PDA

View Full Version : Antizionisme tegenover antisemitisme


Pagina's : [1] 2

Johan Bollen
13 oktober 2009, 19:03
Niet een thema waar ik mezelf echt in thuis acht qua historische kennis. In de buurt van een video over mensenrechtenschendingen kwam ik deze video tegen die me overtuigd heeft dat er een groot verschil is tussen antisemitisme en antizionisme.

diffrence between a jew and a zionist (http://www.youtube.com/watch?v=GxiwBpbGmoU&feature=response_watch)

Zeikstraal
13 oktober 2009, 19:08
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/19/No_Israel.svg/660px-No_Israel.svg.png

Gun
13 oktober 2009, 19:19
Niet een thema waar ik mezelf echt in thuis acht qua historische kennis. In de buurt van een video over mensenrechtenschendingen kwam ik deze video tegen die me overtuigd heeft dat er een groot verschil is tussen antisemitisme en antizionisme.

diffrence between a jew and a zionist (http://www.youtube.com/watch?v=GxiwBpbGmoU&feature=response_watch)

Inderdaad heel identificerend.

Deze is hier reeds verscheidene malen getoond ...

Meer details (http://http://forum.politics.be/showthread.php?goto=newpost&t=97500)

N-SA
13 oktober 2009, 19:22
Niet een thema waar ik mezelf echt in thuis acht qua historische kennis. In de buurt van een video over mensenrechtenschendingen kwam ik deze video tegen die me overtuigd heeft dat er een groot verschil is tussen antisemitisme en antizionisme.

diffrence between a jew and a zionist (http://www.youtube.com/watch?v=GxiwBpbGmoU&feature=response_watch)

Uiteraard is er een groot verschil. N-SA is antizionistisch, niet antisemitisch.

Interessante auteur over het onderwerp is Norman Finkelstein, jood en fervent criticus van de Israëlische staat en zijn misdadige leger.

Geert C
13 oktober 2009, 19:23
Niet een thema waar ik mezelf echt in thuis acht qua historische kennis. In de buurt van een video over mensenrechtenschendingen kwam ik deze video tegen die me overtuigd heeft dat er een groot verschil is tussen antisemitisme en antizionisme.
Is hier dan iemand die het tegendeel beweert?

Johan Bollen
13 oktober 2009, 19:25
Uiteraard is er een groot verschil. N-SA is antizionistisch, niet antisemitisch.En antizionistisch is dat hetzelfde als anti Israëlisch, of slechts anti huidige koers van Israël?

Johan Bollen
13 oktober 2009, 19:28
Is hier dan iemand die het tegendeel beweert?Ik lees soms de beschuldiging dat antizionisme slechts een vorm is van antisemitisme, of een mantel waaronder antisemitisme schuil gaat. Ik geloof niet dat de mensen in die video 'zelfhaters' kunnen genoemd worden.

Andy
13 oktober 2009, 23:43
En antizionistisch is dat hetzelfde als anti Israëlisch, of slechts anti huidige koers van Israël?
Zionisme is het streven naar een joodse staat Israël. Anti-zionisme kan dus ruimer zijn dan een pleidooi voor een andere Israëlische politieke koers.

Johan Bollen
13 oktober 2009, 23:49
Zionisme is het streven naar een joodse staat Israël. Anti-zionisme kan dus ruimer zijn dan een pleidooi voor een andere Israëlische politieke koers.Maar het is niet noodzakelijk zo?

Andy
13 oktober 2009, 23:54
Maar het is niet noodzakelijk zo?
Ja: groter dan of gelijk aan.

Johan Bollen
14 oktober 2009, 00:15
Ja: groter dan of gelijk aan.Dat zou er dan op neerkomen dat terwijl antisemitisme een vorm is van racisme, antizionisme niet meer hoeft te betekenen dan een aanklacht tegen racisme. Inderdaad een groot verschil.

Gun
14 oktober 2009, 10:48
Zionisme is het streven naar een joodse staat Israël. Anti-zionisme kan dus ruimer zijn dan een pleidooi voor een andere Israëlische politieke koers.Zionisme gaat ruimer dan alleen de staat Israël ...

N-SA
14 oktober 2009, 12:34
En antizionistisch is dat hetzelfde als anti Israëlisch, of slechts anti huidige koers van Israël?
Veranderen de belangen van een land en zijn elite volgens jou na elke verkiezing?

Francientje
14 oktober 2009, 13:52
Dat zou er dan op neerkomen dat terwijl antisemitisme een vorm is van racisme, antizionisme niet meer hoeft te betekenen dan een aanklacht tegen racisme. Inderdaad een groot verschil.

LOL.
Allé, een klein dinges dat ik terugvond over jullie Antizionistische leidsvrouw,
mevrouw Duisenberg.

'Twee weken geleden was Duisenberg spreker op een internationale conferentie over hulp aan slachtoffers van de bezetting in de Indonesische hoofdstad Jakarta. Een van de andere sprekers daar was de oud-moefti van Jeruzalem, Ikrina Sabri, die vorig jaar in de Rotterdamse Doelen ook sprak op een internationale solidariteitsbijeenkomst voor de Palestijnen. Volgens Sabri zijn de Joden voorbestemd tot eeuwige vernedering en marteling en het is de plicht van ieder moslim erop toe te zien dat zij krijgen wat hun toekomt. „Waar Hitler faalde, daar moeten wij zegevieren”, aldus de oud-moefti.'

http://www.refdag.nl/artikel/1373699/Voorzitter+Palestina+Komitee+IJveren

Zoals ze zeggen: wie met de hond slaapt, krijgt zijn vlooien.

Johan Bollen
14 oktober 2009, 13:59
Veranderen de belangen van een land en zijn elite volgens jou na elke verkiezing?Hangt het bestaansrecht van een land van het bestaan van verkiezingen af?

Wat antisemitisme is lijkt me vrij duidelijk. Hoe je het ook nuanceert het blijft racisme, maar antizionisme wil voor sommigen, zoals degenen uit dat filmpje (of het NSA ?) blijkbaar zeggen het ontkennen van het bestaansrecht van Israël, maar hoeft dit blijkbaar niet per definitie te betekenen als ik anderen hoor.

Wat de personen uit dat filmpje ook bekritiseren is het niet-religieuze karakter van het zionisme, en het is vanuit deze kritiek op het niet-religieuze karakter van het zionisme en hun eigen religieuze kijk op de werkelijkheid dat ze verdedigen de godsdienstvrijheid en pluraliteit tegenover de religieuze zuivering van het zionisme. Ik stond daar effe te kijken. Ik dacht dat ik een aanvang gemaakt had die situatie te begrijpen, maar dit draaide sommige zaken helemaal om.

Johan Bollen
14 oktober 2009, 14:14
LOL.
Allé, een klein dinges dat ik terugvond over jullie Antizionistische leidsvrouw,
mevrouw Duisenberg.
Kan je mischien pogen wat respect op te brengen voor je gesprekspartner en hem/haar niet direct in te delen bij een groep. Je lijkt me een racistische visie op de werkelijkheid te hebben. Ik heb trouwens nog nooit van die Duisenberg gehoord.

Volgens Sabri zijn de Joden voorbestemd tot eeuwige vernedering en marteling en het is de plicht van ieder moslim erop toe te zien dat zij krijgen wat hun toekomt. „Waar Hitler faalde, daar moeten wij zegevieren”, aldus de oud-moefti.'een racist.

Zoals ze zeggen: wie met de hond slaapt, krijgt zijn vlooien.Blijkbaar verwarren sommigen samen slapen met zich informeren. Besef dat het onderdrukken van de waarheid een averrechts effect heeft op den lange duur. Aangezien de mainstream media weinig idee geven van hoe het er werkelijk aan toegaat in Israël en Palestina ben ik eens op zoek gegaan naar wat filmjes (geen toespraken en dergelijke, maar van het type 'loop door de straten en laat de camera lopen'). Ik was onder de indruk van racisme van sommige settlers die nu in huizen wonen die effe geleden nog aan Palestijnen toebehoorden (buitengezet zonder compensatie blijkbaar dikwijls). 'We killed jezus and we wil kill you you racist pig. God gave me this land', omdat de man daar met een camera rondliep. Of straten waar zelfs als de Palestijnen ijzeren hekken voor hun vensters zetten ze nog niet veilig zijn tegen de stenen van de settlers, waar ze toestemming aan de soldaten moeten vragen om uit hun huizen te mogen komen in paniek op zoek naar hun kind bang dat hem iets zou overkomen. Echt shokerende beelden niet eens geediteerd. Dan begrijp je dat de racisten niet aan één kant te vinden zijn. Moest de media over deze situatie eerlijk berichten dan zou ik niet de behoefte hebben gehad te gaan zoeken naar informatie.

SDX
14 oktober 2009, 14:25
Volgens Sabri zijn de Joden voorbestemd tot eeuwige vernedering en marteling en het is de plicht van ieder moslim erop toe te zien dat zij krijgen wat hun toekomt. „Waar Hitler faalde, daar moeten wij zegevieren”, aldus de oud-moefti.'

een racist.



In jouw en mijn ogen ja, maar wél een 'goede' islamiet, het staat namelijk zo geschreven in zijn boekske, je kan hem dat niet verwijten, 'zijn' god heeft het hem immers zo opgedragen, hij volgt enkel zijn ideologie zoals het hoort, zoals het een goed moslim betaamt, velen zijn echter afgedwaald van de ware leer, onder invloed van de decadente, vieze westerling met zijn minderwaardige waarden en normen en moeten aldus bestreden worden en terug naar het fundament van hun religie gebracht worden - en zodoende moet de staat Israël voor eens en altijd verdwijnen - zolang er in hun midden een Joodse staat bestaat zal er nóóit vrede zijn daarginds - en dan nog - daarna kunnen ze mekaar verder uitmoorden - iets wat zelfs nu ook al volop aan de gang is - Israël hoeft daar écht geen moeite voor te doen!

Francientje
14 oktober 2009, 14:27
Heb jij nog nooit van Gretta Duisenberg gehoord? Meen je dat serieus? Het mens doet je
een proces aan wegens zware belediging als ze dat ooit verneemt!
Overigens had ik het niet over jou betreffende dat slapen met de hond maar gewoon
over de meeste antizionisten.
Betreffende die filmpjes: ik wil het allemaal best geloven hoor maar in Israel wordt
dus Hebreeuws gesproken. Ook Arabisch. Mag ik weten in welke taal die gewraakte
teksten opgesteld werden? Engels. En die vernoeming naar Jezus erbij.
Geen enkele Jood erkent dat Jezus door Joden werd gedood. Met andere woor-den: je bent met je twee voeten tegelijkertijd in een propagandastunt gestapt.

SDX
14 oktober 2009, 14:37
Heb jij nog nooit van Gretta Duisenberg gehoord? Meen je dat serieus? Het mens doet je
een proces aan wegens zware belediging als ze dat ooit verneemt!
Overigens had ik het niet over jou betreffende dat slapen met de hond maar gewoon
over de meeste antizionisten.
Betreffende die filmpjes: ik wil het allemaal best geloven hoor maar in Israel wordt
dus Hebreeuws gesproken. Ook Arabisch. Mag ik weten in welke taal die gewraakte
teksten opgesteld werden? Engels. En die vernoeming naar Jezus erbij.
Geen enkele Jood erkent dat Jezus door Joden werd gedood. Met andere woor-den: je bent met je twee voeten tegelijkertijd in een propagandastunt gestapt.

Ik heb dat 'filmpje' ook ooit gezien, het waren een paar dronken tieners die achtervolgd werden door een cameraploeg en graag wilden provoceren - en Bollen plaatst dat hier dan om zijn gelijk te bewijzen en als 'representatief' voor heel Israël!
Jodenhaat onder het mom van antizionisme zit erg diep en is ook erg vindingrijk ... je prikt er zó doorheen ... door de gebakken lucht(ballon).

Johan Bollen
14 oktober 2009, 14:45
en zodoende moet de staat Israël voor eens en altijd verdwijnen Het bestaan van Israël is een beslissing van de VN, van de hele wereld dus in theorie. Er is bijzonder weinig kans dat de VN op die beslissing terug komt, ook al respecteert Israël niet de VN resoluties die tot vrede zouden kunnen leiden. zolang er in hun midden een Joodse staat bestaat zal er nóóit vrede zijn daargindsIk zou wensen dat Israël geen één religie staat is, geen 'Joodse staat', maar dat alle religies evenwaardig zijn in dat deel van de wereld zoals dat in het verleden het geval was als ik die orthodoxe Joden uit dat filmpje mag geloven. Dat zal de vrede dichterbij brengen. Om dezelfde reden lijkt me de naam 'Islamitische republiek' onaangepast aan een multireligieuze wereld.

Johan Bollen
14 oktober 2009, 15:01
Heb jij nog nooit van Gretta Duisenberg gehoord? Meen je dat serieus? Het mens doet je
een proces aan wegens zware belediging als ze dat ooit verneemt!Waarom zou ik dat niet menen. Ik heb ook nu niet de behoefte te weten wie dat is. Ik kijk liever zelf naar de feiten.

Betreffende die filmpjes: ik wil het allemaal best geloven hoor maar in Israel wordt
dus Hebreeuws gesproken. Ook Arabisch. Mag ik weten in welke taal die gewraakte
teksten opgesteld werden? Engels. En die vernoeming naar Jezus erbij.
Geen enkele Jood erkent dat Jezus door Joden werd gedood. Met andere woor-den: je bent met je twee voeten tegelijkertijd in een propagandastunt gestapt.Filmpje leek me autentiek. Ik zou het moeten zoeken op youtube. Het waren geen teksten. Het ging over de reaktie van een settler geconfronteerd met een camera. Hij voelde zich waarschijnlijk aangevallen in zijn 'recht' die grond te bewonen. Mensen pogen van zichzelf te denken dat ze 'goed' zijn. De man praatte voor zichzelf het verdrijven van de Palestijnen en het in beslag nemen van hun huizen goed door te stellen dat het 'God's geschenk was'.

Zie, Edelman, was de échte antiracist, de echte tegenpool van de nazis, de oprechte opstandeling ten voordele van de menselijke waardigheid, de echte hoopgever voor de mens. Edelman spreekt voor ons allen, allen die herhaling van een holocaust willen voorkomen, tegen wie dan ook gericht. En Edelman beseft het inherente racisme, het nazivirus zou ik bijna zeggen, aanwezig in de stelling dat er zoiets bestaat als een uitverkoren volk en een beloofde land. Edelman voorzag het leed dat mensen elkaar zouden aandoen vanuit deze gedachten. Edelman is voor mij de degene die met fierheid de vaandel van het antinazisme draagt, niet degenen die een übermenschfilosofie prediken maar met andere actoren in de hoofdrol. Is dat de les die sommigen uit WO2 getrokken hebben? Het zou ons tot schaamte moeten brengen. Het is in niet de les die ik wil onthouden van al die gruwelen. De holocaust dient niet misbruikt te worden.

Johan Bollen
14 oktober 2009, 15:04
Ik heb dat 'filmpje' ook ooit gezien, het waren een paar dronken tieners die achtervolgd werden door een cameraploeg en graag wilden provoceren Ze hadden protestborden en informatie bij de hand. Het leken me betogers die op straat kwamen om hun boodschap duidelijk te maken
- en Bollen plaatst dat hier dan om zijn gelijk te bewijzen en als 'representatief' voor heel Israël!Je tweede leugen al in dit bericht
Jodenhaat onder het mom van antizionisme zit erg diep en is ook erg vindingrijk ... je prikt er zó doorheen ... door de gebakken lucht(ballon).Ik voel alsof je een mes in mijn buik plant smerige haatpredikker!!!

Johan Bollen
14 oktober 2009, 15:13
Ik heb er tranen van in mijn ogen.

SDX
14 oktober 2009, 15:19
Het bestaan van Israël is een beslissing van de VN, van de hele wereld dus in theorie. Er is bijzonder weinig kans dat de VN op die beslissing terug komt, ook al respecteert Israël niet de VN resoluties die tot vrede zouden kunnen leiden.

Ik had het niet over de VN die Israël liever vandaag dan morgen van de wereldkaart ziet verdwijnen en ik denk dat U dat best weet.
Zelfs al zou Israël zich aan élke VN resolutie houden, haar hele grondgebied afstaan, dan nóg zal er daarginds geen vrede zijn!



Ik zou wensen dat Israël geen één religie staat is, geen 'Joodse staat', maar dat alle religies evenwaardig zijn in dat deel van de wereld zoals dat in het verleden het geval was als ik die orthodoxe Joden uit dat filmpje mag geloven. Dat zal de vrede dichterbij brengen. Om dezelfde reden lijkt me de naam 'Islamitische republiek' onaangepast aan een multireligieuze wereld.

Ik zou wensen dat religie geen rol meer speelt in het 3de millennium, ik zou wensen dat U Joden los ziet van de Joodse religie, er zijn ook Joden die helemaal niet geloven in 'godsdienst' of 'religie', dat U hen ziet als het Joodse 'volk/goj', ik zou ook wensen dat U dan met evenveel vuur gaat ageren tegen die 'islamitische republieken', bij mijn weten zijn er daar veel meer van dan 'Joodse staten' en hebben al veel meer ellende in de wereld voortgebracht dan de Joodse staat!, er is nog heel wat werk aan de winkel...

SDX
14 oktober 2009, 15:23
...
Ik voel alsof je een mes in mijn buik plant smerige haatpredikker!!!

Ik ben niet degene die het bestaansrecht van Israël ontkent, ik ben niet degene die die mensen die eeuwenlang vervolgd en onderdrukt werden hun eigen land niet gunt, ik ben niet degene die voortdurend kritiek heeft op de Joden en Israël tout court!

Johan Bollen
14 oktober 2009, 15:52
Ik ben niet degene die het bestaansrecht van Israël ontkent, ik ben niet degene die die mensen die eeuwenlang vervolgd en onderdrukt werden hun eigen land niet gunt, ik ben niet degene die voortdurend kritiek heeft op de Joden en Israël tout court!
Ik ook niet, maar dan kan je niet zien door je racistische houding.

SDX
14 oktober 2009, 15:53
Ik ook niet, maar dan kan je niet zien door je racistische houding.

Halleluja, ik ben racist, welk ras, Meneer Bollen, discrimineer ik dan?

Francientje
14 oktober 2009, 15:56
Ik ben niet degene die het bestaansrecht van Israël ontkent, ik ben niet degene die die mensen die eeuwenlang vervolgd en onderdrukt werden hun eigen land niet gunt, ik ben niet degene die voortdurend kritiek heeft op de Joden en Israël tout court!

Ik denk dat hij nog piepjong is.

Johan Bollen
14 oktober 2009, 16:11
Halleluja, ik ben racist, welk ras, Meneer Bollen, discrimineer ik dan?Je poogt kritiek de mond te snoeren door een beschuldiging van 'jodenhaat', en er is geen wet die me tegen deze valse en smerige beschuldiging beschermt. Je doet ook alsof ik door 1 voorbeeld van een racistische settler te geven poogde het hele Israëlische volk af te schilderen als racisten terwijl het me ging om te tonen dat racisme niet tot 1 groep beperkt blijft. Maar waar je blijkbaar geen probleem van maakt is een voorbeeld van Islamistisch racisme te gebruiken om die hele groep als dusdanig te bestempelen. Ik geloof niet dat je te dom bent om de dubbel moraal in te zien, maw je bent iemand die bewust op deze wijze te werk gaat. Je predikt haat. We zijn tegenpolen.:|

Francientje
14 oktober 2009, 17:13
Je poogt kritiek de mond te snoeren door een beschuldiging van 'jodenhaat', en er is geen wet die me tegen deze valse en smerige beschuldiging beschermt. Je doet ook alsof ik door 1 voorbeeld van een racistische settler te geven poogde het hele Israëlische volk af te schilderen als racisten terwijl het me ging om te tonen dat racisme niet tot 1 groep beperkt blijft. Maar waar je blijkbaar geen probleem van maakt is een voorbeeld van Islamistisch racisme te gebruiken om die hele groep als dusdanig te bestempelen. Ik geloof niet dat je te dom bent om de dubbel moraal in te zien, maw je bent iemand die bewust op deze wijze te werk gaat. Je predikt haat. We zijn tegenpolen.:|

Ja kijk, zijn er nog andere volkeren die je hun staat ontgunt? Elk volk, dus
ook het Joodse, heeft racisten, misdadigers etc etc. Dat heeft niets met de
zaak te maken.
Iedereen zou gewoon moeten mogen staan en gaan en wonen waar het hem zint? En ongeacht zijn afkomst, zijn levensovertuiging of zijn geslacht recht moeten hebben op gelijke behandeling? Lol. Ga jij dat maar eens in de moslimstaten uitzingen.

Johan Bollen
14 oktober 2009, 17:35
Ja kijk, zijn er nog andere volkeren die je hun staat ontgunt? Weeral een valse beschuldiging. Ik heb steun het bestaansrecht van Israël en dat heb ik al laten blijken ook. Je probeert van mensen die verder kijken dan de mediapropaganda extremisten te maken door hen af te schilderen als jodenhaters die Israël willen doen verdwijnen. Dat is mijn indruk. J�*j komt me over als een extremist.

Ondertussen is er niet echt een discussie over de vraag of antizionisme nu automatisch inhoudt het wensen van het verdwijnen van de staat Israël, of een discussie over de verschillen tussen antisemitisme en antizionisme. Ik vind inhoudelijke discussies interessanter dan 'op de man spelen'.

Johan Bollen
14 oktober 2009, 18:03
Ik denk dat hij nog piepjong is.Ik heb oorlog meegemaakt en veel onrecht gezien.

SDX
14 oktober 2009, 19:19
Je poogt kritiek de mond te snoeren door een beschuldiging van 'jodenhaat', en er is geen wet die me tegen deze valse en smerige beschuldiging beschermt. Je doet ook alsof ik door 1 voorbeeld van een racistische settler te geven poogde het hele Israëlische volk af te schilderen als racisten terwijl het me ging om te tonen dat racisme niet tot 1 groep beperkt blijft. Maar waar je blijkbaar geen probleem van maakt is een voorbeeld van Islamistisch racisme te gebruiken om die hele groep als dusdanig te bestempelen. Ik geloof niet dat je te dom bent om de dubbel moraal in te zien, maw je bent iemand die bewust op deze wijze te werk gaat. Je predikt haat. We zijn tegenpolen.:|

Kijk, ik had al een hele tijd besteed aan het 'proberen' formuleren van een antwoord, maar heb het volledig gewist, er is nl. geen beginnen aan, je bijdrage is onsamenhangend, je gaat zaken vergelijken die geen enkele vergelijking doorstaan, en bovenal strooi je te pas en onpas met woorden als 'racisme' en 'haatzaaien, door je veelvuldig gebruik ervan hebben die woorden sowieso hun betekenis verloren.
Ik stel me enkel de vraag, een hypothetische vraag, dus ik verwacht of verlang geen antwoord van je:

Als je naar het MO kijkt (en met je bedoel ik niet 'jij', maar in het algemeen) en je bekijkt de situatie daar in haar geheel, je wil - om de een of andere reden - er een land uitpikken dat niet voldoet aan jouw beeld van hoe een land zou moeten zijn, een land waar onderdrukking is, racisme (blijkbaar), ongelijkheid, apartheid ... en weetikveelwatnog meer - je blik valt automatisch op ... Israël?

Als ik naar het MO kijk zie ik meer, veel meer landen waar onrecht, onderdrukking, apartheid, racisme, armoede, ellende, geweld, ongelijkheid, ... heerst, daarom vraag ik me af; Waaróm net Israël? Omwille van Gaza? Bekijk dan ook de 2 kanten van het verhaal, ga niet eenzijdig zitten wezen. Dát is de reden waarom ik achterdochtig ben, je komt hier steeds maar weer op voor een bevolkingsgroep waarvan jij denkt dat ze de 'nieuwe 'Joden' zullen worden of reeds zijn, je haalt Marek Edelman erbij, je projecteert zelfs je eigen wensen op hem, want je insinueert dat islamieten hetzelfde lot te wachten staat als de Joden, zij zijn geen slachtoffers van ONS, mijn beste, maar van hun eigen ideologie, Edelman sprak zich niet enkel uit tegen het 'nazisme', maar óók tegen 'islamisme' (m.a.w. de politieke islam) dat ten allen tijde moet bestreden worden.

Dus nogmaals; waarom enkel je pijlen richten op Israël?

Pietje
14 oktober 2009, 19:44
'Wanneer mensen Zionisten bekritiseren bedoelen ze de Joden, dat heet dan antisemitisme'
“When people criticize Zionists, they mean Jews, You are talking anti-Semitism.”
(Mensenrechtenactivist Dr. Martin Luther King jr., Harvard Universiteit 1968)

Francientje
14 oktober 2009, 19:46
Ik heb oorlog meegemaakt en veel onrecht gezien.

Platte excuses in dat geval. Want voor mij kan dat ook verklaren waarom u
nooit aandacht hebt besteed aan de capriolen van ene Gretta Duisenberg.
Ik zal proberen u morgen het Israëlische standpunt iets duidelijker te maken.
Nu ben ik daar te moe voor. Ik zorg voor een zieke man die de oorlog ook
heeft meegemaakt.

Johan Bollen
14 oktober 2009, 20:30
waarom enkel je pijlen richten op Israël?Ik heb een probleem met alle mensenrechtenschendingen, en schrijf vooral over die die er mee wegkomen. Het 'westen' bewijst Israël geen dienst door haar stilzwijgen. De media geven geen correct beeld van wat er gebeurd. Dat is ook niet in het belang van Israël uiteindelijk, ook al denken de opniniemakers het tegendeel. Ga na waarover ik schrijf op dit forum en je zal zien dat mijn zorg niet in de eerste plaats Israël is, maar de media. Het probleem van het islamisme wordt zowel in de media als op dit forum uitvoerig aangekaart (sommigen houden zich zelfs bezig met het opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkaar). Ik participeer ook in die discussies. Ik las juist een interview met de meermaals dood verklaarde militaire kopman van Al queda, Mohammad Ilyas Kashmiri, om een inzicht te krijgen in het denken van een van de belangrijkste terroristen van dit moment. Ik wil het daar wel over hebben, maar daarover gaat deze topic niet.

De laatste jaren viel Israël Libanon en Gaza binnen. Verder zijn er invasies geweest in Irak en Afghanistan. Daartegenover staat het terrorisme van organizaties zoals Al queda of Hamas. Ik keur al die agressieve daden af voornamelijk vanuit een mensenrechtenperspectief.

De problemen met migratie in Europa bekijk ik vanop een afstand. Ik zie gezaag en pesterijen maar geen wil naar de onderliggende oorzaken van die migratie te kijken, zoals een verouderende bevolking in het westen, of een economisch systeem dat gefixeerd is op 'groei' (waardoor 'nieuwe' werkrachten nodig geacht worden), of een semikoloniale wereldorde. Het opzetten van de Christenen tegen de Moslims in Europa zie ik als gevaarlijk en vooral contraproductief voor de belangen van Europa. Als je niets aan de migratie 'kan' doen, leer er dan mee leven, en maak er het beste van. En eerlijk gezegd wie heeft er ooit migratiestromen kunnen tegenhouden tenzij het misschien om wildebeesten of zoiets gaat . En nu zitten we nog verder off topic.

De invasie van Gaza was een grote vergissing van Israël. Israël toonde zich als medogenloos, isoleerde zich en wakkerde het anisemitisme en antizionisme aan. De mediapoging het conflict als een conflict tussen gelijken af te schilderen, het uit het nieuws (en zelfs uit deze website) houden van beelden die het leed van de Palestijnen tonen (itt in your face berichtgeving van het mesnelijk leed ten tijde van de Iraanse verkiezingen, met Neda enz...) kunnen niet verhinderen dat de werkelijkheid aan de oppervlakte komt. Gaza is een gevangenis. En als je er beelden over zoekt zie je menselijk leed en onrecht. Palestijnse raketten kunnen die waarheid niet verhullen. De Gaza inval was geen strijd tussen gelijken maar een slachtpartij. Als je dat verdedigt verdedig je niet Israël, je verdedigt een moorddadig regime. Mensen zijn geshokeerd over wat Israël deed en dat ondanks de media. Denk je dat de mediacontrole nog niet voldoende was? Wel je vergist je. De waarheid is niet op die wijze te onderdrukken, integendeel zou ik bijna zeggen.

Er mag over antizionisme/antisemitisme niet gesproken worden blijkbaar. Toch is het bespreekbaar maken geen stimuleren van die zaken, ook integendeel zou ik zeggen. Dus mischien denk je dat je Israël een dient bewijst door me pogen in de hoek van extremisten te duwen, ik denk dat je het tegendeel doet.

Johan Bollen
14 oktober 2009, 20:33
'Wanneer mensen Zionisten bekritiseren bedoelen ze de Joden, dat heet dan antisemitisme'
“When people criticize Zionists, they mean Jews, You are talking anti-Semitism.”
(Mensenrechtenactivist Dr. Martin Luther King jr., Harvard Universiteit 1968)Dus jij gelooft dat de joden uit het beginfilmpje zelfhaters zijn? Ik denk dat ik er meer respect voor heb dan jij in dat geval.

Johan Bollen
14 oktober 2009, 20:37
Platte excuses in dat geval. Want voor mij kan dat ook verklaren waarom u
nooit aandacht hebt besteed aan de capriolen van ene Gretta Duisenberg.
Ik zal proberen u morgen het Israëlische standpunt iets duidelijker te maken.
Nu ben ik daar te moe voor. Ik zorg voor een zieke man die de oorlog ook
heeft meegemaakt.Ik heb niet 'de' oorlog meegemaakt. Ik begrijp niet waarom u steeds schermt met die Gretta Duisenberg. U probeert me te linken aan iemand die als een extremist bekend staat vermoed ik. Dit is geen serieuze discussie meer.

SDX
14 oktober 2009, 21:32
... Ik keur al die agressieve daden af voornamelijk vanuit een mensenrechtenperspectief.

...
Dus mischien denk je dat je Israël een dient bewijst door me pogen in de hoek van extremisten te duwen, ik denk dat je het tegendeel doet.

Ik heb jou persoonlijk in geen enkele hoek geduwd, mijn eerste bijdrage was meer in het algemeen bedoeld, ik viseerde jou niet, indien jij dit zo aanvoelde; mijn verontschuldigingen daarvoor, ik vroeg me enkel af waarom je net Israël viseert, je antwoord was uitgebreid, maar voor mij niet afdoende, omdat ik je ook gevraagd had - vooral ivm dat 'mensenrechtenperspectief' - om élke kant van het verhaal te bekijken, je niet éénzijdig op te stellen - élk aspect te bekijken, volgens mij doe je dat niet. Je kaart wel het Gaza-probleem aan - wat je volste recht is en ik het volmondig met je eens ben - maar je (nogmaals) richt daarvoor enkel je pijlen op Israël, terwijl - in mijn ogen - de rest vd Arabische wereld het probleem gecreëerd heeft - zoniet kunstmatig in leven houdt ter meerdere eer en glorie van henzelf - als stok om Israël te kunnen slaan - de Gazanen zijn hier slachtoffer van, maar de schuld eenzijdig bij Israël leggen is mij toch ietsje te simpel.

Francientje
15 oktober 2009, 08:09
Ik heb niet 'de' oorlog meegemaakt. Ik begrijp niet waarom u steeds schermt met die Gretta Duisenberg. U probeert me te linken aan iemand die als een extremist bekend staat vermoed ik. Dit is geen serieuze discussie meer.

Ik probeer u aan niemand te linken. Dat doet u zelf met een propalestijns standpunt dat absoluut geen rekening houdt met het Israelische standpunt.
Een klein voorbeeldje: Joden kochten daar grond op voor tien keer meer
dan hij op dat ogenblik waard was en ontwikkelden hem. De Arabieren (nu Palestijnen) wilden die grond terug en hun wettige eigenaars hoorden in de zee te worden geworpen.
Israel wil gewoon een staat blijven met een fikse Joodse meerderheid. Ver-draaid, in Belgie houdt de klaagzang over zeven of acht procent moslims
niet op. Israel heeft een moslimbevolking van 20 percent die gelijke rechten
heeft.

Johan Bollen
15 oktober 2009, 14:40
Als je je getroffen toont door de slachtpartij in gaza wordt bestempeld als pro-palestijns. Als je je uitspreekt tegen het onrecht de palestijnen aangedaan wordt je bestempeld als anti-semitisch en gezien als iemand die Israël viseert. Alzo worden mensen die opkomen tegen racisme en voor mensenrechten zelf als racisten van de hand gedaan. Het onderscheid tussen antizionisme en antisemitisme willen sommigen niet maken. Dat bepaalde orthodoxe Joden het onderscheid ook maken daar wordt over gezwegen. Wie het onderscheid poogt te maken wordt bestempeld als een anti semiet.

Dit kan toch allemaal niet waar zijn? Helaas, de woorden van iemand uit België die me dierbaar is ten tijde van de inval in Gaza komen me voor de geest 'Je mag tegenwoordig zelfs niet meer tegen oorlog zijn'. Die woorden kwamen van iemand die ik nog nooit over politiek hoorde spreken.





Het Palestijns Israëlisch conflict is een van de belangrijkste oorzaken van terrorisme en moslim haat tegen het westen en Israël. De oplossing van het Palestijns Israëlisch 'conflict' is een van de belangrijkste sleutels voor het oplossen van de problemen in het midden Oosten.

De schendingen van de mensenrechten in Gaza duren voort tot op de dag van vandaag. Welke andere schrijnende situaties bestaan er op dit moment die onze aandacht dringend vragen?

Medeverantwoordelijkheid voor de situatie in Palestina/Israël zijn de Europese mogendheden die na de tweede wereldoorlog onvoldoende de rechten van de Palestijnen gegarandeerd hebben.

De westerse media verhullen de mensonterende situaties de Palestijnen aangedaan en stellen het conflict ten onrechte voor als een conflict tussen gelijken.

Daarom mogen we niet zwijgen over dit conflict, niet om Israël te viseren vanuit een of andere racistiche houding, maar omdat er een verantwoordelijkheid ligt in het zich uitspreken. Het risico dat men loopt om als een antisemiet bestempeld te worden, hoe pijnlijk ook, dat moet men er bijnemen. Beter dat dan laf zijn.

Johan Bollen
15 oktober 2009, 14:44
Een klein voorbeeldje: Joden kochten daar grond op voor tien keer meer
dan hij op dat ogenblik waard was en ontwikkelden hem. De Arabieren (nu Palestijnen) wilden die grond terug en hun wettige eigenaars hoorden in de zee te worden geworpen.
Israel wil gewoon een staat blijven met een fikse Joodse meerderheid. Ver-draaid, in Belgie houdt de klaagzang over zeven of acht procent moslims
niet op. Israel heeft een moslimbevolking van 20 percent die gelijke rechten
heeft.
Ik ken deze complexe geschiedenis niet ten gronde. Ik schat dat Hoessein ook wel zijn redenen gehad zal hebben gasbommen op zijn bevolking te gooien. Zonder die redenen te kennen veroordeelde ik toen die brutale mensenrechtenschending ook vóór dat de VS afstand namen van Houssein lang daarna. Idem als met de destructie van Gaza nu.

Johan Bollen
15 oktober 2009, 14:46
Ik heb jou persoonlijk in geen enkele hoek geduwd, mijn eerste bijdrage was meer in het algemeen bedoeld, ik viseerde jou niet, indien jij dit zo aanvoelde; mijn verontschuldigingen daarvoor, ik vroeg me enkel af waarom je net Israël viseert, je antwoord was uitgebreid, maar voor mij niet afdoende, omdat ik je ook gevraagd had - vooral ivm dat 'mensenrechtenperspectief' - om élke kant van het verhaal te bekijken, je niet éénzijdig op te stellen - élk aspect te bekijken, volgens mij doe je dat niet. Je kaart wel het Gaza-probleem aan - wat je volste recht is en ik het volmondig met je eens ben - maar je (nogmaals) richt daarvoor enkel je pijlen op Israël, terwijl - in mijn ogen - de rest vd Arabische wereld het probleem gecreëerd heeft - zoniet kunstmatig in leven houdt ter meerdere eer en glorie van henzelf - als stok om Israël te kunnen slaan - de Gazanen zijn hier slachtoffer van, maar de schuld eenzijdig bij Israël leggen is mij toch ietsje te simpel.Idem eigenlijk als vorig antwoord.

Francientje
15 oktober 2009, 15:37
Ik ken deze complexe geschiedenis niet ten gronde. Ik schat dat Hoessein ook wel zijn redenen gehad zal hebben gasbommen op zijn bevolking te gooien. Zonder die redenen te kennen veroordeelde ik toen die brutale mensenrechtenschending ook vóór dat de VS afstand namen van Houssein lang daarna. Idem als met de destructie van Gaza nu.

Mag ik suggereren dat u eerst de geschiedenis leert en pas dan met het ver-
oordelen begint?
Als Gaza Israel met rust had gelaten zou er geen haar op het hoofd van gelijk
welke Gazaan gekrenkt zijn. En uw vergelijking met wat Saddam tegen de
Kurden ondernam gaat dus niet op.
Deze discussie wordt gewoon belachelijk. Nog wat: Joden zijn een volk.
En horen dus over dezelfde rechten als gelijk welk ander volk te beschikken.
Daartoe hoort het recht tot zelfverdediging.

Jeronimo
15 oktober 2009, 15:40
Mag ik suggereren dat u eerst de geschiedenis leert en pas dan met het ver-
oordelen begint?
Als Gaza Israel met rust had gelaten zou er geen haar op het hoofd van gelijk
welke Gazaan gekrenkt zijn. En uw vergelijking met wat Saddam tegen de
Kurden ondernam gaat dus niet op.
Deze discussie wordt gewoon belachelijk. Nog wat: Joden zijn een volk.
En horen dus over dezelfde rechten als gelijk welk ander volk te beschikken.
Daartoe hoort het recht tot zelfverdediging.
Als de Gazanen vrijwillig hun land hadden verlaten om het aan Israël te schenken bedoel je dus. :roll:

ministe van agitatie
15 oktober 2009, 16:27
Mag ik suggereren dat u eerst de geschiedenis leert en pas dan met het veroordelen begint?
Als Gaza Israel met rust had gelaten zou er geen haar op het hoofd van gelijk
welke Gazaan gekrenkt zijn. En uw vergelijking met wat Saddam tegen de
Kurden ondernam gaat dus niet op.
Deze discussie wordt gewoon belachelijk. Nog wat: Joden zijn een volk.
En horen dus over dezelfde rechten als gelijk welk ander volk te beschikken.
Daartoe hoort het recht tot zelfverdediging.

U bewijst noch Israël nog de joden een dienst met uw leugens. Au fond zijn de meest fervente zionisten de grootste antisemieten. Omdat ze hun visie baseren op leugens, racisme of religieuze waanzin die de joden in het algemeen en Israël in het bijzonder zeer veel schade toebrengen.

Ik weet dat u niet vatbaar bent voor argumenten, maar ik doe toch een poging:

1) het joodse volk bestaat niet. Ik citeer Shlomo Sand.

bron (http://www.haaretz.com/hasen/spages/966952.html)

According to the Tel Aviv University historian, Prof. Shlomo Sand, author of "Matai ve'ech humtza ha'am hayehudi?" ("When and How the Jewish People Was Invented?"; Resling, in Hebrew), the queen's tribe and other local tribes that converted to Judaism are the main sources from which Spanish Jewry sprang. This claim that the Jews of North Africa originated in indigenous tribes that became Jewish - and not in communities exiled from Jerusalem - is just one element of the far- reaching argument set forth in Sand's new book.

In this work, the author attempts to prove that the Jews now living in Israel and other places in the world are not at all descendants of the ancient people who inhabited the Kingdom of Judea during the First and Second Temple period. Their origins, according to him, are in varied peoples that converted to Judaism during the course of history, in different corners of the Mediterranean Basin and the adjacent regions. Not only are the North African Jews for the most part descendants of pagans who converted to Judaism, but so are the Jews of Yemen (remnants of the Himyar Kingdom in the Arab Peninsula, who converted to Judaism in the fourth century) and the Ashkenazi Jews of Eastern Europe (refugees from the Kingdom of the Khazars, who converted in the eighth century).

Is the Bible a historical text? Writing during the early half of the 19th century, the first modern Jewish historians, such as Isaak Markus Jost (1793-1860) and Leopold Zunz (1794-1886), did not think so. They regarded the Old Testament as a theological work reflecting the beliefs of Jewish religious communities after the destruction of the first temple. It was not until the second half of the century that Heinrich Graetz (1817-91) and others developed a “national” vision of the Bible and transformed Abraham’s journey to Canaan, the flight from Egypt and the united kingdom of David and Solomon into an authentic national past. By constant repetition, Zionist historians have subsequently turned these Biblical “truths” into the basis of national education.

But during the 1980s an earthquake shook these founding myths. The discoveries made by the “new archaeology” discredited a great exodus in the 13th century BC. Moses could not have led the Hebrews out of Egypt into the Promised Land, for the good reason that the latter was Egyptian territory at the time. And there is no trace of either a slave revolt against the pharaonic empire or of a sudden conquest of Canaan by outsiders.

Nor is there any trace or memory of the magnificent kingdom of David and Solomon. Recent discoveries point to the existence, at the time, of two small kingdoms: Israel, the more powerful, and Judah, the future Judea. The general population of Judah did not go into 6th century BC exile: only its political and intellectual elite were forced to settle in Babylon. This decisive encounter with Persian religion gave birth to Jewish monotheism.

Then there is the question of the exile of 70 AD. There has been no real research into this turning point in Jewish history, the cause of the diaspora. And for a simple reason: the Romans never exiled any nation from anywhere on the eastern seaboard of the Mediterranean. Apart from enslaved prisoners, the population of Judea continued to live on their lands, even after the destruction of the second temple. Some converted to Christianity in the 4th century, while the majority embraced Islam during the 7th century Arab conquest.

Most Zionist thinkers were aware of this: Yitzhak Ben Zvi, later president of Israel, and David Ben Gurion, its first prime minister, accepted it as late as 1929, the year of the great Palestinian revolt. Both stated on several occasions that the peasants of Palestine were the descendants of the inhabitants of ancient Judea

Dan stelt zich de vraag waar al die joden rond de Middelandse Zee vandaan kwamen. Bekeerd, zo zegt Shlomo Sand:

But if there was no exile after 70 AD, where did all the Jews who have populated the Mediterranean since antiquity come from? The smokescreen of national historiography hides an astonishing reality. From the Maccabean revolt of the mid-2nd century BC to the Bar Kokhba revolt of the 2nd century AD, Judaism was the most actively proselytising religion. The Judeo-Hellenic Hasmoneans forcibly converted the Idumeans of southern Judea and the Itureans of Galilee and incorporated them into the people of Israel. Judaism spread across the Middle East and round the Mediterranean. The 1st century AD saw the emergence in modern Kurdistan of the Jewish kingdom of Adiabene, just one of many that converted.

The writings of Flavius Josephus are not the only evidence of the proselytising zeal of the Jews. Horace, Seneca, Juvenal and Tacitus were among the Roman writers who feared it. The Mishnah and the Talmud (3) authorised conversion

Dat geldt overigens ook voor de Europese joden:

The most significant mass conversion occurred in the 8th century, in the massive Khazar kingdom between the Black and Caspian seas. The expansion of Judaism from the Caucasus into modern Ukraine created a multiplicity of communities, many of which retreated from the 13th century Mongol invasions into eastern Europe. There, with Jews from the Slavic lands to the south and from what is now modern Germany, they formed the basis of Yiddish culture.

Er is tussen al die mensen dus geen sprake van genetisch verwantschap (toch niet meer dan bij andere mensen) en ze stammen geenszins af van de stamvaders uit de bijbel. Zich dus beroepen op een 2.000 jaar oude diaspora en ‘verspreid volk’ is derhalve complete onzin. Wat hen bindt is de religie, and that’s it. Of zoals Sand het stelt:

A global ethnocracy invokes the myth of the eternal nation, reconstituted on the land of its ancestors, to justify internal discrimination against its own citizens. It will remain difficult to imagine a new Jewish history while the prism of Zionism continues to fragment everything into an ethnocentric spectrum. But Jews worldwide have always tended to form religious communities, usually by conversion; they cannot be said to share an ethnicity derived from a unique origin and displaced over 20 centuries of wandering.

2) Joden zijn geen zionisten Ik citeer het International Jewish Anti-Zionist etwork:

Charter of the International Jewish anti-Zionist Network (http://www.ijsn.net/home/)

We are an international network of Jews who are uncompromisingly committed to struggles for human emancipation, of which the liberation of the Palestinian people and land is an indispensable part. Our commitment is to the dismantling of Israeli apartheid, the return of Palestinian refugees, and the ending of the Israeli colonization of historic Palestine.

From Poland to Iraq, from Argentina to South Africa, from Brooklyn to Mississippi, Jews have taken up their quest for justice, and their desire for a more just world, by joining with others in collective struggles. Jews participated prominently in the workers' struggle of the depression era, in the civil rights movement, in the struggle against South African Apartheid, in the struggle against fascism in Europe, and in many other movements for social and political change. The State of Israel's historic and ongoing ethnic cleansing of the Palestinian people from their land contradicts and betrays these long histories of Jewish participation in collective liberation struggles.

Zionism-the founding and current ideology that manifested in the State of Israel-took root in the era of European colonialism and was spread in the aftermath of the Nazi genocide. Zionism has been nourished by the most violent and oppressive histories of the nineteenth Century, at the expense of the many strains of Jewish commitment to liberation. To reclaim them, and a place in the vibrant popular movements of our time, Zionism, in all its forms, must be stopped.
bron (http://www.ijsn.net/home/)

Lees misschien wat professor Amnon Raz Krakotkin (http://ministerievanagitatie.wordpress.com/2009/01/07/prof-amnon-raz-krakotzkin-over-zionisme/) te zeggen heeft over zionisme.
(Amnon Raz-Krakotzkin is a lecturer in Jewish History at the Ben Gurion University, Israel. In this interview with Youssef Hijazi he talks about binationalism, the victims of Zionism as well as about alternatives for the “Zionist myth”.)


I am writing from an Israeli point of view, and as an Israeli I feel responsible for the victims of Zionism.

Johan Bollen
15 oktober 2009, 18:06
Joden zijn een volk.
En horen dus over dezelfde rechten als gelijk welk ander volk te beschikken.
Daartoe hoort het recht tot zelfverdediging.Akkoord, maar de destructie in Gaza aangericht en de blokkade van basismaterialen vallen niet meer onder zelfverdediging. Dat zijn mensenrechtenschendingen.

Gaza acts amounted to war crimes, U.N. report says (http://edition.cnn.com/2009/WORLD/meast/09/15/un.gaza.incursion/index.html) De VS en Israël horen het niet graag, maar ik hoop dat er mensen zijn in beide landen met voldoende capaciteit tot zelfreflectie om de waarheid onder ogen te zien en hun landgenoten tot inzicht te brengen. De laffe Europese regeringen lijken er ook niet toe in staat.

Johan Bollen
15 oktober 2009, 18:26
...the testimony of some thirty Israeli veterans of the operation gathered by the organization Breaking the Silence, published in a booklet in July and cited by the Goldstone report. According to the booklet’s introduction, "The majority of the soldiers who spoke with us are still serving in their regular military units and turned to us in deep distress at the moral deterioration of the IDF.… The stories of this publication prove that we are not dealing with the failures of individual soldiers, and attest instead to failures in the application of values primarily on a systemic level."Dat zeggen Israëlische militairen die betrokken waren in het offensief tegen Gaza.

Het Goldstone rapport veroordeelt ook de Palestijnse rakketaanvallen. Het is GEEN eenzijdig rapport.

Maar goed eigenlijk ging de draad niet over Gaza.

Francientje
15 oktober 2009, 19:23
Als de Gazanen vrijwillig hun land hadden verlaten om het aan Israël te schenken bedoel je dus. :roll:

Nog iemand die zich wat beter hoort te informeren. Israel vroeg niet beter
van van Gaza af te komen. Heeft gprobeerd indertijd het terug te spelen aan
Egypte die er ook niet van wilde weten. Heeft het uiteindelijk volledig ontzet.

Francientje
15 oktober 2009, 21:56
Akkoord, maar de destructie in Gaza aangericht en de blokkade van basismaterialen vallen niet meer onder zelfverdediging. Dat zijn mensenrechtenschendingen.

Gaza acts amounted to war crimes, U.N. report says (http://edition.cnn.com/2009/WORLD/meast/09/15/un.gaza.incursion/index.html) De VS en Israël horen het niet graag, maar ik hoop dat er mensen zijn in beide landen met voldoende capaciteit tot zelfreflectie om de waarheid onder ogen te zien en hun landgenoten tot inzicht te brengen. De laffe Europese regeringen lijken er ook niet toe in staat.

Werkelijk? De ketel hoort de pot niet te verwijten dat hij zwart ziet. Gek dat
ik zo weinig over mensenrechtenschendingen heb horen pratentoen de Palestijnen omaar 12000 (dat leest u dus correct) twaalfduizend raketten
afschoten op ZUIVER burgerdoelwitten in Sderot . Israel heeft gedaan
wat het hoorde te doen om zijn burgers te beschermen. Want sindsdien is
het wél rustig in Sderot hoor.
O ja, u wilde weten wanneer antizionisme antisemitisme wordt? Gewoon:
als de Joodse staat niet met dezelfde maat als andere staten wordt
gemeten. Als er voor de Joodse staat niet dezelfde normen als voor
andere staten gelden. Als er voor de vernietiging van die Joodse staat
wordt gegild. Gek toch dat je nooit een mens om de vernietiging van China,
Lybie , Algerije, Rusland, Iran, Saudi Arabie, Syrie, Kongo, Soedan en ik
weet niet hoeveel bananenrepublieken hoort brullen.

ministe van agitatie
15 oktober 2009, 22:39
Gek toch dat je nooit een mens om de vernietiging van China, Lybie , Algerije, Rusland, Iran, Saudi Arabie, Syrie, Kongo, Soedan en ik weet niet hoeveel bananenrepublieken hoort brullen.

Dat komt omdat China, Lybie , Algerije, Rusland, Iran, Saudi Arabie, Syrie, Kongo en Soedan geen koloniale staten zijn.

Johan Bollen
16 oktober 2009, 02:06
O ja, u wilde weten wanneer antizionisme antisemitisme wordt? Gewoon:
als de Joodse staat niet met dezelfde maat als andere staten wordt
gemeten. Als er voor de Joodse staat niet dezelfde normen als voor
andere staten gelden. Als er voor de vernietiging van die Joodse staat
wordt gegild. Dat zijn redelijke verwachtingen die ik onderschrijf. Of daar het verschil tussen antizionisme en antisemitisme zich bevind vraag ik me af vooral mbt het laatste punt dat u aanhaalt, want die 'vernietiging van de Joodse staat' is toch ook gewild door die Joden van het beginfilmpje, en die ontkennen zelfhaters te zijn. Eigenlijk verbind u antisemitisme met de staat Israël. Ik vermoed dat u daar 'verkeerd' zou kunnen zijn, voor zover het niet gewoon een kwestie van definitie is natuurlijk. Staat het racisme tegen Joden (antisemitisme) niet los van het al dan niet voorstander zijn van een staat voor de Joden? Een volk is geen religie is geen staat.

Francientje
16 oktober 2009, 06:51
Elk volk beschikt over gekken, verraders, misdadigers, geillumineerden, sadisten en
masochisten. Om niet te spreken over dommerikken en opportunisten. Het Joodse volk
is daar geen uitzondering op.

Francientje
16 oktober 2009, 06:54
Dat komt omdat China, Lybie , Algerije, Rusland, Iran, Saudi Arabie, Syrie, Kongo en Soedan geen koloniale staten zijn.

Israel ook niet. Een koloniale staat vereist een moederland dat de vruchten van de kolonisatie plukt.

Infidel
16 oktober 2009, 08:02
Kan iemand mij helpen?

Ik geraak er maar niet uit of de man in het filmpje nu antizionist of antisemiet is? (filmpje volledig uitkijken aub)


http://www.memritv.org/clip/en/2244.htm

Francientje
16 oktober 2009, 08:22
Kan iemand mij helpen?

Ik geraak er maar niet uit of de man in het filmpje nu antizionist of antisemiet is? (filmpje volledig uitkijken aub)


http://www.memritv.org/clip/en/2244.htm

Hij is gewoon een vijand. Met wie Israel nu redelijke betrekkingen heeft.

Francientje
16 oktober 2009, 08:32
Hij is gewoon een vijand. Met wie Israel nu redelijke betrekkingen heeft.

Je moet onderscheid proberen te maken. Moslims en vooral fanatieke moslims
zijn een beetje tegen iedereen die dus niet moslim is. Ook al omdat heel
wat niet moslims het stukken beter rooien dan moslims die niet over olie
beschikken. Dus ze zijn ook tegen Joden.

Johan Bollen
16 oktober 2009, 13:32
Elk volk beschikt over gekken, verraders, misdadigers, geillumineerden, sadisten en
masochisten. Om niet te spreken over dommerikken en opportunisten. Het Joodse volk
is daar geen uitzondering op.Dus als Joden tegen de staat Israël zijn zijn ze een van de bovenstaande?

Maar voor Niet Joden laat u de begrippen antisemitisme en antizionisme samenvallen want als ik u goed begrijp kan een niet Jood niet tegen de staat Israël zijn zonder ook antisemiet te zijn volgens u?

Wat me nog niet duidelijk is is of antizionisme automatisch inhoud tegen de staat Israël zijn en haar einde wensen of dat het kan inhouden tegenstander zijn van het huidige regime in Israël, of tegenstander van de politiek die Israël voert ten opzichte van de Palestijnen, zonder het einde van Israël als staat te wensen.

Francientje
16 oktober 2009, 15:01
Maar voor Niet Joden laat u de begrippen antisemitisme en antizionisme samenvallen want als ik u goed begrijp kan een niet Jood niet tegen de staat Israël zijn zonder ook antisemiet te zijn volgens u?

.

Niet noodzakelijk. Links en extreem links zijn voornamelijk antizionistich uit
opportunisme. Er valt véél meer te rapen voor ze bij Israels vijanden dan bij
Joden. Voor wie kan tellen is de keuze tussen een stuk of wat miljoenen en een stuk of wat miljarden gauw gemaakt. Of dat proper is moet u zelf maar uitmaken.
Mij valt het wél op dat zelfs de braafste niet antisemitische antizionisten heel snel in gezelschap verkeren en steun krijgen van personen aan wie een
fikse stank zit. Neonazi's, stormfront , Jahjah gedoe, extremistische Islamisten die thuis werden buiten geschopt en hier nu de boel op stelten
komen zetten.
Mij is het ook opgevallen dat het volstaat om wat in diverse progressief
christelijke antizionistische organisaties in Vlaanderen te graven om heel
snel op kinderen en kleinkinderen van oostfrontstrijders en oorlogscollaborateurs etc te stoten die een en ander definitief niet verwerkt hebben .

Francientje
16 oktober 2009, 15:46
En om op uw laatste vraag te antwoorden: ze komen in alle maten en kleuren.

Johan Bollen
16 oktober 2009, 17:48
Niet noodzakelijk. Links en extreem links zijn voornamelijk antizionistich uit
opportunisme. Er valt véél meer te rapen voor ze bij Israels vijanden dan bij
Joden. Voor wie kan tellen is de keuze tussen een stuk of wat miljoenen en een stuk of wat miljarden gauw gemaakt. Of dat proper is moet u zelf maar uitmaken.
Mij valt het wél op dat zelfs de braafste niet antisemitische antizionisten heel snel in gezelschap verkeren en steun krijgen van personen aan wie een
fikse stank zit. Neonazi's, stormfront , Jahjah gedoe, extremistische Islamisten die thuis werden buiten geschopt en hier nu de boel op stelten
komen zetten.
Mij is het ook opgevallen dat het volstaat om wat in diverse progressief
christelijke antizionistische organisaties in Vlaanderen te graven om heel
snel op kinderen en kleinkinderen van oostfrontstrijders en oorlogscollaborateurs etc te stoten die een en ander definitief niet verwerkt hebben .

Eigenbelang of al dan niet verborgen nazisympathieën dus. Zou het niet kunnen dat de politiek die Israël voert er toch ook voor iets tussen zit? Degenen die moslims 'haten' bijvoorbeeld hebben een verwerpelijke houding, maar het kan toch niet gezegd worden dat de moslims er voor helemaal niets tussen zitten.

Ergens heb ik het gevoeld dat we iets over het hoofd zien. Ik weiger om die joodse antizionisten uit het beginfilmpje in die nogal denigrerende categorieën te plaatsen die u voor hen voorzag. Mischien moeten we eens beter luisteren naar wat ze eigenlijk te zeggen hebben.

roodhaar
16 oktober 2009, 19:27
Je poogt kritiek de mond te snoeren door een beschuldiging van 'jodenhaat', en er is geen wet die me tegen deze valse en smerige beschuldiging beschermt....
Ik geloof niet dat je te dom bent om de dubbel moraal in te zien, maw je bent iemand die bewust op deze wijze te werk gaat. Je predikt haat. We zijn tegenpolen.:|


een mooie samenvatting van hoe zionisten tewerk gaan.

of gingen beter gezegd, het aanklagen tegen hun joodse terreurstaat gesticht op gestolen palestijnse grond klinkt steeds luider.

ze zullen hoe dan ook het pleit verliezen. Vraag is hoeveel slachtoffers ze eerst nog zullen maken , oorlogen ze zullen uitlokken waar liefst anderen voor opdraaien vooraleer ze hun waanzin inzien en beseffen dat jood zijn je niet meer maakt dan een ander. :|

roodhaar
16 oktober 2009, 19:31
Als je je getroffen toont door de slachtpartij in gaza wordt bestempeld als pro-palestijns. Als je je uitspreekt tegen het onrecht de palestijnen aangedaan wordt je bestempeld als anti-semitisch en gezien als iemand die Israël viseert. Alzo worden mensen die opkomen tegen racisme en voor mensenrechten zelf als racisten van de hand gedaan. Het onderscheid tussen antizionisme en antisemitisme willen sommigen niet maken. Dat bepaalde orthodoxe Joden het onderscheid ook maken daar wordt over gezwegen. Wie het onderscheid poogt te maken wordt bestempeld als een anti semiet.

Dit kan toch allemaal niet waar zijn? Helaas, de woorden van iemand uit België die me dierbaar is ten tijde van de inval in Gaza komen me voor de geest 'Je mag tegenwoordig zelfs niet meer tegen oorlog zijn'. Die woorden kwamen van iemand die ik nog nooit over politiek hoorde spreken.





Het Palestijns Israëlisch conflict is een van de belangrijkste oorzaken van terrorisme en moslim haat tegen het westen en Israël. De oplossing van het Palestijns Israëlisch 'conflict' is een van de belangrijkste sleutels voor het oplossen van de problemen in het midden Oosten.

De schendingen van de mensenrechten in Gaza duren voort tot op de dag van vandaag. Welke andere schrijnende situaties bestaan er op dit moment die onze aandacht dringend vragen?

Medeverantwoordelijkheid voor de situatie in Palestina/Israël zijn de Europese mogendheden die na de tweede wereldoorlog onvoldoende de rechten van de Palestijnen gegarandeerd hebben.

De westerse media verhullen de mensonterende situaties de Palestijnen aangedaan en stellen het conflict ten onrechte voor als een conflict tussen gelijken.

Daarom mogen we niet zwijgen over dit conflict, niet om Israël te viseren vanuit een of andere racistiche houding, maar omdat er een verantwoordelijkheid ligt in het zich uitspreken. Het risico dat men loopt om als een antisemiet bestempeld te worden, hoe pijnlijk ook, dat moet men er bijnemen. Beter dat dan laf zijn.


vergeet tevens niet dat Israel mede kunnen ontstaan is door joods-extremistische terroristische acties...

Basy Lys
16 oktober 2009, 19:50
Israël werd opgericht op een minuscuul gedeelte van het Ottomaanse rijk. Een stukje -- Libanon -- was ook voorzien voor de christenen, maar die werden intussen al dermate gedecimeerd dat ze nog weinig politieke inspraak hebben.

Al de rest is voorbehouden voor de mohammedanen, die echter nooit en nergens kunnen verdragen dat er andersdenkenden in hun midden vertoeven die niet aan hen onderworpen zijn.

Wat de mohammedanen uitrichten in het Midden-Oosten beleven wij momenteel ook in diverse enclaves die zij voor zichzelf hebben uitgesneden in honderden Europese steden. De locale autoriteiten durven in vele van die mohammedaanse enclaves geen voet meer binnenzetten.

roodhaar
16 oktober 2009, 20:10
voor de mohammedanen, die echter nooit en nergens kunnen verdragen dat er andersdenkenden in hun midden vertoeven die niet aan hen onderworpen zijn.


een manifeste leugen van een zoveelste joodse dubbelnick vermits christelijke en islamitische Palestijnen en joden relatief vredig samenleefden vooraleer de (voornamelijk immigrerende) joodse extremisten hun zionistisch venijn begonnen te spuwen dat tot op de dag van vandaag vele slachtoffers blijft maken voor hun joodse,terroristische en gestolen staat.

niet dat een zionist iets geeft om een niet-joods slachtoffer.
Dat kan hen geen bal schelen. integendeel.

Francientje
16 oktober 2009, 22:17
Eigenbelang of al dan niet verborgen nazisympathieën dus. Zou het niet kunnen dat de politiek die Israël voert er toch ook voor iets tussen zit? Degenen die moslims 'haten' bijvoorbeeld hebben een verwerpelijke houding, maar het kan toch niet gezegd worden dat de moslims er voor helemaal niets tussen zitten.

Ergens heb ik het gevoeld dat we iets over het hoofd zien. Ik weiger om die joodse antizionisten uit het beginfilmpje in die nogal denigrerende categorieën te plaatsen die u voor hen voorzag. Mischien moeten we eens beter luisteren naar wat ze eigenlijk te zeggen hebben.

O ja, dat beginfilmpje. Kijk, dat zijn dus Torahjoden. De Joodse versie van
jullie Getuigen van Jehova. Ergens een tikkeltje geschift als u het normale
Joden vraagt.

SDX
16 oktober 2009, 22:53
O ja, dat beginfilmpje. Kijk, dat zijn dus Torahjoden. De Joodse versie van
jullie Getuigen van Jehova. Ergens een tikkeltje geschift als u het normale
Joden vraagt.

Inderdaad, dat zijn wereldvreemde reli-fanaten die denken/hopen dat alles op te lossen is met 'god's liefde', die terug verlangen naar 'den tijd van vroeger', zoals zoveel oudere mensen - den tijd dat alles 'beter' was (in hun herinneringen). Die mensen hebben totáál geen idee van hoe het eraan toegaat in de huidige samenleving, de Israëlische defensie-politiek in vraag stellen is enkel het bestaansrecht van dat land ontkennen - ontwapen Israël en er is geen Israël meer!

SDX
16 oktober 2009, 22:55
een manifeste leugen van een zoveelste joodse dubbelnick vermits christelijke en islamitische Palestijnen en joden relatief vredig samenleefden vooraleer de (voornamelijk immigrerende) joodse extremisten hun zionistisch venijn begonnen te spuwen dat tot op de dag van vandaag vele slachtoffers blijft maken voor hun joodse,terroristische en gestolen staat.

niet dat een zionist iets geeft om een niet-joods slachtoffer.
Dat kan hen geen bal schelen. integendeel.

Achja?
Kijkt U eens naar de islamitische landen en kijkt U eens naar de situatie of beter gezegd; het 'lot' van Joden en Christenen - of erger nog; niet-gelovigen - in die landen!
Allemaal de schuld van de Joden natuurlijk, toch?

roodhaar
16 oktober 2009, 22:59
Achja?
Allemaal de schuld van de Joden natuurlijk, toch?

nee, van fundamentalistische joden. Zionisten.


waar u er één van bent. Dat is al lang duidelijk.

roodhaar
16 oktober 2009, 23:07
21 September 2009, 00:21 #33
SDX Parlementsvoorzitter




Geregistreerd: 17 October 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.365

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Een goed 5770, SDX!

תודה Sh'lamim!



Al is de zionistische dubbelnick nog zo snel......

Zionisten moeten nu eenmaal liegen en zich voordoen als anderen, zich bedienen van meerdere nicks etc... Hun ganse perverse joods suprematische idealogie, oorlogstokerij en apartheidstreven is daar nu eenmaal op gebaseerd.:oops:

SDX
16 oktober 2009, 23:08
nee, van fundamentalistische joden. Zionisten.


waar u er één van bent. Dat is al lang duidelijk.

Aaaah 't is roodhaar ... :lol: Shalom!

roodhaar
16 oktober 2009, 23:12
Aaaah 't is roodhaar ... :lol: Shalom!

Ja, u bent weer eens betrapt. met deze nick welteverstaan...

SDX
16 oktober 2009, 23:16
Ja, u bent weer eens betrapt. met deze nick welteverstaan...

Jaja vast wel als U het zegt roodhaar - voordat je naar bed gaat; goed checken én dubbelchecken of er geen Jood of dubbelnick verstopt zit onder je bed of in je kast - je weet maar nooit!:lol:

roodhaar
16 oktober 2009, 23:20
Jaja vast wel

dat is idd zo. Uw pathetische poging om uw zoveelste door de leugenachtige zionistische mand te vallen te trachten maskeren met wat kinderachtig gebrabbel doet daar geen afbreuk aan. Hoegenaamd niet.

SDX
16 oktober 2009, 23:30
dat is idd zo. Uw pathetische poging om uw zoveelste door de leugenachtige zionistische mand te vallen te trachten maskeren met wat kinderachtig gebrabbel doet daar geen afbreuk aan. Hoegenaamd niet.

Bent U niet een klein beetje paranoïde? Ik heb hier niet eens een andere nick, nooit gehad, laat staan een dubbelnick te zijn van 'iemand'.

U kan het voorleggen aan de moderatie, die kunnen vast wel mijn IP controleren, weten dan ook exact in welk land of welke streek ik woon.

roodhaar
16 oktober 2009, 23:35
lijkt wel het ultra zionistisch joods propaganda draaiboekje... ontken alles, ook al is het duidelijk voor iedereen. ;-)

Johan Bollen
17 oktober 2009, 00:37
... de Israëlische defensie-politiek in vraag stellen is enkel het bestaansrecht van dat land ontkennen die twee zaken hebben volgens mij niets met elkaar te maken.

Sommige Israëlische soldaten die meededen in het gaza ofensief stellen die politiek zelf openlijk in vraag. Er zijn voorbeelden van een ganze stadswijken in Gaza die helemaal met de grond gelijk gemaakt werden bv. omdat er in 1 huis vier hamasleden op de Israëliers zaten te schieten. Terecht dat zelfs Israëlische soldaten spreken van de morele degradatie van het Israëlisch leger. Terecht dat de VN spreekt van oorlogsmisdaden. Deshumanizering van de tegenstander maakt het collectieve straffen van een volk gemakkelijker maar niet minder misdadig. Het stop zetten van deze inhumane politiek heeft toch niets te maken met het bestaansrecht van Israël. Ik snap niet dat iemand zo kan denken zelfs.

Besef ook eens waar het wederkerigheidsprincipe toe leidt als je deze collectieve strafpolitiek goedpraat.

Let, ik stel ook de 'wereld' verantwoordelijk die Israël niet voldoende tot de orde roept waardoor het land een vrijgeleide meent te hebben ivm haar behandeling van de Palestijnen. Uiteindelijk gaan zelfs de would be wereldmachten China en Rusland ook niet vrij uit in deze zaak.

Sodomis
17 oktober 2009, 02:17
Let, ik stel ook de 'wereld' verantwoordelijk die Israël niet voldoende tot de orde roept waardoor het land een vrijgeleide meent te hebben ivm haar behandeling van de Palestijnen. Uiteindelijk gaan zelfs de would be wereldmachten China en Rusland ook niet vrij uit in deze zaak.
Onzin. "De wereld" heeft de situatie meermaals aangekaart bij de VN. Oplossingen botsten in de veiligheidsraad steevast op een veto van de USA.

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/UN/usvetoes.html

We zullen pas zien in de veiligheidsraad hoezeer Obama geeft om een oplossing voor Palestina...

Het verschil tussen anti-zionisme & anti-semitisme lijkt me vrij duidelijk.

Basy Lys
17 oktober 2009, 09:46
een manifeste leugen van een zoveelste joodse dubbelnick vermits christelijke en islamitische Palestijnen en joden relatief vredig samenleefden vooraleer de (voornamelijk immigrerende) joodse extremisten hun zionistisch venijn begonnen te spuwen dat tot op de dag van vandaag vele slachtoffers blijft maken voor hun joodse,terroristische en gestolen staat.

niet dat een zionist iets geeft om een niet-joods slachtoffer.
Dat kan hen geen bal schelen. integendeel.

Roodhaar, je moet je onwetendheid niet zo uitbazuinen hoor. Elk woord van wat ik hierboven schreef is correct en kan perfect aan de geschiedenis getoetst worden. De geschiedenis van de mohammedaanse roof- en veroverings- en onderwerpingstochten begon zowat 1300 jaar geleden en is nog altijd bezig.

Francientje
17 oktober 2009, 12:39
Inderdaad, dat zijn wereldvreemde reli-fanaten die denken/hopen dat alles op te lossen is met 'god's liefde', die terug verlangen naar 'den tijd van vroeger', zoals zoveel oudere mensen - den tijd dat alles 'beter' was (in hun herinneringen). Die mensen hebben totáál geen idee van hoe het eraan toegaat in de huidige samenleving, de Israëlische defensie-politiek in vraag stellen is enkel het bestaansrecht van dat land ontkennen - ontwapen Israël en er is geen Israël meer!

Hmm. Zogenaamde Torahjoden geloven en willen dat anderen geloven dat:
een Jood zich nooit mag verzetten tegen een niet Jood. (vandaar dat ze zo
populair zijn in de Arabische wereld.) Op die manier doen ze boete voor
alle fouten die de kinderen van Israel ooit hebben begaan.
Dat Joden niet naar Israel mogen immigreren en geen recht op Israel mogen
laten gelden voor de komst van de Messiah.
En om het helemaal leuk te maken: ze mogen niet te hard bidden voor een
snelle komst van de Messiah want alle fouten van het Joodse volk horen
uitgeboet te zijn voordat hij ten tonele verschijnt.
Verder: ze hangen niet zozeer de Torah (de wet) aan als gelijk wat dat de
een of andere schriftgeleerde of rabbijn in de Talmud heeft gezegd.
Ja kijk...

Francientje
17 oktober 2009, 12:42
een manifeste leugen van een zoveelste joodse dubbelnick vermits christelijke en islamitische Palestijnen en joden relatief vredig samenleefden vooraleer de (voornamelijk immigrerende) joodse extremisten hun zionistisch venijn begonnen te spuwen dat tot op de dag van vandaag vele slachtoffers blijft maken voor hun joodse,terroristische en gestolen staat.

niet dat een zionist iets geeft om een niet-joods slachtoffer.
Dat kan hen geen bal schelen. integendeel.

Een klein vraagje: geven Palestijnen wat om Joodse slachtoffers?

Johan Bollen
17 oktober 2009, 13:27
Onzin. "De wereld" heeft de situatie meermaals aangekaart bij de VN.Dat komt me meer en meer over als het wassen van de handen in onschuld.

Kijk bv. Turkije (dat zelf niet vrij is van mensenrechtenschendingen tegen de Koerden) dat deze vrijdag bij monde van haar minister van buitenlandse zaken Ahmet Davutoglu verklaringen over Gaza aflegde.

Hij zei dat De Israëlische aanval op Gaza het vredesproces in het midden Oosten afremt, dat er in de 8 maanden voor de aanval geen raketten werden afgevuurd door de Palestijnen, terwijl nu de kinderen zelfs niet naar school kunnen gaan en mensen geen dak boven hun hoofd hebben.

Turkije laste gezamelijke militaire oefeningen met Israël af 'omdat het de wil is van de bevolking' volgens Erdogan. Op de Turkse TV werden dan ook beelden getoond van door Israël gedode Palestijnse kinderen. Israël protesteerde tegen het tonen van die beelden. Als antwoord op het Israëlische protest reageerde Davutoglu dat de publieke televisie een autonoom organisme is en dat Turkije geen land van censuur is. (een overstatement ?).

Maar wat verandert er in Gaza?...niets.

Is België een land van censuur? Dat kan men zich ook afvragen naar aanleiding van dit verhaal. Heeft België 'ongewenste' beelden van de gruwel van die oorlog getoont?

SDX
17 oktober 2009, 13:30
Een klein vraagje: geven Palestijnen wat om Joodse slachtoffers?

Nóg een vraagje; Geven Arabische landen een zier om de Palestijnen?

Johan Bollen
17 oktober 2009, 14:09
Het verschil tussen anti-zionisme & anti-semitisme lijkt me vrij duidelijk.Goed voor u.

Ik kwam vandaag een referentie tegen naar dit Artikel dat mogelijkerwijze een licht werpt op het verschil tussen antizionisme en antisemitisme.
Inconvenient Truths about ‘Real Existing’ Zionism (http://www.monthlyreview.org/090511hersh.php)

Eerste paragraaf
The celebrations on the occasion of the sixtieth anniversary of the founding of the state of Israel brought forth mixed feelings for those of us who survived the Holocaust. The reason for this ambivalence is that, while the survivors of the Nazi genocide celebrated the creation of a Jewish state in 1948, few were aware at the time of the human costs and injustices that had been, were being, and would be perpetrated against Palestinian Arabs in our name.

Francientje
17 oktober 2009, 14:49
Hij zei dat De Israëlische aanval op Gaza het vredesproces in het midden Oosten afremt, dat er in de 8 maanden voor de aanval geen raketten werden afgevuurd door de Palestijnen, terwijl nu de kinderen zelfs niet naar school kunnen gaan en mensen geen dak boven hun hoofd hebben.

Hebben de Turken dat bij monde van een minister echt gezegd? Of hebt u dat net uit uw duim gezogen.
Zit u hier te beweren dat in de acht maanden die aan die aanval vooraf
gingen geen rakket werd afgevuurd door de Palestijnen?

Johan Bollen
17 oktober 2009, 15:42
Hebben de Turken dat bij monde van een minister echt gezegd? Dat las ik op een spaanstalige site.

La guerra en Gaza mató la perspectiva de paz. Miren, durante los ocho meses anteriores a la guerra ni un sólo cohete fue disparado desde Gaza a Israel (...), ahora los niños palestinos no pueden ir a la escuela, la gente ni siquiera tiene un techo con el que protegerse

Hij zou ook een trip naar Israël hebben afgelast vorige maand omdat hij Gaza niet mocht bezoeken. Blijkbaar kan Israël beslissen wie er Gaza mag bezoeken.

Dat is nieuws dat vooral in de Arabische wereld verspreid wordt vermoed ik. De 'westerse' media zullen hier niet veel aandacht aan besteden.

In het engels vindt ik het volgende citaat terug:
Although no single rocket has been fired on Israel from Gaza over the past eight months, children in Gaza have no schools to go to, people have no homes to take shelter inIk ben niet zeker of het over dezelfde uitpraak gaat. In het engels vind ik de betreffende uitspraak niet terug op dit moment. Mischien gaat het om een verkeerde vertaling want de datum is identiek.

wel volgende uitspraken van de Turkse minister van Buitenlandse zaken
http://www.daylife.com/quote/0dP5c9RaMebR1?q=Israel

artikel in westerse pers in het engels
http://news.yahoo.com/s/afp/20091016/wl_mideast_afp/turkeyisraelmideastdiplomacy

Francientje
17 oktober 2009, 16:48
Ja, zeg, da's vreemd want zelfs in de Arabische pers vind ik NERGENS dit terug:
'dat er in de 8 maanden voor de aanval geen raketten werden afgevuurd door de Palestijnen.
Hoe komt u eigenlijk aan dit merkwaardig stukje nieuws?

liberalist_NL
17 oktober 2009, 17:04
Niet een thema waar ik mezelf echt in thuis acht qua historische kennis. In de buurt van een video over mensenrechtenschendingen kwam ik deze video tegen die me overtuigd heeft dat er een groot verschil is tussen antisemitisme en antizionisme.

diffrence between a jew and a zionist (http://www.youtube.com/watch?v=GxiwBpbGmoU&feature=response_watch)

In theorie is het verschil natuurlijk groot, maar in de praktijk gaan ze vaak samen (vnl. omdat antisemitisme altijd antizionisme impliceert, maar niet andersom).

liberalist_NL
17 oktober 2009, 17:06
Andere video met onze zelfde gestoorde rabbijn: http://www.youtube.com/watch?v=L6e8oBdoV7o

Johan Bollen
17 oktober 2009, 18:29
Ja, zeg, da's vreemd want zelfs in de Arabische pers vind ik NERGENS dit terug:
'dat er in de 8 maanden voor de aanval geen raketten werden afgevuurd door de Palestijnen.
Hoe komt u eigenlijk aan dit merkwaardig stukje nieuws?We zouden al naar het Turkse origineel moeten gaan denk ik om zeker te zijn wat de man precies zei. Ik denk echter dat het logischer is dat hij zou gezegd of geïmpliceerd hebben de 8 maanden na de aanval in Gaza dan dat hij bedoeld zou hebben de 8 maanden voor de aanval. Wat hij impliceert is uiteindelijk dat het er blijkbaar niet veel toe doet of de Palestijnen nu raketten over de muur schieten of niet. Het is niet dat Iraël de Palestijnen zou 'toelaten' om een luchthaven, een haven, import en export enz... te hebben. Zelfs het onderwijs in Gaza wordt door Israël geboycot op dit moment.

Zoekrobot de Spaanse tekst en je komt op talrijke websites.

Mahalingam
17 oktober 2009, 18:57
Zelfs het onderwijs in Gaza wordt door Israël geboycot op dit moment.

Daar kan ik ze niet al te hard op vallen. Schoolboeken die bv. vol met joden-haat staan en historische vervalsingen. Wat voor sympatie kan men hebben voor onderwijs gekidnapped door een extremistische sekte die wat graag indoctrineert?
En wat betreft Gaza: daar is prima onderwijs via Hamas TV. Dankzij subsidie van de EU.
Hamas kiddie television calls for murdering Jews (http://www.liveleak.com/view?i=ec0_1254740111)

Francientje
17 oktober 2009, 19:09
We zouden al naar het Turkse origineel moeten gaan denk ik om zeker te zijn wat de man precies zei. Ik denk echter dat het logischer is dat hij zou gezegd of geïmpliceerd hebben de 8 maanden na de aanval in Gaza dan dat hij bedoeld zou hebben de 8 maanden voor de aanval. Wat hij impliceert is uiteindelijk dat het er blijkbaar niet veel toe doet of de Palestijnen nu raketten over de muur schieten of niet. Het is niet dat Iraël de Palestijnen zou 'toelaten' om een luchthaven, een haven, import en export enz... te hebben. Zelfs het onderwijs in Gaza wordt door Israël geboycot op dit moment.

Zoekrobot de Spaanse tekst en je komt op talrijke websites.

Hoe kan Israel het onderwijs daar eigenlijk boycotten??? In tegenstelling met
wat ze tegenwoordig proberen de mensen wijs te maken heb je dus noch
computers, noch rekenmachientjes, noch boekentas, noch radio en televisie nodig om te leren
lezen, schrijven en rekenen. Een bord, krijt, een schrift, een potlood en
een een toegelegde onderwijzer volstaan.Schoolboeken? Ja, wat is er eigenlijk met de schoolboeken van de vorige generaties gebeurd? Perso
heb ik nooit een splinternieuw schoolboek in handen gekregen toen ik nog in
het lager onderwijs zat. Wij deden het gewoon met de boeken van de
leerlingen van het vorige jaar. En vaak was het dan één boek per twee leer
lingen.

Francientje
17 oktober 2009, 19:17
We zouden al naar het Turkse origineel moeten gaan denk ik om zeker te zijn wat de man precies zei. Ik denk echter dat het logischer is dat hij zou gezegd of geïmpliceerd hebben de 8 maanden na de aanval in Gaza dan dat hij bedoeld zou hebben de 8 maanden voor de aanval. Wat hij impliceert is uiteindelijk dat het er blijkbaar niet veel toe doet of de Palestijnen nu raketten over de muur schieten of niet. Het is niet dat Iraël de Palestijnen zou 'toelaten' om een luchthaven, een haven, import en export enz... te hebben. Zelfs het onderwijs in Gaza wordt door Israël geboycot op dit moment.

Zoekrobot de Spaanse tekst en je komt op talrijke websites.

O in de Spaanse tekst staat precies wat u zegt. En het is dus een grote,
zwarte leugen. Kijk, het kan Israel geen barst schelen of Gaza een luchthaven, een haven, import en export heeft. Op voorwaarde dat Gaza Israel met rust laat. Punt.
En dat...zie ik nog niet zo gauw gebeuren.

Derk de Tweede
17 oktober 2009, 20:31
Elk volk beschikt over gekken, verraders, misdadigers, geillumineerden, sadisten en
masochisten. Om niet te spreken over dommerikken en opportunisten. Het Joodse volk
is daar geen uitzondering op.

Het filmpje zou best weleens van een aanhanger zijn van één van de tientallen Joodse zeer orthodoxe sektes in Israel.
De ene sekte streeft naar een Israel zo groot totaan Turkijke, de andere sekte verwerpt juist de Joodse staat.
Hun aanhangers zijn vrijgesteld van de dienstplicht.
Religieuze gekken heb je overal, dus ook in Israel.

Sodomis
18 oktober 2009, 05:40
;-)Dat komt me meer en meer over als het wassen van de handen in onschuld.

Kijk bv. Turkije (dat zelf niet vrij is van mensenrechtenschendingen tegen de Koerden) dat deze vrijdag bij monde van haar minister van buitenlandse zaken Ahmet Davutoglu verklaringen over Gaza aflegde.

Dat er nog landen in de VN zitten die het niet zo nauw nemen met de mensenrechten van de minderheden op "hun" grondgebied is toch geen belemmering? De VN werd ooit opgericht zodat ook "the bad guys" aan wereldvrede kunnen werken. ;-)
Soit, het doel blijft nog steeds een oplossing vinden voor Israel & Palestina.

Mijn inziens heeft het Israëlisch regime geen enkele baat bij een rechtvaardige oplossing voor de Palestijnen & zal het bijgevolg
doorgaan om elk VN-voorstel te laten afschieten door de USA.

Je kan op zijn minst zeggen dat "de wereld" een zeker doorzettingsvermogen heeft getoond in vredesvoorstellen te schrijven voor dat gebied...
Na 40 jaar veto's van de-vrienden-aan-de-andere-kant-van-de-plas,
zou je toch enige terughoudendheid kunnen verwachten, niet? :roll:

Ik was alvast mijn handen in onschuld.

Francientje
18 oktober 2009, 08:52
;-)
Dat er nog landen in de VN zitten die het niet zo nauw nemen met de mensenrechten van de minderheden op "hun" grondgebied is toch geen belemmering? De VN werd ooit opgericht zodat ook "the bad guys" aan wereldvrede kunnen werken. ;-)
Soit, het doel blijft nog steeds een oplossing vinden voor Israel & Palestina.

Mijn inziens heeft het Israëlisch regime geen enkele baat bij een rechtvaardige oplossing voor de Palestijnen & zal het bijgevolg
doorgaan om elk VN-voorstel te laten afschieten door de USA.

Je kan op zijn minst zeggen dat "de wereld" een zeker doorzettingsvermogen heeft getoond in vredesvoorstellen te schrijven voor dat gebied...
Na 40 jaar veto's van de-vrienden-aan-de-andere-kant-van-de-plas,
zou je toch enige terughoudendheid kunnen verwachten, niet? :roll:

Ik was alvast mijn handen in onschuld.

Als een zogenaamde 'rechtvaardige' oplossing erin bestaat Israels grenzen te
openen voor zeven miljoen personen die beweren af te stammen van
de 600000 en zo vluchtelingelingen van 1948, dan heeft Israel daar inderdaad geen enkele baat bij.
Ik denk dat de Palestijnen én de Arabieren dringend hun begrip van wat
'rechtvaardig' is horen bij te sturen. Of anders recht hebben op niets meer dan een schop onder hun bips .

roodhaar
18 oktober 2009, 10:15
Als een zogenaamde 'rechtvaardige' oplossing erin bestaat Israels grenzen te
openen voor zeven miljoen personen die beweren af te stammen van
de 600000 en zo vluchtelingelingen van 1948, dan heeft Israel daar inderdaad geen enkele baat bij..


uiteraard dat een terreurstaat als Israel daar geen baat bij heeft, zij is immers diegene die dat onrecht en misdaad jegens het Palestijnse volk heeft en blijft begaan.

Ik denk dat de Palestijnen én de Arabieren dringend hun begrip van wat
'rechtvaardig' is horen bij te sturen. Of anders recht hebben op niets meer dan een schop onder hun bips

zo kennen we ze....de zionist die vindt dat hij uitverkoren is boven alle andere volkeren en bijgevolg ze mag bestelen, verdrijven en vermoorden. Inclusief honderden Palestijnse vrouwen en kinderen afslachten met fosforwapens.

Het tij is echter fameus een het keren. De aanklachten worden steeds luider en meer gedragen. Het zionisme kan zijn perverse, misdadige en oorlogstokende intrinsieke aard niet meer verhullen , ondanks alle AIPAC en andere lobbies. en dat is een goede zaak !

Francientje
18 oktober 2009, 10:37
Ja, alle neonazi's staan te juichen.Samen met de clowns van extreem links en het uitschot van de Arabische wereld. Maar ik zou me toch niet teveel illusies maken als
ik jou was. Want normale mensen beginnen zich ergens toch vragen te stellen over het
steun verlenen aan een stuk of wat achterlijke clans met véél pretentie en weinig anders.
Ik vraag me soms af wat de gewone Arabische mens serieus denkt over die Palestijnen
die leven van andermans almoezen en niet eens bekwaam lijken te zijn om hun kinderen te leren lezen, schrijven en tellen op de ouwerwetse manier, geen vroedvrouwen hebben opgeleid om hun vrouwen te helpen bevallen zodat ze dat
alleen moeten doen aan een of ander checkpoint en hun snotapen niet onder controle
kunnen houden.

ministe van agitatie
18 oktober 2009, 13:35
In theorie is het verschil natuurlijk groot, maar in de praktijk gaan ze vaak samen (vnl. omdat antisemitisme altijd antizionisme impliceert, maar niet andersom).

Ik denk dat u zich vergist. Er zijn antisemieten die erg voorstander van zionisme zijn, op voorwaarde dat �*lle joden naar Israël verhuizen zodat zij er 'van af' zijn.

Antoon
18 oktober 2009, 13:53
Ik ben in ieder geval geen jood, doch een overtuigde zionist.

Een aantal forumleden schelden mij soms uit met echte antisemitische leuzen. Het zijn zij die het anti-zionisme en het antisemitisme hebben vermengd tot eenzelfde fenomeen.

Eigenlijk hebben zij er voor gezorgd dat het anti-zionisme even vewerpelijk is geworden als het antisemitisme.

De zionisten zouden de anti-zionisten hiervoor dankbaar moeten zijn ....

roodhaar
18 oktober 2009, 14:01
:lol::lol:

fanatieke zionistische joden die hun ware aard ontkennen alhoewel ze reeds vele malen door de uitverkoren mand zijn gevallen.. die nu in een pathetische poging een kinderlijk, compleet ineffectief reverse psychology truukje en dito "spin" uit pure paniek trachten naar voren te brengen.


ja, de zionisten zijn er niet meer gerust in. en dat is een zéér correcte inschatting ;-)

Hertog van Gelre
18 oktober 2009, 14:02
Ik ben in ieder geval geen jood, doch een overtuigde zionist.

Een aantal forumleden schelden mij soms uit met echte antisemitische leuzen. Het zijn zij die het anti-zionisme en het antisemitisme hebben vermengd tot eenzelfde fenomeen.

Eigenlijk hebben zij er voor gezorgd dat het anti-zionisme even vewerpelijk is geworden als het antisemitisme.

De zionisten zouden de anti-zionisten hiervoor dankbaar moeten zijn .... En dát is een waarheid als een koe.

roodhaar
18 oktober 2009, 14:03
yep , de paniek bij de uitverkoren leugenaars zit wel erg diep. 8-)

roodhaar
18 oktober 2009, 14:12
Goed voor u.

Ik kwam vandaag een referentie tegen naar dit Artikel dat mogelijkerwijze een licht werpt op het verschil tussen antizionisme en antisemitisme.
Inconvenient Truths about ‘Real Existing’ Zionism (http://www.monthlyreview.org/090511hersh.php)

Eerste paragraaf
The celebrations on the occasion of the sixtieth anniversary of the founding of the state of Israel brought forth mixed feelings for those of us who survived the Holocaust. The reason for this ambivalence is that, while the survivors of the Nazi genocide celebrated the creation of a Jewish state in 1948, few were aware at the time of the human costs and injustices that had been, were being, and would be perpetrated against Palestinian Arabs in our name.



uiteraard is het zo dat er joden zijn die zich schamen voor de terreurstaat Israel. en terecht !

De grootste kritikasters zijn immers ook van joodse achtergrond. Dat is op zichzelf reeds een indicatie van hoe effectief dat zionistisch tuig gedurende decennia elke vorm van kritiek tegen hun moordende praktijken en landdiefstal kon wegkwelen met een pathetisch hitler -holocaust geklaag, maar na hun perverse misdaden en slachtpartijen in Gaza is het verhullend doek hierover voorgoed gevallen.

hun paniekerig gekronkel op dit forum is er een mooie indicatie van 8-)

Hertog van Gelre
18 oktober 2009, 14:31
8-) Misschien kun je eens proberen na te denken voordat je iets post.

Francientje
18 oktober 2009, 15:37
Misschien kun je eens proberen na te denken voordat je iets post.

Vooral niet. Lol. Ik wilde maar dat al Israels vijanden bij haar inspiratie
kwamen zoeken telkens als ze een speech moeten geven.

liberalist_NL
18 oktober 2009, 15:39
Misschien kun je eens proberen na te denken voordat je iets post.

In zijn hallucinante optiek is iedereen die niet anti-Zionistisch is, Joods. Dit komt door een gebrek aan inlevingsvermogen. Hij denkt: Iemand die Israël goedpraat, kan niet anders dan Joods zijn; omdat hun daden zogezegd verwerpelijk zouden zijn.

Ik kan niet anders dan concluderen dat meneertje een gebrek aan zelfreflectie heeft wat betreft de Palestijnse fouten.

Sodomis
18 oktober 2009, 15:48
Daarjuist docu gezien over Israel/Palestina met Dries Van Agt (ex premier Nederland). Amai, die mens heeft gedurende jaren toch ook wreed zijn kar gekeerd inzake Israel (en er een boek over gerschreven)... ;-)

Ik vond hem nog vrij gematigd qua kritiek, doch kreeg hij natuurlijk ook het label "anti-semitisme" naar zijn kop gegooid. :lol:
Zijn antwoord was "Kritiek op het beleid van de staat Israël" is niet hetzelfde als anti-semitisme. Net zoals kritiek op "Den Haag" geen landsverraad is. :roll:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje
Als een zogenaamde 'rechtvaardige' oplossing erin bestaat Israels grenzen te
openen voor zeven miljoen personen die beweren af te stammen van
de 600000 en zo vluchtelingelingen van 1948, dan heeft Israel daar inderdaad geen enkele baat bij... Akkoord dat dit plan geen goede oplossing meer is. De vervaldatum van dat plan is reeds meer dan een decenium geleden verstreken natuurlijk.

Dit neemt niet weg dat "de wereld" zonder meer een nieuwe oplossing aan Israel & Palestina zou moeten kunnen opleggen.
(... om even voorbij de USA te rekenen)

Francientje
18 oktober 2009, 16:08
Daarjuist docu gezien over Israel/Palestina met Dries Van Agt (ex premier Nederland). Amai, die mens heeft gedurende jaren toch ook wreed zijn kar gekeerd inzake Israel (en er een boek over gerschreven)... ;-)

Ik vond hem nog vrij gematigd qua kritiek, doch kreeg hij natuurlijk ook het label "anti-semitisme" naar zijn kop gegooid. :lol:
Zijn antwoord was "Kritiek op het beleid van de staat Israël" is niet hetzelfde als anti-semitisme. Net zoals kritiek op "Den Haag" geen landsverraad is. :roll:

Akkoord dat dit plan geen goede oplossing meer is. De vervaldatum van dat plan is reeds meer dan een decenium geleden verstreken natuurlijk.

Dit neemt niet weg dat "de wereld" zonder meer een nieuwe oplossing aan Israel & Palestina zou moeten kunnen opleggen.
(... om even voorbij de USA te rekenen)

Van Agt is altijd anti Israel geweest, hoor. Hij en Gretta zijn 's werelds beste
maatjes.
De vervaldatum van dat plan kan verstreken zijn maar de Palestijnen zijn daar dus niet van op de hoogte. Tot nu toe zijn alle onderhandelingen net
daarop dood gelopen.
Verder denk ik dat een hoop mensen er baat bij hebben dat dit conflict
blijft duren. De hele unwra kliek bijvoorbeeld. En dat is dan nog kleine vis
vergeleken met de rest.

SDX
18 oktober 2009, 16:10
Daarjuist docu gezien over Israel/Palestina met Dries Van Agt (ex premier Nederland). Amai, die mens heeft gedurende jaren toch ook wreed zijn kar gekeerd inzake Israel (en er een boek over gerschreven)... ;-)

Ik vond hem nog vrij gematigd qua kritiek, doch kreeg hij natuurlijk ook het label "anti-semitisme" naar zijn kop gegooid. :lol:
Zijn antwoord was "Kritiek op het beleid van de staat Israël" is niet hetzelfde als anti-semitisme. Net zoals kritiek op "Den Haag" geen landsverraad is. :roll:

Akkoord dat dit plan geen goede oplossing meer is. De vervaldatum van dat plan is reeds meer dan een decenium geleden verstreken natuurlijk.

Dit neemt niet weg dat "de wereld" zonder meer een nieuwe oplossing aan Israel & Palestina zou moeten kunnen opleggen.
(... om even voorbij de USA te rekenen)


Dries van Agt :roll:

Van Agt weet zich in goed gezelschap, Rost van Tonningen, Mussert, Meulenbelt. Zo zijn er over de hele wereld mensen die de joden het liefst terug in de gaskamers willen stoppen.

Nederland raakte in rep en roer toen hij in 1972 de Drie van Breda, tot levenslang veroordeelde Duitse oorlogsmisdadigers, wilde vrijlaten. Hier sprak van Agt zijn minachting uit tegen zijn joodse voorgangers, door zich een Arier te noemen.
Van Agt moest daarna een week met zijn gezin onderduiken, dit zal zijn gevoelens jegens de joden zeker hebben beïnvloed.

Niet de enige en 1ste X overigens dat hij zichzelf in opspraak bracht.

Dries van Agt is gewoon een nette christelijke antisemiet.

roskam
18 oktober 2009, 16:37
In de Arabische wereld van het Midden-Oosten maken ze geen verschil tussen antisemitisme of antizionisme. Dat zijn daar gewoon synoniemen van elkaar, net zoals je tegen een poes kat zegt of andersom. Alleen hier in het westen proberen ze dat onderscheid al eens te maken. Maar bij de meesten prik je daar zo door heen. Dat hebben we wel gezien en gehoord tijdens de Gaza crisis. Alle oordelen en vooroordelen over Joden kwamen zo weer in alle hevigheid naar boven borrelen, net alsof ze nooit zijn weg geweest. Er valt een bom in Gaza en binnen de 24 uur sneuvelen d'r ergens in België (of een ander EU-land) wel een paar winkelruiten (of erger) bij Joodse handelszaken.

roodhaar
18 oktober 2009, 17:07
Ik kan niet anders dan concluderen dat meneertje een gebrek aan zelfreflectie heeft wat betreft de Palestijnse fouten.

commentaar van een zogezegd liberaal iemand die betrapt is op leugens en doelbewuste vragen tot bannen van diegenen die de perverse misdaden van Israel en zijn fundamentalistische joodse volksgenoten aanklaagt, zijn zo goed als onbetekend ;-)


typisch dat de joodse fundi's hier een scheldpartij trachten op te starten, in de hoop hun tegenstanders te kunnen laten bannen. pech voor hun, maar dat lukt niet.

zionisten en leugens he, het blijven synoniemen.8-)

roodhaar
18 oktober 2009, 17:12
Daarjuist docu gezien over Israel/Palestina met Dries Van Agt (ex premier Nederland). Amai, die mens heeft gedurende jaren toch ook wreed zijn kar gekeerd inzake Israel (en er een boek over gerschreven)... ;-)

Ik vond hem nog vrij gematigd qua kritiek, doch kreeg hij natuurlijk ook het label "anti-semitisme" naar zijn kop gegooid. :lol:
Zijn antwoord was "Kritiek op het beleid van de staat Israël" is niet hetzelfde als anti-semitisme. Net zoals kritiek op "Den Haag" geen landsverraad is. :roll:



hun valselijk antisjemetismeéé gekweel maakt allang geen indruk meer.
Hun taboe woordje werkt niet meer en ze weten zich geen blijf meer. Stel je voor : een uitverkorene die niet meer is/mag dan een niet - uitverkorene !

Steeds meer mensen roepen zelfs op tot een boycot van die terreurstaat genaamd Israel. Zelfs joden, en dat moet hen erg steken. :twisted:

LiberaalNL
18 oktober 2009, 17:20
Ik ben in ieder geval geen jood, doch een overtuigde zionist.

Een aantal forumleden schelden mij soms uit met echte antisemitische leuzen. Het zijn zij die het anti-zionisme en het antisemitisme hebben vermengd tot eenzelfde fenomeen.

Eigenlijk hebben zij er voor gezorgd dat het anti-zionisme even vewerpelijk is geworden als het antisemitisme.

De zionisten zouden de anti-zionisten hiervoor dankbaar moeten zijn ....
Op dit forum is het onmogelijk normaal te kunnen discussiëren over het Israelisch-Palestijns conflict vanwege het grote aantal antisemieten en de oververtegenwoordiging van extreem rechts en uiterst links.

roodhaar
18 oktober 2009, 17:28
Op dit forum is het onmogelijk normaal te kunnen discussiëren over het Israelisch-Palestijns conflict vanwege het grote aantal antisemieten en de oververtegenwoordiging van extreem rechts en uiterst links.


:lol: volgende joodse fundi paniek button : het reduceren van het algemeen verzet jegens jullie perverse terreur en oorlogzaaiende staat israel tot extreem links/rechts en antismieten. Wake up and smell the coffee : HET WERKT NIET MEER ! :twisted:

LiberaalNL
18 oktober 2009, 17:33
:lol: volgende joodse fundi paniek button : het reduceren van het verzet jegens jullie perverse terreur en oorlogzaaiende staat israel tot extreem links/rechts en antismieten. Wake up and smell the coffee : HET WERKT NIET MEER ! :twisted:
Jij hebt het verband tussen Mein Kampf en de Tweede Wereldoorlog ontkend, dus ga nou niet schijnheilig doen.

roodhaar
18 oktober 2009, 17:35
heb nu mogen vernemen dat ze zo in paniek zijn dat ze zelfs manifeste nazi propaganda in olland gaan draaien om toch maar de joodse slachtofferrol te doen herleven om hun terreurdaden in israel te verhullen....


8-)

LiberaalNL
18 oktober 2009, 17:37
heb nu mogen vernemen dat ze zo in paniek zijn dat ze zelfs manifeste nazi propaganda in olland gaan draaien om toch maar de joode slachtofferrol te doen herleven om hun terreurdaden in israel te verhullen....


8-)
Nee ik heb aangetoond dat jij een een gigantische hypocriet bent. Jij hebt je mond vol over Israel, maar hangt zelf een extreem rechts gedachtegoed aan.

roodhaar
18 oktober 2009, 17:41
je mag proberen zoveel je wil; je zal me niet verleiden tot een persoonlijke vete/scheldpartij om dan nadien te gaan vragen me te laten bannen; dat hebben velen van je uitverkorenen volksgenoten reeds geprobeerd op dit forum. 8-)


jullie zijn kopje onder aan het gaan, en dat keren jullie niet meer terug/
vraag is alleen hoeveel niet-joodse slachtoffers jullie nog gaan maken vooraleer jullie beseffen dat jullie gestolen terreurstaat niet meer verder kan.

LiberaalNL
18 oktober 2009, 17:45
je mag proberen zoveel je wil; je zal me niet verleiden tot een persoonlijke vete/scheldpartij om dan nadien te gaan vragen me te laten bannen; dat hebben velen van je uitverkorenen volksgenoten reeds geprobeerd op dit forum. 8-)

Jij kunt niet anders dan mensen persoonlijk aanvallen. Bovendien zegt het al genoeg dat jij ervan uit ga dat ik Joods ben, terwijl ik dat niet ben.


jullie zijn kopje onder aan het gaan, en dat keren jullie niet meer terug/
vraag is alleen hoeveel niet-joodse slachtoffers jullie nog gaan maken vooraleer jullie beseffen dat jullie gestolen terreurstaat niet meer verder kan.
Wie is jullie?

roodhaar
18 oktober 2009, 17:51
mmm , leugens op leugens ; zo kennen we ze.

feit is dat JIJ het rode driehoekje hebt gebruikt om mensen te laten bannen die kritiek hadden op jouw joods extremistiche en oorlogstokende terreurstaat.

en zoals reeds gezegd, doe geen moeite : je persoonlijke verwijtjes om toch maar een scheldpartij op te starten om nadien te gaan klagen bij de mods en een ban te bekomen; aan dat puberaal spelletje doe ik niet mee.


constateer wel dat de paniek in jullie uitverkoren kringen steeds erger wordt. dat is uiteraard een goed zaak. en dat zal niet verbeteren 8-)

liberalist_NL
18 oktober 2009, 18:07
heb nu mogen vernemen dat ze zo in paniek zijn dat ze zelfs manifeste nazi propaganda in olland gaan draaien om toch maar de joodse slachtofferrol te doen herleven om hun terreurdaden in israel te verhullen....


8-)

Word maar racistisch... zo kennen we je weer. :roll:

globalmedia
18 oktober 2009, 18:10
Word maar racistisch... zo kennen we je weer. :roll:

Hoi ..Geert!

Francientje
18 oktober 2009, 18:19
Roodhaar, een vraagje. Beschouw jij jezelf als antisemitisch of alleen antizionistisch?

liberalist_NL
18 oktober 2009, 18:19
Hoi ..Geert!

Sterk.

globalmedia
18 oktober 2009, 18:21
Sterk.
zonder dank...

liberalist_NL
18 oktober 2009, 18:23
zonder dank...

Kennelijk bent u niet zo goed vernetwerkt in de wereldwijde media als uw naam suggereert.

globalmedia
18 oktober 2009, 18:51
Kennelijk bent u niet zo goed vernetwerkt in de wereldwijde media als uw naam suggereert.

maak je maar geen zorgen,geert..

LiberaalNL
18 oktober 2009, 19:21
mmm , leugens op leugens ; zo kennen we ze.
feit is dat JIJ het rode driehoekje hebt gebruikt om mensen te laten bannen die kritiek hadden op jouw joods extremistiche en oorlogstokende terreurstaat.-

Onzin: ik heb op de knop gedrukt vanwege antisemitische praat. Jij bent dus de leugenaar.


en zoals reeds gezegd, doe geen moeite : je persoonlijke verwijtjes om toch maar een scheldpartij op te starten om nadien te gaan klagen bij de mods en een ban te bekomen; aan dat puberaal spelletje doe ik niet mee.
Jij bent juist enorm provocerend bezig, ofwel jij probeert mij uit de tent te lokken. Ik verzeker je dat dat niet gaat lukken.


constateer wel dat de paniek in jullie uitverkoren kringen steeds erger wordt. dat is uiteraard een goed zaak. en dat zal niet verbeteren 8-)
Ik constateer dat jij paniekeert opdat je een keer gepakt wordt op antisemitisme. En geloof me: als je zo bezig blijft, zal dat niet lang duren.

roodhaar
18 oktober 2009, 19:44
Onzin: ik heb op de knop gedrukt vanwege antisemitische praat. Jij bent dus de leugenaar.


Jij bent juist enorm provocerend bezig, ofwel jij probeert mij uit de tent te lokken. Ik verzeker je dat dat niet gaat lukken..


ach, iedereen kan hier wel checken wie wie tracht uit te dagen tot een
scheldpartij om ze nadien te laten bannen .
FEIT is dat JIJ op het rode knopje heb gedrukt om anderen te laten bannen omdat ze kritiek leverden op je medezionisten. Je zoveelste leugen op rij is bij deze genoteerd. Vrijheid van menigsuiting volgens zionisten he :oops:


Ik constateer dat jij paniekeert opdat je een keer gepakt wordt op antisemitisme. En geloof me: als je zo bezig blijft, zal dat niet lang duren


Paniek is er , maar hoegenaamd niet bij diegenen die jouw walgelijk zionisme aanklagen. en je bedreigingen kunnen me geen bal schelen; jullie zijn aan het verliezen en je weet het maar al te goed.

vraag is alleen hoeveel niet joodse slachtoffers jullie nog willen maken vooraleer jullie je neer leggen leggen bij de realiteit. Liebermann heeft alvast geinsinueerd massavernietigingswapens te willen gebruiken. hij is dan ook een zionistische fundi zoals jullie.:oops:

roodhaar
18 oktober 2009, 19:48
het blijft evenwel leuk om de zionisten zo wanhopig te zien spartelen. 8-)


times are a changing !

liberalist_NL
18 oktober 2009, 19:49
ach, iedereen kan hier wel checken wie wie tracht uit te dagen tot een
scheldpartij om ze nadien te laten bannen . FEIT is dat JIJ op het rode knopje heb gedrukt om anderen te laten bannen omdat ze kritiek leverden op je medezionisten. Je zoveelste leugen op rij is bij deze genoteerd. Vrijheid van menigsuiting volgens zionisten he :oops:

Uhm... dat berichtje dat hij liet bannen was het verwijt dat Joden overal de economie leegzuigen, alle oorlogen in de wereld hadden veroorzaakt, en werelddominantie nastreefden. Niet echt veel met zionisme te maken.

Paniek is er , maar hoegenaamd niet bij diegenen die jouw walgelijk zionisme aanklagen. en je bedreigingen kunnen me geen bal schelen; jullie zijn aan het verliezen en je weet het maar al te goed.

vraag is alleen hoeveel niet joodse slachtoffers jullie nog willen maken vooraleer jullie je neer leggen leggen bij de realiteit. Liebermann heeft alvast geinsinueerd massavernietigingswapens te willen gebruiken. hij is dan ook een zionistische fundi zoals jullie.:oops:
Jij gebruikt zoveel dezelfde zinnen en woorden dat ik begin te denken dat jij geen forumgebruiker bent, maar een computeralgorithme.

roodhaar
18 oktober 2009, 19:51
Uhm... dat berichtje dat hij liet bannen was het verwijt dat Joden overal de economie leegzuigen, alle oorlogen in de wereld hadden veroorzaakt, en werelddominantie nastreefden. Niet echt veel met zionisme te maken.

Jij gebruikt zoveel dezelfde zinnen en woorden dat ik begin te denken dat jij geen forumgebruiker bent, maar een computeralgorithme.


dus zoals ik reeds zegde : je zal niet lukken tot het opstarten van een persoonlijke scheldpartij om me eveneens te laten bannen. zo verfoeilijke praktijken hanteren jullie zionisten nu eenmaal. 8-)

roodhaar
18 oktober 2009, 19:54
een indicatie van de paniek in joods fundamentalistische kringen in olland :


AMSTERDAM - De film Jud Süss uit 1940, een antisemitische nazifilm die in vele landen verboden is, wordt zondagochtend eenmalig in Amsterdam vertoond. De vertoning in bioscoop Tuschinski maakt deel uit van een symposium over oorlogspropaganda van het Nederland Instituut voor Oorlogsdocumentatie (NIOD), het Centrum voor Holocaust en Genocidestudie en het Historisch Nieuwsblad

bron :
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF18102009_010&subsection=2

de slachtofferrol is dermate uitgerafeld dat ze zich geen weet meer blijven om hun zionistische perverse misdaden jegens het palestijnse volk te verhullen .

liberalist_NL
18 oktober 2009, 19:54
dus zoals ik reeds zegde : je zal niet lukken tot het opstarten van een persoonlijke scheldpartij om me eveneens te laten bannen. zo verfoeilijke praktijken hanteren jullie zionisten nu eenmaal. 8-)Ik scheld niet. Ik provoceer niet. En zo wel, graag citeren.

Zolang u zonder bewijzen dingen roept, kunt u beter uw mond houden. Dat geldt voor iedereen, aan beide zijden van het debat.

liberalist_NL
18 oktober 2009, 19:55
een indicatie van de paniek in joods fundamentalistische kringen in olland :




bron :
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF18102009_010&subsection=2

de slachtofferrol is dermate uitgerafeld dat ze zich geen weet meer blijven om hun zionistische perverse misdaden jegens het palestijnse volk te verhullen .

Waar staat dat Joden protesteren tegen het vertoon?

LiberaalNL
18 oktober 2009, 19:55
ach, iedereen kan hier wel checken wie wie tracht uit te dagen tot een
scheldpartij om ze nadien te laten bannen .
FEIT is dat JIJ op het rode knopje heb gedrukt om anderen te laten bannen omdat ze kritiek leverden op je medezionisten. Je zoveelste leugen op rij is bij deze genoteerd. Vrijheid van menigsuiting volgens zionisten he :oops:
Nee: ik heb op de knop gedrukt, omdat iemand zei dat Joden uit waren op wereldmacht en al het leed van de wereld (de wereldoorlogen onder andere) hadden veroorzaakt. Dit zei degene zonder argumentatie en is dus puur antisemitisme. Met Israel had het niets te maken. Jij liegt dat je barst,


Paniek is er , maar hoegenaamd niet bij diegenen die jouw walgelijk zionisme aanklagen. en je bedreigingen kunnen me geen bal schelen; jullie zijn aan het verliezen en je weet het maar al te goed.

vraag is alleen hoeveel niet joodse slachtoffers jullie nog willen maken vooraleer jullie je neer leggen leggen bij de realiteit. Liebermann heeft alvast geinsinueerd massavernietigingswapens te willen gebruiken. hij is dan ook een zionistische fundi zoals jullie.:oops:
Denk jij nou echt dat pro-Palestijnse organisaties blij zullen zijn met extremisten als jij?

roodhaar
18 oktober 2009, 19:59
kunt u beter uw mond houden. Dat geldt voor iedereen, aan beide zijden van het debat.

Zoals reeds gezegd: u bent hier niet in uw gestolen joodse apartheidstaat waar u niet-joden kunt bevelen. en zwijgen voor zionistisch krapuul zal ik nooit doen. En de stemmen met mij die jullie walgelijke zionistische misdaden aanklagen worden immer luider en talrijker. :twisted:

liberalist_NL
18 oktober 2009, 20:01
Zoals reeds gezegd: u bent hier niet in uw gestolen joodse apartheidstaat waar u niet-joden kunt bevelen. en zwijgen voor zionistisch krapuul zal ik nooit doen.

Ik zei; dat geldt voor beide zijden voor het debat. Overigens, de uitspraak dat alleen zinnige uitspraken gezegd dienen te worden komt van een Duitser.

En de stemmen met mij die jullie walgelijke zionistische misdaden aanklagen worden immer luider en talrijker. :twisted:
Door de toename van moslims, ja. Het aantal gewone mensen met antisemitische sentimenten blijft in mijn optiek redelijk gelijk.

roodhaar
18 oktober 2009, 20:01
Denk jij nou echt dat pro-Palestijnse organisaties blij zullen zijn met extremisten als jij?


absoluut, omdat zo in gaan tegen zo'n zionistische figuur als jij, een figuur die ze maar al te goed kennen. 8-)


Hoe hard je ook tracht, jullie verliezen steeds meer het pleit en je weet het 8-)

liberalist_NL
18 oktober 2009, 20:02
absoluut, omdat zo in gaan tegen zo'n zionistische figuur als jij, een figuur die ze maar al te goed kennen. 8-)


Hoe hard je ook tracht, jullie verliezen steeds meer het pleit en je weet het 8-)
De Palestijnse zaak is gebaat bij diplomatie, niet roodharig antisemitisme.

LiberaalNL
18 oktober 2009, 20:03
absoluut, omdat zo in gaan tegen zo'n zionistische figuur als jij, een figuur die ze maar al te goed kennen. 8-)

Ik ben voorstander van een tweestatenoplossing in dit conflict. Je lult dus maar wat.


Hoe hard je ook tracht, jullie verliezen steeds meer het pleit en je weet het 8-)
Dat komt door de toename van het aantal moslims.

roodhaar
18 oktober 2009, 20:04
Ik zei; dat geldt voor beide zijden voor het debat. Overigens, de uitspraak dat alleen zinnige uitspraken gezegd dienen te worden komt van een Duitser..


:lol: :lol:

dat heeft niet lang geduurd vooraleer de joodse fundi's dat pad weer opgingen. slachtofferrolletje he :twisted:

liberalist_NL
18 oktober 2009, 20:04
Dat komt door de toename van het aantal moslims.
Great minds think alike. Of sociologen. :-P

liberalist_NL
18 oktober 2009, 20:05
:lol: :lol:

dat heeft niet lang geduurd vooraleer de joodse fundi's dat pad weer opgingen. slachtofferrolletje he :twisted:

Heb je niet in de gaten dat je jezelf aan het uitlachen bent? :?

roodhaar
18 oktober 2009, 20:08
De Palestijnse zaak is gebaat bij diplomatie, niet roodharig antisemitisme.

ac h ja, de diplomatie van een uitverkoren liberalist die erop neer komt dat Palestijnen de zionistische misdaden maar moeten accepteren....ten voordele van zijn kliek. :oops:


Zionisten , liegen en bedriegen het blijven synoniemen.


Maar zoals gezegd: de wanhoop die twee joodse zion ollanders aan de dag leggen, is best wel amusant.:twisted:

LiberaalNL
18 oktober 2009, 20:08
Great minds think alike. Of sociologen. :-P
Feit is dat veel moslims antisemitisch zijn, omdat 98% van de Palestijnen moslim is.

globalmedia
18 oktober 2009, 20:09
Ik ben voorstander van een tweestatenoplossing in dit conflict. Je lult dus maar wat.


Dat komt door de toename van het aantal moslims.

hij is nochtans niet door een moslim vermoord

liberalist_NL
18 oktober 2009, 20:09
ac h ja, de diplomatie van een uitverkoren liberalist die erop neer komt dat Palestijnen de zionistische misdaden maar moeten accepteren....ten voordele van zijn kliek. :oops:

Jij weet helemaal niets van de oplossingen die ik voor zou leggen (mocht ik afdwingen wat beide partijen moeten doen).

roodhaar
18 oktober 2009, 20:10
laatste zionistische wanhooppiging : het reduceren van het Palestijns lijden tot een moslimconflict.

daarb ij vergeten ze natuurlijk graag dat de Palestijnse christenen hoegenaamd niet opgezet zijn met Israel. Arafat wordt trouwens nog steeds a holy man genoemd.

LiberaalNL
18 oktober 2009, 20:10
ac h ja, de diplomatie van een uitverkoren liberalist die erop neer komt dat Palestijnen de zionistische misdaden maar moeten accepteren....ten voordele van zijn kliek. :oops:


Zionisten , liegen en bedriegen het blijven synoniemen.


Maar zoals gezegd: de wanhoop die twee joodse zion ollanders aan de dag leggen, is best wel amusant.:twisted:
Tja jouw debatterende kwaliteiten zijn van zo lage aard dat ik me om jou niet druk maak.

roodhaar
18 oktober 2009, 20:12
Feit is dat veel moslims antisemitisch zijn, omdat 98% van de Palestijnen moslim is.

ZOVEELSTE LEUGEN van jou ::oops::oops::oops:

According to the census data collected by the Ottoman Empire, the Christian population in 1914 was 40% of the modern-day area consisting of Israel, West Bank, Gaza Strip, Egypt, Jordan, Lebanon, Syria, Iraq, and Turkey; today it is no more than 5%.[2] The demographics changed largely due to the chronic emigration of Christians and, since the 1970s, their lower birth rates and persecution by Israel and Muslim extremists in the region. In British Mandate Palestine, Christians made up as much as 40% of the population, though some put the figure at 13%.[2]

roodhaar
18 oktober 2009, 20:13
Tja jouw debatterende kwaliteiten zijn van zo lage aard dat ik me om jou niet druk maak.

:lol: je reacties tonen het tegendeel

liberalist_NL
18 oktober 2009, 20:17
ZOVEELSTE LEUGEN van jou ::oops::oops::oops:

Citeer geen Engels, als je geen Engels kan. Jouw bron spreekt in het voordeel van LiberaalNL.

globalmedia
18 oktober 2009, 20:19
On 4 November 1995 Prime Minister Rabin was assassinated by Yigal Amir, a radical right-wing Orthodox Jew who opposed the signing of the Oslo Accords and believed he was saving the country from a dire fate...

LiberaalNL
18 oktober 2009, 20:20
ZOVEELSTE LEUGEN van jou ::oops::oops::oops:
Jouw citaat slaat niet op de demografie van nu. Nergens staat er dat ik geen gelijk heb.

roodhaar
18 oktober 2009, 20:21
Citeer geen Engels, als je geen Engels kan. Jouw bron spreekt in het voordeel van LiberaalNL.

jullie kunnen het provoceren tot scheldpartijen en liegen gewoon niet laten he.... het zit er bij jullie echt in.

The related Arab Christians in Israel number between 144,000 and 196,000, or 2.1 to 2.8% of the total population,[3] and about 8.8% of the non-Jewish Arab population


Zionisten en leugens, het blijven nu eenmaal synoniemen.8-)

roodhaar
18 oktober 2009, 20:23
On 4 November 1995 Prime Minister Rabin was assassinated by Yigal Amir, a radical right-wing Orthodox Jew who opposed the signing of the Oslo Accords and believed he was saving the country from a dire fate...

geloof dat één van de fundi joden hier die moord zelfs op de Palestijnen heeft willen steken....:oops:

LiberaalNL
18 oktober 2009, 20:26
jullie kunnen het provoceren tot scheldpartijen en liegen gewoon niet laten he.... het zit er bij jullie echt in.




Zionisten en leugens, het blijven nu eenmaal synoniemen.8-)
'According to the Palestinian Academic Society for the Study of International Affairs, the Palestinian population of the West Bank and Gaza Strip is 97% Muslim and 3% Christian.'
Palestijnen zijn dus hoofdzakelijk moslims en daardoor zijn sommige moslims in andere landen antisemitisch.

liberalist_NL
18 oktober 2009, 20:27
jullie kunnen het provoceren tot scheldpartijen en liegen gewoon niet laten he.... het zit er bij jullie echt in.


Zionisten en leugens, het blijven nu eenmaal synoniemen.8-)
In Israël ja. Op de West-Bank en in Gaza ligt het percentage wél rond de 2%. In Israël staan de christenen onder bescherming van de staat. In de Palestijnse autoriteit is je leven niet zeker als christen. En nee, dat komt niet door de Joden.

Uw Islamitische kompanen zijn geen lieverdjes. Onthou dat in het vervolg.

roodhaar
18 oktober 2009, 20:32
'According to the Palestinian Academic Society for the Study of International Affairs, the Palestinian population of the West Bank and Gaza Strip is 97% Muslim and 3% Christian.'
Palestijnen zijn dus hoofdzakelijk moslims en daardoor zijn sommige moslims in andere landen antisemitisch.


aha, nu is er reeds één procentje bij. Uiteindelijk zal je wel aan het juiste cijfer komen. ;-)
Palestijnen zijn NIET per definitie moslim, zoals aangetoond woonden er heel wat christelijken in de regio voor jouw zionistische volksgenoten hun landdiefstal en oorlogstokerij begonnen.

en zeg eens , zelfs al zouden ALLE Palestijnen moslim zijn, mag je hen dan bestelen ,verdrijven en afslachten omdat je een jood bent ?

Sorry, natuurlijk mag dat als je zionistische fundi bent.:oops:

liberalist_NL
18 oktober 2009, 20:47
aha, nu is er reeds één procentje bij. Uiteindelijk zal je wel aan het juiste cijfer komen. ;-)
Palestijnen zijn NIET per definitie moslim, zoals aangetoond woonden er heel wat christelijken in de regio voor jouw zionistische volksgenoten hun landdiefstal en oorlogstokerij begonnen.

en zeg eens , zelfs al zouden ALLE Palestijnen moslim zijn, mag je hen dan bestelen ,verdrijven en afslachten omdat je een jood bent ?

Sorry, natuurlijk mag dat als je zionistische fundi bent.:oops:

Daar zit je weer fout. Palestijnse Christenen hebben een lager geboortecijfer dan Palestijnse moslims. Het percentage zal dus dalen. Dat staat zelfs op de site die je zelf aanhaalde.

Arouet
18 oktober 2009, 21:38
Ik ben voor het bestaan van Israël maar wel binnen de officiële landsgrenzen en met onmiddellijke terugtrekking uit de kolonies. Voor het overige heb ik al gemerkt dat mensen die het economisch goed hebben helemaal niet zo snel een reden zien om je met raketten te bestoken. Het probleem is niet het geloof van de Palestijnen maar wel het feit dat ze arm zijn. Zorg ervoor dat ze niet meer verhongeren en ze zullen vanzelf minder vijandig worden. Als je mensen menswaardig behandeld zal je merken dat ze ineens helemaal niet meer zo geïnteresseerd zijn in het vermoorden van jou. Ik claim niet dat hamas onschuldig is (verre van zelfs) maar als Israël wil dat hamas macht verliest moet het de Palestijnen een alternatief bieden. Een mooi voorbeeld was er ten tijde van de moslim heerschappij in Spanje daar heerste religieuze tolerantie en konden Joden en Christenen hun religie beleven. Volgens mij moeten we ook de moslims meer aanmoedigen om terug voor dit pad te kiezen en dit kan volgens mij enkel door verbetering in hun economische toestand.

Ik snap niet hoe mensen er vanuit kunnen gaan dat bij iedereen anti-zionisme samenhangt met anti-semitisme. Volgens mensen die dat zeggen mag je nooit kritiek hebben op iets of iemand en zijn alle bezwaren tegen iemands mening, politiek slechts een gevolg van je mening tegenover die persoon of dat land. Volgens mij is dit niet correct, hoewel ik niet ontken dat de 2 samen kunnen voorkomen is dit niet noodzakelijk zo. Volgens deze theorie zou heel de wereld racistisch zijn tegen alles en iedereen die niet zijn eigen mening heeft. Mijn standpunt tegen Israël's huidige politiek gaat ook enkel over hun politiek en heeft niets met het volk te maken. Ik vind dat dit moet kunnen zonder direct van racisme beschuldigt te worden.

roodhaar
18 oktober 2009, 21:55
Daar zit je weer fout..

je kraamt weeral onzin uit. Ik deed geen uitspraken over de toekomst .

dit werd gesteld door liberaalnl :

Feit is dat veel moslims antisemitisch zijn, omdat 98% van de Palestijnen moslim is.

nadien moest hij dit al afzwakken en een percent corrigeren (alleen voor de huidige situatie) tot :


'According to the Palestinian Academic Society for the Study of International Affairs, the Palestinian population of the West Bank and Gaza Strip is 97% Muslim and 3% Christian.'

Wat dus weer een typisch verdraaien van de waarheid is. Liegen zoals het een uitverkoren zionist betaamt he :oops:

roodhaar
18 oktober 2009, 21:56
aha, nu is er reeds één procentje bij. Uiteindelijk zal je wel aan het juiste cijfer komen. ;-)
Palestijnen zijn NIET per definitie moslim, zoals aangetoond woonden er heel wat christelijken in de regio voor jouw zionistische volksgenoten hun landdiefstal en oorlogstokerij begonnen.

en zeg eens , zelfs al zouden ALLE Palestijnen moslim zijn, mag je hen dan bestelen ,verdrijven en afslachten omdat je een jood bent ?

Sorry, natuurlijk mag dat als je zionistische fundi bent.:oops:

maar even herhalen

roodhaar
18 oktober 2009, 21:58
Mijn standpunt tegen Israël's huidige politiek gaat ook enkel over hun politiek en heeft niets met het volk te maken. Ik vind dat dit moet kunnen zonder direct van racisme beschuldigt te worden.

dan ben je de facto de vijand voor zionisten. ;-)

liberalist_NL
18 oktober 2009, 22:14
dan ben je de facto de vijand voor zionisten. ;-)

Onzin.

liberalist_NL
18 oktober 2009, 22:15
maar even herhalen

Het antwoord daarop is nee. Maar Israël doet natuurlijk ook alleen maar wat als ze aangevallen worden, niet andersom.

Jaani_Dushman
18 oktober 2009, 22:35
Feit is dat veel moslims antisemitisch zijn, omdat 98% van de Palestijnen moslim is.Discussietechniek nr. 17:
Als je een persoonlijke stelling wil hard maken, zonder dat je bewijzen of een geloofwaardige bron ter beschikking hebt, start je zin dan met "Het is een feit dat...".

liberalist_NL
18 oktober 2009, 23:09
Discussietechniek nr. 17:
Als je een persoonlijke stelling wil hard maken, zonder dat je bewijzen of een geloofwaardige bron ter beschikking hebt, start je zin dan met "Het is een feit dat...".
Alsof we daar nog bewijzen voor nodig hebben... :roll:
Niets is meer afdoende bewezen.

Jaani_Dushman
18 oktober 2009, 23:38
Discussietechniek nr. 17:
Als je een persoonlijke stelling wil hard maken, zonder dat je bewijzen of een geloofwaardige bron ter beschikking hebt, start je zin dan met "Het is een feit dat...".Feit is dat veel moslims antisemitisch zijn, omdat 98% van de Palestijnen moslim is.Laat ons die zin even ontleden.
1. Veel moslims zouden antisemitisch zijn.
1.a. Aangezien sommige bronnen stellen dat er meer dan anderehalf miljard moslims zijn (20 �* 25% van de wereldbevolking), lijkt het niet ondenkbaar dat er binnen die immense groep van moslims veel mensen met foute ideeën tussen zitten. Dat is gewoon elementaire statistiek. Hoe groter je groep mensen, hoe groter ook de subgroepen zijn. Ik spreek hier over "groot" niet in verhouding met de groep, maar in absolute cijfers.
Stel dat er bijvoorbeeld 10.000 antisemitische moslims zijn, dan zijn dat er inderdaad veel, maar verhoudingsgewijs marginaal.
Bij mijn weten zijn er geen cijfers over het aantal islamitische antisemieten, maar aangezien LiberaalNL zijn zin aanvangt met "Feit is dat..." heeft hij misschien wel cijfers.
1.b. Of wil LiberaalNL stellen dat verhoudingsgewijs een groot deel van deze moslims antisemiet is? Persoonlijk geloof ik dat niet. Ongetwijfeld zal LiberaalNL dit wel duiden, aangezien hij zijn zin begint met "Feit is dat...".

2. De discussie over het aantal moslims in Palestina is natuurlijk afhankelijk van wat je Palestina noemt. LiberaalNL neemt hier louter de gebieden waar de Palestijnse Nationale Autoriteit over bevoegd is. Volgens wikipedia (niet de meest betrouwbare bron, ik weet het, maar ik maak er mij even gemakkelijk vanaf) is 98% van de bevolking van dit gebied islamitisch en 2% christelijk (net zoals de staat Israël die eveneens 2% christenen telt). Deze cijfers rekenen ten eerste al niet de joodse kolonies en de andere gebieden binnen de "groene lijn" die buiten de controle van de PNA vallen mee. Maar ten tweede laat dit geheel de staat Israël buiten beschouwing, die toch ook een integraal deel van Palestina is. Zodoende komt men op een totaal andere verhouding. Iets meer dan 48% van Palestina is joods. Bijna 47% van Palestina is islamitisch. 2% is christen en 1% is druus.

3. Dit brengt ons bij het belangrijkste deel van de zin: het woordje "omdat". Het antisemitisme van "veel" moslims zou een gevolg zijn van het aantal moslims is Palestina. Dat het Palestijns conflict graag misbruikt door naburige regimes is me genoeg bekend. Maar dat belet regimes zoals Egypte en Jordanië niet om in realiteit een anti-Palestijns discours te varen. Het Palestijns nationalisme kent immers een lange traditie van democratie, socialisme en progressieve ideeën. Veel naburige regimes beschouwen die idealen van het Palestijns nationalisme daarom als een veel grotere bedreiging voor hun macht, dan de staat Israël.
In de kleine oliestaatjes aan de Perzische Golf beschouwt men de Palestijnen als louter goed genoeg om te dienen als goedkope werkkrachten.
Het zou daarom bijzonder iterssant zijn indien LiberaalNL die "omdat" eens nader zou toelichten.

Sodomis
19 oktober 2009, 00:47
In Israël ja. Op de West-Bank en in Gaza ligt het percentage wél rond de 2%. In Israël staan de christenen onder bescherming van de staat. In de Palestijnse autoriteit is je leven niet zeker als christen. En nee, dat komt niet door de Joden.

Uw Islamitische kompanen zijn geen lieverdjes. Onthou dat in het vervolg.
Wat een onzin. Eén van mijn vriendinnen (een gedoopte infidel)
woont nu al 6 maanden op de West-Bank bij een Palestijns gezin.
Deze zomer is een andere (christen) vriendin ze gaan bezoeken & hebben ze daar vrolijk vakantie gehouden op de West-Bank... ga dus aub wat op een ander forum lullen liberalist_NL, want je maakt hier niemand bang.

Francientje
19 oktober 2009, 06:32
Wat een onzin. Eén van mijn vriendinnen (een gedoopte infidel)
woont nu al 6 maanden op de West-Bank bij een Palestijns gezin.
Deze zomer is een andere (christen) vriendin ze gaan bezoeken & hebben ze daar vrolijk vakantie gehouden op de West-Bank... ga dus aub wat op een ander forum lullen liberalist_NL, want je maakt hier niemand bang.

De Westbank is Gaza niet.
En ik ga ook niet alle moslims over één kam scheren, gewoon omdat ze moslim zijn.

Francientje
19 oktober 2009, 07:09
Ik ben voor het bestaan van Israël maar wel binnen de officiële landsgrenzen en met onmiddellijke terugtrekking uit de kolonies. Voor het overige heb ik al gemerkt dat mensen die het economisch goed hebben helemaal niet zo snel een reden zien om je met raketten te bestoken. Het probleem is niet het geloof van de Palestijnen maar wel het feit dat ze arm zijn. Zorg ervoor dat ze niet meer verhongeren en ze zullen vanzelf minder vijandig worden. Als je mensen menswaardig behandeld zal je merken dat ze ineens helemaal niet meer zo geïnteresseerd zijn in het vermoorden van jou. Ik claim niet dat hamas onschuldig is (verre van zelfs) maar als Israël wil dat hamas macht verliest moet het de Palestijnen een alternatief bieden. Een mooi voorbeeld was er ten tijde van de moslim heerschappij in Spanje daar heerste religieuze tolerantie en konden Joden en Christenen hun religie beleven. Volgens mij moeten we ook de moslims meer aanmoedigen om terug voor dit pad te kiezen en dit kan volgens mij enkel door verbetering in hun economische toestand.

Ik snap niet hoe mensen er vanuit kunnen gaan dat bij iedereen anti-zionisme samenhangt met anti-semitisme. Volgens mensen die dat zeggen mag je nooit kritiek hebben op iets of iemand en zijn alle bezwaren tegen iemands mening, politiek slechts een gevolg van je mening tegenover die persoon of dat land. Volgens mij is dit niet correct, hoewel ik niet ontken dat de 2 samen kunnen voorkomen is dit niet noodzakelijk zo. Volgens deze theorie zou heel de wereld racistisch zijn tegen alles en iedereen die niet zijn eigen mening heeft. Mijn standpunt tegen Israël's huidige politiek gaat ook enkel over hun politiek en heeft niets met het volk te maken. Ik vind dat dit moet kunnen zonder direct van racisme beschuldigt te worden.
Ja, kijk, onder Israelische bewind hadden de Palestijnen de hoogste levens-standaard (samen met de Lebanezen) van alle Arabische volkeren in niet-
olielanden in het middenoosten. En sinds de Oslo akkoorden werden hun mil-jarden toegeschoven. Die blijkbaar nooit het gewone volk hebben bereikt.
-Kritiek op Israel of de Israelische regering is o.k. Maar het gaat naar
antisemitisme stinken als je eist dat Israel verdwijnt als Joodse staat.

Arouet
19 oktober 2009, 07:21
Ik eis gelijke rechten voor alle bevolkingsgroepen in Israël ook op het vlak van religie en dan heb je geen joodse staat meer maar een staat waar de Joden de meerderheid vormen. Wij zijn toch ook geen exclusief katholieke staat. En liberalist kan ik al helemaal niet volgen hij beschuldigt iedereen van anti-semitisme maar zelf zit hij hier ongestoord alle moslims over dezelfde kam te scheren. Hij merkt terecht op dat de Joden geen "slecht volk" zijn omdat er enkele gekken bij zitten en dat deze overal voorkomen. Maar hij mag wel redeneren dat alle moslims slecht zijn omdat er bij hen ook wat gekken en extremisten rondlopen?

Francientje
19 oktober 2009, 08:31
Juist ja, maar de UNO stemde dus wel degelijk voor een Joodse staat.
Maar goed: pas je beginsel op het Vlaams landgedeelte van Belgie toe en
dan kom je dus bij een gebied waar dat Vlaamse landgedeelte niets meer
is dan een gebied waar Vlamingen de meerderheid vormen. PUNT. Dus
alleen Frans spreken moeten kunnen. Of alleen Engels spreken, ja waarom
ook niet. Of Marokkaans.
Net als taal is godsdienst niets meer dan een wapen. Of een manier om de
mensen samen te binden.
Dit gezegd zijnde: zowel Christenen als Moslims genieten godsdienstvrijheid
in Israel. En hebben als Israelische burgers het stemrecht.

Arouet
19 oktober 2009, 11:50
Maar geen volledig gelijke rechten. Toen een interviewer een Israëlisch minister vroeg wat hij vond van de kritiek dat Israël een apartheidsstaat was antwoordde hij "Israël is geen apartheidsstaat bij ons hebben de verschillende burgers gewoon andere rechten en plichten". Dat komt voor mij toch gevaarlijk dicht in de buurt van wat ik zou omschrijven als een apartheidsstaat.

Sodomis
19 oktober 2009, 12:21
Israël IS een apartheidsstaat... of ken je nog voorbeelden uit de geschiedenis waar er een muur rond een deel van de bevolking wordt gebouwd? ;-)

Francientje
19 oktober 2009, 12:25
Israël IS een apartheidsstaat... of ken je nog voorbeelden uit de geschiedenis waar er een muur rond een deel van de bevolking wordt gebouwd? ;-)

Rond een gedeelte van de bevolking? Er werd een scheidingsmuur gebouwd
tussen Israel en de zogenaamde Palestijnse gebieden.
De Palestijnen moeten maar es ophouden met te bleren over zaken waar ze zelf om gevraagd hebben. zonder al die kamikaze aanvallen, luid toegejuicht
door de Palestijnen en altijd van Palestijnse ooorsprong zou er geen muur zijn.

Francientje
19 oktober 2009, 12:26
Maar geen volledig gelijke rechten. Toen een interviewer een Israëlisch minister vroeg wat hij vond van de kritiek dat Israël een apartheidsstaat was antwoordde hij "Israël is geen apartheidsstaat bij ons hebben de verschillende burgers gewoon andere rechten en plichten". Dat komt voor mij toch gevaarlijk dicht in de buurt van wat ik zou omschrijven als een apartheidsstaat.

Het klopt dat tot nu toe Arabische burgers van Israel niet tot legerdienst
verplicht zijn. Ze mogen legerdienst doen maar zijn daar dus niet toe verplicht.
Gaat het daarover?

Francientje
19 oktober 2009, 12:35
Israël IS een apartheidsstaat... of ken je nog voorbeelden uit de geschiedenis waar er een muur rond een deel van de bevolking wordt gebouwd? ;-)

En om op je vraag te antwoorden: ik denk dat er tientallen enorme scheidingsmuren bestaan in de wereld. In Korea, , in Marokko, , in saudi Arabie, in Cyprus tussen de turkse en de Griekse sector, In Spanje, in
Belfast... Een paar voorbeelden tussen andere. denk toch es na alvorens on-zin te schrijven.

Antoon
19 oktober 2009, 13:39
Om even terug on topic te gaan, de discussie over Antizionisme tegenover antisemitisme, herhaal ik even wat ik eerder schreef:

Ik ben in ieder geval geen jood, doch een overtuigde zionist.

Een aantal forumleden schelden mij soms uit met echte antisemitische leuzen. Het zijn zij die het anti-zionisme en het antisemitisme hebben vermengd tot eenzelfde fenomeen.

Eigenlijk hebben zij er voor gezorgd dat het anti-zionisme even vewerpelijk is geworden als het antisemitisme.

De zionisten zouden de anti-zionisten hiervoor dankbaar moeten zijn ....

liberalist_NL
19 oktober 2009, 13:41
Ik eis gelijke rechten voor alle bevolkingsgroepen in Israël ook op het vlak van religie en dan heb je geen joodse staat meer maar een staat waar de Joden de meerderheid vormen. Wij zijn toch ook geen exclusief katholieke staat. En liberalist kan ik al helemaal niet volgen hij beschuldigt iedereen van anti-semitisme maar zelf zit hij hier ongestoord alle moslims over dezelfde kam te scheren. Hij merkt terecht op dat de Joden geen "slecht volk" zijn omdat er enkele gekken bij zitten en dat deze overal voorkomen. Maar hij mag wel redeneren dat alle moslims slecht zijn omdat er bij hen ook wat gekken en extremisten rondlopen?

Ik heb niet gezegd dat alle moslims slecht zijn. Daar loopt je redenering mis.

liberalist_NL
19 oktober 2009, 13:43
Israël IS een apartheidsstaat... of ken je nog voorbeelden uit de geschiedenis waar er een muur rond een deel van de bevolking wordt gebouwd? ;-)

Staat er op de Jordaans-Palestijnse grens een muur? Neen. Duidelijke vorm van zelfverdediging dus.

Jaani_Dushman
19 oktober 2009, 13:54
Staat er op de Jordaans-Palestijnse grens een muur? Neen. Duidelijke vorm van zelfverdediging dus.Staat er dan op de grens tussen de zogenaamde 'Palestijnse Gebieden' (foute term, alsof de staat Israël geen Palestijns gebied zou zijn, maar dit is nu eenmaal de gangbare term...) en de staat Israël?
Neen. Er staat een grens op het grondgebied van de 'Palestijnse Gebieden'. Een krullende muur bedoeld om het Palestijnse volk op alle manieren te wurgen, en om zionistische kolonies buiten te Groene Lijn de facto tot de staat Israël te laten behoren.

liberalist_NL
19 oktober 2009, 14:02
Staat er dan op de grens tussen de zogenaamde 'Palestijnse Gebieden' (foute term, alsof de staat Israël geen Palestijns gebied zou zijn, maar dit is nu eenmaal de gangbare term...) en de staat Israël?
Neen. Er staat een grens op het grondgebied van de 'Palestijnse Gebieden'. Een krullende muur bedoeld om het Palestijnse volk op alle manieren te wurgen, en om zionistische kolonies buiten te Groene Lijn de facto tot de staat Israël te laten behoren.

Ik ben ook geen fan van de kolonies, maar die muur heeft wel een reden. Joden in de Westelijke Jordaanoever rijden bijvoorbeeld in bepanserde bussen omdat ze anders doodbekogeld worden.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1251804588351&pagename=JPost/JPArticle/ShowFull

Jaani_Dushman
19 oktober 2009, 14:05
Alsof we daar nog bewijzen voor nodig hebben... :roll:
Niets is meer afdoende bewezen.Ach zo.
Is het mogelijk om dat bewijsmateriaal even voor te leggen?
Dank bij voorbaat.

liberalist_NL
19 oktober 2009, 14:15
Ach zo.
Is het mogelijk om dat bewijsmateriaal even voor te leggen?
Dank bij voorbaat.

There is also widespread public opinion data available. In 2006, Pew released a survey — The Great Divide: How Westerners and Muslims View Each Other — showing that only small minorities in Muslim countries accepted that Arabs carried out the 9/11 attacks and revealing mass anti-Semitism across the Muslim world. In Egypt 97 percent of respondents admitted to having unfavourable attitudes to Jews. In Jordan the figure was 98 percent.

Tweede quote:

According to the Pew Global Attitudes Project released on August 14, 2005, high percentages of the populations of six Muslim-majority countries have negative views of Jews. To a questionnaire asking respondents to give their views of members of various religions along a spectrum from "very favorable" to "very unfavorable," 60% of Turks, 74% of Pakistanis, 76% of Indonesians, 88% of Moroccans, 99% of Lebanese Muslims and 100% of Jordanians checked either "somewhat unfavorable" or "very unfavorable" for Jews.[137]

Alleen al in die landen. En dit zijn zelfs de enige landen met diplomatieke betrekkingen met Israël!

Jaani_Dushman
19 oktober 2009, 14:19
Ik ben ook geen fan van de kolonies, maar die muur heeft wel een reden. Joden in de Westelijke Jordaanoever rijden bijvoorbeeld in bepanserde bussen omdat ze anders doodbekogeld worden.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1251804588351&pagename=JPost/JPArticle/ShowFullBetreft het hier joden die accepteren dat zij een woning optrekken in Palestijns gebied, die zich schikken naar de Palestijnse wetgeving, en die aanvaarden dat zij dezelfde rechten en plichten hebben als hun christelijke en islamitische landgenoten?
Of spreken we hier over mensen die menen dat overal waar hun vlag neerplanten, een uitbreiding wordt van de zionistische staat?

In het eerste geval heeft de PNA de plicht in te staan voor de veiligheid van deze mensen. In het tweede geval dient de PNA deze mensen niet anders te behandelen dan de soldaten van een binnenvallend leger.

Jaani_Dushman
19 oktober 2009, 14:24
There is also widespread public opinion data available. In 2006, Pew released a survey — The Great Divide: How Westerners and Muslims View Each Other — showing that only small minorities in Muslim countries accepted that Arabs carried out the 9/11 attacks and revealing mass anti-Semitism across the Muslim world. In Egypt 97 percent of respondents admitted to having unfavourable attitudes to Jews. In Jordan the figure was 98 percent.

Tweede quote:

According to the Pew Global Attitudes Project released on August 14, 2005, high percentages of the populations of six Muslim-majority countries have negative views of Jews. To a questionnaire asking respondents to give their views of members of various religions along a spectrum from "very favorable" to "very unfavorable," 60% of Turks, 74% of Pakistanis, 76% of Indonesians, 88% of Moroccans, 99% of Lebanese Muslims and 100% of Jordanians checked either "somewhat unfavorable" or "very unfavorable" for Jews.[137]

Alleen al in die landen. En dit zijn zelfs de enige landen met diplomatieke betrekkingen met Israël!Onderzoeken uitgevoerd door een organisatie die gefinancierd wordt door de petroleumgroep Sunoco...
Vergeef mij dus dat ik wat terughoudend sta tegenover onderzoeken over het Midden-Oosten, gefinancierd door de petro-industrie.

liberalist_NL
19 oktober 2009, 14:27
Onderzoeken uitgevoerd door een organisatie die gefinancierd wordt door de petroleumgroep Sunoco...
Vergeef mij dus dat ik wat terughoudend sta tegenover onderzoeken over het Midden-Oosten, gefinancierd door de petro-industrie.

The Pew Global Attitudes Project, one of the projects carried out by the Pew Research Center, is a series of worldwide public-opinion surveys and reports aimed at understanding worldwide attitudes on various issues. The Project is chaired by former U.S. Secretary of State Madeleine Albright and former U.S. Ambassador to the United Nations John Danforth. The project is funded by The Pew Charitable Trusts, with a supplemental grant from the William and Flora Hewlett Foundation.

liberalist_NL
19 oktober 2009, 14:27
The Pew Charitable Trusts is an independent non-profit organization and non-governmental organization, founded in 1948 with over US$5 billion in assets. Its current mission is to serve the public interest by "improving public policy, informing the public, and stimulating civic life."[1]

Niet zeuren, Jaani. De waarheid doet pijn.

Arouet
19 oktober 2009, 15:31
Met de muur zou ik nog kunnen leven als ze op de effectieve grens stond. Maar nu palmt hij grote stukken Palestijns grondgebied in dat Israël nooit meer zal willen afstaan. Dit kan dus absoluut niet en deze muur moet dan ook afgebroken worden. Als ze dan toch een veiligheidsmuur willen bouwen dan op hun eigen land en niet op dat van de Palestijnen. Het is duidelijk dat ze vooral vruchtbare landbouwgrond en ondergrondse watervoorraden annexeren. Zo maken ze de Palestijnse landbouw onmogelijk en ik denk niet dat die boeren Israël daar heel dankbaar voor zullen zijn. Sommigen zouden zelfs op het idee kunnen komen om zich te gaan verzetten tegen Israël. Als ze de muur enkel omwille van de veiligheid wilden zetten hadden ze dit veel efficiënter kunnen doen, want nu is de muur bijna dubbel zo lang als de groene lijn.

driewerf
19 oktober 2009, 15:43
Feit is dat veel moslims antisemitisch zijn, omdat 98% van de Palestijnen moslim is.

Feit is dat alle posts die beginnen met :"Feit is dat..." een drogreden bevatten.

liberalist_NL
19 oktober 2009, 15:51
Feit is dat alle posts die beginnen met :"Feit is dat..." een drogreden bevatten.

Iets is een feit of is dat niet.

globalmedia
19 oktober 2009, 15:59
Iets is een feit of is dat niet.

On 4 November 1995 Prime Minister Rabin was assassinated by Yigal Amir, a radical right-wing Orthodox Jew who opposed the signing of the Oslo Accords and believed he was saving the country from a dire fate...

liberalist_NL
19 oktober 2009, 16:05
On 4 November 1995 Prime Minister Rabin was assassinated by Yigal Amir, a radical right-wing Orthodox Jew who opposed the signing of the Oslo Accords and believed he was saving the country from a dire fate...

Uw punt?

globalmedia
19 oktober 2009, 16:08
Uw punt?

dat dit feit,a radical right-wing Orthodox Jew
hier blijkbaar boven het hoofd word gezien..

driewerf
19 oktober 2009, 16:08
Iets is een feit of is dat niet.

Dat denk je maar.

LiberaalNL
19 oktober 2009, 16:21
je kraamt weeral onzin uit. Ik deed geen uitspraken over de toekomst .

dit werd gesteld door liberaalnl :



nadien moest hij dit al afzwakken en een percent corrigeren (alleen voor de huidige situatie) tot :




Wat dus weer een typisch verdraaien van de waarheid is. Liegen zoals het een uitverkoren zionist betaamt he :oops:
Jij goochelt met definities van het woord 'Palestijn'. Er bestaat op dit moment geen land Palestina (en dat heeft ook nooit bestaan trouwens), dus bedoel ik met Palestijnen de inwoners van de gebieden die onder de Palestijnse autoriteit vallen.

LiberaalNL
19 oktober 2009, 16:46
Laat ons die zin even ontleden.
1. Veel moslims zouden antisemitisch zijn.
1.a. Aangezien sommige bronnen stellen dat er meer dan anderehalf miljard moslims zijn (20 �* 25% van de wereldbevolking), lijkt het niet ondenkbaar dat er binnen die immense groep van moslims veel mensen met foute ideeën tussen zitten. Dat is gewoon elementaire statistiek. Hoe groter je groep mensen, hoe groter ook de subgroepen zijn. Ik spreek hier over "groot" niet in verhouding met de groep, maar in absolute cijfers.
Stel dat er bijvoorbeeld 10.000 antisemitische moslims zijn, dan zijn dat er inderdaad veel, maar verhoudingsgewijs marginaal.
Bij mijn weten zijn er geen cijfers over het aantal islamitische antisemieten, maar aangezien LiberaalNL zijn zin aanvangt met "Feit is dat..." heeft hij misschien wel cijfers.
1.b. Of wil LiberaalNL stellen dat verhoudingsgewijs een groot deel van deze moslims antisemiet is? Persoonlijk geloof ik dat niet. Ongetwijfeld zal LiberaalNL dit wel duiden, aangezien hij zijn zin begint met "Feit is dat...".

2. De discussie over het aantal moslims in Palestina is natuurlijk afhankelijk van wat je Palestina noemt. LiberaalNL neemt hier louter de gebieden waar de Palestijnse Nationale Autoriteit over bevoegd is. Volgens wikipedia (niet de meest betrouwbare bron, ik weet het, maar ik maak er mij even gemakkelijk vanaf) is 98% van de bevolking van dit gebied islamitisch en 2% christelijk (net zoals de staat Israël die eveneens 2% christenen telt). Deze cijfers rekenen ten eerste al niet de joodse kolonies en de andere gebieden binnen de "groene lijn" die buiten de controle van de PNA vallen mee. Maar ten tweede laat dit geheel de staat Israël buiten beschouwing, die toch ook een integraal deel van Palestina is. Zodoende komt men op een totaal andere verhouding. Iets meer dan 48% van Palestina is joods. Bijna 47% van Palestina is islamitisch. 2% is christen en 1% is druus.

3. Dit brengt ons bij het belangrijkste deel van de zin: het woordje "omdat". Het antisemitisme van "veel" moslims zou een gevolg zijn van het aantal moslims is Palestina. Dat het Palestijns conflict graag misbruikt door naburige regimes is me genoeg bekend. Maar dat belet regimes zoals Egypte en Jordanië niet om in realiteit een anti-Palestijns discours te varen. Het Palestijns nationalisme kent immers een lange traditie van democratie, socialisme en progressieve ideeën. Veel naburige regimes beschouwen die idealen van het Palestijns nationalisme daarom als een veel grotere bedreiging voor hun macht, dan de staat Israël.
In de kleine oliestaatjes aan de Perzische Golf beschouwt men de Palestijnen als louter goed genoeg om te dienen als goedkope werkkrachten.
Het zou daarom bijzonder iterssant zijn indien LiberaalNL die "omdat" eens nader zou toelichten.

1) Het overgrote deel van de Palestijnen is moslim. Onder de moslims bevinden zich antisemieten. Doordat de Palestijnen over het algemeen moslims zijn, zijn sommige moslims antisemieten. Liberalist heeft al cijfers genoemd.
2) Israel is sinds 1948 een staat en een staat Palestina heeft nooit bestaan. Met je laatste gedeelte ben ik het dus oneens. In mijn vorige post heb ik al aangegeven welke definitie ik hanteer.
3) Ik ben dat op meerdere gebieden met je oneens.
1) De Arabische buurlanden zijn drie keer een oorlog gestart tegen Israel omwille van het Israelisch-Palestijns conflict. Juist de vijandigheid van de Islamitische buurlanden jegens Israel speelt een zeer belangrijke rol in het conflict. De Palestijnen hebben immers elke oorlog met luid gejuich ontvangen en daardoor willen een aantal Israelische politici niets toegeven aan hen.
2) De realiteit van het Palestijns-nationalisme is het plegen van aanslagen en raketten afvuren op onschuldige burgers. Samen met de houding van een aantal Israelische politici vormt dat een fundamenteel probleem in de routekaart naar vrede.

Jaani_Dushman
19 oktober 2009, 20:18
1) Het overgrote deel van de Palestijnen is moslim. Onder de moslims bevinden zich antisemieten. Doordat de Palestijnen over het algemeen moslims zijn, zijn sommige moslims antisemieten. Liberalist heeft al cijfers genoemd.1. "Het overgrote deel van de Palestijnen is moslim."
Dat is uiteraard afhankelijk van wie je Palestijn noemt.
Als je alle huidige inwoners van Palestina in beschouwing neemt, dan blijkt het quasi fifty-fifty verdeeld te zijn (48% joden, 47% moslims).
Als je de definitie dan de PLO hanteert, die enkel de autochtone joden als Palestijn beschouwt, zit je al met een andere verhouding.
Zelfs al reken je de inwoners van de staat Israël niet mee, dan is het nog afhankelijk of je de joodse kolonisten op de Westelijke Jordaanoever al dan niet meerekent.
Maar dit lijkt mij niet de kern van de zaak.
2. "Onder de moslims bevinden zich antisemieten."
Dat er zich onder deze moslims antisemieten bevinden, wil ik gerust aannemen. Net zoals er christelijke, niet-gelovige,... antisemieten bestaan.
Overigens is de term "antisemitisme" in deze bijzonder ongepast, omdat ook Palestijnen semieten zijn.
3. "Doordat de Palestijnen over het algemeen moslims zijn, zijn sommige moslims antisemieten."
Maar die laatste zin zou ik graag iets meer verklaard zien. Is het antisemitisme van sommige moslims louter een gevolg van hun moslimzijn? Of is het een gevolg van deels een oprechte afschuw tegenover het beleid van de zionistische staat en een solidariteit met hun 'moslim-broeders', en deels een gerecupereerd propagandamiddel van naburige regimes die ik altijd op de korrel heb genomen?
4. "Liberalist heeft al cijfers genoemd."
Als u wil au sérieux genomen worden, dan zou ik mij niet al teveel baseren op Liberalist. Zeker niet wanneer de man een door de petro-industrië gesponsorde denktank, gekend voor zijn conservatieve stempel, probeert te verslijten voor een "neutrale bron".

2) Israel is sinds 1948 een staat en een staat Palestina heeft nooit bestaan. Met je laatste gedeelte ben ik het dus oneens. In mijn vorige post heb ik al aangegeven welke definitie ik hanteer.Het Palestina waar het Palestijns nationalisme naar streeft, heeft inderdaad nooit als soevereine staat bestaan. Wel een tijd als Brits mandaatgebied (tussen de onafhankelijkheid van Transjordanië, en de zionistische machtsgreep).
Vlaanderen, maar ook een Vlaams-Nederlandse unie hebben ook nooit bestaan met de grenzen die we vandaag kennen. Dat belet mij echter niet ook naar een Vlaamse onafhankelijkheid en een nauwe samenwerking met onze noorderburen te streven.

3) Ik ben dat op meerdere gebieden met je oneens.
1) De Arabische buurlanden zijn drie keer een oorlog gestart tegen Israel omwille van het Israelisch-Palestijns conflict. Juist de vijandigheid van de Islamitische buurlanden jegens Israel speelt een zeer belangrijke rol in het conflict. De Palestijnen hebben immers elke oorlog met luid gejuich ontvangen en daardoor willen een aantal Israelische politici niets toegeven aan hen.De Arabische buurlanden hadden veelal niet de meest kosjere motieven. Gaande van recuperatie van het Palestijnse leed om binnenlands de positie van hun regime te verstevigen, tot botte annexatie van Palestijns gebied. Sommige van deze regimes gingen zelfs over tot een regelrecht bloedbad tegen de Palestijnen (zoals Zwarte September). Het is dus niet louter Israël die een genocide uitvoert tegen de Palestijnen, maar ook regimes zoals dat van Jordanië hebben zich er schuldig aan gemaakt.
Deze Israëlisch-Arabische ooorlogen geven de staat Israël nog altijd geen bestaansrecht. Palestina is altijd een land van religieus samenleven geweest. Het feit dat wij, Europeanen, ons als beesten gedragen hebben tegen de joden, geeft de zionisten niet het recht om een deportatie van 800.000 autochtone inwoners te organiseren, en een staat te stichten voor en door één religieuze groep. Hoe graag je de aandacht ook afleidt richting de naburige regimes: de staat Israël heeft geen reden van bestaan.

2) De realiteit van het Palestijns-nationalisme is het plegen van aanslagen en raketten afvuren op onschuldige burgers. Samen met de houding van een aantal Israelische politici vormt dat een fundamenteel probleem in de routekaart naar vrede.Ik kan je alleen aanraden om de geschiedenis van Sderot, Ashdod en Ashkelon een beetje beter te bestuderen. Dit zijn geen rustieke joodse dorpjes, maar (nieuwe) zionistische kolonies, gebouwd op de ruïnes van Arabische dorpen. De inwoners werden deels vermoord en voor het overige deel gedeporteerd naar Gaza. Het is geen toeval dat de Gazastrook een dermate hoge bevolingsdichtheid kent. Het grootste deel van de bevolking van Gaza zijn gedeporteerde Palestijnen. Hen hoef je niet te vertellen dat de kolonisten die wonen op de ruïnes van de huizen van hun famlie zomaar onschuldige burgers zijn. Laat staan dat de joodse kolonisten op de Westelijke Jordaanoever zomaar onschuldige burgers zijn. Om deze kolonisten zogezegd te beschermen, heeft Israël een muur gebouwd en een militaire macht ontplooid, die de hele Palestijnse samenleving moet wurgen. Deze muur, de checkpoints, de omgeploegde boomgaarden, de platgewalste huizen,... Dit heeft niets met veiligheid te maken, maar enkel met een doelbewuste strategie om de Palestijnse samenleving economisch, cultureel en politiek te wurgen.

Francientje
20 oktober 2009, 06:39
1. "Het overgrote deel van de Palestijnen is moslim."
Dat is uiteraard afhankelijk van wie je Palestijn noemt.
Als je alle huidige inwoners van Palestina in beschouwing neemt, dan blijkt het quasi fifty-fifty verdeeld te zijn (48% joden, 47% moslims).
Als je de definitie dan de PLO hanteert, die enkel de autochtone joden als Palestijn beschouwt, zit je al met een andere verhouding.
Zelfs al reken je de inwoners van de staat Israël niet mee, dan is het nog afhankelijk of je de joodse kolonisten op de Westelijke Jordaanoever al dan niet meerekent.
Maar dit lijkt mij niet de kern van de zaak.
2. "Onder de moslims bevinden zich antisemieten."
Dat er zich onder deze moslims antisemieten bevinden, wil ik gerust aannemen. Net zoals er christelijke, niet-gelovige,... antisemieten bestaan.
Overigens is de term "antisemitisme" in deze bijzonder ongepast, omdat ook Palestijnen semieten zijn.
3. "Doordat de Palestijnen over het algemeen moslims zijn, zijn sommige moslims antisemieten."
Maar die laatste zin zou ik graag iets meer verklaard zien. Is het antisemitisme van sommige moslims louter een gevolg van hun moslimzijn? Of is het een gevolg van deels een oprechte afschuw tegenover het beleid van de zionistische staat en een solidariteit met hun 'moslim-broeders', en deels een gerecupereerd propagandamiddel van naburige regimes die ik altijd op de korrel heb genomen?
4. "Liberalist heeft al cijfers genoemd."
Als u wil au sérieux genomen worden, dan zou ik mij niet al teveel baseren op Liberalist. Zeker niet wanneer de man een door de petro-industrië gesponsorde denktank, gekend voor zijn conservatieve stempel, probeert te verslijten voor een "neutrale bron".

Het Palestina waar het Palestijns nationalisme naar streeft, heeft inderdaad nooit als soevereine staat bestaan. Wel een tijd als Brits mandaatgebied (tussen de onafhankelijkheid van Transjordanië, en de zionistische machtsgreep).
Vlaanderen, maar ook een Vlaams-Nederlandse unie hebben ook nooit bestaan met de grenzen die we vandaag kennen. Dat belet mij echter niet ook naar een Vlaamse onafhankelijkheid en een nauwe samenwerking met onze noorderburen te streven.

De Arabische buurlanden hadden veelal niet de meest kosjere motieven. Gaande van recuperatie van het Palestijnse leed om binnenlands de positie van hun regime te verstevigen, tot botte annexatie van Palestijns gebied. Sommige van deze regimes gingen zelfs over tot een regelrecht bloedbad tegen de Palestijnen (zoals Zwarte September). Het is dus niet louter Israël die een genocide uitvoert tegen de Palestijnen, maar ook regimes zoals dat van Jordanië hebben zich er schuldig aan gemaakt.
Deze Israëlisch-Arabische ooorlogen geven de staat Israël nog altijd geen bestaansrecht. Palestina is altijd een land van religieus samenleven geweest. Het feit dat wij, Europeanen, ons als beesten gedragen hebben tegen de joden, geeft de zionisten niet het recht om een deportatie van 800.000 autochtone inwoners te organiseren, en een staat te stichten voor en door één religieuze groep. Hoe graag je de aandacht ook afleidt richting de naburige regimes: de staat Israël heeft geen reden van bestaan.

Ik kan je alleen aanraden om de geschiedenis van Sderot, Ashdod en Ashkelon een beetje beter te bestuderen. Dit zijn geen rustieke joodse dorpjes, maar (nieuwe) zionistische kolonies, gebouwd op de ruïnes van Arabische dorpen. De inwoners werden deels vermoord en voor het overige deel gedeporteerd naar Gaza. Het is geen toeval dat de Gazastrook een dermate hoge bevolingsdichtheid kent. Het grootste deel van de bevolking van Gaza zijn gedeporteerde Palestijnen. Hen hoef je niet te vertellen dat de kolonisten die wonen op de ruïnes van de huizen van hun famlie zomaar onschuldige burgers zijn. Laat staan dat de joodse kolonisten op de Westelijke Jordaanoever zomaar onschuldige burgers zijn. Om deze kolonisten zogezegd te beschermen, heeft Israël een muur gebouwd en een militaire macht ontplooid, die de hele Palestijnse samenleving moet wurgen. Deze muur, de checkpoints, de omgeploegde boomgaarden, de platgewalste huizen,... Dit heeft niets met veiligheid te maken, maar enkel met een doelbewuste strategie om de Palestijnse samenleving economisch, cultureel en politiek te wurgen.

Voor het geval dat dit nog niet tot je doorgedrongen is: Israel bestaat. Punt.
En werd dus erkend door de VN. Voor mijn part kun je ook het bestaansrecht
van gelijk welke staat ontkennen. Je maakt je daar alleen belachelijk door.
Ook hoor je je een beetje beter te informeren over die vredige samenleving
van Arabieren, Christenen en Joden in dat gebied voordat Israel herboren
werd. Joden werden gewoon als honden beschouwd.
Ashdot en Ashkelon werden in 1948 ingenomen door het Egyptische leger
én ontzet door de Israelische strijdmachten. Hun Arabische bewoners
vertrokken samen met de Egyptische strijdmachten en kwamen in Gaza
terecht. Ze werden dus niet deels vermoord.
Onnodig eraan toe te voegen dat geen haar op hoofd gekrenkt zou zijn als
Egypte zich bij de Uno resolutie had gehouden inplaats van aan te vallen
en als ze daar niet zo lustig aan mee hadden gewerkt.
De mensen die zich in die steden/ toen nog dorpen vestigden waren Joden
die uit moslimlanden werden verjaagd.

roodhaar
20 oktober 2009, 10:40
Voor het geval dat dit nog niet tot je doorgedrongen is: Israel bestaat. Punt.
En werd dus erkend door de VN. Voor mijn part kun je ook het bestaansrecht
van gelijk welke staat ontkennen. Je maakt je daar alleen belachelijk door..


zoals jullie de kolonisatie, landdiefstal , verdrijven en slachtpartijen jegens de Palestijnen door jullie zionistische volksgenoten ontkennen dus.


Ook hoor je je een beetje beter te informeren over die vredige samenleving
van Arabieren, Christenen en Joden in dat gebied voordat Israel herboren
werd.

Onzin , jullie leugens maken geen indruk meer. wen er maar aan .

When I was in Hebron in 1929, there occurred the tragic massacre of over twenty yeshiva students, great scholars, plus another forty members of the Jewish community. I would like to describe the error that has circulated in Jewish communities – a horrible error, that accuses the Arabs in Hebron of being murderers who attacked the Jews simply because the Arabs were “bad people.” In order to correct the record, this error must be corrected. The Arabs were very friendly people, and the Jewish People in Hebron lived together with them and had very friendly relations with them. They worked with Jews, and everybody got along just fine.

To take just one example, I used to have the habit of walking a mile or two out of town all by myself to visit a tree that was believed to be the tree where our patriarch Abraham met the three angels, as described in Genesis. I especially enjoyed visiting the tree in the summertime. Along the way I would talk to the Arabs, though it was mostly using our hands because I didn’t speak any Arabic. Interestingly enough, no one in the yeshiva ever told me it was dangerous to go by myself among the Arabs. We just lived with them, and got along very well.
I have also seen a letter from the Grand Rabbi of the Gerrer Hassidim of those days, Rabbi Avraham Mordechai Alter of Poland, regarding his trip to the Holy Land during the days when people were talking about emigrating to Palestine. He wanted to find out what kind of people the Palestinians were, in order to be able to advise people whether to move there or not. He wrote in his letter that the Arabs were a very friendly and fine people.
Therefore it’s necessary to set the record straight about the accusations that the Palestinians were terrible killers who liked attacking Jews. This was never the situation at all!

Today’s wicked Zionists are just like their predecessors, who were responsible for causing terrible suffering in Palestine with their wars with the Arabs, may G-d have mercy. At that time in 1929, the Zionists had a slogan arguing that the Western Wall in Jerusalem was a Jewish “national symbol.” Of course, the Arabs disagreed with this idea, considering that they had control of the location for over 1,100 years. However, the Zionist mobs were yelling that “The Wall is ours!” It’s hard to understand why they felt that way considering they have no connection to the Jewish holy places whatsoever. An argument erupted in the Jewish newspapers about establishing a permanent prayer area for Jews at the Wall. This provoked the Arabs, and the rabbi of Jerusalem at the time, Rabbi Yosef Chaim Zonnenfeld begged them to stop and to be appreciative to the Arabs for allowing Jews to pray at the Wall for so many centuries undisturbed. However, the Zionists wanted a permanent setup under their control.
The Zionists refused to heed the calls of Rabbi Zonnenfeld, and they called a large meeting of Jews in Jerusalem – supposedly some 10,000 people showed up. One of the speakers was their “chief Rabbi” (Avraham Isaac Kook), who proclaimed, “Hear O Israel, the Wall is our Wall, the Wall is One” (which is a ridiculous pun on the blessing, “Hear O Israel, the Lord our G-d, the Lord is One”). This began the conflict at the time between the Zionists and the Arabs.

bron : nkusa

Basy Lys
20 oktober 2009, 12:35
Het ontstaan van de staat Israël is een gevolg van het uiteenvallen van het mohammedaanse rijk in de vorm van de Ottomaanse staat, met als uiteindelijke resultaat (vergeef me als ik een of ander staatje over het hoofd zie, het gaat niet veel aan de statistiek veranderen):
Het uiteindelijke resultaat is dat het Ottomaanse territorium verdeeld werd als volgt:

Egypte: 1.001.450 km2 = 14,78%
Irak: 437.072 km2 = 6,45%
Jordanië: 92.300 km2 = 1,36%
Libanon: 10.400 km2 = 0,15%
Libië: 1.759.540 km2 = 25,97%
Saoedi Arabië: 1.960.582 km2 = 28,93%
Syrië: 185.180 km2 = 2,73%
Turkije: 780.580 km2 = 11,52%
Yemen: 527.970 km2 = 7,79%

Subtotaal 6.755.074 km2 = 99,69%

En dan was er nog een godvergeten lapje grond dat ooit aan de joden was toegewezen:

Israel: 20.770 km2 = 0,31%

driewerf
20 oktober 2009, 13:12
Voor het geval dat dit nog niet tot je doorgedrongen is: Israel bestaat. Punt.
En werd dus erkend door de VN. Voor mijn part kun je ook het bestaansrecht
van gelijk welke staat ontkennen. Je maakt je daar alleen belachelijk door.
Jaani Dushman weet dat Israel bestaat. maak je daar maar niet druk over. Maar tussen bestaan en bestaansrecht is er een groot verschil. Jaani ontkent by the way ook het bestaanrecht van bijvoorbeeld Belgie.

Ashdot en Ashkelon werden in 1948 ingenomen door het Egyptische leger
én ontzet door de Israelische strijdmachten. Hun Arabische bewoners
vertrokken samen met de Egyptische strijdmachten en kwamen in Gaza
terecht. Ze werden dus niet deels vermoord.
Dit is een manifeste leugen.

Over Askalon:
The government decided that the Arabs should be expelled, but their consent should be obtained first, which the government might have conceded because of growing international pressure.[13] A carrot-and-stick campaign was carried out. Positive inducements included favorable currency exchange, and negative inducements included "black propaganda" and harassment such as night-time raids.[13] On 17 August 1950, the town's inhabitants were served with an expulsion order.


Over Sderot (voorheen Najd)
According to Benny Morris, the villagers of Najd were "driven out" by soldiers from the Negev Brigade on 12-13 May, during the 1948 Arab–Israeli War.[11]

Onnodig eraan toe te voegen dat geen haar op hoofd gekrenkt zou zijn als
Egypte zich bij de Uno resolutie had gehouden inplaats van aan te vallen
en als ze daar niet zo lustig aan mee hadden gewerkt.
Wederom een leugen.
De Israeli's hadden anders geen Egyptische inval nodig om de slachting van Deir Yassin uit te voeren.

Antoon
20 oktober 2009, 16:40
Het ontstaan van de staat Israël is een gevolg van het uiteenvallen van het mohammedaanse rijk in de vorm van de Ottomaanse staat, met als uiteindelijke resultaat (vergeef me als ik een of ander staatje over het hoofd zie, het gaat niet veel aan de statistiek veranderen):
Het uiteindelijke resultaat is dat het Ottomaanse territorium verdeeld werd als volgt:

Egypte: 1.001.450 km2 = 14,78%
Irak: 437.072 km2 = 6,45%
Jordanië: 92.300 km2 = 1,36%
Libanon: 10.400 km2 = 0,15%
Libië: 1.759.540 km2 = 25,97%
Saoedi Arabië: 1.960.582 km2 = 28,93%
Syrië: 185.180 km2 = 2,73%
Turkije: 780.580 km2 = 11,52%
Yemen: 527.970 km2 = 7,79%

Subtotaal 6.755.074 km2 = 99,69%

En dan was er nog een godvergeten lapje grond dat ooit aan de joden was toegewezen:

Israel: 20.770 km2 = 0,31%

Tja...

Arouet
20 oktober 2009, 17:10
Stel dat je de grootte van Vlaanderen op de wereldkaart bekijkt kan je het dus ook niemand kwalijk nemen als wij moeten ophoepelen voor een ander volk. Want het is toch maar een procentueel klein deel en dus niet erg.

Basy Lys
20 oktober 2009, 18:34
Migratie van volkeren of volksgroepen is iets van alle tijden.

De VS hebben vooral sinds het midden van de negentiende eeuw tot op vandaag miljoenen mensen van alle uithoeken van de wereld opgevangen.

In 1923 bereikten Griekenland en Turkije een akkoord dat leidde tot de migratie van 2 miljoen Grieken en 800.000 Turken.

In 1945 zijn 3 miljoen Duitsers van Centraal-Europa moeten verhuizen.

Na de ineenstorting van de Franse bezittingen in Noord-Afrika heeft het moederland 1,5 miljoen mensen geaccepteerd.

Meer dan 12 miljoen mensen verhuisden bij de afsplitsing van Pakistan van India.

Israël heeft 600.000 berooide vluchtelingen uit islamitische landen opgevangen.

Al die mensen zijn intussen geïntegreerd, ook die vluchtelingen die in Israël verwelkomd werden. Er bestaan geen vluchtelingenkampen voor Turkse Grieken in Griekenland, Griekse Turken in Turkije, Poolse of Tchechische Duitsers in Duitsland, Indische moslims in Pakistan, of “arabische” joden in Israël.

Alleen in Palestina blijft een probleem met de 500.000 vluchtelingen van 1948 en hun afstammelingen.

Jaani_Dushman
20 oktober 2009, 18:59
Israël heeft 600.000 berooide vluchtelingen uit islamitische landen opgevangen.http://www.haaretz.com/hasen/spages/881714.html

Basy Lys
20 oktober 2009, 19:38
Nadat zij hun eerste aanval op Israël hadden verloren, organiseerden de mohammedaanse staten de vervolging en de uitwijzing van de joden in "hun" territorium. Die joden moesten hun land verlaten zonder dat zij enige bezitting konden meenemen naar hun nieuwe vaderland, waar zij in tentenkampen werden opgevangen.

De pas opgerichte staat Israël heeft onder meer opgevangen:
129.539 uit Irak
37.395 uit Egypte
50.619 uit Yemen en Aden,
8.523 uit Syrië
4.032 uit Libanon
35.802 uit Lybië
52.118 uit Tunesië
24.067 uit Algerije
266.304 uit Marocco
Totaal: 608.399

Naar schatting zijn daarenboven ca 300.000 joden uit de mohammedaanse gebieden naar andere landen gevlucht, overwegend naar Europa en de VS.

Israël heeft dus meer dan 600.000 inwoners uit de mohammedaanse landen opgenomen in een door de islamitische landen opgelegde ruil voor 540.000 Palestijnse vluchtelingen.

Jaani_Dushman
20 oktober 2009, 19:58
Toch wel vreemd. Ondanks dat de Israëlische overheid 10.000 dollar per gemigreerde jood aanbiedt, weigeren de Iraanse joden te verhuizen naar Israël.
Bron Haaretz in post nr. 210.

driewerf
20 oktober 2009, 21:45
Toch wel vreemd. Ondanks dat de Israëlische overheid 10.000 dollar per gemigreerde jood aanbiedt, weigeren de Iraanse joden te verhuizen naar Israël.
Bron Haaretz in post nr. 210.

Interessante reacties:
Title: Expelled from Arab lands
Name: Michael H.
City: Fairfax State:
This is exactly what has happened throughout history. Jews insist Jews living in muslim lands leave. They might go further than just offer cash to bully them to leave. Later Then the entire thing is depicted as "they were expelled", and of course lawsuits will follow in a decade or two.

Hertog van Gelre
20 oktober 2009, 22:18
Toch wel vreemd. Ondanks dat de Israëlische overheid 10.000 dollar per gemigreerde jood aanbiedt, weigeren de Iraanse joden te verhuizen naar Israël.
Bron Haaretz in post nr. 210.
Iran's Jewish community has decreased from 80,000 before the Islamic revolution, to about 20,000 today.

liberalist_NL
20 oktober 2009, 22:23
Als linkse naïeveling kun je niet anders dan levensgrote konkels maken.

Jaani_Dushman
20 oktober 2009, 23:49
Iran's Jewish community has decreased from 80,000 before the Islamic revolution, to about 20,000 today.Waarom wil de staat Israël 10.000 dolar per geëmigreerde Iraanse jood betalen? Ik vind zoiets vreemd.

liberalist_NL
21 oktober 2009, 07:32
Waarom wil de staat Israël 10.000 dolar per geëmigreerde Iraanse jood betalen? Ik vind zoiets vreemd.Omdat quasi iedereen die Israël binnenkomt from scratch begint.

Francientje
21 oktober 2009, 07:53
Jaani Dushman weet dat Israel bestaat. maak je daar maar niet druk over. Maar tussen bestaan en bestaansrecht is er een groot verschil. Jaani ontkent by the way ook het bestaanrecht van bijvoorbeeld Belgie.


Dit is een manifeste leugen.

Over Askalon:



Over Sderot (voorheen Najd)


Ik herhaal dat het Egyptische leger voorposten had in Ashdod en Ashkelon,
dat die twee steden ingenomen waren door het Egyptische leger. Dat een
leugen noemen is ergens gewoon negationnisme.
Wederom een leugen.
De Israeli's hadden anders geen Egyptische inval nodig om de slachting van Deir Yassin uit te voeren.

Het ambetante met Deir Yassin is dat er zeker tien verschillende versies
bestaan over wat er daar gebeurde.

driewerf
21 oktober 2009, 10:03
Het ambetante met Deir Yassin is dat er zeker tien verschillende versies
bestaan over wat er daar gebeurde.

De waarheid en de negen Israelische Leugens.

Antoon
21 oktober 2009, 10:09
Waarom wil de staat Israël 10.000 dolar per geëmigreerde Iraanse jood betalen? Ik vind zoiets vreemd.

Om hun volk uit bedreigende gebieden op te vangen.

Erg dat wij Vlamingen zoiets vreemd vinden.

liberalist_NL
21 oktober 2009, 10:33
Om hun volk uit bedreigende gebieden op te vangen.

Erg dat wij Vlamingen zoiets vreemd vinden.

Links = vanuit Koude oorlog pro-Sovjet = pro-Palestijns.

Meer moet je daar niet achter zoeken. De rationaliteit is zoek.

Hertog van Gelre
21 oktober 2009, 10:49
De waarheid en de negen Israelische Leugens. Neen, zo simpel is het niet. Verschillende (van gematigd tot sterk pro-Palestijnse) correspondenten melden dat er weliswaar aan beide zijden wordt gelogen maar dat voornamelijk Palestijnen/Arabieren voortdurend liegen over alles, en dat het een paar jaar duurt voordat je dat doorhebt.

roodhaar
21 oktober 2009, 13:37
De waarheid en de negen Israelische Leugens.

als je dat maar weet. Zionisten moeten nu eenmaal wel liegen, ze hebben immers geen andere keuze. hun walgelijke misdaden en landdiefstal toegeven is idd een beschamend iets. Gelukkig dat ook meer joden zich van dat misdadig zionistische gespuis en hun oorlogszaaiende terreurstaat Israel afzetten. Finkelstein blijft hét voorbeeld.

roodhaar
21 oktober 2009, 13:43
en kijk eens aan ....


Topwetenschapper speelt staatsgeheimen door


Een Amerikaanse topwetenschapper die als adviseur voor oud-president George Bush senior in het Witte Huis werkte, is opgepakt voor het doorspelen van staatsgeheimen. Hij wilde de informatie doorspelen aan iemand waarvan hij dacht dat die voor de Israëlische geheime dienst werkte

....Later werkte hij voor het Amerikaanse ministerie van Defensie en voor ruimtevaartorganisatie Nasa.





bron : http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetenschap/248761/Topwetenschapper-speelt-staatsgeheimen-door.htm?rss=true


Gebeurde vroeger aan de lopende band, wordt nu evenwel wél aangeklaagd.
zionisten : het blijven bedriegers en leugenaars ! :oops:

liberalist_NL
21 oktober 2009, 13:49
en kijk eens aan ....


Topwetenschapper speelt staatsgeheimen door




bron : http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetenschap/248761/Topwetenschapper-speelt-staatsgeheimen-door.htm?rss=true


Gebeurde vroeger aan de lopende band, wordt nu evenwel wél aangeklaagd.
zionisten : het blijven bedriegers en leugenaars ! :oops:
uhm... dit bericht is nogal off-topic en bewijst helemaal niets. Dat er voor Israël gespioneerd wordt is toch helemaal geen nieuws?

roodhaar
21 oktober 2009, 13:52
uhm... dit bericht is nogal off-topic en bewijst helemaal niets. Dat er voor Israël gespioneerd wordt is toch helemaal geen nieuws?


Goed dat je dat zegt.

roodhaar
21 oktober 2009, 13:56
Deze is natuurlijk spot on !

bron : New York Times | September 20, 2009
The Gaza Report’s Wasted Opportunity
By DAVID LANDAU | OP-ED CONTRIBUTOR

JERUSALEM -- Israel intentionally went after civilians in Gaza — and wrapped its intention in lies. That chilling — and misguided — accusation is the key conclusion of the United Nations investigation, led by Richard Goldstone, into the three-week war last winter. “While the Israeli government has sought to portray its operations as essentially a response to rocket attacks in the exercises of its right to self-defense,” the report said, “the mission considers the plan to have been directed, at least in part, at a different target: the people of Gaza as a whole.[/B]”


en dan natuurlijk ;-), ja hoor !
The report has produced a storm of outraged rejection in Israel.
Politicians fulminate about double standards and anti-Semitism. Judge [B]Goldstone, an eminent South African jurist and a Jew, is widely excoriated as an enemy of his people.

:lol:

Johan Bollen
21 oktober 2009, 14:33
Deze is natuurlijk spot on !Goldstone heeft het onderzoek alleen willen doen als ook de misdaden van Hamas zouden onderzocht worden. Het is spijtig dat de VS en Israël een evenwichtig rapport als het Goldstone rapport niet willen zien voor wat het is...de waarheid en niets dan de waarheid.

Antoon
21 oktober 2009, 14:53
Neen, zo simpel is het niet. Verschillende (van gematigd tot sterk pro-Palestijnse) correspondenten melden dat er weliswaar aan beide zijden wordt gelogen maar dat voornamelijk Palestijnen/Arabieren voortdurend liegen over alles, en dat het een paar jaar duurt voordat je dat doorhebt.

Dat is de realiteit.

roodhaar
21 oktober 2009, 14:58
Dat is de realiteit.

uitverkoren zionisten fabriceren hun eigen realiteit, net de kern van hun walgelijke misdaden en slachtpartijen jegens het Palestijnse volk.

Goed dat dit rapport van een jood komt, trouwens ! 8-)

Arouet
21 oktober 2009, 15:17
Ik snap niet dat je links moet zijn om de Palestijnen te steunen. Ik ben niet links en toch veroordeel ik de daden van Israël (ook die van Hamas). Wat ik niet snap is hoe een atheïst voor een staat kan zijn die gesticht is op religieuze gronden.

liberalist_NL
21 oktober 2009, 15:21
Ik snap niet dat je links moet zijn om de Palestijnen te steunen. Ik ben niet links en toch veroordeel ik de daden van Israël (ook die van Hamas). Wat ik niet snap is hoe een atheïst voor een staat kan zijn die gesticht is op religieuze gronden.

De Palestijnen van nu en de Arabische landen eromheen willen ook alleen maar Palestina (een land twee keer zo klein als Nederland) om de Dar-al-Islam weer compleet te hebben. Dan verkies ik toch het seculiere Israël.

Jaani_Dushman
21 oktober 2009, 16:40
Ik snap niet dat je links moet zijn om de Palestijnen te steunen.Een minimum aan moreel besef en de moed om je te verdiepen in deze kwestie, is al voldoende.

Hertog van Gelre
21 oktober 2009, 16:45
Goldstone heeft het onderzoek alleen willen doen als ook de misdaden van Hamas zouden onderzocht worden. Het is spijtig dat de VS en Israël een evenwichtig rapport als het Goldstone rapport niet willen zien voor wat het is...de waarheid en niets dan de waarheid.
Het gaat hen niet om het rapport maar wat er mee gebeurt in de VN. Israël vertrouwt de VN niet. Van hun kant gezien is dat niet zo vreemd.

Hertog van Gelre
21 oktober 2009, 16:48
Ik snap niet dat je links moet zijn om de Palestijnen te steunen. Ik ben niet links en toch veroordeel ik de daden van Israël (ook die van Hamas). Wat ik niet snap is hoe een atheïst voor een staat kan zijn die gesticht is op religieuze gronden. De staat is niet gesticht op religieuze gronden maar op seculiere/socialistische.

Hoe een atheïst voor zo'n staat kan zijn is simpel te verklaren maar daarvoor moet je je verplaatsen in de tijd. Het is (bijna) dezelfde reden waardoor je voor een Ierse of Schotse staat kunt zijn.

Jaani_Dushman
21 oktober 2009, 17:04
Het gaat hen niet om het rapport maar wat er mee gebeurt in de VN. Israël vertrouwt de VN niet. Van hun kant gezien is dat niet zo vreemd.Vind je dat?
Er zijn bij mijn weten nooit VN-embargo's tegen Israël ingesteld. De VN heeft bij mijn weten nooit VN-troepen ingezet tegen Israël. Geen enkele zionistische oorlogsmisdadiger is bij mijn weten voor het VN-tribunaal in Den Haag gekomen. Vind jij dat normaal?
Men vindt het normaal dat er VN-sancties komen tegen Iran die "verdacht" wordt van de aanmaak van kernwapens. Maar de kernmacht Israël wordt ongemoeid gelaten. Karadzic moet zijn beestigheden komen verantwoorden in Den Haag, terwijl mensen als Olmert, Livni,... vrij de wereld kunnen rondreizen.
En dan vindt u het normaal dat Israël zich nog steeds gedraagd als onschuldig slachtoffertje van de VN?

Jaani_Dushman
21 oktober 2009, 17:08
De staat is niet gesticht op religieuze gronden maar op seculiere/socialistische.

Hoe een atheïst voor zo'n staat kan zijn is simpel te verklaren maar daarvoor moet je je verplaatsen in de tijd. Het is (bijna) dezelfde reden waardoor je voor een Ierse of Schotse staat kunt zijn.Indien de Schotten zouden beslissen om in hartje Engeland een presbyteriaanse staat op te richten, en alle anglicanen te verjagen, zou je vergelijking steek houden.

Johan Bollen
21 oktober 2009, 17:09
Het gaat hen niet om het rapport maar wat er mee gebeurt in de VN. Israël vertrouwt de VN niet. Van hun kant gezien is dat niet zo vreemd.Israël zou de VN dankbaar moeten zijn. Een vrijgeleide om misdaden te plegen is voor niemand goed, ook niet voor Israël.

Wat zegt goldstone in een interview op 16 september 2009:

The mission concluded that actions amounting to war crimes, and possibly in some respects crimes against humanity, were committed by the Israel Defense Force

Israël heeft de missie van Goldstone vanaf het begin verworpen. Ze weigerden toegang te verlenen aan Goldstone tot Israël en Gaza, zodat die een alternatieve route via Egypte moest zoeken.

Israël heeft het rapport vanaf het begin van de hand gedaan als 'pre-written' en 'biased'.

Johan Bollen
21 oktober 2009, 17:35
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1118022.html
Is the world hard on Israel? Perhaps. But Israel also enjoys endless preferential treatment. The world acts differently toward us, turns a blind eye to Dimona and is silent about the occupation, and now it no longer wants to keep silent about Gaza. Why? Because this time we went too far. That is not only the world's right, it is its duty.

In dat zelfde artikel uit Israël wordt Goldstone een 'zionist' genoemd. (Net nu ik dacht dat ik het een beetje begon te snappen wat dat woord eigenlijk betekent.) En toch lijkt me het artikel geschreven door iemand die minder extremistisch is dan sommigen op dit forum die deze misdaad in Gaza zelfs pogen goed te praten door over Palestijnse raketten te beginnen spreken en over dat anderen het ook doen en dergelijke zaken die van het feit zelf afleiden. Goed dat ook sommige Israëliers inzien dat wat het IDF in Gaza deed een misdaad is. De vraag is of de misdaad ongestraft zal blijven. Als de wereld spreekt over oorlogsmidaden, wat kunnen we dan verwachten van het tribunaal in Den Haag? Hopelijk geen dubbele moraal. (Abbas stak op dat gebied Israël een handje toe.)

Geert C
21 oktober 2009, 17:43
Het gaat hen niet om het rapport maar wat er mee gebeurt in de VN. Israël vertrouwt de VN niet. Van hun kant gezien is dat niet zo vreemd.
Israël heeft weinig te vrezen met de VS in de Veiligheidsraad. Ben me wel aan het afvragen of het principe van de 'Uniting for Peace'-resolutie, waarmee de Algemene Vergadering het recht opeiste tussen te komen in gevallen waarin de Veiligheidsraad niet tot een beslissing kan komen door onenigheid tussen de permanente leden, eventueel zou kunnen toegepast worden op een verwijzing naar het Internationaal Strafhof. :?

Hertog van Gelre
21 oktober 2009, 17:49
Indien de Schotten zouden beslissen om in hartje Engeland een presbyteriaanse staat op te richten, en alle anglicanen te verjagen, zou je vergelijking steek houden. Nee hoor, je ziet het fout maar het zou inderdaad beter vergelijkbaar zijn:

Als de Schotten (die) door de Engelsen werden onderdrukt (en er regelmatig moordcampagnes op de Schotten plaatsvonden alléén omdat ze Schots en niet-Anglicaans zijn) besluiten Schotland onafhankelijk te maken;

Als Schotten die zijn geëmigreerd na de 'clearences' wereldwijd worden vervolgd en als 'vuile Schotten' worden beschouwd besluiten terug te keren naar Schotland om daar een onafhankelijk land voor de Schotten op te richten;

Als Schotten overal in Groot-Brittanië worden verjaagd naar Schotland 'omdat dat hun plaats is' en hun toekomstig (zelfstandige) land.

Als de VN vervolgens een delingsplan voorstelt waarin de Schotten alleen de noordelijke Highlands krijgen (en de rest vervalt aan Engeland) maar ze aanvaarden het omdat ze blij zijn met een eigen staat;

Als de Engelsen vervolgens, samen met de in Schotland wonende Engelsen, een (burger)oorlog starten, zich beroepend op het feit dat het hele gebied eigenlijk Groot-Brittannië is er er geen plaats is voor een Schotse staat;

Als de Engelsen die oorlog verliezen maar wel de Lowlands bezetten om daarna weer een nieuwe oorlog te beginnen die ze verliezen, waarbij de Lowlands in handen vallen van de Schotten, echter nu met een overgrote Engelse bevolking.

Het zou dan inderdaad beter vergelijkbaar zijn. Maar nu steunen we de Schotten alleen maar in hun streven naar een eigen staat omdat een volk zelfbeschikkingsrecht heeft. Beetje flauw eigenlijk, een reden van niks...;-)

driewerf
21 oktober 2009, 18:03
als je dat maar weet. Zionisten moeten nu eenmaal wel liegen, ze hebben immers geen andere keuze. hun walgelijke misdaden en landdiefstal toegeven is idd een beschamend iets. Gelukkig dat ook meer joden zich van dat misdadig zionistische gespuis en hun oorlogszaaiende terreurstaat Israel afzetten. Finkelstein blijft hét voorbeeld.

Zoals de Israelische schoolboeken zeker, waarin een ethnic cleansing plots een an organized policy of expulsion wordt. :lol:

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1122006.html

Hertog van Gelre
21 oktober 2009, 18:05
Israël heeft weinig te vrezen met de VS in de Veiligheidsraad. Ben me wel aan het afvragen of het principe van de 'Uniting for Peace'-resolutie, waarmee de Algemene Vergadering het recht opeiste tussen te komen in gevallen waarin de Veiligheidsraad niet tot een beslissing kan komen door onenigheid tussen de permanente leden, eventueel zou kunnen toegepast worden op een verwijzing naar het Internationaal Strafhof. :? Voor de goede orde: Ik ben voor het Internationaal strafhof en vóór het berechten van eventuele oorlogsmisdadigers, van welke nationaliteit dan ook. De The Hague Invasion Act bevalt me dan ook helemaal niet.

Israël heeft weinig goede ervaringen met internationale instituten, van Volkenbond tot VN: Veel gepraat maar weinig acties. En de acties die er waren, waren sterk politiek gekleurd. En de belachelijke 'Zionisme is racisme'-resolutie al vergeten, die gelukkig later weer is verworpen?

De VN krijgt alleen poot aan de grond als het de veiligheid van elke Israëlische burger garandeert, maar dan ook daadwerkelijk garandeert. Wie vrede wil in dat gebied kan daar gewoonweg niet omheen.

driewerf
21 oktober 2009, 18:08
Voor de goede orde: Ik ben voor het Internationaal strafhof en vóór het berechten van eventuele oorlogsmisdadigers, van welke nationaliteit dan ook. De The Hague Invasion Act bevalt me dan ook helemaal niet.

Israël heeft weinig goede ervaringen met internationale instituten, van Volkenbond tot VN: Veel gepraat maar weinig acties. En de acties die er waren, waren sterk politiek gekleurd. En de belachelijke 'Zionisme is racisme'-resolutie al vergeten, die gelukkig later weer is verworpen?

De VN krijgt alleen poot aan de grond als het de veiligheid van elke Israëlische burger garandeert, maar dan ook daadwerkelijk garandeert. Wie vrede wil in dat gebied kan daar gewoonweg niet omheen.

Welke ervaring zou isreal dan wel kunnen hebben met de Volkenbond?
Of is dat weer het zoveelste zielig-doen, zoals Polly Correct dat zo mooi omschreef?

Geert C
21 oktober 2009, 18:09
De VN krijgt alleen poot aan de grond als het de veiligheid van elke Israëlische burger garandeert, maar dan ook daadwerkelijk garandeert. Wie vrede wil in dat gebied kan daar gewoonweg niet omheen.
Bedoel je een VN-vredesmacht? :?

Hertog van Gelre
21 oktober 2009, 18:25
Bedoel je een VN-vredesmacht? :? Ik weet het niet. Ik weet niet wat de mogelijkheden nog zijn. Misschien is het er wel te laat voor.

Hertog van Gelre
21 oktober 2009, 18:29
Welke ervaring zou isreal dan wel kunnen hebben met de Volkenbond?

Instemming met het besluit dat er zich vanaf de oprichting geen Joden mogen bevinden in Oost-Palestina (Trans-Jordanië);
Via de mandaathouders verschillende beloften doen aan verschillende partijen zonder die na te komen.

Jaani_Dushman
21 oktober 2009, 19:24
Nee hoor, je ziet het fout maar het zou inderdaad beter vergelijkbaar zijn:

Als de Schotten (die) door de Engelsen werden onderdrukt (en er regelmatig moordcampagnes op de Schotten plaatsvonden alléén omdat ze Schots en niet-Anglicaans zijn) besluiten Schotland onafhankelijk te maken;Wanneer werden de joden (waarvan slechts een kleine minderheid in Palestina woonde) onderdrukt door de Palestijnen? Europa heeft zijn geweten proberen sussen, door de zionisten toe te laten uit te steken met de Palestijnen hetgeen wij, Europeanen, de joden aangedaan hebben.

Als Schotten die zijn geëmigreerd na de 'clearences' wereldwijd worden vervolgd en als 'vuile Schotten' worden beschouwd besluiten terug te keren naar Schotland om daar een onafhankelijk land voor de Schotten op te richten;Wat zouden de Denen ervan vinden mochten wij -Germanen- met z'n allen terug in Denemarken binnenwandelen, de helft van de bevolking de kling over jagen, en de andere helft in vluchtelingenkampen in Noorwegen en Zweden steken?
Wij zijn tenslotte afstammelingen van de mensen die 1500 jaar terug uit Denemarken verhuisd zijn...

Als Schotten overal in Groot-Brittanië worden verjaagd naar Schotland 'omdat dat hun plaats is' en hun toekomstig (zelfstandige) land.Waar worden de joden naar Israël "verjaagd"?

Als de VN vervolgens een delingsplan voorstelt waarin de Schotten alleen de noordelijke Highlands krijgen (en de rest vervalt aan Engeland) maar ze aanvaarden het omdat ze blij zijn met een eigen staat;Waren de Palestijnen dan vragende partij voor de opdeling van hun land? Waren zij vragende partij om 55% van hun land over te dragen aan een groep mensen die geen enkele, maar dan ook geen enkele, band hebben met het land Palestina, tenzij een stoffig boekje, genaamd: de Torah.
Palestina kende een joodse minderheid. Tot aan de zionistische migratie leefden deze joden op een behoorlijk vreedzame manier naast en tussen de moslim- en christengemeenschap. Pas toen een groep ingeweken zionisten stelden dat er geen plaats meer was voor christenen en moslims, is de hel er losgebarsten.

Als de Engelsen vervolgens, samen met de in Schotland wonende Engelsen, een (burger)oorlog starten, zich beroepend op het feit dat het hele gebied eigenlijk Groot-Brittannië is er er geen plaats is voor een Schotse staat;U probeert de jden voor te stellen als een volk. Dit is uiteraard krankzinnig. De joden zijn geen volk, maar een religieuze bepaling. Er woonden joden en moslims door en tussen elkaar in Palestina. Hoe u een absurde poging probeert te doen om de Schots-Engelse grens te vergelijken met een in 1948 gecreëerde grens tussen joden en moslims, is behoorlijk zielig.

Als de Engelsen die oorlog verliezen maar wel de Lowlands bezetten om daarna weer een nieuwe oorlog te beginnen die ze verliezen, waarbij de Lowlands in handen vallen van de Schotten, echter nu met een overgrote Engelse bevolking.Sinds wanneer is het winnen of verliezen van een oorlog een politiek argument?

Dus neen, Hertog, het Schotse nationalisme valt op geen enkele manier te vergelijken met de zionistische terreur.

Jaani_Dushman
21 oktober 2009, 19:36
Voor de goede orde: Ik ben voor het Internationaal strafhof en vóór het berechten van eventuele oorlogsmisdadigers, van welke nationaliteit dan ook. De The Hague Invasion Act bevalt me dan ook helemaal niet.

Israël heeft weinig goede ervaringen met internationale instituten, van Volkenbond tot VN: Veel gepraat maar weinig acties. En de acties die er waren, waren sterk politiek gekleurd. En de belachelijke 'Zionisme is racisme'-resolutie al vergeten, die gelukkig later weer is verworpen?

De VN krijgt alleen poot aan de grond als het de veiligheid van elke Israëlische burger garandeert, maar dan ook daadwerkelijk garandeert. Wie vrede wil in dat gebied kan daar gewoonweg niet omheen.Als de Israëlische overheid wérkelijk zou inzitten met de veiligheid van haar burgers, dan zou ze de bouw van kolonies op de Westelijke Jordaanoever niet steunen. Kom dus aub niet vertellen dat Tel Aviv ook maar één second inzit met het lot van haar burgers...

Arouet
21 oktober 2009, 21:30
Israël heeft juist het Palestijnse volk extremistischer gemaakt (en de rest van de arabische wereld). Als je kijkt naar wie vroeger het verzet leidde en wie nu kan je alleen maar vaststellen dat de Palestijnen zijn geradicaliseerd. Ik zeg niet dat Israël de enige oorzaak is maar toch blijft dit bijdragen aan het extremistischer worden van de moslims.