PDA

View Full Version : Schoonmoeder


bloedluiskieken
19 augustus 2009, 22:49
Wat vindt u van uw schoonmoeder?
De mijne is een fantaste!

From_Vlaanderen
19 augustus 2009, 22:50
Met mijn schoonmoeder in spé heb ik nog geen ambras. Met de dochter daarintegen...

Dronkoers
19 augustus 2009, 23:23
ik zoek altijd een wees

Jazeker
19 augustus 2009, 23:27
ik zoek altijd een wees

Ik heb een moeder voor je gevonden. Acht poten en giftig.

Libro
19 augustus 2009, 23:29
Ik heb een moeder voor je gevonden. Acht poten en giftig.
Laat me raden: weduwe en zwart?

Dronkoers
19 augustus 2009, 23:29
Ik heb een moeder voor je gevonden. Acht poten en giftig.

Ik zou er mee kunnen leven ja ;-)

Jazeker
19 augustus 2009, 23:30
Haar dochter is nog erger...

420yeahbaby
19 augustus 2009, 23:31
mijn schoonmoeder is een werkbeest :) Altijd aan het werk in de horeca.

Dronkoers
19 augustus 2009, 23:32
Blijf toch allemaal van de vrouwen af man.

Niks dan miserie

Jaani_Dushman
19 augustus 2009, 23:41
Ik heb een moeder voor je gevonden. Acht poten en giftig.8O

Waaaaaaaaauw!!! 40 tenen!! :-D

From_Vlaanderen
19 augustus 2009, 23:47
Blijf toch allemaal van de vrouwen af man.

Niks dan miserie

:|

Dronkoers
19 augustus 2009, 23:48
8O

Waaaaaaaaauw!!! 40 tenen!! :-D

Schoonmoeder...
Met de dochter erbij dus 50 :cheer:

Omar Torrijos
19 augustus 2009, 23:51
Die van mij lag al onder de zoden van voor ik met m'n lady was ;-)

JuBiLaTe
20 augustus 2009, 00:04
De zwager van mijn grootmoeder overleed in 1995 aan 89 jaar en had nog altijd zijn schoonmoeder in leven. Hij en zijn vrouw van 10 jaar jonger, de zuster van mijn grootmoeder, waren bijna 60 jaar gehuwd, en de schoonmoeder was intussen 105 ofzo. Ze is een tijdje later overleden en was 106 jaar. Intussen is zijn vrouw ook al een stuk over de 90, maar zij zal nooit zo oud worden als haar moeder, want ze is zwaar ziek en ze zal waarschijnlijk niet meer lang leven. Vorig jaar is zelfs één van hun dochters overleden aan 69 jaar aan een zware hersenbloeding. Veel minder dan haar ouders en grootouders.

JuBiLaTe
20 augustus 2009, 00:06
Maar nonkel Maxime had wel een heel goede relatie met zijn schoonmoeder, want zijn schoonmoeder had een hart van goud, en kon met iedereen overweg.
In de familie wordt verteld dat zij zolang heeft geleefd omdat zij zo goedhartig heeft geleefd. Extreem goed voor haar medemens. Zij is iemand die zichzelf altijd op de laatste plaats zette.

JuBiLaTe
20 augustus 2009, 00:11
Mijn eigen grootmoeder is ook nooit zo oud als haar moeder geworden, zij is in 2001 overleden aan 88 jaar aan de vrijwillige dood. Had zij die daad niet begaan, dan leefde ze nog steeds, zo sterk was ze nog. Haar man, mijn grootvader is intussen 98 jaren en zal waarschijnlijk ook nooit zo oud worden als zijn schoonmoeder die 106 werd, of zijn eigen vader die 104 werd, want hij gaat tegenwoordig sterk achteruit. Ik hoop echt dat hij nog mag 100 worden.
Mijn vader en zijn broers en zussen hebben het uitzonderlijk geluk 2 van de vier grootouders te hebben die meer dan 100 werden.

JuBiLaTe
20 augustus 2009, 00:13
Anderzijds, de oudste broer van grootmoeder en haar zieke zuster is nu al 97.
En dan zijn er nog enkele broers en zussen die rond de 90 in in de 80 zijn die nog in goede gezondheid zijn.

JuBiLaTe
21 augustus 2009, 21:45
De schoonmoeder van Arnold Schrwarzenegger is recent overleden.

http://i.l.cnn.net/cnn/2007/US/11/24/shriver.hospitalized/art.shriver.gi.jpg

Eunice Kennedy-Shriver, zo heette ze, was 88 jaren oud. Daarmee is zij 17 jaar jonger overleden dan haar moeder, Rose Fitzgerald-Kennedy, die in 1995 op 105-jarige leeftijd is overleden. Maar Eunice deed het wel beter dan haar zusters, nl. Rosemary, overleden op 87 jaar, Patricia, overleden op 82 jaar en Kathleen, Markiezin van Hartington, overleden op 28 jaar. Zelfs leefde ze veel langer dan 3 van haar broers: Joseph, 29 jaar, Bob 43 jaar en John, die zelfs President van Amerika is geweest, 46 jaar. Kortom, eunice is oudst van allemaal geworden. Doch zij kan voorbijgestoken worden door haar nog levende broer en zus: Ted, 77 jaar en Jean, 81 jaar. We zullen zien wie het langst zal trekken.

De moeder van Eunice, de voornoemde Rose Fitzgerald-Kennedy, was de schoonmoeder van Jacqueline Bouvier-Kennedy, die na de dood van haar man hertrouwde met de scheepsmagnaat Aristoteles Onnasis. Zij overleefde haar twee echtgenoten, zij overleefde zelfs de 2 kinderen van haar 2de echtgenoot, maar wie zij niet overleefde, was haar schoonmoeder: Rose Fitzgerald.
Toen Jackie O. in mei 1994 stierf aan hotgkin-liemfeklierkanker, op 65-jarige leeftijd, leefde haar schoonmoeder Rose, 104 jaar, met wie ze altijd op heel slechte voet stond, nog steeds. Een jaar nadien overleed ook Rose.
Ook Carolyn Besette, van wie Jackie O. de schoonmoeder was, is intussen overleden. Ze stierf in 1999, samen met haar man en zuster Lauren in een vliegtuigongeluk. Ze was amper ... jaren oud.

De moeder van Rose Kennedy, Jospehine Hannon-Fitzgerald, overleefde net niet haar schoonzoon Joseph Kennedy. De man was 76 jaar toen zijn schoonmoeder stierf. Hij overleefde haar slechts 5 jaar. Maar ja, ze was dan ook 99 jaar oud. Maar ze heeft wel de zoon van Joseph Kennedy, nl. John Kennedy de President, overleefd, net als diens oudste broeder en zuster.

JuBiLaTe
21 augustus 2009, 21:50
Hare Majesteit Koningin Fabiola en Hare Majesteit Koningin Paola overleven hun schoonmoeder, namelijk Hare Majesteit Koningin Astrid momenteel al met 74 jaren. Dat is toch al heel lang he.

Hare Majesteit Koningin Astrid daarentegen heeft haar eigen schoonmoeder nooit overleefd. Hare Majesteit Koningin Elisabeth overleefde haar schoondochter met wel 30 jaren!

Hare Majesteit Koningin Elisabeth heeft haar schoonmoeder, Princesse Philippe, de Gravin van Vlaanderen ongetwijfeld vele jaren overleefd. Hoeveel weet ik niet precies uit het hoofd, maar ik vermoed dat Princesse Philippe overleden is om en bij 1910 ofzo. Dus zal zij ook wel meer dan 50 jaren overleefd geweest zijn door haar schoondochter.

JuBiLaTe
21 augustus 2009, 21:53
Maria van Hohenzollern-Sigmaringen (Sigmaringen, 17 november 1845 – Brussel, 26 november 1912), Gravin van Vlaanderen, was aanvankelijk een Duitse maar door haar huwelijk later een Belgische prinses.

Zij was de jongste dochter van de laatste regerende vorst van Hohenzollern-Sigmaringen, Karel Anton en Josefine van Baden. Haar broer Karel, zou later koning van Roemenië worden, terwijl haar zus Stefanie, Koningin van Portugal was.

Zelf trouwde ze op 25 april 1867 in Berlijn met de Belgische prins Filips, zoon van koning Leopold I, en jongere broer van de latere koning Leopold II. Na haar huwelijk, dat werd gearrangeerd door de jongere nicht van Leopold I, Koningin Victoria vestigden prins Filips en zijn echtgenote als graaf en gravin van Vlaanderen, in Brussel.

De gravin was een verdienstelijke kunstenares. Zo legde zij zich vanaf 1868 toe op het maken van etsen. Tijdens haar leven werd een aantal etsen tentoon gesteld, tijdens de Wereldtentoonstelling van 1893 in Chicago. In de twintigste eeuw besteedde verschillende Belgische musea aandacht aan het werk van de gravin. Haar kleinzoon Prins Karel zou zijn artistieke talenten van haar hebben geërfd.

Maria werd gezien als de enige liefdevolle vrouw aan het Belgische Hof; haar schoonzus Maria-Hendrika, was ontzettend afwezig en besteedde geen tijd aan haar huwelijk. Haar andere schoonzus, Keizerin Charlotte, was dan weer krankzinnig en sleet haar dagen alleen in het kasteel van Boechout. Maria ontfermde zich over de kinderen van Leopold; ze had een bijzonder innige relatie met prinses Clémentine. Zelf kende ze de smart van een kind te verliezen; de dood van Prins Boudewijn was de zoveelste klap voor de familie.

Maria en Filips kregen vijf kinderen:

Boudewijn Leopold Filips Marie Karel Anton Jozef Lodewijk (1869–1891)
Henriëtte Marie Charlotte Antoinette (1870–1948), gehuwd met Emmanuel van Orléans
Joséphine Marie Stéphanie Victoire (1870-1871)
Joséphine Carola Marie Albertine (1872–1958), gehuwd met haar neef Karel Anton, zoon van Leopold van Hohenzollern
Albert Leopold Clement Marie Meinrad, later Koning Albert I (1875–1934), gehuwd met Elisabeth in Beieren
Commons

Overleden in 1912 dus.

JuBiLaTe
21 augustus 2009, 22:20
Ongelofelijk!! Caroline Bessette-Kennedy, de schoondochter van Jackie O. is intussen ook al 10 jaar overleden!! Op 16 juli laatsleden was het precies 10 jaar geleden!8O De tijd vliegt gewoon, het is alsof het van gisteren was!

http://www.youtube.com/watch?v=hzx4AnsSS3w


Carolyn Besset-Kennedy overleed in 1999 op 33-jarige leeftijd. Zijzelf zal nooit iemands schoonmoeder zijn, aangezien ze geen kinderen had.

Andro
21 augustus 2009, 22:32
Wat vindt u van uw schoonmoeder?
De mijne is een fantaste!
Bedoel je nu dat ze een abnormaal grote fantasie heeft?

Dronkoers
21 augustus 2009, 23:20
Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma 8-)

giserke
22 augustus 2009, 00:42
1 goede raad, neem nooit een lief waarvan de schoonma mooier is dan de dochter.

Daar komen vodden van. :?

We gaan der verder niet over uitweiden.
;-)

From_Vlaanderen
22 augustus 2009, 00:46
1 goede raad, neem nooit een lief waarvan de schoonma mooier is dan de dochter.

Daar komen vodden van. :?

We gaan der verder niet over uitweiden.
;-)

Wachten tot de dochter ook een MILF is.

Duupje
22 augustus 2009, 06:32
1 goede raad, neem nooit een lief waarvan de schoonma mooier is dan de dochter.

Daar komen vodden van. :?

We gaan der verder niet over uitweiden.
;-)

LOL
Dit is nog eens een gouden tip!

Duupje
22 augustus 2009, 06:34
De moeder van mijn vriend is gewoon GEWELDIG !
Eén uit de duizend.

Jantje
22 augustus 2009, 07:07
De moeder van mijn vriend is gewoon GEWELDIG !
Eén uit de duizend.

och arme, slechts 1 uit de 1000.
Ik heb een ex-schoonmoeder die 1 uit het miljard is, jawel 1uit het 1.000.000.000.
Ze komt mij nog regelmatig helpen in mijn huishouden na de lang geleden echtscheiding. Heb trouwens altijd goed met haar overeengekomen. En ze staat altijd klaar om haar kleinkinderen te helpen.

Jantje
22 augustus 2009, 07:09
1 goede raad, neem nooit een lief waarvan de schoonma mooier is dan de dochter.

Daar komen vodden van. :?

We gaan der verder niet over uitweiden.
;-)

Schoonheid is iets relatief.
Wat voor jou mooi is, kan ik lelijk vinden.

lomeanor
22 augustus 2009, 08:59
Ik kan zeer kort zijn over mijn schoonmoeder...

http://bp3.blogger.com/_A0F9qTwBOq4/SDh0VLGNntI/AAAAAAAAAfI/OS2SM2c1Q70/s400/pillow.jpg

;-)

JuBiLaTe
22 augustus 2009, 09:52
Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma 8-)

Heb je een trauma opgelpen? :-oVan je schoonmoeder? 8O :-(

maddox
22 augustus 2009, 10:30
Ik heb een fantastische schoonmoeder.

Ze zuipt me onder tafel, ze rookt meer dan een doorsnee schoorsteen van een ouwe steenkoolcentrale, is zongelooid en voor de rest kerngezond.

Ze staat ook altijd klaar om mee te helpen met werken, en ook daar is ze moeilijk te kloppen.

Ze heeft maar 1 klein nadeeltje. Als ze kookt is het voor een heel leger.

Marker
22 augustus 2009, 11:29
1 goede raad, neem nooit een lief waarvan de schoonma mooier is dan de dochter.

Daar komen vodden van. :?

We gaan der verder niet over uitweiden.
;-)

Een lief nemen die al een schoonmoeder heeft. Naast vodden ook ideaal om blauwe plekken op te lopen. Al dan niet door de knappere schoonmoeder.

Weezer
22 augustus 2009, 11:31
Aardige vrouw...

mdf
22 augustus 2009, 12:41
een fantaste ? dus ze vindt nieuwe kloterij uit ?

lomeanor
22 augustus 2009, 20:53
http://saasbahu.files.wordpress.com/2008/07/mother-in-law.jpg?w=126&h=163

From_Vlaanderen
22 augustus 2009, 22:45
Ik heb een fantastische schoonmoeder.
Ze zuipt me onder tafel, ze rookt meer dan een doorsnee schoorsteen van een ouwe steenkoolcentrale, is zongelooid en voor de rest kerngezond.
Ze staat ook altijd klaar om mee te helpen met werken, en ook daar is ze moeilijk te kloppen.
Ze heeft maar 1 klein nadeeltje. Als ze kookt is het voor een heel leger.

Die schoonmoeder die ik op het oog heb, is nogal gedistingeerd. Wat betrekkelijk lastig is.

giserke
22 augustus 2009, 22:48
Die schoonmoeder die ik op het oog heb, is nogal gedistingeerd. Wat betrekkelijk lastig is.

Ge weet, en ik zeg het nog ne keer: Als uw ouders sukkelaars zijn, daar kun je niks aan doen. Maar hoe uw schoonouders, dit heb je wel in de hand. ;-)

From_Vlaanderen
22 augustus 2009, 22:52
Ge weet, en ik zeg het nog ne keer: Als uw ouders sukkelaars zijn, daar kun je niks aan doen. Maar hoe uw schoonouders, dit heb je wel in de hand. ;-)

Pff, we zullen wel zien. Das mijn motto.

Ik zal daar al wel over de tongen zijn gegaan, uiteraard. Ze zullen gezegd hebben dat ik een rare type ben, af en toe wat boertig, niet milieubewust en uiteraard ben ik levengevaarlijk omdat ik 4 keer in de week mij vermaak door lood door een kaartje te schieten.

Dat laatste zal ze hebben teruggekets, de rest niet denk ik :lol:.

Jaani_Dushman
22 augustus 2009, 23:30
1 goede raad, neem nooit een lief waarvan de schoonma mooier is dan de dochter.

Daar komen vodden van. :?

We gaan der verder niet over uitweiden.
;-)LOL
Dit is nog eens een gouden tip!
Twee minuten later...
De moeder van mijn vriend is gewoon GEWELDIG !
Eén uit de duizend.De gouden tip van giserke vergeten? ;-)