PDA

View Full Version : Vergeet de Liefkenshoektunnel niet


nihao
7 oktober 2009, 09:41
Artikel van de hand van Ivan Sabbe in De Standaard vandaag. (Hij laat zich blijkbaar niet afdreigen door Obersturmbahnführer Verstrepen.)

Enne, ik geef het niet graag toe, het komt van de autiotenpartij die daar géén patent op heeft, maar het is wel de oplossing van het gezond verstand.

MakingProgress
10 oktober 2009, 16:52
Het wordt gewoon tijd dat de Liefkenshoektunnel tolvrij wordt.
De konijnenpijp was ook ooit een toltunnel.

Bierke
13 oktober 2009, 11:34
Het wordt gewoon tijd dat de Liefkenshoektunnel tolvrij wordt.
De konijnenpijp was ook ooit een toltunnel.
Dan moet die wel even overgekocht worden van de financierders

Adam Smith
18 oktober 2009, 00:53
Het wordt gewoon tijd dat de Liefkenshoektunnel tolvrij wordt.
De konijnenpijp was ook ooit een toltunnel.

Het zal ongetwijfeld liggen aan de periode waarin de Liefkenshoektunnel is gefinancierd en de positie van de Belgische overheid om zoiets te lenen.... Echter de veel nieuwere Westerscheldetunnel is (iets) goedkoper...

Scherven A. Mok
18 oktober 2009, 06:41
Neem eens een kaartje vast he mensen. Die Liefkenshoektunnel is enkel geschikt voor verkeer richting Nederland. Verkeer naar Brussel via de E19 of naar Duitsland via de E313/E34 moet allemaal gewoon de ring op maar dan vanuit het noorden via de A12. Dat stuk ring is nu al het eerste dat dichtslibt door afritten die uitkomen in opritten.

Minder camionverkeer en meer verkeer via het spoor en de binnenvaart is de enige oplossing of anders een grote ring. Al dat verkeer door de stad proberen krijgen is een hopeloze zaak. Zowel BAM als arups sum als gelijk wat jaagt de hoogopgeleiden die nu naar het noorden van de stad, naar het eilandje kijken weg en is economisch een ramp voor Antwerpen. Fossiele kwallen als Van Peel zijn volledig niet mee met de nieuwe eeuw van duurzaamheid en groene economie en jagen hoogopgeleiden en studenten die minder en minder voor Amerika kiezen weg uit Antwerpen en gaan met hun viadukt Antwerpen tot een nieuw Charleroi maken.

Kingsale
18 oktober 2009, 17:24
Dan moet die wel even overgekocht worden van de financierders

simpelweg onteigenen

hurricane
18 oktober 2009, 17:29
Dan moet die wel even overgekocht worden van de financierders

Een privé tunnel was überhaupt een idioot idee.

hurricane
18 oktober 2009, 17:29
simpelweg onteigenen

2

Boontjes
18 oktober 2009, 22:18
Het wordt gewoon tijd dat de Liefkenshoektunnel tolvrij wordt.
De konijnenpijp was ook ooit een toltunnel.
De Antwerpenaars kunnen toch ook naar het Westen (enfin, over 't water) via Mechelen en Brussel....Waarom willen die allemaal door de Kennedy?

Bierke
19 oktober 2009, 13:10
simpelweg onteigenen
Gezever hé, je kan maar onteigenen als het algemeen nut gediend wordt, dus juridisch sla je daar de bal mis, want het tegenargument zal zijn, als jullie onteigenen waarom hebben jullie die tunnel dan niet zelf gefinancierd.
Huren met de huurprijs als afbetaling lijkt me haalbaarder, maar zal de burger ook veel geld kosten.

Bierke
19 oktober 2009, 13:12
De Antwerpenaars kunnen toch ook naar het Westen (enfin, over 't water) via Mechelen en Brussel....Waarom willen die allemaal door de Kennedy?
Antwerpen .. Brussel .. A12 , met deze drie woorden zou jet toch genoeg moeten weten als je er uberhaupt s'ochtends langs moet

nihao
5 november 2009, 10:43
Winkelmans slaat weer eens de nagel op de kop in Trends deze week...

brother paul
6 november 2009, 08:08
Moeilijk is dat niet hoor

je kunt er een economische waarde op plakken, en gezien ze de verbindingen nooit gebouwd hebben, is die economische waarde laag. Maar gezien ze linkeroever beginnen gebruiken zijn, is zijn economische waarde nu wel toevallig sterk gestegen

je kunt er een kostprijs waarde op plakken: en gezien de' kostprijs van de tunnel vermoedelijk de helft lager is dan wat hij nu zou kosten, kun je hem met uw ogen toe kopen aan die prijs.

sowieso kunje het niet maken dat je een van de zeldzame privé investeringen in infrastructuur hier zomaar 'geript' worden.

Zwitser
6 november 2009, 08:31
simpelweg onteigenen

Komt op hetzelfde neer als kopen.

Zwitser
6 november 2009, 08:32
Een privé tunnel was überhaupt een idioot idee.

Toendertijd was het kiezen tussen een privé tunnel of geen tunnel. Geen tunnel was nog idioter geweest...

Jazeker
6 november 2009, 16:54
De Antwerpenaars kunnen toch ook naar het Westen (enfin, over 't water) via Mechelen en Brussel....Waarom willen die allemaal door de Kennedy?

58699

Wanneer een beeld meer zegt dan woorden

Adam Smith
8 november 2009, 01:28
simpelweg onteigenen

Nee, daar word je betrouwbaar door (quod non). Op zich een nuttige tunnel, maar het is wel vreemd dat de veel nieuwere Westerscheldetunnel al veel goedkoper is..

spitsbroeder
9 november 2009, 10:07
Een denktank olv. Vlaams minister-president Kris Peeters schoof de verbinding E34-E17 naar voren als de grootste missing link.»
http://www.liefkenshoektolvrij.be

nihao
12 november 2009, 19:58
[QUOTE]maar het is wel vreemd dat de veel nieuwere Westerscheldetunnel al veel goedkoper is..[QUOTE]

Zéér vreemd, inderdaad. Waar wacht het parket eigenlijk op om dat Wapperverhaal te gaan onderzoeken ?