PDA

View Full Version : Mezenbollen


The Syndrome
13 oktober 2009, 15:03
De winter staat voor de deur , voor donderdag al vrieskou , onze gevederde vrienden hebben het moeilijk .
Voeder je vogels , en zo ja , wat geef je hen ?

lantjes
13 oktober 2009, 15:14
't Zal niet zijn zeker, granen naar believen bij de kippen, mezenbollen, nootjes, appels......en zeker niet te vergeten, vers water om te drinken.

Bovenbuur
13 oktober 2009, 15:14
Zoogdieren, liefst de kat van de buren.

manta
13 oktober 2009, 15:21
Mezenbollen ??? Ah ja , 's gelijk sneeuwballen , maar in plaats van een handvol sneeuw neemt ge een mees ...
Mja , best leuk om da naar de mensen te gooien , maar ze zijn moeilijk te vangen , daarom smijten wij hier met paruchenbollen naar mekaar , die vogeltjes koopt ge goedkoop in elken dierenwinkel...Doordat ze zo goedkoop zijn maakt ge der zo geen zonde van dat ge die al eens kapotsmijt ... 8-)

Erwinvds
13 oktober 2009, 15:21
Nope, dit verzwakt de soorten enkel maar. De zwakken die anders sterven zijn zo in staat om in het voorjaar hun zwakkere genen door te geven.

Dronkoers
13 oktober 2009, 15:26
Dat ze er eens voor werken verdoeme! :-P

smokey
13 oktober 2009, 15:45
frietvet wordt bij ons op deze manier hergebruikt, mengen met zaad en in bakjes gieten voor de vogels, op onbereikbare plaatsen voor onze katten weliswaar :p

lantjes
13 oktober 2009, 15:49
frietvet wordt bij ons op deze manier hergebruikt, mengen met zaad en in bakjes gieten voor de vogels, op onbereikbare plaatsen voor onze katten weliswaar :p

inderdaad, nog vergeten....
'k Giet dat in een lege fles van bv Cola om er, eens afgekoeld, aan de zijkant een deel van weg te snijden en in een boom te hangen. De spreeuwen zijn daar dol op....;-)

Dronkoers
13 oktober 2009, 15:51
inderdaad, nog vergeten....
'k Giet dat in een lege fles van bv Cola om er, eens afgekoeld, aan de zijkant een deel van weg te snijden en in een boom te hangen. De spreeuwen zijn daar dol op....;-)

Ik ben dol op spreeuwen... :mrgreen:

smokey
13 oktober 2009, 15:52
Ik ben dol op spreeuwen... :mrgreen:

ze zijn idd heeeerlijk :) (toch reeds 20 jaar geleden dat ik er nog gegeten heb)

lantjes
13 oktober 2009, 15:53
Ik ben dol op spreeuwen... :mrgreen:

In de winter zitten er soms wel 50 in mijnen bamboe..;-) Neen ge krijgt mijn adres niet...;-)

Dronkoers
13 oktober 2009, 16:01
In de winter zitten er soms wel 50 in mijnen bamboe..;-) Neen ge krijgt mijn adres niet...;-)

Ook niet voor uwe frambozenwodka? :-P

Raf
13 oktober 2009, 17:28
Ik ben dol op spreeuwen... :mrgreen:

Hoe maak je die klaar?

bgf324
13 oktober 2009, 18:45
Beetje vanalles.

In de winter zit het vol met vogeltjes in onze tuin... ons katten moeten ook eten hé :-o

Jaani_Dushman
13 oktober 2009, 19:02
Ik zou dringend mij vogelvoederinstallatie eens moeten ineen knutselen. Met mezenbollen, frietvet, brood, zaadjes, en af en toe wat verse bessen. Uiteraard voorzien van een laserkanon dat alle duiven die te dichtbij komen in één flits roosteren. Dat zal hen leren, het eten te stelen van de andere vogels...

Dronkoers
13 oktober 2009, 20:04
Hoe maak je die klaar?

euh...

'k Weet alleen dat het lang duurt ;-)

Mitgard
13 oktober 2009, 20:06
ik jaag wel eens op mezen.
met een kruisboog.

ik jaag met een kruisboog op mezen.

eerst lok ik ze met mezenbollen, die mezen.

dan jaag ik erop.

met een kruisboog.

Dronkoers
13 oktober 2009, 20:07
ik jaag wel eens op mezen.
met een kruisboog.

ik jaag met een kruisboog op mezen.

eerst lok ik ze met mezenbollen, die mezen.

dan jaag ik erop.

met een kruisboog.

Gij schiet mezebollen af met een kruisboog?

Mitgard
13 oktober 2009, 20:07
en ik kan je verzekeren, tegen zo'n pijl uit een kruisboog heeft een mees geen enkel verhaal.

Andro
13 oktober 2009, 20:09
De winter staat voor de deur , voor donderdag al vrieskou , onze gevederde vrienden hebben het moeilijk .
Voeder je vogels , en zo ja , wat geef je hen ?

http://3.bp.blogspot.com/_V5VDjNFBpNE/RcX6srJpgoI/AAAAAAAAAB8/_ubUV6o7uyA/s400/cat-tree.jpg

Jazeker
13 oktober 2009, 20:23
ik jaag wel eens op mezen.
met een kruisboog.

ik jaag met een kruisboog op mezen.

eerst lok ik ze met mezenbollen, die mezen.

dan jaag ik erop.

met een kruisboog.

Niet vanuit een gevechtshelicopter? :-(

Gij schiet mezebollen af met een kruisboog?

:rofl:

maddox
13 oktober 2009, 20:25
Ik hang zeker geen voederbol ofzo in de tuin, ik vind het namelijk niet leuk dat onze katten weer eens met een arme vogel binnenkomen.

Maar ik jubel wel als er weer een vliegende rat om zeep is geholpen, pokkedingen, duiven.

Jazeker
13 oktober 2009, 20:49
Maar ik jubel wel als er weer een vliegende rat om zeep is geholpen, pokkedingen, duiven.

We hadden bij ons oudershuis (lang geleden dus) een koppeltje dikke duiven. Weinig last van want ontlasten deden ze blijkbaar elders. Enkel vervelend als ze op de schouw gingen zitten en onze open haard dienst ging doen als klankkast voor een roekoe-concert in onze woonkamer. Onze ene kat keek er niet naar om, want die ving liever ratten op vier poten - waarvan we de resten in 1000 stukjes (ja... een rat vecht) steeds terug konden vinden verspreid over de tuin.

Onze andere kat had wel 1 grote frustratie en dat was - hoewel ie een fantastisch jager was - dat hij nooit eentje van die duiven heeft kunnen vangen. Die duiven zaten liever op ons dak en dat was voor een begenadigd klimmer als een kat zelfs ietsje te veel. Die kat kon uren in het gazon zitten kijken naar die duiven op het dak, gespannen over het hele lijf - echt trillend - terwijl z'n mondhoeken vertrokken van stress en spanning.

Jaani_Dushman
13 oktober 2009, 20:59
onze open haard dienst ging doen als klankkast voor een roekoe-concert in onze woonkamer.:-D

The Syndrome
13 oktober 2009, 23:47
Dat zit hier vol vogelhaters op mijn draad .
Maar mijn mezen gaan een zorgeloze winter tegemoet .

Dronkoers
13 oktober 2009, 23:57
Dat zit hier vol vogelhaters op mijn draad .
Maar mijn mezen gaan een zorgeloze winter tegemoet .

Gore kutbeesten! ;-)

Svennies
13 oktober 2009, 23:58
Dat zit hier vol vogelhaters op mijn draad .
Maar mijn mezen gaan een zorgeloze winter tegemoet .

Ha,waar woont U, zodat ik de mezen uit mijn tuin met een expressverzending aan U kan laten toekomen....

Stuurt U ze dan maar na de winter per expresse terug...;-)

Paracelsus
14 oktober 2009, 04:16
Vorig jaar heeft een oude man uit de buurt last gehad met de flikken omdat hij de eendjes brood aan het voeren was, iets wat hij al heel zijn leven deed.

Zelf let ik dus op en geef ik enkel in mijn tuin de vogels eten, ik wiisel al tussen graanbollen en brood (met zaadjes). Alhoewel de duiven hier al zo vet zijn dat de katten uit de buurt er een feestelijk hapje zullen aan over houden.

lantjes
14 oktober 2009, 08:49
Katten en vogels.
Terwijl er tientallen vogels in de tuin zitten, hebben onze drie mini-tijgers dit jaar NOG GEEN ENKELE VOGEL te pakken hebben gekregen dankzij het Oostenrijks miniatuur-koeienbelletje dat ze rond hun nek hangen hebben als ze buitengaan. Muizen, en iets groter, daarentegen.....die zijn niet veilig op onze weide.

een kat met de "kattenbel" waarvan sprake:

57428

The Syndrome
14 oktober 2009, 09:09
Mijn kat is simpelweg te lui om vogels te pakken .
Een paar maanden geleden zat ze te slapen in het duivenhok van een oude buurman .
Ze heeft wat van haar baasje ;-)

lantjes
14 oktober 2009, 09:22
Mijn kat is simpelweg te lui om vogels te pakken .
Een paar maanden geleden zat ze te slapen in het duivenhok van een oude buurman .
Ze heeft wat van haar baasje ;-)

Die van ons komen soms op een dag met drie, vier muizen aandraven, de 2 poezen vangen ze, de kater neemt ze af en eet ze op als ik niet snel genoeg ben om ze, liefst levend en onbeschadigd, van hem af te pakken en terug los te laten....:?
De sperwer uit de buurt komt zich echter wel regelmatig een turkse tortel vangen....waarvan enkel wat pluimen als morbide bewijs achterblijven.

Txiki
14 oktober 2009, 09:28
Hoewel het vannacht licht gevroren heeft, is het nog wat te vroeg om al met mezenbollen uit te pakken.

Jazeker
14 oktober 2009, 10:09
Mijn kat is simpelweg te lui om vogels te pakken .
Een paar maanden geleden zat ze te slapen in het duivenhok van een oude buurman .
Ze heeft wat van haar baasje ;-)

Jij slaapt in het duivenhok van je oude buurman? 8O

The Syndrome
14 oktober 2009, 10:38
Jij slaapt in het duivenhok van je oude buurman? 8O
Denk je dat ik een woning heb , het ocmw alhier is echt niet vrijgevig :-(
En dat met de vrieskou voor de deur , ik zal weer tevreden moeten zijn met een mezenbol als ontbijt , vandaar mijn oproep alhier ;-)

Dronkoers
14 oktober 2009, 10:40
Denk je dat ik een woning heb , het ocmw alhier is echt niet vrijgevig :-(
En dat met de vrieskou voor de deur , ik zal weer tevreden moeten zijn met een mezenbol als ontbijt , vandaar mijn oproep alhier ;-)

We zullen extra mezenbollen opsturen, goed? ;-)

The Syndrome
14 oktober 2009, 10:44
We zullen extra mezenbollen opsturen, goed? ;-)
Hang ze op op plaatsen waar veel katten komen , dan kom ik als een dief in de nacht :-D

Raf
14 oktober 2009, 10:45
Jij slaapt in het duivenhok van je oude buurman? 8O

:lol:

Dronkoers
14 oktober 2009, 10:46
Hang ze op op plaatsen waar veel katten komen , dan kom ik als een dief in de nacht :-D

Dan doet ge al moeite om ze op te sturen, en dan eisen ze nog dat ge ze zelf gaat ophangen :|

Ondankbare mensen :x

manta
14 oktober 2009, 11:07
Dan doet ge al moeite om ze op te sturen, en dan eisen ze nog dat ge ze zelf gaat ophangen :|

Ondankbare mensen :x

:cheer: mezen ophangen :cheer:
Aan de galg met dat krapuul:evil:

lantjes
14 oktober 2009, 11:11
Denk je dat ik een woning heb , het ocmw alhier is echt niet vrijgevig :-(
En dat met de vrieskou voor de deur , ik zal weer tevreden moeten zijn met een mezenbol als ontbijt , vandaar mijn oproep alhier ;-)

Zal ik u een contract "mezenbollenophanger" voor 1 dag schrijven? ;-)

smokey
14 oktober 2009, 12:14
buit van de laatste 2 maand : 8 muizen, 1 mol, 3 vogels en een kikker

Txiki
14 oktober 2009, 12:52
Mussen en Mezen is een bed & breakfast of charmehotel 8-)

bron: Txikipedia

From_Vlaanderen
14 oktober 2009, 13:30
Kippenvoeder brood, fritturvet met daarin wat kippenvoeder, groensel, lood.

The Syndrome
14 oktober 2009, 15:26
JAAAAAAA , al een staartmees op mijn bol.
De meeste bezoekers zijn kool-en pimpelmezen , maar nu als eerste klant een eerder zeldzame mezensoort :-D

Dronkoers
14 oktober 2009, 15:50
JAAAAAAA , al een staartmees op mijn bol.
De meeste bezoekers zijn kool-en pimpelmezen , maar nu als eerste klant een eerder zeldzame mezensoort :-D

Ga je me nu vertellen dat ge een hele dag naar uw mezenbol ligt te gapen? 8O

manta
14 oktober 2009, 16:39
Ga je me nu vertellen dat ge een hele dag naar uw mezenbol ligt te gapen? 8O

Wa moet'em anders doen ??? Nen helen dag op een forum zitten typen ??? 8O

Dronkoers
14 oktober 2009, 17:31
Wa moet'em anders doen ??? Nen helen dag op een forum zitten typen ??? 8O

Da zou wel echt belachelijk zijn eh :-P

The Syndrome
14 oktober 2009, 18:44
Da zou wel echt belachelijk zijn eh :-P
Ik verdeel mijn tijd tussen op politics zitten en vogels voeren :-D

Jaani_Dushman
14 oktober 2009, 20:04
Vorig jaar heeft een oude man uit de buurt last gehad met de flikken omdat hij de eendjes brood aan het voeren was, iets wat hij al heel zijn leven deed.Ze mogen die vent in het gevang zwieren voor dierenmishandeling.
Brood voor de eendjes gooien, zorgt voor vergiftiging van het vijverwater (wegens chemische reacties), afstomping van de vaardigheid om visjes te vangen, en agressie onder de groep eenden.