PDA

View Full Version : vrouwen kunnen niet winkelen, verklaard vanuit de evolutieleer


HOUZEE !
10 juli 2009, 10:49
Ik ben vanmorgen dus gaan winkelen achter kleren (ik heb geld want ik werk) en er was ook een vrouwmens bij. En duren dat het deed! Wat mij ook opviel was dat 90% van de aanwezigen vrouwmensen waren.

Dus ik ben zo beginnen nadenken hoe dat toch komt en uiteindelijk kwam ik terecht bij de evolutieleer.

Mannen zijn van nature uit jagers. Ze overschouwden de vlakte en hebben dus een veel wijder zicht. Terwijl vrouwen een heel 'beperkt' zicht hebben: ze zien enkel datgene wat net voor hun staat.

In de klerenwinkel / schoenenwinkel is het dus ook zo.
Een man ziet de hele rek met kleren in één oogopslag en kan er zijn gerief direct uithalen. Dan kijk je naar de prijs en als het niet gaat, awel dan neemt ge iets anders he.
Vrouwen moeten daarentegen alles stuk voor stuk bekijken, dat allemaal eens vastpakken enzo, wat danig op de zenuwen kan werken he. :x

Dus ik denk dat het daarom komt dat er altijd zoveel vrouwen in de klerenwinkel zitten.
En ze moeten dan ook nog es de halve kleerwinkel passen he. :roll: En zelfs als ge zegt dat ge uw gerief gevonden hebt, moet ge de rest ook nog altijd passen. :evil:

Txiki
10 juli 2009, 10:57
Sloeffenvent 8-)

Andro
10 juli 2009, 11:08
Seksisme...

HOUZEE !
10 juli 2009, 11:10
Sloeffenvent 8-)
Ik werk dus ik heb sowieso geen mannelijke trots.

Derk de Tweede
10 juli 2009, 11:15
Seksisme...

Maar wel waar!
Man sta ik daar in de kledingzaak, miet mijn vrouw van een jurkje eerst tig exemplaren passen.
En ik geef ze dan aan over het gordijntje van de paskamer.
Als er dan een andere vrouw in het pashokje ernaast een BH staat te passen kan ik mijn ogen niet beheersen, ik moet gewoon gluren.
Zit in mijn genen, kan ik niks aan doen.

Txiki
10 juli 2009, 11:23
Maar wel waar!
Man sta ik daar in de kledingzaak, miet mijn vrouw van een jurkje eerst tig exemplaren passen.
En ik geef ze dan aan over het gordijntje van de paskamer.
Als er dan een andere vrouw in het pashokje ernaast een BH staat te passen kan ik mijn ogen niet beheersen, ik moet gewoon gluren.
Zit in mijn genen, kan ik niks aan doen.

:lol:

roger verhiest
10 juli 2009, 11:34
Ik ga graag winkelen niet om te kopen maar om de virino butikrabemanta te bewonderen :
ze strippen soms uit wanhoop dat de pashokjes allemaal bezet zijn. Hun stemming zwaait om van de diepste wanhoop naar de hoogste extase door het vinden van "precies wat ze zoeken".

& dan zijn er de gezinsdrama's ivm de aankoop van "foute zaken". Naar het schijnt kocht mijn zoon het "foute trouwkostuum" dixit zijn aanstaande schoonmoeder...


Het winkelen is een schone zaak
en schenkt het mensdomp veel vermaak

(Woutertje Pieterse)

anoniempje
10 juli 2009, 12:56
Is dat de manier waarop jullie, mannen, shoppen? 8O Ik vroeg me al af waarom je gekleed kwam naar een afspraakje alsof je net de centrale verwarming in je huis hebt vervangen.

Een dikke merci aan alle vrouwen die zich opofferen om de mannen op te voeden met betrekking tot het winkelen.

Derk de Tweede
10 juli 2009, 13:04
Is dat de manier waarop jullie, mannen, shoppen? 8O Ik vroeg me al af waarom je gekleed kwam naar een afspraakje alsof je net de centrale verwarming in je huis hebt vervangen.

Een dikke merci aan alle vrouwen die zich opofferen om de mannen op te voeden met betrekking tot het winkelen.

Ik winkel het liefst alleen.
Ik bepaal zelf wel wat mooi en niet mooi is.
Mijn vrouw wilde ook al dat ik naar de kapper ga.
Dan ging ik, maar dan zei ze "Wat is er veel af"
Het is nooit goed!

Mitgard
10 juli 2009, 13:06
vrouwen zijn alleen goed om te neuken.
voor de rest moet ik daar niet teveel van hebben.

anoniempje
10 juli 2009, 13:09
Ik winkel het liefst alleen.
Ik bepaal zelf wel wat mooi en niet mooi is.
Mijn vrouw wilde ook al dat ik naar de kapper ga.
Dan ging ik, maar dan zei ze "Wat is er veel af"
Het is nooit goed!

Ja maar ja, jullie bepalen wat je mooi vindt, maar wij zijn wel opgescheept met jullie verschijning.

Derk de Tweede
10 juli 2009, 13:11
Ja maar ja, jullie bepalen wat je mooi vindt, maar wij zijn wel opgescheept met jullie verschijning.

Ik wil best al mijn kleren voor je uitrekken!
Bij mij of bij jou thuis ?






































































Grapje hoor! :-D

Erwinvds
10 juli 2009, 13:12
Ik winkel het liefst alleen.
Ik bepaal zelf wel wat mooi en niet mooi is.
Mijn vrouw wilde ook al dat ik naar de kapper ga.
Dan ging ik, maar dan zei ze "Wat is er veel af"
Het is nooit goed!

Tsjaa......we moesten ze persé stemrecht geven hé. :|

anoniempje
10 juli 2009, 13:14
Ik wil best al mijn kleren voor je uitrekken!
Bij mij of bij jou thuis ?






































































Grapje hoor! :-D

Haha, dat zou het vrouwtje ook niet goed vinden, denk ik zo. :lol:



Maar het is vergelijkbaar met 'effe langs den Brico passeren'. :sleeping:

Derk de Tweede
10 juli 2009, 14:36
Haha, dat zou het vrouwtje ook niet goed vinden, denk ik zo. :lol:



Maar het is vergelijkbaar met 'effe langs den Brico passeren'. :sleeping:

Ze hoeft ook niet alles te weten...
Wanneer, waar en hoe ?

Spliff
10 juli 2009, 14:42
Ze hoeft ook niet alles te weten...
Wanneer, waar en hoe ?

Moet ge ne keer naar de bib hier komen man, gratis internet en er lopen hier een heel aantal mooie deernes rond. Overigens is het gebruik van internet hier gratis.

Derk de Tweede
10 juli 2009, 14:48
Moet ge ne keer naar de bib hier komen man, gratis internet en er lopen hier een heel aantal mooie deernes rond. Overigens is het gebruik van internet hier gratis.

Amersfoort is wel onze traditionele aartsvijand!

Spliff
10 juli 2009, 14:49
Amersfoort is wel onze traditionele aartsvijand!

Reden te meer om ne keer te komen verbroederen en verzusteren.

anoniempje
10 juli 2009, 15:04
Ze hoeft ook niet alles te weten...
Wanneer, waar en hoe ?

Dus we hadden het over winkelen met vrouwen... 8-)

Duvelke
10 juli 2009, 15:08
vrouwen blijven graag langer in de winkel omdat ze dat graag doen, terwijl mannen daar een hekel aan hebben en daar zo snel mogelijk met hun gerief buiten willen.

Derk de Tweede
10 juli 2009, 15:25
Dus we hadden het over winkelen met vrouwen... 8-)

Ik kijk net op mijn afschrift!
It giet net oan, zeg ik dan maar op mijn beste Fries.

anoniempje
10 juli 2009, 15:46
Ik kijk net op mijn afschrift!
It giet net oan, zeg ik dan maar op mijn beste Fries.

Bankafschrift? :cheer:

Derk de Tweede
10 juli 2009, 15:51
Bankafschrift? :cheer:

Ik ben getild door voetbalclub Heracles uit.............Almelo.
180 euro voor een jaarkaart van Heracles, wat denken die Tukkers wel niet!

http://img198.imageshack.us/img198/8258/afschriftbewerkt.jpg

anoniempje
10 juli 2009, 15:54
Ik ben getild door voetbalclub Heracles uit.............Almelo.
180 euro voor een jaarkaart van Heracles, wat denken die Tukkers wel niet!



Godzijdank bent u Nederlander. Ik dacht al dat er iets met mijn kennis van het Nederlands scheelde, maar het zijn gewoon bepaalde uitdrukkingen die me onbekend in de oren klinken. U bent getild? :?


Verder kan u uw vrouw die 180 euro niet verwijten, he. :-D

Graziëlla
10 juli 2009, 15:55
Ik ben vanmorgen dus gaan winkelen achter kleren (ik heb geld want ik werk) en er was ook een vrouwmens bij. En duren dat het deed! Wat mij ook opviel was dat 90% van de aanwezigen vrouwmensen waren.

Dus ik ben zo beginnen nadenken hoe dat toch komt en uiteindelijk kwam ik terecht bij de evolutieleer.

Mannen zijn van nature uit jagers. Ze overschouwden de vlakte en hebben dus een veel wijder zicht. Terwijl vrouwen een heel 'beperkt' zicht hebben: ze zien enkel datgene wat net voor hun staat.

In de klerenwinkel / schoenenwinkel is het dus ook zo.
Een man ziet de hele rek met kleren in één oogopslag en kan er zijn gerief direct uithalen. Dan kijk je naar de prijs en als het niet gaat, awel dan neemt ge iets anders he.
Vrouwen moeten daarentegen alles stuk voor stuk bekijken, dat allemaal eens vastpakken enzo, wat danig op de zenuwen kan werken he. :x

Dus ik denk dat het daarom komt dat er altijd zoveel vrouwen in de klerenwinkel zitten.
En ze moeten dan ook nog es de halve kleerwinkel passen he. :roll: En zelfs als ge zegt dat ge uw gerief gevonden hebt, moet ge de rest ook nog altijd passen. :evil:
Een man komt altijd met het verkeerde terug thuis!!! Ik laat nooit mijn man gaan winkelen, of ik wordt wanhopig!! En hij wilt zelfs niet eens winkelen, dus dat is goed in orde! Een man is niet gemaakt om te winkelen en dat afwas te doen. Dat zijn taken voor de vrouw!

Derk de Tweede
10 juli 2009, 16:27
Godzijdank bent u Nederlander. Ik dacht al dat er iets met mijn kennis van het Nederlands scheelde, maar het zijn gewoon bepaalde uitdrukkingen die me onbekend in de oren klinken. U bent getild? :?


Verder kan u uw vrouw die 180 euro niet verwijten, he. :-D

Je laten tillen = Je laten oplichten.

Boadicea
10 juli 2009, 17:23
Ik ben vanmorgen dus gaan winkelen achter kleren (ik heb geld want ik werk) en er was ook een vrouwmens bij. En duren dat het deed! Wat mij ook opviel was dat 90% van de aanwezigen vrouwmensen waren.

Hoe kon je een vrouw zien als je achter kleren liep?


Dus ik ben zo beginnen nadenken hoe dat toch komt en uiteindelijk kwam ik terecht bij de evolutieleer.

Nee, nu ben je aan het nadenken en niet aan het winkelen.

Mannen zijn van nature uit jagers. Ze overschouwden de vlakte en hebben dus een veel wijder zicht. Terwijl vrouwen een heel 'beperkt' zicht hebben: ze zien enkel datgene wat net voor hun staat.

In de klerenwinkel / schoenenwinkel is het dus ook zo.
Een man ziet de hele rek met kleren in één oogopslag en kan er zijn gerief direct uithalen. Dan kijk je naar de prijs en als het niet gaat, awel dan neemt ge iets anders he.
Vrouwen moeten daarentegen alles stuk voor stuk bekijken, dat allemaal eens vastpakken enzo, wat danig op de zenuwen kan werken he. :x

Nee, mannen zien enkel wat ze willen zien en hebben geen geduld om te kiezen en prijzen te vergelijken.

Dus ik denk dat het daarom komt dat er altijd zoveel vrouwen in de klerenwinkel zitten.
En ze moeten dan ook nog es de halve kleerwinkel passen he. :roll: En zelfs als ge zegt dat ge uw gerief gevonden hebt, moet ge de rest ook nog altijd passen. :evil:

Vrouwen zijn nu eenmaal meer met hun uiterlijk bezig, omdat ze volgens jouw theorie toch jagers moeten aantrekken.
En natuurlijk moet je passen. Mannen nemen maar iets, komen thuis, hebben hun maat verkeerd ingeschat en kunnen weer gaan ruilen. Wie verspild er zo het meeste tijd?

liberalist_NL
10 juli 2009, 18:20
Ik ben vanmorgen dus gaan winkelen achter kleren (ik heb geld want ik werk) en er was ook een vrouwmens bij. En duren dat het deed! Wat mij ook opviel was dat 90% van de aanwezigen vrouwmensen waren.

Dus ik ben zo beginnen nadenken hoe dat toch komt en uiteindelijk kwam ik terecht bij de evolutieleer.

Mannen zijn van nature uit jagers. Ze overschouwden de vlakte en hebben dus een veel wijder zicht. Terwijl vrouwen een heel 'beperkt' zicht hebben: ze zien enkel datgene wat net voor hun staat.

In de klerenwinkel / schoenenwinkel is het dus ook zo.
Een man ziet de hele rek met kleren in één oogopslag en kan er zijn gerief direct uithalen. Dan kijk je naar de prijs en als het niet gaat, awel dan neemt ge iets anders he.
Vrouwen moeten daarentegen alles stuk voor stuk bekijken, dat allemaal eens vastpakken enzo, wat danig op de zenuwen kan werken he. :x

Dus ik denk dat het daarom komt dat er altijd zoveel vrouwen in de klerenwinkel zitten.
En ze moeten dan ook nog es de halve kleerwinkel passen he. :roll: En zelfs als ge zegt dat ge uw gerief gevonden hebt, moet ge de rest ook nog altijd passen. :evil:
Dit kan ook verklaren waarom vrouwen niet kunnen autorijden. 8-)

Derk de Tweede
10 juli 2009, 19:04
Dit kan ook verklaren waarom vrouwen niet kunnen autorijden. 8-)

Blond! (sorry Debbie)

http://www.derwesten.de/static/community/sites/an/ANGO/media/Frau-am-Steuer.medium.jpg

kiko
10 juli 2009, 19:16
Een man ziet de hele rek met kleren in één oogopslag en kan er zijn gerief direct uithalen. Dan kijk je naar de prijs en als het niet gaat, awel dan neemt ge iets anders he.

Dat zal verklaren waarom mannen, als ze eens naar de winkel moeten gaan, ofwel de helft niet gevonden hebben, ofwel de helft verkeerd gekocht hebben.

HOUZEE !
10 juli 2009, 20:46
Dat zal verklaren waarom mannen, als ze eens naar de winkel moeten gaan, ofwel de helft niet gevonden hebben, ofwel de helft verkeerd gekocht hebben.
Omdat vrouwen de winkel 'ordenen' m.a.w. alles door elkaar zetten, waardoor je het niet allemaal in 1 oogopslag meer kan zien. Voor vrouwen is dat natuurlijk plezant, ze vertrekken iets en dan staat er opeens iets anders achter en denken ze iets gevonden te hebben. En altijd zo curieus willen zijn, ge moet eens een gesloten doos bij zo ne rek zetten en zult wat meemaken.

From_Vlaanderen
10 juli 2009, 22:21
Ik ben vanmorgen dus gaan winkelen achter kleren (ik heb geld want ik werk) en er was ook een vrouwmens bij. En duren dat het deed! Wat mij ook opviel was dat 90% van de aanwezigen vrouwmensen waren.

Dus ik ben zo beginnen nadenken hoe dat toch komt en uiteindelijk kwam ik terecht bij de evolutieleer.

Mannen zijn van nature uit jagers. Ze overschouwden de vlakte en hebben dus een veel wijder zicht. Terwijl vrouwen een heel 'beperkt' zicht hebben: ze zien enkel datgene wat net voor hun staat.

In de klerenwinkel / schoenenwinkel is het dus ook zo.
Een man ziet de hele rek met kleren in één oogopslag en kan er zijn gerief direct uithalen. Dan kijk je naar de prijs en als het niet gaat, awel dan neemt ge iets anders he.
Vrouwen moeten daarentegen alles stuk voor stuk bekijken, dat allemaal eens vastpakken enzo, wat danig op de zenuwen kan werken he. :x

Dus ik denk dat het daarom komt dat er altijd zoveel vrouwen in de klerenwinkel zitten.
En ze moeten dan ook nog es de halve kleerwinkel passen he. :roll: En zelfs als ge zegt dat ge uw gerief gevonden hebt, moet ge de rest ook nog altijd passen. :evil:

Je zit helemaal verkeerd. Mannen hebben een kleiner breedtezicht juist omdat het van nature jagers zijn. Denk maar aan een konijn (vrouw) een een vos (man). Door dit overlappend zicht hebben mannen dus meer dieptezicht en kunnen dus beter afstanden inschatten. Hierdoor kunnen mannen beter parkeren dan vrouwen.

From_Vlaanderen
10 juli 2009, 22:22
Een man komt altijd met het verkeerde terug thuis!!! Ik laat nooit mijn man gaan winkelen, of ik wordt wanhopig!! En hij wilt zelfs niet eens winkelen, dus dat is goed in orde! Een man is niet gemaakt om te winkelen en dat afwas te doen. Dat zijn taken voor de vrouw!

Behalve in een wapenwinkel!
Daar zeg je: Ik heb dat dat dat en dat nodig.
De persoon legt dat op de toonbank en zegt dat 'm een van die Dats niet heeft.
Ge vraagt een alternatief.
Je rekent af en de zaak is compleet.

kiko
10 juli 2009, 22:29
Omdat vrouwen de winkel 'ordenen' m.a.w. alles door elkaar zetten, waardoor je het niet allemaal in 1 oogopslag meer kan zien. Voor vrouwen is dat natuurlijk plezant, ze vertrekken iets en dan staat er opeens iets anders achter en denken ze iets gevonden te hebben. En altijd zo curieus willen zijn, ge moet eens een gesloten doos bij zo ne rek zetten en zult wat meemaken.
Ik weet niet waar je dat allemaal haalt.

1. In de meeste winkels staan de meeste waren netjes uitgestald soort per soort, dus wasmiddels bij wasmiddels, fruit bij fruit, brood bij brood enz.

2. Het zijn niet "de vrouwen" die de winkel organiseren, maar de bedrijfsleiding.

3. Als er een bepaalde schikking of rangorde veranderd wordt, is dat in de meeste gevallen ook een beslissing van de zaakvoerder, niet zelden om praktische redenen, of om de verkoop van bepaalde producten te stimuleren.

Kortom, ik zie nergens een typische vrouwenhand in het gehele proces.