PDA

View Full Version : zomervakantie


bloedluiskieken
19 augustus 2009, 23:36
Leerkrachten en onderwijzers hebben gedurende de maanden juli en augustus vakantie. Hebben deze mensen recht op deze 2 maanden verlof of is dit overdreven? Zou het m.a.w. met minder ook moeten gaan?

Jaani_Dushman
19 augustus 2009, 23:43
Ja, zij hebben daar recht op.

Jaani_Dushman
19 augustus 2009, 23:44
De rest van de werkende bevolking heeft daar ook recht op, maar krijgen dat spijtig genoeg niet.

Dronkoers
19 augustus 2009, 23:44
Verlof is vorr bijna-gepensioneerden

Flanelcondoom
19 augustus 2009, 23:46
Bloedluiskieken heeft teveel tanden dan wat goed is voor hem.

Jaani_Dushman
19 augustus 2009, 23:46
Bloedluiskieken heeft teveel tanden dan wat goed is voor hem.Daar kan een mouw aan gepast worden.

Flanelcondoom
19 augustus 2009, 23:48
Daar kan een mouw aan gepast worden.

Klopt. Mouw oprollen, elleboog hanteren.

Omar Torrijos
19 augustus 2009, 23:49
Lolz, die mensen werken OOK in hun congé... Herexamens, lessen voorbereiden, gedichtjes verzinnen (kleuterleidsters), klassen herinrichten, vergaderingen voor het schooljaar begint, permanentie tijdens de inschrijvingen voor nieuwe leerlingen, ... ... ...

Gaat gij maar voor een bende haveloze broekkakkers of hormoonfabriekskes staan. Burn (out), baby, burn (out)...

Flanelcondoom
19 augustus 2009, 23:52
Klopt. Leerkracht zijn is verdomd zwaar. Zeker vandaag.

En dan komt er nog eens bij dat door markteconomie en kaste-inversie die mensen onderbetaald worden omdat het geld naar managers en andere omhooggevallenen vloeit.

Zowat het belangrijkste beroep dat er is, is nu een tweederangsberoepje waarop wordt neergekeken.

Maximus Aurelius
19 augustus 2009, 23:56
een tweederangsberoepje waarop wordt neergekeken.

Klopt.

Zeker vandaag.





8-)

Flanelcondoom
20 augustus 2009, 00:01
Tijdens de Russische Revolutie werden typetjes als Maximus levend gevild.

Omar Torrijos
20 augustus 2009, 00:02
Klopt. Leerkracht zijn is verdomd zwaar. Zeker vandaag.

En dan komt er nog eens bij dat door markteconomie en kaste-inversie die mensen onderbetaald worden omdat het geld naar managers en andere omhooggevallenen vloeit.

Zowat het belangrijkste beroep dat er is, is nu een tweederangsberoepje waarop wordt neergekeken.

Echt hé? Plotsklaps, bijna van jaar op jaar classé.

Ik ben zelf geen leraar ofzo, ik zou het ook nooit aankunnen denk ik. 20 smerige kuttekoppen die naar je zitten te staren (of profaniteiten schelden, onderopse opmerkingen maken, grenzen aftasten...) en waarvan je verdraaid goed weet dat ze met 10 tegelijk over je roddelen op de speelplaats. Hallo?

De collegialiteit in het onderwijs schijnt ook zo mooi te zijn: pesten en zelfmoord zijn er bij de terug kinds geworden groten schering en inslag.

Hoed af voor de leraars en leraressen van de oude garde, waarvan ik nog gestencileerde cursussen kreeg en vooral veel uitleg. 100 keer als't moest herhaalden ze het voor je. Maar je moest wel je kop houden en respect hebben.

Maximus Aurelius
20 augustus 2009, 00:04
Tijdens de Russische Revolutie werden typetjes als Maximus levend gevild.


Tijdens het regime van Pol Pot waren typetjes als Jazeker beul en typetjes zoals Condoom hersenloze jaknikker.

Flanelcondoom
20 augustus 2009, 00:05
Echt hé? Plotsklaps, bijna van jaar op jaar classé.

Ik ben zelf geen leraar ofzo, ik zou het ook nooit aankunnen denk ik. 20 smerige kuttekoppen die naar je zitten te staren (of profaniteiten schelden, onderopse opmerkingen maken, grenzen aftasten...) en waarvan je verdraaid goed weet dat ze met 10 tegelijk over je roddelen op de speelplaats. Hallo?

De collegialiteit in het onderwijs schijnt ook zo mooi te zijn: pesten en zelfmoord zijn er bij de terug kinds geworden groten schering en inslag.

Hoed af voor de leraars en leraressen van de oude garde, waarvan ik nog gestencileerde cursussen kreeg en vooral veel uitleg. 100 keer als't moest herhaalden ze het voor je. Maar je moest wel je kop houden en respect hebben.

Ik ben goed bevriend met twee mensen die een diploma leerkracht hebben. Geen enkele daarvan werkt in het onderwijs, en zij krijgen koude rillingen als ik het woord "lesgeven" zeg.
En ze zeggen allebei: die kinderen zijn erg, maar da's niet het ergste.

Maximus Aurelius
20 augustus 2009, 00:06
Tijdens de Russische Revolutie werden typetjes als Maximus levend gevild.



trouwens, wat wil je dat ik zeg: hallo, ik ben 25 en ik geef les? :lol:

bloedluiskieken
20 augustus 2009, 07:25
Ik ben goed bevriend met twee mensen die een diploma leerkracht hebben. Geen enkele daarvan werkt in het onderwijs, en zij krijgen koude rillingen als ik het woord "lesgeven" zeg.
En ze zeggen allebei: die kinderen zijn erg, maar da's niet het ergste.

Wat is dan volgens jou wél het ergste?

Maximus Aurelius
20 augustus 2009, 07:27
Wat is dan volgens jou wél het ergste?




de ondraaglijke lichtheid van de speeltijden! joelende kinderen die voetballen! WAT een eikels!

Another Jack
20 augustus 2009, 07:31
de ondraaglijke lichtheid van de speeltijden! joelende kinderen die voetballen! WAT een eikels!

Oei, iemand zijn jeudtrauma's drijven boven.
Werd kleine Maxi gepest??

Maximus Aurelius
20 augustus 2009, 07:32
Oei, iemand zijn jeudtrauma's drijven boven.
Werd kleine Maxi gepest??


Denk je nu werkelijk niet dat het andersom was? :lol:

Another Jack
20 augustus 2009, 07:36
Denk je nu werkelijk niet dat het andersom was? :lol:

Neen, daarom dat Maxi overcompenseert door hier steeds luidop te roepen:
"Ik ben de slimste, Ik ben de knapste, Ik ben de rijkste."

Maximus Aurelius
20 augustus 2009, 07:40
Neen, daarom dat Maxi overcompenseert door hier steeds luidop te roepen:
"Ik ben de slimste, Ik ben de knapste, Ik ben de rijkste."


:lol:

Sure. Mr. Freud in the house, ladies and gentlemen!

Marker
20 augustus 2009, 07:41
Klopt. Leerkracht zijn is verdomd zwaar. Zeker vandaag.

En dan komt er nog eens bij dat door markteconomie en kaste-inversie die mensen onderbetaald worden omdat het geld naar managers en andere omhooggevallenen vloeit.

Zowat het belangrijkste beroep dat er is, is nu een tweederangsberoepje waarop wordt neergekeken.

Dat komt ook door wie er zichzelf voor selecteert. Als ik kijk naar wie van mijn kennissen in het onderwijs stapt, zijn dat bijna allemaal mensen die hiervoor kozen bij wijze van exclusie. We hebben geen duidelijk toekomstperspectief. Onze mogelijkheden (lees: intellect) zijn beperkt. We doen liefst niet te veel (tijdens de studies noch later) en we willen veel vrije tijd. Oei, had ik dat nog niet gezegd? Het intellect laat niet al te veel toe. Het blijkt de enige uitweg die kans op een beroep biedt met de gestudeerde (academische) richting. Slechts een enkeling kiest ervoor omdat hij het als zijn of haar passie ervaart.En ik vrees zelfs dat dit de mensen zijn die uit teleurstelling / burn-out het eerst afvallen.
Velen komen daar dan nog terecht nadat ze elders afvalden. Het lijkt wel de 'afvalbak' van het hoger onderwijs. Al is dat zelfs een understatement want je kan tegenwoordig op allerlei manieren leerkracht worden.
Al is dit allemaal kort door de bocht en gaan de delen niet op in het geheel: 'Those who can't, teach', lijkt vandaag meer dan waar.

Another Jack
20 augustus 2009, 07:44
:lol:

Sure. Mr. Freud in the house, ladies and gentlemen!

Freud?

Neen, man toch, voor we het weten begin je hier straks over je penis te praten, laat het uit.

stilanna
20 augustus 2009, 07:45
Dat komt ook door wie er zichzelf voor selecteert. Als ik kijk naar wie van mijn kennissen in het onderwijs stapt, zijn dat bijna allemaal mensen die hiervoor kozen bij wijze van exclusie. We hebben geen duidelijk toekomstperspectief. Onze mogelijkheden (lees: intellect) zijn beperkt. We doen liefst niet te veel (tijdens de studies noch later) en we willen veel vrije tijd. Oei, had ik dat nog niet gezegd? Het intellect laat niet al te veel toe. Het blijkt de enige uitweg die kans op een beroep biedt met de gestudeerde (academische) richting. Slechts een enkeling kiest ervoor omdat hij het als zijn of haar passie ervaart.En ik vrees zelfs dat dit de mensen zijn die uit teleurstelling / burn-out het eerst afvallen.
Velen komen daar dan nog terecht nadat ze elders afvalden. Het lijkt wel de 'afvalbak' van het hoger onderwijs. Al is dat zelfs een understatement want je kan tegenwoordig op allerlei manieren leerkracht worden

dat én de combinatie met een onmogelijk slechte instapregeling ... stel je werkt een tiental jaar ... en je komt dan tot de vaststelling, dat wil ik wel doorgeven, ik stap met praktijkervaring in het onderwijs ... dan kan men je geen job aanbieden ... nee, dan moet je in een pool, en de eerste jaren kan je dan je rooster samenstellen in drie of meer scholen ... met leerkrachten met meer ancienniteit die zich constant komen beroepen op hun voorrecht, en dus eigenlijk met jou job gaan lopen ... dus daar laat je geen job voor staan

Another Jack
20 augustus 2009, 07:48
dat én de combinatie met een onmogelijk slechte instapregeling ... stel je werkt een tiental jaar ... en je komt dan tot de vaststelling, dat wil ik wel doorgeven, ik stap met praktijkervaring in het onderwijs ... dan kan men je geen job aanbieden ... nee, dan moet je in een pool, en de eerste jaren kan je dan je rooster samenstellen in drie of meer scholen ... met leerkrachten met meer ancienniteit die zich constant komen beroepen op hun voorrecht, en dus eigenlijk met jou job gaan lopen ... dus daar laat je geen job voor staan

Informeer u eens deftig, de pool bestaat niet meer.
Je kan tot 10 jaar beroepservaring als loonancienniteit inroepen.

Maximus Aurelius
20 augustus 2009, 07:49
Freud?

Neen, man toch, voor we het weten begin je hier straks over je penis te praten, laat het uit.



verdorie, ge waart mij voor. ik wou nochtans efkes de loftrompet (hihi) bovenhalen.

:cry:

stilanna
20 augustus 2009, 07:50
Informeer u eens deftig, de pool bestaat niet meer.
Je kan tot 10 jaar beroepservaring als loonancienniteit inroepen.

ah ok, goed zo ... maar ... nu heb ik er geen behoefte meer aan ... toen zou ik een heel gedreven goeie leerkracht geweest zijn (mede door mijn eigen lamentabele ervaringen met onderwijs), zeker weten.

als ik t nu nog zou overwegen, dan zou het in het buitengewoon onderwijs zijn ... buitengewoon uitdagend :D

Another Jack
20 augustus 2009, 07:52
ah ok, goed zo ... maar ... nu heb ik er geen behoefte meer aan ... toen zou ik een heel gedreven goeie leerkracht geweest zijn (mede door mijn eigen lamentabele ervaringen met onderwijs), zeker weten.

als ik t nu nog zou overwegen, dan zou het in het buitengewoon onderwijs zijn ... buitengewoon uitdagend :D

In Hoegaarden zoeken ze een leraar metselen.;-)

stilanna
20 augustus 2009, 07:52
verdorie, ge waart mij voor. ik wou nochtans efkes de loftrompet (hihi) bovenhalen.

:cry:

laat uw loftrompet maar achterwege ... zeker als Freud in de buurt is.

stilanna
20 augustus 2009, 07:53
In Hoegaarden zoeken ze een leraar metselen.;-)

die man zal al wel terug aan t werk zijn zeker ?

Another Jack
20 augustus 2009, 07:53
verdorie, ge waart mij voor. ik wou nochtans efkes de loftrompet (hihi) bovenhalen.

:cry:

Het is al goed, steek uw trompet nu maar weg. ;-)

lantjes
20 augustus 2009, 09:35
'k Wou dat eigenlijk wel, leerkracht worden, LO geven leek me best aangenaam. Uiteindelijk toch maar de wetenschappelijke richting "gekozen".....

Mitgard
20 augustus 2009, 09:36
Leerkrachten en onderwijzers hebben gedurende de maanden juli en augustus vakantie. Hebben deze mensen recht op deze 2 maanden verlof of is dit overdreven? Zou het m.a.w. met minder ook moeten gaan?

als ge jaloers zijt, wordt dan ook leerkracht als ge denkt dat ge het kunt. ;-)

Flanelcondoom
20 augustus 2009, 21:57
Dat komt ook door wie er zichzelf voor selecteert. Als ik kijk naar wie van mijn kennissen in het onderwijs stapt, zijn dat bijna allemaal mensen die hiervoor kozen bij wijze van exclusie. We hebben geen duidelijk toekomstperspectief. Onze mogelijkheden (lees: intellect) zijn beperkt. We doen liefst niet te veel (tijdens de studies noch later) en we willen veel vrije tijd. Oei, had ik dat nog niet gezegd? Het intellect laat niet al te veel toe. Het blijkt de enige uitweg die kans op een beroep biedt met de gestudeerde (academische) richting. Slechts een enkeling kiest ervoor omdat hij het als zijn of haar passie ervaart.En ik vrees zelfs dat dit de mensen zijn die uit teleurstelling / burn-out het eerst afvallen.
Velen komen daar dan nog terecht nadat ze elders afvalden. Het lijkt wel de 'afvalbak' van het hoger onderwijs. Al is dat zelfs een understatement want je kan tegenwoordig op allerlei manieren leerkracht worden.
Al is dit allemaal kort door de bocht en gaan de delen niet op in het geheel: 'Those who can't, teach', lijkt vandaag meer dan waar.

Het is helaas inderdaad zo.

Meer zelfs: men moet nogal conformistisch zijn/tegen een degoutant systeem kunnen om daar te overleven.


Tragisch, is dit.

IronChef
20 augustus 2009, 22:03
Wat is dan volgens jou wél het ergste?

Pedagoochelaars.