View Full Version : murad d krijgt zware straf
illwill
29 april 2004, 12:09
De kerel die een leeraar of directeur neerschoot zonder reden krijgt een zware straf zegt men in een nederlands journaal. Hij krijgt 5 jaar cel. Nu weet ik niet of een moord tegenwoordig al niet meer zo erg is maar 5 jaar waarvan een 3tal effectief vind ik dus wel geen zware straf hoor meer een zeer lichte straf.
Indien men dit al een zware vind kan ik zeer goed begrijpen dat men geen inbrekers meer vasthoud want dan is 1 dag zitten voor een inbreker al een zware straf.
Geloof in het gerecht zegt men dan. :roll:
Zorro
29 april 2004, 13:00
ho past op he!
Als ze hem 20 jaar hebben gegeven, dan waren alle makakken in opstand gekomen.
Stillekesaan beginnen de moslims overal pionnen te plaatsen, en als ze allemaal goed geplaatst zijn, kunnen ze aan hun verovering van europa beginnen.
Allemaal te danken aan Links, die dit allemaal toelaat!
DEBIELEN!!!
Tijl Uilenspiegel
29 april 2004, 13:01
Naar Nederlandse normen is dit een zware straf. Hij heeft ook nog TBS bijgekregen, dit is waar de zwaarste criminelen het meeste schrik van hebben, men kan u dan eigenlijk onbeperkt interneren na het uitzitten van uw straf.
Griffin
29 april 2004, 13:35
Was die 5 jaar niet zoiezo effectief? Wat ik hoorde was: "vijf jaar effectieve gevangenisstraf en daarna nog 2 jaar begeleiding" ofzo...
dagallemaal
29 april 2004, 14:56
5 jaar... dat krijgt een West-vlaming zo al als hij 5 keer 12 kippen dood :lol:
Griffin
29 april 2004, 15:03
Moogt ge die kippen ook vervangen door idiote medemensen? :P
Bobke
29 april 2004, 15:10
In verhouding met het levenslang van de 64 jarige, die een jongeman doodschoot die over de omheining van zijn moestuin was geklommen, wel een lichte straf.
Sinistra
29 april 2004, 15:11
ho past op he!
Stillekesaan beginnen de moslims overal pionnen te plaatsen, en als ze allemaal goed geplaatst zijn, kunnen ze aan hun verovering van europa beginnen.
DEBIELEN!!!
Inderdaad een zéér lichte straf voor zulke feiten. Wéér treurig dit te moeten vaststellen.
Dimitri
29 april 2004, 15:21
Dit is inderdaad een zware straf, omdat volgens het jeugdstrafrecht de maximale gevangenisstraf 2 jaar is. Murad D. is vanwege de ernst van de feiten echter volgens het 'volwassenen'strafrecht berecht.
En zoals al iemand aangaf, kan 5 jaar met tbs zwaarder zijn dan bijv. 15 jaar zonder tbs. De tbs (terbeschikkingstelling) met dwangverpleging kan namelijk eindeloos duren, tot een misdadiger zodanig behandeld is dat hij (of zij) weer in de maatschappij losgelaten kan worden.
Volgens mij kun je iemand beter laten behandelen dan 'm alleen in een gevangeniscel te zetten voor een x aantal jaar en vervolgens zomaar vrij te laten.
dagallemaal
29 april 2004, 15:35
Moogt ge die kippen ook vervangen door idiote medemensen? :P
heb je niet door:
vervang je die kippen nu met west-vlamingen of leraars of ... :lol: :lol:
illwill
29 april 2004, 16:08
Tbs..kan tbs worden...bullshit en dat weet je goed genoeg.
5 jaar voor moord is niks! Maakt niet uit vanwaar hij afkomstig is. Men zegt altijd tegen blokkers dat men migranten niet anders mag behandelen maar zo te zien komen ze met alles en overal beter weg dan de autochtoon, anders behandelen?
Dimitri
29 april 2004, 16:28
5 jaar voor moord is niks! Maakt niet uit vanwaar hij afkomstig is. Men zegt altijd tegen blokkers dat men migranten niet anders mag behandelen maar zo te zien komen ze met alles en overal beter weg dan de autochtoon, anders behandelen?
In zijn plaats zou ik liever 10 jaar gevangenisstraf zonder tbs krijgen dan 5 jaar met tbs. Als je wist hoe een gemiddelde Nederlandse gevangenis eruit ziet, en wat je in een tbs-kliniek allemaal moet doen, zou je dat begrijpen. Het is trouwens niet zo dat het tbs kan worden, het is opgelegd.
Overigens zou een autochtoon precies dezelfde straf gekregen hebben. Er is alleen niet zoveel vergelijkingsmateriaal met andere leerlingen die hun leraar doodschoten. Gelukkig maar.
Griffin
29 april 2004, 16:57
Waar haalt u dat "anders behandelen" uit? Gelieve met voorbeelden aan te komen :) (en goeie voorbeelden, die hier van toepassing zijn, niet met die boer en die kippen afkomen want die is al vrijgesproken).
illwill
29 april 2004, 21:45
In zijn plaats zou ik liever 10 jaar gevangenisstraf zonder tbs krijgen dan 5 jaar met tbs. Als je wist hoe een gemiddelde Nederlandse gevangenis eruit ziet, en wat je in een tbs-kliniek allemaal moet doen, zou je dat begrijpen. Het is trouwens niet zo dat het tbs kan worden, het is opgelegd.
Overigens zou een autochtoon precies dezelfde straf gekregen hebben. Er is alleen niet zoveel vergelijkingsmateriaal met andere leerlingen die hun leraar doodschoten. Gelukkig maar.
Er is nog geen autochtoon geweest die dergelijke feiten zoals deze pleegd. Het verwonderde mij dus ook niet dat de eerste en zeker niet de laatste een marokaan was.
Wat hij wil doet er niet toe, 10 jaar zonder of met tbs is geen recht van keuze voor die kerel. Misschien moet men aan de leeraar eens vragen wat hij wou é. Die man is zijn leven kwijt en voorwat? Als ik wist hoe het is om in een tbs kliniek te zitten? Ik weet het inderdaad niet maar jij doet alsof het eigenlijk een lachertje en een soort hotel moet zijn. Het is opgelegd! :roll: Ja en dan? Zou je willen dat hij nog kon kiezen ook? Komaan é kerel.
5 jaar is te kort en dat weet men maar al te goed! Stel maar eens voor dat het je vader was.
illwill
29 april 2004, 21:46
Waar haalt u dat "anders behandelen" uit? Gelieve met voorbeelden aan te komen :) (en goeie voorbeelden, die hier van toepassing zijn, niet met die boer en die kippen afkomen want die is al vrijgesproken).
Ah, men beschuldigd de VB'er er toch altijd van dat zij de migranten harder wil straffen dan autochtonen of niet? En dat men ze dus als gelijken moet behandelen.
Dimitri
29 april 2004, 22:09
Er is nog geen autochtoon geweest die dergelijke feiten zoals deze pleegd. Het verwonderde mij dus ook niet dat de eerste en zeker niet de laatste een marokaan was.
Er heeft ooit (20, 25 jaar geleden) een autochtone studente met haar vriend haar docent doodgestoken, maar hoe dat afgelopen is weet ik niet meer uit m'n hoofd. Het werd in een van de artikelen vermeld vlak na de moord.
Wat hij wil doet er niet toe, 10 jaar zonder of met tbs is geen recht van keuze voor die kerel. Misschien moet men aan de leeraar eens vragen wat hij wou é. Die man is zijn leven kwijt en voorwat? Als ik wist hoe het is om in een tbs kliniek te zitten? Ik weet het inderdaad niet maar jij doet alsof het eigenlijk een lachertje en een soort hotel moet zijn. Het is opgelegd! :roll: Ja en dan? Zou je willen dat hij nog kon kiezen ook? Komaan é kerel.
:roll: Ik benadrukte dat het is opgelegd n.a.v. je eerste zin: "Tbs..kan tbs worden...bullshit en dat weet je goed genoeg."
En nee, het is geen hotel. De gevangenissen lijken op een hotel, waarvan enkel de deur niet open kan, maar in een tbs-kliniek gaat het er iets anders aan toe. Daar word je intensief behandeld.
5 jaar is te kort en dat weet men maar al te goed! Stel maar eens voor dat het je vader was.
Als 'ie geen levenslang zou krijgen, zou ik zeker een tbs-behandeling eisen. Gewoon een lange gevangenisstraf zonder enige behandeling levert nl. niks op. Dan komt 'ie even slecht uit de gevangenis als 'ie erin gegaan is. Kan 'ie zelfs nog stoer doen tegen z'n vrienden dat 'ie in de gevangenis heeft gezeten. Bij een tbs-behandeling komt 'ie echter pas vrij als de behandeling geslaagd is, en bovendien word je na vrijlating vaak nog jarenlang intensief gevolgd. De beste manier om het risico op herhaling zo klein mogelijk te maken.
illwill
29 april 2004, 22:19
Gewoon een lange gevangenisstraf zonder enige behandeling levert nl. niks op. Dan komt 'ie even slecht uit de gevangenis als 'ie erin gegaan is. Kan 'ie zelfs nog stoer doen tegen z'n vrienden dat 'ie in de gevangenis heeft gezeten. Bij een tbs-behandeling komt 'ie echter pas vrij als de behandeling geslaagd is, en bovendien word je na vrijlating vaak nog jarenlang intensief gevolgd. De beste manier om het risico op herhaling zo klein mogelijk te maken
Is deze tbs iets nieuws dan? Ik heb er nochtans weinig van gehoord wat ik gek vind indien deze slaagkans volgens u zo goed is.
Ik ben er toch bijna zeker van dat criminelen die al zo jong dergelijke feiten plegen na een tbs behandeling zich gaan gedragen als een goede burger. En ja, waarschijnlijk zal hij wel alles doen om zijn begeleiders te laten geloven dat hij goede pad op wil. Maar wanneer hij terug op straat is...
Ik zou willen dat je gelijk had hoor maar ik zou het zelfs al straf vinden indien je het zelf wel geloofd.
Dimitri
29 april 2004, 22:34
Is deze tbs iets nieuws dan? Ik heb er nochtans weinig van gehoord wat ik gek vind indien deze slaagkans volgens u zo goed is.
Volgens dezelfde Dienst Justitiële Inrichtingen komt 80% van de gedetineerden/patiënten na behandeling niet meer in aanraking met justitie. Toch best een aardig resultaat dacht ik zo.
Kotsmos
29 april 2004, 23:02
Ik geef u pakweg een halve dag voor er 5 mensen met de nodige smiley's de juistheid van die cijfers in twijfel trekken. Dat is hier een hobby, ofzo.
Kitten
29 april 2004, 23:35
ho past op he!
DEBIELEN!!!
Wat heeft dit nu met de topic te zien?? Man man man sommigen zijn hier toch zo verdomd voorspelbaar he. Intelligentie van een hoogstens een mier.
illwill
30 april 2004, 08:58
Volgens dezelfde Dienst Justitiële Inrichtingen komt 80% van de gedetineerden/patiënten na behandeling niet meer in aanraking met justitie. Toch best een aardig resultaat dacht ik zo.
Waar haalt u deze cijfers? Ik zou nm ook graag willen weten wat voor criminelen naar daar gestuurd worden. Als er kleine crimineeltjes deel uitmaken van deze 80% tja dan geloof ik het wel ja maar... ik kan dus moeilijk geloven dat 80% van de echte criminelen er positief uit komen. Ik vraag mij af wat ze anders wel niet met die mensen doen? Brainwashen?
Griffin
30 april 2004, 09:32
Ah, men beschuldigd de VB'er er toch altijd van dat zij de migranten harder wil straffen dan autochtonen of niet? En dat men ze dus als gelijken moet behandelen.
U begrijpt mij niet, het is nochtans niet zo moeilijk:
WAAR HAALT U VANDAAN DAT DEZE JONGEN MINDER ZWAAR GESTRAFT IS DAN EEN AUTOCHTOON DIE GELIJKAARDIGE FEITEN GEPLEEGD HEEFT
Misschien lukt het wel als ik de Vlaams BLOKtoets ingedrukt hou.
illwill
30 april 2004, 09:41
WAAR HAALT U VANDAAN DAT DEZE JONGEN MINDER ZWAAR GESTRAFT IS DAN EEN AUTOCHTOON DIE GELIJKAARDIGE FEITEN GEPLEEGD HEEFT
Kijk naar andere moordzaken gepleegd door belgen, of dacht je dat ik geloof dat er geen slechte belgen zijn ofzo? :lol: :lol: :lol:
Er zullen trouwens nog wel mensen niet van allochtone afkomst minder zwaar gestraft zijn dan normaal, door viendjes op bepaalde plaatsen...wie zal het zeggen waarom. Dit kan ook niet maar deze kerel had MEER MOETEN KRIJGEN DAN JAAR!!! JAAR IS TE WEINIG LOS VAN HET FEIT DAT HET EEN MAROKAAN WAS!. Eens kijken of die bloktoets ook op jullie werkt. Trouwens WAAR HAALT U VANDAAN DAT IK EEN BLOKKER BEN?
Dit is nm niet zo.
Kotsmos
30 april 2004, 09:51
Waar haalt u deze cijfers? Ik zou nm ook graag willen weten wat voor criminelen naar daar gestuurd worden. Als er kleine crimineeltjes deel uitmaken van deze 80% tja dan geloof ik het wel ja maar... ik kan dus moeilijk geloven dat 80% van de echte criminelen er positief uit komen. Ik vraag mij af wat ze anders wel niet met die mensen doen? Brainwashen?
Wat win ik?
Griffin
30 april 2004, 09:53
Kijk naar andere moordzaken gepleegd door belgen, of dacht je dat ik geloof dat er geen slechte belgen zijn ofzo? :lol: :lol: :lol:
Er zullen trouwens nog wel mensen niet van allochtone afkomst minder zwaar gestraft zijn dan normaal, door viendjes op bepaalde plaatsen...wie zal het zeggen waarom. Dit kan ook niet maar deze kerel had MEER MOETEN KRIJGEN DAN JAAR!!! JAAR IS TE WEINIG LOS VAN HET FEIT DAT HET EEN MAROKAAN WAS!. Eens kijken of die bloktoets ook op jullie werkt. Trouwens WAAR HAALT U VANDAAN DAT IK EEN BLOKKER BEN?
Dit is nm niet zo.
NEDERLANDS GERECHT != BELGISCH GERECHT
NEDERLAND != BELGIE
Ondanks wat u misschien zou wensen.
Of die jongen niet zwaar genoeg gestraft is, weet ik zo nog niet. Hij is berecht als volwassene, maar hij heeft idd niet dezelfde straf als Volkert Vander G. gekregen... Misschien omdat de rechter oordeelde dat dit een andere misdaad was, met andere oorzaken en gevolgen? 5 jaar cel + 2 jaar TBS lijkt mij echt geen lachertje.
Dat over die Vlaams BLOKtoets is gewoon iets wat ik van ANCAPA geleerd heb ;) Ik wou u daarmee niet in de schoenen schuiven Vlaams Blokker te zijn, maar misschien wel meer oog te hebben voor posts die op hun manier geformuleerd zijn.
Griffin
30 april 2004, 09:54
Wat win ik?
:lol: een bak Heineken :lol: :drinking:
illwill
30 april 2004, 10:13
Wat win ik?
???
illwill
30 april 2004, 10:15
Dit is nm niet zo.
NEDERLANDS GERECHT != BELGISCH GERECHT
NEDERLAND != BELGIE
Ondanks wat u misschien zou wensen.
Of die jongen niet zwaar genoeg gestraft is, weet ik zo nog niet. Hij is berecht als volwassene, maar hij heeft idd niet dezelfde straf als Volkert Vander G. gekregen... Misschien omdat de rechter oordeelde dat dit een andere misdaad was, met andere oorzaken en gevolgen? 5 jaar cel + 2 jaar TBS lijkt mij echt geen lachertje.
Dat over die Vlaams BLOKtoets is gewoon iets wat ik van ANCAPA geleerd heb ;) Ik wou u daarmee niet in de schoenen schuiven Vlaams Blokker te zijn, maar misschien wel meer oog te hebben voor posts die op hun manier geformuleerd zijn.
Ja effe niet aan gedacht dat het Nederland was. :lol:
Maar je zult in nederland ook wel nederlandse moordenaars vinden hoor. :wink:
jaar is te licht voor moord. Daar blijf ik bij, moet je nu echt een massamoordenaar zijn vooralleer je levenslang of iets dergelijks krijgt?
Of moet je je slachtoffer opeten ofzo...? Hij heeft een onschuldige man VERMOORD! Dat vergeten sommige precies.
Dimitri
30 april 2004, 11:08
Wat win ik?
:lol: De forumkenner van het jaar-prijs. :wink:
Overigens, illwill, in tbs-klinieken komen alleen mensen terecht die zware en/of herhaaldelijke misdrijven plegen, waarvan duidelijk is dat ze voortkomen uit een psychische stoornis. Mensen die volledig bij hun verstand zijn als zij een misdaad plegen, hoe ernstig ook, komen zeker niet in een tbs-kliniek.
En mensen worden niet gehersenspoeld, maar gewoon behandeld voor hun psychische stoornis. Door de intensieve begeleiding, ook na terugkeer in de maatschappij, vallen maar weinig mensen terug in hun oude leven.
Kotsmos
30 april 2004, 11:14
Een knuffelbeleid, zeg ik u!
Griffin
30 april 2004, 11:15
Ja effe niet aan gedacht dat het Nederland was. :lol:
Maar je zult in nederland ook wel nederlandse moordenaars vinden hoor. :wink: :) Er zijn idd voorbeelden, zoals die Vander G. die Fortuyn vermoorde. Maar deze zaken zijn daarom nog niet vergelijkbaar of een reden om dezelfde strafmaat te eisen. Of er ook voorbeelden zijn van 17-jarigen weet ik eigenlijk niet, ik denk daarbij wel aan de moord op dat allochtone meisje maar ik vind daar voorlopig niks meer over op inet.
Wel vind ik dit: Het wandelvrouwtje (http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2004/03_maart/17/binnenland/0317_Moord_wandelvrouwtje_1400.xml)
10 jaar + tbs voor de moord op en verkrachting van het wandelvrouwtje. Lijkt me een gelijkaardige strafmaat, mede omdat de man hier de vrouw eerst mishandelde en daarna vermoorde.
5 jaar is te licht voor moord. Daar blijf ik bij, moet je nu echt een massamoordenaar zijn vooralleer je levenslang of iets dergelijks krijgt?
Of moet je je slachtoffer opeten ofzo...? Hij heeft een onschuldige man VERMOORD! Dat vergeten sommige precies.
Het systeem in Nederland is anders dan het Belgische, heeft het echter zin om iemand heel lang op te sluiten? Of kun je hem met TBS beter terug helpen integreren in de maatschappij na een (volgens u korte) gevangenisstraf?
Griffin
30 april 2004, 11:16
Een knuffelbeleid, zeg ik u!
NEE, ge wint geen knuffelbeer! Een forum-kenner van het jaar Oscar... :roll: :P ;)
illwill
30 april 2004, 11:27
Overigens, illwill, in tbs-klinieken komen alleen mensen terecht die zware en/of herhaaldelijke misdrijven plegen, waarvan duidelijk is dat ze voortkomen uit een psychische stoornis. Mensen die volledig bij hun verstand zijn als zij een misdaad plegen, hoe ernstig ook, komen zeker niet in een tbs-kliniek.
En mensen worden niet gehersenspoeld, maar gewoon behandeld voor hun psychische stoornis. Door de intensieve begeleiding, ook na terugkeer in de maatschappij, vallen maar weinig mensen terug in hun oude leven
Dus murad komt dus niet in tbs kliniek terecht want hij was toch bij zijn verstand.
Maar nogmaals waar haalt u deze informatie?
Griffin
30 april 2004, 11:28
En mensen worden niet gehersenspoeld, maar gewoon behandeld voor hun psychische stoornis. Door de intensieve begeleiding, ook na terugkeer in de maatschappij, vallen maar weinig mensen terug in hun oude leven
Dus murad komt dus niet in tbs kliniek terecht want hij was toch bij zijn verstand.
Hij is veroordeeld tot TBS dat wil zeggen dat ze hem eerst psychologisch onderzocht hebben en tot de conclusie zijn gekomen dat ie psychologisch niet helemaal in orde is.
Vijf jaar cel en tbs geëist tegen Murat D.
Uitgegeven: 15 april 2004 17:53
Laatst gewijzigd: 15 april 2004 21:05
DEN HAAG - De officier van justitie in Den Haag heeft donderdag vijf jaar cel en tbs met dwangverpleging geëist tegen de 17-jarige Murat D., voor het doodschieten van onderdirecteur Hans van Wieren van het Haagse Terra College. Volgens de aanklager heeft de scholier zich daarmee schuldig gemaakt aan moord met voorbedachten rade.
De openbaar aanklager N. Boersma wil dat de rechtbank Murat volgens het volwassenenstrafrecht veroordeelt. Wat de scholier volgens het Openbaar Ministerie heeft gedaan, is zo erg dat er meer straf nodig is dan jeugddetentie en behandeling in een inrichting. "Ik kan niks ergers bedenken dan dit, je eigen leraar gewoon executeren."
Zondebok
"Murat zal moeten leren dat er hiërarchische verhoudingen zijn. Anders ben jij een levende tijdbom", aldus de officier van justitie. Murat heeft zijn problemen volgen Boersma geprojecteerd op Van Wieren, "als zondebok." "Oh wee, als je jou tegen de haren in strijkt."
De advocaten van Murat vinden dat er geen sprake is geweest van opzet. De belastende verklaringen waarin het OM een onderbouwing van de veronderstelde opzet ziet, zitten volgens de advocaten vol tegenstrijdigheden, feitelijke onjuistheden en pertinente leugens. Veel getuigen zouden in hun verklaringen feiten en fictie niet hebben kunnen scheiden, mogelijk geïnspireerd door berichten in de media.
Schuldvraag
De advocaten vinden dat Murat al door de media is veroordeeld. Ze vinden dat het internationaal recht van het kind in dit geval is geschaad. "Media zijn op de stoel van de rechter gaan zitten uitspraken te doen over de schuldvraag", aldus Murats advocate De Meijer.
Murat zou volgens de advocaten niet zo hebben gehandeld als hij had gehandeld als hij had geweten dat Van Wieren door het schot zou overlijden. Net als de gedragsdeskundigen vinden de advocaten berechting volgens volwassenenrecht geen goed idee. Zij wijzen erop dat een kind op grond internationale verdragen niet in een gewone gevangenis mag worden opgesloten.
Onzin
Het OM wijst de bezwaren van de advocaten tegen de tenlastelegging van de hand. Volgens de aanklaagster zijn dubieuze getuigenverklaringen niet als bewijs gebruikt. Ook vindt ze het verhaal van de advocaten over de rol van de media onzin. "Vanzelfsprekend besteden media er veel aandacht aan als een leerling een leraar op school doodschiet."
De officier van justitie citeerde ook uit brieven van de vrouw en dochters van Van Wieren en van directeur Van Miltenburg van het Terra-college. "Het is zwaar, loodzwaar", schreef de vrouw van Van Wieren. "We zouden zo graag de tijd willen terugdraaien", aldus de dochters. En Van Miltenburg: "Er hangt een waas van verdriet over de school."
Schrik
Murat D. zei aan het eind van de zitting dat het hem allemaal speet en wenste de familie van Van Wieren sterkte. Tijdens de zitting bleek geen sprake van spijt. De rechter constateerde dat eerder op de dag "tot haar schrik". Ook het OM kon niets van spijtgevoelens bij Murat ontdekken.
nu.nl
M.a.w.: hij heeft dezelfde straf gekregen als het O.M. eiste tegen em. En dan nog zeggen dat ie licht gestraft is. Dat zou dan de schuld van het O.M. moeten zijn volgens mij, niet? :)
Dimitri
30 april 2004, 11:37
Dus niet? Hoezo dus niet? De rechter heeft hem veroordeeld tot 5 jaar plus tbs met dwangverpleging, dus hij is inderdaad gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar verklaard en hij komt inderdaad in een tbs-kliniek terecht.
Van de al eerder vermelde Dienst Justitiële Inrichtingen. Nog maar eens het adres: http://www.dji.nl
illwill
30 april 2004, 14:41
Dus niet? Hoezo dus niet? De rechter heeft hem veroordeeld tot 5 jaar plus tbs met dwangverpleging, dus hij is inderdaad gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar verklaard en hij komt inderdaad in een tbs-kliniek terecht.
Van de al eerder vermelde Dienst Justitiële Inrichtingen. Nog maar eens het adres: http://www.dji.nl
Leuke site. Grappig en toevallig is wel dat alle grafiekjes werken behalve de groep waar je kunt kijken naar geslacht, leeftijd, nationaliteit en geboorteland voor personen in tbs-inrichtingen. 8)
Wat ik mij ook afvraag is waar jij die 80% dan vandaan haalde of heb ik een link gemist?
Kotsmos
30 april 2004, 14:45
Leuke site. Grappig en toevallig is wel dat alle grafiekjes werken behalve de groep waar je kunt kijken naar geslacht, leeftijd, nationaliteit en geboorteland voor personen in tbs-inrichtingen. 8)
Wat ik mij ook afvraag is waar jij die 80% dan vandaan haalde of heb ik een link gemist?
geslacht: 93.7% mannen, 6.4% vrouwen
http://www.dji.nl/hipe/uploads/040331141551/tbslft.gif.gif
http://www.dji.nl/hipe/uploads/040331141609/tbsnat.gif.gif
http://www.dji.nl/hipe/uploads/040331141634/tbsgeb.gif.gif
illwill
30 april 2004, 14:47
8O
Gek bij mij wil ie niet verschijnen. Hoe kan dat nu? Ochja
Niet aan gedacht, ik had misschien liever de namen gehad, de probleemgevallen zijn nm. niet meer de eerste generatie maar de nakomelingen. :lol:
Dimitri
30 april 2004, 14:53
Dat zal dan aan je computer liggen, want bij mij doen ze het wel. Ik zal even de adressen geven:
- Geslacht: http://www.dji.nl/hipe/uploads/040331141537/tbsgsl.gif.gif
- Leeftijd: http://www.dji.nl/hipe/uploads/040331141551/tbslft.gif.gif
- Nationaliteit: http://www.dji.nl/hipe/uploads/040331141609/tbsnat.gif.gif
- Geboorteland: http://www.dji.nl/hipe/uploads/040331141634/tbsgeb.gif.gif
Die staat in de brochure over TBS-inrichtingen: http://www.dji.nl/hipe/uploads/031224105156/TBS%20Brochure.pdf
Griffin
30 april 2004, 15:57
8O
Niet aan gedacht, ik had misschien liever de namen gehad, de probleemgevallen zijn nm. niet meer de eerste generatie maar de nakomelingen. :lol:
Nooit goed hé :P
illwill
30 april 2004, 16:02
8O
Inderdaad, aan nederlander of in nederland geboren heb je niets é.
8)
Griffin
30 april 2004, 16:05
8)
Njah straks beweer je nog dat Vander G. ook een allochtoontje was ;) Cijfers zijn cijfers, je vraagt ernaar en je krijgt ze, waarna je toch weer een excuus bedenkt om een bepaalde groep onrechtstreeks zwart te maken.
Als die mensen de Nederlandse nationaliteit hebben dan is het aan Nederland om ze te integreren, op te voeden zoals alle Nederlanders en dan verschillen ze er ook niet meer van. Wat doet een vreemd klinkende achternaam er nou toe? Je hebt wel meer vreemde achternamen in NL.
illwill
30 april 2004, 16:15
8)
Njah straks beweer je nog dat Vander G. ook een allochtoontje was ;) Cijfers zijn cijfers, je vraagt ernaar en je krijgt ze, waarna je toch weer een excuus bedenkt om een bepaalde groep onrechtstreeks zwart te maken.
Als die mensen de Nederlandse nationaliteit hebben dan is het aan Nederland om ze te integreren, op te voeden zoals alle Nederlanders en dan verschillen ze er ook niet meer van. Wat doet een vreemd klinkende achternaam er nou toe? Je hebt wel meer vreemde achternamen in NL.
Zwart maken zou ik enkel kunnen wanneer de cijfers er waren. Ze zijn er niet dus ik kan niemand zwart maken. Trouwens je zult wel de 1ste zijn die het migranten probleem in nederland zou gaan ontkennen.
Indien je de echt cijfers over afkomst en dergelijke wil laten zien zodat er geen verkeerde conclusies uit getrokken kan worden moet men ze gewoonweg geven. Waar draait het volgens jou in belgie en in nederland kwa criminaliteit de laatste jaren om? Toch wel dat het een onontkenbaar feit is dat vreemdelingen de meeste criminele feiten plegen.
Indien de bewoners van dergelijke instellingen hoofdzakelijk rasechte nederlanders zijn dan is dit de 1st criminele instelling die volgens de aanwezigheid in het land zelf kwa aantallen klopt. Hoe meer nederlanders er zijn hoe meer kwa % er in de cel zouden moeten zitten snappie.
Dus je kan me weer beschuldigen als rascist of iemand die een groep visseerd, het zal mij een zorg zijn, ik zeg alleen dat indien men de burger wil overtuigen dat partijen zoals het blok en de media het verkeerde beeld aan de mensen brengt zal men dergelijke cijfers duidelijk moeten maken en die verspreiden, dat is wat men wil in belgie en nederland.
Kotsmos
30 april 2004, 16:21
Waar draait het volgens jou in belgie en in nederland kwa criminaliteit de laatste jaren om? Toch wel dat het een onontkenbaar feit is dat vreemdelingen de meeste criminele feiten plegen.
Ach zo?
illwill schreef:
Waar draait het volgens jou in belgie en in nederland kwa criminaliteit de laatste jaren om? Toch wel dat het een onontkenbaar feit is dat vreemdelingen de meeste criminele feiten plegen.
Ach zo?
Ze plegen de meest zichtbare feiten....
illwill
30 april 2004, 16:24
Ach zo?
Ga effe naar de cijfertjes kijken in de grote steden van belgie en nederland.
Amsterdam of rotterdam-85% criminele feiten gepleegd door marokanen. Denk je dat de raseche rotterdammer nog een marokaan kan zien denk je? Onterecht? Probeer die mensen maar eens wijs te maken dat het niet zo is... Dat ga je echt niet doen door cijfers te geven waarin staat mensen die in nederland geboren zijn hoor. :lol:
Griffin
30 april 2004, 16:24
Zwart maken zou ik enkel kunnen wanneer de cijfers er waren. Ze zijn er niet dus ik kan niemand zwart maken. Trouwens je zult wel de 1ste zijn die het migranten probleem in nederland zou gaan ontkennen.
Dat er problemen zijn in bepaalde ghettowijken, ga ik niet ontkennen. De cijfers zijn er, dus dat slaat echt nergens op. Och ja, je wil mensen aan de hand van hun achternaam catalogeren... En die insinuatie die daar aan vastkleeft is dat je dus denkt dat mensen met een vreemde achternaam veelvuldig in die statistiek gaan opduiken? En wat wil dat dan zeggen? Dat die kinderen die hier naar school geweest zijn, hier televisie kijken, hier opgegroeid zijn, Nederlandse vriendjes hebben, crimineler zouden zijn dan hun Nederlandse vriendjes? Dat durf ik sterk betwijfelen.
Je moet toch toegeven dat de cijfers over "geboorteland" al heel wat inzicht geven?
Indien je de echt cijfers over afkomst en dergelijke wil laten zien zodat er geen verkeerde conclusies uit getrokken kan worden moet men ze gewoonweg geven.
zie hierboven, "geboorteland".
Toon mij de cijfers (die er volgens jou dus niet zijn :P)
Indien de bewoners van dergelijke instellingen hoofdzakelijk rasechte nederlanders zijn dan is dit de 1st criminele instelling die volgens de aanwezigheid in het land zelf kwa aantallen klopt. Hoe meer nederlanders er zijn hoe meer kwa % er in de cel zouden moeten zitten snappie.
"rasechte"? "volbloed"? beetje Hitler-achtig niet waar?
Dat is inderdaad logisch, dus moet je zelf maar eens de cijfergegevens over immigrantenpercentages in Nederland er bij zoeken. Dan kun je kijken of die een beetje in verhouding staan.
Dus je kan me weer beschuldigen als rascist of iemand die een groep visseerd, het zal mij een zorg zijn, ik zeg alleen dat indien men de burger wil overtuigen dat partijen zoals het blok en de media het verkeerde beeld aan de mensen brengt zal men dergelijke cijfers duidelijk moeten maken en die verspreiden, dat is wat men wil in belgie en nederland.
Nogmaals, volgens mij zijn cijfers waar "geboorteland" en "nationaliteit" vermeld worden al lang voldoende en hoef je geen onderscheid te maken binnen de burgers van je land op basis van hun achternaam.
Griffin
30 april 2004, 16:25
illwill schreef:
Ach zo?
Idd, erg goeie fraudeurs zijn het niet :D Daar zijn de autochtonen toch wel veel beter in! :P
illwill
30 april 2004, 16:36
Idd, erg goeie fraudeurs zijn het niet :D Daar zijn de autochtonen toch wel veel beter in! :P
Inderdaad indien er gefoeteld kan worden is den belg er als eerste bij. Kijk maar naar de politici. Zij geven het voorbeeld met hun voorbeeld functie.
illwill
30 april 2004, 16:57
Dat er problemen zijn in bepaalde ghettowijken, ga ik niet ontkennen. De cijfers zijn er, dus dat slaat echt nergens op. Och ja, je wil mensen aan de hand van hun achternaam catalogeren... En die insinuatie die daar aan vastkleeft is dat je dus denkt dat mensen met een vreemde achternaam veelvuldig in die statistiek gaan opduiken? En wat wil dat dan zeggen? Dat die kinderen die hier naar school geweest zijn, hier televisie kijken, hier opgegroeid zijn, Nederlandse vriendjes hebben, crimineler zouden zijn dan hun Nederlandse vriendjes? Dat durf ik sterk betwijfelen.
Je moet toch toegeven dat de cijfers over "geboorteland" al heel wat inzicht geven?
En deze ghettowijken, denk je dat de bewoners ervan enkel in hun ghettowijken voor problemen zorgen? Nog het minste! Daar komt nog bij dat deze wijken steeds groter worden en dat er steeds meer bijkomen. Door wie worden ze 1 voor bevolkt? Niet enkel door migranten nee, steeds meer door 2 en 3de generaties van vreemdelingen. De gastarbeiders zorgen niet voor de problemen hier, het zijn de kinderen!
Ze praten beter turks of marokaans of wat dan ook dan nederlands, thuis praten ze enkel in hun vreemde taal, want de ouders kunnen geen nederlands. Het enigste verschil is dus ja dat ze hier geboren zijn en dat ze nederlands kunnen. (ik heb het hier dus enkel over de probleem gevallen hé de goei mogen voor mijn partt allemaal blijven hoor)
Indien de namen van de mensen die in deze inrichting zitten vooral buitenlandse namen zijn dan kun je toch zeggen dat er ergens iets scheelt é. Wat weet ik dan ook niet, misschien kiezen ze allemaal de verkeerde vriendjes uit wie zal het zeggen.
Wat dat dan wil zeggen? Kerel, indien het grootste deel van Belgie en Nederland bestaat uit rasechte belgen en nederlanders maar alle criminele instellingen van beide landen zitten vol met allochtonen en niet rasechte autochtonen dan moet je echt dom zijn om dan nog te zeggen dat er niets meer aan de hand is é, en dat er dringend iets aan gedaan moet worden.
Toon mij de cijfers (die er volgens jou dus niet zijn :P)
Cijfers van deze instelling zeggen niet genoeg is iets anders dan cijfers over gevangenissen é.
"rasechte"? "volbloed"? beetje Hitler-achtig niet waar?
Dat is inderdaad logisch, dus moet je zelf maar eens de cijfergegevens over immigrantenpercentages in Nederland er bij zoeken. Dan kun je kijken of die een beetje in verhouding staan.
Wat heeft dat nu met Hitler te maken? Hoe moet ik het volgens jou dan anders verwoorden zodat je weet wat ik bedoel? Immigratie gegevens? Wat moet ik daarmee doen en in verhouding staan met wat?
Nogmaals, volgens mij zijn cijfers waar "geboorteland" en "nationaliteit" vermeld worden al lang voldoende en hoef je geen onderscheid te maken binnen de burgers van je land op basis van hun achternaam.
Om een vb te geven waarom dergelijke info wel van belang is. In rotterdam heeft men cijfers vrijgegeven waarin stond dat 85% van alle criminele feiten gepleegd werden enkel door marokanen. Awel indien je deze cijfers zou vergelijken in amsterdam maar dan afhankelijk van nationaliteit en of waar ze geboren zijn dan kom je wel heel andere cijfers tegen hoor. je denkt toch niet dat turken en marokanen (kortom moslims) zichzelf als belg of nederlander beschouwen zeker? komaan é.
Dimitri
30 april 2004, 17:16
Wat dat dan wil zeggen? Kerel, indien het grootste deel van Belgie en Nederland bestaat uit rasechte belgen en nederlanders maar alle criminele instellingen van beide landen zitten vol met allochtonen en niet rasechte autochtonen dan moet je echt dom zijn om dan nog te zeggen dat er niets meer aan de hand is é, en dat er dringend iets aan gedaan moet worden.
Er wordt ook iets aan gedaan. Er is zelfs een speciale 'Rotterdam-wet' voorgesteld door de regering om de problemen aan te pakken.
Maar mag ik, aangezien de discussie nu ineens over iets anders gaat, concluderen dat het concept tbs en de positieve resultaten ervan nu bekend en aanvaard zijn?
illwill
30 april 2004, 18:25
Er wordt ook iets aan gedaan. Er is zelfs een speciale 'Rotterdam-wet' voorgesteld door de regering om de problemen aan te pakken.
Maar mag ik, aangezien de discussie nu ineens over iets anders gaat, concluderen dat het concept tbs en de positieve resultaten ervan nu bekend en aanvaard zijn?
Ja, akkoord. Als het klopt natuurlijk, ik veronderstel nu van wel maar je weet maar nooit. :lol:
Was er maar iets dergelijks wat goed werkte voor mensen die wel toerekeningsvatbaar zijn.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.