PDA

View Full Version : Ingenieus zijn die Koreanen wel!


Libro
5 augustus 2009, 14:24
http://www.autoweek.nl/images/800/3/4139b142e92db1675ddea0ff486f7e93.jpg
Zelfgemaakte katapult waarmee de bezetters van de Sangyongfabriek de ordetroepen op afstand proberen te houden.

Andy
5 augustus 2009, 14:32
't Is niet genoeg gebleken blijkbaar. :|


Tientallen gewonden bij bestorming Zuid-Koreaanse fabriek
Bij de bestorming van de bezette Zuid-Koreaanse autofabriek Ssangyong zijn tientallen mensen gewond geraakt. Zowel aan de kant van de stakende arbeiders als aan de kant van de politie vielen er gewonden. Twee arbeiders vielen van het dak en zouden er erg aan toe zijn.

Maar liefst 4.000 agenten vielen de bezette Ssongyang-fabriek binnen. Daar wordt al meer dan twee maanden gestaakt. Zo'n 550 ontslagen personeelsleden bezetten de fabriek en barricadeerden de ingang. Bij de bestorming werden onder meer een helikopter en traangas ingezet. De arbeiders bekogelden de ordediensten met brandbommen en staken autobanden in brand. Volgens lokale media was de omgeving van de fabriek herschapen in een slagveld.

Het bedrijf kondigde in april aan dat een derde van het personeel, zo'n 2.650 arbeiders, moesten afvloeien. (belga/bdr)
05/08/09 13u33

bron (http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Financiele-crisis/article/detail/957386/2009/08/05/Tientallen-gewonden-bij-bestorming-Zuid-Koreaanse-fabriek.dhtml)

bgf324
5 augustus 2009, 15:17
http://www.autoweek.nl/images/800/3/4139b142e92db1675ddea0ff486f7e93.jpg
Zelfgemaakte katapult waarmee de bezetters van de Sangyongfabriek de ordetroepen op afstand proberen te houden.


Zo gaan ze die kernkop nooit de lucht in krijgen. :twisted:

filosoof
5 augustus 2009, 15:20
Zo gaan ze die kernkop nooit de lucht in krijgen. :twisted:Ssanyong is Zuid-Korea, de kernkop Noord-Korea.

Andy
5 augustus 2009, 15:21
Zo gaan ze die kernkop nooit de lucht in krijgen. :twisted:
Die fabriek staat in Zuid-Korea. Moeten we dat land nu niet aanklagen wegens het gewelddadig beëindigen van die actie?

Omar Torrijos
5 augustus 2009, 15:35
Koreanen... I'd Gladly fight by their side in any global crisis ;-)

driewerf
5 augustus 2009, 15:58
orspronkelijk geplaatst door De Morgen
Tientallen gewonden bij bestorming Zuid-Koreaanse fabriek
Bij de bestorming van de bezette Zuid-Koreaanse autofabriek Ssangyong zijn tientallen mensen gewond geraakt. Zowel aan de kant van de stakende arbeiders als aan de kant van de politie vielen er gewonden. Twee arbeiders vielen van het dak en zouden er erg aan toe zijn.

Maar liefst 4.000 agenten vielen de bezette Ssongyang-fabriek binnen. Daar wordt al meer dan twee maanden gestaakt. Zo'n 550 ontslagen personeelsleden bezetten de fabriek en barricadeerden de ingang. Bij de bestorming werden onder meer een helikopter en traangas ingezet. De arbeiders bekogelden de ordediensten met brandbommen en staken autobanden in brand. Volgens lokale media was de omgeving van de fabriek herschapen in een slagveld.

Het bedrijf kondigde in april aan dat een derde van het personeel, zo'n 2.650 arbeiders, moesten afvloeien. (belga/bdr)
05/08/09 13u33

en dat betitelt zichzelf als kwaliteitspers.

Andy
5 augustus 2009, 16:02
en dat betitelt zichzelf als kwaliteitspers.
Als het een troost kan zijn: ook niet-zelfverklaarde kwaliteitsmedia als hln namen de inconsequente versie van Belga over.

An Arkos
5 augustus 2009, 20:46
In Korea kunnen ze wel een potje rellen, ja.
http://www.youtube.com/watch?v=7qsdvTaFskc&feature=related

Geert C
5 augustus 2009, 21:29
Als het een troost kan zijn: ook niet-zelfverklaarde kwaliteitsmedia als hln namen de inconsequente versie van Belga over.
Volgens mij heeft iemand bij Belga zich een breuk gelachen. :-D

Jedd
5 augustus 2009, 22:58
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4b/SsangYong_Rodius_24-12-06_1629.jpg

ingenieus zijn ze wel

jammer dat he zowat de lelijkste auto aller tijden heeft opgeleverd

From_Vlaanderen
5 augustus 2009, 23:01
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4b/SsangYong_Rodius_24-12-06_1629.jpg

ingenieus zijn ze wel

jammer dat he zowat de lelijkste auto aller tijden heeft opgeleverd

Graaf bakske.
Een Mercedes met daarboven nog wat metaal.

driewerf
6 augustus 2009, 07:44
Als het een troost kan zijn: ook niet-zelfverklaarde kwaliteitsmedia als hln namen de inconsequente versie van Belga over.

Dat troost mij niet.
In tegendeel, het stemt mij droef. En het bevestigt wat ik al reeds lang wist. Dat de vermeende pluraliteit van ons medialandschap schijn is, en zich beperkt tot de lay-out. Iedereen neemt klakkeloos Belga-berichtgeving over en daarmee is de kous af.

maddox
6 augustus 2009, 09:18
Die Rhodius heeft nog een beetje persoonlijkheid. Weliswaar de persoonlijkheid van een bastaardzoon van een prostituee en een 15de rangs politicus.

In vergelijking met de Fiat Multipla is dat nog zeer royaal vergeleken, en scheert het eenzame toppen ter hoogte van de eerbaarheid en functionaliteit van de Belgische tak van de Seksen Coburgers.

Dronkoers
6 augustus 2009, 09:34
http://designercars.nl/biler/Subaru-Impreza-29.jpg

skaldis
6 augustus 2009, 13:01
Dat troost mij niet.
In tegendeel, het stemt mij droef. En het bevestigt wat ik al reeds lang wist. Dat de vermeende pluraliteit van ons medialandschap schijn is, en zich beperkt tot de lay-out. Iedereen neemt klakkeloos Belga-berichtgeving over en daarmee is de kous af.

Dat heet objectiviteit.

Andy
6 augustus 2009, 13:25
Dat heet objectiviteit.
of winstmaximalisatie, persvrijheid, de werking van de markt,...

illwill
6 augustus 2009, 13:32
http://www.autoweek.nl/images/800/3/4139b142e92db1675ddea0ff486f7e93.jpg
Zelfgemaakte katapult waarmee de bezetters van de Sangyongfabriek de ordetroepen op afstand proberen te houden.

Ik weet niet hoor, maar dergelijke katapults maakten wij ook toen we een jaar of 10 waren...ingenieus? Een V en een rubber...that's it. Een hersenchirurg heb je nu ook weer niet nodig denk ik. :lol:

Libro
6 augustus 2009, 13:50
Ik weet niet hoor, maar dergelijke katapults maakten wij ook toen we een jaar of 10 waren...ingenieus? Een V en een rubber...that's it. Een hersenchirurg heb je nu ook weer niet nodig denk ik. :lol:

Ah, jij kon al lassen op uw 10e?

From_Vlaanderen
6 augustus 2009, 22:25
Ah, jij kon al lassen op uw 10e?

Tuurlijk

maddox
6 augustus 2009, 22:32
Is er aan gelast door die mannen? Het lijkt me een mislukte antenne waar ze een rubberen band aan gebonden hebben.

Als het voor het doel gemaakt zou zijn, in zo'n fabriek, moet het toch beter kunnen nietwaar.

Een stuk buis, een goed passend projectiel, en een grote persluchttank.

Of een straffere versie, die geen perslucht gebruikt maar een zuurstof/propaan mengsel.

Om nu hier in huis een persluchtkanon te bouwen, als het nodig is, kost me ongeveer 2 uurtjes, waarvan het meeste tijd gaat zitten in het maken van de projectielen.
Het zal maar een 32mm L50 zijn, want da's de enige buis die ik nu in huis heb die voldoet.

From_Vlaanderen
6 augustus 2009, 22:34
Of een straffere versie, die geen perslucht gebruikt maar een zuurstof/propaan mengsel.



Zit meer bar achter als bij perslucht?

maddox
6 augustus 2009, 22:45
Nogal, als je het het mengt in de juiste verhouding en dan ontsteekt.


Je vult de ontploffingskamer tot .2 bar ofzo, en dan BOEM, veel waterdamp, veel CO2 een bult hitte en een projectiel dat vlotjes vooruit gaat.

Het grote voordeel is dat je geen grote buffertank nodig hebt dan.

Libro
7 augustus 2009, 10:06
Is er aan gelast door die mannen? Het lijkt me een mislukte antenne waar ze een rubberen band aan gebonden hebben.
Het lijkt mij toch een geïmproviseerde katapult. Niet vergeten, die mannen werken in een autofabriek waar er wel ergens een goede lasser rondloopt en waar er hier en daar wel wat verloren buiskes liggen.

Libro
7 augustus 2009, 12:25
Tuurlijk

Respect!

From_Vlaanderen
7 augustus 2009, 22:17
Respect!

Ps: Dat was solderen ze:lol:, maar soit, ge zet staafkes aan elkaar hé.

Libro
7 augustus 2009, 23:17
Ps: Dat was solderen ze:lol:, Gij deugniet :lol: maar soit, ge zet staafkes aan elkaar hé.Jij moet jurist en/of politieker worden.

From_Vlaanderen
7 augustus 2009, 23:21
Gij deugniet :lol: Jij moet jurist en/of politieker worden.

Dat zou ik nog wel willen doen. Niet te hard werken, goei pree.

Toch ik zou te veel statements maken. Met een convooi van landrovers naar een milieu top gaan, voordat ik het parlement binnentreed heel opzichtig mijn mes afgeven aan de balie. Zo moet dat!