PDA

View Full Version : Herinneringen aan het secundair onderwijs


Pagina's : [1] 2

Fopspeenverkoper
4 september 2009, 17:03
Velen van ons zullen waarschijnlijk een schoolloopbaan in het secundair onderwijs achter de rug hebben...
De eerste schoolweek is reeds voorbij en ik vroeg me af wat jullie positieve herinneringen zijn aan het secundair?

From_Vlaanderen
4 september 2009, 18:26
Velen van ons zullen waarschijnlijk een schoolloopbaan in het secundair onderwijs achter de rug hebben...
De eerste schoolweek is reeds voorbij en ik vroeg me af wat jullie positieve herinneringen zijn aan het secundair?

Typische dingen, de eerste 3 jaren zijn gewoon zwaar kloten. Dan wordt het graaf.

Scherven A. Mok
4 september 2009, 19:46
Geen positieve herinneringen aan, echt niet. Vanaf de helft van het basisonderwijs ben ik op school beginnen sterven. Aan domheid of verveling, wie zal het zeggen.

Vorenus
4 september 2009, 19:48
16-jarige meisjes in zwemkmedij.

bgf324
4 september 2009, 19:49
Manmanman, wat was ik crappuul in het 2de.

Bijna van school gesmeten :-(

Derk de Tweede
4 september 2009, 19:56
Ik ben daar twee jaar stoned geweest.
Dacht ik tenminste.

abou Anis
4 september 2009, 22:55
Velen van ons zullen waarschijnlijk een schoolloopbaan in het secundair onderwijs achter de rug hebben...
De eerste schoolweek is reeds voorbij en ik vroeg me af wat jullie positieve herinneringen zijn aan het secundair?

Ik heb bijna uitsluitend goede herinneringen aan die tijd.

Tavek
4 september 2009, 23:23
Beste tijd van mijn leven ;)

Erg he, it's only going downhill from that moment on ;)

filosoof
4 september 2009, 23:28
Ik heb bijna uitsluitend goede herinneringen aan die tijd.+2

Dronkoers
4 september 2009, 23:28
School is een echte smet op mijn levensloop.

Man, heb ik dat gehaat.

From_Vlaanderen
4 september 2009, 23:30
School is een echte smet op mijn levensloop.

Man, heb ik dat gehaat.

't Moest iets positief zijn.:lol:

Vorenus
4 september 2009, 23:30
School is een echte smet op mijn levensloop.

Man, heb ik dat gehaat.

Nooit educatief verlof genomen om het plaatselijke gerstenat te proeven?

From_Vlaanderen
4 september 2009, 23:40
Nooit educatief verlof genomen om het plaatselijke gerstenat te proeven?

Dan komde daar ne leraar tegen...

Vorenus
4 september 2009, 23:44
Dan komde daar ne leraar tegen...

En drink je samen ....

From_Vlaanderen
4 september 2009, 23:45
En drink je samen ....

Kwist niet dat ik nog zo rap kon zijn.

Vorenus
4 september 2009, 23:46
Kwist niet dat ik nog zo rap kon zijn.

Nooit meegemaakt behalve buiten de lesuren.

Dronkoers
4 september 2009, 23:49
Nooit educatief verlof genomen om het plaatselijke gerstenat te proeven?

Nee, enkel opm gewoon thuis te zitten ;-)

Vorenus
4 september 2009, 23:50
Nee, enkel opm gewoon thuis te zitten ;-)

En niet genoten tijdens de zwemlessen?

Dronkoers
5 september 2009, 00:06
En niet genoten tijdens de zwemlessen?

ik wou maar nie verzuipen eh :-(

Vorenus
5 september 2009, 00:09
ik wou maar nie verzuipen eh :-(

Verzuipe?????

Zater er geen paar vrouwelijke prachtexemplaartjes bij u in de klas???

Dronkoers
5 september 2009, 00:12
Verzuipe?????

Zater er geen paar vrouwelijke prachtexemplaartjes bij u in de klas???

Ja, jammer genoeg in ASO

Vorenus
5 september 2009, 00:14
Ja, jammer genoeg in ASO

In mijn klas zater een paar bij om van te zeggen "graauw".

lomeanor
5 september 2009, 14:37
Ik heb bijna uitsluitend goede herinneringen aan die tijd.

Ik ook.

Dronkoers
5 september 2009, 14:39
't Moest iets positief zijn.:lol:

Ow... mja, de laatste schoolbel op 29 juni ofzo in mijn 6de middelbaar was mijn mooiste schoolmoment ;-)

Pølle
5 september 2009, 14:51
Het enige wat daar interessant was, was ambetante leerkrachten tot het uiterste drijven of domme leerkrachten op hun plaats zetten.

Fopspeenverkoper
5 september 2009, 21:39
Ik heb bijna uitsluitend goede herinneringen aan die tijd.

Kan je ze even verduidelijken?

Jazeker
6 september 2009, 08:26
School is een echte smet op mijn levensloop.

Man, heb ik dat gehaat.

Boh... dat kunnen lezen en schrijven en af en toe de toetskes van uw rekenmachien verstaan, dat heeft toch wel iets, vind ik zo.

Jazeker
6 september 2009, 08:31
Het enige leuke aan het secundair was dat je soms in een klas met een hoop testosteron spuitende pubers zat die nog sneller dan wie ook elk dubbelzinnig woord of elke dubbelzinnige uitdrukking meteen detecteerde en dat op een hoop gegrinnik onthaalde. Dat was eigenlijk ook net het hatelijke aan het secundair.

Ik heb vooral genoten van mijn hogere opleiding. (behalve de examens)

lombas
6 september 2009, 08:51
Leerkrachten die je "Pinochet" noemen... Aaaah, wat een heerlijke tijd.

Jedd
6 september 2009, 09:57
De eerste schoolweek is reeds voorbij en ik vroeg me af wat jullie positieve herinneringen zijn aan het secundair?

het meest positieve was het allerlaatste belsignaal.
Dat was bijna klaarkomen van geluk

Tavek
6 september 2009, 10:10
Allez, dat was toch dikke fun allemaal. De boel es fijn begaaien, nieuwe dingen leren, schoolreisjes, chrysostomos, achter de meiskes aanzitten....overigens heb ik het sociale weefsel rondom mij nooit zo sterk gevoeld als op het middelbaar. Ge wist dag in dag uit dat ge ergens bij hoorde (uw klas), en dat was tof !

Jedd
6 september 2009, 10:14
Allez, dat was toch dikke fun allemaal. De boel es fijn begaaien, nieuwe dingen leren, schoolreisjes, chrysostomos, achter de meiskes aanzitten....overigens heb ik het sociale weefsel rondom mij nooit zo sterk gevoeld als op het middelbaar. Ge wist dag in dag uit dat ge ergens bij hoorde (uw klas), en dat was tof !

ik gedij niet in gevangenschap...

Tavek
6 september 2009, 10:26
ik gedij niet in gevangenschap...

Ge zult nooit geen grotere vrijheid kennen als die van toen ge jong waart. Student dus.

Of denk je dat de ketens van een hypotheek, pensioenplan, vast contract en vrouw/kinderen zoveel vrijheid leveren ?

Mitgard
6 september 2009, 10:30
Of denk je dat de ketens van een hypotheek, pensioenplan, vast contract en vrouw/kinderen zoveel vrijheid leveren ?

niemand verplicht u daartoe.

Tavek
6 september 2009, 10:34
niemand verplicht u daartoe.

By all means, blijf thuis wonen bij ma en pa als ge dat liever hebt ;)

Ge moet het meeste halen uit al uw levensfases maar het meeste zult ge uit uw jeugd halen.

Dronkoers
6 september 2009, 10:35
By all means, blijf thuis wonen bij ma en pa als ge dat liever hebt ;)

Ge moet het meeste halen uit al uw levensfases maar het meeste zult ge uit uw jeugd halen.

Wij zijn dan ook eeuwig jong ;-)

Mitgard
6 september 2009, 10:37
By all means, blijf thuis wonen bij ma en pa als ge dat liever hebt ;)

er zijn mensen die daar perfect gelukkig mee kunnen zijn.


Ge moet het meeste halen uit al uw levensfases.

waarom?
is dat weer zo'n optimalisatie-fetish die ge u hebt laten opdringen door de westerse rat-race mentaliteit?

Dronkoers
6 september 2009, 10:37
Boh... dat kunnen lezen en schrijven en af en toe de toetskes van uw rekenmachien verstaan, dat heeft toch wel iets, vind ik zo.

lol+lol=hihi

Jaja, da vond ik indertijd wel eens leuk ;-)

Mitgard
6 september 2009, 10:41
als ik al die mensen zie met hun hypotheekjes, hun zware huurlast elke maand weggegooid geld, partner die het afbolt, scheiding, gepruts om de boel te verdelen, financiële problemen, ruzie, depressie, zelfmoord...

maarja, wel lachen met degenen die nog thuis wonen hé.

Zwartengeel
6 september 2009, 10:51
lol+lol=hihi

Jaja, da vond ik indertijd wel eens leuk ;-)

Hoe ging die 'bloeslos' ook alweer? ;-)

Dronkoers
6 september 2009, 10:54
Hoe ging die 'bloeslos' ook alweer? ;-)

Goeie vraag :-D

Tavek
6 september 2009, 10:56
als ik al die mensen zie met hun hypotheekjes, hun zware huurlast elke maand weggegooid geld, partner die het afbolt, scheiding, gepruts om de boel te verdelen, financiële problemen, ruzie, depressie, zelfmoord...

maarja, wel lachen met degenen die nog thuis wonen hé.

Als ma en pa niet een huis hadden gekocht/gebouwd en jarenlang een hypotheek hadden afbetaald kon gij ook niet zorgenloos thuis blijven wonen.

Hetzelfde zal ook zo zijn voor u kinderen, of jaagt ge ma en pa het huis uit als gij afkomt met een vrouw ?

Mitgard
6 september 2009, 11:04
Als ma en pa niet een huis hadden gekocht/gebouwd en jarenlang een hypotheek hadden afbetaald kon gij ook niet zorgenloos thuis blijven wonen.

Hetzelfde zal ook zo zijn voor u kinderen, of jaagt ge ma en pa het huis uit als gij afkomt met een vrouw ?


kinderen? vrouw?
ik kan niet volgen, denk ik.

Flanelcondoom
6 september 2009, 11:39
Qua onderwijs is het middelbaar enorme tijdverspilling. Men kan alles wat men daar in 6 jaar ziet in 1 jaar aanleren.

Maar voor de rest: dat waren tijden.

Dronkoers
6 september 2009, 11:51
Qua onderwijs is het middelbaar enorme tijdverspilling. Men kan alles wat men daar in 6 jaar ziet in 1 jaar aanleren.

Maar voor de rest: dat waren tijden.

Als ge een technische richting volgt, is 6 jaar schoolervaring toch iets beter dan 1 jaar ;-)

Mitgard
6 september 2009, 12:02
Qua onderwijs is het middelbaar enorme tijdverspilling. Men kan alles wat men daar in 6 jaar ziet in 1 jaar aanleren.

Maar voor de rest: dat waren tijden.

*knip* Gelieve op te houden met die scheldpartijen aub.

Flanelcondoom
6 september 2009, 12:05
Als ge een technische richting volgt, is 6 jaar schoolervaring toch iets beter dan 1 jaar ;-)

Dat kan ik geloven, ja. Verschil is dat technici meteen aan hun job beginnen na school. ASO-ers moeten dan pas beginnen aan hun opleiding.

Jazeker
6 september 2009, 18:46
Qua onderwijs is het middelbaar enorme tijdverspilling. Men kan alles wat men daar in 6 jaar ziet in 1 jaar aanleren.


:lol:

Tavek
6 september 2009, 18:49
Ik ben jaloers op die mannen uit het TSO die een zevende jaar konden doen ;)

Flanelcondoom
6 september 2009, 18:49
:lol:

Niet, dan?

Ik, en een deel anderen, hebben er letterlijk zo goed als niks opgestoken. Het probleem met ASO is ook dat het te algemeen is. Teveel verschillende kinderen in een klas. En er wordt les gegeven zodat iedereen kan volgen.

Flanelcondoom
6 september 2009, 18:50
Ik ben jaloers op die mannen uit het TSO die een zevende jaar konden doen ;)

Ik ben jaloers op mannen uit het TSO die industriele wetenschappen deden. Had ik beter ook gedaan, bij nader inzicht.

Tavek
6 september 2009, 18:51
Ik ben jaloers op mannen uit het TSO die industriele wetenschappen deden. Had ik beter ook gedaan, bij nader inzicht.

Deftige richting. Goede slaagkansen op unief. Hoger niveau als menswetenschappen of economie moderne talen....

From_Vlaanderen
6 september 2009, 18:52
Wij zijn dan ook eeuwig jong ;-)

:cheer: Zoals ik :cheer:

From_Vlaanderen
6 september 2009, 18:54
Ik ben jaloers op die mannen uit het TSO die een zevende jaar konden doen ;)

Ik ben dan nog eens ergens blijven steken, dus het kwam al op hetzelfde uit.

Flanelcondoom
6 september 2009, 18:55
Deftige richting. Goede slaagkansen op unief. Hoger niveau als menswetenschappen of economie moderne talen....

Gaven ze in jouw tijd nog logica in't middelbaar? Heb gehoord dat het vroeger gebeurde. Zou onmiddellijk ingevoerd moeten worden, voor ALLE richtingen in ASO en TSO.

From_Vlaanderen
6 september 2009, 18:56
Ik ben jaloers op mannen uit het TSO die industriele wetenschappen deden. Had ik beter ook gedaan, bij nader inzicht.

Ik ben niet jaloers op wat de andere heeft gedaan, of wat ik beter had gedaan. Ik amuseer mij nu ook. Ik zou zeggen alleszins beter dan 50% van de bevolking.

Tavek
6 september 2009, 19:00
Gaven ze in jouw tijd nog logica in't middelbaar? Heb gehoord dat het vroeger gebeurde. Zou onmiddellijk ingevoerd moeten worden, voor ALLE richtingen in ASO en TSO.

Neen. Logica is nu een vak aan de unief ?

In ieder geval, gewoon wiskunde geven zoals ze dat 10 jaar geleden deden, zonder grafische telmachine, zou al een hele stap vooruit zijn. Dan begint men weer na te denken. Maple, Matlab en dergelijke zijn toch pas nuttig aan de universiteit.

From_Vlaanderen
6 september 2009, 19:02
Neen. Logica is nu een vak aan de unief ?

In ieder geval, gewoon wiskunde geven zoals ze dat 10 jaar geleden deden, zonder grafische telmachine, zou al een hele stap vooruit zijn. Dan begint men weer na te denken. Maple, Matlab en dergelijke zijn toch pas nuttig aan de universiteit.

Dat hangt ervan af. Ik zelf heb niet veel wiskunde gekregen. Ik heb het nooit als een gemis ervaren. Het enige wat wegvalt zijn zowaar de richtingen die ik niet zou willen doen:lol:.

Flanelcondoom
6 september 2009, 19:03
Neen. Logica is nu een vak aan de unief ?

In ieder geval, gewoon wiskunde geven zoals ze dat 10 jaar geleden deden, zonder grafische telmachine, zou al een hele stap vooruit zijn. Dan begint men weer na te denken. Maple, Matlab en dergelijke zijn toch pas nuttig aan de universiteit.

Maple... Ik heb een hekel aan dat programma. Ik doe zo veel mogelijk handmatig, inclusief differentiaalvergelijkingen en integraaltransformaties (indien het kan). De rest verklaarde mij gek, maar op een van de examens loonde het zich: Maple wou een bepaalde integraaltransformatie gekoppeld aan een differentiaalvergelijking niet doorvoeren. Ik kon het lekker met de hand.


En logica was een vak aan de unief. Zij zijn het tegenwoordig aan't afschaffen. Sinds komend academiejaar verdwenen uit bijvoorbeeld Rechten aan de UA.
Misdadig.

Tavek
6 september 2009, 19:04
Dat hangt ervan af. Ik zelf heb niet veel wiskunde gekregen. Ik heb het nooit als een gemis ervaren. Het enige wat wegvalt zijn zowaar de richtingen die ik niet zou willen doen:lol:.

Dan hebt gij goed gekozen ? ;)

From_Vlaanderen
6 september 2009, 19:07
Dan hebt gij goed gekozen ? ;)

P.be is reeds erg genoeg.

Pølle
6 september 2009, 19:29
:lol:

Misschien niet alles, maar wel alles dat nuttig is.

Jazeker
6 september 2009, 19:36
Misschien niet alles, maar wel alles dat nuttig is.

Je hoort me niet zeggen dat 6 jaar nodig is, maar definieer "nuttig"? En ben je vloeiend in Frans, Duits en Engels en heb je voldoende materie qua wiskunde 1 jaar na je basisschool. Ik betwijfel dat. Laat staan dat het toch wel goed is dat je via esthetica even wat leert over muziek en schilderkunst. Er zal altijd een hoop overbodige ballast zijn, maar je leert en herleert. Dat is het leven.

Pølle
6 september 2009, 19:41
Je hoort me niet zeggen dat 6 jaar nodig is, maar definieer "nuttig"? En ben je vloeiend in Frans, Duits en Engels en heb je voldoende materie qua wiskunde 1 jaar na je basisschool. Ik betwijfel dat. Laat staan dat het toch wel goed is dat je via esthetica even wat leert over muziek en schilderkunst. Er zal altijd een hoop overbodige ballast zijn, maar je leert en herleert. Dat is het leven.

Vloeiend Frans, Duits en Engels, neen, maar dat ben ik nu ook absoluut niet. Bij esthetica hebben wij zonder overdrijven niks gezien. Ik weet zelfs niet meer hoe we die lessen altijd opvulden.

Soit, om even te illustreren. Na mijn derde ging ik moderne talen studeren. Ik kwam in een klas waar iedereen al een jaar Duits had gehad. Ik heb er wel geteld vier dagen over gedaan om die leerstof in te halen en bij het volgend examen had ik het hoogste resultaat :?.

Belachelijk gewoonweg.

From_Vlaanderen
6 september 2009, 19:42
Je hoort me niet zeggen dat 6 jaar nodig is, maar definieer "nuttig"? En ben je vloeiend in Frans, Duits en Engels en heb je voldoende materie qua wiskunde 1 jaar na je basisschool. Ik betwijfel dat. Laat staan dat het toch wel goed is dat je via esthetica even wat leert over muziek en schilderkunst. Er zal altijd een hoop overbodige ballast zijn, maar je leert en herleert. Dat is het leven.

Mij even populair maken se.


Esthetica is wreed interessant.

Dank
F_V

Tavek
6 september 2009, 19:42
Die zes jaar op het middelbaar zie ik niet zozeer als een tijd dat je leerstof opdoet, maar over een tijd waarin je leert leven.

Pølle
6 september 2009, 19:45
definieer "nuttig"?

En om het met Hans Teeuwen te zeggen: "bij biologie wilden ze mij leren, hoe bijna onzichtbare beestjes, zich ongeslachtelijk voortplanten op de bodem van de oceaan. Who gives a fuck?"

http://www.youtube.com/watch?v=PEfFQRpmYkw

Flanelcondoom
6 september 2009, 19:46
Vloeiend Engels kon ik voor het middelbaar, en het middelbaar heeft letterlijk niks verbeterd aan mijn Engels.
Frans en Duits heb ik daar echt niet geleerd. Ja, ik kan nu een drankje bestellen.

De rest... Ik zou meer met mijn tijd kunnen doen dan in de les luisteren naar een versimpelde versie van uitleg over een onderwerp.

Het spijt mij dat jij niet zo scherp bent, Jazeker. Maar het geeft niet, volgens Nynorsk ben jij en ik even veel waard.

Jazeker
6 september 2009, 19:47
Die zes jaar op het middelbaar zie ik niet zozeer als een tijd dat je leerstof opdoet, maar over een tijd waarin je leert leven.

Zit iets in. Je was toen vrijer dan wanneer je gaat werken.

Pølle
6 september 2009, 19:47
Die zes jaar op het middelbaar zie ik niet zozeer als een tijd dat je leerstof opdoet, maar over een tijd waarin je leert leven.


Boh leren leven. Ik denk dat kennisverwerving inderdaad secundair is. Maar volgens mij is het belangrijkste toch om in de pas te leren lopen en een muis te worden in de grijze massa.

De middelbare school heeft mij zo'n degout gegeven van kennisverwerving dat het nog drie jaar geduurd heeft eer ik gemotiveerd aan een studierichting kon beginnen. Drie verkwanseljaren in verschillende richtingen.

Jazeker
6 september 2009, 19:47
Het spijt mij dat jij niet zo scherp bent, Jazeker. Maar het geeft niet, volgens Nynorsk ben jij en ik even veel waard.

Hoeveel weeg ik, denk je?

Flanelcondoom
6 september 2009, 19:48
En een uurtje wikipedia geeft meer dan een semester vakken als geschiedenis.

Flanelcondoom
6 september 2009, 19:48
Hoeveel weeg ik, denk je?

Minder dan Mitgard en meer dan Groentje-18, denk ik.

Jazeker
6 september 2009, 19:49
En een uurtje wikipedia geeft meer dan een semester vakken als geschiedenis.

En wikipedia is betrouwbaar natuurlijk.

Jazeker
6 september 2009, 19:50
Minder dan Mitgard en meer dan Groentje-18, denk ik.

Mitgard is een pluimgewichtje.

Flanelcondoom
6 september 2009, 19:50
En wikipedia is betrouwbaar natuurlijk.

Leerkrachten middelbare school verkopen doorgaans meer onzin dan wikipedia. Ik heb mijn leerkracht aardrijkskunde meer dan 20 keer betrapt op loeiharde onzin in de aard van "de Poolster ligt niet in de melkweg".

Pølle
6 september 2009, 19:50
Over populaire onderwerpen in het Engels: zeker.

Flanelcondoom
6 september 2009, 19:51
Mitgard is een pluimgewichtje.

Jij bent nog papperiger dan hem?

Ok, dat verklaart. Dikke mensen denken trager.

Jazeker
6 september 2009, 19:51
Jij bent nog papperiger dan hem?

Ok, dat verklaart. Dikke mensen denken trager.

Wat kan ik eraan doen? Het zit in de genen.

Flanelcondoom
6 september 2009, 19:52
Wat kan ik eraan doen? Het zit in de genen.

Ok. Dat is een andere zaak.

Jazeker
6 september 2009, 19:53
En als je op straat tegen mij loopt dan val jij omver en ik niet. Behoud van impuls heet dat dan.

Flanelcondoom
6 september 2009, 19:53
Polle,

Vanwaar de verandering van gebruikersnaam?

Flanelcondoom
6 september 2009, 19:54
En als je op straat tegen mij loopt dan val jij omver en ik niet. Behoud van impuls heet dat dan.

Ik dacht eerder aan "volkomen elastische botsing".

Pølle
6 september 2009, 19:55
Polle,

Vanwaar de verandering van gebruikersnaam?

"Polle Tieker" :roll:.
'nuff said.

Jazeker
6 september 2009, 19:56
Ik dacht eerder aan "volkomen elastische botsing".

Je hebt te weinig massa om mijn impuls te stoppen. Misschien struikel ik 3 meter verder wel wegens het verlies van evenwicht, maar jij ligt dan toch al op de vlakte met je tengere armpjes.

Tavek
6 september 2009, 19:57
Je hebt te weinig massa om mijn impuls te stoppen. Misschien struikel ik 3 meter verder wel wegens het verlies van evenwicht, maar jij ligt dan toch al op de vlakte met je tengere armpjes.

Ik vind dat we dit eens moeten testen ! ;-)

Jazeker
6 september 2009, 19:57
"Polle Tieker" :roll:.
'nuff said.

8O

Pin'dar, it's you!

Pølle
6 september 2009, 19:58
Mij vergelijken met pin'dar :x?
Waar haalt ge 't.

Flanelcondoom
6 september 2009, 19:58
Je hebt te weinig massa om mijn impuls te stoppen. Misschien struikel ik 3 meter verder wel wegens het verlies van evenwicht, maar jij ligt dan toch al op de vlakte met je tengere armpjes.

Is dit eigenlijk een nogal... lompe poging om mij te bedreigen?

Jazeker
6 september 2009, 19:58
Mij vergelijken met pin'dar :x?
Waar haalt ge 't.

'nuff said!

Pølle
6 september 2009, 19:59
En ontopic: een leuke herinnering was tien pagina's straf moeten schrijven en met vier pennen tegelijk schrijven. Of een stuk uit het handboek moeten overschrijven en de eerste en laatste twee pagina's overschrijven ipv alles.

Jazeker
6 september 2009, 20:00
Is dit eigenlijk een nogal... lompe poging om mij te bedreigen?

Neen... het ging over het botsen van twee lichamen. Het ene vet en zwaar, het andere vederlicht naar eigen zeggen. Vuisten noch wapens komen er aan te pas. Gewoon *knal* en je loopt per ongeluk tegen mekaar. Dan is daar de vergelijking van de impuls.

Pølle
6 september 2009, 20:01
'nuff said!

Er zijn wel meerdere mensen dat zeggen, hein.

Pølle
6 september 2009, 20:01
Hoeveel weegt Flanelleken?

Jazeker
6 september 2009, 20:02
Er zijn wel meerdere mensen dat zeggen, hein.

Ik sol al eens graag met mensen, nietwaar. ;-) K&K <=

Flanelcondoom
6 september 2009, 20:02
"Polle Tieker" :roll:.
'nuff said.

Zie mij dan. "Flanelcondoom".

Nooit tevreden met iets, die mensen hier. Zie eerst naar hoe anderen het moeten doen voordat jij klaagt over je eigen situatie. Er zijn zelfs mensen in de wereld die helemaal geen gebruikersnaam hebben.

Flanelcondoom
6 september 2009, 20:02
Hoeveel weegt Flanelleken?

Iets onder de 70.

Flanelcondoom
6 september 2009, 20:03
Neen... het ging over het botsen van twee lichamen. Het ene vet en zwaar, het andere vederlicht naar eigen zeggen. Vuisten noch wapens komen er aan te pas. Gewoon *knal* en je loopt per ongeluk tegen mekaar. Dan is daar de vergelijking van de impuls.

Aaah. Ik begrijp de metafoor. Je bedoelt "op het forum ben ik misschien geen zwaargewicht, maar ik loop je wel omver".

Jazeker
6 september 2009, 20:03
Ik ga eens in bad en dan op de weegschaal... ik heb me een weekje ingehouden. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Pølle
6 september 2009, 20:04
Zie mij dan. "Flanelcondoom".

Nooit tevreden met iets, die mensen hier. Zie eerst naar hoe anderen het moeten doen voordat jij klaagt over je eigen situatie. Er zijn zelfs mensen in de wereld die helemaal geen gebruikersnaam hebben.

Vooral niet te serieus opvatten.

Pølle
6 september 2009, 20:04
Iets onder de 70.

Da's geen pluimgewicht he, �*k ben een pluimgewicht.

:p

Jazeker
6 september 2009, 20:06
Aaah. Ik begrijp de metafoor. Je bedoelt "op het forum ben ik misschien geen zwaargewicht, maar ik loop je wel omver".

Neen. Wat snap je niet van impuls... ok... fysica voor losers: ford fiesta oude versie 900 kg, 1 liter komt van rechts, hummer, 3 ton komt van links (gelijke snelheid). Werkzaamheden aan de weg en beiden stormen op mekaar af. Wie heeft een probleem?

Flanelcondoom
6 september 2009, 20:08
Ik ga eens in bad en dan op de weegschaal... ik heb me een weekje ingehouden. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Je bent mij nog een antwoord verschuldigd.

Metternich
6 september 2009, 20:08
De laatste twee jaar secundair waren eigenlijk ronduit fantastisch te noemen.

Jazeker
6 september 2009, 20:08
Ik ben nochtans een zeer aangenaam persoon die op het voetpad meteen zoveel als mogelijk is plaats voor je zal maken. Maar als ik tegen je loop dan lig je omver.

Jazeker
6 september 2009, 20:08
Je bent mij nog een antwoord verschuldigd.

Vraag maar.

Flanelcondoom
6 september 2009, 20:09
ik heb me een weekje ingehouden.

Ah, dus toch vrijwillig papzak?

Flanelcondoom
6 september 2009, 20:10
Vraag maar.

Andere draad. Je weet welke.

Jazeker
6 september 2009, 20:11
Andere draad. Je weet welke.

Eerst een bad nemen... mijn zwaarlijvigheid doet me zweten.

Jazeker
6 september 2009, 20:12
Ah, dus toch vrijwillig papzak?

Nee... ik probeer tot en met.

kamiel spieces
6 september 2009, 20:17
Geen positieve herinneringen aan, echt niet. Vanaf de helft van het basisonderwijs ben ik op school beginnen sterven. Aan domheid of verveling, wie zal het zeggen.

Hier hetzelfde!

'k Heb het ervaren als een oppervlakkige dolgedraaide gevangenis waar men kinderen probeert te conditioneren om slechts een consumptie maatschappij draaiende te houden en waar men totaal geen feeling had voor enige diepgang. Het meeste heb ik geleerd door ervaring en zelfstudie etc..

kamiel spieces
6 september 2009, 20:21
ik gedij niet in gevangenschap...

HAHAHA

2

kamiel spieces
6 september 2009, 20:23
Ge zult nooit geen grotere vrijheid kennen als die van toen ge jong waart. Student dus.

Of denk je dat de ketens van een hypotheek, pensioenplan, vast contract en vrouw/kinderen zoveel vrijheid leveren ?

Niemand zegt dat u de kudde moet volgen! :roll:

kamiel spieces
6 september 2009, 20:30
En een uurtje wikipedia geeft meer dan een semester vakken als geschiedenis.

2

Tavek
6 september 2009, 20:57
Grappig.

Soms is de kudde volgen nuttig. Soms ook niet. Je moet weten wanneer ;)

kamiel spieces
6 september 2009, 21:01
Grappig.

Soms is de kudde volgen nuttig. Soms ook niet. Je moet weten wanneer ;)

Wanneer is ze wel nuttig volgens jou? :-)

Tavek
6 september 2009, 21:02
Voorbeelden please! ;-)

Je zult er geen vinden..

Een huis kopen is nuttig voor uw oude dag.

Hoe ge het draait of keert, ge zult oud en versleten worden, en een eigen stekje hebben is dan nuttig.

Een goed voorbeeld ?

kamiel spieces
6 september 2009, 21:07
Een huis kopen is nuttig voor uw oude dag.

Hoe ge het draait of keert, ge zult oud en versleten worden, en een eigen stekje hebben is dan nuttig.

Een goed voorbeeld ?

Och als je een eigen stekje hebt dan sterf je ook vroeg of laat. Of men dan in een huurhuis sterft of in een eigen woning maakt niet zoveel uit denk ik eerlijk gezegd. Aan oud worden is helaas niet veel moois aan! :cry: Als ik 60 mag worden dan is het goed geweest. Na 60 is het vet van de soep!

Tavek
6 september 2009, 21:16
Och als je een eigen stekje hebt dan sterf je ook vroeg of laat. Of men dan in een huurhuis sterft of in een eigen woning maakt niet zoveel uit denk ik eerlijk gezegd. Aan oud worden is helaas niet veel moois aan! :cry: Als ik 60 mag worden dan is het goed geweest. Na 60 is het vet van de soep!

Wel, ik deel die mening niet ;)

kamiel spieces
6 september 2009, 21:30
Wel, ik deel die mening niet ;)

Dat is uw probleem! ;-)

Uh-Huh
6 september 2009, 21:34
"Hey, you know what, I was crazy in highschool :-D"

http://www.youtube.com/watch?v=trrb9FDfuGo

kamiel spieces
6 september 2009, 21:36
"Hey, you know what, I was crazy in highschool :-D"

http://www.youtube.com/watch?v=trrb9FDfuGo

Super! :lol:

Dronkoers
6 september 2009, 22:05
En ontopic: een leuke herinnering was tien pagina's straf moeten schrijven en met vier pennen tegelijk schrijven. Of een stuk uit het handboek moeten overschrijven en de eerste en laatste twee pagina's overschrijven ipv alles.

Mja, dat vond ik op de duur ook leuk: "Dronkoers (allez, maar dan mijn echte naam), wat moeten we met u doen... geven we u straf, schrijf je het niet, geven we je strafstudie, dan kom je niet, en schorsing, ge hebt nie liever..."


Aaah, zalig

Tavek
6 september 2009, 22:08
Kheb een keer kaugums kunnen krabben van de speelplaats...

Dat was nogal eens een strafstudie....

Dronkoers
6 september 2009, 22:08
Kheb een keer kaugums kunnen krabben van de speelplaats...

Dat was nogal eens een strafstudie....

:-D

banken afschuren enzo was ook wel leuk ;-)

Tavek
6 september 2009, 22:10
:-D

banken afschuren enzo was ook wel leuk ;-)

En dan bakken bier en flessen jaeger tegenkomen op de meest onvoorspelbare plekken....die leerkrachten toch !

Dronkoers
6 september 2009, 22:12
En dan bakken bier en flessen jaeger tegenkomen op de meest onvoorspelbare plekken....die leerkrachten toch !

Gij had een betere school dan :-(

Flanelcondoom
6 september 2009, 22:16
Nota's verzamelen!

webzwerver
6 september 2009, 22:18
School is een echte smet op mijn levensloop.

Man, heb ik dat gehaat.
In het secundair word anders toch al flink gezopen ?

Dronkoers
6 september 2009, 22:18
In het secundair word anders toch al flink gezopen ?

Weet ge, toen interesseerde drank me zelfs nie ;-)

Flanelcondoom
6 september 2009, 22:19
Weet ge, toen interesseerde drank me zelfs nie ;-)

Mij ook niet. Ik rookte toen wiet.

Dronkoers
6 september 2009, 22:24
Mij ook niet. Ik rookte toen wiet.

Ik haatte toen alles en iedereen.

behalve schoon vrouwkes... allez, toen nog meiskes

Tavek
6 september 2009, 22:27
Ik haatte toen alles en iedereen.

behalve schoon vrouwkes... allez, toen nog meiskes

Zeer normaal.

Ik herinner me nog dat de meiskes opt school collectief besloten dat de nieuwe mode korte rokjes met daaronder van die schoolgirl stockings was.

Ja, dat was goed.

kamiel spieces
6 september 2009, 22:28
Ik haatte toen alles en iedereen.

behalve schoon vrouwkes... allez, toen nog meiskes

Van waar kwam die haat? :-P

Dronkoers
6 september 2009, 22:30
Van waar kwam die haat? :-P

School ;-)

Dronkoers
6 september 2009, 22:31
Zeer normaal.

Ik herinner me nog dat de meiskes opt school collectief besloten dat de nieuwe mode korte rokjes met daaronder van die schoolgirl stockings was.

Ja, dat was goed.

Ik ging als 15 jarige knaap samen squashen met 16-jarige meiskes.

Ik zie ze nog altijd zo voor me ;-)

kamiel spieces
6 september 2009, 22:33
Zeer normaal.

Ik herinner me nog dat de meiskes opt school collectief besloten dat de nieuwe mode korte rokjes met daaronder van die schoolgirl stockings was.

Ja, dat was goed.

Op die moment had je wel graag kaugums van de speelplaats afgebrabt zeker! :lol:

Tavek
6 september 2009, 22:33
Ik ging als 15 jarige knaap samen squashen met 16-jarige meiskes.

Ik zie ze nog altijd zo voor me ;-)

Wat een tijden...

Dronkoers
6 september 2009, 22:34
Wat een tijden...

Ze komen nooit meer terug :|

kamiel spieces
6 september 2009, 22:34
School ;-)

Dus je haatte iedereen omdat je naar school moest ook! :-P
'k Dacht dat ik de enigste was! :lol:

Tavek
6 september 2009, 22:34
Op die moment had je wel graag kaugums van de speelplaats afgebrabt zeker! :lol:

Man, we waren 14-15 jaar oud, iemand pootje geven om zo aan een raam te kunnen dat uitgaf op de meiskeskleerkamer was de normaalste zaak van de wereld.

Tavek
6 september 2009, 22:35
Ze komen nooit meer terug :|

:?

Dronkoers
6 september 2009, 22:35
Dus je haatte iedereen omdat je naar school moest ook! :-P
'k Dacht dat ik de enigste was! :lol:

Daar komt het idd op neer :-D

kamiel spieces
6 september 2009, 22:36
Man, we waren 14-15 jaar oud, iemand pootje geven om zo aan een raam te kunnen dat uitgaf op de meiskeskleerkamer was de normaalste zaak van de wereld.

Heb je er ooit één geript toen? :-P

Tavek
6 september 2009, 22:36
Heb je er ooit één geript toen? :-P

?

Flanelcondoom
6 september 2009, 22:36
Man, we waren 14-15 jaar oud, iemand pootje geven om zo aan een raam te kunnen dat uitgaf op de meiskeskleerkamer was de normaalste zaak van de wereld.

Dat hadden we niet: omdat de meisjes en de jongens soms in hetzelfde kliekje zaten was de sociale controle vaak te groot.

kamiel spieces
6 september 2009, 22:37
Daar komt het idd op neer :-D

En nu is die haat volledig weg? :-D

kamiel spieces
6 september 2009, 22:37
?

Gepakt

Dronkoers
6 september 2009, 22:38
En nu is die haat volledig weg? :-D

Nee, maar wel minder :-P

Tavek
6 september 2009, 22:39
Gepakt

Natuurlijk ! ;)

kamiel spieces
6 september 2009, 22:40
Nee, maar wel minder :-P

Hoe is er dan iets van blijvan hangen dan? :-o

Dronkoers
6 september 2009, 22:41
Hoe is er dan iets van blijvan hangen dan? :-o

17 jaar tegen uw zin naar school gaan, vergeet je niet op 10 jaar

kamiel spieces
6 september 2009, 22:41
Natuurlijk ! ;)

in't school of wa geript? :-)

Tavek
6 september 2009, 22:41
Of hulpstukken voor de lessen meetkunde (kegels, bollen, enz...uit hout) buiten op de vensterbank zetten. De bedoeling was dat de leerkracht ze niet vond. Er was wat wind en ze waaiden eraf, knal op een auto.

Ah the times....

kamiel spieces
6 september 2009, 22:41
17 jaar tegen uw zin naar school gaan, vergeet je niet op 10 jaar

Tja tegen wie zeg je het! :?

Dronkoers
6 september 2009, 22:44
Tja tegen wie zeg je het! :?

Toen ze bij m'n rapportuitreiking na m'n 6de middelbaar zeiden dat ik best m'n jaar nog eens zou overdoen, heb ik gezgd dat ik me van kant zou maken als ik nog 1 minuut op een schoolbank moest zitten.
Blijkbaar keek ik toen zo serieus dat ze zagen dat ik het meende.
Een minuut later heeft die me succes gewenst met m'n loopbaan

Dronkoers
6 september 2009, 22:45
...en de eerste die hier zegt dat ik beter m'n jaar overgedaan zou hebben, omdat het zonde is dat het net het laatste jaar is, vliegt op m'n negeerlijst en komt er nooit meer af ;-)

...Behalve Firestone, dat plezier gun ik haar nie ;-)

kamiel spieces
6 september 2009, 22:45
Of hulpstukken voor de lessen meetkunde (kegels, bollen, enz...uit hout) buiten op de vensterbank zetten. De bedoeling was dat de leerkracht ze niet vond. Er was wat wind en ze waaiden eraf, knal op een auto.

Ah the times....

Dat hebben we nooit geflikt, maar heb wel eens met een busje tipex het kruisbeeld dat boven het bord hangde van de muur geketst toen de leraar even weg was. Kopie lag eraf... :lol:

longhorn
6 september 2009, 22:46
Schonen tijd gehad. Eigenlijk was de eerste helft van de jaren '80 in 't algemeen een plezante periode.:-(

kamiel spieces
6 september 2009, 22:47
Toen ze bij m'n rapportuitreiking na m'n 6de middelbaar zeiden dat ik best m'n jaar nog eens zou overdoen, heb ik gezgd dat ik me van kant zou maken als ik nog 1 minuut op een schoolbank moest zitten.
Blijkbaar keek ik toen zo serieus dat ze zagen dat ik het meende.
Een minuut later heeft die me succes gewenst met m'n loopbaan

Heb je je diploma gehad toen?

Tavek
6 september 2009, 22:47
Ik kwam onlangs in mijn oude school en bezocht mijn oud klaslokaal. Boven mijn oude plek was er een plafondtegel. Vol met gaten. Nog steeds.

Ik werd sentimenteel, wetende dat ik daar met een elastiek en grote paperclips al die gaten er in had geschoten :)

Dronkoers
6 september 2009, 22:47
Heb je je diploma gehad toen?

C-attest

Tavek
6 september 2009, 22:48
Dat hebben we nooit geflikt, maar heb wel eens met een busje tipex het kruisbeeld dat boven het bord hangde van de muur geketst toen de leraar even weg was. Kopie lag eraf... :lol:

Kom, je vindt altijd wel leuke dingen uit je schooltijd ;)

lombas
6 september 2009, 22:48
Of hulpstukken voor de lessen meetkunde (kegels, bollen, enz...uit hout) buiten op de vensterbank zetten. De bedoeling was dat de leerkracht ze niet vond. Er was wat wind en ze waaiden eraf, knal op een auto.

Ah the times....

Op Italiëreis heb ik uit ons hotel in Napels eens een appel op een auto gezwierd. Serieuze deuk.

:-D

Dronkoers
6 september 2009, 22:48
Kom, je vindt altijd wel leuke dingen uit je schooltijd ;)

Het is toch diep graven ze ;-)

Tavek
6 september 2009, 22:49
Op Italiëreis heb ik uit ons hotel in Napels eens een appel op een auto gezwierd. Serieuze deuk.

:-D

Italiereis, breek me de mond niet open !

Wat een decadente boel ;)

kamiel spieces
6 september 2009, 22:50
C-attest

Pff de klootzakken!! :twisted:

kamiel spieces
6 september 2009, 22:50
Kom, je vindt altijd wel leuke dingen uit je schooltijd ;)

Pfff dan moet ik toch hard zoeken zenne! :-(

Dronkoers
6 september 2009, 22:51
Pff de klootzakken!! :twisted:


...dat ze het in hun gat steken ;-)

lombas
6 september 2009, 22:52
Italiereis, breek me de mond niet open !

Wat een decadente boel ;)

's Ochtends in het geniep (ik was de enige nuchtere) lege flessen drank klingelend de trappen van het hotel slepen en dan grijnzend een leerkracht tegemoet botsen...

Haaaa, de tijd.

In Parijs verzorgde ik de sigaretjes voor de klas... Had er een 500-tal mee in sigarenkistjes. Stal ik die netjes uit om te showen, komt de titularis binnen... "Oh, euh, ja, binnen vijf minuten vertrekken?" Gepáft op die reis - heerlijk.

:-D

kamiel spieces
6 september 2009, 22:53
...dat ze het in hun gat steken ;-)

Peis ik er ook van!:rofl:

Flanelcondoom
6 september 2009, 22:54
De bus van Praag naar huis tijdens de schoolreis in't zesde was tot de tanden bewapend: bepaalde handwapens zijn legaal daar. Daar ik toen nog niet over een Belgische identiteitskaart beschikte, werden wij aan de grens tegengehouden door een norse Tsjechische grensbewaker. De man was, een bepaalde Lente indachtig, niet zo blij met mijn aanwezigheid en deed moeilijk.

Onze bus werd bijna doorzocht.

Al goed stond er aan de overkant een Duitse grensbewaker. Hij liet ons 7 dagen eerder Tsjechie binnen.
Hij herkende mij. Wat woorden, een knik, een geforceerde glimlach op het gezicht van de Tsjech, en een groot fiasco was vermeden.

kamiel spieces
6 september 2009, 22:55
De bus van Praag naar huis tijdens de schoolreis in't zesde was tot de tanden bewapend: bepaalde handwapens zijn legaal daar.

Nu nog steeds?
Over welke wapens hebben we het dan?

Tavek
6 september 2009, 22:56
's Ochtends in het geniep (ik was de enige nuchtere) lege flessen drank klingelend de trappen van het hotel slepen en dan grijnzend een leerkracht tegemoet botsen...

Haaaa, de tijd.

In Parijs verzorgde ik de sigaretjes voor de klas... Had er een 500-tal mee in sigarenkistjes. Stal ik die netjes uit om te showen, komt de titularis binnen... "Oh, euh, ja, binnen vijf minuten vertrekken?" Gepáft op die reis - heerlijk.

:-D

Zalig !

Die italiereis is toch iets dat iedere scholier eens moet meemaken he !

Wij hadden een hele bende flessen wijn gekocht in de bar vant hotel (vrij duur, maar boeie) en nadat we wat wijn in ons botten hadden gingen we eens iets lokaals proberen: romeins worstelen op de hotelkamer. Wisten wij veel.

Dat maakte nogal wat lawaai. Even later stond de leerkracht die onder ons sliep voor de deur.

"Jongens wat zijn jullie bezig ?"

"Aan het worstelen meneer !"

De smoel dat die toen trok, priceless !

Dronkoers
6 september 2009, 22:56
Peis ik er ook van!:rofl:

Dus wss ook met gore details die ik niet vernoemd heb ;-)

Tavek
6 september 2009, 22:58
Wat mij bijbleef van Italiereis waren de flessen "Il duce" en "Führer" wijn die ge kon kopen langs de autobaan. Met foto en al ;)

kamiel spieces
6 september 2009, 22:58
Zalig !

Die italiereis is toch iets dat iedere scholier eens moet meemaken he !

Wij hadden een hele bende flessen wijn gekocht in de bar vant hotel (vrij duur, maar boeie) en nadat we wat wijn in ons botten hadden gingen we eens iets lokaals proberen: romeins worstelen op de hotelkamer. Wisten wij veel.

Dat maakte nogal wat lawaai. Even later stond de leerkracht die onder ons sliep voor de deur.

"Jongens wat zijn jullie bezig ?"

"Aan het worstelen meneer !"



De smoel dat die toen trok, priceless !


Die dacht waarschijnlijk aan een orgie! :-D:-D:-D

Mitgard
6 september 2009, 23:02
Schonen tijd gehad. Eigenlijk was de eerste helft van de jaren '80 in 't algemeen een plezante periode.:-(

kindercrèche, eerste kleuterklas, jas leren aandoen door hem op de grond te leggen, geloven in sinterklaas, leren lopen, leren fietsen, in de zandbak spelen, op uw bakkes gaan en bleiten, vitabis, eerste regenboog, eerste sneeuw...

http://www.youtube.com/watch?v=8YyiFhfzQRA

Flanelcondoom
6 september 2009, 23:04
Nu nog steeds?
Over welke wapens hebben we het dan?

Niks dat schiet. Spuiters en brekers.

Tavek
6 september 2009, 23:05
Niks dat schiet. Spuiters en brekers.

Spaanse matrakken dus ;)

Flanelcondoom
6 september 2009, 23:06
Spaanse matrakken dus ;)

Onder andere.

Maar dan wel hopen, he. Ze kosten maar 5 euro ofzo daar.

Pieke
7 september 2009, 13:51
het kruisbeeld boven het bord omgekeerd tegen de muur vastlijmen

:cheer:

ik was trouwens niet compatibel met "het college" :twisted:

lantjes
7 september 2009, 13:54
Nostalgie.....IW....

De enige die mij begreep was de kuisvrouw....:cry:

Dronkoers
7 september 2009, 13:56
Nostalgie.....IW....

De enige die mij begreep was de kuisvrouw....:cry:

Dat was de enige die sigaretten uitleende? ;-)

Tavek
7 september 2009, 13:59
het kruisbeeld boven het bord omgekeerd tegen de muur vastlijmen

:cheer:

ik was trouwens niet compatibel met "het college" :twisted:

Oh ik wel.

Je moet weten waar de grenzen liggen, die opzoeken, voor je uit duwen, maar dan ook als je er bijna overheen bent, terugtrekken.

Ik heb de meest hilarische tafeleren meegemaakt op school in den tijd ;) Veel strafstudie/schrijfwerk gehad, maar dat boeit niet. Meestal maakten we daar ook nog iets plezants van !

abou Anis
7 september 2009, 14:01
Kan je ze even verduidelijken?

Ik ging gewoon graag naar school. Van de ambetante leerkrachten trok ik me niet teveel aan. Ik had wel geluk dat ik niet al te veel inspanningen moest doen om erdoor te zijn in't middelbaar.

lantjes
7 september 2009, 14:10
Dat was de enige die sigaretten uitleende? ;-)

Neeje, die kocht ik wel zelf, van mijn "zondagpree" Nog een tijdje gerolde "Clan" gerookt, we mochten roken in het humaniora, overal waar ik voorbij gekomen was zei men "de Lantjes is hier ergens...." :-P
Volleyballen op de koer, enen uit mijn klas zijn neus en de juf van LO haar hand gebroken toen ze wilden blokken....:-P
Met de enige twee meiskes uit de klas in de gang staan lebberen, terzelfder tijd welteverstaan...

mersie gasten, om me daar nog eens aan te herinneren...:-P

Tavek
7 september 2009, 14:11
Neeje, die kocht ik wel zelf, van mijn "zondagpree" Nog een tijdje gerolde "Clan" gerookt, we mochten roken in het humaniora, overal waar ik voorbij gekomen was zei men "de Lantjes is hier ergens...." :-P
Volleyballen op de koer, enen uit mijn klas zijn neus en de juf van LO haar hand gebroken toen ze wilden blokken....:-P
Met de enige twee meiskes uit de klas in de gang staan lebberen, terzelfder tijd welteverstaan...

mersie gasten, om me daar nog eens aan te herinneren...:-P

respect !

IronChef
7 september 2009, 14:39
respect !

Ook voor die meisjes?

Duvelke
7 september 2009, 15:26
Ik ben jaloers op die mannen uit het TSO die een zevende jaar konden doen ;)

In het BSO kan je ook een 7e jaar doen.
Dan 'moet' je dat eigenlijk doen als je je 'A2' wilt halen :)

Duvelke
7 september 2009, 15:34
Binnenkort trouwen terug naar het onderwijs.
Kbegin m'n laatste jaar aan men avondschool Lerarenopleiding. Int voorjaar sta ik voor de klas :)

Flanelcondoom
7 september 2009, 15:35
Binnenkort trouwen terug naar het onderwijs.
Kbegin m'n laatste jaar aan men avondschool Lerarenopleiding. Int voorjaar sta ik voor de klas :)

8O

Jij als leerkracht...

lantjes
7 september 2009, 15:36
Binnenkort trouwen terug naar het onderwijs.
Kbegin m'n laatste jaar aan men avondschool Lerarenopleiding. Int voorjaar sta ik voor de klas :)

Wat ga je geven?

From_Vlaanderen
7 september 2009, 17:15
Daar heb ik mijn Jean-Marie paff Duits geleerd.
In feite een mengeling van Antwerps, Kempisch, een poging om toch wat AN te spreken en dan wat Duits haar erop.

kamiel spieces
7 september 2009, 18:05
Binnenkort trouwen terug naar het onderwijs.
Kbegin m'n laatste jaar aan men avondschool Lerarenopleiding. Int voorjaar sta ik voor de klas :)

Wat ga je geven?

Tavek
7 september 2009, 19:22
Wat ga je geven?

Dat hangt van zijn diploma af denk ik. Niet zijn GPB.

kamiel spieces
7 september 2009, 19:45
Dat hangt van zijn diploma af denk ik. Niet zijn GPB.

GPB???

Depth of Field
7 september 2009, 19:47
Ik had wel geluk dat ik niet al te veel inspanningen moest doen om erdoor te zijn in't middelbaar.

Ha. En ben jij nu ... ambtenaar?

kamiel spieces
7 september 2009, 19:51
Ha. En ben jij nu ... ambtenaar?

:rofl:

From_Vlaanderen
7 september 2009, 19:55
Niks dat schiet. Spuiters en brekers.

Daar kan nogal wat vrouwen een prettige Nieuwjaar mee geven, met zo'n spuiter. Handig voor in hun handtas vinden ze. :lol:

lantjes
7 september 2009, 21:47
GPB???

Getuigschrift Pedagogische Bekwaamheid ;-)

tud
Lantjes

Dronkoers
7 september 2009, 21:52
Getuigschrift Pedagogische Bekwaamheid ;-)

tud
Lantjes

Oef, ik dacht al dat ge aan een enge ziekte leed ;-)

lantjes
7 september 2009, 21:56
Oef, ik dacht al dat ge aan een enge ziekte leed ;-)

Aan meer dan een maar deze, GPB, is er niet bij. Daarom mochten we ons ook niet voortplanten en is het tot hiertoe bij oefenen gebleven. :-P

Alle stokheid op een gekje, onze Kamiel wou dat weten en, goei ziel dat ik ben, breng hem dat even bij.

(edit, er zijn al schoner gestorven aan enge ziektes hé...)

Dronkoers
7 september 2009, 21:57
Aan meer dan een maar deze, GPB, is er niet bij. Daarom mochten we ons ook niet voortplanten en is het tot hiertoe bij oefenen gebleven. :-P

Alle stokheid op een gekje, onze Kamiel wou dat weten en, goei ziel dat ik ben, breng hem dat even bij.

Gij zijt veel te goed voor deze bikkelharde oneerlijke virtuele wereld ;-)

lantjes
7 september 2009, 21:59
Gij zijt veel te goed voor deze bikkelharde oneerlijke virtuele wereld ;-)

'k Weet het maar naïef weg blijf ik er met beide voeten intrappen....:-(

Dronkoers
7 september 2009, 22:00
'k Weet het maar naïef weg blijf ik er met beide voeten intrappen....:-(

Jammer dat ge nie vrouwelijk zijt, anders mocht je mij als voetmatje gebruiken ;-)

lantjes
7 september 2009, 22:03
Jammer dat ge nie vrouwelijk zijt, anders mocht je mij als voetmatje gebruiken ;-)

Meestal dien ik daar zelf voor. Maar onderaan liggen ligt me wel.;-)

Dronkoers
7 september 2009, 22:05
Meestal dien ik daar zelf voor. Maar onderaan liggen ligt me wel.;-)

:-D

Is dat nu wat GPB inhoudt? :-P

lantjes
7 september 2009, 22:08
Hey poes, zal ik u eens iets leren? :-P

Dronkoers
7 september 2009, 22:20
Hey poes, zal ik u eens iets leren? :-P

8O

lantjes
7 september 2009, 22:26
8O

was niet tegen u hé zeg, dat zou je toch al moeten/mogen weten. :?

Dronkoers
7 september 2009, 22:28
was niet tegen u hé zeg, dat zou je toch al moeten/mogen weten. :?

Toch... zo net achter een dialoog... :-D

lantjes
7 september 2009, 22:31
Toch... zo net achter een dialoog... :-D

awel? 't ging toch over het getuigschrift pedagogische bekwaamheid? ;-)

Dronkoers
7 september 2009, 22:35
awel? 't ging toch over het getuigschrift pedagogische bekwaamheid? ;-)

:-D

Ah, ge leert dus "vuil verleiden"? :-P

lantjes
7 september 2009, 22:39
pfff daar doe ik niet meer aan mee zelle, wat zou je, bij wijze van schrijven, ergens eieren gaan kopen als je thuis een kieken hebt rondlopen?:-P

longhorn
7 september 2009, 22:40
Ik weet niet hoe mijn secundaire jaren zouden geweest zijn in een gemengde klas. Misschien iets braver?

Dronkoers
7 september 2009, 22:41
pfff daar doe ik niet meer aan mee zelle, wat zou je, bij wijze van schrijven, ergens eieren gaan kopen als je thuis een kieken hebt rondlopen?:-P

Om te proeven hoe ze bij een ander smaken? ;-)

Dronkoers
7 september 2009, 22:42
Ik weet niet hoe mijn secundaire jaren zouden geweest zijn in een gemengde klas. Misschien iets braver?

Denk je? ;-)

lantjes
7 september 2009, 22:44
Ik weet niet hoe mijn secundaire jaren zouden geweest zijn in een gemengde klas. Misschien iets braver?

Of net niet, om op te vallen bij het andere geslacht;-)?

Tavek
7 september 2009, 22:47
Ik denk dat dat allemaal weinig uitmaakte. De boel werd toch goed begaaid, ongeacht er dames aanwezig waren of niet.

Duvelke
8 september 2009, 08:33
Wat ga je geven?

Toegepaste Informatica
Dactylo
Handel

Duvelke
8 september 2009, 08:35
Getuigschrift Pedagogische Bekwaamheid ;-)

tud
Lantjes

tegenwoordig heet het SLO: Specifieke Lerarenopleiding.
en het diploma heet gewoon: Diploma Leraar.

kweet het: ze veranderen elk jaar van naam ;-)

Jantje
8 september 2009, 08:57
Velen van ons zullen waarschijnlijk een schoolloopbaan in het secundair onderwijs achter de rug hebben...
De eerste schoolweek is reeds voorbij en ik vroeg me af wat jullie positieve herinneringen zijn aan het secundair?

Vond daar eigenlijk niets leuk aan.
Eerst bij de paters die toen nog geen meisjes binnen de schoolmuren moesten dulden en daarna naar het rijksonderwijs, waar de leerkrachten achter je rug konden beslissen dat je moest blijven zitten, ook al had je op alle vakken meer dan 55% van de punten.

En mijn zoon heeft nu al slechte herinneringen aan het schooljaar 2009-2010. De tweede dag liep hij al strafstudie op, wegens het buiten de schoolpoorten gaan eten tijdens de middag.

Scholen zijn voor mij de grootste dictatuur die er bestaat op de wereld.

Duvelke
8 september 2009, 09:22
in het secundair zelf heb ik mij ook geamuseerd, maar er zijn tijden geweest dat het echt tegen stak.
Eerste jaar was bangelijk. Nieuwe school. 2e - 3e -4e vond ik zo boring bah
3e graad was leuk. Mocht je veel meer, en wist je dat je er bijna van af waard :)

Hogeschool is nog altijd het tofste.

Duvelke
8 september 2009, 09:22
Vond daar eigenlijk niets leuk aan.
Eerst bij de paters die toen nog geen meisjes binnen de schoolmuren moesten dulden en daarna naar het rijksonderwijs, waar de leerkrachten achter je rug konden beslissen dat je moest blijven zitten, ook al had je op alle vakken meer dan 55% van de punten.

En mijn zoon heeft nu al slechte herinneringen aan het schooljaar 2009-2010. De tweede dag liep hij al strafstudie op, wegens het buiten de schoolpoorten gaan eten tijdens de middag.

Scholen zijn voor mij de grootste dictatuur die er bestaat op de wereld.

De grootste ter wereld? Overdrijf je hier niet? ik ben er zeker van dat er grotere dictaturen zijn, niet?

IronChef
8 september 2009, 09:28
De grootste ter wereld? Overdrijf je hier niet? ik ben er zeker van dat er grotere dictaturen zijn, niet?

Ja, gezinnen.

Duvelke
8 september 2009, 10:10
gezinnen

Duvelke
8 september 2009, 10:10
8O

Jij als leerkracht...

Zeker en vast 8-)

IronChef
8 september 2009, 10:23
gezinnen

Ja.

IronChef
8 september 2009, 10:24
Zeker en vast 8-)

Het failliet van het onderwijs is hiermee bewezen.

Dronkoers
8 september 2009, 10:26
Waar is den tijd dat ge al mocht gaan werken op uw 14...


Jaren jaloers geweest op die mensen ;-)

IronChef
8 september 2009, 10:33
Waar is den tijd dat ge al moest gaan werken op uw 14...

Da's beter.

Dronkoers
8 september 2009, 10:34
Da's beter.

Andere zin, zelfde jaloezie ;-)

IronChef
8 september 2009, 10:36
Andere zin, zelfde jaloezie ;-)

Och ja, ik ben alvast heel blij dat ik op mijn veertiende de mijnen niet in moest.

Ook al was ik dan niet zo tuk op schoolgaan.

Dronkoers
8 september 2009, 10:38
Och ja, ik ben alvast heel blij dat ik op mijn veertiende de mijnen niet in moest.

Ook al was ik dan niet zo tuk op schoolgaan.

:-D

Er was wel wat meer dan mijnen alleen eh ;-)

Tavek
8 september 2009, 10:40
Werken op uw 14de....

Tis maar goed dat ze de leerplicht hebben ingevoerd, kinderen hunnen jeugd afpakken. En ja in Limburg betekende dat vaak werken aan/in de steenkolenmijnen.

IronChef
8 september 2009, 10:40
:-D

Er was wel wat meer dan mijnen alleen eh ;-)

Met de blote handen gaan ploegen op het veld zag ik ook niet zitten, hoor.

Duvelke
8 september 2009, 10:42
Het failliet van het onderwijs is hiermee bewezen.
Hoezo?

Duvelke
8 september 2009, 10:43
Werken op uw 14de....

Tis maar goed dat ze de leerplicht hebben ingevoerd, kinderen hunnen jeugd afpakken. En ja in Limburg betekende dat vaak werken aan/in de steenkolenmijnen.

Waarom zou je zo vroeg willen gaan werken?
Werk jij echt zo graag? 8O
ben je een naast alcoholic ook een workaholic?

Duvelke
8 september 2009, 10:43
Ja.

ahja

IronChef
8 september 2009, 10:47
Hoezo?

Regelneukers macht geven over kinderen is geen goed idee.

Dronkoers
8 september 2009, 10:52
Met de blote handen gaan ploegen op het veld zag ik ook niet zitten, hoor.

Alles was beter dan school ;-)

Duvelke
8 september 2009, 10:52
Regelneukers macht geven over kinderen is geen goed idee.
ten eerste heb ik geen 'macht over kinderen'. Ik probeer die jongeren iets bij te brengen.
ten tweede ben ik geen regelneuker.
Ten derde: ben jij zo iemand die graag alles tegen de regels doet? gewoon om de rebel uit te hangen en lekker stoer te doen? :roll:

Duvelke
8 september 2009, 10:54
Alles was beter dan school ;-)

Kiezen tussen 8u met schoolkameraden dingen bijleren, of gans uw leven 'dom werk' doen en afzien..
Ik zou het wel weten..

Txiki
8 september 2009, 10:55
in het secundair zelf heb ik mij ook geamuseerd, maar er zijn tijden geweest dat het echt tegen stak.
Eerste jaar was bangelijk. Nieuwe school. 2e - 3e -4e vond ik zo boring bah
3e graad was leuk. Mocht je veel meer, en wist je dat je er bijna van af waard :)

Hogeschool is nog altijd het tofste.

Waart, het is "waart", met een "t", ober.

Dronkoers
8 september 2009, 10:55
Kiezen tussen 8u met schoolkameraden dingen bijleren, of gans uw leven 'dom werk' doen en afzien..
Ik zou het wel weten..

ik "zag" meer "af" met schoolgaan dan "dom werk" te moeten doen.

Trouwens... dom werk, wees blij dat er mensen zijn die da willen doen ;-)

Duvelke
8 september 2009, 10:57
Waart, het is "waart", met een "t", ober.
ober?

Duvelke
8 september 2009, 10:58
ik "zag" meer "af" met schoolgaan dan "dom werk" te moeten doen.

Trouwens... dom werk, wees blij dat er mensen zijn die da willen doen ;-)

Waarom zag je daar meer mee af?
waarom doe je graag zo'n werk?

Txiki
8 september 2009, 10:59
Kiezen tussen 8u met schoolkameraden dingen bijleren, of gans uw leven 'dom werk' doen en afzien..
Ik zou het wel weten..

Dom werk? Zoals wat? Telefoniste spelen bij Telenet, onderzoeken hoe vrij de Belgische economie is? Stella promoten? Leraar worden omdat je nergens anders iets vindt? Of wat?

Txiki
8 september 2009, 11:00
ober?

Zeg, moet jou alles uitgelegd worden?... waard = ober?