PDA

View Full Version : MS doet mee


barfo
17 juli 2009, 14:53
Ms propaganda ten top, n°1 van de software industrie, zeg maar de tyran van de software industrie met volledige controle over hoe de meesten onder ons werken en spelen

nieuwe info campagne "When power corrupts: Striving to be kings"

vandaag is Chavez de boeman omdat hij open-source minded is..

http://axisoflogic.com/artman/publish/Article_56334.shtml


Yesterday, Microsoft MSN (Spain) featured a montage photo of Venezuelan president Hugo Chavez and the ex president of Cuba, Fidel Castro, wearing king's crowns, accompanied by the colourful title, "When power corrupts: Striving to be kings." The Venezuelan government and a grassroots technology movement here are both promoting the use and creation of open source (free) software, so it's no surprise that software tyrant, Microsoft, is lambasting Chavez.


http://axisoflogic.com/artman/uploads/1/MSN_jugando_a_reyes_july2009.jpg

kelt
17 juli 2009, 22:04
Het ergste wat ons Linux-adepten kan overkomen is dat ze nu gdvrdmme aan de keuze van computerprogrammas een politieke boodschap proberen te hangen.... :evil:

Johan Bollen
17 juli 2009, 22:33
Het ergste wat ons Linux-adepten kan overkomen is dat ze nu gdvrdmme aan de keuze van computerprogrammas een politieke boodschap proberen te hangen.... :evil:Als je tegen microsoft kiest ben je een 'communist' is de boodschap. Angst als reklamemethode...

Ik hoop dat internetexplorer niet verkoopt. Ik voel me zowiezo beter bij Firefox of Opera.

Linux wil ik wel eens onderzoeken. Gates kwam me nog sympathiek over, maar wat er van zijn geesteskind geworden is wil ik niet te veel stimuleren.

Heftruck
18 juli 2009, 08:08
Microsoft, dat is nen zodanige tiran dat ze uw huis binnenvallen en u at gunpoint verplichten hunne software te kopen. En als ge substituten durft te gebruiken, smijten ze u in den bak.

Yeah, right. Reality check, please?

Heftruck
18 juli 2009, 08:09
Gates kwam me nog sympathiek over, maar wat er van zijn geesteskind geworden is wil ik niet te veel stimuleren.

Patenten he.

Copyright vervangen door right to copy, vele plezanter.

Jaani_Dushman
18 juli 2009, 10:04
Als je tegen microsoft kiest ben je een 'communist' is de boodschap.Mij schrikken ze alleszins niet af met die boodschap. :-D

kelt
18 juli 2009, 10:11
Microsoft, dat is nen zodanige tiran dat ze uw huis binnenvallen en u at gunpoint verplichten hunne software te kopen. En als ge substituten durft te gebruiken, smijten ze u in den bak.

Yeah, right. Reality check, please?

inderdaad....

Mensen WILLEN persé MS-producten gebruiken,ze WETEN dat ze er eigenlijk voor dienen te betalen en er verder niet zelf aan mogen knutselen.Dat kan Microsoft moeilijk verweten worden...

Mensen die verkiezen illegaal te werken moeten niet klagen.


Er ZIJN alternatieven,voor wie bereid is om de "gevestigde waarden" achter zich te laten.

Overheidsapparaten,bedrijven en het overgrote deel van de consumenten hebben zichzelf laten vangen in de Windows-omgeving,welaan,laat hen niet klagen dat dit "duur" is.....nog veel plezier ermee...

U zult van mij,Linux-gebruiker,geen slecht woord horen over Microsoft-producten(waar ik tenslotte op mijn werk mee verder moet),maar wel over mensen die menen er over te moeten klagen (inclusief de Europese commissie en haar belachelijke boetes).
Eigen schuld dikke bult... :twisted:

kiko
18 juli 2009, 13:07
Ms propaganda ten top, n°1 van de software industrie, zeg maar de tyran van de software industrie met volledige controle over hoe de meesten onder ons werken en spelen

nieuwe info campagne "When power corrupts: Striving to be kings"

vandaag is Chavez de boeman omdat hij open-source minded is..
Wat tiran ? Hoe tiran ? Wie tiran ?

Altijd dat eeuwig geklaag over Microsoft.

lollysticky
18 juli 2009, 13:11
<o/ LINUX \o>
<o/ OPEN-SOURCE \o>

exodus
18 juli 2009, 14:17
Het zal alleen maar erger worden. De politieke boodschappen of de reclames die even voorbij flashen maar het onbewuste heeft het wel geregistreerd. We komen in een tijd dat als je geen kritische geest voor de dag legt, je een vogel voor de kat bent.

Johan Bollen
18 juli 2009, 15:45
Overheidsapparaten,bedrijven en het overgrote deel van de consumenten hebben zichzelf laten vangen in de Windows-omgeving,welaan,laat hen niet klagen dat dit "duur" is.....nog veel plezier ermee...
Overheden die free software stimuleren voor hun bevolking en introduceren voor zichzelf, zoals de Venezuelaanse, maken Microsoft blijkbaar bang. Het kan goed en goedkoper dan Microsoft wordt er aangetoond. Vlug die kerels als communisten bestempelen en iedereen die ook vrije software gebruikt eveneens zullen ze bij Microsoft gedacht hebben...pathetisch. Bij Jaani pakt het niet, maar bij hoevele reeds op voorhand gebrainwashten wel.

Het voordeel van Windows is dat er zo gemakkelijk goedkope programmas voor te krijgen zijn. Gisteren nog Houdini zien liggen in een winkel voor 3 Euro.

willem1940NLD
18 juli 2009, 23:17
Ik gebruik Linux (Suse 11.1) en kan mij daarmee behelpen.

Linux vergelijken met Windows vind ik weinig zinvol, zoiets als een tractor tegen een Ferrari.

Johan Bollen
19 juli 2009, 04:41
Het zal alleen maar erger worden. De politieke boodschappen of de reclames die even voorbij flashen maar het onbewuste heeft het wel geregistreerd. We komen in een tijd dat als je geen kritische geest voor de dag legt, je een vogel voor de kat bent.Ach wat. Kijk naar het voormalige oost duitsland. Je kan sommige mensen manipuleren voor een bepaalde tijd, maar niet alle mensen voor altijd. De huidige tendens naar monopolizatie van de informatie kan een tegenbeweging slechts ten goede komen.

lollysticky
19 juli 2009, 14:46
Het voordeel van Windows is dat er zo gemakkelijk goedkope programmas voor te krijgen zijn. Gisteren nog Houdini zien liggen in een winkel voor 3 Euro.

open-source = gratis :) fedora 10 x64 hier !!!!

De enigste reden waarom linux minder wordt gebruikt, is imo omdat je iets van het besturingssysteem moet snappen indien je er iets deftig mee wilt doen; mijn moeder trekt haar ogen altijd open indien ik de command-line vermeld :P

Elk kind kan met windows overweg; die gebruiksvriendelijkheid is juist de grootste aantrekkingskracht. True, er zijn enorm veel programma's voor te verkrijgen, maar meestal kan je linux tegenhangers vinden hoor :) En er is nog altijd wine, crossover, een virtual machine,... om windows applicaties in linux te draaien indien je echt geen andere manier kan vinden.

willem1940NLD
19 juli 2009, 15:19
open-source = gratis :) fedora 10 x64 hier !!!!

De enigste reden waarom linux minder wordt gebruikt, is imo omdat je iets van het besturingssysteem moet snappen indien je er iets deftig mee wilt doen; mijn moeder trekt haar ogen altijd open indien ik de command-line vermeld :P

Elk kind kan met windows overweg; die gebruiksvriendelijkheid is juist de grootste aantrekkingskracht. True, er zijn enorm veel programma's voor te verkrijgen, maar meestal kan je linux tegenhangers vinden hoor :) En er is nog altijd wine, crossover, een virtual machine,... om windows applicaties in linux te draaien.Nee, Linux haalt op geen stukken na de mogelijkheden van windows; Wine is maar voor héél weinig dingen bruikbaar, Open Office kan niet op tegen MS-office, bijvoorbeeld omdat pps-met-geluid er niet in werkt.

De Messengers in Linux leveren gewoonlijk geluid- en/of webcam-problemen, sowieso werken weinig webcams überhaupt onder Linux en tamelijk veel hardware, vooral VIA, wordt onvoldoende ondersteund (meestal geen 3D dus bijvoorbeeld Google Earth en de meeste spellen, ook die van Linux zelf, werken dan niet of slecht).

Scanners, zoals het eenvoudige scannertje "scanny" uit de w95-tijd, zijn gewoonlijk niet werkend te maken. Het update-programma voor mijn MIO gps laat zich gretig onder Wine installeren maar werkt dan niet. Het big-mail-hulpprog PANDO idem dito.

Zelden lukt het ook om een microfoon goed werkend te krijgen onder Linux, hoewel het mij op SOMMIGE computers wel eens lukte.

Een netwerkje maken is in Windows een fluitje van een cent, maar mij onder Linux nog nooit gelukt; wel lees ik af en toe verhalen dat een echt goede techneut dat soms wel voor elkaar krijgt.

De echte Gelovigen proberen wel steeds met veel woorden die tekortkomingen te bagatelliseren, maar recht is recht en krom is krom.

Ik gebruik Linux (SUSE 11.1) alleen voor gewoon internetten, e-mail, branden van CD/DVD, muziek beluisteren; dat werkt goed en stabiel. Niet alle films/trailers en ook niet alle omroep-streams zijn afspeelbaar, ondanks dat ik VLC-player, Moonlight en alle vindbare "restricted" codecs heb geladen.

Hier een voorbeeld van video die bij mij en de meeste Linux-gebruikers niet afspeelbaar is, hoewel volgens geruchten o.a enige Ubuntu-gebruikers dat wèl zou lukken:

http://www.uitzendinggemist.nl/

abou Anis
19 juli 2009, 15:55
Nee, Linux haalt op geen stukken na de mogelijkheden van windows; Wine is maar voor héél weinig dingen bruikbaar, Open Office kan niet op tegen MS-office, bijvoorbeeld omdat pps-met-geluid er niet in werkt.

De Messengers in Linux leveren gewoonlijk geluid- en/of webcam-problemen, sowieso werken weinig webcams überhaupt onder Linux en tamelijk veel hardware, vooral VIA, wordt onvoldoende ondersteund (meestal geen 3D dus bijvoorbeeld Google Earth en de meeste spellen, ook die van Linux zelf, werken dan niet of slecht).

Scanners, zoals het eenvoudige scannertje "scanny" uit de w95-tijd, zijn gewoonlijk niet werkend te maken. Het update-programma voor mijn MIO gps laat zich gretig onder Wine installeren maar werkt dan niet. Het big-mail-hulpprog PANDO idem dito.

Zelden lukt het ook om een microfoon goed werkend te krijgen onder Linux, hoewel het mij op SOMMIGE computers wel eens lukte.

Een netwerkje maken is in Windows een fluitje van een cent, maar mij onder Linux nog nooit gelukt; wel lees ik af en toe verhalen dat een echt goede techneut dat soms wel voor elkaar krijgt.

De echte Gelovigen proberen wel steeds met veel woorden die tekortkomingen te bagatelliseren, maar recht is recht en krom is krom.

Ik gebruik Linux (SUSE 11.1) alleen voor gewoon internetten, e-mail, branden van CD/DVD, muziek beluisteren; dat werkt goed en stabiel. Niet alle films/trailers en ook niet alle omroep-streams zijn afspeelbaar, ondanks dat ik VLC-player, Moonlight en alle vindbare "restricted" codecs heb geladen.

Hier een voorbeeld van video die bij mij en de meeste Linux-gebruikers niet afspeelbaar is, hoewel volgens geruchten o.a enige Ubuntu-gebruikers dat wèl zou lukken:

http://www.uitzendinggemist.nl/

Ik begrijp je frustraties. Ik heb er zelf al wat discussies opzitten met Linux apostelen die weigeren toe te geven dat een hoop dingen niet vanzelfsprekend zijn voor de 'gewone' gebruiker.

Toch draai je een aantal dingen om hoor. Het is niet zo dat bepaalde hardware niet ondersteund wordt door Linux. Het zijn bepaalde hardwareproducenten die het vertikken stuurprogramma's voor Linux te ontwikkelen of de nodige specificaties vrij te geven zodat de open source community die zelf kan ontwikkelen. Een aantal van hen doet dat trouwens onder druk van M$.

Recht is dus recht en krom is krom, maar we moeten wel allemaal onthouden wat er precies recht is wat krom ;-)

Het zou m.i. een geweldig goede maatregel zijn moesten producenten van PC's en laptops verplicht worden om de klant de keuze te laten voor wat betreft het besturingssysteem dat ze op een nieuwe PC installeren.

Enkelen schreven hier dat de meerderheid van de consumenten ervoor kiezen om met M$ software te werken. Larie natuurlijk. De meeste mensen kopen hun PC en hebben niet de kennis of het zelfvertrouwen om er veel aan te rommelen. Sommigen moeten misschien wat minder naar hun zo geliefde command line zitten staren...

willem1940NLD
19 juli 2009, 17:55
..............

Toch draai je een aantal dingen om hoor. Het is niet zo dat bepaalde hardware niet ondersteund wordt door Linux. Het zijn bepaalde hardwareproducenten die het vertikken stuurprogramma's voor Linux te ontwikkelen of de nodige specificaties vrij te geven zodat de open source community die zelf kan ontwikkelen. Een aantal van hen doet dat trouwens onder druk van M$. Nee, ik draai niets om; feiten zijn (technische) feiten en de "schuldvraag" is voor de (misleide) gebruiker weinig interessant; de tekortkoming wordt als regel pas "verklaard" als een gebruiker die reeds in de problemen zit, vragen begint te stellen.

Het zou m.i. een geweldig goede maatregel zijn moesten producenten van PC's en laptops verplicht worden om de klant de keuze te laten voor wat betreft het besturingssysteem dat ze op een nieuwe PC installeren.

Enkelen schreven hier dat de meerderheid van de consumenten ervoor kiezen om met M$ software te werken. Larie natuurlijk. De meeste mensen kopen hun PC en hebben niet de kennis of het zelfvertrouwen om er veel aan te rommelen. Sommigen moeten misschien wat minder naar hun zo geliefde command line zitten staren...Droom prettig. Een heel klein lichtpuntje is, dat sommige fabrikanten op sommige computers aangeven dat-ie "Linux-vriendelijk" is en/of al een LINUX-OS meeleveren, eventueel voor-geïnstalleerd maar dat aanbod is nog zeer beperkt en in de wervingslectuur voor diverse distro's zag ik daar nooit aandacht aan besteed, de illusie dat het met iedere computer zal lukken blijft gecultiveerd.

Nog daarbij: niet alle distro's hebben evenveel drivers, dus zelfs een met enig Linux geleverde computer zal niet gegarandeerd met ieder ander Linux goed werken.

lollysticky
19 juli 2009, 20:28
Nee, Linux haalt op geen stukken na de mogelijkheden van windows; Wine is maar voor héél weinig dingen bruikbaar, Open Office kan niet op tegen MS-office, bijvoorbeeld omdat pps-met-geluid er niet in werkt.

De Messengers in Linux leveren gewoonlijk geluid- en/of webcam-problemen, sowieso werken weinig webcams überhaupt onder Linux en tamelijk veel hardware, vooral VIA, wordt onvoldoende ondersteund (meestal geen 3D dus bijvoorbeeld Google Earth en de meeste spellen, ook die van Linux zelf, werken dan niet of slecht).

Scanners, zoals het eenvoudige scannertje "scanny" uit de w95-tijd, zijn gewoonlijk niet werkend te maken. Het update-programma voor mijn MIO gps laat zich gretig onder Wine installeren maar werkt dan niet. Het big-mail-hulpprog PANDO idem dito.

Zelden lukt het ook om een microfoon goed werkend te krijgen onder Linux, hoewel het mij op SOMMIGE computers wel eens lukte.

Een netwerkje maken is in Windows een fluitje van een cent, maar mij onder Linux nog nooit gelukt; wel lees ik af en toe verhalen dat een echt goede techneut dat soms wel voor elkaar krijgt.

De echte Gelovigen proberen wel steeds met veel woorden die tekortkomingen te bagatelliseren, maar recht is recht en krom is krom.

Ik gebruik Linux (SUSE 11.1) alleen voor gewoon internetten, e-mail, branden van CD/DVD, muziek beluisteren; dat werkt goed en stabiel. Niet alle films/trailers en ook niet alle omroep-streams zijn afspeelbaar, ondanks dat ik VLC-player, Moonlight en alle vindbare "restricted" codecs heb geladen.

Hier een voorbeeld van video die bij mij en de meeste Linux-gebruikers niet afspeelbaar is, hoewel volgens geruchten o.a enige Ubuntu-gebruikers dat wèl zou lukken:

http://www.uitzendinggemist.nl/

kan je niet lezen of doe je het expres? ik zeg toch zelf dat windows veel gebruiksvriendelijker is... Ik heb geen probleem met dit toe te geven. Ik echter gebruik linux voor alles: gamen, internetten, werk multimedia, kortom alles. Ja idd... het opzetten van een compleet linux systeem vergt tijd en enige kennis van programmeertalen, algemene kennis van de werking van het OS,... , maar indien je dit ervoor wil opbrengen, dan krijg je een enorm stabiel systeem. Ik geef eerlijk toe dat ik al ellenlange uren heb doorgebracht op het internet om oplossingen te vinden voor bepaalde problemen; maar dit vind ik eerlijk gezegd leuk om te doen; al snap ik dat de normale pc-gebruiker dit zeker niet zo vind. Die 'barrière' is het moeilijkst te overwinnen om nieuwe linux gebruikers te lokken.


En indien je mij wil tegenspreken dan mag je dit gerust doen. ik kan enkel zeggen dat ik weet hoe te vergelijken daar ik hier thuis zowel windows, linux als mac os x draai en gebruik op dagelijkse basis :) Windows gebruik ik voornamelijk voor te gamen, daar dit soms problemen kan opleveren in linux. Van alle drie kan ik zeggen dat een compleet geconfigureerde linux omgeving de meest stabiele omgeving is die je je maar kan voorstellen. Mac OS X is voor mij een soort hybride tussen een echte linux omgeving en een gebruiksvriendelijke windows; de organisatie van het besturingssysteem, de terminal,... maar veel gebruiksvriendelijker dan linux en meer ondersteuning van de 'grote' bedrijven.

P.S. aan je post kan ik zien dat je niet echt compleet weet waarover je spreekt hoor. Je hebt idd geprobeert om het aan de gang te krijgen, maar de problemen leken je te stoppen. Dit is juist die barrière waarover ik sprak. No offense, maar probeer eerst beide zaken ten gronde voor je gaat vergelijken :) de zaken die je aanhaalt (zoals wine) kunnen voor vééél zaken functioneren, indien je ze correct configureert :) But again... ge moet er moeite voor doen om het in orde te krijgen. Hetzelfde voor dat netwerkje... ik heb een linux machine die dienst doet als server voor gans ons netwerk met alles erop en eraan... zeer simpel om te configureren indien je weet hoe natuurlijk, maar dat is de fun eraan... trial & error!

P.S. 2 ik kan die filmpjes op die site zonder enige fouten bekijken hoor :P Zowel op mijn fedora als Kubuntu machine...

P.S. 3 ik wil niemand beledigen dus vat deze post niet op als een snauw naar non-techneuten ofzo :)

willem1940NLD
20 juli 2009, 00:52
Juist; in de meeste wervings-lectuur wordt het voorgesteld alsof je voor Linux geen techneut (meer) hoeft te zijn.

Ik ben weer eens een andere distro aan het downloaden: Nonux, die beweert "gebruikersvriendelijk" te zijn; moet ik dus eens uitproberen, na inmiddels een stuk of 10 andere.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nonux

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/nonux+gebruikersvriendelijk

willem1940NLD
20 juli 2009, 02:58
Nonux: jammer dan. Niet getreurd, geen handvol maar vele landen vol.

http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1382179#1382179

willem1940NLD
20 juli 2009, 19:45
Logica?

Omroep/streams wilde nog steeds niet. Vandaag VLC-player met alle aanhang totaal verwijderd en de van VLC-site gedownloade one-click-install
vlc.ymp voor SUSE11.1
aangeklikt/geïnstalleerd.

Nog geen VLC- mozilla-plugin geïnstalleerd, wel gekeken in instellingen Firefox en die beloofde zoals gewoonlijk op een aantal punten VLC.

Weer naar de omroep-site en ..... alles speelde perfect in .... Novell Moonlite 1.0.1

VLC-mozilla-plugin geïnstalleerd; weer naar de omroep-site ..... NUL.

VLC-mozilla-plugin weggegooid, omroep gaat weer prima in Moonlite.

Op Net via Firefox diverse muziekbestanden aangeklikt en die gingen prima in VLC, Firefox ziet-um dus goed.

Geen idee wat het veronderstelde nut van die mozilla-plugin dan moet zijn maar die werkt "op punten" Moonlite tegen (want sommige andere streams kwamen al wel toch via Moonlite open); erzonder werkt het dus wel.

;)

Alle players die ik nog aan boord heb zijn:

-Amarok
-VLC
-Moonlite
-Adobe flash

k9
21 juli 2009, 09:18
Ms propaganda ten top, n°1 van de software industrie, zeg maar de tyran van de software industrie met volledige controle over hoe de meesten onder ons werken en spelen

nieuwe info campagne "When power corrupts: Striving to be kings"

vandaag is Chavez de boeman omdat hij open-source minded is..

http://axisoflogic.com/artman/publish/Article_56334.shtml



http://axisoflogic.com/artman/uploads/1/MSN_jugando_a_reyes_july2009.jpg

Niet echt hoor, chavez en co zijn de boeman omdat ze hevig anti MS zijn omdat die nu eenmaal amerikaans zijn. Eigenlijk discriminatie dus.

k9
21 juli 2009, 09:21
Ik gebruik Linux (Suse 11.1) en kan mij daarmee behelpen.

Linux vergelijken met Windows vind ik weinig zinvol, zoiets als een tractor tegen een Ferrari.

Dat is nu toch echt niet juist, eerder 2 tractors tegen elkaar of 2 verschillende ferrari's. Windows had zijn problemen maar sinds XP hebben ze een deftig product.

k9
21 juli 2009, 09:25
Ik begrijp je frustraties. Ik heb er zelf al wat discussies opzitten met Linux apostelen die weigeren toe te geven dat een hoop dingen niet vanzelfsprekend zijn voor de 'gewone' gebruiker.

Toch draai je een aantal dingen om hoor. Het is niet zo dat bepaalde hardware niet ondersteund wordt door Linux. Het zijn bepaalde hardwareproducenten die het vertikken stuurprogramma's voor Linux te ontwikkelen of de nodige specificaties vrij te geven zodat de open source community die zelf kan ontwikkelen. Een aantal van hen doet dat trouwens onder druk van M$.

Betwijlel ik, probleem is dat de unix gemeenschap klein en divers is het is dus economisch onaantrekkelijk om ook daar goede drivers voor te ontwikkelen.



Het zou m.i. een geweldig goede maatregel zijn moesten producenten van PC's en laptops verplicht worden om de klant de keuze te laten voor wat betreft het besturingssysteem dat ze op een nieuwe PC installeren.
Dat heb je, er bestaan laptops en desktops met Linux of OSX .


Enkelen schreven hier dat de meerderheid van de consumenten ervoor kiezen om met M$ software te werken. Larie natuurlijk. De meeste mensen kopen hun PC en hebben niet de kennis of het zelfvertrouwen om er veel aan te rommelen. Sommigen moeten misschien wat minder naar hun zo geliefde command line zitten staren...
Dat denk ik niet, zelfs al geef je ze de keuze dan nog zou de overgrote meerderheid voor het vertrouwde windowskiezen, mensen willen niet alles nog eens uitzoeken in een ander OS.

lollysticky
23 juli 2009, 17:55
Dat denk ik niet, zelfs al geef je ze de keuze dan nog zou de overgrote meerderheid voor het vertrouwde windowskiezen, mensen willen niet alles nog eens uitzoeken in een ander OS.

Dat is idd waar... bij jongeren of 20ers kan je dit nog doen, maar 'oudere mensen' (relatief oud dan t.o.v. de andere groep) hangen echt vast aan windows. Ik bedoel... de overgrote groep van de computergebruikers op Windows zijn mensen die eens internetten, word eens openen, een klein spelleke spelen, en that's it. En dat functioneert voor die mensen, waarom dus overschakelen op iets anders dat je niet kent. Ik versta dat ook perfect :)

P.S. k9; Van zodra je naar meer kleinere distro's gaat, ga je problemen kunnen tegenkomen waarvoor je het antwoord niet direct gaat vinden op internetfora. Ik zou adviseren om toch bij de 'grotere' te blijven. Voor meer info over de cons, pros,... en de verschillende distro's, kijk eens op http://distrowatch.com/dwres.php?resource=major

en indien je iets linux achtig wilt, maar met minder problemen, zou ik adviseren om naar Mac over te stappen. Het lijkt een raar voorstel, maar MAC is ook UNIX en bevat veel gelijkaardigheden met linux. Het voordeel is dat er veel meer commerciële software voor is, en dus ook meer ondersteuning. Weet dat je Mac OS X ook op normale pc's kan draaien, al is dit zogezegd illegaal :)
-> voor meer info over hackintosh: http://en.wikipedia.org/wiki/OSx86
Nadeel is (in het geval voor de kindjes dan) minder games gaat kunnen spelen :)

willem1940NLD
23 juli 2009, 17:58
@Lollysticky: valt tegen hoor; mijn kinderen en kleinkinderen willen nog steeds geen van allen Linux.

k9
24 juli 2009, 06:50
Dat is idd waar... bij jongeren of 20ers kan je dit nog doen, maar 'oudere mensen' (relatief oud dan t.o.v. de andere groep) hangen echt vast aan windows. Ik bedoel... de overgrote groep van de computergebruikers op Windows zijn mensen die eens internetten, word eens openen, een klein spelleke spelen, en that's it. En dat functioneert voor die mensen, waarom dus overschakelen op iets anders dat je niet kent. Ik versta dat ook perfect :)

P.S. k9; Van zodra je naar meer kleinere distro's gaat, ga je problemen kunnen tegenkomen waarvoor je het antwoord niet direct gaat vinden op internetfora. Ik zou adviseren om toch bij de 'grotere' te blijven. Voor meer info over de cons, pros,... en de verschillende distro's, kijk eens op http://distrowatch.com/dwres.php?resource=major

en indien je iets linux achtig wilt, maar met minder problemen, zou ik adviseren om naar Mac over te stappen. Het lijkt een raar voorstel, maar MAC is ook UNIX en bevat veel gelijkaardigheden met linux. Het voordeel is dat er veel meer commerciële software voor is, en dus ook meer ondersteuning. Weet dat je Mac OS X ook op normale pc's kan draaien, al is dit zogezegd illegaal :)
-> voor meer info over hackintosh: http://en.wikipedia.org/wiki/OSx86
Nadeel is (in het geval voor de kindjes dan) minder games gaat kunnen spelen :)Ja weet ik heb ik ook al gedaan alsook enkele linux en unix versies uitgeprobeerd en de meeste werken goed en leuk maar niet echt zoveel beter dan windows. En ik speel graag spelletjes dus is de keuze snel gemaakt.

flatliner
24 juli 2009, 07:12
Ms propaganda ten top, n°1 van de software industrie, zeg maar de tyran van de software industrie met volledige controle over hoe de meesten onder ons werken en spelen

nieuwe info campagne "When power corrupts: Striving to be kings"

vandaag is Chavez de boeman omdat hij open-source minded is..

http://axisoflogic.com/artman/publish/Article_56334.shtml



http://axisoflogic.com/artman/uploads/1/MSN_jugando_a_reyes_july2009.jpg

Kan je me de link naar de microsoft website geven AUB? Ik vind dit bericht enkel terug op :

http://www.venezuelanalysis.com/analysis/4633

of op

http://iraqwar.mirror-world.ru/article/201976

maar hier komt het bericht van dezelfde bron, namelijk

By: atheo on: 17.07.2009 [02:33 ] (310 reads)
By Tamara Pearson
Venezuelan Analysis
Thursday, Jul 16, 2009

willem1940NLD
24 juli 2009, 10:32
Kan je me de link naar de microsoft website geven AUB? Ik vind dit bericht enkel terug op :

http://www.venezuelanalysis.com/analysis/4633

of op

http://iraqwar.mirror-world.ru/article/201976

maar hier komt het bericht van dezelfde bron, namelijk

By: atheo on: 17.07.2009 [02:33 ] (310 reads)
By Tamara Pearson
Venezuelan Analysis
Thursday, Jul 16, 2009Ik denk ook dat dit een hoax is, vind er niets over van msn zelf.

http://www.metaseek.nl/search/web/1/portal+msn+espa%C3%B1a+poder+corrompe+castro+chave z+reyes

Alleen maar wat vertelsels op weinig definiëerbare sites.

Op deze site zou het volgens de beweringen te zien zijn (geweest):
http://es.msn.com/

backfire
24 juli 2009, 10:42
Betwijlel ik, probleem is dat de unix gemeenschap klein en divers is het is dus economisch onaantrekkelijk om ook daar goede drivers voor te ontwikkelen.



Dat heb je, er bestaan laptops en desktops met Linux of OSX .


Dat denk ik niet, zelfs al geef je ze de keuze dan nog zou de overgrote meerderheid voor het vertrouwde windowskiezen, mensen willen niet alles nog eens uitzoeken in een ander OS.

Ik heb alleszins mijn oude desktop opzijgezet om te beginnen experimenteren met Linux.
Ubuntu of de nieuwe Linus Mint 7 werden mij reeds aangeraden.
Als het allemaal meevalt, wordt mijn nieuwe laptop een unix machientje.

Kan er iemand mij vertellen waar je die laptops met Linux kan kopen, of dat je aan je winkel kan vragen je systeem uit te rusten met Linux ipv Windows?

Wish me luck

willem1940NLD
24 juli 2009, 10:58
Ik heb alleszins mijn oude desktop opzijgezet om te beginnen experimenteren met Linux.
Ubuntu of de nieuwe Linus Mint 7 werden mij reeds aangeraden.
Als het allemaal meevalt, wordt mijn nieuwe laptop een unix machientje.

Kan er iemand mij vertellen waar je die laptops met Linux kan kopen, of dat je aan je winkel kan vragen je systeem uit te rusten met Linux ipv Windows?

Wish me luckEr is wel iets op Net te vinden; eenvoudiger: in 1 of meer computerwinkels vragen.

In ieder geval met het Chinese LINPUS (meerdere distro's, van ultra light tot zeer uitgebreid) worden al computers geleverd en ik verwacht dat vrij snel ook zoiets wel kan opduiken met het Turkse PARDUS.

Hier wat informatie over Linux-vriendelijke computers & leveranciers:

http://www.nllgg.nl/computers

k9
25 juli 2009, 10:49
Ik heb alleszins mijn oude desktop opzijgezet om te beginnen experimenteren met Linux.
Ubuntu of de nieuwe Linus Mint 7 werden mij reeds aangeraden.
Als het allemaal meevalt, wordt mijn nieuwe laptop een unix machientje.

Kan er iemand mij vertellen waar je die laptops met Linux kan kopen, of dat je aan je winkel kan vragen je systeem uit te rusten met Linux ipv Windows?

Wish me luck

Makkelijkste is nog steeds gewoon een cd te downloaden branden en over een bestaande windows te instaleren :

http://www.debianadmin.com/kubuntu-610-edgy-eft-step-by-step-installation-with-screenshots.html

Francientje
25 juli 2009, 10:58
Leve Mac van Apple. Ik heb firefox en safari en internet explorer én netscape op mijn apple laptop.
Alles werkt. Netscape en Internet explorer zijn wél oude versies.

Jazeker
25 juli 2009, 11:49
Ms propaganda ten top, n°1 van de software industrie, zeg maar de tyran van de software industrie met volledige controle over hoe de meesten onder ons werken en spelen

nieuwe info campagne "When power corrupts: Striving to be kings"

vandaag is Chavez de boeman omdat hij open-source minded is..

http://axisoflogic.com/artman/publish/Article_56334.shtml



http://axisoflogic.com/artman/uploads/1/MSN_jugando_a_reyes_july2009.jpg

En waarvoor was dat beeldje reclame? Was het van MS zelf of was het een ad bestelt door een ander bedrijf?

Jaani_Dushman
26 juli 2009, 22:15
Leve Mac van Apple. Ik heb firefox en safari en internet explorer én netscape op mijn apple laptop.
Alles werkt. Netscape en Internet explorer zijn wél oude versies.Waarom zet jij in hemelsnaam IExplorer op een mac?