PDA

View Full Version : Gezocht: nepkrekels.


JuBiLaTe
27 augustus 2009, 19:44
Geachte lieve medeforummertjes.


Lang, erg lang geleden ben ik -als adolescent, eind in de jaren '90-van het zonnige Frankrijk naar het druilerige België verhuisd. Van mijn vaderland naar mijn moederland.
Het eerste wat mij opviel, in dat koude natte land, was dat hier geen krekels wonen. Of toch erg weinig. Er wonen hier ook geen glimwormen. Ik heb hier nog nooit een glimworm gezien in België. Mischien is de grond hier te nat?
Ik heb daar eigenlijk nooit bij stilgestaan, en zo zijn de jaren voorbijgelopen. Maar telkens ik naar Frankrijk ging -of bij familie, of op reis-, dan vielen me die krekels op. En die bezorgen me toch zo'n fantastisch gevoel.8-)

Nu, sinds 3 weken zit er een krekel in mijn tuin!8O En ik vraag me af vanwaar hij komt. En het is er maar eentje.
Maar elke avond voor het slapengaan ga ik even naar buiten, en dan hoor ik die krekel.8-) En dan wordt ik zo overmand door dat fantastische gevoel.8-)
Een soort gevoel van melancholie, rust, gelukzaligheid.8-) Die pure gevoelens van mijn kindertijd en begin van adolescentie komen zo weer naar boven.8-) De tijd dat alles nog eenvoudig was, geen stress, geen verantwoordelijkheid, een kleine perfecte wereld.8-) De vele leuke momenten met familie, zwoele momenten ook met vrienden, liefjes. Leuke tijden.8-) Niet dat het nu niet meer leuk is, maar het is toch serieus anders.
Die enkele minuten dat ik die krekel hoor, ontspan ik me, en laadt ik energie op.

Nu, ik vrees dat op zekere dag die krekel zal sterven. En ik wil me voorzien van een vervanger. Maar aangezien je een krekel niet zoals een schaap of een pony aan een touw in het gras kunt plaatsen en bij je houden, denk ik dat de optie van een levende krekel niet echt doeltreffend zal zijn.

Daarom denk ik aan een nepkrekel: het moet de geluiden maken van een krekel, net dezelfde geluiden. En die beginnen op 22u30 bijv tot een stuk in de nacht. En hij mag niet krekelen wanneer het regent, want dit zou dan erg mislukt overkomen.

Daarom mijn vraag: waar kan ik een nepkrekel vinden? Hoeveel kost dit dan? Indien er nepglimwormen te verkrijgen zijn, zou ik me missch ook enkele nepglimwormen aanschaffen.

Mensen, denk nu aub NIET dat ik een persoon ben die hou van nep: ik verafschuw nep! Enkel als het erg noodzakelijk is, en het valt helemaal niet op, dan kan het door de beugel.;-) Dus nooit plastieken planten, plastieken meubelen met houtstructuur. Da's plebejistisch, marginaal.:x
Het zouden mijn allereerste nepdingen zijn.;-)


Vriendelijk bedankt voor de hulp!;-)

IronChef
27 augustus 2009, 19:47
http://www.krekelskopen.nl/

Txiki
27 augustus 2009, 19:47
Ziet ge't nu!

JuBiLaTe
27 augustus 2009, 19:50
http://www.krekelskopen.nl/

Bedankt voor de link, maar dit zijn krekels die geen geluid maken.
En dan nog: levende krekels kunnen vrij mijn pélouse verlaten, wanneer ze dit willen.

Dronkoers
27 augustus 2009, 19:51
Bedankt voor de link, maar dit zijn krekels die geen geluid maken.
En dan nog: levende krekels kunnen vrij mijn pélouse verlaten, wanneer ze dit willen.

8O

Krekels zijn geen schaamhaarluizen eh ;-)

Txiki
27 augustus 2009, 19:51
Kunt ge het geluid van die krekel niet opnemen?

JuBiLaTe
27 augustus 2009, 19:53
8O

Krekels zijn geen schaamhaarluizen eh ;-)

8OMaar dronkoers, wat voor een vieze gedachten heb jij zo allemaal!8O :?

Dronkoers
27 augustus 2009, 19:55
8OMaar dronkoers, wat voor een vieze gedachten heb jij zo allemaal!8O :?

Wie is er hier begonnen over uw pelouze? ;-)

JuBiLaTe
27 augustus 2009, 19:55
Kunt ge het geluid van die krekel niet opnemen?

Dat zou té nep zijn.

Volgens mij is het nepkrekelgeluid uit een nepkrkel minder nep dan het nepkrekelgeluid uit een bandrecorder of whatever.

JuBiLaTe
27 augustus 2009, 19:58
Wie is er hier begonnen over uw pelouze? ;-)

Maar ik heb nog nooit zover gedacht.8O Bij mij is een pelouse dat prachtig stukje grond waar het gras steeds mooi kort afgereden en verzorgd wordt.


Maar eigenlijk, ook die andere pelouse waar je op doelt is best onderhouden hoor, maar dat interesseert je toch niet.;-)

Dronkoers
27 augustus 2009, 20:00
Maar ik heb nog nooit zover gedacht.8O Bij mij is een pelouse dat prachtig stukje grond waar het gras steeds mooi kort afgereden en verzorgd wordt.
Awel? Dan begrijp je toch de "verwarring"? ;-)

Maar eigenlijk, ook die andere pelouse waar je op doelt is best onderhouden hoor, maar dat interesseert je toch niet.;-)
Kon je dit dan op z'n minst niet in het wit zetten? :-(

bgf324
27 augustus 2009, 20:28
In Andorra loopt het vol echte krekels.
brrrr, enge beesten zeg 8O

Duupje
27 augustus 2009, 21:04
Mijne zoon heeft er vorige week in de tuin nog een hoop gevangen. Elders gaan wonen Jubi ;-)

Depth of Field
27 augustus 2009, 21:29
Het eerste wat mij opviel, in dat koude natte land, was dat hier geen krekels wonen.

Toch wel, maar in het zuiden. In het noorden wonen de mieren.

Jazeker
27 augustus 2009, 21:32
cri cri

Bobke
27 augustus 2009, 21:36
Wat ge in het zuiden meestal hoort zijn geen krekels maar zangcicaden.
Hier vindt ge wel degelijk krekels:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker:B_kimmel/project_krekels_en_sprinkhanen

Zwartengeel
27 augustus 2009, 21:36
Toch wel, maar in het zuiden. In het noorden wonen de mieren.

cri cri

Yep.

54382

lantjes
27 augustus 2009, 22:58
In 't gazettenwinkeltje waar ik ga hebben ze een nep-brulkikker aan de ingang zitten. Telkens je door de deur komt kwaakt dat ding dat de buurt wakker is...wie weet bestaat dat ook in krekelvorm, 'k zal het eens vragen.:-P

From_Vlaanderen
28 augustus 2009, 23:59
In mijne tijd, ook nog niet zo zot lang geleden. Dan gingen we nog krekels vangen, later zijn dit bosduiven geworden, maar soit. Die hebben daar altijd goed gezeten. Natuurlijk in van die propere tuintjes zitten die beesten minder.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/Krekel_2.jpg

Ik weet een ding. Als ik nog eens krekels nodig heb, dan wil dat zeggen dat er iemand trouwt.

Paracelsus
29 augustus 2009, 07:01
Ik heb er in mijn tuin anders genoeg, ik maak met plezier een opname voor je.

En de" eerste keer dat ik massa's glimwormen zag in België was rond de abdij in Leuven. Tweede keer was in Roosdael rond Brussel.

Jazeker
29 augustus 2009, 09:21
In 't gazettenwinkeltje waar ik ga hebben ze een nep-brulkikker aan de ingang zitten. Telkens je door de deur komt kwaakt dat ding dat de buurt wakker is

Die willen al hun klanten kwijt of zo? 8O

JuBiLaTe
30 augustus 2009, 00:30
Ik denk dat het niet goed gaat met de krekel in mijn tuin. Hij maakt erg licht en onregelmatig geluid met soms grote tussenpozen. Ik vrees het ergste.:-(

lantjes
30 augustus 2009, 09:11
Die willen al hun klanten kwijt of zo? 8O

't is toch een stukje origineler dan de standaard deurbel :-P

Jazeker
30 augustus 2009, 09:12
't is toch een stukje origineler dan de standaard deurbel :-P

Ik zou er een halve hartaanval aan overhouden en dat ding kapot stampen en dan een vzw oprichten om zulke dingen niet meer toe te laten. Nergens meer. Nooit meer.

lantjes
30 augustus 2009, 09:18
Ik zou er een halve hartaanval aan overhouden en dat ding kapot stampen en dan een vzw oprichten om zulke dingen niet meer toe te laten. Nergens meer. Nooit meer.

'k Vind het ding eigenlijk best grappig, 't zou nog leuk zijn om in de tuin aan de oprit te zetten.... 't werkt op IR, beter dan een slapende keffer. ;-)

edit, eentje aan de brievenbus aan de straatkant, telkens als de postbode rekeningen im mijn bus komt duwen, verschiet hij zich een ongeluk.;-)

Jazeker
30 augustus 2009, 09:28
'k Vind het ding eigenlijk best grappig, 't zou nog leuk zijn om in de tuin aan de oprit te zetten.... 't werkt op IR, beter dan een slapende keffer. ;-)

Ja kijk... ik zo een beetje moe en ochtendhumeur... denk net van "mwah... pakje sigaretten en een krantje kopen" en ik kom die zaak binnen en een brulboei kwaakt de hele buurt wakker? "'sniks madam, ken zal wel nor de delhaize goan".

Maximus Aurelius
30 augustus 2009, 10:31
Bedankt voor de link, maar dit zijn krekels die geen geluid maken.
En dan nog: levende krekels kunnen vrij mijn pélouse verlaten, wanneer ze dit willen.



en dat beweert fransman te zijn :lol:

Dronkoers
30 augustus 2009, 14:57
Ja kijk... ik zo een beetje moe en ochtendhumeur... denk net van "mwah... pakje sigaretten en een krantje kopen" en ik kom die zaak binnen en een brulboei kwaakt de hele buurt wakker? "'sniks madam, ken zal wel nor de delhaize goan".

...en daar hebben ze dan net zo'n koe geïnstalleerd :-P

Derk de Tweede
30 augustus 2009, 15:29
http://www.youtube.com/watch?v=swU6UgFdc4c

http://static.marktplaza.be/images/1/24/6330924.jpg

lantjes
31 augustus 2009, 10:10
hopla....:
http://29130.mijnwinkel.nl/productinfo12/;jsessionid=05EF1B45656D50A8C90ED649110F1AC2?__sta teless=05EF1B45656D50A8C90ED649110F1AC2&

http://www.rotor.eu/indexzoek.php

bij beiden even laten zoeken naar "krekel" :-P

Bovenbuur
31 augustus 2009, 11:03
*radio neerzet, opneemt*