PDA

View Full Version : IFO: rafale, mirage, F18, JAS93, tiger.. boven limburg.


Mitgard
19 september 2009, 13:43
http://www.skycontrol.net/UserFiles/Image/MilitaryAviation_img/200809/200809-dassault-aviation-rafale-usa-1.jpg


eergisteren zag ik een vreemde straaljager.
drie eigenlijk.
eerst 2 F16's, dan duidelijk een andere. een met deltavleugels. het leek me het meest op een rafale.
vreemde maneuvres en oorverdovend lawaai.

vandaag collega-student gesproken. ex-militair. er was vanalles te zien in de lucht die dag.
dinges die af- en aanvlogen op kleine brogel.
wat is er loos?

dit was het 'programma':

17/09 flightplan/callsign log:

1st wave:
HAVOC07 2x A-109 (H-30, H-40) Belgian Army. ATD 10:28LT, ATA 12:28LT
HERKY47 C-130H 20 Sm. ATD 10:37LT, ATA 12:19LT
TIGER30-31 2x F-16.M Blu. ATD 10:41LT, ATA 12:11LT
ORANG01 3x F-16.M Klu. ATD 10:45LT, ATA 12:12LT
PANTR05-06 2x Tornado IDS GAF. ATD 10:55LT, ATA 12:08LT
MACE51-52 2x F-16.M Blu. ATD 10:31LT, ATA 12:02LT
FAF6471 Alpha Jet FAF. ATD 11:04LT to LFOT
FAF6472 Alpha Jet FAF. ATD 11:02LT to LFOT
MURFY11 ??? LSMP. ATA 11:50LT
VIKING17-18 2x F-16.M RNOAF. ATD 10:31LT, ATA 11:50LT
BEAST11-14 4x F/A-18 Swiss AF. ATD 10:26LT, ATA 11:53LT
RAZOR16 Mirage 2000 FAF. ATD 10:43LT, ATA 11:47LT
DARDO43-44 2x Mirage F.1 AME. ATD 09:50LT, ATA 11:10LT
DARDO41-42 2x Mirage F.1 AME. ATD 09:41LT, ATA 11:06LT
SNAKE63 Rafale FAF. ATD 09:44LT, ATA 11:02LT
HIND45-46 MI-24 Czech AF. ATD 09:40LT, ATA 11:18LT
AIRMX21-24 4x Mirage 2000 FAF. ATD 09:37LT, ATA 11:23LT
RAZOR15 Mirage 2000 FAF. ATD 09:34LT, ATA 11:03LT
VIKING34-37 4x F-16.M RNOAF. ATD 09:32LT, ATA 11:13LT
GRIPN71 2x JAS39 HUAF. ATD 09:28LT, ATA 10:59LT
SNAKE61 2x Mirage 2000 FAF. ATD 09:23LT, ATA 10:52LT
MACE95 F-16AM Blu. ETD 13:00LT (Sanicole rehearsal)
TIGER32-33 2x F-16.M Blu. ATD 10:39LT
OOVIW ???. ATA 08:25LT

2nd wave:
BAF652 C-130H (CH-05) 20 Sm. ATD 17:57LT (paradrop, then RTB EBMB)
HIND45-46 MI-24 Czech AF. ATA 16:41LT
MIG55-56 2x F-16.M Blu. ATD 14:26LT, ATA 16:21LT
MACE51-54 4x F-16.M Blu. ATD 14:16LT, ATA 16:23LT
WOLF66 SF260D Blu. ATD 14:00LT, ATA 16:25LT
DUST64 2x AB212 It.Army. ATD 13:49LT, ATA 16:22LT
RAZOR16 Mirage 2000 FAF. ATD 14:38LT, ATA 15:48LT
DARDO41-43 4x Mirage F.1 AME. ATD 14:35LT, ATA 16:15LT
MARTE75 2x EF-18 AME. ATD 14:31LT, ATA 16:03LT
ORANG01 3x F-16.M Klu. ATD 14:29LT, ATA 16:06LT
AIRMX21-24 4x Mirage 2000 FAF. ATD 14:27LT, ATA 16:09LT
GRIPN71 2x JAS39 HUAF. ATD 14:25LT, ATA 16:04LT
SNAKE61 2x Rafale FAF. ATD 14:24LT, ATA 15:42LT
RAZOR15 Mirage 2000 FAF. ATD 14:22LT, ATA 16:11LT
VIKING34-37 4x F-16.M RNOAF. ATD 14:18LT, ATA 15:46LT
PANTR05-06 2x Tornado IDS GAF. ATD 14:15LT, ATA 15:30LT
BEAST11-14 4x F/A-18 Swiss AF. ATD 14:13LT, ATA 15:33LT
SNAKE62 2 x Rafale FAF. ATD 14:11LT, ATA 15:42LT
HAVOC07 2x A-109 (H-30, H-40) Belgian Army. ATD 13:48LT, ATA 15:58LT
HERKY47 C-130H 20 Sm. ATD 13:47LT, ATA 15:38LT
AME1511 EF-18 AME. ETD 15:50LT ???

Expectations:
18/9 FAF9170 Mirage 2000 FAF. ETD 08:30LT
18/9 CEF387 JAS39 (9820) Czech AF. ETD 09:10LT
18/9 FAF9178 TBM700 FAF/LFSF. ETA 09:30LT, ETD 14:35LT
18/9 RFR7094 Beech 200 RAF. ETA 15:50LT
18/9 SUI784 C560 (T-784) Swiss AF. ETA 16:04LT, ETA 16:50LT
18/9 AFP05 F-16B(M) Portugese AF. ETA 17:00LT
18/9 ORANGE21 2x F-16AM Klu. ETD 17:00LT (to LKMT)

19/9 PHKHV PA18. ETA 12:35LT

20/9 PHKHV PA18. ETD 12:00LT

21/9 RFR7094 Beech 200 RAF. ETD 10:50LT

Tavek
19 september 2009, 14:05
Sanicole Airshow dit weekend ?

(Tstaat zelf al in uw log :P)

Scherven A. Mok
19 september 2009, 16:20
Onmiddelijk verbieden die show. Hoe is dat nu in godsnaam mogelijk in deze tijden. Er is duidelijk nog steeds geen sprake van een sense of urgency.

Tavek
19 september 2009, 16:23
Ach die piloten moeten toch hun vlieguren maken....

Of ze het nu doen in militaire oefeningen of op een vliegshow, het maakt niet uit.

Jazeker
19 september 2009, 16:30
vandaag collega-student gesproken. ex-militair.

Hoe is het mogelijk dat ex-mils u niet laten weten dat ge ne papzak zijt. ;-)

Tavek
19 september 2009, 16:32
http://www.dailymotion.com/video/x1om22_the-chase_shortfilms

Voor de liefhebbers van schoon vliegers....

Scherven A. Mok
19 september 2009, 16:52
Ach die piloten moeten toch hun vlieguren maken....

Of ze het nu doen in militaire oefeningen of op een vliegshow, het maakt niet uit.

Wij hebben geen gevechtspiloten nodig.

maddox
19 september 2009, 17:11
Die 3, da's de Eurofighter Typhoon. Machtig toestel, maar ZEER luidruchtig.

En Yeps, Sanicole morgen. We gaan er naar toe, al was het maar om de Vulcan terug te zien. Maar die P38 kan mijn aandacht ook krijgen.

Mitgard
19 september 2009, 17:49
Die 3, da's de Eurofighter Typhoon. Machtig toestel, maar ZEER luidruchtig.


nee hoor, dat is de rafale.


ze hebben wel beide een deltawing en 'eendenvleugels' aan de snuit (het typische concept voor europese jagers. net zoals de zweedse JAS93, duitse tornado, franse mirage...)

rafale
http://kovy.free.fr/temp/rafale-super-nounou.jpg

eurofighter
http://www.flygplan.info/images/eurofighter_5.jpg



En Yeps, Sanicole morgen. We gaan er naar toe, al was het maar om de Vulcan terug te zien. Maar die P38 kan mijn aandacht ook krijgen.

oordopjes niet vergeten. ;-)

Banzai
19 september 2009, 18:54
nee hoor, dat is de rafale.


ze hebben wel beide een deltawing en 'eendenvleugels' aan de snuit (het typische concept voor europese jagers. net zoals de zweedse JAS93, duitse tornado, franse mirage...)

oordopjes niet vergeten. ;-)

Best wel een lekker vliegtuigje die Eurofighter Typhoon, maar een beetje te veel een schaamteloze kopie van de voornoemde Rafale qua model ;-) Het is al 1 jaar na de intrede van de F-16 in ontwikkeling gebracht, een vierde generatie gevechtsvliegtuig dus maar eigenlijk.


De JSF vind ik nog altijd de lekkerste. Toch zijn de Amerikanen niet zo dom geweest om hun "revolutionaire stealthtechnologie" te delen met de andere participerende landen :-) Jammer, Nederland, jullie krijgen een afgezwakte versie van de JSF. Die 800 miljoentjes voor de Amerikaanse kapoentjes!

België zou beter wat F-18's kopen/leasen van de Amerikanen later, die recentelijk een update ondergaan hebben. De Polen hebben ook nog niet zolang geleden een geüpdatete versie van de F-16 (block 52) aangekocht, dacht ik. Wijze beslissing, prijs/kwaliteit zeer goede koop. http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/2/4/1484426.jpg
Ach, wat zit ik te bazelen... Net alsof België nog überhaupt toe zal komen aan vervanging van de F-16. Als ze al naft in de huidige kisten kan tanken, mogen we blij zijn. No mo casj monie.

Derk de Tweede
19 september 2009, 18:59
Mirages worden altijd als eerste neergeschoten. 8-)

Mitgard
19 september 2009, 19:04
Best wel een lekker vliegtuigje die Eurofighter Typhoon, maar een beetje te veel een schaamteloze kopie van de voornoemde Rafale qua model ;-) Het is al 1 jaar na de intrede van de F-16 in ontwikkeling gebracht, een vierde generatie gevechtsvliegtuig dus maar eigenlijk.


De JSF vind ik nog altijd de lekkerste. Toch zijn de Amerikanen niet zo dom geweest om hun "revolutionaire stealthtechnologie" te delen met de andere participerende landen :-) Jammer, Nederland, jullie krijgen een afgezwakte versie van de JSF. Die 800 miljoentjes voor de Amerikaanse kapoentjes!

België zou beter wat F-18's kopen/leasen van de Amerikanen later, die recentelijk een update ondergaan hebben. De Polen hebben ook nog niet zolang geleden een geüpdatete versie van de F-16 (block 52) aangekocht, dacht ik. Wijze beslissing, prijs/kwaliteit zeer goede koop. http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/2/4/1484426.jpg
Ach, wat zit ik te bazelen... Net alsof België nog überhaupt toe zal komen aan vervanging van de F-16. Als ze al naft in de huidige kisten kan tanken, mogen we blij zijn. No mo casj monie.

belgië zou beter wat rafales of wat EF's of desnoods gripens kopen.
europese landen kopen best europees, om elkaar te steunen en de solidariteit te bevestigen.
de meeste EU landen doen dat ook.
behalve de hollanders natuurlijk, de eeuwige kontlikkers van amerika.

Mitgard
19 september 2009, 19:15
Mirages worden altijd als eerste neergeschoten. 8-)

we zullen het hier maar niet hebben over de hollandse krijgsgeschiedenis, want dan kom je niet verder dan wat friendly fire en de vijand vrije doorgang verlenen om een massamoord op burgers uit te voeren.

de franse rafale is trouwens een van de beste jagers ter wereld.
hoop maar dat die nooit met slechte bedoelingen boven jouw ministaatje onder de zeespiegel komt vliegen.

http://www.youtube.com/watch?v=Xe3m-cmyhNE

ERLICH
19 september 2009, 19:35
Ach die piloten moeten toch hun vlieguren maken....

Of ze het nu doen in militaire oefeningen of op een vliegshow, het maakt niet uit. Het is een militaire oefening die samen valt met de airshow op Sanicole. In feite gaat de airshow van Sanicole gewoonlijk door half het jaar maar ter gelegenheid van de Tiger meet is deze verplaatst naar dit weekende.

Dus twee vliegen in een klap.

Flanelcondoom
19 september 2009, 19:48
De JSF vind ik nog altijd de lekkerste. Toch zijn de Amerikanen niet zo dom geweest om hun "revolutionaire stealthtechnologie" te delen met de andere participerende landen :-) Jammer, Nederland, jullie krijgen een afgezwakte versie van de JSF. Die 800 miljoentjes voor de Amerikaanse kapoentjes!



De JSF is slecht, als ik het woord "waardeloos" niet moet gebruiken. Nog steeds niet klaar, de STOVL-varianten hebben bijna geen payload, en een vliegtuig dat de A-10 moet vervangen dat geen autokanon heeft (ja, er is een pod bij de B en C, maar dat is vrijwel gelijk aan geen kanon, en bovendien weten we wat prullaria met stealthcapaciteit doet).

Geen stealth wanneer hardpoints worden gebruikt, zonder hardpoints is heel het vliegtuig een grapje niveau Chez Bompa Lawijt.

Jaani_Dushman
19 september 2009, 19:51
De JSF is slecht, als ik het woord "waardeloos" niet moet gebruiken. Nog steeds niet klaar, de STOVL-varianten hebben bijna geen payload, en een vliegtuig dat de A-10 moet vervangen dat geen autokanon heeft (ja, er is een pod, maar dat is vrijwel gelijk aan geen kanon).

Geen stealth wanneer hardpoints worden gebruikt, zonder hardpoints is heel het vliegtuig een grapje niveau Chez Bompa Lawijt.Een "waardeloos" vliegtuig zou een goeie zaak zijn voor het Amerikaans leger. Ze bombarderen toch enkel hun eigen soldaten en hun bondgenoten.

Flanelcondoom
19 september 2009, 19:53
Een "waardeloos" vliegtuig zou een goeie zaak zijn voor het Amerikaans leger. Ze bombarderen toch enkel hun eigen soldaten en hun bondgenoten.

Ze hebben nog de F-15E, en die werkt wel.

Bovendien zitten de Nederlanders straks opgescheept met slechte vliegtuigen.

kelt
19 september 2009, 20:15
Dat de Typhoon en de Rafale zo op elkaar gelijken is helemaal geen toeval...

Alweer meer dan 10 jaar geleden stapten de Fransen uit het Eurofighter-project (ik weet niet meer waarom..) en gingen hun eigen weg.....Op dat moment lagen de basisconfiguraties van het toestel al vast (onderandere dat het een delta werd met luchtinlaat onderaan,en meer nadruk op wendbaarheid en acceleratie dan op stealth).....logisch dat ze op mekaar lijken....


Ondertussen zitten zowel de Armee de l'Air als de verschillende naties die de Typhoon hebben (Italie,GB,Duitsland,..) met het vervelende probleem dat dit superdesuup vliegtuig eigenlijk niet,of slechts beperkt, bruikbaar is in "Afghaanse" situaties...

Ondertussen blijken de ouwe trouwe F-16 hun rol van "democratiserings-bombardeur" met verve te vervullen,F-16's,zelfs oude versies, zijn echt overal en voor alle klussen inzetbaar....de nieuwtjes eigenlijk niet..... :?

Wel vervelend voor 's Lands begroting van defentie,militaire spullen hebben waar je weinig mee aan kunt (naar airshows vliegen om de kleuren te tonen bijvoorbeeld ) :twisted:

Banzai
19 september 2009, 21:25
Dat de Typhoon en de Rafale zo op elkaar gelijken is helemaal geen toeval...

Alweer meer dan 10 jaar geleden stapten de Fransen uit het Eurofighter-project (ik weet niet meer waarom..) en gingen hun eigen weg.....Op dat moment lagen de basisconfiguraties van het toestel al vast (onderandere dat het een delta werd met luchtinlaat onderaan,en meer nadruk op wendbaarheid en acceleratie dan op stealth).....logisch dat ze op mekaar lijken....


Ondertussen zitten zowel de Armee de l'Air als de verschillende naties die de Typhoon hebben (Italie,GB,Duitsland,..) met het vervelende probleem dat dit superdesuup vliegtuig eigenlijk niet,of slechts beperkt, bruikbaar is in "Afghaanse" situaties...

Ondertussen blijken de ouwe trouwe F-16 hun rol van "democratiserings-bombardeur" met verve te vervullen,F-16's,zelfs oude versies, zijn echt overal en voor alle klussen inzetbaar....de nieuwtjes eigenlijk niet..... :?

Wel vervelend voor 's Lands begroting van defentie,militaire spullen hebben waar je weinig mee aan kunt (naar airshows vliegen om de kleuren te tonen bijvoorbeeld ) :twisted:

Ja, er wordt inderdaad heel wat (achteraf bekeken) nutteloos speelgoed gekocht door "grote kinderen". De pushers van de military industrial complex hebben nu het voordeel dat ze spulletjes kunnen verkopen die menig mannenhart sneller laten slaan. Oorlog, wapens, macht, dood, spanning en de erotiserende zweem van controle. Dure cocktail voor de belastingbetaler, dat wel...

Maar spijtig genoeg zijn zij (militaire industrie) ook maar verkopers zoals anderen. Vooruitgang is goed, het gaat al waanzinnig snel, maar als het op vliegtuigen aankomt duurt de ontwikkeling vaak zolang dat de luchtmacht in casu al bij de levering van haar kersverse nieuwe jets kan beginnen denken aan de volgende MLU of opvolger.
Het lijkt wel de hele betacam, vhs, dvd, blueray,... historie op "micro-economisch" niveau dan ;-). Net als iedereen zo'n toestel heeft gekocht, is er die revolutionaire technologische doorbraak die het voorgaande overbodig maakt. En de timing is steeds perfect.

Ik ben akkoord met Mitgard, dat er inderdaad moet rekening gehouden worden met het feit of een wapen al dan niet Europees is. Maar als de Eurofighter technologisch en militair de financiële aderlating niet waard zijn, vind ik dat een ouder toestel (mits de laatste updates) van eenderwelke makelij moeten overwogen worden. Die Saab Gripen, die kan minder last dragen en heeft qua vliegbereik, dienstplafond en snelheid minder te bieden dan de F-16. Dus die valt al weg. Tweemotorige toestellen zoals de Eurofighter zijn zeer duur in onderhoud... Blijft niet veel over hé dan " 't Amerikaantje"... En mag België Mig's of Sukhois kopen? ;-) Van mij wel ze ;-)

Met de F-16MLU kunnen we (België) nog een tijdje voort dus, zoals Kelt hierboven al duidelijk vermeldde.

België kan veel zever verweten worden. Maar op basis van keuze van air force jetfighters, zijn we nooit in de grond moeten zakken van schaamte. België heeft in mijn ogen altijd wel een stevige vloot gehad. Over de rest spreek ik mij liever niet uit ;-) Die Agusta-affaire da's weer iets anders natuurlijk :-)

From_Vlaanderen
19 september 2009, 21:46
Een "waardeloos" vliegtuig zou een goeie zaak zijn voor het Amerikaans leger. Ze bombarderen toch enkel hun eigen soldaten en hun bondgenoten.

Dit gebeurd zéér zelden.
Respect voor die mannen.

De piloten van het Belgisch leger zou ik toch niet onderschatten. Dan te denken dat ik al met mijn benen dicht eruit spring, doen zij daar saltokes mee:oops:.

maddox
19 september 2009, 22:21
Oeps, je hebt gelijk Mitgard, ik wisselde de 2 weeral eens om. Terwijl ik de Eurofighter al verschillende keren van kortbij heb gezien (en vorig jaar de F22 ook)

Tavek
19 september 2009, 23:41
Kwa dogfights zijn de russische Sukhoi's nog steeds "world's best".

Maar ja, dogfights, bestaat dat nog ? Nu ist toch steeds US/Russia vs derdewereldland a la Iraq/Afghanistan

lantjes
20 september 2009, 00:49
http://www.youtube.com/watch?v=xY0t_mPv6I4
http://www.youtube.com/watch?v=1GdfnTLKcvM&feature=related

De Russen, geen gewone....don't try this at home ;-)

Tavek
20 september 2009, 00:54
http://www.youtube.com/watch?v=xY0t_mPv6I4
http://www.youtube.com/watch?v=1GdfnTLKcvM&feature=related

De Russen, geen gewone....don't try this at home ;-)

Jezus die dingen gaan gewoon volledig over in stall en vliegen puur op hun thrust vectoring....

Door die rook ziet ge netjes de compleet losgelaten stroming. Tering......kwa vliegeigenschappen is er niet veel wat hier tegenop kan. Als ge dit probeert met bvb een F16 zijt ge dood.

lantjes
20 september 2009, 09:37
Een looping trekken en hem nog even extra om zijn as laten wentelen....8O
(eerste filmpje op 01.00...)
en rechtrdoor even uw handrem aantrekken...:-P (zelfde op 01.30)

al zou ik graag eens meevliegen, voor dergelijke acro zou ik passen zelle....:oops:


kijk eens naar deze, 8O
http://www.youtube.com/watch?v=j_ablA1b1_M&feature=related

Jazeker
20 september 2009, 12:21
http://www.youtube.com/watch?v=xY0t_mPv6I4
http://www.youtube.com/watch?v=1GdfnTLKcvM&feature=related

De Russen, geen gewone....don't try this at home ;-)

Niet de eerste keer dat ik zulke dingen van hen zie. Maar de Russische luchtvaart industrie is nu eenmaal niet van een kleintje vervaart. De Amerikanen eerst op de maan, maar de Russen laten hen onder hun kont een poepje ruiken.

Banzai
20 september 2009, 12:27
Jezus die dingen gaan gewoon volledig over in stall en vliegen puur op hun thrust vectoring....

Door die rook ziet ge netjes de compleet losgelaten stroming. Tering......kwa vliegeigenschappen is er niet veel wat hier tegenop kan. Als ge dit probeert met bvb een F16 zijt ge dood.

Hij draait in mid-air bij behoorlijke snelheid als een blaadje papier, echt fenomenaal. In A-to-A combat een leuk speeltje om de vijand lekker te laten zweten :-)

Jaani_Dushman
20 september 2009, 12:48
De Amerikanen eerst op de maan...Niet echt.

Jazeker
20 september 2009, 12:49
Niet echt.

Man op de maan. Correctie ;-)

Jaani_Dushman
20 september 2009, 12:49
Niet echt.Ah, neen. Toch wel. :?

Tavek
20 september 2009, 12:50
Hij draait in mid-air bij behoorlijke snelheid als een blaadje papier, echt fenomenaal. In A-to-A combat een leuk speeltje om de vijand lekker te laten zweten :-)

Thrust vectoring. Een normaal vliegtuig verliest dan al zijn lift door de loslating en dondert als een steen naar beneden (of laat zijn alfa terug zakken tot em terug lift kan genereren).

Jaani_Dushman
20 september 2009, 12:51
Man op de maan. Correctie ;-)Zelfs dan nog. De landing van Russische tuigjes, bleek pas in 1970 en 1971 te zijn. Na de Amerikaanse maanwandeling dus. :?

Jazeker
20 september 2009, 12:51
Een normaal vliegtuig verliest dan al zijn lift door de loslating en dondert als een steen naar beneden (of laat zijn alfa terug zakken tot em terug lift kan genereren).

Volgens mij kan je een serieus interessante rebus maken van deze zin.

Derk de Tweede
20 september 2009, 12:52
http://www.youtube.com/watch?v=CrB-YQqeNpk&feature=related

Jazeker
20 september 2009, 12:52
Zelfs dan nog. De landing van Russische tuigjes, bleek pas in 1970 en 1971 te zijn. Na de Amerikaanse maanwandeling dus. :?

Zoals ik dus toch zei? VS eerste mensen op de maan... de Russen intussen quasi meester van de atmosfeer.

Jaani_Dushman
20 september 2009, 12:55
Even nagekeken: Russische "Luna 2" was in 1959 het eerste door mensen gemaakte "ding" dat op de maan landde.
Slechts 2 jaar na Spoetnik... 8O

Jaani_Dushman
20 september 2009, 12:58
http://www.youtube.com/watch?v=CrB-YQqeNpk&feature=relatedEen Sukhoi-27 crasht niet tegen de aarde. Het is de aarde die niet de koers volgt die bepaald werd door het Politbureau in Moskou.

Jazeker
20 september 2009, 13:02
Even nagekeken: Russische "Luna 2" was in 1959 het eerste door mensen gemaakte "ding" dat op de maan landde.
Slechts 2 jaar na Spoetnik... 8O

*zucht*

mensen op de maan...

kelt
20 september 2009, 13:04
Even nagekeken: Russische "Luna 2" was in 1959 het eerste door mensen gemaakte "ding" dat op de maan landde.
Slechts 2 jaar na Spoetnik... 8O

bah......sluikstorten,het zou verboden moeten worden :evil:

Dronkoers
20 september 2009, 13:05
*zucht*

mensen op de maan...

Sommigen zouden er toch mogen blijven ze ;-)

Jaani_Dushman
20 september 2009, 13:06
*zucht*

mensen op de maan...Omdat Elba en Sint-Helena uit de mode zijn:

Jazeker
20 september 2009, 13:07
Sommigen zouden er toch mogen blijven ze ;-)

Ja... die student die hiernet buiten denkt dat hij met een groot bakkes sterker is dan een aanstormende bus. De claxon van die bus alleen al was groter dan zijn bakkes. Hoeveel moet zo'n raket kosten?

Dronkoers
20 september 2009, 13:09
Omdat Elba en Sint-Helena uit de mode zijn:

Wa's dat voor ongedierte? :?

Dronkoers
20 september 2009, 13:10
Ja... die student die hiernet buiten denkt dat hij met een groot bakkes sterker is dan een aanstormende bus. De claxon van die bus alleen al was groter dan zijn bakkes. Hoeveel moet zo'n raket kosten?

een Glock is goedkoper denk ik ;-)

Jazeker
20 september 2009, 13:24
een Glock is goedkoper denk ik ;-)

Deal!

Zwartengeel
20 september 2009, 13:27
Wa's dat voor ongedierte? :?

Van dat soort dat je helaas niet kunt vangen met een plastic bekertje en een bierkaartje.

Jazeker
20 september 2009, 13:29
Van dat soort dat je helaas niet kunt vangen met een plastic bekertje en een bierkaartje.

Dan gaat ge toch mijn methoden moeten aanleren.

Dronkoers
20 september 2009, 13:39
Van dat soort dat je helaas niet kunt vangen met een plastic bekertje en een bierkaartje.

een Glock is goedkoper denk ik ;-)

;-)

From_Vlaanderen
20 september 2009, 13:42
een Glock is goedkoper denk ik ;-)

't Ziet er dan ook niet uit.

Dronkoers
20 september 2009, 13:47
't Ziet er dan ook niet uit.

Maar het is wel een oplossing

From_Vlaanderen
20 september 2009, 13:50
Maar het is wel een oplossing

Het oog wil ook wat.

Dronkoers
20 september 2009, 13:55
Het oog wil ook wat.

Ja, het bloedig resultaat ;-)

From_Vlaanderen
20 september 2009, 14:00
Ja, het bloedig resultaat ;-)

OMG! Dat is pas een afknapper.
So NOT DONE!!!

Banzai
20 september 2009, 14:04
OMG! Dat is pas een afknapper.
So NOT DONE!!!

Die witte onderbroek met ingenaaid holster is echt wel de max, zo simpel, en toch zo inventief.

Ik zou ze wel niet in het wit kopen. (Kwestie van de "duurzaamheid" ;-))

Dronkoers
20 september 2009, 14:05
Wa krijgt gij ineens? :-D

From_Vlaanderen
20 september 2009, 15:05
Wa krijgt gij ineens? :-D

't Duurt nogal lang voordat Jaz die rosse op de eerste foto heeft opgemerkt.

From_Vlaanderen
20 september 2009, 15:08
Die witte onderbroek met ingenaaid holster is echt wel de max, zo simpel, en toch zo inventief.

Het is wat je wilt, persoonlijk prefereer ik een beenholster in combinatie met een oneindige broekzak.

Jaani_Dushman
20 september 2009, 15:31
Van dat soort dat je helaas niet kunt vangen met een plastic bekertje en een bierkaartje.Gratis advies: :-D

Jazeker
20 september 2009, 15:33
Gratis advies: :-D

4x4 of toch maar een sportmodel?

Jaani_Dushman
20 september 2009, 15:34
4x4 of toch maar een sportmodel?4x4. Dan kan je in één zwaai Elisabeth, Gabriël, Emmanuel en Eléonore meemaaien. :twisted:

maddox
20 september 2009, 20:16
Het was de moeite.
Een goed besteede €20pp
(+ nog eens €20pp aan aanvaardbaar qua prijs drinken+snack voor zo'n event).
Veel actie met oudere toestellen, ik heb met weemoed aan't kijken geweest naar de B25 Mitchel (uit de Red Bull stal), de P51 Mustang, de Corsair, de B19 ,de C 47 Dakota, De PBY Catalina, de Yak 52, de Boeing Steerman, van team Guinot (met knappe vleugelwandelaarster), en de helaas veel korte aanwezigheid van de P38 Lightning (ook Red Bull stal), en nog een handvol dat me nu ontgaat. Maar de Hawker Hunter is voor zijn leeftijd een elegante straaljager die me meer doet dan een F16 die met volle naverbrander de omgeving bij elkaar brult.

Het moment van puur machtsvertoon, een Mi 24 Hind van de Tjechische luchtmacht die duidelijk liet zien waarom dat een monster is onder de gevechtshelikopters. Je kan een Apache aanvalshelikopter onder de wapenpyloon hangen, en nog plek overhebben voor een peleton soldaten.

Het punt van verbazing, wat de mannen van Red Bull uit kunnen halen met een B105 helikopter, op een bepaald moment dacht ik dat dat ding een privé zwaartekracht veld had. Barrel rolls met een helikopter op lage snelheid?????

Hilarische pass by, het stuntteam "The Blades"- ex Red Arrows piloten die nu hun eigen "privé"team hebben samen met een Boeing 737-700 in formatie. dat was gewoon om je te bescheuren. Die Boeing alle flaps , slats, flaperons en wat dan ook open om toch die snelle propeller- Extra 300 (http://en.wikipedia.org/wiki/Extra_EA-300) stuntvliegtuigen de kans te geven in formatie te blijven met de veel lompere, maar snellere jet-liner, maar het was hilarisch zoals de omroepers het brachten "Sorry, maar de Blades zijn een speelkameraad gaan ophalen in Brussel, nog even geduld". De speculaties waren van een C 130 of een of ander groter toestel van de luchtmacht. Komen ze met hun 4'en en die 737 af.

De Jordaanse Royal Falcons hadden gevraagd geen commentaar tijdens hun demo te geven, maar de muziek te laten spelen die ze geleverd hadden, soms overlapt met de radio tussen de toestellen. Een geslaagde combinatie. En die kerels kunnen met heen Extra 300's ferm uit de hoek komen.

Maar het hoogtepunt was de Avro Vulcan X558, de laatste die vliegt.

Een ander punt dat vermeldenswaardig is. Veel hoeden, petten, klakken, zelfs tricornes, maar geen enkel, totaal geen enkel hoofddoekje of "jongere" gezien, en er liep nochtans 20-30 000 man rond.

Mitgard
21 september 2009, 17:31
vandaag op weg naar het werk zag ik weer 2 rafales.
ze vlogen traag, dus ik kon ze goed observeren.
ik kon zelfs die uitstekende 'antenne' op de neus zien, die ze gebruiken om te tanken in de lucht.
i love those birds.

http://defense-update.com/images_new/rafale.jpg

Flanelcondoom
21 september 2009, 17:32
vandaag op weg naar het werk zag ik weer 2 rafales.
ze vlogen traag, dus ik kon ze goed observeren.
i love those birds.

http://defense-update.com/images_new/rafale.jpg

Jij geraakt niet in de cockpit. En je botten zullen breken vanaf 4 G.

Mitgard
21 september 2009, 17:34
Jij geraakt niet in de cockpit. En je botten zullen breken vanaf 4 G.

de cockpit van de rafale is idd eerder klein vergeleken met andere jagers.
gemaakt op maat van kleine fransmannen.

From_Vlaanderen
21 september 2009, 17:34
Jij geraakt niet in de cockpit. En je botten zullen breken vanaf 4 G.

Dan zijt ge beter met een C130 vind ik.

Mitgard
21 september 2009, 17:35
Dan zijt ge beter met een C130 vind ik.

die heb ik vandaag ook gezien.
maar die vind ik niet zo opwindend.

From_Vlaanderen
21 september 2009, 17:41
die heb ik vandaag ook gezien.
maar die vind ik niet zo opwindend.

Te veel is nooit goed.