PDA

View Full Version : Bob den bouwer


manta
23 augustus 2009, 14:32
Vraagje .
Een vloer leggen (met cement lijkt me effe makkelijkste) , hoe lang duurt dat ?
De vloer is er voor een deel opgebroken en de put is terug dichtgegooid met bouwpuin (zitten stukken baksteen en zand en zo in) , is dat te doen om effe een paar zakken cement te halen en dat er op te kiepen zodat ik morgen de meubelen terug op z'n plaats kan zetten ???

'k Heb effe rondgekeken op klusfora en doe het zelfdingen maar het enige duidelijke was om na het uitsmeren van de cement te "bieren" ...
Bier heb ik dus al in huis gehaald , en 'k wil er al wel mee oefenen , maar daar is de vloer nog niet mee dicht ... :-(

Iemand ervaring met zo'n snel-snelklusje ??? :-(

From_Vlaanderen
23 augustus 2009, 21:02
Vraagje .
Een vloer leggen (met cement lijkt me effe makkelijkste) , hoe lang duurt dat ?
De vloer is er voor een deel opgebroken en de put is terug dichtgegooid met bouwpuin (zitten stukken baksteen en zand en zo in) , is dat te doen om effe een paar zakken cement te halen en dat er op te kiepen zodat ik morgen de meubelen terug op z'n plaats kan zetten ???

'k Heb effe rondgekeken op klusfora en doe het zelfdingen maar het enige duidelijke was om na het uitsmeren van de cement te "bieren" ...
Bier heb ik dus al in huis gehaald , en 'k wil er al wel mee oefenen , maar daar is de vloer nog niet mee dicht ... :-(

Iemand ervaring met zo'n snel-snelklusje ??? :-(

Wat dat ik zou doen, allez ik ben gene metser natuurlijk (ik heb maar den humaniora gedaan en dan nog wat extra zever)

Cement appart maken ik dacht ietske droger, maar ni veel.
Planken zetten, langs links en rechts, voor en achter. Cement erop kwakken, goed uitsmeren, met een andere plank den overschot eraf schrapen.


Als ge natuurlijk met enkel een putteke zit, cement in kwakken, afschrapen, ineens bij-tegelen. Maar ik zou dat wel met die plastieken kruisjes doen, voor de tegels te plaatsen.

Dajjal
23 augustus 2009, 21:05
Euh...ge gaat wel een aantal dagen moeten wachten tot het hele zootje voldoende uitgehard is. Een bouwdroger (kan je bij Boels huren) versnelt dit proces iets.

Je mag je chape niet te droog maken, want dan gaat het hele zootje brokkelen en krijg je miserie achteraf. Zorgen dat hij goed vochtig is en dat je mooi kan egaliseren.

From_Vlaanderen
23 augustus 2009, 21:06
Euh...ge gaat wel een aantal dagen moeten wachten tot het hele zootje voldoende uitgehard is. Een bouwdroger (kan je bij Boels huren) versnelt dit proces iets.

Je mag je chape niet te droog maken, want dan gaat het hele zootje brokkelen en krijg je miserie achteraf. Zorgen dat hij goed vochtig is en dat je mooi kan egaliseren.

Gene cement dus.
Tegen mij zeiden ze dat cement 28 dagen nodig heeft om uit te harden, das toch geen probleem.

astuf larcga
24 augustus 2009, 00:17
Vraagje .
Een vloer leggen (met cement lijkt me effe makkelijkste) , hoe lang duurt dat ?
De vloer is er voor een deel opgebroken en de put is terug dichtgegooid met bouwpuin (zitten stukken baksteen en zand en zo in) , is dat te doen om effe een paar zakken cement te halen en dat er op te kiepen zodat ik morgen de meubelen terug op z'n plaats kan zetten ???

'k Heb effe rondgekeken op klusfora en doe het zelfdingen maar het enige duidelijke was om na het uitsmeren van de cement te "bieren" ...
Bier heb ik dus al in huis gehaald , en 'k wil er al wel mee oefenen , maar daar is de vloer nog niet mee dicht ... :-(

Iemand ervaring met zo'n snel-snelklusje ??? :-(
Het beste gebruik je kant en klaar beton, daar moet je juist wat water bijdoen, dat droogt heel snel, maar is ietsje duurder als zakken cement.

manta
24 augustus 2009, 00:37
Idd :-(
En het wordt nog leuker en leuker , aan één kant liggen nog tegels ook , die zal ik er nog eens mogen uithalen zodat daar de cement ook een paar centimeter dik is (schijnt steviger te zijn en 't zou minder kans op barsten hebben) .

Een snel-snelklusje zit er dus niet in :-(
Het zal wel met sneldrogende cement moeten gebeuren want een maand is een beetje te lang . Daarna is het tof , egaliseren , beetje smossen met een vloeibaar cementpapje en 't zou goed moeten zijn ...
De enige problemen die ik me nog kan voorstellen zijn de eventuele voetafdrukken die m'n gangsters erin kunnen maken maar da los ik nog wel op ...

Maar dat "bieren" heb ik al onder de knie hoor ... ;-)