PDA

View Full Version : Splitsing B-H-V


SB1234
27 april 2004, 09:17
Waarom stemt de VLD het initiatief van N-VA en CD&V om de kieskring B-H-V via een parlementaire meerderheid te splitsen steeds weg?

De franstalige partijen zagen er enkele maanden geleden toch ook geen graten in dat er een overduidelijke meerderheid van de Vlamingen tégen het migrantenstemrecht gekant was?

Schrik dat de PS de regering opblaast en jullie helemaal met lege handen staan? Angst is een slechte raadgever, het zal jullie duur te staan komen op 13 juni aanstaande.

Herman Desmedt ©HD
27 april 2004, 13:01
Zie deze topic : B-H-V kwam al ter sprake !

http://www.fora.be/viewtopic.php?t=14010

Bart Tommelein
27 april 2004, 14:32
Er is een wetsvoorstel hangende over de splitsing BHV:
http://www.dekamer.be/FLWB/pdf/51/0333/51K0333001.pdf
Ik heb destijds de urgentie meegestemd voor het wetsvoorstel, maar dat hebben we niet gehaald.

De splitsing komt er na de verkiezingen. Als we er te veel poeha van maken, krijgen we aan weerszijden van de taalgrens een communautair opbod waarvan het resultaat noppes zal zijn.
Zoals gezegd zal het arrest uitgevoerd worden op een volwassen manier in een sereen klimaat na de verkiezingen en daar zal niets tegenover staan.

zorroaster
27 april 2004, 17:03
Er is een wetsvoorstel hangende over de splitsing BHV:
http://www.dekamer.be/FLWB/pdf/51/0333/51K0333001.pdf
Ik heb destijds de urgentie meegestemd voor het wetsvoorstel, maar dat hebben we niet gehaald.

De splitsing komt er na de verkiezingen. Als we er te veel poeha van maken, krijgen we aan weerszijden van de taalgrens een communautair opbod waarvan het resultaat noppes zal zijn.
Zoals gezegd zal het arrest uitgevoerd worden op een volwassen manier in een sereen klimaat na de verkiezingen en daar zal niets tegenover staan.

Gezever noem ik dat.
Aangezien alle Vlaamse partijen die in het federale parlement vertegenwoordigd zijn, zich reeds in het Vlaamse parlement unaniem voor de horizontale splitsing uitspraken, is het met de 88 Vlaamse parlementairen van de totale 150 kinderlijk eenvoudig morgen een stemming te houden, want Brussel-Halle-Vilvoorde kan zonder bijzondere meerderheid beslist worden. Geen opbod, geen gezeik, snel en eenvoudig beslist.
Laat de Waalse partijen ook maar eens kennismaken met de brute macht van het getal, zoals ze ook met het migrantenstemrecht deden.

Maar dat mag natuurlijk niet uitgesproken worden, nietwaar? Dewael, Verhofstadt en hun brave opvolgersbrigade zijn er immers als de dood voor om hun eigen ministerpost te hypothekeren door hun nek uit te steken. En dan wordt het zaakje maar voor de duizendste keer op de lange baan geschoven in een "Forum".
Ik neem aan dat u zich de "Costa" ook wel herinnert zeker? Dat ging ook dé oplossing worden voor alle communautaire geschillen... :roll:

Xnorf
27 april 2004, 23:11
Er is een wetsvoorstel hangende over de splitsing BHV:
http://www.dekamer.be/FLWB/pdf/51/0333/51K0333001.pdf
Ik heb destijds de urgentie meegestemd voor het wetsvoorstel, maar dat hebben we niet gehaald.

De splitsing komt er na de verkiezingen. Als we er te veel poeha van maken, krijgen we aan weerszijden van de taalgrens een communautair opbod waarvan het resultaat noppes zal zijn.
Zoals gezegd zal het arrest uitgevoerd worden op een volwassen manier in een sereen klimaat na de verkiezingen en daar zal niets tegenover staan.

Er is niks om poeha over te maken.... de wet dient nageleefd te worden en daarover is geen discussie mogelijk. Jullie volwassen manieren en serene klimaten staan toch in schril contrast met een PS die zegt : NON! Nu niet , en nooit niet. Wanneer gaat dat kontlikken nu eens eindelijk stoppen aub? Vlaanderen is de meerderheid in dit land en laat zich langs alle kanten verkrachten. Dit uitstellen tot na de verkiezingen heeft zuiver electorale redenen.

Herman Desmedt ©HD
1 mei 2004, 16:41
Er is een wetsvoorstel hangende over de splitsing BHV:
http://www.dekamer.be/FLWB/pdf/51/0333/51K0333001.pdf
Ik heb destijds de urgentie meegestemd voor het wetsvoorstel, maar dat hebben we niet gehaald.

De splitsing komt er na de verkiezingen. Als we er te veel poeha van maken, krijgen we aan weerszijden van de taalgrens een communautair opbod waarvan het resultaat noppes zal zijn.
Zoals gezegd zal het arrest uitgevoerd worden op een volwassen manier in een sereen klimaat na de verkiezingen en daar zal niets tegenover staan.

Er is niks om poeha over te maken.... de wet dient nageleefd te worden en daarover is geen discussie mogelijk. Jullie volwassen manieren en serene klimaten staan toch in schril contrast met een PS die zegt : NON! Nu niet , en nooit niet. Wanneer gaat dat kontlikken nu eens eindelijk stoppen aub? Vlaanderen is de meerderheid in dit land en laat zich langs alle kanten verkrachten. Dit uitstellen tot na de verkiezingen heeft zuiver electorale redenen.

U bedoeld dat er een prijs aan vast hangt die we nu nog niet mogen kennen ? Of iets anders ?

Xnorf
2 mei 2004, 11:28
Ik bedoel daarmee dat als men wacht tot na de verkiezingen er geen enkel "wapen" meer is. Want dan kan men weer beginnen over : "Nu niet want anders gaan de franstaligen bij de federale regeringsvorming dwarsliggen...."

Horace
13 mei 2004, 00:57
Gelieve mijn "dankwoord" aan heel uw partij, en met uitbreiding aan uw vlaamse (sic) collega's van de meerderheid, over te maken voor de schandelijke vertoning van vandaag.
De VLD is zeer zeker nog de erfgenaam van de oude "Pest Voor Vlaanderen"
Laat de pandoering op 13 juni maar zo groot mogelijk zijn.
Weg met jullie!