PDA

View Full Version : duveltje als echte landloper


duveltje382
6 juli 2009, 11:09
nu ben ik een echte landloper,ik chat via mijn 0.50 cent in een internetcafe

Zo zie je maar ik ben niet weg te krijgen van het internet

Groetjes aan iedereen

duveltje382

Jazeker
6 juli 2009, 11:11
Wat is er gebeurd?

duveltje382
6 juli 2009, 11:19
Wat is er gebeurd?


Heel veel Jazeker,ik ben echt de dieperik in geduikt,maar ik geniet er van,straf hé

Ik zal hier niet zo veel meer op het net zitten,maar das het leven hé

Zwartengeel
6 juli 2009, 11:23
Heel veel Jazeker,ik ben echt de dieperik in geduikt,maar ik geniet er van,straf hé

Ik zal hier niet zo veel meer op het net zitten,maar das het leven hé

Allee vooruit, sterkte gewenst!

Flanelcondoom
6 juli 2009, 11:24
Zal je een woning hebben tegen de winter?

duveltje382
6 juli 2009, 11:27
Zal je een woning hebben tegen de winter?

Ik hoop het wel,maar nu geniet ik wel van het weer
Ik laat jullie zeker nog ieds weten hé

daiwa
6 juli 2009, 11:37
nu ben ik een echte landloper,ik chat via mijn 0.50 cent in een internetcafe

Zo zie je maar ik ben niet weg te krijgen van het internet

Groetjes aan iedereen

duveltje382

Heb je geen werk meer?

Derk de Tweede
6 juli 2009, 12:28
We gaan een slechte week tegemoet met veel regen en wind.
Sterkte dus.

Jazeker
6 juli 2009, 12:32
Sterkte!

From_Vlaanderen
6 juli 2009, 12:41
't Is allemaal wat.

filosoof
6 juli 2009, 13:16
Heel veel Jazeker,ik ben echt de dieperik in geduikt,maar ik geniet er van,straf hé

Ik zal hier niet zo veel meer op het net zitten,maar das het leven héAan de RVA?

Txiki
6 juli 2009, 13:52
Forummeeting in de buurt van Duveltje :cheer:

Flanelcondoom
6 juli 2009, 14:18
Forummeeting in de buurt van Duveltje :cheer:

Die buurt verandert regelmatig, zo te horen.

Mitgard
6 juli 2009, 14:26
Wat is er gebeurd?

dude fucked up pretty bad.

Patriot!
6 juli 2009, 15:06
Misschien niet al je geld opdoen aan alcohol?

vlijmscherp
6 juli 2009, 15:22
Misschien niet al je geld opdoen aan alcohol?

en jij weet dat hij dat gedaan heeft?

Tavek
6 juli 2009, 15:50
a) hij had vast werk (verpleger in een rusthuis dacht ik )
b) men kan mensen niet zomaar buiten zetten, en in combinatie met a veronderstel ik dat hij zijn huur kon betalen.

wat is daar misgelopen ?

Dronkoers
6 juli 2009, 16:15
Ma hey, hij leeft nog eh :cheer:

Nelle
6 juli 2009, 16:34
duveltje, sterkte he ;-)

Mitgard
6 juli 2009, 16:36
en hij zal vast wel bij z'n beste forumvrienden hier mogen logeren.

Flanelcondoom
6 juli 2009, 16:38
en hij zal vast wel bij z'n beste forumvrienden hier mogen logeren.

Hier heb je wel een punt.

debbie
6 juli 2009, 17:26
Sterkte Duiveltje, hoop dat je vlug weer onderdak hebt. :hug:
Kan het Vierde Wereld Syndicaat je niet helpen? Mss heeft Kobaf onderdak voor je? ;-)

ps: heb je je werk kunnen houden in die omstandigheden? ik hoop het voor je want dat deed je toch al lang en met plezier ook was mijn indruk.

Dronkoers
6 juli 2009, 17:30
Sterkte Duiveltje, hoop dat je vlug weer onderdak hebt. :hug:
Kan het Vierde Wereld Syndicaat je niet helpen? Mss heeft Kobaf onderdak voor je? ;-)

ps: heb je je werk kunnen houden in die omstandigheden? ik hoop het voor je want dat deed je toch al lang en met plezier ook was mijn indruk.

:idea:

Nu weet ik weer vanwaar ik "debbie" weer van kende :-D

4de werelddinges en op 't zuipersforum ;-)

debbie
6 juli 2009, 17:32
:idea:

Nu weet ik weer vanwaar ik "debbie" weer van kende :-D

4de werelddinges en op 't zuipersforum ;-)

Hahaha, en daar kom je nu zo ineens achter :lol:

Dronkoers
6 juli 2009, 17:33
Hahaha, en daar kom je nu zo ineens achter :lol:

Da's misschien omdat ik al te lang nuchter ben ;-)

Nelle
6 juli 2009, 17:34
Da's misschien omdat ik al te lang nuchter ben ;-)

hoe komt het?

debbie
6 juli 2009, 17:36
Da's misschien omdat ik al te lang nuchter ben ;-)

Zal wel :lol:

Dronkoers
6 juli 2009, 17:36
hoe komt het?

Omdat ik te lui ben om me aan te kleden ;-)

Nelle
6 juli 2009, 17:36
Omdat ik te lui ben om me aan te kleden ;-)

en geen drank in huis?

Dronkoers
6 juli 2009, 17:36
Omdat ik te lui ben om me aan te kleden ;-)

Oei, dit kan iedereen lezen zeker?

Nelle
6 juli 2009, 17:37
Oei, dit kan iedereen lezen zeker?

ja, als ge nie op msn zit ...

Dronkoers
6 juli 2009, 17:37
en geen drank in huis?

Jawel, maar thuis drinken lijkt me zo... allez ja, dan ben ik te rap zat ;-)

debbie
6 juli 2009, 17:38
Oei, dit kan iedereen lezen zeker?

Ja hé, maar begrijp het wel. Nu is het pas heel laat donker dus moet je lang wachten voordat je met je pyjama aan naar de drankautomaat kan fietsen :-D

Nelle
6 juli 2009, 17:39
Jawel, maar thuis drinken lijkt me zo... allez ja, dan ben ik te rap zat ;-)

:lol:

Geert C
6 juli 2009, 17:49
Vroeger had ge tenminste nog de landloperskolonies!


Ach, courage he duveltje. :hug:

Dronkoers
6 juli 2009, 17:51
Ja hé, maar begrijp het wel. Nu is het pas heel laat donker dus moet je lang wachten voordat je met je pyjama aan naar de drankautomaat kan fietsen :-D

Pyjama in dit weer? :mrgreen:

debbie
6 juli 2009, 18:14
Pyjama in dit weer? :mrgreen:

In je blootje wordt het natuurlijk extra moeilijk :lol:

Andro
6 juli 2009, 18:17
Is er iemand terug?

Dronkoers
6 juli 2009, 18:17
In je blootje wordt het natuurlijk extra moeilijk :lol:

mja, stel u voor dat een hond geaait wil worden ;-)

Mitgard
6 juli 2009, 18:19
zo een topic daarover beginnen.
de schooier is kennelijk nog 'fier' op zijn leegloperij ook. :roll:

toccata
6 juli 2009, 18:21
zo een topic daarover beginnen.
de schooier is kennelijk nog 'fier' op zijn leegloperij ook. :roll:

Ben je terug rechts aan het worden?

Mitgard
6 juli 2009, 18:29
Ben je terug rechts aan het worden?

misschien is duveltje gewoon een hopeloze zuiplap.
eigen schuld dikke bult.

Zwartengeel
6 juli 2009, 18:41
Pyjama in dit weer? :mrgreen:

Wie draagt er nu in 's hemelsnaam een pyjama om te slapen? :roll:

Nelle
6 juli 2009, 18:42
Wie draagt er nu in 's hemelsnaam een pyjama om te slapen? :roll:

2

debbie
6 juli 2009, 18:42
misschien is duveltje gewoon een hopeloze zuiplap.
eigen schuld dikke bult.

Alcoholisme wordt beschouwd als een ziekte, bovendien hebben we er geen idee van of zijn dakloosheid te maken heeft met alcoholgebruik. (ik toch niet) Er kan vanalles verkeerd gelopen zijn, ik heb er geen idee van.

debbie
6 juli 2009, 18:44
Wie draagt er nu in 's hemelsnaam een pyjama om te slapen? :roll:

ok, nachthemdje dan ;)

Zwartengeel
6 juli 2009, 18:45
ok, nachthemdje dan ;)

Niks. Null. Niente. Nada. Rien. Nichts. OK?

Dronkoers
6 juli 2009, 18:48
Niks. Null. Niente. Nada. Rien. Nichts. OK?

en ook nie meer ;-)

Zwartengeel
6 juli 2009, 18:51
en ook nie meer ;-)

Pssst...

Wist je dat je daarmee bespaart in je kledingbudget?

debbie
6 juli 2009, 18:52
Niks. Null. Niente. Nada. Rien. Nichts. OK?

Ok dan maar ;-)

Dronkoers
6 juli 2009, 18:52
Pssst...

Wist je dat je daarmee bespaart in je kledingbudget?

Heb jij een budget voor zoiets? 8O

Zwartengeel
6 juli 2009, 18:54
Heb jij een budget voor zoietsN 8O

Ach ja, soms draag ik ook nog eens graag iets anders dan een verbleekt Cannibal Corpse T-shirt...

Jazeker
6 juli 2009, 18:57
Pssst...

Wist je dat je daarmee bespaart in je kledingbudget?

:-D

Dronkoers
6 juli 2009, 18:57
Ach ja, soms draag ik ook nog eens graag iets anders dan een verbleekt Cannibal Corpse T-shirt...

:-D


'k Heb ook nog een verbleekt Emperor T-shirt ze ;-)

Jazeker
6 juli 2009, 18:58
:-D


'k Heb ook nog een verbleekt Emperor T-shirt ze ;-)

Ja, maar dat is voor als ge eens moet verven of zo, he.

Nelle
6 juli 2009, 18:59
Ja, maar dat is voor als ge eens moet verven of zo, he.

dan is ze nie meer verbleekt eh

Zwartengeel
6 juli 2009, 18:59
Alsjeblieft, zeg. Nachtkledij... hoe kleinburgerlijk.



;-)

Dronkoers
6 juli 2009, 19:00
Ja, maar dat is voor als ge eens moet verven of zo, he.

'k Heb nog een overal van toen ik op de dok zat ;-)

Zwartengeel
6 juli 2009, 19:02
'k Heb nog een overal van toen ik op de dok zat ;-)

Ik heb ook nog zoiets. Werkbroek + vest. Met de logo's van het bedrijf er nog altijd op zelfs.

Dronkoers
6 juli 2009, 19:05
Ik heb ook nog zoiets. Werkbroek + vest. Met de logo's van het bedrijf er nog altijd op zelfs.

Bij mij is da zo een salopet in't oranje, met een gezichtje op getekend.
Vrouwen eh

Zwartengeel
6 juli 2009, 19:06
Bij mij is da zo een salopet in't oranje, met een gezichtje op getekend.Vrouwen eh

Huh? 8O

Dronkoers
6 juli 2009, 19:07
Huh? 8O

Laat uw overal achter, samen met een alkoholstift bij een vrouw, en dan krijg je een "aandenken" van haar. ;-)

Nynorsk
6 juli 2009, 19:07
er was nie genoeg inkt voor tenen wellicht.

Dronkoers
6 juli 2009, 19:08
er was nie genoeg inkt voor tenen wellicht.

:-D

Die wist da nie ze ;-)

From_Vlaanderen
6 juli 2009, 19:13
2

³

Spliff
6 juli 2009, 19:13
Tips van een andere dakloze:

- vraag een daklozen uitkering aan
- zoek de daklozenopvang
- blijf weg van hangplekken (zeker die plekken waar en masse drugs worden gebruikt)
- in elke grootstad zijn er wel kerken die regelmatig gratis lunch en warme maaltijden aanbieden
- steden zijn verplicht om bij vriestemperatuur daklozen een overnachtingsmogelijkheid te bieden
- vaak vind je ook een straatpastor of straatadvocaat

Jazeker
6 juli 2009, 19:13
Bij mij is da zo een salopet in't oranje, met een gezichtje op getekend.
Vrouwen eh

Foto's!!!

Dronkoers
6 juli 2009, 19:29
Foto's!!!

Wa is er zo speciaal aan een overal met een manneke op? ;-)

Spliff
6 juli 2009, 19:30
Wa is er zo speciaal aan een overal met een manneke op? ;-)

Een uitgezakt kin?

Jazeker
6 juli 2009, 19:32
Een uitgezakt kin?

Ik denk dat dit antwoord in die bierbuikendraad hoort ;-)

Jazeker
6 juli 2009, 19:33
Enfin, ik hoop dat duveltje382 dit leest en er iets uit leert.

Tips van een andere dakloze:

- vraag een daklozen uitkering aan
- zoek de daklozenopvang
- blijf weg van hangplekken (zeker die plekken waar en masse drugs worden gebruikt)
- in elke grootstad zijn er wel kerken die regelmatig gratis lunch en warme maaltijden aanbieden
- steden zijn verplicht om bij vriestemperatuur daklozen een overnachtingsmogelijkheid te bieden
- vaak vind je ook een straatpastor of straatadvocaat

Mitgard
6 juli 2009, 19:35
Tips van een andere dakloze:

- vraag een daklozen uitkering aan


bestaat niet in belgië. :-)

Spliff
6 juli 2009, 19:36
bestaat niet in belgië. :-)

Iedere burger heeft recht op bijstand.

Jazeker
6 juli 2009, 19:37
bestaat niet in belgië. :-)

Ook nooit van gehoord, hier. Maar kunnen daklozen niet een soort leefloon krijgen (pakweg via ocmw)? Enfin... ik ken niet veel in deze materie... vroeg het me maar af.

Spliff
6 juli 2009, 19:38
Ook nooit van gehoord, hier. Maar kunnen daklozen niet een soort leefloon krijgen (pakweg via ocmw)? Enfin... ik ken niet veel in deze materie... vroeg het me maar af.

In Belgie zal je via de OCMW raad moeten passeren denk ik. Hier volstaat het om als ingeschrevene naar de Sociale Dienst te stappen.

Jazeker
6 juli 2009, 19:46
In Belgie zal je via de OCMW raad moeten passeren denk ik. Hier volstaat het om als ingeschrevene naar de Sociale Dienst te stappen.

Kan zijn. Ik denk (maar ben niet zeker) dat het voor daklozen hier nogal vaak het probleem hier was dat je een adres moet opgeven waar je je officiële verblijfplaats hebt (je adres van domicilie). En zonder geldig verblijfsbewijs ben je naar ik dacht (weer niet zeker) hier een illegaal gezien je id-kaart geen geldig adres bevat en geen ander land dan je eigen land kan opgeven en dan gelden de meeste valabele redenen als "grote kans op vervolging, dictatuur, ...", etc... niet meteen.

Wie me wat dat betreft voor de manier waarop dit in belgique gebeurt of al dan niet bestaat ietsje meer kan vertellen, zou op mijn dankbaarheid kunnen rekenen.

Spliff
6 juli 2009, 19:48
Kan zijn. Ik denk (maar ben niet zeker) dat het voor daklozen hier nogal vaak het probleem hier was dat je een adres moet opgeven waar je je officiële verblijfplaats hebt (je adres van domicilie). En zonder geldig verblijfsbewijs ben je naar ik dacht (weer niet zeker) hier een illegaal gezien je id-kaart geen geldig adres bevat en geen ander land dan je eigen land kan opgeven en dan gelden de meeste valabele redenen als "grote kans op vervolging, dictatuur, ...", etc... niet meteen.

Wie me wat dat betreft voor de manier waarop dit in belgique gebeurt of al dan niet bestaat ietsje meer kan vertellen, zou op mijn dankbaarheid kunnen rekenen.

Een postadres, die je meestal via de Sociale Dienst of een Instantie die daklozen opvangt kan aanvragen, moet volstaan om je in te schrijven in de gemeente waar je dat postadres hebt.

Derk de Tweede
6 juli 2009, 19:56
Een postadres, die je meestal via de Sociale Dienst of een Instantie die daklozen opvangt kan aanvragen, moet volstaan om je in te schrijven in de gemeente waar je dat postadres hebt.

Is de situatie in NL niet wat anders dan in B ?
In ons dorp zijn ze bezig met drie nieuwe opvangtehuizen, de Cocon.
20 jaar geleden hadden we nog één of twee misschien drie dakloze, nu tientallen die van dorp naar dorp trekken.
HC in Utèrèg heeft ook zo'n grote aantrekkingskracht.

Jazeker
6 juli 2009, 19:58
Een postadres, die je meestal via de Sociale Dienst of een Instantie die daklozen opvangt kan aanvragen, moet volstaan om je in te schrijven in de gemeente waar je dat postadres hebt.

Maar is dat iets wat in Nederland zo werkt of in belgique ook? Want voor zoveer ik weet ga je je domicilie adres vastleggen op het gemeentehuis, maar daarna komt een agent checken of je daar wel echt woont. Zolang die check niet is gebeurd ben je niet geregistreerd op dat adres en verloopt de papierwinkel wel wat moeilijker. Laat staan dat je hoopt om ergens een baantje te vinden zonder consistente identiteitspapieren.

Wie er wat meer over kan vertellen, je hebt mijn luisterend oor. Dat er drommen bij de staat onbekende mensen rondsloefen doorheen de straten is nog iets (en dat ik niet goedkeur) dat ik kan begrijpen in ontwikkelingslanden. Opvang en begeleiding voor mensen die even door de riool van de maatschappij zijn gespoeld door ongeluk of ziekte, dat zou toch het minimum moeten zijn.

Mitgard
6 juli 2009, 20:00
en anders gewoon operation street clean sweep met matrakken en teasers hé.

Dronkoers
6 juli 2009, 20:04
Geef Hans Van Temsche gewoon een uur speeltijd

Jazeker
6 juli 2009, 20:05
Is de situatie in NL niet wat anders dan in B ?
In ons dorp zijn ze bezig met drie nieuwe opvangtehuizen, de Cocon.
20 jaar geleden hadden we nog één of twee misschien drie dakloze, nu tientallen die van dorp naar dorp trekken.
HC in Utèrèg heeft ook zo'n grote aantrekkingskracht.

Als een opvangtehuis zoals eentje waar Spliff zich in engageert en door geholpen wordt, ook maar iets kan helpen in landen waar de mercedessen en de BMW's overal staan te blinken dan moeten er dringend meer van die opvangtehuizen worden gebouwd. Een hoop open jobs en tegelijk mensen die iedere dag gaan zoeken waar ze best kunnen gaan slapen... dat is vreselijk.

En als ik dan zeg dat ze opvanghuizen moeten bouwen, dan overdrijf ik nog. Gewoon genoeg vrijwilligers bijeen krijgen om de hand uit te steken naar daklozen. Ik heb genoeg mensen gekend (en ken ze nog) die actief kiezen voor een 80% job en dan die vrije vrijdag spenderen aan vrijwilligerswerk. Ik weet niet of het bestaat, maar in plaats van secretaresse dag of dag van de plant die niet genoeg licht krijgt of dag van het konijn dat niet de juiste soort sla krijgt, kunnen ze maar beter eens 1 dag invoeren die allen overschaduwt... de dag van de vrijwilliger.

Dronkoers
6 juli 2009, 20:06
Geef Hans Van Temsche gewoon een uur speeltijd

Ow, dit is da hoe-vuil-ben-je-draad niet

Mitgard
6 juli 2009, 20:09
en anders gewoon operation street clean sweep met matrakken en teasers hé.

ow, dit is de tettendraad niet.

debbie
6 juli 2009, 20:10
Iedere burger heeft recht op bijstand.

Dat is theorie. Er zijn er genoeg zonder enige uitkering.

Jazeker
6 juli 2009, 20:20
en anders gewoon operation street clean sweep met matrakken en teasers hé.

Wil je dat of verdenk je me ervan dat ik zoiets zou willen?

Ik wil daar even serieus in zijn ook al is het hier K&K. Als dakloze ben je hier zowat totaal zonder rechten. Een zichtrekening zit er amper in want welke dakloze heeft een adres eens zijn of haar domicilie vervalt?

Misschien hou je van de natuur en heb je een wat romantische houding tegenover de Geus die tussen de struiken slaapt, e.d. Ik vind daar niets romantisch aan. Het enige wat daklozen kunnen claimen is dat ze vrij zijn van eisen. Maar ik ben genoeg (en gelukkig niet vaker dan dat) naar steden geweest waar je ze ziet zitten op de straat, metro, in het station, ... En eventjes de discussie verstommen door te vragen of "die andere" hem wil opvangen is een flink verkeerde vraag. Zoiets zou natuurlijk wel leuk zijn mochten mensen dat doen, maar ze moeten er plaats voor hebben en die vreemdeling ook in huis opvangen wat niet altijd lukt. Ik betaal me blauw aan sociale zekerheid om enkel te merken dat daklozen er niets voor krijgen en dat (en dat stoort me ook zo) mensen met een pensioentje worden opgescheept waarvan ze moeten zeggen dat ze eens 1 keertje per twee weken op kaartavond kunnen gaan omdat die verplichte 1 tas koffie al genoeg is voor hun maandelijk bedrag.

Ik ben dat allemaal beu. Mocht ik nu nog in de VS wonen waar je bijna geen reet afdraagt aan sociale zekerheid, dan kon je nog het idee hebben die minsom konden afdragen aan pensioensparen. Maar hier betaal je je krom aan SZ en je weet dat (de cijfers voor dit jaar ben ik kwijt) een jaar of 1-2 terug een inwoner van de VS veel minder betaalde voor sociale zekerheid en dat het percentage mensen onder de armoedegrens ongeveer even lag dan dat van ons.

En daar kan ik kwaad om worden. Ik ga het topic verder even laten mijn gezicht is uit pure woede (niet tegenover jou maar wel tegenover het systeem hier) zo groot dat mijn gezicht even rood is als een typische blond-rosse die zich schaamt.

Mwah... Eitje gelegd. Het is hier K&K en je bent welkom om er via PM op te reageren.

Jazeker
6 juli 2009, 20:30
ow, dit is de tettendraad niet.

Lees mijn bijdrage. Misschien een beetje kwaad (zonder aanvallen naar jou persoonlijk), maar tetten staan er niet.

Ik ben dat systeem beu. In belgique betaal je enorm hoge bijdragen en voor je pensioen mag je maar best aan privé pensioensparen doen. En tegelijk halen we ze binnen met tienduizenden per maand... al die kraanklimmers en zo. Ik word er niet goed van hoor. Misschien een vakje op je loonbrief als je 300 euro extra wil betalen voor die gevallen. Het is een industrie op zich. Derde wereld heeft voorrang op de vierde wereld en dat is belachelijk. Alsof de vierde wereld even snel naar Afrika kan en daar een volledig sociaal pakket kan krijgen.

En wie me hiermee een racist noemt ... die krijgt van mij een paar woordjes terug.

Ok... ik had al beloofd dat ik ging stoppen :|

Dronkoers
6 juli 2009, 20:33
Lees mijn bijdrage. Misschien een beetje kwaad (zonder aanvallen naar jou persoonlijk), maar tetten staan er niet.

Ik ben dat systeem beu. In belgique betaal je enorm hoge bijdragen en voor je pensioen mag je maar best aan privé pensioensparen doen. En tegelijk halen we ze binnen met tienduizenden per maand... al die kraanklimmers en zo. Ik word er niet goed van hoor. Misschien een vakje op je loonbrief als je 300 euro extra wil betalen voor die gevallen. Het is een industrie op zich. Derde wereld heeft voorrang op de vierde wereld en dat is belachelijk. Alsof de vierde wereld even snel naar Afrika kan en daar een volledig sociaal pakket kan krijgen.

En wie me hiermee een racist noemt ... die krijgt van mij een paar woordjes terug.

Ok... ik had al beloofd dat ik ging stoppen :|

Dit is o zo een inkopper eh :-D

Die ik dan maar wijselijk zal laten ;-)

Jazeker
6 juli 2009, 20:38
Dit is o zo een inkopper eh :-D

Die ik dan maar wijselijk zal laten ;-)

Probeer maar.

Ik ben dat schijthuis beu. Als die onder mijn handen komt dan... :-)

Ik denk dat ik dan ook HAMC en zijn "komaan boy, komaan boys" vrienden uitnodig :-D

Nynorsk
6 juli 2009, 20:42
ik wil graag een paar woordjes van jazeker.

Zwartengeel
6 juli 2009, 20:42
Lees mijn bijdrage. Misschien een beetje kwaad (zonder aanvallen naar jou persoonlijk), maar tetten staan er niet.

Ik ben dat systeem beu. In belgique betaal je enorm hoge bijdragen en voor je pensioen mag je maar best aan privé pensioensparen doen. En tegelijk halen we ze binnen met tienduizenden per maand... al die kraanklimmers en zo. Ik word er niet goed van hoor. Misschien een vakje op je loonbrief als je 300 euro extra wil betalen voor die gevallen. Het is een industrie op zich. Derde wereld heeft voorrang op de vierde wereld en dat is belachelijk. Alsof de vierde wereld even snel naar Afrika kan en daar een volledig sociaal pakket kan krijgen.

En wie me hiermee een racist noemt ... die krijgt van mij een paar woordjes terug.

Ok... ik had al beloofd dat ik ging stoppen :|

Op het gevaar af van hier helemaal een serieuze discussie van te maken en straks BigF op mijn dak te krijgen, zie ook de hypocrisie van Henri1 die ik hem deze avond even onder de neus gewreven heb:

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4215935&postcount=1098

globalmedia
6 juli 2009, 20:44
allez de underdogs vinden elkaar weer hier:-)

From_Vlaanderen
6 juli 2009, 20:45
Probeer maar.

Ik ben dat schijthuis beu. Als die onder mijn handen komt dan... :-)

Ik denk dat ik dan ook HAMC en zijn "komaan boy, komaan boys" vrienden uitnodig :-D

En die heten allemaal maaaike.

Jazeker
6 juli 2009, 20:46
Op het gevaar af van hier helemaal een serieuze discussie van te maken en straks BigF op mijn dak te krijgen, zie ook de hypocrisie van Henri1 die ik hem deze avond even onder de neus gewreven heb:

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4215935&postcount=1098

Ja. En dat is een perversie. Dat die mensen intussen op kranen of in kerken moeten gaan liggen hongeren is ondergeschikt aan de wens om nog meer voornamelijk franstalige illegalen binnen te halen.

Jazeker
6 juli 2009, 20:54
allez de underdogs vinden elkaar weer hier:-)

Lees mijn tekst. Ik ben er niet fier op dat ik het hier in K&K moest droppen maar ik kan daar kwaad over worden. En dat heeft niets te maken met huidskleur of Islam. Nu ja... gisteren hebben ze hier wel weer een negerfamilie in mijn appartementsblok die hier pas woonden mogen evacuren (ik spreek liever over afrikanen maar met Negers weet je meteen dat je niet over Noord-Afrikanen spreekt). De vader wou de dochter of moeder uit het raam smijten.

Tof he? Ik dacht dat het hier allemaal in brand stond maar het was volgens de agent een "gewone ruzie". Volgens mijn buren was hij haar uit het raam aan het duwen. De flikken (en ja... op zo'n moment ben je blij dat die er zijn) zijn binnengestormd op die vrouw te redden), hebben alle deurbellen ingeduwd om binnen te raken. Volgens wat ik hoorde was het op het nippertje...

From_Vlaanderen
6 juli 2009, 20:56
Tof he? Ik dacht dat het hier allemaal in brand stond maar het was volgens de agent een "gewone ruzie". Volgens mijn buren was hij haar uit het raam aan het duwen. De flikken (en ja... op zo'n moment ben je blij dat die er zijn) zijn binnengestormd op die vrouw te redden), hebben alle deurbellen ingeduwd om binnen te raken. Volgens wat ik hoorde was het op het nippertje...

't Is dan ook een vies zicht als ge iemand ziet dood gaan.

Jazeker
6 juli 2009, 20:58
't Is dan ook een vies zicht als ge iemand ziet dood gaan.

Je ziet dan de familieleden met een baby naar buiten komen en je vraagt of het gaat. De toon was vreselijk... een enorm droevig "non". Ik had medelijden.

Jazeker
6 juli 2009, 20:59
ik wil graag een paar woordjes van jazeker.

Je bent welkom... via mail of op pm. Geen probleem.

From_Vlaanderen
6 juli 2009, 21:00
Je ziet dan de familieleden met een baby naar buiten komen en je vraagt of het gaat. De toon was vreselijk... een enorm droevig "non". Ik had medelijden.

Zag je die blik van angst?

Derk de Tweede
6 juli 2009, 21:05
Als een opvangtehuis zoals eentje waar Spliff zich in engageert en door geholpen wordt, ook maar iets kan helpen in landen waar de mercedessen en de BMW's overal staan te blinken dan moeten er dringend meer van die opvangtehuizen worden gebouwd. Een hoop open jobs en tegelijk mensen die iedere dag gaan zoeken waar ze best kunnen gaan slapen... dat is vreselijk.

En als ik dan zeg dat ze opvanghuizen moeten bouwen, dan overdrijf ik nog. Gewoon genoeg vrijwilligers bijeen krijgen om de hand uit te steken naar daklozen. Ik heb genoeg mensen gekend (en ken ze nog) die actief kiezen voor een 80% job en dan die vrije vrijdag spenderen aan vrijwilligerswerk. Ik weet niet of het bestaat, maar in plaats van secretaresse dag of dag van de plant die niet genoeg licht krijgt of dag van het konijn dat niet de juiste soort sla krijgt, kunnen ze maar beter eens 1 dag invoeren die allen overschaduwt... de dag van de vrijwilliger.

In Nederland is een dak boven je hoofd een grondrecht, hoewel dus velen er geen gebruik van (kunnen) maken.
Spliff lijkt me iemand die er wel uitkomt, ik heb hem een keer ontmoet in Dordrecht.
Velen opvangtehuizen hebben te maken met ex-psychiatrische patiënten, junks, alcoholisten, etc.
Werken met deze mensen lijkt mij iets voor een specialist, in iederfeval iemand die weet wat hij doen moet.

Dronkoers
6 juli 2009, 21:06
Ge moogt zo allemaal nie inzitten met de medemens ;-)

Flanelcondoom
6 juli 2009, 21:07
Ja. En dat is een perversie. Dat die mensen intussen op kranen of in kerken moeten gaan liggen hongeren is ondergeschikt aan de wens om nog meer voornamelijk franstalige illegalen binnen te halen.

Hier ben ik het met je eens. Maar dat is die weke dom-linkse logica:

"Ja, dat is OOK erg, maar dat in Afrika is echt kei erg, we moeten ze allemaal zo snel mogelijk helpen. Een migratiestop is onwenselijk want het is daar echt kei erg. En ja, wij moeten die mensen hier ook helpen, tuurlijk is dat erg. Wij moeten maar ons best doen.
Maar ik moet door, de bus naar Werchter vertrekt."

From_Vlaanderen
6 juli 2009, 21:07
Ge moogt zo allemaal nie inzitten met de medemens ;-)

Ik heb hier mijn lessen ergens staan hé;-).

From_Vlaanderen
6 juli 2009, 21:08
Hier ben ik het met je eens. Maar dat is die weke dom-linkse logica:

"Ja, dat is OOK erg, maar dat in Afrika is echt kei erg, we moeten ze allemaal zo snel mogelijk helpen. Een migratiestop is onwenselijk want het is daar echt kei erg. En ja, wij moeten die mensen hier ook helpen, tuurlijk is dat erg. Wij moeten maar ons best doen.
Maar ik moet door, de bus naar Werchter vertrekt."

Dat klasseren we onder zoals Txiki het noemt, domme vrouwen.

Flanelcondoom
6 juli 2009, 21:09
Dat klasseren we onder zoals Txiki het noemt, domme vrouwen.

Niet alleen vrouwen. De sociaal hogescholen in Vlaanderen steken vol met zulke mensen.

Flanelcondoom
6 juli 2009, 21:10
Ge moogt zo allemaal nie inzitten met de medemens ;-)

Zeker niet met de kasteloze medemens.

From_Vlaanderen
6 juli 2009, 21:12
Niet alleen vrouwen. De sociaal hogescholen in Vlaanderen steken vol met zulke mensen.

En het unif vol met 4x4 kleinburgers. Manmanman.

Flanelcondoom
6 juli 2009, 21:15
En het unif vol met 4x4 kleinburgers. Manmanman.

Da's het reden dat ik zo prominent aanwezig ben op dit forum. Ik ben niet asociaal ofzo. Ik ken gewoon geen boeiende mensen. Ik verveel mij met de mensen rond mij. En het is niet rendabel om mensen te leren kennen. Duurt lang, en uiteindelijk eens je ze beter kent blijken ze even saai te zijn.

From_Vlaanderen
6 juli 2009, 21:17
Da's het reden dat ik zo prominent aanwezig ben op dit forum. Ik ben niet asociaal ofzo. Ik ken gewoon geen boeiende mensen. Ik verveel mij met de mensen rond mij. En het is niet rendabel om mensen te leren kennen. Duurt lang, en uiteindelijk eens je ze beter kent blijken ze even saai te zijn.

Contacten zoeken die ouder zijn dan u.

Jazeker
6 juli 2009, 21:19
Niet alleen vrouwen. De sociaal hogescholen in Vlaanderen steken vol met zulke mensen.

We kijken neer... neerkijken dat we doen. Dat is makkelijk. Neerkijken doen we... dat is makkelijk. We zijn net als een strontvlieg hoewel die tenminste nog zweet heeft als reden om iemand lastig te vallen.

Doei!

Flanelcondoom
6 juli 2009, 21:27
Contacten zoeken die ouder zijn dan u.

Dat is wat in de praktijk gebeurt. Maar is moeilijk.

Flanelcondoom
6 juli 2009, 21:28
We kijken neer... neerkijken dat we doen. Dat is makkelijk. Neerkijken doen we... dat is makkelijk. We zijn net als een strontvlieg hoewel die tenminste nog zweet heeft als reden om iemand lastig te vallen.

Doei!

Jij lachte ook met Kimberley, als ik mij niet vergis.

debbie
6 juli 2009, 21:35
;-)Als een opvangtehuis zoals eentje waar Spliff zich in engageert en door geholpen wordt, ook maar iets kan helpen in landen waar de mercedessen en de BMW's overal staan te blinken dan moeten er dringend meer van die opvangtehuizen worden gebouwd. Een hoop open jobs en tegelijk mensen die iedere dag gaan zoeken waar ze best kunnen gaan slapen... dat is vreselijk.

En als ik dan zeg dat ze opvanghuizen moeten bouwen, dan overdrijf ik nog. Gewoon genoeg vrijwilligers bijeen krijgen om de hand uit te steken naar daklozen. Ik heb genoeg mensen gekend (en ken ze nog) die actief kiezen voor een 80% job en dan die vrije vrijdag spenderen aan vrijwilligerswerk. Ik weet niet of het bestaat, maar in plaats van secretaresse dag of dag van de plant die niet genoeg licht krijgt of dag van het konijn dat niet de juiste soort sla krijgt, kunnen ze maar beter eens 1 dag invoeren die allen overschaduwt... de dag van de vrijwilliger.
De dag van de vrijwilliger bestaat al hoor. Maar wat heeft men aan de dag van... niets dus

debbie
6 juli 2009, 21:44
Lees mijn bijdrage. Misschien een beetje kwaad (zonder aanvallen naar jou persoonlijk), maar tetten staan er niet.

Ik ben dat systeem beu. In belgique betaal je enorm hoge bijdragen en voor je pensioen mag je maar best aan privé pensioensparen doen. En tegelijk halen we ze binnen met tienduizenden per maand... al die kraanklimmers en zo. Ik word er niet goed van hoor. Misschien een vakje op je loonbrief als je 300 euro extra wil betalen voor die gevallen. Het is een industrie op zich. Derde wereld heeft voorrang op de vierde wereld en dat is belachelijk. Alsof de vierde wereld even snel naar Afrika kan en daar een volledig sociaal pakket kan krijgen.

En wie me hiermee een racist noemt ... die krijgt van mij een paar woordjes terug.

Ok... ik had al beloofd dat ik ging stoppen :|

De vreemdelingen hebben daar op zich helemaal niets mee te maken. Als men niets heeft in dit land heeft men gewoon dikke pech en geen enkel recht meer. Dan kan je doodvallen langs de straat. Ik zit er al twaalf jaar middenin. Zie niets dan ellende elke dag en zit zelf ook in die ellende. Nu ja, we leven minstens 10 jaar korter dan anderen, mss is dat nog een troost?

Jazeker
6 juli 2009, 21:58
De vreemdelingen hebben daar op zich helemaal niets mee te maken. Als men niets heeft in dit land heeft men gewoon dikke pech en geen enkel recht meer. Dan kan je doodvallen langs de straat. Ik zit er al twaalf jaar middenin. Zie niets dan ellende elke dag en zit zelf ook in die ellende. Nu ja, we leven minstens 10 jaar korter dan anderen, mss is dat nog een troost?

Je begrijpt me verkeerd debbie. Maar ik ben van mening dat je de vierde wereld eerst moet opvangen voor je illegalen van overal binnen gaat halen en die in kerken stoppen, papiertjes geven en dergelijke. Als je in eigen land nog niet de armoede van voor je deur kan krijgen en voor opvang zorgen dan vind ik het wraakroepend dat elke sans-papier hier met de vakbonden grote betogingen krijgen terwijl de persoon die hier geboren is en langs de straten mag lopen zonder een dak boven het hoofd niet gewoon eerst kan worden geholpen voor we onze policies openzetten voor elke persoon die hier illegaal komt en door bepaalde verenigingen wordt aangezet om zich te verzetten bij elke uitwijzingen zodat de het vliegtuig steeds moet terugkeren. Ik wil de kost van dat laatste wel eens zien tegenover een vierde-wereld-burger die met die kost waarschijnlijk dagen en weken onderdak en een soepke, warme maaltijd en desnoods en vooral belangrijk... wat begeleiding kan krijgen om terug in de maatschappij te raken. Wie niet wil... ok, maar ik neem aan dat de meesten dat wel willen.

Jedd
6 juli 2009, 22:28
Da's het reden dat ik zo prominent aanwezig ben op dit forum. Ik ben niet asociaal ofzo. Ik ken gewoon geen boeiende mensen. Ik verveel mij met de mensen rond mij. En het is niet rendabel om mensen te leren kennen. Duurt lang, en uiteindelijk eens je ze beter kent blijken ze even saai te zijn.

kom kom, op de unief zit ge normaal met mensen die u beter moeten liggen en daar moet ge vrienden voor het leven opdoen

is dat niet, dan zit ge in de verkeerde studierichting

Flanelcondoom
6 juli 2009, 22:29
kom kom, op d eunief zit ge normaal met mensen die u beter moeten liggen en daar moet ge vrienden voor het leven opdoen

is dat niet, dan zit ge in de verkeerde studierichting

Burgies zijn vrij erg.

Jedd
6 juli 2009, 22:30
Da's het reden dat ik zo prominent aanwezig ben op dit forum. Ik ben niet asociaal ofzo. Ik ken gewoon geen boeiende mensen. Ik verveel mij met de mensen rond mij. En het is niet rendabel om mensen te leren kennen. Duurt lang, en uiteindelijk eens je ze beter kent blijken ze even saai te zijn.

Burgies zijn vrij erg.

oei, ge begint zelfkennis te krijgen

:-P

Jazeker
6 juli 2009, 23:18
Burgies zijn vrij erg.

Idd... je bent vrij erg.

debbie
6 juli 2009, 23:36
Je begrijpt me verkeerd debbie. Maar ik ben van mening dat je de vierde wereld eerst moet opvangen voor je illegalen van overal binnen gaat halen en die in kerken stoppen, papiertjes geven en dergelijke. Als je in eigen land nog niet de armoede van voor je deur kan krijgen en voor opvang zorgen dan vind ik het wraakroepend dat elke sans-papier hier met de vakbonden grote betogingen krijgen terwijl de persoon die hier geboren is en langs de straten mag lopen zonder een dak boven het hoofd niet gewoon eerst kan worden geholpen voor we onze policies openzetten voor elke persoon die hier illegaal komt en door bepaalde verenigingen wordt aangezet om zich te verzetten bij elke uitwijzingen zodat de het vliegtuig steeds moet terugkeren. Ik wil de kost van dat laatste wel eens zien tegenover een vierde-wereld-burger die met die kost waarschijnlijk dagen en weken onderdak en een soepke, warme maaltijd en desnoods en vooral belangrijk... wat begeleiding kan krijgen om terug in de maatschappij te raken. Wie niet wil... ok, maar ik neem aan dat de meesten dat wel willen.Denk je echt dat de armen bij ons het beter zouden krijgen als we alle illegalen het land uitzetten? Dat is wat partijen zoals het VB ons willen wijs maken en daardoor haalt rechts ook zoveel stemmen bij de armen. Tot puntje bij paaltje zou komen. Want draai en keer het hoe je wilt, al die partijen tot SPa aan toe, beweren al vele jaren dat werklozen werkonwillig zijn. We leven dus in een klimaat waarbij elke werkloze, elke leefloner als profiteur bestempeld wordt, een samenleving die zelfs enorm veel invaliden schorst die niet in staat zijn om te werken en vervolgens elke uitkering verliezen en dus dakloos worden. Minstens 1/3 van de daklozen zijn mensen die (psychisch) ziek zijn.

En hoe zit het met de asielzoekers? Mensen die alles achter laten in de hoop hier een betere toekomst toekomst te vinden. Jaren en jaren aan het lijntje gehouden worden. Kinderen die hier opgroeien, zich hier thuis voelen en naar school gaan. Mensen die vaak uit onleefbare situaties komen en net als wij hopen op een beetje geluk in het korte bestaan. Wist je dat mannelijke redenen meer tellen dan vrouwelijke? Gevaar voor opsluiting in een gevangenis ed zijn belangrijkrijker dan besnijdenis en uithuwelijking van meisjes. Zelden mag iemand hier blijven vanwege vrouwelijke dreigingen.

Je moet het alles eens van nabij zien. De persoonlijke verhalen leren kennen. Het verhaal van de mensen in armoede, van de daklozen, van de illegaal,... ben zeker dat het iets zal doen met je en dat het je nooit meer los laat.

From_Vlaanderen
6 juli 2009, 23:39
Je moet het alles eens van nabij zien. De persoonlijke verhalen leren kennen. Het verhaal van de mensen in armoede, van de daklozen, van de illegaal,... ben zeker dat het iets zal doen met je en dat het je nooit meer los laat.

Ik heb het van dichtbij gezien, het is mij vrij goed gelukt om het los te laten.

debbie
6 juli 2009, 23:56
Ik heb het van dichtbij gezien, het is mij vrij goed gelukt om het los te laten.

Tja, er zijn natuurlijk heel wat mensen met een anti persoonlijkheidsstoornis ook. Niets aan te doen.

From_Vlaanderen
6 juli 2009, 23:58
Tja, er zijn natuurlijk heel wat mensen met een anti persoonlijkheidsstoornis ook. Niets aan te doen.

Blij dat ik geen trauma's meer heb8-).

manta
6 juli 2009, 23:59
nu ben ik een echte landloper,ik chat via mijn 0.50 cent in een internetcafe

Zo zie je maar ik ben niet weg te krijgen van het internet

Groetjes aan iedereen

duveltje382

Seg Duveltje , kunt ge dan niet in den bib binnenwippen ? Nen halven euro is nen halven euro hé ...
hebde dan totaal geen onderkomen ? En je spullen dan ?

Laat iets horen hé . :?

manta
7 juli 2009, 00:02
:idea:

Nu weet ik weer vanwaar ik "debbie" weer van kende :-D

4de werelddinges en op 't zuipersforum ;-)

:cheer: :cheer: :cheer: zuipersforum :cheer: :cheer: :cheer:
:-D

Dronkoers
7 juli 2009, 00:18
:cheer: :cheer: :cheer: zuipersforum :cheer: :cheer: :cheer:
:-D

:cheer: Waar is den tijd :cheer:

manta
7 juli 2009, 00:22
:cheer: Waar is den tijd :cheer:

'k weet ni meer , 'k was toen zat ... ;-)

From_Vlaanderen
7 juli 2009, 00:22
'k weet ni meer , 'k was toen zat ... ;-)

Zatlap

manta
7 juli 2009, 00:26
Zatlap

Da moest daar , anders kreegde nen ban ... :-(

From_Vlaanderen
7 juli 2009, 00:29
Da moest daar , anders kreegde nen ban ... :-(

hell yeah

Dronkoers
7 juli 2009, 00:41
Da moest daar , anders kreegde nen ban ... :-(

en terecht! ;-)

From_Vlaanderen
7 juli 2009, 00:53
en terecht! ;-)

Ik ben weer eens zat geweest, ik kan er weer een half jaar tegen.

Dronkoers
7 juli 2009, 01:07
Ik ben weer eens zat geweest, ik kan er weer een half jaar tegen.

Amai, gaat gij daar 6 maand van weten? ;-)

From_Vlaanderen
7 juli 2009, 01:10
Amai, gaat gij daar 6 maand van weten? ;-)

Nee, ik ben verantwoordelijk.

Dronkoers
7 juli 2009, 01:14
Nee, ik ben verantwoordelijk.

Da heeft daar niks mee te maken :-P

Spliff
7 juli 2009, 07:13
Ik probeer later op de dag een plekje te vinden om effe wat uitgebreider te reageren in dit draadje. Heb nu niet veel tijd meer en kan zo een beetje poetsen bij de nachtopvang hier om een beetje zakgeld te hebben.

Mitgard
7 juli 2009, 10:00
Ik probeer later op de dag een plekje te vinden om effe wat uitgebreider te reageren in dit draadje. Heb nu niet veel tijd meer en kan zo een beetje poetsen bij de nachtopvang hier om een beetje zakgeld te hebben.

hang zo de jezus niet uit.
te lui om te werken, dat is't.

Mitgard
7 juli 2009, 10:08
Lees mijn bijdrage. Misschien een beetje kwaad (zonder aanvallen naar jou persoonlijk), maar tetten staan er niet.

Ik ben dat systeem beu. In belgique betaal je enorm hoge bijdragen en voor je pensioen mag je maar best aan privé pensioensparen doen. En tegelijk halen we ze binnen met tienduizenden per maand... al die kraanklimmers en zo. Ik word er niet goed van hoor. Misschien een vakje op je loonbrief als je 300 euro extra wil betalen voor die gevallen. Het is een industrie op zich. Derde wereld heeft voorrang op de vierde wereld en dat is belachelijk. Alsof de vierde wereld even snel naar Afrika kan en daar een volledig sociaal pakket kan krijgen.

En wie me hiermee een racist noemt ... die krijgt van mij een paar woordjes terug.

Ok... ik had al beloofd dat ik ging stoppen :|

voor u van 't zelfde.
met uw moraalpreken om uzelf een houding te geven die aanslaat bij de wijven.

Jazeker
7 juli 2009, 10:27
voor u van 't zelfde.
met uw moraalpreken om uzelf een houding te geven die aanslaat bij de wijven.

Kust mijn kloten.

Edina
7 juli 2009, 13:24
Gewoon genoeg vrijwilligers bijeen krijgen om de hand uit te steken naar daklozen. Ik heb genoeg mensen gekend (en ken ze nog) die actief kiezen voor een 80% job en dan die vrije vrijdag spenderen aan vrijwilligerswerk. Ik weet niet of het bestaat, maar in plaats van secretaresse dag of dag van de plant die niet genoeg licht krijgt of dag van het konijn dat niet de juiste soort sla krijgt, kunnen ze maar beter eens 1 dag invoeren die allen overschaduwt... de dag van de vrijwilliger.

Die dag bestaat al lang (zelfs grensoverschrijdend): 5 december. Misschien wel leuk voor de vrijwilligers, maar het verandert weinig aan het feit dat zowat elke organisatie die met vrijwilligers werkt daar een chronisch gebrek aan heeft. Vrijwilligerswerk valt overigens ook te combineren met een fulltime baan zoals duizenden mensen bewijzen. Misschien moet je maar eens gaan kijken of je nergens een handje kan toesteken... dat is alvast constructiever dan je er hier kwaad te zitten maken.

Edina
7 juli 2009, 13:27
Ik ben dat systeem beu. In belgique betaal je enorm hoge bijdragen en voor je pensioen mag je maar best aan privé pensioensparen doen. En tegelijk halen we ze binnen met tienduizenden per maand... al die kraanklimmers en zo. Ik word er niet goed van hoor. Misschien een vakje op je loonbrief als je 300 euro extra wil betalen voor die gevallen. Het is een industrie op zich. Derde wereld heeft voorrang op de vierde wereld en dat is belachelijk. Alsof de vierde wereld even snel naar Afrika kan en daar een volledig sociaal pakket kan krijgen.

De derde wereld heeft helemaal geen voorrang op de vierde wereld. Het zijn beide symptomen van hetzelfde probleem. Er worden dan ook geen mensen uit de derde wereld naar hier gehaald. Ze komen gewoon en zullen blijven komen, net zoals er hier armen en daklozen zullen blijven bestaan als we op dezelfde weg verder gaan.

Patriot!
7 juli 2009, 14:47
Pff als ge elke dag al uw geld erdoor jaagt om u klem te zuipen, moet ge niet komen klagen hé.

From_Vlaanderen
7 juli 2009, 14:49
Pff als ge elke dag al uw geld erdoor jaagt om u klem te zuipen, moet ge niet komen klagen hé.

Hoort ge hem klagen?

Spliff
7 juli 2009, 15:02
hang zo de jezus niet uit.
te lui om te werken, dat is't.

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Ik heb fouten gemaakt in het verleden, maar te lui om te werken?

Derk de Tweede
7 juli 2009, 16:43
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Ik heb fouten gemaakt in het verleden, maar te lui om te werken?
Mitgard heeft een hele slechte dag vandaag.

Spliff
7 juli 2009, 16:45
Mitgard heeft een hele slechte dag vandaag.

Dat hem een nummerke trekt dan en achteraan in de rij aan gaat schuiven zoals iedereen.

Txiki
7 juli 2009, 20:05
Zijn er al foto's?

MaGNiFiCaT
7 juli 2009, 20:12
Jongens toch, steeds die soap rond duvelke.:roll:

Txiki
7 juli 2009, 20:15
Jongens toch, steeds die soap rond duvelke.:roll:

We kunnen ook over Fabiola beginnen natuurlijk. Kunnen we nog iets schrijven over "The Old Ghost and The Devil"...

Another Jack
7 juli 2009, 20:16
Het gaat inderdaad steeds om zijn persoontje.
En dat zelfbeklag ook altijd...
De collega-daklozen zullen niet weten weten ze gaan meemaken...

MaGNiFiCaT
7 juli 2009, 20:18
We kunnen ook over Fabiola beginnen natuurlijk. Kunnen we nog iets schrijven over "The Old Ghost and The Devil"...

Ik heb het niet over de forumleden die reageren op duveltje, maar wel over al die fratsen van duveltje altijd. Hoe slaagt hij er toch in zich al zulke domme toestanden op de hals te halen?:roll:

Txiki
7 juli 2009, 20:20
Ik heb het niet over de forumleden die reageren op duveltje, maar wel over al die fratsen van duveltje altijd. Hoe slaagt hij er toch in zich al zulke domme toestanden op de hals te halen?:roll:

Dat lijkt me een uitermate terechte vraag...

Jazeker
7 juli 2009, 20:26
De derde wereld heeft helemaal geen voorrang op de vierde wereld. Het zijn beide symptomen van hetzelfde probleem. Er worden dan ook geen mensen uit de derde wereld naar hier gehaald. Ze komen gewoon en zullen blijven komen, net zoals er hier armen en daklozen zullen blijven bestaan als we op dezelfde weg verder gaan.

Ik ben het niet met je eens. Maar ik zie wel je oprechtheid over mijn straffe opmerking. Mijn punt is dat een mini-landje zich niet kan opstellen als OCMW van de wereld terwijl er hier mensen van eigen bodem zijn die in stations (als ze al niet weggejaagd worden) slapen. Ik weet ook wel dat dat erg klinkt als "Eigen Volk Eerst", maar in die extreem simplistische slogan schuilt ergens een grond van waarheid afhankelijk van hoe je dat interpreteert. Een land dat toelaat dat er een influx is van ongeschoolde migranten die de werkgever eventueel kan aannemen of droppen (voor zover die migranten met een tandenborstel voor een minimumloon bereid zijn om te kuisen), vind ik toch eerder dat we eerst die mensen die hier wonen of (weze het onder brug of op straat of in een station) of de nationaliteit hebben voorrang moeten geven.

Ons land staat enorm hoog in bevolkingsdichtheid en dat is niet gezond. Niet voor milieu, niet voor sociale woningen, niet voor de economie (tja... ik ben niet links, maar laat ons eerlijk zijn... een gezonde economie en weinig staatsschuld is belangrijk voor het voortbestaan van de welvaart), niet voor integratie, niet voor nog meer geld naar OCMW's en ook niet voor de vierde wereld want ook voor die mensen is er een wachtlijst van hier tot ginder.

Ik druk het wat sterk uit soms, maar als ik logisch naar deze dingen kijk, dan zie ik gewoonweg dat je eerst in eigen land (en we voelen het nog niet meteen) de rommel moet opruimen. Qua sociale woningen, qua budget voor OCMW's, e.d.

Txiki
7 juli 2009, 20:31
Ik ben het niet met je eens. Maar ik zie wel je oprechtheid over mijn straffe opmerking. Mijn punt is dat een mini-landje zich niet kan opstellen als OCMW van de wereld terwijl er hier mensen van eigen bodem zijn die in stations (als ze al niet weggejaagd worden) slapen. Ik weet ook wel dat dat erg klinkt als "Eigen Volk Eerst", maar in die extreem simplistische slogan schuilt ergens een grond van waarheid afhankelijk van hoe je dat interpreteert. Een land dat toelaat dat er een influx is van ongeschoolde migranten die de werkgever eventueel kan aannemen of droppen (voor zover die migranten met een tandenborstel voor een minimumloon bereid zijn om te kuisen), vind ik toch eerder dat we eerst die mensen die hier wonen of (weze het onder brug of op straat of in een station) of de nationaliteit hebben voorrang moeten geven.

Ons land staat enorm hoog in bevolkingsdichtheid en dat is niet gezond. Niet voor milieu, niet voor sociale woningen, niet voor de economie (tja... ik ben niet links, maar laat ons eerlijk zijn... een gezonde economie en weinig staatsschuld is belangrijk voor het voortbestaan van de welvaart), niet voor integratie, niet voor nog meer geld naar OCMW's en ook niet voor de vierde wereld want ook voor die mensen is er een wachtlijst van hier tot ginder.

Ik druk het wat sterk uit soms, maar als ik logisch naar deze dingen kijk, dan zie ik gewoonweg dat je eerst in eigen land (en we voelen het nog niet meteen) de rommel moet opruimen. Qua sociale woningen, qua budget voor OCMW's, e.d.

Je zou verwachten dat een boel zaken opgestart worden met de bedoeling op termijn niet meer nodig te zijn. Maar dan zie je hoe armoede een economische functie krijgt... erg genoeg.

eno2
6 augustus 2009, 10:53
Mitgard heeft een sociaal jobke gekregen en sinsdien voelt hij zich meerwaardig.

Duvelke
6 augustus 2009, 13:00
Jongens toch, steeds die soap rond duvelke.:roll:

excuseer?

zondebok
6 augustus 2009, 13:27
en hij zal vast wel bij z'n beste forumvrienden hier mogen logeren.
:lol: Optimist !

zondebok
6 augustus 2009, 13:29
misschien is duveltje gewoon een hopeloze zuiplap.
eigen schuld dikke bult.
Jij lijkt mij een hardvochtige kerel. Ken je die " Duveltje " persoonlijk ?

zondebok
6 augustus 2009, 13:44
Jongens toch, steeds die soap rond duvelke.:roll:

Kan Fabiola hem geen onderdak bezorgen in haar schoon paleis ? Ik heb toch ooit eens gehoord van een landloper die in het Koninklijk Park een hut gebouwd had ? Daar is toch plaats genoeg. Dan kan de Koningin eens met weinig moeite een goede daad doen.

zondebok
6 augustus 2009, 13:46
Mitgard heeft een sociaal jobke gekregen en sinsdien voelt hij zich meerwaardig.
Dode bladeren bijéénharken in de plantsoentjes mischien ? Straatveger ? Of " technische agent " bij de rioleringen ?

Duvelke
6 augustus 2009, 14:32
Dode bladeren bijéénharken in de plantsoentjes mischien ? Straatveger ? Of " technische agent " bij de rioleringen ?

Ik dacht dat Mitgard een universitair diploma psychologie had.

Mitgard
6 augustus 2009, 17:05
Mitgard heeft een sociaal jobke gekregen en sinsdien voelt hij zich meerwaardig.

ik voelde mij alleszins niet meerwaardig genoeg om het te weigeren.

maar geen werk hebben 'klaagt' beter zeker.

filosoof
6 augustus 2009, 17:07
Dode bladeren bijéénharken in de plantsoentjes mischien ? Straatveger ? Of " technische agent " bij de rioleringen ? Dan is hij je collega?:-o

filosoof
6 augustus 2009, 17:10
en hij zal vast wel bij z'n beste forumvrienden hier mogen logeren.Bij mij zou hij ongelukkig zijn: te veel allochtonen voor hem rond mij.
Dat ga 'k hem niet aandoen, hé:twisted:

filosoof
6 augustus 2009, 17:12
misschien is duveltje gewoon een hopeloze zuiplap.
eigen schuld dikke bult.

Jij lijkt mij een hardvochtige kerel. Ken je die " Duveltje " persoonlijk ?Hij moest toch al eens een nachtje in de cel ervoor?

Omar Torrijos
6 augustus 2009, 17:54
Duveltje, sterkte man!

Jazeker
6 augustus 2009, 18:10
ik voelde mij alleszins niet meerwaardig genoeg om het te weigeren.

maar geen werk hebben 'klaagt' beter zeker.

Amen bro... Als je niet kan werken of niet geschikt bent voor een job, alle begrip. Maar degene die met een riek wat parkjes wil doen voor een loon is in mijn ogen meer dan wie enkel nog leeft om op een forum constant te zagen over het feit dat hij niet wil werken en wel onderhouden wil worden, zaakt dat radio 1 belangrijke info geeft over obstakels op de wegen omdat hij geen auto heeft of ... gewoon ergens een slechte dag had (http://forum.politics.be/showthread.php?t=119663).

Omar Torrijos
6 augustus 2009, 18:19
Er is voor iedereen een weg, echt waar... Ik ben er ook gekomen, ondanks alles.. Zwarte sneeuw is soms in een leven bijna een eufemisme.. Maar met veel moed en uw trots soms opzij willen zetten, komt ge vanzelf vooruit. Gezichtsverlies... Welk gezichtsverlies kunt ge nog lijden als ge u in de toiletten van den innovation kunt gaan wassen, duvelke? Herpakt u, jong, ge hebt nog goeie jaren voor u! Ge kunt helemaal van voor beginnen.. Er zijn velen die meteen zouden tekenen om opnieuw te beginnen...

Er is een waslijst aan knelpuntberoepen in alle sectoren.. Herschool u deftig, ja misschien gaat ge zelfs een kutjobke moeten doen en 's avonds studeren, maar 't is dat of niks hoor!

Verman u en vecht godverdomme, tegen den drank, tegen het systeem, maar vecht gelijk de Vlaming die ge zijt!

Dronkoers
6 augustus 2009, 18:33
Dode bladeren bijéénharken in de plantsoentjes mischien ? Straatveger ? Of " technische agent " bij de rioleringen ?

Is daar soms iets verkeerd mee?

manta
6 augustus 2009, 18:33
Is daar soms iets verkeerd mee?

Ja , dat de strever eens gaat doppen hé ... :evil:

Dronkoers
6 augustus 2009, 18:37
Ja , dat de strever eens gaat doppen hé ... :evil:

:-D

Paracelsus
6 augustus 2009, 21:12
Heel veel Jazeker,ik ben echt de dieperik in geduikt,maar ik geniet er van,straf hé

Ik zal hier niet zo veel meer op het net zitten,maar das het leven hé

Misschien een tip: ga naar een tweedehands boekenhandel en koop voor een euro of drie een omnibus van Dostojewski.

Dronkoers
6 augustus 2009, 21:31
Misschien een tip: ga naar een tweedehands boekenhandel en koop voor een euro of drie een omnibus van Dostojewski.

Voor 3 euro drink ik ne goeien trappist ja ;-)

Raf
6 augustus 2009, 21:42
Ik zal hier niet zo veel meer op het net zitten
:cheer: :cheer: :cheer:

Paracelsus
6 augustus 2009, 22:15
Voor 3 euro drink ik ne goeien trappist ja ;-)

6 euro dan ;) zolang hij maar van de cara blijft

Dronkoers
6 augustus 2009, 22:33
6 euro dan ;) zolang hij maar van de cara blijft

2 trappisten dan ;-)

Maximus Aurelius
6 augustus 2009, 22:38
kant er keer iemand samenvatten wat er gebeurd is met duveltje?

twas altijd al ne rare kwiet, dat wel. bovendien kan hij niet schrijven, dat scheelt ook wel een slok op de borrel wanneer op zoek naar werk.

was dat die kerel niet die eens in den bak gevlogen was omdat hij stomdronken zijn buren wakker hield?

maar bon: wat is het verhaal deze keer??

zondebok
6 augustus 2009, 23:23
Ik dacht dat Mitgard een universitair diploma psychologie had.
No kidding !!:lol: En dan zo een harteloze onzin schrijven ? Nog wat nastampen op een sukkelaar die in de goot geraakt is ? ...
Aan wie doet hij mij nu denken opeens ?...Die psychiater, super intelligent, maar zo sadistisch als de pest...Hannibal Lecter !

From_Vlaanderen
6 augustus 2009, 23:24
Hannibal Lecter !

Dat is maar film.

Dronkoers
6 augustus 2009, 23:25
Dat is maar film.

:lol:

zondebok
6 augustus 2009, 23:26
Dan is hij je collega?:-o
Bij de groendienst werken zou ik wel willen doen.:-) Rustig jobke. Niet te vermoeiend, zodat je s'avonds niet te moe bent om wat te sporten, naar café te gaan, en achter de meisjes te lopen.:lol:
Maar ik heb een donker vermoeden dat die Mitgard dat allemaal niet doet , het ziet er mij een hele zure, cynische uit. Ongelukkig , zonder enige twijfel.

zondebok
6 augustus 2009, 23:28
Bij mij zou hij ongelukkig zijn: te veel allochtonen voor hem rond mij.
Dat ga 'k hem niet aandoen, hé:twisted:
Allochtonen rond jou ? Wat doen die daar ? 8O

From_Vlaanderen
6 augustus 2009, 23:28
Rustig jobke. Niet te vermoeiend, zodat je s'avonds niet te moe bent om wat te sporten, naar café te gaan, en achter de meisjes te lopen.:lol:
Maar ik heb een donker vermoeden dat die Mitgard dat allemaal niet doet , het ziet er mij een hele zure, cynische uit. Ongelukkig , zonder enige twijfel.

Is er nog een ander soort werk?

zondebok
6 augustus 2009, 23:29
Hij moest toch al eens een nachtje in de cel ervoor?
Eén nacht cel, verdorie !!! Maar dat is beslist een gevaarlijk gangster dan !

Dronkoers
6 augustus 2009, 23:30
Is er nog een ander soort werk?

Ja

From_Vlaanderen
6 augustus 2009, 23:30
Ja

Echt8O. Jamaar die verdienen wel 100 euro meer per maand hé.
(En moeten dan 15% inleveren voor de crisis:lol:)

Dronkoers
6 augustus 2009, 23:32
Echt8O. Jamaar die verdienen wel 100 euro meer per maand hé.
(En moeten dan 15% inleveren voor de crisis:lol:)

Bwoh, toen ik nog interim was, was da nochtans voor een klein preeke

zondebok
6 augustus 2009, 23:33
Is daar soms iets verkeerd mee? Op zich is daar niets mis mee, nee.

From_Vlaanderen
6 augustus 2009, 23:33
Bwoh, toen ik nog interim was, was da nochtans voor een klein preeke

Ja, daarvoor moet ge oppassen dat ze niet van die Intrim-rent-a-maroefke in u boot krijgt gedraaid.

From_Vlaanderen
6 augustus 2009, 23:34
Is daar soms iets verkeerd mee?

Als ge ASO hebt gedaan dan moet ge een dikke pree en dito auto hebben é, anders start ge niet.

zondebok
6 augustus 2009, 23:34
Is er nog een ander soort werk?
Ga maar eens op een bouwwerf, heel de dag zakken cement dragen, of op het land als boerenknecht werken. zien of je dan s'avonds niet moe bent.

From_Vlaanderen
6 augustus 2009, 23:37
Ga maar eens op een bouwwerf, heel de dag zakken cement dragen, of op het land als boerenknecht werken. zien of je dan s'avonds niet moe bent.

Yups ik kan het u zeggen als ge 3 metsers moet dienen en ook nog cement moet maken, dan doet u rug zeer.

Boerenknecht? Met zo'n tractorke rijden zeker.

Dronkoers
6 augustus 2009, 23:40
Als ge ASO hebt gedaan dan moet ge een dikke pree en dito auto hebben é, anders start ge niet.

Typisch ;-)

Dajjal
6 augustus 2009, 23:41
Ik begrijp deze draad niet :(

Waarschijnlijk te veel gezopen. :D

From_Vlaanderen
6 augustus 2009, 23:42
Typisch ;-)

Ahja, de rest mag ons niet ZIEN werken hé.

Dronkoers
6 augustus 2009, 23:42
Op zich is daar niets mis mee, nee.

Dan is't in orde ;-)

eno2
7 augustus 2009, 08:59
nu ben ik een echte landloper,ik chat via mijn 0.50 cent in een internetcafe

Dat zal je leren mensen uitlachen die al héél hun forumleven op een bib-computer doorbrengen.

Duvelke
7 augustus 2009, 09:03
Bij de groendienst werken zou ik wel willen doen.:-) Rustig jobke. Niet te vermoeiend, zodat je s'avonds niet te moe bent om wat te sporten, naar café te gaan, en achter de meisjes te lopen.:lol:
Maar ik heb een donker vermoeden dat die Mitgard dat allemaal niet doet , het ziet er mij een hele zure, cynische uit. Ongelukkig , zonder enige twijfel.

eikes, handenarbeid ofwa? 8O
;-)

Dronkoers
7 augustus 2009, 09:05
eikes, handenarbeid ofwa? 8O
;-)

Pokeren is toch ook handenarbeid? ;-)

Omar Torrijos
7 augustus 2009, 13:34
No kidding !!:lol: En dan zo een harteloze onzin schrijven ? Nog wat nastampen op een sukkelaar die in de goot geraakt is ? ...
Aan wie doet hij mij nu denken opeens ?...Die psychiater, super intelligent, maar zo sadistisch als de pest...Hannibal Lecter !

Al van Heidegger gehoord? :-P;-)

420yeahbaby
7 augustus 2009, 13:37
Duvel als ge van Antwerpen zijt weet ik een goei adreske man

Das enkel int weekend werken, via Ago interim wel...
Daar verdien je per weekend 550 euro netto.
Is wel telkens van 18h tot 6h werken he man...

In ieder geval, veel succes ! Goed dat je het niet al te somber inziet.

zondebok
7 augustus 2009, 13:53
Yups ik kan het u zeggen als ge 3 metsers moet dienen en ook nog cement moet maken, dan doet u rug zeer.

Boerenknecht? Met zo'n tractorke rijden zeker. Tractors besturen maakt je rug ook kapot. Dat is even slecht als heel de dag motorcrossen. Maar ik had het over vermoeidheid. Fruitplukkers zijn behoorlijk afgepeigerd na een dagje in de velden, neem dat maar van me aan. Te vergelijken met in de bouw werken.

zondebok
7 augustus 2009, 13:59
Al van Heidegger gehoord? :-P;-)

Ik vind Heidegger een zagevent.

Duvelke
7 augustus 2009, 14:03
Pokeren is toch ook handenarbeid? ;-)

gij zijt wel ne grapppige e :)
volgens mij zijt gij zo'ne tooghanger die altijd voor ambiance zorgt :)

is compliment btw

Duvelke
7 augustus 2009, 14:04
Tractors besturen maakt je rug ook kapot. Dat is even slecht als heel de dag motorcrossen. Maar ik had het over vermoeidheid. Fruitplukkers zijn behoorlijk afgepeigerd na een dagje in de velden, neem dat maar van me aan. Te vergelijken met in de bouw werken.

idd, heb het ook een seizoen gedaan als vakantiewerk. Vermoeiend, maar geeft wel voldoening. Op den boerenbuiten werken is nog leuk.

zondebok
7 augustus 2009, 18:40
idd, heb het ook een seizoen gedaan als vakantiewerk. Vermoeiend, maar geeft wel voldoening. Op den boerenbuiten werken is nog leuk.
De tofste moment is als die boer zegt : " Voila, t'is afgelopen voor dit jaar ".:-) In het veld werken is wel leuker als hondenstront van de voetpaden vegen, of de rioleringen onderhouden ".

Mitgard
7 augustus 2009, 19:32
idd, heb het ook een seizoen gedaan als vakantiewerk. Vermoeiend, maar geeft wel voldoening. Op den boerenbuiten werken is nog leuk.

heb nog vanalles gedaan zo. planten en oogsten van rapen, bonen, prei, veldsla, peterselie, selder, kropsla, pijpajuin, venkel, komkommer.
soms de ganse dag op uw knieën in de serre bij +30°
kwamen ze zeggen "120 kisten veldsla voor de veiling" dan was het tegen de klok hoor.
ik was niet de rapste maar ook verre van de traagste met oogsten.
vaak overuren gemaakt, vrijwillig.
ma 't was een goeie sfeer.

From_Vlaanderen
7 augustus 2009, 22:14
Tractors besturen maakt je rug ook kapot. Dat is even slecht als heel de dag motorcrossen. Maar ik had het over vermoeidheid. Fruitplukkers zijn behoorlijk afgepeigerd na een dagje in de velden, neem dat maar van me aan. Te vergelijken met in de bouw werken.

Die tractors met olievering?

zondebok
7 augustus 2009, 22:19
Die tractors met olievering?
Met moderne tractors zal dat wel minder zijn. Maar veel boeren rijden nog met ouwe bakken rond, onverslijtbare Massey-Ferguson van in de jaren 1945-50. Niks vering, alle hotsen en botsen in de zandweg direct in uw nieren en uw ruggegraat.

From_Vlaanderen
7 augustus 2009, 22:23
Met moderne tractors zal dat wel minder zijn. Maar veel boeren rijden nog met ouwe bakken rond, onverslijtbare Massey-Ferguson van in de jaren 1945-50. Niks vering, alle hotsen en botsen in de zandweg direct in uw nieren en uw ruggegraat.

Excuseer me dat in in 2009 leef.

De tijd dat we nog op de dok effectief aan werk graakt in't kot en waar den baas 10 minuten voor uwe shift gedaan was kwam zeggen: Wat wilt ge eten, waardoor ge wist dat ge nog 8 tot 10 uurkes kon bijdoen is wel gedaan.

filosoof
7 augustus 2009, 23:34
Yups ik kan het u zeggen als ge 3 metsers moet dienen en ook nog cement moet maken, dan doet u rug zeer.

Boerenknecht? Met zo'n tractorke rijden zeker.Weet ik, ik heb een maand in de bouw gewerkt toen ik student was: kapot 's avonds.:-P

From_Vlaanderen
7 augustus 2009, 23:40
Weet ik, ik heb een maand in de bouw gewerkt toen ik student was: kapot 's avonds.:-P

Metsers dienen hé, maar ik heb er wel wat van bijgeleerd ze.

zondebok
8 augustus 2009, 12:01
Excuseer me dat in in 2009 leef.

De tijd dat we nog op de dok effectief aan werk graakt in't kot en waar den baas 10 minuten voor uwe shift gedaan was kwam zeggen: Wat wilt ge eten, waardoor ge wist dat ge nog 8 tot 10 uurkes kon bijdoen is wel gedaan.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen al heel de tijd ? Dat " hard " en " vermoeiend " werk niet meer bestaat ? Dat alleman de laatstenieuwe technische snufjes tot zijn beschikking heeft, om met een toetsenbord een machine alles voor hem te laten doen ?
Niet dus. Er zijn nog een heleboel mensen in Europa ( van elders spreek ik zelf niet ) die met verouderd materiaal moeten rondkomen in het beste geval, en zoniet met hun handen moeten werken, zoals 100 jaar geleden.

From_Vlaanderen
8 augustus 2009, 12:42
Wat wil je nu eigenlijk zeggen al heel de tijd ? Dat " hard " en " vermoeiend " werk niet meer bestaat ? Dat alleman de laatstenieuwe technische snufjes tot zijn beschikking heeft, om met een toetsenbord een machine alles voor hem te laten doen ?
Niet dus. Er zijn nog een heleboel mensen in Europa ( van elders spreek ik zelf niet ) die met verouderd materiaal moeten rondkomen in het beste geval, en zoniet met hun handen moeten werken, zoals 100 jaar geleden.

Deze zijn minder productief. Op de kop toe worden ze er nog eens moe van ook. Dat is wel jammer voor deze mensen.