PDA

View Full Version : Vrouwen alsmaar mooier, mannen niet


Nelle
27 juli 2009, 11:35
Belga ma 27/07/2009 - 10:52
De evolutie is de vrouw gunstig gezind: aantrekkelijke vrouwen blijken meer kinderen te krijgen dan hun door moeder natuur minder goed bedeelde zusters. Een groter percentage van die kinderen blijken dochters te zijn. Dat blijkt uit een Finse studie.

Markus Jokela, een vorser aan de universiteit van Helsinki, berekende dat mooie vrouwen gemiddeld 16 procent meer kinderen krijgen. Hij ging graven in Amerikaans onderzoek waarbij 1.244 vrouwen en 997 mannen gedurende 40 jaar werden gevolgd en ondervraagd. Hun aantrekkelijkheid werd "gemeten" aan de hand van foto's die werden genomen tijdens dit project, waarbij ook gegevens werden verzameld over hun kinderen.
Bij mannen blijken looks in het evolutieproces veel minder belangrijk te zijn, want hoe knap een man is, heeft geen meetbare gevolgen voor zijn nageslacht.

"Het is niet zo dat je vruchtbaarder bent omdat je mooier bent", relativeert Gynaecologe Marleen Temmerman op Studio Brussel, "maar de mooiste vrouwen zijn wel "het eerst van de baan". En de mogelijke gevolgen daarvan zijn nogal vanzelfsprekend.

"Als je zelf heel knap bent, heb je veel kans dat je zonen en je dochters mooier zijn", specifieert Temmerman.

Dat mooie vrouwen meer dochters zouden krijgen, zoals de Finse studie aangeeft, noemt Temmerman "eigenaardig". "Het is wel een zaadcel die een X- of een Y-chromosoom draagt, en die beslist of er een jongen of een meisje wordt geboren." En een zaadcel is... juist: een mannenzaak.

"Ik denk dat we daarvan alleen moeten onthouden dat zowel mooie als minder mooie vrouwen vanzelf zwanger worden, en dat schoonheid niet iets is dat alleen maar door de genen wordt bepaald. Ook je houding, het feit of je al dan niet gelukkig bent: dat straalt allemaal af."

Derk de Tweede
27 juli 2009, 11:43
Weg met alle lelijke mannen! :|

Pelgrim
27 juli 2009, 11:56
Een chance voor de vrouwen dat de schoonheidsidealen nogal eens veranderen.

Pelgrim
27 juli 2009, 11:57
Als ik het goed begrijp moeten er in de tijd van Rubens dus relatief meer dikke vrouwen geboren geweest zijn?

Visjnu
27 juli 2009, 12:56
Belga ma 27/07/2009 - 10:52
De evolutie is de vrouw gunstig gezind:

Dat lijkt mij eerder gunstig voor de man.

berre
27 juli 2009, 13:03
Belga ma 27/07/2009 - 10:52
De evolutie is de vrouw gunstig gezind: aantrekkelijke vrouwen blijken meer kinderen te krijgen dan hun door moeder natuur minder goed bedeelde zusters. Een groter percentage van die kinderen blijken dochters te zijn. Dat blijkt uit een Finse studie.

Markus Jokela, een vorser aan de universiteit van Helsinki, berekende dat mooie vrouwen gemiddeld 16 procent meer kinderen krijgen. Hij ging graven in Amerikaans onderzoek waarbij 1.244 vrouwen en 997 mannen gedurende 40 jaar werden gevolgd en ondervraagd. Hun aantrekkelijkheid werd "gemeten" aan de hand van foto's die werden genomen tijdens dit project, waarbij ook gegevens werden verzameld over hun kinderen.
Bij mannen blijken looks in het evolutieproces veel minder belangrijk te zijn, want hoe knap een man is, heeft geen meetbare gevolgen voor zijn nageslacht.

"Het is niet zo dat je vruchtbaarder bent omdat je mooier bent", relativeert Gynaecologe Marleen Temmerman op Studio Brussel, "maar de mooiste vrouwen zijn wel "het eerst van de baan". En de mogelijke gevolgen daarvan zijn nogal vanzelfsprekend.

"Als je zelf heel knap bent, heb je veel kans dat je zonen en je dochters mooier zijn", specifieert Temmerman.

Dat mooie vrouwen meer dochters zouden krijgen, zoals de Finse studie aangeeft, noemt Temmerman "eigenaardig". "Het is wel een zaadcel die een X- of een Y-chromosoom draagt, en die beslist of er een jongen of een meisje wordt geboren." En een zaadcel is... juist: een mannenzaak.

"Ik denk dat we daarvan alleen moeten onthouden dat zowel mooie als minder mooie vrouwen vanzelf zwanger worden, en dat schoonheid niet iets is dat alleen maar door de genen wordt bepaald. Ook je houding, het feit of je al dan niet gelukkig bent: dat straalt allemaal af."http://beehivehairdresser.com/wp-content/uploads/2008/07/quagmire.jpg

gigedy!

lantjes
27 juli 2009, 15:12
Ze worden niet enkel mooier maar eveneens jonger met de jaren....er zijn er altijd meer en meer die jonger zijn dan den dezen.....:-P

Dronkoers
27 juli 2009, 15:41
De meeste jonge moeders die ik zie, zijn alles behalve knap ze :|

Derk de Tweede
27 juli 2009, 15:43
De meeste jonge moeders die ik zie, zijn alles behalve knap ze :|


http://www.vlaamselied.be/rvd.jpg

lantjes
27 juli 2009, 15:49
De meeste jonge moeders die ik zie, zijn alles behalve knap ze :|

8O Wie heeft het over jonge moeders....? 8O

wacht nog 10 jaar :-P

Dronkoers
27 juli 2009, 15:59
8O Wie heeft het over jonge moeders....? 8O

wacht nog 10 jaar :-P

Binnen 10 jaar zie ik enkel nog verpleegsters en mede-ziekenhuisbewoonsters ;-)

Nynorsk
27 juli 2009, 16:17
De meeste jonge moeders die ik zie, zijn alles behalve knap ze :|

bwo. zooooo lelijk is deze toch nie:

http://lh3.ggpht.com/fisherwy/R3TqrWe9vGI/AAAAAAAAMdk/IMJGTpxt6fM/jamie+lynn+spears+picture%5B2%5D

MaGNiFiCaT
27 juli 2009, 16:36
Belga ma 27/07/2009 - 10:52
De evolutie is de vrouw gunstig gezind: aantrekkelijke vrouwen blijken meer kinderen te krijgen dan hun door moeder natuur minder goed bedeelde zusters. Een groter percentage van die kinderen blijken dochters te zijn. Dat blijkt uit een Finse studie.

Markus Jokela, een vorser aan de universiteit van Helsinki, berekende dat mooie vrouwen gemiddeld 16 procent meer kinderen krijgen. Hij ging graven in Amerikaans onderzoek waarbij 1.244 vrouwen en 997 mannen gedurende 40 jaar werden gevolgd en ondervraagd. Hun aantrekkelijkheid werd "gemeten" aan de hand van foto's die werden genomen tijdens dit project, waarbij ook gegevens werden verzameld over hun kinderen.
Bij mannen blijken looks in het evolutieproces veel minder belangrijk te zijn, want hoe knap een man is, heeft geen meetbare gevolgen voor zijn nageslacht.

"Het is niet zo dat je vruchtbaarder bent omdat je mooier bent", relativeert Gynaecologe Marleen Temmerman op Studio Brussel, "maar de mooiste vrouwen zijn wel "het eerst van de baan". En de mogelijke gevolgen daarvan zijn nogal vanzelfsprekend.

"Als je zelf heel knap bent, heb je veel kans dat je zonen en je dochters mooier zijn", specifieert Temmerman.

Dat mooie vrouwen meer dochters zouden krijgen, zoals de Finse studie aangeeft, noemt Temmerman "eigenaardig". "Het is wel een zaadcel die een X- of een Y-chromosoom draagt, en die beslist of er een jongen of een meisje wordt geboren." En een zaadcel is... juist: een mannenzaak.

"Ik denk dat we daarvan alleen moeten onthouden dat zowel mooie als minder mooie vrouwen vanzelf zwanger worden, en dat schoonheid niet iets is dat alleen maar door de genen wordt bepaald. Ook je houding, het feit of je al dan niet gelukkig bent: dat straalt allemaal af."

Allemaal dikke zever:

ik ken vele bloedpooie mama's met enkel zonen en geen dochters.
Ik zie op straat vooral lelijke jonge mama's hoor.:roll:
De papa heeft ook een rol te spelen: als de mama mooi is maar de papa is een gedrocht dan is het kind 1 op 2 ook een gedrocht.

MaGNiFiCaT
27 juli 2009, 16:38
Als ik het goed begrijp moeten er in de tijd van Rubens dus relatief meer dikke vrouwen geboren geweest zijn?

Pelgrim, dikke vrouwen werden niet geboren maar kinderen werden geboren.:| :| En die kinderen konden tot dikke vrouwen uitgroeien ja, in de tijd van Rubens was dit idd een schonheidsideaal, omdat dit een bewijs was van goede gezondheid en overdaad.;-)

lantjes
27 juli 2009, 17:25
bwo. zooooo lelijk is deze toch nie:

http://lh3.ggpht.com/fisherwy/R3TqrWe9vGI/AAAAAAAAMdk/IMJGTpxt6fM/jamie+lynn+spears+picture%5B2%5D

Schoon rood kruisken....:?

lantjes
27 juli 2009, 17:27
Binnen 10 jaar zie ik enkel nog verpleegsters en mede-ziekenhuisbewoonsters ;-)

" Iffraken, wilde mijne pamper eens veranderen?" :-P

Vorenus
27 juli 2009, 17:27
" Iffraken, wilde mijne pamper eens veranderen?" :-P

Snoeperke. :-D

Nynorsk
27 juli 2009, 18:19
Schoon rood kruisken....:?

oei. naja. nie belangrijk ;-)

Pelgrim
27 juli 2009, 18:55
url kopiëren en in nieuw tabblad/venster plakken.

Hoe vaak d�*t hier al gezegd is...

Dronkoers
27 juli 2009, 20:53
oei. naja. nie belangrijk ;-)

en toch komt die lach me zo bekend voor eh ;-)

(en nie van haar ;-) )

bgf324
27 juli 2009, 20:54
Der zijn ook veel schone jongens. :-o

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 21:00
Der zijn ook veel schone jongens. :-o

Zeer zeker, 's morgends en 's avonds zie ik hem altijd. :oops:

toccata
27 juli 2009, 22:11
Der zijn ook veel schone jongens. :-o

²
Véél:-D

lantjes
28 juli 2009, 08:39
bwo. zooooo lelijk is deze toch nie:

http://lh3.ggpht.com/fisherwy/R3TqrWe9vGI/AAAAAAAAMdk/IMJGTpxt6fM/jamie+lynn+spears+picture%5B2%5D

8O 't rood kruisken is schoon gerief geworden..... 8O

Egmond Codfried
16 december 2009, 16:54
De titel van de draad verschilt erg van de inhoud van het artikel.

http://www.film.it/fnts//film/immagini/230x160/marisaberenson301.jpg

Marisa Berenson vond ik altijd heel mooi, ik weet verder niets over haar.
Wat is mooi? Een reclama foto met Marisa op een treinstation in een camel cashmere jas en een grote leren tas, en een donkere klassieke zonnebril op. Heel mooi, maar dat is ook mijn eigen favoriete look en lokatie: op reis gaan.
Vrouwen met veel kinderen van verschillende mannen lijkt mij een beter onderzoeksobject. Dit hoeven niet altijd de mooiste vrouwen te zijn. Ik denk niet dat mooie vrouwen perse aardiger of geschikter zijn voor de wensen en behoeften van mannen. Een mooie vrouw aan de arm, the throphy wife, is wel een status symbool. Er zijn vrouwen die echt dol zijn op mannen, dat lijken mij de meest succesvolle mannen. Vrouwen kunnen ook kiezen inplaats van wachten om gekozen te worden.

bgf324
16 december 2009, 18:35
De titel van de draad verschilt erg van de inhoud van het artikel.

http://www.film.it/fnts//film/immagini/230x160/marisaberenson301.jpg

Marisa Berenson vond ik altijd heel mooi, ik weet verder niets over haar.
Wat is mooi? Een reclama foto met Marisa op een treinstation in een camel cashmere jas en een grote leren tas, en een donkere klassieke zonnebril op. Heel mooi, maar dat is ook mijn eigen favoriete look en lokatie: op reis gaan.
Vrouwen met veel kinderen van verschillende mannen lijkt mij een beter onderzoeksobject. Dit hoeven niet altijd de mooiste vrouwen te zijn. Ik denk niet dat mooie vrouwen perse aardiger of geschikter zijn voor de wensen en behoeften van mannen. Een mooie vrouw aan de arm, the throphy wife, is wel een status symbool. Er zijn vrouwen die echt dol zijn op mannen, dat lijken mij de meest succesvolle mannen. Vrouwen kunnen ook kiezen inplaats van wachten om gekozen te worden.

Vrouwen als voorwerpen 8O

Xenophon
16 december 2009, 18:55
Vrouwen als voorwerpen 8O

:cheer: Sexobjecten! :cheer:

Egmond Codfried
16 december 2009, 18:57
Vrouwen als voorwerpen 8O

Ze laat zich betalen.

Egmond Codfried
16 december 2009, 18:59
CORRECTIE; zie vetgedrukte 'vrouwen' inplaats van 'mannen'


.

http://www.film.it/fnts//film/immagini/230x160/marisaberenson301.jpg

Marisa Berenson vond ik altijd heel mooi, ik weet verder niets over haar.
Wat is mooi? Een reclama foto met Marisa op een treinstation in een camel cashmere jas en een grote leren tas, en een donkere klassieke zonnebril op. Heel mooi, maar dat is ook mijn eigen favoriete look en lokatie: op reis gaan.
Vrouwen met veel kinderen van verschillende mannen lijkt mij een beter onderzoeksobject. Dit hoeven niet altijd de mooiste vrouwen te zijn. Ik denk niet dat mooie vrouwen perse aardiger of geschikter zijn voor de wensen en behoeften van mannen. Een mooie vrouw aan de arm, the throphy wife, is wel een status symbool. Er zijn vrouwen die echt dol zijn op mannen, dat lijken mij de meest succesvolle vrouwen. Vrouwen kunnen ook kiezen inplaats van wachten om gekozen te worden.

Nelle
16 december 2009, 19:42
Ze laat zich betalen.

lieverd...ge waagt u op glad ijs ;-)

Egmond Codfried
16 december 2009, 19:49
lieverd...ge waagt u op glad ijs ;-)

Marisa is een professional.

cookie monster
16 december 2009, 21:37
:cheer: Sexobjecten! :cheer:Heb aleens anderwoord gehoord , iets met container 8O
!! Wasnogal wreedgoor !!

Egmond Codfried
13 januari 2010, 14:32
Heb aleens anderwoord gehoord , iets met container 8O
!! Wasnogal wreedgoor !!

Wiens doublenick ben jij, lieverd?

Txiki
13 januari 2010, 17:58
Nelle, werk jij bij De Standaard?

Nelle
13 januari 2010, 18:09
Nelle, werk jij bij De Standaard?

waarom?

De Prodigy
13 januari 2010, 18:16
Vaak zie ik lelijke mannen met bloedmooie vrouwen.
Daar stel ik mij altijd vragen bij.. :?

Dronkoers
13 januari 2010, 18:17
Vaak zie ik lelijke mannen met bloedmooie vrouwen.
Daar stel ik mij altijd vragen bij.. :?

Vragen bij stellen?

Is dat niet eerder iets hoopgevend voor u? :mrgreen:

From_Vlaanderen
13 januari 2010, 18:21
Vragen bij stellen?

Is dat niet eerder iets hoopgevend voor u? :mrgreen:

:rofl:

De Prodigy
13 januari 2010, 18:35
Vragen bij stellen?

Is dat niet eerder iets hoopgevend voor u? :mrgreen:

Ik heb al een heel knappe blonde Vlaamse vrouw danku :-D

Over paar jaar mag ik mij laten gaan, dik en kaal worden

Txiki
13 januari 2010, 19:36
waarom?

Titels die slechts zijdelings te maken hebben met de inhoud...

Bovenbuur
13 januari 2010, 19:59
Conclusie: mooi zijn is slecht voor je carriere,dan maar kinderen.

From_Vlaanderen
13 januari 2010, 20:04
Conclusie: mooi zijn is slecht voor je carriere,dan maar kinderen.

Als ge kinderen baart dan word ge lelijk.;-)