PDA

View Full Version : Extremistische leider omgekomen tijdens gevechten in Gaza


born2bewild
16 augustus 2009, 00:19
Abdel Latif Moussa is komen te gaan.
erg he?
Gaat de VRT de begrafenis rechstreeks uitzenden?

Andy
16 augustus 2009, 00:29
Moeten de voorstanders van de war on terror of de oorlog tegen Al Quaida nu Hamas niet feliciteren en opnemen in de coalition of the willing? De verdeel en heers-strategie in volle glorie...

Nr.10
16 augustus 2009, 02:54
De putch van de zelfverklaarde emir van de bananrepubliek Gaza.
Theater van de betere soort, voor wie de zaken vanop afstand bekijkt.
Op het terrein is de situatie natuurlijk dramatish.
Gaza is een quasi-gevangenis.

porpo
16 augustus 2009, 03:50
Enerzijds bewijst hamas dat er geen plaats voor actieve, praktische en in de maatschappij rol spelende takfiri ideologie (http://en.wikipedia.org/wiki/Takfiri) in Gaza mag zijn, en anderzijds is het indd een vorm van verdeel en heers.


De putch van de zelfverklaarde emir van de bananrepubliek Gaza.
Theater van de betere soort, voor wie de zaken vanop afstand bekijkt.
Op het terrein is de situatie natuurlijk dramatish.
Gaza is een quasi-gevangenis.

Zeer duidelijk.

born2bewild
16 augustus 2009, 07:10
Moeten de voorstanders van de war on terror of de oorlog tegen Al Quaida nu Hamas niet feliciteren en opnemen in de coalition of the willing? De verdeel en heers-strategie in volle glorie...

de wereld is een betere plaats geworden
kunnen we eens gewoon blij zijn?

Andy
16 augustus 2009, 08:05
de wereld is een betere plaats geworden
kunnen we eens gewoon blij zijn?
Als het doden van tegenstanders een aanvaardbare optie is, dan heb je wellicht gelijk. Ik verkies echter daar waar nodig arrestaties, inbeschuldigingstellingen, gerechtelijke onderzoeken en eventueel veroordelingen. Dat is waarschijnlijk het verschil tussen iemand die probeert enkele democratische opvattingen te recupereren en iemand die onder invloed van een mediatieke hysterie zijn sadisme en cynisme de vrije loop laat.

Pericles
16 augustus 2009, 08:18
Als het gewelddadig doden van tegenstanders een aanvaardbare optie is, dan heb je wellicht gelijk. Ik verkies echter daar waar nodig arrestaties, inbeschuldigingstellingen, gerechtelijke onderzoeken en eventueel veroordelingen. Dat is waarschijnlijk het verschil tussen iemand die probeert enkele democratische opvattingen te recupereren en iemand die onder invloed van een mediatieke hysterie zijn sadisme en cynisme de vrije loop laat.

Ge moet dat zo niet bekijken Andy. Mekaar kapotmaken is daar een folkloristisch gebeuren. Ge moet die mensen hun tradities niet afpakken. Cultuurbarbaar. :lol::lol:

Andy
16 augustus 2009, 08:25
Ge moet dat zo niet bekijken Andy. Mekaar kapotmaken is daar een folkloristisch gebeuren. Ge moet die mensen hun tradities niet afpakken. Cultuurbarbaar. :lol::lol:
Uw post plaatst mij voor een serieus probleem. Ik geloof immers dat mensen dmv hun ratio en enkele morele overtuigingen een zinnig wereldbeeld kunnen vormen en op basis daarvan kunnen functioneren in een quasi-democratisch systeem. Bij postings als deze vermoed ik echter dat bij sommigen de conditionering en de afstomping een point of no return bereikten. In tegenstelling tot anderen bekijk ik u nog steeds als mens, maar dan eentje van de zieke soort. Ik ben geen psycholoog, en wens me dan ook te onthouden van meer specifieke kwalificaties als psychopaat. Mensen zonder enige redelijkheid (verloren door conditionering) of morele opvattingen (verloren door afstompend cynisme) kunnen volgens mij dan nog enkel heropgevoed worden. Tot zolang kan ik niet anders dan 'grapjes' als de uwe als ziektebeeld te bekijken.

born2bewild
16 augustus 2009, 08:30
Als het gewelddadig doden van tegenstanders een aanvaardbare optie is, dan heb je wellicht gelijk. Ik verkies echter daar waar nodig arrestaties, inbeschuldigingstellingen, gerechtelijke onderzoeken en eventueel veroordelingen. Dat is waarschijnlijk het verschil tussen iemand die probeert enkele democratische opvattingen te recupereren en iemand die onder invloed van een mediatieke hysterie zijn sadisme en cynisme de vrije loop laat.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4275629&postcount=97

:roll:

de cd&v met straatlengte geklopt in tsjeefsheid

born2bewild
16 augustus 2009, 08:32
ge ziet het pericles.
't is niet Hamas , Al Qaida of de Taliban.
Neenee, GIJ zijt de psychopaat en ik ben de sadist

hotschizodiscocop
16 augustus 2009, 08:34
Moeten de voorstanders van de war on terror of de oorlog tegen Al Quaida nu Hamas niet feliciteren en opnemen in de coalition of the willing? De verdeel en heers-strategie in volle glorie...

De war on terror? De oorlog tegen alquaida? Amai gij hebt ook een chipke van het Ministerie van Propaganda ingeplant gekregen zeker? :-P

Andy
16 augustus 2009, 08:42
http://forum.politics.be/showpost.php?p=4275629&postcount=97

:roll:

de cd&v met straatlengte geklopt in tsjeefsheid
Die post heeft het over terreur, niet over het doden van mensen, dat maakt u ervan. Die post was een reactie op een verbod op partijen die terreur niet afzweerden, wat iets anders is dan een verbod op partijen die het doden van mensen niet afzweerden.

Ik vind terreur in specifieke situaties inderdaad legitiem. In bvb een dictatuur is het de enige methode om je samenleving te wijzigen. Dat beseften onze voorouders, die het recht op opstand hoog in het vaandel droegen, ook al.

Terreur waarbij doden vallen moeten we mijns inziens daar waar mogelijk zien te vermijden. Als niet-dodelijke terreur mogelijk is, dan zal ik die ook verkiezen. In situaties waar dat niet het geval is, lijkt mij ook dodelijke terreur aanvaardbaar. Voorbeelden van zo'n situaties vind je in het voormalige getto van Warshau, of dichter bij huis in het hedendaagse Irak, Afghanistan en Palestina. Indien de dodelijke terreur dan tegen de tegenstander gericht is (de bezetter, de ordediensten en soldaten van een dictatuur,...) dan heb ik bijzonder weinig tegen die terreur. Wat de recente gevechten in Palestina betreft: het is momenteel erg onwaarschijnlijk dat het om een emancipatorische strijd gaat. Ik betreur deze gevechten dan ook, niet alleen omwille van de slachtoffers, maar ook omdat ze kostbare tijd, energie en middelen vereisen die wellicht beter anders aangewend konden worden.

Ik ben zeer benieuwd naar uw opvattingen over terreur. U mag er zeker van zijn dat ik deze zal toetsen ahv casi zoals Warshau en de verzetsbeweging in WOII, het hedendaagse Irak of Afghanistan en de bezetting van Palestina. Als u tenminste het lef hebt ook over terreur en dodelijke terreur uw mening bekend te maken.

Andy
16 augustus 2009, 09:00
De war on terror? De oorlog tegen alquaida? Amai gij hebt ook een chipke van het Ministerie van Propaganda ingeplant gekregen zeker? :-P
Ik stel alleen maar vast dat wanneer de VS een raket gooit op een huwelijksfeest in Afghanistan omdat men vermoedde dat het om een samenkomst van militieleden zou gaan, de VS deze vergissing onmiddellijk vergeven wordt door sommigen op dit forum.

Als Hamas schijnbaar op een meer efficiënte wijze (d.i. met minder burgerdoden) een beweging bevecht die misschien gelieerd is aan Al Quaida (dat staat nog niet vast), dan kunnen de voorstanders van de war on terror er alleen eens om lachen. Welk een cynisch leedvermaak om het leed van een vijand-van-mijn-vijand-bondgenoot. Zelfs de leden van de Noordelijke Alliantie kregen in 2001 meer respect voor het werk dat ze voor de VS opknapten.

Ik kan nog enigszins begrijpen dat zij die de afgelopen 8 jaar in een atoomschuilkelder doorbrachten de war on terror toejuichen. Het is evenwel het cynisme waarmee men eens lacht met het leed van een ander dat mij stoort, en dat wijst op een vergevorderd afstompingsproces bij het pro-oorlogskamp.

Pericles
16 augustus 2009, 09:30
Uw post plaatst mij voor een serieus probleem. Ik geloof immers dat mensen dmv hun ratio en enkele morele overtuigingen een zinnig wereldbeeld kunnen vormen en op basis daarvan kunnen functioneren in een quasi-democratisch systeem. Bij postings als deze vermoed ik echter dat bij sommigen de conditionering en de afstomping een point of no return bereikten. In tegenstelling tot anderen bekijk ik u nog steeds als mens, maar dan eentje van de zieke soort. Ik ben geen psycholoog, en wens me dan ook te onthouden van meer specifieke kwalificaties als psychopaat. Mensen zonder enige redelijkheid (verloren door conditionering) of morele opvattingen (verloren door afstompend cynisme) kunnen volgens mij dan nog enkel heropgevoed worden. Tot zolang kan ik niet anders dan 'grapjes' als de uwe als ziektebeeld te bekijken.

Wat een bombastische tussenkomst.

Zo een hoog niveau hebben uw posts nu ook weer niet.
Leer uzelf relativeren man.

Andy
16 augustus 2009, 09:36
Wat een bombastische tussenkomst.

Zo een hoog niveau hebben uw posts nu ook weer niet.
Leer uzelf relativeren man.
Ik bekritiseer niet zozeer of toch niet enkel uw niveau, maar vooral het gebrek aan empathie dat uit uw post blijkt.

Pericles
16 augustus 2009, 09:37
ge ziet het pericles.
't is niet Hamas , Al Qaida of de Taliban.
Neenee, GIJ zijt de psychopaat en ik ben de sadist

Zou hij zich wel veilig voelen met al die geesteszieken om hem heen ? :lol::lol:

Pericles
16 augustus 2009, 09:44
Ik bekritiseer niet zozeer je niveau, maar het gebrek aan waarden dat uit uw post blijkt.

Die mannen zijn gek. Die hebben geen waarden. En als ze al waarden zouden hebben ,zijn het zeker niet de onze. Als er daar in Gaza een idioot komt melden dat hij de nieuwe emir is en dat iedereen voortaan naar zijn pijpen moet dansen. Wat doe je daar dan mee. Lachen natuurlijk.

Pericles
16 augustus 2009, 09:55
Ik bekritiseer niet zozeer of toch niet enkel uw niveau, maar vooral het gebrek aan empathie dat uit uw post blijkt.

Empathie ? Inlevingsvermogen t.o.v. wie. Ten opzichte van godsdiensfanaten die in Gaza een "moderne " raad van beroerten willen installeren ?
het enige wat ik erg vind jongen , is dat er mogelijk onschuldige voorbijgangers tijdens die confrontatie het leven hebben gelaten . Dat is alles.
Als de godsdienstfanaten daar elkaar willen uitroeien. Ze doen maar. Weer zoveel gekken minder.

roodhaar
16 augustus 2009, 10:08
Ik stel alleen maar vast dat wanneer de VS een raket gooit op een huwelijksfeest in Afghanistan omdat men vermoedde dat het om een samenkomst van militieleden zou gaan, de VS deze vergissing onmiddellijk vergeven wordt door sommigen op dit forum.

Als Hamas schijnbaar op een meer efficiënte wijze (d.i. met minder burgerdoden) een beweging bevecht die misschien gelieerd is aan Al Quaida (dat staat nog niet vast), dan kunnen de voorstanders van de war on terror er alleen eens om lachen. Welk een cynisch leedvermaak om het leed van een vijand-van-mijn-vijand-bondgenoot. Zelfs de leden van de Noordelijke Alliantie kregen in 2001 meer respect voor het werk dat ze voor de VS opknapten.
Ik kan nog enigszins begrijpen dat zij die de afgelopen 8 jaar in een atoomschuilkelder doorbrachten de war on terror toejuichen. Het is evenwel het cynisme waarmee men eens lacht met het leed van een ander dat mij stoort, en dat wijst op een vergevorderd afstompingsproces bij het pro-oorlogskamp.


ik vermoed dat het probleem van het accepteren van het succes van Hamas in deze om AQ efficiënt te treffen ligt in het feit dat die betreffende (dubbel)nicks op het forum wel eens totdat clubje van "verdoken" tora uitverkorenen kan behoren. en zoals gedemonstreerd is enkel hun gestolen staat Israel van belang, zelfs als het voor het uitschakelen van zoiets als een AQ cel gaat. en al helemaal als het een Palestijnse verzetsorganisatie is die het doet.

Heel-Nederlander
16 augustus 2009, 10:31
Ik heb een vrij simpele verklaring voor het geweld dat Hamas tegen ze in alle opzichten gevaarlijke beweging gebruikt: het heeft niets te maken met goodwill tegenover het Westen (de "Infidels") of een gebaar naar Israël. Het is puur dat Hamas geen enkele rivaal wil in Gaza, en er zelf het bestuur wil uitvoeren. Helemaal alleen.

roodhaar
16 augustus 2009, 10:34
Ik heb een vrij simpele verklaring voor het geweld dat Hamas tegen ze in alle opzichten gevaarlijke beweging gebruikt: het heeft niets te maken met goodwill tegenover het Westen (de "Infidels") of een gebaar naar Israël..

8Owaarom zou hamas een gebaar moeten maken naar diegenen die het palestijnse volk al 60 jaar bezetten ,verdrijven en uitmoorden ?

Het is puur dat Hamas geen enkele rivaal wil in Gaza, en er zelf het bestuur wil uitvoeren. Helemaal alleen Stel je voor, een democratisch verkozen autochtoon regime dat in zijn eigen gebied zijn bestuur wil uitvoeren.... the audicity of these people ! how dare they !

Andy
16 augustus 2009, 10:37
Ik heb een vrij simpele verklaring voor het geweld dat Hamas tegen ze in alle opzichten gevaarlijke beweging gebruikt: het heeft niets te maken met goodwill tegenover het Westen (de "Infidels") of een gebaar naar Israël. Het is puur dat Hamas geen enkele rivaal wil in Gaza, en er zelf het bestuur wil uitvoeren. Helemaal alleen.
Dat is inderdaad een vrij simpele verklaring die je daar hebt. Zo simpel zelfs dat ze een eerste reality check niet doorstaat.

Starkad
16 augustus 2009, 10:44
Als het doden van tegenstanders een aanvaardbare optie is, dan heb je wellicht gelijk. Ik verkies echter daar waar nodig arrestaties, inbeschuldigingstellingen, gerechtelijke onderzoeken en eventueel veroordelingen. Dat is waarschijnlijk het verschil tussen iemand die probeert enkele democratische opvattingen te recupereren en iemand die onder invloed van een mediatieke hysterie zijn sadisme en cynisme de vrije loop laat.

Iedereen verkiest uw voornoemde opties, maar:

http://3.bp.blogspot.com/_zp0h1YAc0Co/Rmko2jdlmwI/AAAAAAAAA0s/4U9aIjZwFCA/s400/jihad.gif

Jazeker
16 augustus 2009, 11:07
Als het doden van tegenstanders een aanvaardbare optie is, dan heb je wellicht gelijk. Ik verkies echter daar waar nodig arrestaties, inbeschuldigingstellingen, gerechtelijke onderzoeken en eventueel veroordelingen. Dat is waarschijnlijk het verschil tussen iemand die probeert enkele democratische opvattingen te recupereren en iemand die onder invloed van een mediatieke hysterie zijn sadisme en cynisme de vrije loop laat.

In die regio is het helaas kop houden of kop af. Niet dat ik dat leuk vind, btw.

Jazeker
16 augustus 2009, 11:09
Iedereen verkiest uw voornoemde opties, maar:

http://3.bp.blogspot.com/_zp0h1YAc0Co/Rmko2jdlmwI/AAAAAAAAA0s/4U9aIjZwFCA/s400/jihad.gif

Stomme cartoon. GW Bush gebruikte totaal geen diplomatie. Hij was tezamen met Al Quada een war monger. Die twee hadden elkaar nodig om de wapen industrie te voorzien van veel geld. Als Obama die madness niet stopt dan is de VS failliet en Europa gaat daar serieus onder lijden.

porpo
16 augustus 2009, 13:26
Als het doden van tegenstanders een aanvaardbare optie is, dan heb je wellicht gelijk. Ik verkies echter daar waar nodig arrestaties, inbeschuldigingstellingen, gerechtelijke onderzoeken en eventueel veroordelingen. Dat is waarschijnlijk het verschil tussen iemand die probeert enkele democratische opvattingen te recupereren en iemand die onder invloed van een mediatieke hysterie zijn sadisme en cynisme de vrije loop laat.

Beste, die beslissing van hamas is niet zomaar genomen zeggen ze, en hun aanval was gericht op bepaalde gewapende leden die van plan waren een aanslag te plegen na de aanslag van vorige week waarvoor ze verantwoordelijk zijn.

U moet ook weten dat hamas de andersdenkenden in Palestine erkent zoals fatah (http://nl.wikipedia.org/wiki/Fatah), Palestijnse volksgevechtsfronten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijns_Volksgevechtsfront), Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (http://nl.wikipedia.org/wiki/Volksfront_voor_de_Bevrijding_van_Palestina), Democratisch Front voor de Bevrijding van Palestina (http://nl.wikipedia.org/wiki/Democratisch_Front_voor_de_Bevrijding_van_Palestin a), Palestinian People's Party (http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_People%27s_Party) en alle andere politieke en miltante groeperingen in de PLO (http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine_Liberation_Organization). Abdel Latif Moussa en zijn groepje erkennen gewoon niemand.