goed kunnen opwinden?

Mitgard
6 juli 2009, 15:27
Zo'n 265 euro.

valt precies nog goed mee.
ik dat dat het meer was.

Txiki
6 juli 2009, 15:27
Leg mij eens uit hoe je 80.000 mensen eten en drinken geeft zonder afval achter te laten? Stuur je idee best ook door naar de Schuer. Hij zal er blij mee zijn.

En was het leuk, die wandeling over de Werchtersesteenweg? Je goed kunnen opwinden?

Wat is je probleem, vent? Gewoon omdat je zelf daar geweest bent, mag er geen kritiek gegeven worden ofzo? Typisch. Loser.

Zeno!
6 juli 2009, 15:34
Wat is je probleem, vent? Gewoon omdat je zelf daar geweest bent, mag er geen kritiek gegeven worden ofzo? Typisch. Loser.

Wat is m�*jn probleem!? :lol:

Ga eens even een paar reacties terug en kijk eens wie hier begonnen is met z'n gal te spuwen. (is wel wat anders dan gewoon kritiek geven wat best mag)

Txiki
6 juli 2009, 15:37
Wat is m�*jn probleem!? :lol:

Ga eens even een paar reacties terug en kijk eens wie hier begonnen is met z'n gal te spuwen. (is wel wat anders dan gewoon kritiek geven wat best mag)

Tja man, ik versta dat dus ook niet he. Wij gooiden ons afval tenminste in een vuilzak of namen het mee. Nee, gewoon achterlaten. Een ander zal't wel doen.

Maak jezelf niks wijs. Voor wie daar in de buurt woont, is er geen plezier aan dat festival. Maar dat telt uiteraard niet.

vlijmscherp
6 juli 2009, 15:40
Ach kijk, de verzuurde Vlaming. Blijf jij maar lekker binnen achter je pc zitten terwijl andere mensen doen waar ze verdorie recht op hebben: plezier maken. Even alle stress vergeten en 4 dagen genieten van muziek & vrienden.

En wat dat afval betreft: al eens nagegaan wat jijzelf zoal aan afval produceert? De wei wordt continu opgekuist al is dat natuurlijk niet evident met 80.000 mensen. Het is echter 's nachts dat er grote kuis wordt gehouden: 's morgens kom je telkens op een propere weide. Na het festival staat er trouwens een leger klaar om geen vuiltje achter te laten.

ik gun jou en iedereen daar hun plezier hoor, zonder probleem. maar als ik naar een festival ga, dan zorg ik ervoor dat mijn afval niet op de grond terechtkomt. overal zijn er vuilnisbakken, niet?

Zeno!
6 juli 2009, 15:48
Tja man, ik versta dat dus ook niet he. Wij gooiden ons afval tenminste in een vuilzak of namen het mee. Nee, gewoon achterlaten. Een ander zal't wel doen.

Je kan nooit voldoende vuilzakken plaatsen voor die massa. Net zo min je kan voorkomen dat er afval wordt weggesmeten. Als je hiervoor een festival wil afschaffen, wat kan je dan nog zoal afschaffen?

Er zijn professionele firma's bezig met de opkuis trouwens. Wandel morgen nog eens over de Werchtersesteenweg... al zullen er dan weer auto's over razen, met alle uitlaatgassen vandien... Maar dat zie je niet hé.

Maak jezelf niks wijs. Voor wie daar in de buurt woont, is er geen plezier aan dat festival. Maar dat telt uiteraard niet.

Ik neem best aan dat het voor een aantal buurtbewoners geen pretje is, al vinden velen het best wel 'spannend'. En het zijn tenslotte maar 4 dagen per jaar. In dit volgebouwde land heeft er altijd wel �*emand last van �*ets.

ps: geen scheldwoordje, deze keer?

Zeno!
6 juli 2009, 15:53
ik gun jou en iedereen daar hun plezier hoor, zonder probleem. maar als ik naar een festival ga, dan zorg ik ervoor dat mijn afval niet op de grond terechtkomt. overal zijn er vuilnisbakken, niet?

Zijn we plots allemaal heiliger dan de paus, zeg?

En neen, er staan niet overal vuilnisbakken. Die staan vooral bij de drank- en eetstanden. Wij aten steeds in de 'chill-out area', waar er vuilnisbakken genoeg waren. Maar mensen die hun eten tot op het midden van de wei meenamen...

Er zijn trouwens systemen ontwikkeld om het vuil tot een minimum te beperken: per 20 lege bekertjes kreeg je 1 gratis drankbon. Restultaat: continu liepen er mensen rond om bekertjes op te rapen. Voor het andere vuil liepen er 'professionele' ploegen rond om het op te kuisen. Men doet echt wel moeite hoor.

Tavek
6 juli 2009, 15:57
Zo'n 265 euro.

Ach ik betaal ook reteveel geld om concerten te zien. Als je jezelf amuseert en dit niet iedere maand doet is het allemaal geen probleem.

Werchter is niet direct mijn ding, maar ik kan me wel inbeelden dat dat sfeertje zalig moet zijn ;)

Txiki
6 juli 2009, 16:04
Zijn we plots allemaal heiliger dan de paus, zeg?

En neen, er staan niet overal vuilnisbakken. Die staan vooral bij de drank- en eetstanden. Wij aten steeds in de 'chill-out area', waar er vuilnisbakken genoeg waren. Maar mensen die hun eten tot op het midden van de wei meenamen...

Er zijn trouwens systemen ontwikkeld om het vuil tot een minimum te beperken: per 20 lege bekertjes kreeg je 1 gratis drankbon. Restultaat: continu liepen er mensen rond om bekertjes op te rapen. Voor het andere vuil liepen er 'professionele' ploegen rond om het op te kuisen. Men doet echt wel moeite hoor.

Vooral op de "campings"...

Zeno!
6 juli 2009, 16:05
Ik heb met Engelsen gesproken die me vertelden dat Engelse festival een echte smeerboel zijn vergeleken met Werchter... Werchter vonden ze goed georganiseerd en vooral de 'vriendelijke sfeer' viel hen op. Niet één vechtpartij. Op Engelse festivals is dat blijkbaar dagelijkse kost.

Verder was het één groot feest der verdraagzaamheid & samenzang ;)

http://www.youtube.com/watch?v=pXWmZat_bec

From_Vlaanderen
6 juli 2009, 18:01
Vooral op de "campings"...

Garbagefight, dat zijn meer groezerock toestanden.

Dan staat ge daar...
Ja, mannen als ze met gelazen fleskes beginnen gooien leggen we er een neer, vroeger niet.