PDA

View Full Version : In Iran worden maagden verkracht voor hun executie


Antoon
22 juli 2009, 20:55
Hier weer een staaltje van de dagelijkse gruwel in Iran. En dan te denken dat er nog mensen zijn die dat land als 'democratisch' bestempelen. Hoe blind kunnen ze zijn.

Lees maar zelf:

"Maagden voor executie verkracht in gevangenis" (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/938305/2009/07/22/Maagden-voor-executie-verkracht-in-gevangenis.dhtml)
.


.

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/17/3/6/media_l_970176.jpg. .http://www.hln.be/static/FOTO/pe/16/2/5/media_xl_970175.jpg

zondebok
22 juli 2009, 23:45
Hier weer een staaltje van de dagelijkse gruwel in Iran. En dan te denken dat er nog mensen zijn die dat land als 'democratisch' bestempelen. Hoe blind kunnen ze zijn.

Lees maar zelf:

"Maagden voor executie verkracht in gevangenis" (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/938305/2009/07/22/Maagden-voor-executie-verkracht-in-gevangenis.dhtml)
.


.

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/17/3/6/media_l_970176.jpg. .http://www.hln.be/static/FOTO/pe/16/2/5/media_xl_970175.jpg
Ik vraag mij ook af waarom deze jonge meisjes tot de dood veroordeeld werden ?!

Vorenus
23 juli 2009, 00:04
Dit behoort tot de Iraanse cultuur.

Zij doen wat zij willen, absoluut mijn probleem niet.

Henri1
23 juli 2009, 01:23
Dit behoort tot de Iraanse cultuur.

Zij doen wat zij willen, absoluut mijn probleem niet.

Tja.......

Sjaax
23 juli 2009, 04:01
Hier weer een staaltje van de dagelijkse gruwel in Iran. En dan te denken dat er nog mensen zijn die dat land als 'democratisch' bestempelen. Hoe blind kunnen ze zijn.

Lees maar zelf:

"Maagden voor executie verkracht in gevangenis" (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/938305/2009/07/22/Maagden-voor-executie-verkracht-in-gevangenis.dhtml)Waar maak je je druk over? Over de verkrachtingen of over de doodstraf?

kelt
23 juli 2009, 06:07
Lanceer de Tomahawks! Zendt de marines!

patrickve
23 juli 2009, 07:27
Hier weer een staaltje van de dagelijkse gruwel in Iran. En dan te denken dat er nog mensen zijn die dat land als 'democratisch' bestempelen. Hoe blind kunnen ze zijn.


Kan zijn, hoor. Maar als ik zulke dingen lees, dan vraag ik mij af in welke mate we hier te maken hebben met berichtgeving, en in welke mate dit verhaaltjes zijn die er goed ingaan met de pollepel, zoals destijds dat de Joden kannibalen waren die kinderen opaten voor hun ontbijt en weet ik veel.

Niet dat totalitaire regimes niet tot gruweldaden in staat zijn - voorbeelden genoeg - maar bon, dit lijkt me toch wel ZOO een fantastisch verhaal om aan te geven wat voor een barbaren die Iraniers zijn, dat het mij wat te mooi lijkt om zomaar waar te zijn (in de zin dat men daar dus bij massa's jonge meisjes zou verkrachten en ophangen - dat het een paar keer gebeurd is, dat zal wel juist zijn, maar of het nu een systematische praktijk is...).

Ik zou voorzichtig zijn met dat soort berichten.

slegie
23 juli 2009, 07:37
Dat vrouwen nog steeds op vele plaatsen als een stuk vuil worden beschouwd is niks nieuw.

Zeker niet in islamitische landen zoals Iran.

Maar het westen kan hier niet veel aan doen, dat we eerst maar eens beginnen hier in eigen land met bepaalde islamitische regeltjes te verbieden en kordaat te zijn.

Wat 2000 km verder gebeurt is erg maar hieraan kunnen we niet veel doen, als dit de religie is waar die mensen daar onder willen leven is dit hun keuze, hun gaan verplichten te gaan leven volgens westerse waarden en vrijheden is zinloos en drijft hun nog meer naar het islam fundamentalisme

Gewoon laten en hopen dat iran zich in de nabije toekomst zichzelf hervormt en die religieuze gekken buitengooit.

Jantje
23 juli 2009, 08:01
Dat vrouwen nog steeds op vele plaatsen als een stuk vuil worden beschouwd is niks nieuw.

Zeker niet in islamitische landen zoals Iran.

Maar het westen kan hier niet veel aan doen, dat we eerst maar eens beginnen hier in eigen land met bepaalde islamitische regeltjes te verbieden en kordaat te zijn.

Wat 2000 km verder gebeurt is erg maar hieraan kunnen we niet veel doen, als dit de religie is waar die mensen daar onder willen leven is dit hun keuze, hun gaan verplichten te gaan leven volgens westerse waarden en vrijheden is zinloos en drijft hun nog meer naar het islam fundamentalisme

Gewoon laten en hopen dat iran zich in de nabije toekomst zichzelf hervormt en die religieuze gekken buitengooit.²

Heel-Nederlander
23 juli 2009, 12:14
Weinig kans ... ze komen zo te zien alleen maar steviger in het zadel nu ze een mooi exuus hebben om de oppositie op te jagen (tjaa, verkiezingen he)

Wiley E Coyote
23 juli 2009, 12:24
Dit behoort tot de Iraanse cultuur.

Zij doen wat zij willen, absoluut mijn probleem niet.

Net zoals het ook tot "jouw" Romeinse cultuur behoorde zeker... Ook daar werd het doden van eenn maagd als "ongelukkig" en "godslasterend" beschouwd...

FDM
23 juli 2009, 13:26
dit geeft aan hoe barbaars hun tradities zijn
VOORAL NIET NAAR HIER HALEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vette Pois(s)on
23 juli 2009, 13:31
culturele verrijking lijkt daar meer op menselijke verarming

Wiley E Coyote
23 juli 2009, 15:15
Eigenlijk is dit benevens het verkrachten van deze ongelukkigen, ook het verkachten van de wet... Dit was als een genade maatregel bedoeld.

Ah? Maagden mogen niet worden geëxecuteerd? Dan zorgen we er toch gewoon maar voor dat ze geen maagd meer zijn!

Infowarrior
23 juli 2009, 18:29
Net zoals het ook tot "jouw" Romeinse cultuur behoorde zeker... Ook daar werd het doden van eenn maagd als "ongelukkig" en "godslasterend" beschouwd...

Hoe lang is dat ook alweer geleden, die "Romeinse" tijd?!

HET bewijs dat die gasten nog in die tijd leven!:x

Kallikles
23 juli 2009, 18:42
Dit behoort tot de Iraanse cultuur.

Zij doen wat zij willen, absoluut mijn probleem niet.

Niets te maken met cultuur en alles met een misdadig politiek regime dat de echte anti-imperialitische opposanten tegen de Sjah (o.a. de Toudeh) heeft uitgemoord. Het operette anti-imperialisme van Ahmadinejad is dan ook vals; Iran hielp de VS in Iraq en Afghanistan.

Dat zij die niets van (de geschiedenis van) de regio kennen hierover zwijgen. Dank u!

Zipper
23 juli 2009, 19:27
Van religieuze gekken valt weinig goeds te verwachten.

anoniempje
23 juli 2009, 20:29
Kan zijn, hoor. Maar als ik zulke dingen lees, dan vraag ik mij af in welke mate we hier te maken hebben met berichtgeving, en in welke mate dit verhaaltjes zijn die er goed ingaan met de pollepel, zoals destijds dat de Joden kannibalen waren die kinderen opaten voor hun ontbijt en weet ik veel.

Niet dat totalitaire regimes niet tot gruweldaden in staat zijn - voorbeelden genoeg - maar bon, dit lijkt me toch wel ZOO een fantastisch verhaal om aan te geven wat voor een barbaren die Iraniers zijn, dat het mij wat te mooi lijkt om zomaar waar te zijn (in de zin dat men daar dus bij massa's jonge meisjes zou verkrachten en ophangen - dat het een paar keer gebeurd is, dat zal wel juist zijn, maar of het nu een systematische praktijk is...).

Ik zou voorzichtig zijn met dat soort berichten.

2

Infowarrior
23 juli 2009, 23:21
Van religieuze gekken valt weinig goeds te verwachten.

Van uw tong blijkbaar ook niet!:roll:

Nr.10
23 juli 2009, 23:36
Van religieuze gekken valt weinig goeds te verwachten.

Het doet enigzins denken aan de heksenjacht tijdens de middeleeuwen.
Donkere tijden waar de rennaissance een einde aan maakte.

Antoon
24 juli 2009, 23:47
Van uw tong blijkbaar ook niet!:roll:

:lol:

Derk de Tweede
27 juli 2009, 12:43
Hier weer een staaltje van de dagelijkse gruwel in Iran. En dan te denken dat er nog mensen zijn die dat land als 'democratisch' bestempelen. Hoe blind kunnen ze zijn.

Lees maar zelf:

"Maagden voor executie verkracht in gevangenis" (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/938305/2009/07/22/Maagden-voor-executie-verkracht-in-gevangenis.dhtml)
.


.

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/17/3/6/media_l_970176.jpg. .http://www.hln.be/static/FOTO/pe/16/2/5/media_xl_970175.jpg

Weerzinwekkend!

SDX
27 juli 2009, 13:12
Weerzinwekkend!

Het is idd moeilijk om er nog iets menselijks in te ontdekken. :|

Het is geen diversiteit, wat ze ons hier willen aanpraten, maar net een kudde ...

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/17/3/6/media_l_970176.jpg

420yeahbaby
28 juli 2009, 00:54
Misschien beter dat we onze F16's terugtrekken...
Een duidelijk signaal geven dat we geen oorlog moeten maken in Afghanistan, noch Irak.
Maar dat er andere landen zijn wiens bevolking SMEEKT om vrijheid.
Maar deze worden gewoon verzwegen in de media, ik hoor amper iet van Iran.

Ik kom net van youtube en ben echt niet goed van wat ik daar allemaal zag.
Waarom doen we hier niets tegen???
Tijd om eens logisch te gaan denken en ons vragen te stellen bij het systeem.

FUCK THE SYSTEM!!!!!!
Ik ben echt razend dat we onze tijd verspillen in oorlogen dat kattenpis zijn vergeleken met Iran.

Steve_M
28 juli 2009, 11:16
Misschien beter dat we onze F16's terugtrekken...
Een duidelijk signaal geven dat we geen oorlog moeten maken in Afghanistan, noch Irak.
Maar dat er andere landen zijn wiens bevolking SMEEKT om vrijheid.
Maar deze worden gewoon verzwegen in de media, ik hoor amper iet van Iran.

Ik kom net van youtube en ben echt niet goed van wat ik daar allemaal zag.
Waarom doen we hier niets tegen???
Tijd om eens logisch te gaan denken en ons vragen te stellen bij het systeem.

FUCK THE SYSTEM!!!!!!
Ik ben echt razend dat we onze tijd verspillen in oorlogen dat kattenpis zijn vergeleken met Iran.

Stel je nu voor dat we onze F-16's naar Iran sturen om daar de 'bevolking te gaan bevrijden'? We zouden dan in ieder geval de Iraniërs (en de rest van de wereld) verrassen. Of bedoel je dat we de Afghaanse bevolking maar gewoon aan hun lot moeten overlaten met als reden dat het er in Iran nog slechter aan toegaat (ik betwijfel dat trouwens, Afghanistan is ook echt wel een shithole)?

420yeahbaby
28 juli 2009, 12:39
Het gaat mij niet om ze naar daar te sturen.
Het mij erom om het signaal te geven dat Amerika er alleen voor staat.
Niet om nieuwe oorlog te maken, maar om het signaal te geven:
"Als Amerika the world dominator wil uithangen, moeten ze ook de verantwoordelijkheid op nemen Iran aan te gaan... en niet wachten tot het escaleert" wat het al doet.

Het Afghaanse volk is geen prioriteit als ik het vergelijk met andere landen.
Noch was Irak dat maar bon...

Als ze dan toch schrik hadden dat Iran zich zou vestigen in Irak en daar terreur zou zaaien om uit te spreiden over de wereld, hadden ze maar van de eerste keer Iran moeten binnenvallen.
Maar weet ge wa? ZE DURVEN NIET!

Veel show in de media en boe en bah, maar owee als er ene roept dat hem iets zou platnuken.... daar staren ze zich blind op.

Antoon
28 juli 2009, 13:41
Het is idd moeilijk om er nog iets menselijks in te ontdekken. :|

Het is geen diversiteit, wat ze ons hier willen aanpraten, maar net een kudde ...

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/17/3/6/media_l_970176.jpg

De Islam is aan de basis van veel leed in de wereld. Wij zullen er hier niet van bespaard worden, vrees ik.

Herr Oberst
28 juli 2009, 14:37
Dit behoort tot de Iraanse cultuur.

Zij doen wat zij willen, absoluut mijn probleem niet.

2

zondebok
28 juli 2009, 22:53
Kan zijn, hoor. Maar als ik zulke dingen lees, dan vraag ik mij af in welke mate we hier te maken hebben met berichtgeving, en in welke mate dit verhaaltjes zijn die er goed ingaan met de pollepel, zoals destijds dat de Joden kannibalen waren die kinderen opaten voor hun ontbijt en weet ik veel.

Niet dat totalitaire regimes niet tot gruweldaden in staat zijn - voorbeelden genoeg - maar bon, dit lijkt me toch wel ZOO een fantastisch verhaal om aan te geven wat voor een barbaren die Iraniers zijn, dat het mij wat te mooi lijkt om zomaar waar te zijn (in de zin dat men daar dus bij massa's jonge meisjes zou verkrachten en ophangen - dat het een paar keer gebeurd is, dat zal wel juist zijn, maar of het nu een systematische praktijk is...).

Ik zou voorzichtig zijn met dat soort berichten.

Ik denk dat verkrachting in de gevangenissen van al die landen ( midden oosten ) schering en inslag is. Je hoeft er niet eens een vrouw voor te zijn. Dat is daar een gewone strategie om de gevangenen te vernederen en mentaal te breken. Verder weet iedereen wel wat voor een houding daar opgenomen word tegen vrouwen die hun mond opendoen, tegenspreken, of " erger " nog, eigenzinnig handelen. Ik verbaas me dus over niets. De wreedheid van de mens is zonder grenzen ( letterlijk en figuurlijk ).

zondebok
28 juli 2009, 22:59
Het is idd moeilijk om er nog iets menselijks in te ontdekken. :|

Het is geen diversiteit, wat ze ons hier willen aanpraten, maar net een kudde ...

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/17/3/6/media_l_970176.jpg

Een kudde beddelakens ?

Antoon
29 juli 2009, 00:20
Een kudde beddelakens ?

:lol:

Sjaax
29 juli 2009, 07:30
In Iran worden maagden verkracht voor hun executieWas het minder erg geweest als ze als maagd waren geëxecuteerd?

maddox
29 juli 2009, 12:00
Was het minder erg geweest als ze als maagd waren geëxecuteerd?

Pragmatisch gezien moet ik toegeven.

Maar ik denk dat executie voor de misdaden dat 99% van die meisjes hebben "gepleegd" niet valt onder "normaal juridisch en wettelijk gedrag in de niet religie gedomineerde landen".
Om daar dan nog eens een verkrachting, al dan niet in groep, over te gooien, is echt wel te gortig.

En voor de meisjes is het een groffe straf bovenop alles, want na de verkrachting gaan ze zeker naar de hel. Als ze maagd waren tijdens de executie, en volgens de Koran onschuldig aan misdaad waarvoor ze veroordeeld zijn door mannen, hadden ze tenminste nog een kansje op de hemel. Tuurlijk, dan gaan we ervan uit dat het moslima's zijn.

zondebok
29 juli 2009, 22:46
Was het minder erg geweest als ze als maagd waren geëxecuteerd?
Beschouw die verkrachting maar als tortuur. En de terechtstelling als moord. Dus ja, iemand martelen vooraleer haar te vermoorden, is erger als ze enkel vermoorden.

SDX
29 juli 2009, 22:50
Snappen die lui niet, dat mocht er een god bestaan, ze die god constant beledigen met hun barbaarse achterlijkheid, welke god vraagt zulke straffen te voltrekken?!

liberalist_NL
29 juli 2009, 23:47
Hier weer een staaltje van de dagelijkse gruwel in Iran. En dan te denken dat er nog mensen zijn die dat land als 'democratisch' bestempelen. Hoe blind kunnen ze zijn.

Lees maar zelf:

Is niet Islamitisch, is cultuur!


:roll:

Kallikles
29 juli 2009, 23:54
Is niet Islamitisch, is cultuur!


:roll:

Neen, zoals ik al zei:


Niets te maken met cultuur en alles met een misdadig politiek regime dat de echte anti-imperialitische opposanten tegen de Sjah (o.a. de Toudeh) heeft uitgemoord. Het operette anti-imperialisme van Ahmadinejad is dan ook vals; Iran hielp de VS in Iraq en Afghanistan.

Dat zij die niets van (de geschiedenis van) de regio kennen hierover zwijgen. Dank u!

liberalist_NL
29 juli 2009, 23:55
Kallikles, het waren niet de aanvoerders van het regime die die vrouwen verkrachtten.

Kallikles
30 juli 2009, 19:49
Kallikles, het waren niet de aanvoerders van het regime die die vrouwen verkrachtten.

Het waren zij die er het bevel toe gaven, en die dit vuile werk lieten opknappen door hun paramilitaire milities.

Vorenus
30 juli 2009, 19:59
Het waren zij die er het bevel toe gaven, en die dit vuile werk lieten opknappen door hun paramilitaire milities.

Die "zij" staan aan het hoofd van een islamitische republiek waarvan de rechtspraak op de sharia is gebaseerd.

Sywen
30 juli 2009, 20:05
Die "zij" staan aan het hoofd van een islamitische republiek waarvan de rechtspraak op de sharia is gebaseerd.


nee, die zij staan aan het hoofd van een islamitische republiek waarvan ze de "rechtspraak" zo verdraaien dat het hun goed uitkomt.

zij dicteren de "sharia"