PDA

View Full Version : Met jezelf vechten.


420yeahbaby
27 juli 2009, 18:22
Wat als ge verhuist zijt en de locatie heeft u niets te bieden?
Wat als je stil wegkwijnt in een boerengat waar amper iet te beleven valt?

Nynorsk
27 juli 2009, 18:23
dochtertje niet amusant genoeg?

manta
27 juli 2009, 18:24
Wat als ge verhuist zijt en de locatie heeft u niets te bieden?
Wat als je stil wegkwijnt in een boerengat waar amper iet te beleven valt?

Geef een facebook-feestje , als er 5000 feestvierders uw deur platlopen zulde snakken naar rust ;-)

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 18:29
Wat als ge verhuist zijt en de locatie heeft u niets te bieden?
Wat als je stil wegkwijnt in een boerengat waar amper iet te beleven valt?

Andere prioriteiten stellen.
Wandelen met den hond. Rustig buiten zitten.
Boerinnengatten FTW :cheer:.

420yeahbaby
27 juli 2009, 18:37
Mijn dochter is altijd boeiend. Maar ik ben nog altijd mijn eigen persoon he.
Als zij aan het slapen gaat of de mama let er op moet ik ook wat aan handen hebben.
Dat was ooit drinken :)
Blowen nu? neen fel geminderd, geen prioriteit meer.

Facebook en netlog etc.. neen niet mijn ding, ik heb dat nooit gehad.

Andere prioriteiten? Ga zowiezo dagelijks met de hond wandelen, ahja logisch he lol.

Ik ga nu ook geregeld als het goed weer is rollerbladen.. Maar die stomme boerenvelden ben ik meer dan moe gezien als stadsmens.

Ik word het echt maar niet gewoon.

EDIT: Denk dat ik dan toch maar alles in gang ga steken om terug naar Antwerpen te wederkeren... Ik kan het echt niet gewoon worden en woon hier nu meer dan een jaar. Ik kwijn met de dag meer en meer weg.

Savatage
27 juli 2009, 18:43
Ik ga nu ook geregeld als het goed weer is rollerbladen.. Maar die stomme boerenvelden ben ik meer dan moe gezien als stadsmens.

Ik word het echt maar niet gewoon.

Dan moet ge ook niet op het platteland gaan wonen eh :-)

Ik kom zelf uit een oer-boerengat, daarna 5 jaar in Leuven gewoont en nu ondertussen 1 jaar in Antwerpen (knal in het centrum). Ik zie mezelf ook nog niet zo vlug terugkeren naar een boerendorp.

420yeahbaby
27 juli 2009, 18:45
IDD Savatage,
ik ga terug naar mijn afkomst... das mijn thuis... daar ben ik in mijn element, hier volledig uit mijn element.

Anyway gasten, bedankt voor de steun... kzat en zit er nog steeds beetje onderdoor.

maddox
27 juli 2009, 18:47
Ik moet eerlijk toegeven dat het me niet veel uitmaakt.

Zolang ik mijn werkplaats maar heb heb ik altijd iets te doen

420yeahbaby
27 juli 2009, 18:53
En uw vrienden dat ge al jaren kent???
Geloof mij, de mensen da ge dagelijks tegenkomt en de omgeving waarmee ge betrouwt zijt.... en da valt plots weg... afzien.

Is hier ook een hele andere mentaliteit dan van waar ik kom, en ja ik pas me wel aan... maar moet toch ook nog mezelf kunnen blijven he?
Taboegedoe moet ik niet van weten, leef en laat leven is mijn mentaliteit.
Altijd dat geroddel in da klein dorpke hier, wordt er horendol van.

Die strontgeur van de bemeste velden nog erger. Kunt in de lente niet eens uw raam opendoen of er komt een vlaag van strontgeur binnengewaaien.
Geeft zo maar eens een bbq voor vrienden dat op bezoek komen...

Ik ben ne zotte gast, en ik moet dan ook al es zot kunnen doen...
Tis hier echt waar niets voor mij... En er is meer aan het leven dan een werkplek he... werk om te leven, maar leef niet om te werken is mijn mentaliteit.

maddox
27 juli 2009, 18:59
Mijn vrienden zijn mobiel genoeg. Die komen nu ook uit alle windstreken naar Huize Chaos.

Kwa windrichting en strontgeur. Voor zover ik weet is dat allemaal te voorzien. En met de hedendaagste techniek van injectie, is het al een pak minder dan vroeger.
BBQ, geef ik alleen bij schoonmoeder. Die is er beter op voorzien.

En zot doen.... Dees zot genoeg? (http://www.youtube.com/watch?v=knlGckBngKk)

Mitgard
27 juli 2009, 19:02
EDIT: Denk dat ik dan toch maar alles in gang ga steken om terug naar Antwerpen te wederkeren...

mag ik mee?

420yeahbaby
27 juli 2009, 19:06
Als ge al wat ouder wordt en de gezinnekes zijn gesticht heeft mobiel zijn er weinig tot niets meer met te maken.

Zowiezo, met autokes spelen doe ik niet meer. Heb wel mijn hobbies hoor, niet van dat... Maar tis de mentaliteit hier en de omgeving dat me begint tegen te steken... Daar mag je nog iedere week samen voor komen met duizend man... Als het u niet aanstaat, kwijnt ge weg.

En sorry, de strontgeur loopt hier de lente de spuuggaten uit. Ik woon hier letterlijk tussen boerenvelden he, omringd door akkers.
Buurman twee huizen verder heeft dan nog lekkere koeien die hij jaarlijks slacht en daar kan als het warm genoeg is ook heel wat stank van verder komen, abnormaal.

Ja mitgard, we kopen samen een app gebouw van loften en ieder een verdiep, de rest verhuren we. Met twee krijgde wss gemakkelijker de lening ej.

Mitgard
27 juli 2009, 19:07
schoon...

http://www.youtube.com/watch?v=hxwt0613t4Q

Nynorsk
27 juli 2009, 19:07
wil de vriendin ook terug naar antwerpen?

Nynorsk
27 juli 2009, 19:09
Ik woon hier letterlijk tussen boerenvelden he, omringd door akkers.


*jaloers*

ik heb zelf ook zo gewoond, nooit geen last gehad van mestgeur eigenlijk.

420yeahbaby
27 juli 2009, 19:13
ja die weet gelukkig dat het daar beter was...
maarja, zal zowiezo zijn tijd vragen terug te gaan...

Nynorsk
27 juli 2009, 19:14
ja die weet gelukkig dat het daar beter was...
maarja, zal zowiezo zijn tijd vragen terug te gaan...

en waarom zal dat tijd vragen?

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 19:19
ja die weet gelukkig dat het daar beter was...
maarja, zal zowiezo zijn tijd vragen terug te gaan...

Mwa, ik heb 3 buren rond mij.

Achter mij een die heeft heel het straat als zijn gebuur, een vrij gewichtige zelfstandige.
Aan de ene kant woont iemand die het graag net heeft, zo heeft 'm een vijvertje, een prieeltje, een zwembad, een jacuzzi, een grotere garage, korter gras, mooiere haag. 't Is niet lelijk zeker niet.
Aan de andere kant iemand die gemiddeld 2 keer in de week hun gras maaien. Verder zijn ze normaal.
Als ik weiden wil, dan stap ik in de wagen en rijdt een paar kilometer, juist hetzelfde met bossen. Er zit wat jeugd hier die nogal is wat zat door de straat komen dus dat is ook O.K.

Persoonlijk had ik graag nog wat groener gewoond, maar soit.


Wat houd u trouwens tegen om zelf te beginnen boeren? Schaf u kippen aan, zo een koebeest of een geitbeest. Zet wat gruuunsel, die toestanden.

Nynorsk
27 juli 2009, 19:21
Er zit wat jeugd hier die nogal is wat zat door de straat komen dus dat is ook O.K.

want dan heb je iets om op te mikken?

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 19:25
want dan heb je iets om op te mikken?

Maar nee, ik vind dat tof als je in je bed ligt en je hoort een 2 oude fietsen voorbij komen met zatte jeugd op die "stilletjes" aan het praten zijn.

Met vuur schiet ik zowieso niet buiten, het moet nog verantwoord blijven.:lol:

kiko
27 juli 2009, 19:26
Als ge al wat ouder wordt en de gezinnekes zijn gesticht heeft mobiel zijn er weinig tot niets meer met te maken.

Zowiezo, met autokes spelen doe ik niet meer. Heb wel mijn hobbies hoor, niet van dat... Maar tis de mentaliteit hier en de omgeving dat me begint tegen te steken... Daar mag je nog iedere week samen voor komen met duizend man... Als het u niet aanstaat, kwijnt ge weg.

En sorry, de strontgeur loopt hier de lente de spuuggaten uit. Ik woon hier letterlijk tussen boerenvelden he, omringd door akkers.
Buurman twee huizen verder heeft dan nog lekkere koeien die hij jaarlijks slacht en daar kan als het warm genoeg is ook heel wat stank van verder komen, abnormaal.

Ja mitgard, we kopen samen een app gebouw van loften en ieder een verdiep, de rest verhuren we. Met twee krijgde wss gemakkelijker de lening ej.
Los van het geurprobleem: velen zouden een moord doen om landelijk te leven zoals jij nu doet.

Ik kan begrijpen dat je er niet kunt aarden en je vrienden mist, maar voor het rustige leven valt ook iets te zeggen.

Mitgard
27 juli 2009, 19:34
Los van het geurprobleem: velen zouden een moord doen om landelijk te leven zoals jij nu doet.


en daarom moet hij dat ook maar leuk vinden of wat? :roll:

MaGNiFiCaT
27 juli 2009, 19:48
En de vrouw/vriendin? Heeft zij zin om terug te keren?
Waarom ben je ooit nr het platteland gaan wonen?
Je kunt eventueel nog zo'n half jaar of een jaar op de tanden bijten, je weet nooit dat het zal verbeteren?
Hoeveel km woon je van de stad? Het zal toch niet zo zijn dat de afstand tssn stad en jouw huis onoverbrugbaar zijn?

Maar ja, ik begrijp het: te ver van concertgebouwen, musea, winkelcentra, uitgaansgelegenheden, dienstencentra: het eist vele planningen en tijd, en al te vaak gaat men redeneren dat het sop de kool niet waard is: de benzine is duur en tijd is geld.

Jazeker
27 juli 2009, 19:49
Maar nee, ik vind dat tof als je in je bed ligt en je hoort een 2 oude fietsen voorbij komen met zatte jeugd op die "stilletjes" aan het praten zijn.

Dat mindert als je in bed legt en de halve stad aan zatte studenten komt rustig keuvelend aan 130dB door je straat. ;-)

Jazeker
27 juli 2009, 19:50
en daarom moet hij dat ook maar leuk vinden of wat? :roll:

Je bent dat tweede zinnetje vergeten quoten.

Mitgard
27 juli 2009, 19:53
Dat mindert als je in bed legt en de halve stad aan zatte studenten komt rustig keuvelend aan 130dB door je straat. ;-)

als je daar niet meer tegen kunt ben je oud aan 't worden en kun je idd beter de rust van den buiten opzoeken.

Mitgard
27 juli 2009, 19:55
Je bent dat tweede zinnetje vergeten quoten.

dat eerste zinnetje is zo typisch van 'ge zou dankbaar moeten zijn want anderen zouden dat leuk vinden', en daar krijg ik de schijt van.
wat hebben die anderen daarmee te maken?

kiko
27 juli 2009, 19:57
dat eerste zinnetje is zo typisch van 'ge zou dankbaar moeten zijn want anderen zouden dat leuk vinden', en daar krijg ik de schijt van.
Is er iets waar jij niet het schijt van krijgt ? Behalve jezelf uiteraard.

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 20:02
Dat mindert als je in bed legt en de halve stad aan zatte studenten komt rustig keuvelend aan 130dB door je straat. ;-)

Godverdoeme zatlappen zeg ik dan.

Jazeker
27 juli 2009, 20:13
als je daar niet meer tegen kunt ben je oud aan 't worden en kun je idd beter de rust van den buiten opzoeken.

Boh... ik hou wel van de charme van mijn provinciestadje. Maar of het nu hier of op den buiten is, er mag wel een uur staan op het op stelten zetten van een hele straat. Vroeger woonde ik in een dorpje nabij de boerenbuiten en zo'n haan die blijkbaar amfetamines krijgt om "beter te presteren" kon je bijwijlen als je met ogen blauwomrand en bloeddoorlopen vanonder het dekbed kwam piepen na de tienduizendste "kukelurekuuuuuu" op een half uur ook wel op moordgedachten brengen hoor. Heus niets te maken met leeftijd, tenzij je er nog bovenop wil gooien dat ik dan misschien mijn hele leven al "oud" ben geweest. Slapeloosheid door lawaai, stress, gejaagdheid, zorgen... een serieuze aanslag op de gezondheid.

dat eerste zinnetje is zo typisch van 'ge zou dankbaar moeten zijn want anderen zouden dat leuk vinden', en daar krijg ik de schijt van.
wat hebben die anderen daarmee te maken?

Gewoon dat zinnetje waarin hij zegt dat hij wel begrijpt dat 420yeahbaby er wegkwijnt.

Dus het komt neer op: Velen zouden verrukt zijn met een luxe-cruise, maar ik begrijp wel dat je er zeeziek van wordt. Niks mis mee.

Nynorsk
27 juli 2009, 20:16
als je daar niet meer tegen kunt ben je oud aan 't worden en kun je idd beter de rust van den buiten opzoeken.


ik ben al bejaard dan denk ik.
ik hou nogal van stilte om me heen.

MaGNiFiCaT
27 juli 2009, 20:37
Dat mindert als je in bed legt en de halve stad aan zatte studenten komt rustig keuvelend aan 130dB door je straat. ;-)

Oordopjes in de oren steken eh, dat zal veel helpen. Als ik 'elders' slaap, heb ik altijd oordopjes bij. Vanaf het moment ik een eerste keer ontwaak door lawaai, gaan die erin. En ik slaap dan ongestoord rustig verder.8-)

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 20:53
Boh... ik hou wel van de charme van mijn provinciestadje. Maar of het nu hier of op den buiten is, er mag wel een uur staan op het op stelten zetten van een hele straat. Vroeger woonde ik in een dorpje nabij de boerenbuiten en zo'n haan die blijkbaar amfetamines krijgt om "beter te presteren" kon je bijwijlen als je met ogen blauwomrand en bloeddoorlopen vanonder het dekbed kwam piepen na de tienduizendste "kukelurekuuuuuu" op een half uur ook wel op moordgedachten brengen hoor. Heus niets te maken met leeftijd, tenzij je er nog bovenop wil gooien dat ik dan misschien mijn hele leven al "oud" ben geweest. Slapeloosheid door lawaai, stress, gejaagdheid, zorgen... een serieuze aanslag op de gezondheid.


Als pré-puber was het dan ook de sport die beesten vakkundig het hoekje om te helpen:lol:.

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 20:55
Oordopjes in de oren steken eh, dat zal veel helpen. Als ik 'elders' slaap, heb ik altijd oordopjes bij. Vanaf het moment ik een eerste keer ontwaak door lawaai, gaan die erin. En ik slaap dan ongestoord rustig verder.8-)

Als ik een kussen heb dan slaap ik. Ik heb geslapen toen ze een heel dorp aan de gort aan het schieten waren, "nachtelijke acties om de grondcampgne voor te bereiden" zoals ze dat zegden.
Als ik een kussen heb, dan slaap ik. In blokken van 3 �* 4 uur.

berre
27 juli 2009, 20:55
Dat mindert als je in bed legt en de halve stad aan zatte studenten komt rustig keuvelend aan 130dB door je straat. ;-):cheer: zatte studenten die rustig keuvelend aan 130dB door leuven fietsen :cheer:

Dronkoers
27 juli 2009, 20:57
Ik woon binnen de 15 km van Crammerock, dus eigenlijk valt hier toch iets te beleven eh ;-)

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 20:59
Ik woon binnen de 15 km van Crammerock, dus eigenlijk valt hier toch iets te beleven eh ;-)

Al dat roar volk van over 't woater. Daar is altaaid wel iets te doen. Als ge goesting hebt in plezier.

Dronkoers
27 juli 2009, 21:00
Al dat roar volk van over 't woater. Daar is altaaid wel iets te doen. Als ge goesting hebt in plezier.

In Aantwaarpe valt nou ies echt giene zak te beleven :-P

berre
27 juli 2009, 21:02
In Aantwaarpe valt nou ies echt giene zak te beleven :-P²

leuven!

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 21:02
In Aantwaarpe valt nou ies echt giene zak te beleven :-P

Eila, wai hemme de meir, vreemdeling en Filippe Dewinter allemaal in één wereldstad.

Dronkoers
27 juli 2009, 21:08
Eila, wai hemme de meir, vreemdeling en Filippe Dewinter allemaal in één wereldstad.

Wij emmen polderbaantjes waar ge rally kunt rijden ;-)

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 21:09
Wij emmen polderbaantjes waar ge rally kunt rijden ;-)

Wai noemen da Dé Ring.

Dronkoers
27 juli 2009, 21:18
Wai noemen da Dé Ring.

Da's saai, daar kan iedereen 160 per uur :|

Jazeker
27 juli 2009, 21:20
²

leuven!

Gij zijt 1 van die studenten!

*grijpt zijn geweer*

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 21:21
Da's saai, daar kan iedereen 160 per uur :|

Ik kom af en toe zo eens een zotte François tegen, maar de brave Vlamingen weten dat het daar stikt van de nestkastjes.

Ik kan dat niet:lol:, maar als het water in u polderweggeske niet hoger is dan 2 meter en mijn chassis niet in heb midden op het zand blijft steken, geraak ik erdoor8-).

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 21:21
Gij zijt 1 van die studenten!

*grijpt zijn geweer*

Vetzak. Nog onverwacht ook :?.

Dronkoers
27 juli 2009, 21:25
Ik kom af en toe zo eens een zotte François tegen, maar de brave Vlamingen weten dat het daar stikt van de nestkastjes.

Ik kan dat niet:lol:, maar als het water in u polderweggeske niet hoger is dan 2 meter en mijn chassis niet in heb midden op het zand blijft steken, geraak ik erdoor8-).

De enige nestkastjes op de ring staan aan de kennedytunnel ;-)

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 21:26
De enige nestkastjes op de ring staan aan de kennedytunnel ;-)

Der in ook.
Ps: Er staan er volgens mij meer.

Twiee extra on den ouwe X (Antwerpen-X)
Twiee extra E313
Ienen van Braschoat nor 't Stad.

Dronkoers
27 juli 2009, 21:27
Der in ook.

Da's zever, want dan moest ik dagelijks een boete krijgen ;-)

Tavek
27 juli 2009, 21:28
Als ge al wat ouder wordt en de gezinnekes zijn gesticht heeft mobiel zijn er weinig tot niets meer met te maken.

Zowiezo, met autokes spelen doe ik niet meer. Heb wel mijn hobbies hoor, niet van dat... Maar tis de mentaliteit hier en de omgeving dat me begint tegen te steken... Daar mag je nog iedere week samen voor komen met duizend man... Als het u niet aanstaat, kwijnt ge weg.

En sorry, de strontgeur loopt hier de lente de spuuggaten uit. Ik woon hier letterlijk tussen boerenvelden he, omringd door akkers.
Buurman twee huizen verder heeft dan nog lekkere koeien die hij jaarlijks slacht en daar kan als het warm genoeg is ook heel wat stank van verder komen, abnormaal.

Ja mitgard, we kopen samen een app gebouw van loften en ieder een verdiep, de rest verhuren we. Met twee krijgde wss gemakkelijker de lening ej.


lol amai, ge woont rustig, met veel ruimte, veel groen, en nog klaagt ge.

Ik zou niet liever willen. Wil ik cultuur, mensen, drukte, dan stap ik in de auto en rijdt ge een 10-15 minuten he. Als ik werk en ik kom thuis geniet ik enorm van de stilte en de rust.

Onthaasting heet dat.

420yeahbaby
27 juli 2009, 21:29
Ik Wil Drukte Smog En Criminaliteit!!!!!!!!!!!!!!!

420yeahbaby
27 juli 2009, 21:30
In Aantwaarpe valt nou ies echt giene zak te beleven :-P

Ge zijt dan ook nooit verder dan de keyserlei, meir en groenplaats geraakt zeker? :p

Tavek
27 juli 2009, 21:30
ik ben al bejaard dan denk ik.
ik hou nogal van stilte om me heen.

Idem.

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 21:30
Da's zever, want dan moest ik dagelijks een boete krijgen ;-)

Zie edit.
http://www.gva.be/antwerpen/9-extra-flitspalen-op-ring-antwerpen.aspx

Dronkoers
27 juli 2009, 21:31
Ge zijt dan ook nooit verder dan de keyserlei, meir en groenplaats geraakt zeker? :p

Jammer genoeg wel :-P

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 21:31
Ge zijt dan ook nooit verder dan de keyserlei, meir en groenplaats geraakt zeker? :p
:cheer: Lombardevest :cheer:
;-).

Jazeker
27 juli 2009, 21:31
Ik Wil Drukte Smog En Criminaliteit!!!!!!!!!!!!!!!

Ehm... het Vlaams Belang gaat ook niet ver komen met u :|

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 21:32
Jammer genoeg wel :-P

Ik heb een levensverzekering, maar ik kom er ook niet graag.

berre
27 juli 2009, 21:32
Gij zijt 1 van die studenten!

*grijpt zijn geweer*ik zie die confrontatie op een dag nog echt gebeuren :-)

maar stiekem is jazeker jaloers op al die studenten ;-)

Dronkoers
27 juli 2009, 21:33
Zie edit.
http://www.gva.be/antwerpen/9-extra-flitspalen-op-ring-antwerpen.aspx

Typisch.

Echt typisch.

*Moet bier hebben om af te koelen*

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 21:34
Typisch.
Echt typisch.
*Moet bier hebben om af te koelen*

Niets aan de hand voor mij:lol:.

420yeahbaby
27 juli 2009, 21:35
Los van het geurprobleem: velen zouden een moord doen om landelijk te leven zoals jij nu doet.

Ik kan begrijpen dat je er niet kunt aarden en je vrienden mist, maar voor het rustige leven valt ook iets te zeggen.


ik wil niet rustig leven... Dat is niets voor mij. Ik hou van de stadsgeluiden...

Groen is goed, rust ook, maar niet voor constant.

En de vrouw/vriendin? Heeft zij zin om terug te keren?
Waarom ben je ooit nr het platteland gaan wonen?
Je kunt eventueel nog zo'n half jaar of een jaar op de tanden bijten, je weet nooit dat het zal verbeteren?
Hoeveel km woon je van de stad? Het zal toch niet zo zijn dat de afstand tssn stad en jouw huis onoverbrugbaar zijn?

Maar ja, ik begrijp het: te ver van concertgebouwen, musea, winkelcentra, uitgaansgelegenheden, dienstencentra: het eist vele planningen en tijd, en al te vaak gaat men redeneren dat het sop de kool niet waard is: de benzine is duur en tijd is geld.

Ja de vriendin zou ook terugwillen, gelukkig maar hangen hier nog wel even vast.
Ik ben naar hier gekomen voor mijn dochter een rustiger bestaan te gunnen, maar der zijn gelukkig nog paar rustige dorpkes te vinden niet al te ver van de stad. Ik woon ongeveer een uur van de stad af als ge doorpapt.

Als we dan naar daar gaan, ben ik altijd mega ongelukkig terug te keren. Daar ben ik thuis... Ik mis de gemakkelijkheid... Hier ist echt een ramp ... Alles zo ver van mekaar verwijderd...
Moest ik nu in Gent wonen zou het helemaal anders zijn. Maar daar wonen we zo'n dik half uurke vandaan.

Mwa, ik heb 3 buren rond mij.

Achter mij een die heeft heel het straat als zijn gebuur, een vrij gewichtige zelfstandige.
Aan de ene kant woont iemand die het graag net heeft, zo heeft 'm een vijvertje, een prieeltje, een zwembad, een jacuzzi, een grotere garage, korter gras, mooiere haag. 't Is niet lelijk zeker niet.
Aan de andere kant iemand die gemiddeld 2 keer in de week hun gras maaien. Verder zijn ze normaal.
Als ik weiden wil, dan stap ik in de wagen en rijdt een paar kilometer, juist hetzelfde met bossen. Er zit wat jeugd hier die nogal is wat zat door de straat komen dus dat is ook O.K.

Persoonlijk had ik graag nog wat groener gewoond, maar soit.


Wat houd u trouwens tegen om zelf te beginnen boeren? Schaf u kippen aan, zo een koebeest of een geitbeest. Zet wat gruuunsel, die toestanden.

Ik onderhoud, maar das allemaal zo bezigheedjes voor de tijd te vullen, mijn gedachte eraf te houden.
Maar blijf gedurig denken: IK HAD VERDOEMME NOOIT MOGEN WEGGAAN! (lees isn caps)

From_Vlaanderen
27 juli 2009, 21:39
Ik onderhoud, maar das allemaal zo bezigheedjes voor de tijd te vullen, mijn gedachte eraf te houden.
Maar blijf gedurig denken: IK HAD VERDOEMME NOOIT MOGEN WEGGAAN! (lees isn caps)

Ik heb ook ne keer met wat mensen gesproken die naar Oost-Malle trokken, die kwamen van Deurne. Die vrouw ging om de 2 dagen terug naar 't Stad:lol:.

Die man kon het wel min of meer keren daar. Hij zegde nog: Da is ier goe, ge hed wa gruun, ver te moutanbaike enzo, schole dat hedde ok, en veral wainig zwartzakken;-), ergo waainig criminaliteit.

Bwa zei ik: Ge ziet ze niet, maar ze is er wel.

van Maerlant
27 juli 2009, 21:54
Tja, ieder zijn voorkeur. Ik zit op kot in Leuven (granted, niet echt een grootstad), en ik ben altijd content als ik terug kan gaan naar mijn boerendorpke. Als ik een paar dagen bij mijn vriendin zit (zo ver in de Limburg dat ge er bijna aan de andere kant weer uitkomt) ben ik ook op mijn gemak. Groen, stilte en aangename mensen. Steden zijn niets voor mij. Altijd heb ik de geur van een pas bemest veld verkozen boven die van afval, opgedroogde pis (alles verdwijnt behalve de stank!) en uitlaatgassen. In de week Leuven, thuis zit ik op 10 kilometer van Brussel, dus stad genoeg. Maar ik weet dat ik altijd zal terugkeren naar het buitenleven :)

Ah ja, nachtlawaai van 30 zatte studenten in go-cars stoort mij enorm. Zeker als ge om 6 uur op moet om gratis uw kloten te gaan afdraaien in dat rotte ziekenhuis (stage noemen ze dat). Bah, studenten :roll:

Nynorsk
27 juli 2009, 21:54
waarom ga je een uur van de stad waar je vaak naartoe wil gaan wonen?

Libro
27 juli 2009, 21:58
Wat als ge verhuist zijt en de locatie heeft u niets te bieden?
Wat als je stil wegkwijnt in een boerengat waar amper iet te beleven valt?

-Opnieuw verhuizen
-Een drugshol openen en kijken naar de reactie van de buren
-Een topless bar openen en hopen dat Graziëlla in de buurt woont
-Een maand verlof nemen en toch nog die droomreis maken
-...

't Is maar dat 'k zelf af en toe ook dat gevoel heb (maar dan over heel mijn leven) en naar uitwegen aan 't zoeken ben.

berre
27 juli 2009, 22:00
-Opnieuw verhuizen
-Een drugshol openen en kijken naar de reactie van de buren
-Een topless bar openen en hopen dat Graziëlla in de buurt woont
-Een maand verlof nemen en toch nog die droomreis maken
-...
een atoombom laten ontploffen bij de buren, da's altijd lachen geblazen! :-)

Libro
28 juli 2009, 14:33
een atoombom laten ontploffen bij de buren, da's altijd lachen geblazen! :-)

Nog eentje om het af te leren: op het kerkplein een gay pride organiseren met als eindpunt het duivenlokaal

debbie
28 juli 2009, 18:52
Mijn dochter is altijd boeiend. Maar ik ben nog altijd mijn eigen persoon he.
Als zij aan het slapen gaat of de mama let er op moet ik ook wat aan handen hebben.
Dat was ooit drinken :)
Blowen nu? neen fel geminderd, geen prioriteit meer.

Facebook en netlog etc.. neen niet mijn ding, ik heb dat nooit gehad.

Andere prioriteiten? Ga zowiezo dagelijks met de hond wandelen, ahja logisch he lol.

Ik ga nu ook geregeld als het goed weer is rollerbladen.. Maar die stomme boerenvelden ben ik meer dan moe gezien als stadsmens.

Ik word het echt maar niet gewoon.

EDIT: Denk dat ik dan toch maar alles in gang ga steken om terug naar Antwerpen te wederkeren... Ik kan het echt niet gewoon worden en woon hier nu meer dan een jaar. Ik kwijn met de dag meer en meer weg.

Ik denk dat het idd het beste is om daar weg te gaan. Een plattelandsmens wordt helemaal zot in de stad en een stadsmens wordt zot op het platteland. Dat is niet vol te houden op den duur. Ik denk dat je zelf wel ergens beseft dat je een keuze zal moeten maken voor jezelf. Ga ervoor !!!

Dronkoers
28 juli 2009, 18:56
Ik denk dat het idd het beste is om daar weg te gaan. Een plattelandsmens wordt helemaal zot in de stad en een stadsmens wordt zot op het platteland. Dat is niet vol te houden op den duur. Ik denk dat je zelf wel ergens beseft dat je een keuze zal moeten maken voor jezelf. Ga ervoor !!!

Ik word overal zot :-(

debbie
28 juli 2009, 18:58
Los van het geurprobleem: velen zouden een moord doen om landelijk te leven zoals jij nu doet.

Ik kan begrijpen dat je er niet kunt aarden en je vrienden mist, maar voor het rustige leven valt ook iets te zeggen.

Kan leuk zijn in de zomer, lekker rustig, in tuintje zitten,... maar in de winter ga je daar kapot.... ik toch. En in Belgîë is de zomer maar heel kort natuurlijk. Dan zit je daar in zo'n eenzaam gat, ver weg van de bewoonde wereld, niets te beleven, eenzaam en de stilte wordt moordend ... Bah, niets voor mij hoor.

debbie
28 juli 2009, 18:59
Ik word overal zot :-(

Hahaha, waarom geloof ik daar niets van? :-D

Dronkoers
28 juli 2009, 19:00
Kan leuk zijn in de zomer, lekker rustig, in tuintje zitten,... maar in de winter ga je daar kapot.... ik toch. En in Belgîë is de zomer maar heel kort natuurlijk. Dan zit je daar in zo'n eenzaam gat, ver weg van de bewoonde wereld, niets te beleven, eenzaam en de stilte wordt moordend ... Bah, niets voor mij hoor.

Zomers zijn hier 9 maanden tegenwoordig :-(

Dronkoers
28 juli 2009, 19:01
Hahaha, waarom geloof ik daar niets van? :-D

Omdat ze u wijsgemaakt hebben dat ge niks van Dronkoers moogt geloven? ;-)

debbie
28 juli 2009, 19:06
Zomers zijn hier 9 maanden tegenwoordig :-(

Niets van, met drie maanden mogen we al ferm blij zijn. Het is 9 maanden donker en grijs

debbie
28 juli 2009, 19:07
Omdat ze u wijsgemaakt hebben dat ge niks van Dronkoers moogt geloven? ;-)

Ja idd, dronkoers is een vrolijk mens :-D

Tavek
28 juli 2009, 19:09
Als werkende mens moet ik niet veel hebben van die dagen dat de temperatuur 25+ is.

Ik ben erg blij als het tussen 20 en 25 ligt, dat is voor mij genietbare zomer.

En een goeie winter met veel sneeuw en ijs kan ik ook apprecieren ;)

Dronkoers
28 juli 2009, 19:15
Niets van, met drie maanden mogen we al ferm blij zijn. Het is 9 maanden donker en grijs

donker, grijs en 39 graden :-D

<!-- / message -->
28 juli 2009, 19:15
Hier moed en overtuiging verzamelen om het te berde te kunnen brengen bij de vrouw.

Terug naar sociaal drinken, dat is alles wat ge wilt? Dat is alles wat het leven u kan bieden ?

debbie
28 juli 2009, 19:19
Moest ik alleen zijn, ik zou meteen in Brussel gaan wonen. Ik wil leven zien, tussen de mensen zitten, ik wil als ik 's nachts wakker word door mijn raam kijken en zien dat het leven doorgaat,... Ik wil in slaap vallen met de geluiden van het leven en ermee wakker worden worden ook.

Ben het kotsbeu in dit dorp dat zo erg dood is. Het voelt alsof de wereld vergaan is hier. Dit is niets voor mij, ik heb er echt de pest aan. En het gekke is dat voor mij de mooiste plek op aarde zich bovenop de Oostenrijkse bergen bevindt. Ik hou enorm veel van de natuur, van de kabbelende beekjes, van de stilte, van de koeien en hun koebellen... dan zweef ik gewoon. Dan ben ik in de hemel. Maar wat wij hier groen noemen is gewoon één of ander achterlijk dorp.

Derk de Tweede
28 juli 2009, 19:27
Ik word overal zot :-(

word :roll:

Dronkoers
28 juli 2009, 19:35
word :roll:

Nu schrijf ik eens zonder dt-fout, dan nog vinden ze iets eh ;-)

Derk de Tweede
28 juli 2009, 19:35
Mijn dochter is altijd boeiend. Maar ik ben nog altijd mijn eigen persoon he.
Als zij aan het slapen gaat of de mama let er op moet ik ook wat aan handen hebben.
Dat was ooit drinken :)
Blowen nu? neen fel geminderd, geen prioriteit meer.

Facebook en netlog etc.. neen niet mijn ding, ik heb dat nooit gehad.

Andere prioriteiten? Ga zowiezo dagelijks met de hond wandelen, ahja logisch he lol.

Ik ga nu ook geregeld als het goed weer is rollerbladen.. Maar die stomme boerenvelden ben ik meer dan moe gezien als stadsmens.

Ik word het echt maar niet gewoon.

EDIT: Denk dat ik dan toch maar alles in gang ga steken om terug naar Antwerpen te wederkeren... Ik kan het echt niet gewoon worden en woon hier nu meer dan een jaar. Ik kwijn met de dag meer en meer weg.

Mijn dorp is geen Antwerpen met zijn 85.000 inwoners (was ooit 110.000).
Maar hoe eerder ik hier weg ben en mij ergens kan neervleien in de Voerstreek, Salland of desnoods op mijn oude woonoord het eiland Vlieland des te beter.
Ik heb in Het Dorp aan het IJ gewoond en in Londen, maar ik zie geen enkel voordeel in een stad.
Te druk, files en die onbehoudenheid van stadse mensen.
Vooral Londen (Hammersmith) was echt erg.

Jazeker
28 juli 2009, 19:36
Ik word overal zat :-(

Had iemand deze open deur reeds ingestampt? Zoniet dan neem ik een patent.

Derk de Tweede
28 juli 2009, 19:36
Nu schrijf ik eens zonder dt-fout, dan nog vinden ze iets eh ;-)

Ollands geintje hoor! ;-)

Mitgard
28 juli 2009, 19:43
straks ga ik weer naar A.
afspraak met een oud lief.

Tavek
28 juli 2009, 19:47
even dus van bil gaan....nice

Jazeker
28 juli 2009, 19:48
Ik zit ergens soms ook met dat dilemma. Denk dan van "tijd dat ik me een appartementje koop en me wat in steen gegoten financiële zekerheid verschaf". Naast andere zaken is er toch steeds eentje dat de kop blijft opsteken en dat is wel waar ik dan zou willen wonen. Een slaapdorp vol pendelaars waar je kan proeven van de rust en kalmte die je zo vaak mist in de achtbaan van het leven waar je moet hollen, filerijden, haasten en minstens 8 uur per dag doorbrengt in een industrieterrein met weinig groen, of het kleine stadje met zijn charmante gebouwen, wandelafstand tot alles wat je nodig hebt en veel leven op straat, maar ook met zijn lawaaierige mensen en verkeer op momenten dat je hoort het jachtige leven even achter te laten en jezelf wat rust wil gunnen.

Ik vind dat een serieus dilemma. Tot ik daar uit ben, blijf ik toch even huren.

Jazeker
28 juli 2009, 19:49
straks ga ik weer naar A.
afspraak met een oud lief.

In Aarschot dan nog wel? Enkel Tienen is saaier...



;-)

Mitgard
28 juli 2009, 19:56
even dus van bil gaan....nice

ooit is de vonk terug overgeslaan op valentijnsdag.
in een pashokje van de h&m...

zotte jaren. :-P

Zwartengeel
28 juli 2009, 19:56
Ik zit ergens soms ook met dat dilemma. Denk dan van "tijd dat ik me een appartementje koop en me wat in steen gegoten financiële zekerheid verschaf". Naast andere zaken is er toch steeds eentje dat de kop blijft opsteken en dat is wel waar ik dan zou willen wonen. Een slaapdorp vol pendelaars waar je kan proeven van de rust en kalmte die je zo vaak mist in de achtbaan van het leven waar je moet hollen, filerijden, haasten en minstens 8 uur per dag doorbrengt in een industrieterrein met weinig groen, of het kleine stadje met zijn charmante gebouwen, wandelafstand tot alles wat je nodig hebt en veel leven op straat, maar ook met zijn lawaaierige mensen en verkeer op momenten dat je hoort het jachtige leven even achter te laten en jezelf wat rust wil gunnen.

Ik vind dat een serieus dilemma. Tot ik daar uit ben, blijf ik toch even huren.

Voor mij is de keuze eigenlijk snel gemaakt. Ik woon al heel mijn leven in hetzelfde dorp en ik zie mijzelf dan ook niet nu nog zomaar ineens naar de stad trekken. Ik ben de rust en de kalmte hier gewoon en indien ik nu nog zou verhuizen naar ergens midden in het beton, zou ik er totaal niet aarden.

Tavek
28 juli 2009, 19:57
Ik zit ergens soms ook met dat dilemma. Denk dan van "tijd dat ik me een appartementje koop en me wat in steen gegoten financiële zekerheid verschaf". Naast andere zaken is er toch steeds eentje dat de kop blijft opsteken en dat is wel waar ik dan zou willen wonen. Een slaapdorp vol pendelaars waar je kan proeven van de rust en kalmte die je zo vaak mist in de achtbaan van het leven waar je moet hollen, filerijden, haasten en minstens 8 uur per dag doorbrengt in een industrieterrein met weinig groen, of het kleine stadje met zijn charmante gebouwen, wandelafstand tot alles wat je nodig hebt en veel leven op straat, maar ook met zijn lawaaierige mensen en verkeer op momenten dat je hoort het jachtige leven even achter te laten en jezelf wat rust wil gunnen.

Ik vind dat een serieus dilemma. Tot ik daar uit ben, blijf ik toch even huren.

Mijn droom: een rustig boerderijtje ergens in the middle of nowhere waar ik me kan bezighouden met het kweken van olijven, druiven, tomaten en ander lekkers....en met het ritme van de natuur leven.

Mitgard
28 juli 2009, 19:58
In Aarschot dan nog wel? Enkel Tienen is saaier...



;-)


er is maar een stad die A heet.

http://www.youtube.com/watch?v=-7578G-7owM

:-P

Mitgard
28 juli 2009, 19:59
Mijn droom: een rustig boerderijtje ergens in the middle of nowhere waar ik me kan bezighouden met het kweken van olijven, druiven, tomaten en ander lekkers....en met het ritme van de natuur leven.

wij kunnen misschien nog zaken doen. ;-)

Dronkoers
28 juli 2009, 20:08
Ollands geintje hoor! ;-)
't Is u vergeven, mijn zoon ;-)
straks ga ik weer naar A.
afspraak met een oud lief.

Go get her tiger :-)

Dronkoers
28 juli 2009, 20:08
Had iemand deze open deur reeds ingestampt? Zoniet dan neem ik een patent.

:-D

Jazeker
28 juli 2009, 20:16
er is maar een stad die A heet.

http://www.youtube.com/watch?v=-7578G-7owM

:-P

Waar is "De lichtjes van de Schelde" gebleven :cry:

kiko
28 juli 2009, 21:02
De stad en het platteland als woonhabitat vergelijken is eerder onzinning, beiden hebben hun voor- en nadelen.

Toch valt het op dat mensen veelal terugkeren of verlangen naar wat ze gewend zijn. Iemand die gewend is om in de rust en in het groen te wonen, en daar in opgegroeid is, ziet de stad vooral als een vuile, drukke, asfalten en lawaaierige drukte.

Mensen die de stad gewend zijn, zien het platteland dan weer als bekrompen, gruwelijk saai en ver weg van alles.

From_Vlaanderen
28 juli 2009, 21:56
Als werkende mens moet ik niet veel hebben van die dagen dat de temperatuur 25+ is.

Ik ben erg blij als het tussen 20 en 25 ligt, dat is voor mij genietbare zomer.

En een goeie winter met veel sneeuw en ijs kan ik ook apprecieren ;)
²

From_Vlaanderen
28 juli 2009, 22:01
De stad en het platteland als woonhabitat vergelijken is eerder onzinning, beiden hebben hun voor- en nadelen.

Toch valt het op dat mensen veelal terugkeren of verlangen naar wat ze gewend zijn.

Ik ben blij dat ik min of meer op het platteland ben grootgebracht, hoewel als ik in de stad was grootgebracht had ik misschien wél iets gedaan dat een logisch gevolg zou zijn op mijn studiekeuze.
Lijkt de zin onlogisch? Dat kan.

Mitgard
28 juli 2009, 22:03
from_vlaanderen is hier!

zoek dekking!

From_Vlaanderen
28 juli 2009, 22:06
from_vlaanderen is hier!
zoek dekking!

Gene schrik 't ligt toch uit elkaar, 'k moet nog wat onderdelen laten overkomen uit Engeland.

Mitgard
28 juli 2009, 22:09
*en als de lente komt dan breng ik jou... onderdelen uit engeland... *

From_Vlaanderen
28 juli 2009, 22:10
*en als de lente komt dan breng ik jou... onderdelen uit engeland... *

Binnen de EU, love it:-D.

420yeahbaby
28 juli 2009, 23:40
En zo is dat kiko slimme gast gij

Anyway mannen, de werken zijn in gang gezet.
Beetje besproken met mijn vriendin, en ik zen morgen naar Antwerpen voor nieuw werk te zoeken.
Ik ga wel over en het weer moeten als ik aangenomen word..

Maar dat heb ik er meer dan GENOEG voor over...

Screw you E. Flanders, I'm going home (a la cartman)

From_Vlaanderen
28 juli 2009, 23:41
Mijn mening: Vraag een overbruggingskrediet, verhuis en eet 3 maand confituur.

From_Vlaanderen
28 juli 2009, 23:42
En zo is dat kiko slimme gast gij

Anyway mannen, de werken zijn in gang gezet.
Beetje besproken met mijn vriendin, en ik zen morgen naar Antwerpen voor nieuw werk te zoeken.
Ik ga wel over en het weer moeten als ik aangenomen wordt..

Maar dat heb ik er meer dan GENOEG voor over...

Screw you E. Flanders, I'm going home (a la cartman)

Ik zou dat ook doen, maar ik hou van al dat gruun hier.

420yeahbaby
28 juli 2009, 23:51
Ja voila.... hoe langer ik hier ben hoe mee depri ik word.
Ik verlies letterlijk mezelf... Terug naar daar se :)
Ik hou jullie op de hoogte, love you all

From_Vlaanderen
28 juli 2009, 23:53
Ja voila.... hoe langer ik hier ben hoe mee depri ik word.
Ik verlies letterlijk mezelf... Terug naar daar se :)

Straf, zeer straf. Ik wordt daar ook depri als ik daar te lang zit.

From_Vlaanderen
28 juli 2009, 23:55
Iedereen jaagt geluk achterna, waarom zou 420yeahbaby dat niet mogen.
Ga ervoor!

420yeahbaby
29 juli 2009, 00:01
Thanks man :)
Ik kan me wel afleiden, maar kmoet me ook compleet kunnen voelen he...

:D ben toch blij da ik da ff allemaal kon afschrijven hier....
Politics.be k&k heeft haar doel bewezen :)