PDA

View Full Version : Moslims blijven elkaar uitmoorden


Pagina's : [1] 2

Antoon
26 oktober 2009, 12:29
Begrijpe wie begrijpen kan. De laatste aanslag in Bagdad heeft tot nog toe 155 doden gemaakt en honderden anderen voor het leven verminkt. Weliswaar allemaal burgers, veel vrouwen en kinderen.

Ik blijf met twee vragen:

1) Waarom moorden de moslims elkaar uit, op vele plaatsen in de wereld, terwijl ze zichzelf steeds als 'broeders onder elkaar' noemen?

2) Hoe komt het dat geen enkele moslims hier iets over zegt, noch hier, noch elders. Terwijl ze meteen en wereldwijd op hun achterpoten gaan staan telkens een moslim ook maar wordt uitgescholden door een Westerling.
Of vinden ze dit een normale gang van zaken wanneer honderden tegelijk door eigen medemoslims worden uitgemoord?

Kan iemand dat uitleggen?

straddle
26 oktober 2009, 13:47
Misschien zitten westerse veiligheidsdiensten er wel achter. Net zoals zopas in Iran. Het is niet uit te sluiten. Net zoals Al Qaeda door de CIA werd gecreeerd.

Het is daar oorlog Antoon. Het westen en de VSA in het bijzonder heeft niets anders gedaan dan daar de hypocriet uit te hangen sinds mensenheugenis en veel leed te veroorzaken. Denk je dat die mensen dat vergeten zijn, al die tegenstrijdige VS inmenging?

Jij zit in je luie westerse zetel te oordelen over iets wat voor andere cultuur en mentaliteit ter plaatste een monumentele existentiele vraag is. Liever dood dan aan VS-zionistische cultuur onderworpen te worden en verraders (zij die als lammekes de bezetting laten betijen) mee te sleuren. Wie weet.

filosoof
26 oktober 2009, 14:26
Misschien zitten westerse veiligheidsdiensten er wel achter. Net zoals zopas in Iran. Het is niet uit te sluiten. Net zoals Al Qaeda door de CIA werd gecreeerd.inderdaad, net zoals Saddam in de Koewetval gelokt werd en de USSR in de Afghanistanval.

Het is daar oorlog Antoon. Het westen en de VSA in het bijzonder heeft niets anders gedaan dan daar de hypocriet uit te hangen sinds mensenheugenis en veel leed te veroorzaken. Denk je dat die mensen dat vergeten zijn, al die tegenstrijdige VS inmenging? De VS zoekt daar een Saddam-bis om over hun oliebelangen te waken. Hoe meer miserie, hoe gemakkelijker een "redder" zal onthaald worden.
Jij zit in je luie westerse zetel te oordelen over iets wat voor andere cultuur en mentaliteit ter plaatste een monumentele existentiele vraag is. Liever dood dan aan VS-zionistische cultuur onderworpen te worden en verraders (zij die als lammekes de bezetting laten betijen) mee te sleuren. Wie weet.Ik vermoed dat de meeste Iraquis meer bekommerd zijn over wat ze de volgende weken-maanden zullen te eten vinden (kunnen betalen!), of ze veilig op straat kunnen komen en of er ziekenzorg, medicamenten, water en electriciteit zullen zijn.

"Monumentele existentiële vragen" over zionisme in het M-O is iets voor een beperkte (actieve) franje van de maatschappij.

filosoof
26 oktober 2009, 14:35
Begrijpe wie begrijpen kan. De laatste aanslag in Bagdad heeft tot nog toe 155 doden gemaakt en honderden anderen voor het leven verminkt. Weliswaar allemaal burgers, veel vrouwen en kinderen.

Ik blijf met twee vragen:

1) Waarom moorden de moslims elkaar uit, op vele plaatsen in de wereld, terwijl ze zichzelf steeds als 'broeders onder elkaar' noemen?

2) Hoe komt het dat geen enkele moslims hier iets over zegt, noch hier, noch elders. Terwijl ze meteen en wereldwijd op hun achterpoten gaan staan telkens een moslim ook maar wordt uitgescholden door een Westerling.
Of vinden ze dit een normale gang van zaken wanneer honderden tegelijk door eigen medemoslims worden uitgemoord?

Kan iemand dat uitleggen?Ik vermoed dat de moslims hier zich niet identificeren met één der betrokken partijen en zich dus ook maar zeer beperkt betrokken voelen bij de gevechten tussen soennieten en sjiëten in Irak .

Het gewone "ver van mijn bed"-gevoel. Sjïeten heb je hier bijna alleen onder uitgeweken Iraniërs, dikwijls intellectuelen, lijkt me. De meerderheid van de beperkte moslimaanwezigheid hier is soennitisch.

Hun gebrek aan reactie zou gerustellend moeten zijn voor de angsthazen vh blok.

Johan Bollen
26 oktober 2009, 15:49
Tot nu toe heeft niemand de aanslagen opgeïst. Het blijft speculeren wie er achter zit. De aanslagen lijken gericht tegen zowel Shii als Sunni.

Francientje
26 oktober 2009, 16:06
Ik denk dat het niets met godsdienst heeft te maken. Als je het van hoog uit bekijkt
merk je dat godsdienst niets meer is dan een wapen bij die heibel. Het zijn imho gewoon
clans die stuk voor stuk het grootste gedeelte van de buit willen binnenhalen, oude
vetes uitvechten en suprematie willen.

liberalist_NL
26 oktober 2009, 16:16
Ik denk dat het niets met godsdienst heeft te maken. Als je het van hoog uit bekijkt
merk je dat godsdienst niets meer is dan een wapen bij die heibel. Het zijn imho gewoon
clans die stuk voor stuk het grootste gedeelte van de buit willen binnenhalen, oude
vetes uitvechten en suprematie willen.

De Christelijke Arabieren in Irak hebben het bijzonder zwaar. Velen van hen zijn al naar Libanon of Jordanië gevlucht. Ik vrees dat al dat haatgepreek in de Koran toch een niet zo vreedzame generatie moslims op heeft geleverd.
Als je niet weggaat, onthoofden we je (http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/IE11Ak01.html)
According to UNHCR, although Christians represent less than 5% of the total Iraqi population, they make up 40% of the refugees now living in nearby countries.

straddle
26 oktober 2009, 16:32
De Christelijke Arabieren in Irak hebben het bijzonder zwaar. Velen van hen zijn al naar Libanon of Jordanië gevlucht. Ik vrees dat al dat haatgepreek in de Koran toch een niet zo vreedzame generatie moslims op heeft geleverd.
Als je niet weggaat, onthoofden we je (http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/IE11Ak01.html)

Over het haatpredikken in de talmud zullen me maar zwijgen zekers.

liberalist_NL
26 oktober 2009, 16:46
Over het haatpredikken in de talmud zullen me maar zwijgen zekers.

Zelfs als je gelijk hebt, dan nog is dit het belangrijkst:
For every Jew there are 107 Muslims.

M.a.w., Islam, als een van de grootste religies ter wereld, moet wel acceptabel zijn. Anders krijgen we oorlog. Waren ze zo groot als de Sikhs, dan was er geen probleem geweest.

Sjaax
26 oktober 2009, 16:49
Ik denk dat het niets met godsdienst heeft te maken. Als je het van hoog uit bekijkt merk je dat godsdienst niets meer is dan een wapen bij die heibel. Het zijn imho gewoon clans die stuk voor stuk het grootste gedeelte van de buit willen binnenhalen, oude vetes uitvechten en suprematie willen.

²

Btw: dat hebben we in Europa de voorbije eeuwen ook steeds gedaan met als treurig dieptepunt WO-II.

Micele
26 oktober 2009, 17:29
Ik tip op extreme soennieten (Saddam Hoessein)... mss gesteund door landen XYZ ..., maar kunnen evengoed andere extreme groeperingen zijn die de "b€z€ttingsoorlog" in stand willen houden... de vraag is ook waar halen ze altijd die explosieven...

Nu, wat doen de Amerikanen daar eigenlijk nog ? Verhindert hun aanwezigheid iets aan die aanslagen, of is het juist daarom ? :?

Sinds 2004-05 weten we van de *US-Senaat dat Irak of Saddam Hoessein niets te maken had met Al-Quaida of terroristen (9/11) en ook geen massavernietigingswapens (WMD) had of nog ontwikkelde, de volgens de VN- statuten en mensenrechten preventieve aanvalsoorlog omwille van leugens is dus al een tijdje voorbij, ook Saddam is eind 2006 opgehangen...

* http://www.sueddeutsche.de/politik/204/360028/text/

illwill
26 oktober 2009, 18:12
Begrijpe wie begrijpen kan. De laatste aanslag in Bagdad heeft tot nog toe 155 doden gemaakt en honderden anderen voor het leven verminkt. Weliswaar allemaal burgers, veel vrouwen en kinderen.

Ik blijf met twee vragen:

1) Waarom moorden de moslims elkaar uit, op vele plaatsen in de wereld, terwijl ze zichzelf steeds als 'broeders onder elkaar' noemen?

2) Hoe komt het dat geen enkele moslims hier iets over zegt, noch hier, noch elders. Terwijl ze meteen en wereldwijd op hun achterpoten gaan staan telkens een moslim ook maar wordt uitgescholden door een Westerling.
Of vinden ze dit een normale gang van zaken wanneer honderden tegelijk door eigen medemoslims worden uitgemoord?

Kan iemand dat uitleggen?

Geweldig nieuws! Buiten enkele VS slachtoffers dan.

driewerf
26 oktober 2009, 18:16
²

Btw: dat hebben we in Europa de voorbije eeuwen ook steeds gedaan met als treurig dieptepunt WO-II.

Buit binnenhalen hebben ze nog net in rak gedaan. Of is die olie plots geen buit meer?

roger verhiest
26 oktober 2009, 18:36
Toen onze nationale Godfried van Bouilon Jeruzalem innam moesten de "Frankische Christenen" door het bloed waden van de door hen afgeslachte Christenen, Joden en Moslims in wat de eerste grootscheepse godsdienstoorlog was. Nadien werden deze godsdienstslachterijen nog met stijgende intensiteit verdergezet in de Amerikas, Europa (Ik sta hier, ik kan niet anders Maarten Luther..).. Vol bekeringsdrift volgden Priesters en dominees de handelaren die rijkdom vergaarden en zieltjes wonnen.

Dat de moslims gewillige leerlingen waren is intussen wel bekend : een naburige ketter is ook gemakkelijker af te slachten dan een verre ongelovige... Het jaar was 1947 - de genocide had plaats tussen Hindoes en Moslims.. een paar miljoen slachtoffers ? Het jaar 2009 : Irak, Zuid Iran, Afghanistan : we zijn waarschijnlijk nog niet aan een miljoen slachtoffers, maar het komt wel Soennietische Arabieren in Zuid Iran, Sjietische arabieren in Oost Iran, Soeniietische/Wahabietische Moslims in Afghanistan en Pakistan.. Is er echt geen enkele moslim die deze slachtpartij kan afwenden ?

Basy Lys
26 oktober 2009, 19:24
Buit binnenhalen hebben ze nog net in rak gedaan. Of is die olie plots geen buit meer?

Voor die olie wordt dik betaald. Ironisch genoeg zou hij in de grond blijven zitten zonder de inzet van Westerse, voornamelijk Amerikaanse, technologie.

Basy Lys
26 oktober 2009, 19:33
Toen onze nationale Godfried van Bouilon Jeruzalem innam moesten de "Frankische Christenen" door het bloed waden van de door hen afgeslachte Christenen, Joden en Moslims in wat de eerste grootscheepse godsdienstoorlog was. Nadien werden deze godsdienstslachterijen nog met stijgende intensiteit verdergezet in de Amerikas, Europa (Ik sta hier, ik kan niet anders Maarten Luther..).. Vol bekeringsdrift volgden Priesters en dominees de handelaren die rijkdom vergaarden en zieltjes wonnen.

Dat de moslims gewillige leerlingen waren is intussen wel bekend : ???

Oei. Wanneer wandelde Godfried nu weer naar het Beloofde Land?

Intussen enkele wapenfeiten uit de beginfase van het mohammedaanse rijk. Ik geef enkel maar wat feiten uit de eerste decennia. Ze zijn dan nog niet in Frankrijk geraakt of in China.

624: Battle of Badr.
624: Expulsion of the Bani Qainuqa Jews from Madina.
625: Battle of Uhud.
625: Battle at Bir Mauna.
625: Expulsion of Banu Nadir Jews from Madina.
625: Second expedition of Badr.
626: Expedition of Banu Mustaliq.
627: Battle of the Trench. Expulsion of Banu Quraiza Jews.
628: Truce of Hudaibiya.
928: Expedition to Khyber
630: Conquest of Makkah.
630: Battle of Hunsin,
630: Battle of Auras,
630: Battle of Taif.
631: Expedition to Tabuk.
632: Death of the Holy Prophet.
623: Usamah leads expedition to Syria.
623: Battle of Zu _Qissa
623: Battle of Abraq.
623: Battle of Buzakha,
623: Battle ofZafar
623: Battle of Naqra.
623: Campaign against Bani Tamim
623: Campaign against Musailima, the Liar.
633: Campaign in Bahrain,
633: Campaign in Oman,
633: Campaign in Mahrah Yemen,
633: Campaign in Hadramaut.
633: Raids in Iraq.
633: Battle of Kazima,
633: Battle of Mazar,
633: Battle of Walaja,
633: Battle of Ulleis, _
633: Battle of Hirah,
633: Battle of Anbar,
633: Battle of Ein at tamr,
633: Battle of Daumatul Jandal
633: Battle of Firaz.
634: Battle of Basra,
633: Battle of Damascus
633: Battle of Ajnadin.
633: Battle of Namaraq
633: Battle of Saqatia.
635: Battle of Bridge.
635: Battle of Buwaib.
635: Conquest of Damascus.
635: Battle of Fahl.
636: Battle of Yermuk.
636: Battle of Qadsiyia.
636: Conquest of Madain.
637: Conquest of Syria.
637: Fall of Jerusalem.
637: Battle of Jalula.
638: Conquest of Jazirah.
639: Conquest of Khuizistan.
639: Advance into Egypt.
640: Capture of the post of Caesaria in Syria.
640: Conquest of Shustar
640: Conquest of Jande Sabur in Persia.
640: Battle of Babylon in Egypt.
641: Battle of Nihawand.
641: Conquest off Alexandria in Egypt.
642: Battle of Rayy in Persia.
642: Conquest of Egypt.
643: Conquest of Azarbaijan
643: Conquest of Tabaristan (Russia).
644: Conquest of Fars,
644: Conquest of Kerman,
644: Conquest of Sistan,
644: Conquest of Mekran
644: Conquest of Kharan.
644 Murder of Umar.
645: Campaigns in Fats.
646: Campaigns in Khurasan,
646: Campaigns in Armeain
646: Campaigns in Asia Minor.
647: Campaigns in North Africa.
647: Conquest of the island of Cypress.
648: Campaigns against the Byzantines.
651: Naval battle of the Masts against the Byzantines.
652: Discontentment and disaffection against the rule of Othman.
656: Murder of Hadrat Othman.
656: Battle of the Camel.
657: Ali shifts the capital from Madina to Kufa.
657: Battle of Siffin
658: Battle of Nahrawan.
659: Conquest of Egypt by Mu'awiyah.
660: Ali recaptures Hijaz
660: Ali recaptures Yemen
660: Mu'awiyah declares himself as the Caliph at Damascus.
661: Murder of Ali.
661: Accession of Hadrat Hasan and his abdication.
661: Mu'awiyah becomes the sole Caliph.
662: Khawarij revolts.
666: Raid of Sicily.
670: Advance in North Africa.
670: Conquest of Kabul.
672: Capture of the island of Rhodes.
672: Campaigns in Khurasan.
674: The Muslims cross the Oxus.
674: Bukhara becomes a vassal state.
677: Occupation of Sarnarkand
677: Occupation of Tirmiz.
677: Siege of Constantinople.
680: Tragedy of Kerbala
680: Murder of Hussain.
682: In North Africa Uqba b Nafe marches to the Atlantic, i
682: The Muslims evacuate Qairowan _and withdraw to Burqa.
683: Death of Yazid.
684: Abdullah b Zubair declares himself Caliph at'Makkah.
684: Battle of Marj _Rahat.
685: Battle of Ain ul Wada.
686: Mukhtar declares himself as the Caliph at Kufa.
687: Battle of Kufa between the forces of Mukhtar and Abdullah b Zubair.
687: Mukhtar killed.
691: Battle of Deir ul Jaliq.
691: Kufa falls to Abdul Malik.
692: The fall of Makkah
695: Khawarij revolt in Jazira
695: Khawarij revolt Ahwaz.
695: Battle of the Karun.
695: Campaigns against Kahina in North Africa.
695: The Muslims once again withdraw to Barqa.
695: The Muslims advance in Transoxiana
695: The Muslims occupy Kish.
700: Campaigns against the Berbers in North Africa.

Geweld is nu eenmaal voorgeschreven in de koran. Tegen andersdenkenden, maar ook tegen eigen broers, en zusters. Of, zoals Leon Uris het zegt in The Haj: Before I was nine I had learned the basic canon of Arab life. It was me against my brother; me and my brother against our father; my family against my cousins and the clan; the clan against the tribe; and the tribe against the world and all of us against the infidel."

SDX
26 oktober 2009, 19:55
Oei. Wanneer wandelde Godfried nu weer naar het Beloofde Land?

Intussen enkele wapenfeiten uit de beginfase van het mohammedaanse rijk. Ik geef enkel maar wat feiten uit de eerste decennia. Ze zijn dan nog niet in Frankrijk geraakt of in China.

...

Geweld is nu eenmaal voorgeschreven in de koran. Tegen andersdenkenden, maar ook tegen eigen broers, en zusters. Of, zoals Leon Uris het zegt in The Haj: Before I was nine I had learned the basic canon of Arab life. It was me against my brother; me and my brother against our father; my family against my cousins and the clan; the clan against the tribe; and the tribe against the world and all of us against the infidel."

Vervolg van de lange lijst:
721: Islamitische strijders trekken onder leiding van Abd al-Rahman Narbonne in, slachten de hele mannelijke bevolking af, maakten vrouwen en kinderen tot slaaf. Daarna gingen ze naar Nimes, en verrichtten een slachting onder monniken en nonnen, vervolgens plunderden ze iedere kerk.

731: Bijna 400.000 moslimstrijders veroveren Bordeaux, Poitiers en Tours.

827: In naam van de God van eeuwige vrede, veroveren medogenloze strijders Sicilië, en na 75 jaar van bloedvergieten, slachten en martelen, bekeren ze het eiland tot de Islam, totdat ze verdreven worden door de dappere Noormannen.

846: De soldaten van de religie van vrede meren aan in Ostia, varen stroomopwaarts door tot in Rome, plunderen alles wat los en vast zit, ontheiligen kerken, plunderen de basilieken van Sint Pieter en Sint Paulus. Paus Serge II betaalt de barbaren een jaarlijkse som van 25.000 zilvermunten (Jizya) om van ze af te komen. Opvolger Leo IV bouwt enorme stadsmuren om de slaven van de barmhartige Allah buiten de deur te houden.
Hierna trekken ze naar Campania waar ze 70 jaar blijven; nonnen worden verkracht, heiligdommen worden onteerd.

911: De horden van Mohammed trekken de Alpen over en nemen Piemont in, en bezetten Turijn en Casale, steken kerken en bibliotheken in brand, en vermoorden duizenden christenen, gaan door naar Zwitserland en bereiken het meer van Geneve, waar ze tegen worden gehouden door sneeuw en kou.
Hierna trekken de volgelingen van de barmhartige Allah weer naar het Oosten. Veroveren India, slachten hindoes af, vernietigen godenbeelden (waar ze nu nog steeds niet af kunnen blijven).
Na de kruistochten, die in feite een antwoord zijn op het Islamitische imperialisme, komen de vredestroepen van Allah weer met hun legers naar Europa. Dit keer de Turken, met hun troepen, die Janitsaren werden genoemd. Janitsaren waren getrainde killers die als kind bij hun christelijke ouders werden weggehaald (ontvoerd) en 'bekeerd' en opgesloten in trainingskampen, waar ze leerden om medogenloos te moorden en verkrachten.

1356: Turken veroveren Gallipolis, vervolgens trekken ze Thracië, Macedonië en Albanië binnen, veroveren zelfs Servië en belegeren Constantinopel.
In 1396 worden ze staande gehouden door de mongolen.

1430: De vreedzame Mohammedanen bezetten Thessaloniki.

1444: De legers van de barmhartige Allah veroveren Varna, Walachije, Moldavië en Transsylvanië, en vermoorden uiteraard weer tienduizenden christenen.

1453: Mohammed II verovert Constantinopel (hij besteeg de troon door zijn 3-jarige broertje te vermoorden). De bevolking vlucht de Kathedraal van de Heilige Sofia binnen. Allah's strijders slachten, moorden, verkrachten, stormen de kathedraal in en onthoofden zelfs de babies. De Janitsaren verkrachten meer dan vierduizend nonnen en snijden deze vervolgens de keel door. De overlevenden worden als slavin verkocht op de slavenmarkt in Ankara. Alle altaren worden vernietigd, kerkklokken omgesmolten, en de kerken veranderen in moskeeën.

1467: Allah's slaven vallen de Venetiaanse republiek aan.

1512: Selim de Bloeddorstige bestijgt de troon, vermoord 2 broers, 5 neven, en meerdere kaliefen.

1526: De opvolger van Selim de Bloeddorstige, namelijk Soliman de Grote, trekt met een leger van bijna 400.000 man, 30.000 kamelen, 40.000 paarden en meer dan 300 zware kanonnen, Hongarije binnen, vernietigd het Hongaarse leger in nog geen 48 uur, veroverd vervolgens Boedapest, steekt de hele stad in brand, slacht, en moord in de naam van de Almachtige. Honderdduizend overlevenden worden op de slavenmarkt verkocht.

1529: Soliman de Grote probeert Oostenrijk aan te vallen, maar wordt door de dappere ridders teneergeslagen. Uit frustratie laat hij op de terugweg nog eens 30.000 boeren afslachten, omdat de prijs van slaven te laag geworden was.

1565: Soliman werkt samen met de bloeddorstige islamitische piraat Khair ed-din (beter bekend als Barbarossa), valt Malta aan (na eerst een samenzwering te hebben verijdeld, waarbij hij 2 zoons en hun kinderen laat wurgen)

1571: Soliman's zoon Selim verovert samen met generaal Lala Mustafa het christelijke Cyprus. Hier wordt de Venetiaanse patriciër Marcantonio Bragadino, als hij bij de mohammedanen arriveert om de overgave te tekenen, gevangen genomen. De page die bij hem was werd door Lala Mustafa verkracht. 40 soldaten die met Bragadino mee waren gekomen werden letterlijk met kromzwaarden in stukken gehakt. Bragadino's oren en neus werden afgesneden, en hij werd gedwongen om te knielen voor Allah's vreedzame dienaar. Daarna werd hij levend gevild.
Gelukkig werden deze barbaren later door moedige, trotse ridders het land uit gesmeten.

1621: Allah's horden vallen Polen aan.

1672: Allah's vredelievende en barmhartige troepen vallen nog een keer Polen aan.

1683: Grootvizier Kara Mustafa trekt met 500.000 manschappen op tegen Oostenrijk, belegerde Wenen, maar nu eindelijk werd de Islamitische expansie tot staan gebracht, door honderdduizenden moedige ridders uit allerlei Europese landen.

1895: Natuurlijk is de ellende nog niet voorbij. Abdulhamid II slacht in 1895 nog eens 200.000 christelijke Armeniërs af.

Ieslaam is Vrede!

...en Belgen moeten zich 'schamen' om dingen die 1 of andere 'ingevoerde' koning ooit uitspookte in Congo!:roll:

Asshen Sukar
26 oktober 2009, 21:40
Amen

nabat54
26 oktober 2009, 21:42
Begrijpe wie begrijpen kan. De laatste aanslag in Bagdad heeft tot nog toe 155 doden gemaakt en honderden anderen voor het leven verminkt. Weliswaar allemaal burgers, veel vrouwen en kinderen.

Ik blijf met twee vragen:

1) Waarom moorden de moslims elkaar uit, op vele plaatsen in de wereld, terwijl ze zichzelf steeds als 'broeders onder elkaar' noemen?

2) Hoe komt het dat geen enkele moslims hier iets over zegt, noch hier, noch elders. Terwijl ze meteen en wereldwijd op hun achterpoten gaan staan telkens een moslim ook maar wordt uitgescholden door een Westerling.
Of vinden ze dit een normale gang van zaken wanneer honderden tegelijk door eigen medemoslims worden uitgemoord?

Kan iemand dat uitleggen?

Beeldenstorm ?

1) Ze gaan er nog wel uit geraken hoor, dat ze het fits hebben dat ze elkaar niet kunnen blijven uitmoorden......

2) Ben geen moslim, dus voel me niet aangesproken.

3) Moet ik hier nu echt als agnost/atheist zijnde je wijzen op de "beeldenstorm"? Terwijl jij zwelgt, uw goed recht overigens, in het cristelijke geloof.....

driewerf
26 oktober 2009, 23:41
De Christelijke Arabieren in Irak hebben het bijzonder zwaar. Velen van hen zijn al naar Libanon of Jordanië gevlucht. Ik vrees dat al dat haatgepreek in de Koran toch een niet zo vreedzame generatie moslims op heeft geleverd.
Als je niet weggaat, onthoofden we je (http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/IE11Ak01.html)

Nog een cadeautje van george Bush. Voor de Amerikaanse inval was Tareq Azziz eerste minister: een christen!

driewerf
26 oktober 2009, 23:43
Voor die olie wordt dik betaald. Ironisch genoeg zou hij in de grond blijven zitten zonder de inzet van Westerse, voornamelijk Amerikaanse, technologie.

Irak zal een tweede Dubai worden zekerst. :roll:

liberalist_NL
26 oktober 2009, 23:53
Nog een cadeautje van george Bush. Voor de Amerikaanse inval was Tareq Azziz eerste minister: een christen!

Wat loop je nou te zeiken? Ik was tegen de inval!

filosoof
27 oktober 2009, 00:07
Toen onze nationale Godfried van Bouilon Jeruzalem innam moesten de "Frankische Christenen" door het bloed waden van de door hen afgeslachte Christenen, Joden en Moslims in wat de eerste grootscheepse godsdienstoorlog was. Nadien werden deze godsdienstslachterijen nog met stijgende intensiteit verdergezet in de Amerikas, Europa (Ik sta hier, ik kan niet anders Maarten Luther..).. Vol bekeringsdrift volgden Priesters en dominees de handelaren die rijkdom vergaarden en zieltjes wonnen.

Dat de moslims gewillige leerlingen waren is intussen wel bekend : een naburige ketter is ook gemakkelijker af te slachten dan een verre ongelovige... Het jaar was 1947 - de genocide had plaats tussen Hindoes en Moslims.. een paar miljoen slachtoffers ? Het jaar 2009 : Irak, Zuid Iran, Afghanistan : we zijn waarschijnlijk nog niet aan een miljoen slachtoffers, maar het komt wel Soennietische Arabieren in Zuid Iran, Sjietische arabieren in Oost Iran, Soeniietische/Wahabietische Moslims in Afghanistan en Pakistan.. Is er echt geen enkele moslim die deze slachtpartij kan afwenden ?Tussen de bedrijven door verwoestten de oh, zo christelijke Kruisvaarders ook het christelijke Constantinopel, Hongaije en nog enkele andere waar ze langs kwamen, allemaal in navolging van de leer van Jezus, uiteraard:
34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard." Matt10:34 (http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/10.html)

Johan Bollen
27 oktober 2009, 02:14
Nu, wat doen de Amerikanen daar eigenlijk nog ? Verhindert hun aanwezigheid iets aan die aanslagen, of is het juist daarom ? :?De vraag die men zich nu stelt in de VS is of het wel een goed idee is 'terug te trekken'. Voor de voorstanders van een 'blijvende' bezetting komen de aanslagen dus gelegen zou men kunnen besluiten. Toch twijfel ik of dit de aanslagen zou kunnen gedreven hebben, want uiteindelijk is die 'terugtrekking' nooit een echte terugtrekking geweest in de zin dat de macht over Irak aan de Irakezen zou worden overgelaten. Het kan natuurlijk iets met de interne politiek te maken hebben in de VS (Obama verzwakken).

De 'verkiezingen' in Irak dreigen erdoor in het honderd te lopen. Daar kan het ook iets mee te maken hebben.

Ivm Afghanistan las ik overlaatst een mening van een Afghaanse verkozen democraat én vrouw, Malalai Joya, die reeds verschillende malen een aanslag overleefd heeft, die de moeite is in verband met Irak ook eens te onderzoeken: "hoe langer de buitenlandse bezetting duurt hoe bloediger de burgeroorlog achteraf zal zijn."

Sjaax
27 oktober 2009, 06:31
624: Battle of Badr.

(…)

700: Campaigns against the Berbers in North Africa.
Vervolg van de lange lijst:
721: Islamitische strijders trekken onder leiding van Abd al-Rahman Narbonne in, slachten de hele mannelijke bevolking af, maakten vrouwen en kinderen tot slaaf. Daarna gingen ze naar Nimes, en verrichtten een slachting onder monniken en nonnen, vervolgens plunderden ze iedere kerk.

(…)

1895: Natuurlijk is de ellende nog niet voorbij. Abdulhamid II slacht in 1895 nog eens 200.000 christelijke Armeniërs af.
Dergelijke lijstjes gaan niet in op het argument van Francientje. Het zijn imho gewoon clans die stuk voor stuk het grootste gedeelte van de buit willen binnenhalen, oude vetes uitvechten en suprematie willen.Dergelijke lijstjes kan je ook voor Europa opstellen, of voor welke streek op aarde ook. De godsdienst is slechts het ideologische sausje dat er overheen wordt gegoten. In wezen gaat het om machtsuitbreiding van bepaalde stammen (later naties in Europa).

DEMOKRATOS
27 oktober 2009, 10:58
Waarom zoekt men altyd achter een relegie of afkomst achter misdrijven, aanslagen enz... natuurlijk kan en mag niemand deze daden goed praten. Maar wie heeft de hele Midden-Oosten onveilig en onstabiel gemaakt, juist ja het zijn de Amerikanen geweest, en jullie Westerlingen waren de 3 apen uit aan het hangen, nixs gezien, nixs gehoord. Als er een paar Engelsen sterven bij een terroristische aanslag in Londen, is dit wereldnieuws en dit dagen aan een stuk, en dan wordt het in één keer heel erg en moreel. Maar als er in Afghanistan een trouwfeest wordt gebombardeerd en er sterven honderden vrouwen en kinderen dan reageert er niemand. Terrorisme is en blijft een laffe daad, en moet door iedereen verafschuwd worden. Terwijl wij hier ons vet vreten met vlees, charcuterie enz.. maar we kunnen zelfs nie eens een kip slachten, maar aan de andere kant als het wordt voorgeschoteld peuzelen we het wel op. Zolang het van ons ver is en we het zelf nie mee maken is alles goed. Bepaalde bevolkingsgroepen criminaliseren is onze hobby geworden. Wat heeft de Fitna nu te make met Moslims, wat heeft de boerkaa verbod in Belgie nu te maken, ik heb nergens een boerka gezien...zo kun je maar verder gaan met alles...maar het is zinloos en draagt niet bij tot meer verdraagzaamheid..

Dixie
27 oktober 2009, 11:15
Wat heeft de Fitna nu te make met Moslims, wat heeft de boerkaa verbod in Belgie nu te maken, ik heb nergens een boerka gezien...zo kun je maar verder gaan met alles...maar het is zinloos en draagt niet bij tot meer verdraagzaamheid..vraag dat aan mohammed b. toen hij theo keelde...
nog geen boerka gezien kom dan maar eens kijken in borgerhout het kiel molenbeek enz

liberalist_NL
27 oktober 2009, 14:20
Waarom zoekt men altyd achter een relegie of afkomst achter misdrijven, aanslagen enz... natuurlijk kan en mag niemand deze daden goed praten. Maar wie heeft de hele Midden-Oosten onveilig en onstabiel gemaakt, juist ja het zijn de Amerikanen geweest, en jullie Westerlingen waren de 3 apen uit aan het hangen, nixs gezien, nixs gehoord. Als er een paar Engelsen sterven bij een terroristische aanslag in Londen, is dit wereldnieuws en dit dagen aan een stuk, en dan wordt het in één keer heel erg en moreel. Maar als er in Afghanistan een trouwfeest wordt gebombardeerd en er sterven honderden vrouwen en kinderen dan reageert er niemand. Terrorisme is en blijft een laffe daad, en moet door iedereen verafschuwd worden. Terwijl wij hier ons vet vreten met vlees, charcuterie enz.. maar we kunnen zelfs nie eens een kip slachten, maar aan de andere kant als het wordt voorgeschoteld peuzelen we het wel op. Zolang het van ons ver is en we het zelf nie mee maken is alles goed. Bepaalde bevolkingsgroepen criminaliseren is onze hobby geworden. Wat heeft de Fitna nu te make met Moslims, wat heeft de boerkaa verbod in Belgie nu te maken, ik heb nergens een boerka gezien...zo kun je maar verder gaan met alles...maar het is zinloos en draagt niet bij tot meer verdraagzaamheid..
Daar zijn belangrijke redenen voor. We weten inmiddels al dat aanslagen weldegelijk worden gepleegd dankzij de religie, omdat het geweld wordt uitgevoerd in de naam van de religie, en de zelfmoordenaar zijn zelfverzekerdheid - het vooruitzicht van het paradijs - uit de religie haalt. Wat betreft misdrijven ligt het anders. Marokkaanse jeugdcriminelen bijvoorbeeld, zijn meestal niet eens religieus actief. Maar ze zijn wel opgegroeid in een milieu dat negatief tegenover kaffers en ongelovigen staat. Dat moet wel meegewogen worden.

Johan Bollen
27 oktober 2009, 14:55
Maar wie heeft de hele Midden-Oosten onveilig en onstabiel gemaakt, juist ja het zijn de Amerikanen geweest, en jullie Westerlingen waren de 3 apen uit aan het hangen, nixs gezien, nixs gehoord. Als er een paar Engelsen sterven bij een terroristische aanslag in Londen, is dit wereldnieuws en dit dagen aan een stuk, en dan wordt het in één keer heel erg en moreel. Maar als er in Afghanistan een trouwfeest wordt gebombardeerd en er sterven honderden vrouwen en kinderen dan reageert er niemand. Terrorisme is en blijft een laffe daad, en moet door iedereen verafschuwd worden. Ik deel de pijn die ik meen te voelen in wat je hier schrijft. Mijn enigste bezwaar is de 'jullie' die je gebruikt in je bericht.

DEMOKRATOS
27 oktober 2009, 19:42
vraag dat aan mohammed b. toen hij theo keelde...
nog geen boerka gezien kom dan maar eens kijken in borgerhout het kiel molenbeek enz

Waarom zou ik die vraag moeten stellen aan die gast, ik vind niet dat mensen omwille van zijn uitspraken vermoord of aangevallen of wat dan ook. Net als Theo Van Gogh, net als Pim Fortuin, Hans van Themse, Kim de Gelder, net als al de andere slachtoffers van zinloos geweld. Ik ben tegen het geweld in het algemeen. Of het nu Vlaamse, Marokkaanse, Koerdische of wat dan ook mensen mogen zijn.

Als je mijn persoonlijke mening zou vragen zou ik stillekes zeggen ik ben tegen de boerka, maar ik ga me er niet over uitspreken, omdat ik iedereen wel de vrijheid gun, ik ben tolleranter geworden, omdat ik zie dat toch veel autochtonen veel meer tolleranter zie dan allochtonen. Beelden als Borgerokko heb ik hier in Limburg nie veel meegemaakt, maar goed ook. In Limburg leven we fijn en gelukkig ;-)

DEMOKRATOS
27 oktober 2009, 19:49
Ik deel de pijn die ik meen te voelen in wat je hier schrijft. Mijn enigste bezwaar is de 'jullie' die je gebruikt in je bericht.

Met jullie bedoel ik het niet verkeerd. Maar na het lezen van sommige berichten word je in het hoekje geduwd en moet ik het opnemen tegen die onverdraagzame mensen. Het is mijn antwoord tegen hun, die zich aangesproken voelen. Die keer op keer die mensen zwart willen maken, die keer op keer hun als zwarte schaap aanwijst, daar hekel ik mij aan. Waar ik ook mij aan hekel is die Imam Nordiel of wat dat ook moge zijn. Aan beide kanten hekel ik die mensen. Ik kan niet tegen onrecht, ongeacht de huidskleur, geaardheid, religie, geslacht of wat dan ook.

DEMOKRATOS
27 oktober 2009, 19:57
Daar zijn belangrijke redenen voor. We weten inmiddels al dat aanslagen weldegelijk worden gepleegd dankzij de religie, omdat het geweld wordt uitgevoerd in de naam van de religie, en de zelfmoordenaar zijn zelfverzekerdheid - het vooruitzicht van het paradijs - uit de religie haalt. Wat betreft misdrijven ligt het anders. Marokkaanse jeugdcriminelen bijvoorbeeld, zijn meestal niet eens religieus actief. Maar ze zijn wel opgegroeid in een milieu dat negatief tegenover kaffers en ongelovigen staat. Dat moet wel meegewogen worden.

Wat je hier allemaal zegt klopt wel een beetje, maar men moet ook niet de 2de wereldoorlog vergeten waar de "Katholieken" de Kerk meedeed aan de massamoorden, de paus van nu heeft volgens mij ook bloed aan zijn handen. Maar ik weet wel wat jij bedoeld en dat betreur ik ook wel.

Basy Lys
28 oktober 2009, 13:04
Dergelijke lijstjes gaan niet in op het argument van Francientje.
Het was dan ook geen reactie op wat Francientje schreef.

Dergelijke lijstjes kan je ook voor Europa opstellen, of voor welke streek op aarde ook. De godsdienst is slechts het ideologische sausje dat er overheen wordt gegoten. In wezen gaat het om machtsuitbreiding van bepaalde stammen (later naties in Europa).
In het geval van zij die Mohammed's voorbeeld volgen is het geen "ideologisch sausje", maar het fundament zelf van hun strijd. Geld en macht zijn slechts ein Mittel zum Zweck om de zuivere mohammedaanse leer te doen zegevieren ...

liberalist_NL
28 oktober 2009, 14:28
Wat je hier allemaal zegt klopt wel een beetje, maar men moet ook niet de 2de wereldoorlog vergeten waar de "Katholieken" de Kerk meedeed aan de massamoorden, de paus van nu heeft volgens mij ook bloed aan zijn handen. Maar ik weet wel wat jij bedoeld en dat betreur ik ook wel.

Hitler haalde ook veel van zijn haat uit de Katholieke doctrines. De hele Katholieke geschiedenis is ook een opeenvolging van geweld en onderdrukking. Dat krijg je nu eenmaal wanneer spirituele religie wordt omgezet in een politiek moloch.

boomerang
28 oktober 2009, 23:50
Vervolg van de lange lijst:
721: Islamitische strijders trekken onder leiding van Abd al-Rahman Narbonne in, slachten de hele mannelijke bevolking af, maakten vrouwen en kinderen tot slaaf. Daarna gingen ze naar Nimes, en verrichtten een slachting onder monniken en nonnen, vervolgens plunderden ze iedere kerk.

731: Bijna 400.000 moslimstrijders veroveren Bordeaux, Poitiers en Tours.

827: In naam van de God van eeuwige vrede, veroveren medogenloze strijders Sicilië, en na 75 jaar van bloedvergieten, slachten en martelen, bekeren ze het eiland tot de Islam, totdat ze verdreven worden door de dappere Noormannen.

846: De soldaten van de religie van vrede meren aan in Ostia, varen stroomopwaarts door tot in Rome, plunderen alles wat los en vast zit, ontheiligen kerken, plunderen de basilieken van Sint Pieter en Sint Paulus. Paus Serge II betaalt de barbaren een jaarlijkse som van 25.000 zilvermunten (Jizya) om van ze af te komen. Opvolger Leo IV bouwt enorme stadsmuren om de slaven van de barmhartige Allah buiten de deur te houden.
Hierna trekken ze naar Campania waar ze 70 jaar blijven; nonnen worden verkracht, heiligdommen worden onteerd.

911: De horden van Mohammed trekken de Alpen over en nemen Piemont in, en bezetten Turijn en Casale, steken kerken en bibliotheken in brand, en vermoorden duizenden christenen, gaan door naar Zwitserland en bereiken het meer van Geneve, waar ze tegen worden gehouden door sneeuw en kou.
Hierna trekken de volgelingen van de barmhartige Allah weer naar het Oosten. Veroveren India, slachten hindoes af, vernietigen godenbeelden (waar ze nu nog steeds niet af kunnen blijven).
Na de kruistochten, die in feite een antwoord zijn op het Islamitische imperialisme, komen de vredestroepen van Allah weer met hun legers naar Europa. Dit keer de Turken, met hun troepen, die Janitsaren werden genoemd. Janitsaren waren getrainde killers die als kind bij hun christelijke ouders werden weggehaald (ontvoerd) en 'bekeerd' en opgesloten in trainingskampen, waar ze leerden om medogenloos te moorden en verkrachten.

1356: Turken veroveren Gallipolis, vervolgens trekken ze Thracië, Macedonië en Albanië binnen, veroveren zelfs Servië en belegeren Constantinopel.
In 1396 worden ze staande gehouden door de mongolen.

1430: De vreedzame Mohammedanen bezetten Thessaloniki.

1444: De legers van de barmhartige Allah veroveren Varna, Walachije, Moldavië en Transsylvanië, en vermoorden uiteraard weer tienduizenden christenen.

1453: Mohammed II verovert Constantinopel (hij besteeg de troon door zijn 3-jarige broertje te vermoorden). De bevolking vlucht de Kathedraal van de Heilige Sofia binnen. Allah's strijders slachten, moorden, verkrachten, stormen de kathedraal in en onthoofden zelfs de babies. De Janitsaren verkrachten meer dan vierduizend nonnen en snijden deze vervolgens de keel door. De overlevenden worden als slavin verkocht op de slavenmarkt in Ankara. Alle altaren worden vernietigd, kerkklokken omgesmolten, en de kerken veranderen in moskeeën.

1467: Allah's slaven vallen de Venetiaanse republiek aan.

1512: Selim de Bloeddorstige bestijgt de troon, vermoord 2 broers, 5 neven, en meerdere kaliefen.

1526: De opvolger van Selim de Bloeddorstige, namelijk Soliman de Grote, trekt met een leger van bijna 400.000 man, 30.000 kamelen, 40.000 paarden en meer dan 300 zware kanonnen, Hongarije binnen, vernietigd het Hongaarse leger in nog geen 48 uur, veroverd vervolgens Boedapest, steekt de hele stad in brand, slacht, en moord in de naam van de Almachtige. Honderdduizend overlevenden worden op de slavenmarkt verkocht.

1529: Soliman de Grote probeert Oostenrijk aan te vallen, maar wordt door de dappere ridders teneergeslagen. Uit frustratie laat hij op de terugweg nog eens 30.000 boeren afslachten, omdat de prijs van slaven te laag geworden was.

1565: Soliman werkt samen met de bloeddorstige islamitische piraat Khair ed-din (beter bekend als Barbarossa), valt Malta aan (na eerst een samenzwering te hebben verijdeld, waarbij hij 2 zoons en hun kinderen laat wurgen)

1571: Soliman's zoon Selim verovert samen met generaal Lala Mustafa het christelijke Cyprus. Hier wordt de Venetiaanse patriciër Marcantonio Bragadino, als hij bij de mohammedanen arriveert om de overgave te tekenen, gevangen genomen. De page die bij hem was werd door Lala Mustafa verkracht. 40 soldaten die met Bragadino mee waren gekomen werden letterlijk met kromzwaarden in stukken gehakt. Bragadino's oren en neus werden afgesneden, en hij werd gedwongen om te knielen voor Allah's vreedzame dienaar. Daarna werd hij levend gevild.
Gelukkig werden deze barbaren later door moedige, trotse ridders het land uit gesmeten.

1621: Allah's horden vallen Polen aan.

1672: Allah's vredelievende en barmhartige troepen vallen nog een keer Polen aan.

1683: Grootvizier Kara Mustafa trekt met 500.000 manschappen op tegen Oostenrijk, belegerde Wenen, maar nu eindelijk werd de Islamitische expansie tot staan gebracht, door honderdduizenden moedige ridders uit allerlei Europese landen.

1895: Natuurlijk is de ellende nog niet voorbij. Abdulhamid II slacht in 1895 nog eens 200.000 christelijke Armeniërs af.

Ieslaam is Vrede!

...en Belgen moeten zich 'schamen' om dingen die 1 of andere 'ingevoerde' koning ooit uitspookte in Congo!:roll:

En vandaag zitten we met een steeds talrijker wordende " 5 de kolonne " opgescheept.

SDX
29 oktober 2009, 00:01
En vandaag zitten we met een steeds talrijker wordende " 5 de kolonne " opgescheept.

En vandaag wordt Europa veroverd via de baarmoeders van hun werplustige vrouwen, die als akkers beploegd mogen/moeten worden ... den Nederlandse Turk doet 'het' wel 10 X per dag ... zegt hij ...

liberalist_NL
29 oktober 2009, 00:03
En vandaag wordt Europa veroverd via de baarmoeders van hun werplustige vrouwen, die als akkers beploegd mogen/moeten worden ... den Nederlandse Turk doet 'het' wel 10 X per dag ... zegt hij ...De kinderbijslag moet gewoon beperkt worden tot de norm: Twee kinderen. Al wat je daarboven op baart moet je zelf maar betalen, of het opgeven.

SDX
29 oktober 2009, 00:08
De kinderbijslag moet gewoon beperkt worden tot de norm: Twee kinderen. Al wat je daarboven op baart moet je zelf maar betalen, of het opgeven.

Ik vrees dat zelfs die maatregel hen niet zal ontmoedigen.

...of dacht U werkelijk dat die kinderbijslag ook daadwerkelijk gebruikt wordt voor de opvoeding van hun kinderen - het resultaat 'hangt' op straat.

filosoof
29 oktober 2009, 01:56
En vandaag wordt Europa veroverd via de baarmoeders van hun werplustige vrouwen, die als akkers beploegd mogen/moeten worden ... den Nederlandse Turk doet 'het' wel 10 X per dag ... zegt hij ...En jij gelooft ook alles, hé?:lol:

filosoof
29 oktober 2009, 01:59
Hitler haalde ook veel van zijn haat uit de Katholieke doctrines. De hele Katholieke geschiedenis is ook een opeenvolging van geweld en onderdrukking. Dat krijg je nu eenmaal wanneer spirituele religie wordt omgezet in een politiek moloch.uit de Katholieke doctrines.Idd, maar om iedereen content te stellen liet hij de verjaardag van Luther vieren met een "Krystallnacht":roll:

Herr Flick
29 oktober 2009, 08:33
Ik vermoed dat de moslims hier zich niet identificeren met één der betrokken partijen en zich dus ook maar zeer beperkt betrokken voelen bij de gevechten tussen soennieten en sjiëten in Irak .

Het gewone "ver van mijn bed"-gevoel. Sjïeten heb je hier bijna alleen onder uitgeweken Iraniërs, dikwijls intellectuelen, lijkt me. De meerderheid van de beperkte moslimaanwezigheid hier is soennitisch.

Hun gebrek aan reactie zou gerustellend moeten zijn voor de angsthazen vh blok.

Die soeniten, hier worden wel bekanst allemaal aangespoord door wahabitische imams, ... Het is bekend dat SA, bijna alle moskeeen en andere moslim initiativen in Europa sponsert, dus wahabitische leer.

En we weten hoe racistisch en geflipt die gasten zijn, ... Mr Bin Laden is er eentje, bvb Mekka en Medina zijn verboten voor niet moslims... terwijl alle katholieke gebouwen openstaan voor iedereen...

Antoon
29 oktober 2009, 12:44
Jezus, wat die mekaar aandoen. Vreselijk! Vooral burgers , ook veel vrouwen en kinderen dan nog...

Maar wel roepen en tieren wanneer een Westers leger een paar terroristen uitschakelt in Afghanistan, Palestina of Irak.

Ik snap het niet.

"A hospital doctor said: "There are burnt people, lots of children. There are dead bodies. There are wounded. I’m not in a position to count. But my estimate is that the death toll may rise" (Arshad Arbab/EPA)

Zwaarste aanslag in Pakistan sinds twee jaar: 92 doden (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1022133/2009/10/28/Zwaarste-aanslag-in-Pakistan-sinds-twee-jaar-92-doden.dhtml)

http://www.timesonline.co.uk/multimedia/archive/00636/Peshawar_update_01__636296a.jpg
http://www.hln.be/static/FOTO/pe/1/3/6/media_xl_2379561.jpghttp://www.timesonline.co.uk/multimedia/archive/00636/Peshawar_01_585x435_636271d.jpg

Valentine Julien
29 oktober 2009, 19:31
De meeste moslims zijn door de legers van de VS en de Nato vermoord!
Laat me niet lachen jongen!

Jij kan de dingen nogal eens omdraaien.

Natuurlijk is het niet gemakkelijk propaganda van werkelijkheid te onderscheiden.

TRap toch maar niet in de bananenschil die ze voor je legden..

De Vs (of een soort criminele elite bende) vermoorde ook 3000 eigen mensen op 11 sept 2001 om de oorlog in Irak en Afghanistan mee te verantwoorden en tijdens de vlaag in Belgie en Italie van de Stay behinds/Gladio vielen er ook veel bloedige slachtoffers Ik geloof zelfs 90 in Bologna...
Wie waren dat?
Ook geen lieverdjes!

Officieel document van Operation Northwood waarbij een vliegtuig met amerikaanse inzittende ging sneuvelen om Cuba te mogen binnenvallen
Natuurlijk zou de schuld in de schoenen van Cuba gaan....
Dit is nooit uitgevoerd omdat het plan onderschept is..


http://www.takeoverworld.info/JCS-OperationNorthwoods.pdf

Francientje
29 oktober 2009, 20:28
De meeste moslims zijn door de legers van de VS en de Nato vermoord!
Laat me niet lachen jongen!

Jij kan de dingen nogal eens omdraaien.

Natuurlijk is het niet gemakkelijk propaganda van werkelijkheid te onderscheiden.

TRap toch maar niet in de bananenschil die ze voor je legden..

De Vs (of een soort criminele elite bende) vermoorde ook 3000 eigen mensen op 11 sept 2001 om de oorlog in Irak en Afghanistan mee te verantwoorden en tijdens de vlaag in Belgie en Italie van de Stay behinds/Gladio vielen er ook veel bloedige slachtoffers Ik geloof zelfs 90 in Bologna...
Wie waren dat?
Ook geen lieverdjes!

Officieel document van Operation Northwood waarbij een vliegtuig met amerikaanse inzittende ging sneuvelen om Cuba te mogen binnenvallen
Natuurlijk zou de schuld in de schoenen van Cuba gaan....
Dit is nooit uitgevoerd omdat het plan onderschept is..


http://www.takeoverworld.info/JCS-OperationNorthwoods.pdf

Vraag: hoe komt het dat ik alleen al door uw nick te lezen wist dat u
dergelijke onzin ging uitkramen. Valentine Julien, hoe komt iemand eigenlijk
in Belgieland bij zo'n nick? Ik wil u echt niet beledigen, hoor. En u hebt net
zoveel recht op uw mening als ik op de mijne.
Maar waarom Valentine Julien? Waarom niet gewoon Juul. Of eventueel
Lodewijk of Guido? Valentijn zou er nog nét doorkunnen. Enfin, denk daar
even over na, Zeker als u van plan bent conspiratie theorieen te gaan
spuien. De mensen slikken die stukken beter van iemand die zich gewoon
Jan of Karel of Piet noemt dan van iemand die komt aanzetten met
Valentine Julien.

Mahalingam
29 oktober 2009, 20:31
-->" Zonder bindende referenda geen echte democratie. "
En wie stelt die referenda-vragen op?
"Wilt u dat de AOW bij 60-jarige leeftijd ingaat?" Overweldigende meerderheid JA!
"Wilt u 5 % meer belasting betalen? " Overweldigende meerderheid NEE!
Een pracht manier voor een elite om aan de macht te blijven!

-->"De meeste moslims zijn door de legers van de VS en de Nato vermoord!"
Maar we hadden het hier over Moslims die elkaar naar de hemel dan wel naar de hel transporteren. En u komt aan met komplot verhalen over de USA die dat doet. U zit mis. Het is toch het Grote Joodse Komplot (zie 'de Wijzen van Zion') dat er achter zit! Lees maar eens dat boek van dhr. A. Hitler. Of de Koran van dhr. Mohammed (v.s.o.p), dat maakt niet zoveel uit in deze.

Basy Lys
29 oktober 2009, 20:59
Hitler haalde ook veel van zijn haat uit de Katholieke doctrines. De hele Katholieke geschiedenis is ook een opeenvolging van geweld en onderdrukking. Dat krijg je nu eenmaal wanneer spirituele religie wordt omgezet in een politiek moloch.
Oei. Het is bekend dat Hitler niet zo hoog opliep met het christendom, laat staan met de katholieke versie ervan!

Het is wel bekend dat hij wat literatuur van Luther kende, en dat hij vooral bewondering had voor de mohammedaanse leer.

Zijn vriendschap met bepaalde heerschappen uit de mohammedaanse wereld is bekend.

Hitler liet zich ook bewonderend uit over de manier waarop het mohammedaanse rijk de Armeniërs had uitgeroeid.

Hitler vertelde tegen zijn minister van industrie en bewapening Albert Speer dat hij het jammer vond dat de invallende moslims de slag bij Poitiers in 732 tegen de christelijke ridders verloren hadden. Een Europa gedomineerd door de Islam zou veel krijgshaftiger zijn geweest dan met het christendom dat teveel sprak over liefde en het toekeren van de andere wang.

Antoon
30 oktober 2009, 17:30
Oei. Het is bekend dat Hitler niet zo hoog opliep met het christendom, laat staan met de katholieke versie ervan!

Het is wel bekend dat hij wat literatuur van Luther kende, en dat hij vooral bewondering had voor de mohammedaanse leer.

Zijn vriendschap met bepaalde heerschappen uit de mohammedaanse wereld is bekend.

Hitler liet zich ook bewonderend uit over de manier waarop het mohammedaanse rijk de Armeniërs had uitgeroeid.

Hitler vertelde tegen zijn minister van industrie en bewapening Albert Speer dat hij het jammer vond dat de invallende moslims de slag bij Poitiers in 732 tegen de christelijke ridders verloren hadden. Een Europa gedomineerd door de Islam zou veel krijgshaftiger zijn geweest dan met het christendom dat teveel sprak over liefde en het toekeren van de andere wang.

²

willem1940NLD
30 oktober 2009, 18:06
Ik denk dat het niets met godsdienst heeft te maken. Als je het van hoog uit bekijkt
merk je dat godsdienst niets meer is dan een wapen bij die heibel. Het zijn imho gewoon
clans die stuk voor stuk het grootste gedeelte van de buit willen binnenhalen, oude
vetes uitvechten en suprematie willen.Zoiets als bij ons ooit de 80-jarige oorlog.

Basy Lys
30 oktober 2009, 18:41
Ik denk dat het niets met godsdienst heeft te maken. Als je het van hoog uit bekijkt merk je dat godsdienst niets meer is dan een wapen bij die heibel. Het zijn imho gewoon clans die stuk voor stuk het grootste gedeelte van de buit willen binnenhalen, oude vetes uitvechten en suprematie willen.
Onderdrukking, geweld, terreur en moord zijn voorgeschreven door Mohammed. Deze begon zelf met het overvallen van karavanen, het verdrijven en uitmoorden van joodse stammen, het onderwerpen van steden, het terroriseren van mensen en stammen die hem niet welgezind waren, etc.

Zijn opvolgers zetten zijn stichtende voorbeeld reeds meer dan duizend jaar verder.

liberalist_NL
30 oktober 2009, 18:42
²

Je hoeft het straatje van de RKK niet schoon te vegen hoor, zelfs als je een goede Christen bent. Sterker nog, een goede Christen doet dat niet. ;-)

Burkide
30 oktober 2009, 23:21
Begrijpe wie begrijpen kan. De laatste aanslag in Bagdad heeft tot nog toe 155 doden gemaakt en honderden anderen voor het leven verminkt. Weliswaar allemaal burgers, veel vrouwen en kinderen.

Ik blijf met twee vragen:

1) Waarom moorden de moslims elkaar uit, op vele plaatsen in de wereld, terwijl ze zichzelf steeds als 'broeders onder elkaar' noemen?

2) Hoe komt het dat geen enkele moslims hier iets over zegt, noch hier, noch elders. Terwijl ze meteen en wereldwijd op hun achterpoten gaan staan telkens een moslim ook maar wordt uitgescholden door een Westerling.
Of vinden ze dit een normale gang van zaken wanneer honderden tegelijk door eigen medemoslims worden uitgemoord?

Kan iemand dat uitleggen?

Dat zijn louter afleidingsmanoeuvres, om te verbergen dat moslims een uniforme, talibaneske horde van meer dan één miljard personen vormen, die, door een magisch en slechts op één manier te interpreteren boek genaamd de Koran betoverd, allen slechts één ding voor ogen hebben: de verovering van Europa...

Johan Bollen
30 oktober 2009, 23:30
Oei. Het is bekend dat Hitler niet zo hoog opliep met het christendom, laat staan met de katholieke versie ervan!

Het is wel bekend dat hij wat literatuur van Luther kende, en dat hij vooral bewondering had voor de mohammedaanse leer.

Zijn vriendschap met bepaalde heerschappen uit de mohammedaanse wereld is bekend.
...
Hitler gebruiken in de strijd tegen de 'boze' moslims? Mij lijkt het op geschiedsvervalsing wat u hier schrijft. Misschien heeft u wat citaten met bronvermelding. Ik heb hier ergens wel wat citaten van de man waaruit blijkt dat hij niet hoog opliep met de atheïsten en wel met het Christendom.

Johan Bollen
30 oktober 2009, 23:33
Onderdrukking, geweld, terreur en moord zijn voorgeschreven door Mohammed. Deze begon zelf met het overvallen van karavanen, het verdrijven en uitmoorden van joodse stammen, het onderwerpen van steden, het terroriseren van mensen en stammen die hem niet welgezind waren, etc. Die Abrahamische religies dienen eens dringend tot de orde geroepen te worden. Ze zijn aan elkaar gewaagd qua barbaarsheid terwijl ze zich onderling superieur voelen aan elkaar.

Antoon
2 november 2009, 18:58
MINSTENS 34 DODEN BIJ AANSLAG AAN NATIONALE BANK PAKISTAN

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/12/13/1/media_xl_2431081.jpg (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1024024/2009/11/02/MINSTENS-34-DODEN-BIJ-AANSLAG-AAN-NATIONALE-BANK-PAKISTAN.dhtml)


Lap! :-(

Antoon
2 november 2009, 18:59
Die Abrahamische religies dienen eens dringend tot de orde geroepen te worden. Ze zijn aan elkaar gewaagd qua barbaarsheid terwijl ze zich onderling superieur voelen aan elkaar.



In de loop der geschiedenis hebben alle religies inderdaad boter op hun hoofd.

Maar de dag van vandaag is de Islam als enige gevaarlijk, want nog steeds middeleeuws barbaars. Ook voor haar eigen mensen.

We zouden massaal missionarissen moeten sturen om ze de weg naar Jezus te helpen vinden. Zodoende zal ook voor hen vrede dichterbij komen.

liberalist_NL
2 november 2009, 19:02
In de loop der geschiedenis hebben alle religies inderdaad boter op hun hoofd.

Maar de dag van vandaag is de Islam als enige gevaarlijk, want nog steeds middeleeuws barbaars. Ook voor haar eigen mensen.

We zouden massaal missionarissen moeten sturen om ze de weg naar Jezus te helpen vinden. Zodoende zal ook voor hen vrede dichterbij komen.In de Arabische wereld zien we inderdaad, dat Christelijke Arabieren véél minder gewelddadig zijn dan hun Islamitische volksgenoten.

Johnny Blaze
2 november 2009, 19:21
Ik snap het niet.

dat dacht ik wel aan uwe sig te zien. Geen zoegen maken, het ligt blijkbaar aan u maar als ge u maar gelukkig voelt maakt het niet uit. Per slot van rekening start de wereld nog steeds tussen uw 2 Oren ;)

Basy Lys
2 november 2009, 19:50
Hitler gebruiken in de strijd tegen de 'boze' moslims? Mij lijkt het op geschiedsvervalsing wat u hier schrijft. Misschien heeft u wat citaten met bronvermelding. Ik heb hier ergens wel wat citaten van de man waaruit blijkt dat hij niet hoog opliep met de atheïsten en wel met het Christendom.
Oei, Johan Bollen uit La Paz-Lanaken, nooit zal iemand mij betrappen op geschiedsvervalsing. Wat ik hier over Hitler schrijf is gewoon parate kennis. Met de zoekmogelijkheden die vandaag de dag voorhanden zijn, kan je die gemakkelijk verifiëren. Maar af en toe zal het nodig zijn van eens een boek te kopen of te lenen.

Ik herhaal nog eens wat ik schreef, en nummer de onderdelen:

1. Het is bekend dat Hitler niet zo hoog opliep met het christendom, laat staan met de katholieke versie ervan!

2. Het is wel bekend dat hij wat literatuur van Luther kende, en dat hij vooral bewondering had voor de mohammedaanse leer.

3. Zijn vriendschap met bepaalde heerschappen uit de mohammedaanse wereld is bekend.

4. Hitler liet zich ook bewonderend uit over de manier waarop het mohammedaanse rijk de Armeniërs had uitgeroeid.

5. Hitler vertelde tegen zijn minister van industrie en bewapening Albert Speer dat hij het jammer vond dat de invallende moslims de slag bij Poitiers in 732 tegen de christelijke ridders verloren hadden. Een Europa gedomineerd door de Islam zou veel krijgshaftiger zijn geweest dan met het christendom dat teveel sprak over liefde en het toekeren van de andere wang.

Zo, zoveel dingetjes zijn dat niet. Maar een mens moet die wel weten om een bepaald oordeel te kunnen vormen over belangrijke evenementen in de geschiedenis.

Basy Lys
2 november 2009, 19:55
Die Abrahamische religies dienen eens dringend tot de orde geroepen te worden. Ze zijn aan elkaar gewaagd qua barbaarsheid terwijl ze zich onderling superieur voelen aan elkaar.
Tsst, tsst. Die "Abrahamische" religies zo maar op een hoopje gooien is wel heel generaliserend en een regelrechte laster aan het adres van de christelijke leer!

In de christelijke leer wordt onder meer voorgeschreven:
- Keer je agressor je andere wang toe
- Geef aan god wat aan god toekomt, aan de keizer wat aan de keizer toekomt

De mohammedaanse geboden klinken enigszins anders:
- Alles en iedereen moet aan de willekeur van het mohammedaanse voorbeeld onderworpen worden
- Wie dat niet wil doen moet daarvoor gestraft worden, en zo mogelijk vermoord

De joodse kijk op de voorouderlijke voorschriften gaan we hier even buiten beschouwing laten?

Koevoet
2 november 2009, 20:59
Vraag: hoe komt het dat ik alleen al door uw nick te lezen wist dat u
dergelijke onzin ging uitkramen. Valentine Julien, hoe komt iemand eigenlijk
in Belgieland bij zo'n nick? Ik wil u echt niet beledigen, hoor. En u hebt net
zoveel recht op uw mening als ik op de mijne.
Maar waarom Valentine Julien? Waarom niet gewoon Juul. Of eventueel
Lodewijk of Guido? Valentijn zou er nog nét doorkunnen. Enfin, denk daar
even over na, Zeker als u van plan bent conspiratie theorieen te gaan
spuien. De mensen slikken die stukken beter van iemand die zich gewoon
Jan of Karel of Piet noemt dan van iemand die komt aanzetten met
Valentine Julien.

:lol:

Na de boekenverbranding de naamverbranding?

Lof der Zotheid
2 november 2009, 21:24
Vraag: hoe komt het dat ik alleen al door uw nick te lezen wist dat u
dergelijke onzin ging uitkramen. Valentine Julien, hoe komt iemand eigenlijk
in Belgieland bij zo'n nick? Ik wil u echt niet beledigen, hoor. En u hebt net
zoveel recht op uw mening als ik op de mijne.
Maar waarom Valentine Julien? Waarom niet gewoon Juul. Of eventueel
Lodewijk of Guido? Valentijn zou er nog nét doorkunnen. Enfin, denk daar
even over na, Zeker als u van plan bent conspiratie theorieen te gaan
spuien. De mensen slikken die stukken beter van iemand die zich gewoon
Jan of Karel of Piet noemt dan van iemand die komt aanzetten met
Valentine Julien.

Zeg Francineke, kunde met niets beters komen?

Antoon
3 november 2009, 10:37
dat dacht ik wel aan uwe sig te zien. Geen zoegen maken, het ligt blijkbaar aan u maar als ge u maar gelukkig voelt maakt het niet uit. Per slot van rekening start de wereld nog steeds tussen uw 2 Oren ;)

U snapt de slachtpartijen tussen moslims dus blijkbaar wel. Leg eens uit?

Antoon
3 november 2009, 10:38
In de Arabische wereld zien we inderdaad, dat Christelijke Arabieren véél minder gewelddadig zijn dan hun Islamitische volksgenoten.

²

driewerf
3 november 2009, 10:46
U snapt de slachtpartijen tussen moslims dus blijkbaar wel. Leg eens uit?

Jij ook duidelijk niet.

driewerf
3 november 2009, 10:47
Begrijpe wie begrijpen kan. De laatste aanslag in Bagdad heeft tot nog toe 155 doden gemaakt en honderden anderen voor het leven verminkt. Weliswaar allemaal burgers, veel vrouwen en kinderen.

Ik blijf met twee vragen:

1) Waarom moorden de moslims elkaar uit, op vele plaatsen in de wereld, terwijl ze zichzelf steeds als 'broeders onder elkaar' noemen?

2) Hoe komt het dat geen enkele moslims hier iets over zegt, noch hier, noch elders. Terwijl ze meteen en wereldwijd op hun achterpoten gaan staan telkens een moslim ook maar wordt uitgescholden door een Westerling.
Of vinden ze dit een normale gang van zaken wanneer honderden tegelijk door eigen medemoslims worden uitgemoord?

Kan iemand dat uitleggen?

Zullen we vanaf nu het Noord-Iers conflict samenvatten met de vraag: "Waarom moorden de christenen elkaar uit, op vele plaatsen in de wereld, terwijl ze zichzelf steeds als 'broeders onder elkaar' noemen?"

Antoon
3 november 2009, 10:50
Jij ook duidelijk niet.

Dat schreef ik ook, ik snap het niet. Leg jij het anders eens uit?

Antoon
3 november 2009, 10:54
Zullen we vanaf nu het Noord-Iers conflict samenvatten met de vraag: "Waarom moorden de christenen elkaar uit, op vele plaatsen in de wereld, terwijl ze zichzelf steeds als 'broeders onder elkaar' noemen?"

Om te beginnen gaat het hier om protestanten en christenen.
Bovendien is het conflict (gelukkig) nagenoeg voorbij.

Vandaag heb je over gans de wereld moslims die elkaar uitmoorden, aanslagen tegen o.a. eigen vrouwen en kinderen met soms honderden doden en verminkten tot gevolg. Er zijn constant nieuwe gevallen, elke week opnieuw.

Diezelfde moslims gaan op hun achterste poten staan wanneer een Westers leger eens een moslimse terrorist arresteren.

Een aantal zaken zijn hiertussen niet te vatten. Heb jij een uitleg?

driewerf
3 november 2009, 11:00
Om te beginnen gaat het hier om protestanten en christenen.
Protestanten en christenen? Wat zijn protestanten dan wel?
Bovendien is het conflict (gelukkig) nagenoeg voorbij.

Na - letterlijk - eeuwen.

Vandaag heb je over gans de wereld moslims die elkaar uitmoorden, aanslagen tegen o.a. eigen vrouwen en kinderen met soms honderden doden en verminkten tot gevolg. Er zijn constant nieuwe gevallen, elke week opnieuw.
Het zal je verstand inderdaad te boven gaan, als je iedereen met een bruin velleke onmiddellijk labelt als moslim. En het zal je verstand nog meer te boven gaan als je blijft denken dat moslims alleen uit islamitische motieven handelt.
Dat er bijvoorbeeld stammentwisten, etnische verdeeldheid, nationalistische motieven kunnen tussen zitten ontgaat je bijvoorbeeld. De oorlog tussne Iran en Irak (om maar een duidelijk voorbeeld te nemen) was een louter nationalistische oorlog. Tussen twee moslimlanden. Maar dus duidelijk uit andere motieven dan islamitische.

Idem in AFPAK. De tribale banden zijn er sterker dan de "broederschap".

Diezelfde moslims gaan op hun achterste poten staan wanneer een Westers leger eens een moslimse terrorist arresteren.
Alle 1.3 miljard? Dat meen je zelf niet.

Een aantal zaken zijn hiertussen niet te vatten. Heb jij een uitleg?
Misschien beginnen met mensen niet tot één enkel dimensie reduceren?

Antoon
3 november 2009, 11:15
Protestanten en christenen? Wat zijn protestanten dan wel?

Na - letterlijk - eeuwen.


Tja, bon. Maar dus wel achter de rug.


Het zal je verstand inderdaad te boven gaan, als je iedereen met een bruin velleke onmiddellijk labelt als moslim. En het zal je verstand nog meer te boven gaan als je blijft denken dat moslims alleen uit islamitische motieven handelt.
Dat er bijvoorbeeld stammentwisten, etnische verdeeldheid, nationalistische motieven kunnen tussen zitten ontgaat je bijvoorbeeld. De oorlog tussne Iran en Irak (om maar een duidelijk voorbeeld te nemen) was een louter nationalistische oorlog. Tussen twee moslimlanden. Maar dus duidelijk uit andere motieven dan islamitische.

Idem in AFPAK. De tribale banden zijn er sterker dan de "broederschap".

Je hebt een aantal oorlogen tussen naties, inderdaad, zoals Iran Irak. Maar vandaag zie je vooral extremistische moslims die hun eigen mensen opblazen in hun eigen steden. Daar gaat het over.

Alle 1.3 miljard? Dat meen je zelf niet.

Het is duidelijk en ook niet te vatten dat er in veel moslimlanden massale protesten te zien zijn wanneer een Westers land een anti-Islam cartoon publiceert, een aantal moslimterroristen gevangen houdt of een aanval uitvoert op raketinstallaties. Maar geen enkel protest wanneer eigen mensen met tietnallen worden opgeblazen door moslims.


Misschien beginnen met mensen niet tot één enkel dimensie reduceren?

Precies.

driewerf
3 november 2009, 11:18
Misschien beginnen met mensen niet tot één enkel dimensie reduceren?



Precies.

Dat is nochtans exact wat je deed in je openingspost en in de topictitel.

Basy Lys
3 november 2009, 11:20
[snip]
En het zal je verstand nog meer te boven gaan als je blijft denken dat moslims alleen uit islamitische motieven handelt.
Dat er bijvoorbeeld stammentwisten, etnische verdeeldheid, nationalistische motieven kunnen tussen zitten ontgaat je bijvoorbeeld. De oorlog tussne Iran en Irak (om maar een duidelijk voorbeeld te nemen) was een louter nationalistische oorlog. Tussen twee moslimlanden. Maar dus duidelijk uit andere motieven dan islamitische.
[snip]
Ik had niet gelezen dat iemand zei dat het alleen uit mohammedaanse motieven ging, maar het is overduidelijk dat de mohammedaanse leer altijd een zéér belangrijke rol speelt. Men doet of denkt niets zonder het af te toetsen aan de mohammedaanse leer.

De oorlog tussen Iran en Irak, om maar een duidelijk voorbeeld te nemen, was voor een groot stuk geïnspireerd door de mohammedaanse ideologie.

Zéér algemeen kan men niet rond de vaststelling dat de mohammedaanse wereld verantwoordelijk is voor meer dan 50% van de conflicten in de wereld, terwijl zij hooguit 20% van de bevolking uitmaken.

De basisteksten van de mohammedaanse leer schrijven nu eenmaal geweld voor.

driewerf
3 november 2009, 11:33
Je hebt een aantal oorlogen tussen naties, inderdaad, zoals Iran Irak. Maar vandaag zie je vooral extremistische moslims die hun eigen mensen opblazen in hun eigen steden. Daar gaat het over.

Zucht.
Sorry als deze post overkomt als een "de-blanken-zijn-slecht", maar ene kleine geschiedenisles dringt zich op.
In de 19de en begin 20ste eeuw verdeelden de grote imperialistische mogendheden de islamitische wereld zoals het hen uitkwam. De Britse diplomatie sprak zelfs van "the great game". Grenzen werden letterlijk getrokken om een maxismum aan interne conflicten te generen. Om maar één voorbeeld te noemen: Libanon is een volledig kunstmatige staat, zo ontworpen opdat er (toen) een christelijke meerderheid in zou leven.

Systematisch werd er één bevolkingsgroep bevoordeeld door de Europese machthebbers (meestal een minderheid): sji-ieten in een soennitische meerderheidsland etc. In Irak, bijvoorbeeld was er decennialang een soennitische minderheid aan de macht. Dit moest wel conflicten doen ontstaan bij de val van Saddam: de soennieten willen hun bevoorrechte positie niet opgeven, de sji-ieten willen nu ook hun deel van de koek. Meng daar nog het Koerdisch probleem bij, en de Arabieren in het zuiden en 't spel zit helemaal op de wagen.

In AFPAK heb je ongeveer hetzelfde: je hebt de regeringstrouwe stammen, die volop genieten van het geld dat de VS in die landen pompt. Zij vormen de ruggengraat van het leger. De zware bomaanslag die in Pakistan 150 doden kostte, en die de aanleiding gaf voor deze draad, was gericht tegen de kinderen en vrouwen van militairen. Hun moslim-zijn is daarbij maar een zijdleingse kwestie. Bedoeling ervan is de steun aan de regering te ondermijnen.



Het is duidelijk en ook niet te vatten dat er in veel moslimlanden massale protesten te zien zijn wanneer een Westers land een anti-Islam cartoon publiceert,
Voor wiens wereldbeeld zich beperkt tot wat de rechetrvleugel van de Westerse burgerlijke media schrijven niet, neen.

een aantal moslimterroristen gevangen houdt of een aanval uitvoert op raketinstallaties.
Hier zijn mij geen gevallen van bekend. Maar je zal me vast van bewijzne voorzien.
Maar geen enkel protest wanneer eigen mensen met tietnallen worden opgeblazen door moslims.

Nogmaals: jij ziet die als eigen mensen. Je reduceert de bevolking daar tot "moslims". Waar zij zich helemaal anders definiëren.

driewerf
3 november 2009, 11:34
Ik had niet gelezen dat iemand zei dat het alleen uit mohammedaanse motieven ging, maar het is overduidelijk dat de mohammedaanse leer altijd een zéér belangrijke rol speelt. Men doet of denkt niets zonder het af te toetsen aan de mohammedaanse leer.

De oorlog tussen Iran en Irak, om maar een duidelijk voorbeeld te nemen, was voor een groot stuk geïnspireerd door de mohammedaanse ideologie.

Zéér algemeen kan men niet rond de vaststelling dat de mohammedaanse wereld verantwoordelijk is voor meer dan 50% van de conflicten in de wereld, terwijl zij hooguit 20% van de bevolking uitmaken.

De basisteksten van de mohammedaanse leer schrijven nu eenmaal geweld voor.

Nonsens. Irak - de agressor - was één van de meest seculiere staten in de regio toen. En de motivatie voor de oorlog was volledig nationalistisch.

Zeikstraal
3 november 2009, 12:09
Zo is dat.

Basy Lys
3 november 2009, 12:26
Nonsens. Irak - de agressor - was één van de meest seculiere staten in de regio toen. En de motivatie voor de oorlog was volledig nationalistisch.
Het gebrek aan inzicht is hier soms schrijnend, of lachwekkend.

Om het je gemakkelijk te maken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Iran–Iraq_War
The Pan-Islamism and revolutionary Shia Islamism of Ayatollah Khomeini and the Islamic Republic of Iran; and the Arab nationalism of Saddam Hussein's Iraqi regime were central to the conflict.
...
On several occasions Saddam alluded to the Islamic conquest of Iran in propagating his position against Iran.

driewerf
3 november 2009, 12:51
Het gebrek aan inzicht is hier soms schrijnend, of lachwekkend.

Om het je gemakkelijk te maken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Iran–Iraq_War
The Pan-Islamism and revolutionary Shia Islamism of Ayatollah Khomeini and the Islamic Republic of Iran; and the Arab nationalism of Saddam Hussein's Iraqi regime were central to the conflict.
...
On several occasions Saddam alluded to the Islamic conquest of Iran in propagating his position against Iran.

Uit de link die je zelf plaatst:
The objectives of Iraq's invasion of Iran were:

1. Control over the Shatt al-Arab waterway
2. Acquisition of the three islands of Abu Musa and the Greater and Lesser Tunbs, on behalf of the UAE.
3. Annexation of Khuzestan to Iraq
4. Prevent the spread of the Islamic Revolution in the region.

1, 2 en 3 zijn duidelijk nationalistisch. Wie die eilandjes controleert heeft de volledige controle van de Perzische Golf in handen. Saddam Hoessein trachtte dus een betere positie voor Irak af te dwingen.

4 lijkt misschien godsdienstig geïnspireerd te zijn, maar is dat niet. Iran is een sji-ietisch land, de revolutie bracht er de sji-ietische clerus aan de macht. Khomeiny claimde zelfs de "twaalfde imam" te zijn. Het Iraaks regime, waar een soennitische minderheid de lakens uitdeelde, kon zoiets niet naast zich dulden. De kansen dat de Iraakse sji-ieten het voorbeeld van hun Iraanse broeders zouden volgen was te reëel. het manoever van Saddam Hoessein was er gewoon één om in het zadel te kunnen blijven.

straddle
3 november 2009, 13:12
Het gebrek aan inzicht is hier soms schrijnend, of lachwekkend.

Of simplistisch, eenzijdig en totaal ongenuanceerd.

De rode draad van propagandist Antoon doorheen al zijn posts: moslims zijn slecht en de VS-Israel zijn goed.


Blackwater, Mossad, Cia en consoorten die bestaan niet, das alleen voor de films :roll:.

driewerf
3 november 2009, 13:18
Of simplistisch, eenzijdig en totaal ongenuanceerd.

De rode draad van propagandist Antoon doorheen al zijn posts: moslims zijn slecht en de VS-Israel zijn goed.


Blackwater, Mossad, Cia en consoorten die bestaan niet, das alleen voor de films :roll:.

Pinochet, Mossadeq, Jorge Videla, etc zijn nooit door de VS staatsgreepgewijs aan de macht gebracht. Nooit.

abou Anis
3 november 2009, 13:32
Wie waren trouwens de buitenlandse sponsors die achtereenvolgens de Moslimbroeders (Egypte), Hamas (Palestina), Al Qaeda (Afghanistan), Taliban (Afghanistan) aan de financiële en logistieke middelen hebben geholpen om hun boeltje opgestart te krijgen?

Francientje
3 november 2009, 13:33
Zeg Francineke, kunde met niets beters komen?

I stand corrected.
Om op topic te komen: ik vrees dat moslims moslims uitmoorden omdat ze
in elkaars buurt wonen en sterker zijn in het produceren van kinderen dan
in werkgelegenheid voor hun jongelui.
Voeg daarbij dat de vrouwen niets in de pap hebben te
brokken en vaak niet eens gezien mogen worden en je hebt de poppen aan
het dansen.
Het klimaat speelt natuurlijk ook een rol. Om over petroleum maar te zwijgen.

driewerf
3 november 2009, 13:41
I stand corrected.
Om op topic te komen: ik vrees dat moslims moslims uitmoorden omdat ze
in elkaars buurt wonen en sterker zijn in het produceren van kinderen dan
in werkgelegenheid voor hun jongelui.
Voeg daarbij dat de vrouwen niets in de pap hebben te
brokken en vaak niet eens gezien mogen worden en je hebt de poppen aan
het dansen.
Het klimaat speelt natuurlijk ook een rol. Om over petroleum maar te zwijgen.
Zoiets als wat de Israel met de Gazastrook doet?
Stop ze in een kooi dicht opeen tot ze elkaar afmaken en we zijn ervan af.

Basy Lys
3 november 2009, 13:47
I stand corrected.
Om op topic te komen: ik vrees dat moslims moslims uitmoorden omdat ze in elkaars buurt wonen en sterker zijn in het produceren van kinderen dan in werkgelegenheid voor hun jongelui.
Voeg daarbij dat de vrouwen niets in de pap hebben te brokken en vaak niet eens gezien mogen worden en je hebt de poppen aan het dansen.
Het klimaat speelt natuurlijk ook een rol. Om over petroleum maar te zwijgen.

In Noorwegen en Groot-Brittannië hebben ze ook gas en petroleum. En toch moorden ze onderling of elkaar niet uit. Omdat ze geen mohammedaanse ideologie hebben om dat te verantwoorden. Zoals Saddam wel had, en Khomeini ... De mohammedaanse ideologie schrijft in elk geval geweld voor, ook als het gaat om de verdeling van de opbrengsten van de natuurlijke rijkdommen.

de Wandelaar
3 november 2009, 13:54
U snapt de slachtpartijen tussen moslims dus blijkbaar wel. Leg eens uit?
De slachtpartijen tussen moslims = slachtpartijen tussen katolieken en protestanten destijds. Strijd om de wereldse macht gesteund door religieuze voorwendsels dus.

driewerf
3 november 2009, 13:57
In Noorwegen en Groot-Brittannië hebben ze ook gas en petroleum. En toch moorden ze onderling of elkaar niet uit. Omdat ze geen mohammedaanse ideologie hebben om dat te verantwoorden. Zoals Saddam wel had, en Khomeini ... De mohammedaanse ideologie schrijft in elk geval geweld voor, ook als het gaat om de verdeling van de opbrengsten van de natuurlijke rijkdommen.

het Irak onder Saddam Hoessein was net één van de seculierste landen in de regio. :lol:

En de Serviers, dat waren vast ook moslims zeker?
Net als de falangisten die tekeer gingen in Sabra en Chatillah?

Pol Pot, en zijn rode Khmers: übermoslims.
Om de Rwandese Hutu's te verzwijgen, de lange tentakels van de Islam reiken immers al tot ginder.

Basy Lys
3 november 2009, 14:35
het Irak onder Saddam Hoessein was net één van de seculierste landen in de regio. :lol:
Maar nog altijd door en door mohammedaans ...

En de Serviers, dat waren vast ook moslims zeker?
Neen, de Serviërs zijn de slachtoffers van de mohammedanen.

Net als de falangisten die tekeer gingen in Sabra en Chatillah?
Het is duidelijk dat je de lijdensweg van de Christenen daar niet begrijpt.

Pol Pot, en zijn rode Khmers: übermoslims.
Om de Rwandese Hutu's te verzwijgen, de lange tentakels van de Islam reiken immers al tot ginder.
Er waren of zijn her en der nog wat problemen in de wereld, maar de volgelingen van Mohammed met zowat 20% van de bevolking zorgt wel voor meer dan 50% van alle conflicten in deze wereld, en dan heb ik het niet over de ongeregeldheden die zij stelselmatig in Europese steden organiseren.

Francientje
3 november 2009, 14:38
Zoiets als wat de Israel met de Gazastrook doet?
Stop ze in een kooi dicht opeen tot ze elkaar afmaken en we zijn ervan af.

Israel heeft de Gaza strook indertijd ontzet. En het is dus NIET Israels fout
dat de mannen daar aangemoedigd door cultuur én subsidies allerhande
vrouwen als broedkippen gebruiken.
Ik bedoel maar: de Palestijnen hebben het allerhoogste geboortecijfer ter wereld. En dat is dus niet omdat, zoals vroeger het geval was maar nu lang
niet meer, een kind op de twee sterft voordat het kan leren lopen.
Voeg daar aan toe dat het een 'macho' gemeenschap is waar jongetjes
koning spelen , over zusjes én moeder, zodra ze kunnen praten.
Ik vind dat Gaza gewoon terug naar Egypte moet gaan. Dat die er hun plan
maar mee trekken.

Zeikstraal
3 november 2009, 14:39
Die 50% is dikke onzin, in de eerste plaats is het de US die voor zowat 80% instaat voor alle conflicten, horror, trauma's, doden, kanker, zwijngriep

Pietje
3 november 2009, 20:30
Die 50% is dikke onzin, in de eerste plaats is het de US die voor zowat 80% instaat voor alle conflicten, horror, trauma's, doden, kanker, zwijngriep

je vergeet het slechte weer nog.

Xenophon
3 november 2009, 20:32
je vergeet het slechte weer nog.

Ja, en de shift toets op mijn keyboard die soms blijft hangen. :p

straddle
3 november 2009, 21:15
Er waren of zijn her en der nog wat problemen in de wereld, maar de volgelingen van Mohammed met zowat 20% van de bevolking zorgt wel voor meer dan 50% van alle conflicten in deze wereld, en dan heb ik het niet over de ongeregeldheden die zij stelselmatig in Europese steden organiseren.

Ja! Alle 1.3 miljard moslims, allemaal stuk voor stuk herrieschoppers! :roll:

Wij, christenen en de westerse beschaving hebben altijd een propere lei gehad uiteraard. Geen indianen gaan uitroeien in Amerika, zuid en noord.

Niks gaan pikken nergens, geen kolonies uitgebuit, afrika altijd altruistisch geholpen. Geen atoombommen gesmeten en onschuldigen gedood. neen neen, 't zijn de moslims, altijd hetzelfde, en die zijn met zoveel, en wij maar met nog niet de helft.:roll:

Basy Lys
3 november 2009, 23:11
Ja! Alle 1.3 miljard moslims, allemaal stuk voor stuk herrieschoppers! :roll:

Wij, christenen en de westerse beschaving hebben altijd een propere lei gehad uiteraard. Geen indianen gaan uitroeien in Amerika, zuid en noord.

Niks gaan pikken nergens, geen kolonies uitgebuit, afrika altijd altruistisch geholpen. Geen atoombommen gesmeten en onschuldigen gedood. neen neen, 't zijn de moslims, altijd hetzelfde, en die zijn met zoveel, en wij maar met nog niet de helft.:roll:
(Ik weet ook wel dat jullie, de christenen, nogal wat op jullie kerfstok hebben, maar ik vergeef het jullie, en jou in het bijzonder, ook al lijk je wel een [zelfcensuur].)

Vergeet niet dat het mohammedaanse rijk de grootste kolonisator was ooit. En het grootste imperialistische rijk ooit.

Vergeet niet dat de mohammedanen de grootste slavenhandelaars waren ooit. Terwijl de Europese kolonisatoren voor een bevolkingsexplosie zorgden in Afrika, deden de mohammedanen hun best om de bevolking te decimeren ... Van de tientallen miljoenen slaven die zij in hun territorium importeerden is nog weinig DNA te vinden in de vandaag levende genepool. Hoe zou dat komen?

Zeikstraal
3 november 2009, 23:30
je vergeet het slechte weer nog.

China staat op dat vlak wat voor, tis te zeggen dat ze er openlijk mee uitpakken.

Zeikstraal
3 november 2009, 23:32
(Ik weet ook wel dat jullie, de christenen, nogal wat op jullie kerfstok hebben, maar ik vergeef het jullie, en jou in het bijzonder, ook al lijk je wel een [zelfcensuur].)

Vergeet niet dat het mohammedaanse rijk de grootste kolonisator was ooit. En het grootste imperialistische rijk ooit.

Vergeet niet dat de mohammedanen de grootste slavenhandelaars waren ooit. Terwijl de Europese kolonisatoren voor een bevolkingsexplosie zorgden in Afrika, deden de mohammedanen hun best om de bevolking te decimeren ... Van de tientallen miljoenen slaven die zij in hun territorium importeerden is nog weinig DNA te vinden in de vandaag levende genepool. Hoe zou dat komen?

http://www.sanneclaessens.nl/bunnybrigade/contact/blablabla1_r2_c2.jpg

straddle
4 november 2009, 00:18
(Ik weet ook wel dat jullie, de christenen, nogal wat op jullie kerfstok hebben, maar ik vergeef het jullie, en jou in het bijzonder, ook al lijk je wel een [zelfcensuur].)

ik ben geen knopjesduwer hier. voor mij moet je je niet generen in name calling bro.



Vergeet niet dat het mohammedaanse rijk de grootste kolonisator was ooit. En het grootste imperialistische rijk ooit.

Vergeet niet dat de mohammedanen de grootste slavenhandelaars waren ooit. Terwijl de Europese kolonisatoren voor een bevolkingsexplosie zorgden in Afrika, deden de mohammedanen hun best om de bevolking te decimeren ... Van de tientallen miljoenen slaven die zij in hun territorium importeerden is nog weinig DNA te vinden in de vandaag levende genepool. Hoe zou dat komen?

:lol: Yea right. pot/ketel. apotheker: wie heeft het meeste slavenhandel gedreven?

wat zijn we toch pakken beter dan de moslims he seg.

liberalist_NL
4 november 2009, 01:46
http://www.sanneclaessens.nl/bunnybrigade/contact/blablabla1_r2_c2.jpg

De bekende linkse roze wolken.

Antoon
4 november 2009, 14:32
Die 50% is dikke onzin, in de eerste plaats is het de US die voor zowat 80% instaat voor alle conflicten, horror, trauma's, doden, kanker, zwijngriep

van onzin gesproken...

Antoon
4 november 2009, 14:34
http://www.sanneclaessens.nl/bunnybrigade/contact/blablabla1_r2_c2.jpg

Met andere woorden, u zit daar met uw mond vol tanden. Basy Lys was inderdaad pertinent juist met zijn laatste bericht.

SDX
4 november 2009, 14:38
Met andere woorden, u zit daar met uw mond vol tanden. Basy Lys was inderdaad pertinent juist met zijn laatste bericht.

Basy Lys zat er 'boenk' op, telkens opnieuw, jaja straddle, óók wat betreft die slavenhandel, maar vergeef het die mensen, al die politiek niet-correcte dingen zijn immers al lang uit de geschiedenisboekjes geschrapt!

Johan Bollen
4 november 2009, 14:54
Waar is er meer invloed van slaven geweest dan in Noord en Zuid Amerika? Zowel negerslaven als de lokale indiaanse bevolking werden gebruikt om op plantages en in mijnen te werken die de rijkdom van Europa gevoed hebben gedurende eeuwen. Tot nu is de invloed van de slavenhandel in dit continent gemakkelijk te herkennen. De oorspronkelijke bevolking van America werd zo goed als uitgeroeid. We willen nu graag geloven dat dat door griepjes was, omdat we een genocide niet onder ogen willen zien.

Antoon
4 november 2009, 15:03
Waar is er meer invloed van slaven geweest dan in Noord en Zuid Amerika? Zowel negerslaven als de lokale indiaanse bevolking werden gebruikt om op plantages en in mijnen te werken die de rijkdom van Europa gevoed hebben gedurende eeuwen. Tot nu is de invloed van de slavenhandel in dit continent gemakkelijk te herkennen. De oorspronkelijke bevolking van America werd zo goed als uitgeroeid. We willen nu graag geloven dat dat door griepjes was, omdat we een genocide niet onder ogen willen zien.

De vraag is niet wie de wedstrijd in de gruwel-geschiedenis heeft gewonnen. Het gaat erom dat de dag van VANDAAG er overal ter wereld, vooral in moslimlanden, massaal slaven worden misbruikt.

Johan Bollen
4 november 2009, 15:48
De vraag is niet wie de wedstrijd in de gruwel-geschiedenis heeft gewonnen. Het gaat erom dat de dag van VANDAAG er overal ter wereld, vooral in moslimlanden, massaal slaven worden misbruikt.Dat vragen we best aan Gulnara Shahinian, de speciale VN raporteur ivm het thema van slaverij. Het antwoord is niet zo simpel als dat men hier doet uitschijnen. Ik schat dat het thema slavernij slechts interesseert in deze discussie voor sommigen in zoverre het als een stok tegen moslims kan gebruikt worden, maar het is een actueel thema dat op zich aandacht verdient.

De UVRM zegt No one shall be held in slavery or servitude: slavery and the slave trade shall be prohibited in all their forms

De VN zegt over moderne slavernij het volgende:
Contemporary forms of slavery includes: debt bondage, serfdom, forced labour, child labour and child servitude, trafficking of persons and human organs, sexual slavery, children in armed conflict, sale of children, forced marriage and the sale of wives, migrant work, the exploitation of prostitution, and certain practices under apartheid and colonial regimes. As a legally permitted labour system, traditional slavery has been abolished everywhere, but it has not been completely stamped out. There are still reports of slave markets. Even when abolished, slavery leaves traces. It can persist as a state of mind- among victims and their descendants and among the inheritors of those who practised it –long after it has formally ended.

Slavery-like practices are often clandestine. This makes it difficult to have a clear picture of the scale of the contemporary slavery, let alone to uncover, punish or eliminate it.

The majority of those who suffer are the poorest, most vulnerable and marginalised social groups in society. Fear, ignorance of one’s rights and the need to survive do not encourage them to speak out.

In order to effectively eradicate slavery in all its forms, the root causes of slavery such as poverty, social exclusion and all forms of discrimination must be addressed. In addition, we need to promote and protect the rights of all especially the most vulnerable in our society. Where human rights violations have already been committed, we are called upon to help restore the dignity of victims.

Naarmate de verdeling van rijkdommen grotere verschillen begint te vertonen nemen moderne vormen van slavernij toe.

Er is een dunne lijn tussen slavernij en sommige moderne praktijken. Een moeder die haar kind in 'adoptie' geeft uit armoede in ruil voor wat 'steun', iemand die zijn orgaan 'verkoopt' om de studie van zijn kinderen te kunnen betalen, de kinderprostitutie en het sextoerisme, de boer die zijn leven lang verplicht is 'terug' te betalen, kinderarbeid, het Indische kastesysteem,...het zijn allemaal zaken die vormen zijn van slavernij of eraan grenzen.

Er zijn recente raporten over slavernij in Noord Afrika, Haïti, Bolivië en heel wat andere plaatsen.

Niet over het hoofd mag worden gezien de vorm van slavernij die 'human trafficking' heet, waarvan de VN vermoed dat er 75 % gebeurd voor sexuele explotatie en de rest voornamelijk gaat om gedwongen arbeid (Hoe gedwongen kan je misschien eens vragen aan iemand uit de maquila fabrieken in Mexico of Centraal amerika) en 20 % gaat over kinderen. Deze vorm van slavernij is een van de meest voorkomende hedentendage.

Er is ook het thema van het bevrijden van slaven. Op zich een nobel initiatief, maa rin de praktijk dikwijls niet meer dan een mediastunt aangezien de structurele condities die de slavernij mogelijk maken onverandert blijven. Ik ken verhalen van 'bevrijdingen' waarbij de slaven noodgedwongen terug in de slavernij belanden. Men wil wel vrij zijn, maar dat is niet hetzelfde als de deur open zetten en zeggen 'loop'.

Schattingen over het aantal slaven kunnen sterk uit elkaar lopen. (sommigen sprken vna 27 miljoen ano 2009). De eigen slaverij wordt soms niet als dusdanig erkent.

Nee, het thema van de slavernij is een serieus thema. Ik zie het niet graag gebruikt als een goedkoop antimoslimpropagandainstrument omdat er een 'slavenmarkt' ondekt zou zijn ergens in Soedan of zo.

Report of the Special Rapporteur on contemporary forms of slavery, including its causes and consequences, Gulnara Shahinian (http://www2.ohchr.org/english/bodies/hrcouncil/docs/12session/A-HRC-12-21_E.pdf) Ze is nog maar bezig sinds 2008, het jaar dat de VN besliste dat er terug meer aandacht voor dit thema nodig is.

UNODC report on human trafficking exposes modern form of slavery (http://www.unodc.org/unodc/en/frontpage/unodc-report-on-human-trafficking-exposes-modern-form-of-slavery-.html)

Johan Bollen
4 november 2009, 16:12
Over het midden oosten zegt een VS overheids rapport (http://www.state.gov/g/tip/rls/tiprpt/2008/) o.a. het volgende
Iraq is a source and destination country for men and women trafficked for commercial sexual exploitation and involuntary servitude. Iraqi children are trafficked within the country and abroad for commercial sexual exploitation; criminal gangs may have targeted young boys, and staff of private orphanages may have trafficked young girls for forced prostitution. Iraqi women are trafficked within Iraq, as well as to Syria, Jordan, Kuwait, Qatar, United Arab Emirates, Turkey, and Iran for the purpose of commercial sexual exploitation. Iraq is also a destination for men and women trafficked from Georgia, India, Pakistan, Indonesia, Nepal, Philippines, and Sri Lanka for involuntary servitude as construction workers, cleaners, and handymen. Women from the Philippines and Indonesia are trafficked into the Kurdish territory for involuntary servitude as domestic servants. Some of these workers are offered fraudulent jobs in Kuwait or Jordan, but are then tricked or forced into involuntary servitude in Iraq instead; others go to Iraq voluntarily, but are still subjected to conditions of involuntary servitude after arrival. Although the governments of India, Pakistan, Sri Lanka, Thailand, and the Philippines have official bans prohibiting their nationals from working in Iraq, workers from these countries are coerced into positions in Iraq with threats of abandonment in Kuwait or Jordan, starvation, or force.
Die situatie wordt niet in een historsiche context geplaatst. Het is dan ook een betrokken partij die dit rapporteert. Een typisch gevolg echter is de toename van dit soort van zaken van de samenlevingsontwrichtende situaties die een gevolg zijn van oorlog. Het blijft moeilijk er cijfers op te plakken.

Antoon
4 november 2009, 17:30
Een vrij uitgebreid rapport. Doch onvolledig. Ik zie bijvoorbeeld nergens Saoedi-Arabië in de lijst, één van de grootste consumenten op het gebied van buitenlandse slaven...

liberalist_NL
4 november 2009, 19:41
De vraag is niet wie de wedstrijd in de gruwel-geschiedenis heeft gewonnen. Het gaat erom dat de dag van VANDAAG er overal ter wereld, vooral in moslimlanden, massaal slaven worden misbruikt.
²

De konkels die linksen moeten maken... :?

straddle
4 november 2009, 19:47
Basy Lys zat er 'boenk' op, telkens opnieuw, jaja straddle, óók wat betreft die slavenhandel,

Gelijk krijgen is niet gelijk aan gelijk hebben.

Om te beginnen is het dikke zever wat die slavenhandel betreft, maar daar over beginnen om van jullie gelijk te krijgen is aan mij niet besteed. Jullie blinde haat tegen de moslims en jullie favoritisme voor de joden zit wat te diep.

Als je dan toch denkt iets gevonden te hebben om uw superioriteit tov de moslims aan te tonen (er moet nu al naar slavenhandel gegrepen worden :roll:), vergewis u dan eens welke rol de joden gespeeld hebben in de slavenhandel en hoe Torah en Talmud ertegenover staan.

Ik zal u de embarrasment besparen hier een ganse expose te geven. Google het zelf maar eens ''judaism and slavery''. Veel leesgenot. En dit zijn dan nog bronnen die toegelaten worden op het joodse google natuurlijk.

Wikipedia' eerste zin:
Judaism has been intertwined with slavery, both as an ideological and conceptual basis.... Slavery is accepted as the norm by the Torah....

In particular, SDX, zoek maar eens op wie die white slave trade (mooie dames uit het oostblok) domineert. Eerlijkheid en objectiviteit verwacht ik echter niet van jou/jullie op dat vlak.

Last but not least: hoewel jullie vrijuit mogen zeggen dat mohammedanen zowel vandaag als in het verleden dominant waren in de slavenhandel, is het tegenovergestelde zeggen, nl dat joden de slavenhandel domineerden, onmiddellijk gelijk aan antisemitisme.

Maar intellectuele eerlijkheid daaromtrent verwacht ik van jullie al evenmin...

straddle
4 november 2009, 19:48
²

De konkels die linksen moeten maken... :?

Ik ben helemaal niet links, voor het geval je dit nog steeds niet wist.

Basy Lys
4 november 2009, 20:38
Die 50% is dikke onzin, in de eerste plaats is het de US die voor zowat 80% instaat voor alle conflicten, horror, trauma's, doden, kanker, zwijngriep
Harde realiteit, mijn beste. Waar er mohammedanen een voldoende grote groep vormen zijn er problemen. 50% van alle conflicten in de wereld zit bij hen.

Iemand anders de schuld geven voor eigen falen is een echt mohammedaanse reactie.

Basy Lys
4 november 2009, 20:41
...:lol: Yea right. pot/ketel. apotheker: wie heeft het meeste slavenhandel gedreven?
...
Niets met pot en ketel te maken, noch met de mortier. Gewoon facts and figures.

Basy Lys
4 november 2009, 20:46
Waar is er meer invloed van slaven geweest dan in Noord en Zuid Amerika? Zowel negerslaven als de lokale indiaanse bevolking werden gebruikt om op plantages en in mijnen te werken die de rijkdom van Europa gevoed hebben gedurende eeuwen. Tot nu is de invloed van de slavenhandel in dit continent gemakkelijk te herkennen. De oorspronkelijke bevolking van America werd zo goed als uitgeroeid. We willen nu graag geloven dat dat door griepjes was, omdat we een genocide niet onder ogen willen zien.
Johan toch.

Ja, de invloed van de slavenhandel in Noord- en Zuid-Amerika is gemakkelijk te herkennen. En niet zo in de mohammedaanse wereld. Hoe zou dat komen?

Ik denk dat onderstaande een tekst is die ik vroeger reeds op politics.be plaatste:

Uit 'Lexicon van hardnekkige misverstanden' van Walter Krämer:

De grootste slavenhandelaren en bezitters in de geschiedenis van de mensheid waren de Arabieren. Het gevangennemen en als slaaf verkopen van Afrikaanse zwarten is door de Arabieren eerder ingezet, langer volgehouden en vooral met meer slachtoffers gepaard gegaan dan de vergelijkbare wandaden van de Europeanen. De slavenhandel van de Arabieren begon al in de zevende eeuw en eindigde pas in de negentiende eeuw. Volgens schattingen van historici heeft deze slavenhandel in totaal tussen de veertien en vijftien miljoen slachtoffers geeist, waaronder alleen al na 1500 zo'n acht �* negen miljoen.

De Europeanen gingen pas later op slavenjacht en hielden er eerder mee op(het eerste slavenschip verliet Afrika aan het begin van de zestiende eeuw). De Europeanen hebben ook veel minder Afrikanen van hun vrijheid beroofd (historici schatten tien miljoen). Dat desondanks de Europeanen wereldwijd als de prototypische slavenhouders bekendstaan, en niet de Arabieren, ligt paradoxaal genoeg aan het feit dat de Europeanen hun slaven beter behandelden: veel meer slaven hebben het europese bewind overleefd. In de Arabische landen stierven de geroofde zwarten jong en meestal kinderloos (veel mannelijke slaven werden gecastreerd), zodat er daar tegenwoordig nauwelijks nog nakomelingen van negerslaven in leven zijn. Door de europeanen werden ze, alleen al uit eigenbelang, veel zorgzamer behandeld.

P.S.: de tekst zoals hij hierboven staat blijkt niet door mij geplaatst te zijn, maar door Rechtsliberaal.

straddle
4 november 2009, 21:06
Niets met pot en ketel te maken, noch met de mortier. Gewoon facts and figures.

Wat ik zopas schreef zijn ook facts.

nabat54
4 november 2009, 22:05
U snapt de slachtpartijen tussen moslims dus blijkbaar wel. Leg eens uit?


Dag Antoon,

Wat mezelf betreft, zie mijn eerste post in deze draad, post 19, maar je had ongetijfeld nog geen tijd om die te lezen......... want je valt in herhaling.

liberalist_NL
5 november 2009, 00:22
Ik ben helemaal niet links, voor het geval je dit nog steeds niet wist.

Je bent ook niet liberaal.

stab
5 november 2009, 06:26
De Europeanen gingen pas later op slavenjacht en hielden er eerder mee op(het eerste slavenschip verliet Afrika aan het begin van de zestiende eeuw).De Europeanen zouden het van de Spanjaarden hebben geleerd en de Spanjaarden van ...
de Moren, toen die nog in Spanje de dienst uitmaakten voor de Reconquista.

Antoon
5 november 2009, 10:38
Dag Antoon,

Wat mezelf betreft, zie mijn eerste post in deze draad, post 19, maar je had ongetijfeld nog geen tijd om die te lezen......... want je valt in herhaling.

Ik heb alle berichten van deze draad gelezen, ook die van u. Maar dit was geen antwoord op de vraag, hé? Beeldenstorm, komaan, u moet beter doen dan dat.




1) Ze gaan er nog wel uit geraken hoor, dat ze het fits hebben dat ze elkaar niet kunnen blijven uitmoorden......

Dat is in ieder geval te hopen. En zo snel mogelijk, want hetis niet aan te zien wat ze zichzelf aandoen.

2) Ben geen moslim, dus voel me niet aangesproken.

Het zijn mensen, ik voel me dus wel aangesproken.

3) Moet ik hier nu echt als agnost/atheist zijnde je wijzen op de "beeldenstorm"? Terwijl jij zwelgt, uw goed recht overigens, in het cristelijke geloof.....

We spreken dan wel 16de eeuw, hé? Ik heb het over vandaag...

driewerf
5 november 2009, 11:58
Voor die olie wordt dik betaald. Ironisch genoeg zou hij in de grond blijven zitten zonder de inzet van Westerse, voornamelijk Amerikaanse, technologie.

Nadat diezelfde VS het land terug naar het Stenen Tijdperk gebombardeerd hebben is de nood aan buitenlandse technologie vreemd?

Mahalingam
5 november 2009, 12:33
Ik zie zo gauw niet of het al eerder is gemeld maar deze video
Euro slavery (http://en.sevenload.com/videos/QGrIcDS-Euro-slavery)
gaat niet over Afrikanen maar Europeanen die slaven werden van de Arabieren.

Basy Lys
5 november 2009, 13:51
[snip]Last but not least: hoewel jullie vrijuit mogen zeggen dat mohammedanen zowel vandaag als in het verleden dominant waren in de slavenhandel, is het tegenovergestelde zeggen, nl dat joden de slavenhandel domineerden, onmiddellijk gelijk aan antisemitisme.

Maar intellectuele eerlijkheid daaromtrent verwacht ik van jullie al evenmin...
Om te weten over wat het gaat, kan je je misschien documenteren?

Een interessant boek is:
Ronald SEGAL, Islam’s Black Slaves. A history of Africa’s other diaspora, Atlantic Books, London, 2001, ISBN 1-903-809-81-9

De mohammedanen beperkten hun slavenjacht niet tot Afrika. De Balkan was een van hun belangrijke wingewesten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Devşirme
(voor het geval je nog niet zou weten waarom de Serviërs het absoluut niet goed kunnen vinden met mohammedanen).

Basy Lys
5 november 2009, 13:51
Ik zie zo gauw niet of het al eerder is gemeld maar deze video
Euro slavery (http://en.sevenload.com/videos/QGrIcDS-Euro-slavery)
gaat niet over Afrikanen maar Europeanen die slaven werden van de Arabieren.

Interessant!

willem1940NLD
5 november 2009, 14:12
Slavernij heeft overal bestaan en ik denk niet dat er groot verschil per land was.

Wiki over Nederlandse slavernij:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_Nederlandse_slavernij

Mahalingam
5 november 2009, 15:47
Blanke slavenhandel (http://www.hemelbestormer.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=47&t=161)Volgens de onderzoekers van de late jaren 1500, begin 1600 werden er rond de 35.000 Europese christenen als slaven gehouden in Noord Afrika, voornamelijk in Tripoli, Tunis en verschillende Marokkaanse steden, maar de meesten in Algiers. Een groot gedeelte bestond uit zeelui, die samen met hun schepen waren opgebracht, maar het grootste deel bestond uit vissers en kustbewoners. Een groot deel van de Britse slaven waren zeelui, en hoewel hun aantal behoorlijk was, in aantallen waren ze in de minderheid. De meerderheid bestond uit Europeanen, afkomstig uit de landen in de directe nabijheid van Afrika, in het bijzondere uit Spanje en Italië. Soms werden deze ongefortuneerde zuiderlingen bij duizenden tegelijk door de slavenhandelaars weggevoerd, die met name de kusten van Valencia, Andalusia, Calabria en Sicilië afstroopten en dat zó intensief deden dat daar op gegeven ogenblik niemand meer was om gevangen te nemen.
Tot in IJsland toe werden hele dorpen in slavernij gevoerd. Een bekende is 'The sack of Baltimore'.
Ook in Nederland stonden er collectebussen in de kerken om zeelieden vrij te kopen uit slavernij. Wie weet komt er ooit nog een monument voor die vele duizenden Hollanders die in slavernij zijn gevoerd.

straddle
5 november 2009, 16:16
Je bent ook niet liberaal.

ik WAS ultra liberaal.

ik weet wel beter nu, nl, dat dat een zeer grote fout was. mja, ik was dan ook geindoctrineerd op de unief (economie) en via mijn werk (haute finance), en bijgevolg zeer selectief in wat ik wilde zien en niet zien.


zelfde voor de mohammedanen... ik dacht ook dat dit het gevaar is. ik weet wel beter nu, nl dat ''men'' daar heel hard aan werkt om u dat te laten geloven.

straddle
5 november 2009, 16:18
Om te weten over wat het gaat, kan je je misschien documenteren?

Een interessant boek is:
Ronald SEGAL, Islam’s Black Slaves. A history of Africa’s other diaspora, Atlantic Books, London, 2001, ISBN 1-903-809-81-9

De mohammedanen beperkten hun slavenjacht niet tot Afrika. De Balkan was een van hun belangrijke wingewesten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Devşirme
(voor het geval je nog niet zou weten waarom de Serviërs het absoluut niet goed kunnen vinden met mohammedanen).



Uw repliek was totaal irrelevant mbt mijn quote die je gebruikte.

Probeer het nog eens opnieuw.

Antoon
5 november 2009, 16:36
ik WAS ultra liberaal.

ik weet wel beter nu, nl, dat dat een zeer grote fout was. mja, ik was dan ook geindoctrineerd op de unief (economie) en via mijn werk (haute finance), en bijgevolg zeer selectief in wat ik wilde zien en niet zien.

Fair enough, ieder zijn mening. Maar wat bent u nu dan?


zelfde voor de mohammedanen... ik dacht ook dat dit het gevaar is. ik weet wel beter nu, nl dat ''men'' daar heel hard aan werkt om u dat te laten geloven.

Het is niet zo zwart wit als het lijkt, zoveel is zeker. Maar u kunt niet ontkennen dat er zowel in binnen als buitenland veel geweld en agressie komt van Islamitische landen en organisaties.

liberalist_NL
5 november 2009, 16:39
ik WAS ultra liberaal.

ik weet wel beter nu, nl, dat dat een zeer grote fout was. mja, ik was dan ook geindoctrineerd op de unief (economie) en via mijn werk (haute finance), en bijgevolg zeer selectief in wat ik wilde zien en niet zien.

Wel, ik ben niet ultra-liberaal. Alhoewel, niet vergeleken met libertarische forumleden. :-) Liever klassiek-liberaal.

zelfde voor de mohammedanen... ik dacht ook dat dit het gevaar is. ik weet wel beter nu, nl dat ''men'' daar heel hard aan werkt om u dat te laten geloven.
Het is natuurlijk niet een direct gevaar, maar een indirect gevaar. Dat het aantal moslims hier groeit is geen garantie voor een toekomstige burgeroorlog, maar wellicht wel voor de installatie van de Sharia.

straddle
5 november 2009, 16:52
Wel, ik ben niet ultra-liberaal. Alhoewel, niet vergeleken met libertarische forumleden. :-) Liever klassiek-liberaal.

Het is natuurlijk niet een direct gevaar, maar een indirect gevaar. Dat het aantal moslims hier groeit is geen garantie voor een toekomstige burgeroorlog, maar wellicht wel voor de installatie van de Sharia.

Het echte gevaar ligt bij hen die het extremisme aanwakkeren, bij hen die de tegenstellingen doelbewust aanwakkeren en uitvergroten, omdat ze daar baat bij hebben. Dit is geen conspiracy denken liberalist, maar een realiteit.

liberalist_NL
5 november 2009, 16:54
Het echte gevaar ligt bij hen die het extremisme aanwakkeren, bij hen die de tegenstellingen doelbewust aanwakkeren en uitvergroten, omdat ze daar baat bij hebben. Dit is geen conspiracy denken liberalist, maar een realiteit.

Dat tegenstellingen kunnen worden aangewakkerd door de feiten te benoemen, is onzin. Ze negeren, dát is gevaarlijk.

straddle
5 november 2009, 18:44
Dat tegenstellingen kunnen worden aangewakkerd door de feiten te benoemen, is onzin. Ze negeren, dát is gevaarlijk.

Ga bv eens de achtergrond na van wie de fameuze Cartoons geplaatst heeft.

Francientje
5 november 2009, 18:59
Ga bv eens de achtergrond na van wie de fameuze Cartoons geplaatst heeft.

So what? Er bestaat géén enkel excuus voor de reactie op die cartoons.
Ik heb het over betogingen, het beschadigen van andermans goed etc.
In beschaafde landen betoogt men dus niet, nooit tegen echte of vermeende
belediging van een godsdienst.
Zoals ze zeggen: If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

straddle
5 november 2009, 19:19
So what? Er bestaat géén enkel excuus voor de reactie op die cartoons.
Ik heb het over betogingen, het beschadigen van andermans goed etc.
In beschaafde landen betoogt men dus niet, nooit tegen echte of vermeende
belediging van een godsdienst.
Zoals ze zeggen: If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Gij begrijpt van de wereld ook niet te veel.

driewerf
5 november 2009, 19:21
So what? Er bestaat géén enkel excuus voor de reactie op die cartoons.
Ik heb het over betogingen, het beschadigen van andermans goed etc.
In beschaafde landen betoogt men dus niet, nooit tegen echte of vermeende
belediging van een godsdienst.
Excuus misschien niet, maar helemaal onbegrijpelijk is het ook niet.


Zoals ze zeggen: If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
uit welke kitchen moeten ze dan wel stayen? In een geglobaliseerde wereld?
De moslims moeten zich deporteren naar Mars of zo?

Basy Lys
5 november 2009, 19:56
Uw repliek was totaal irrelevant mbt mijn quote die je gebruikte.

Probeer het nog eens opnieuw.

Allez, hier gaan we dan. Omdat je het zo lief vraagt.

Gelijk krijgen is niet gelijk aan gelijk hebben.

Om te beginnen is het dikke zever wat die slavenhandel betreft, maar daar over beginnen om van jullie gelijk te krijgen is aan mij niet besteed. Jullie blinde haat tegen de moslims en jullie favoritisme voor de joden zit wat te diep.

Als je dan toch denkt iets gevonden te hebben om uw superioriteit tov de moslims aan te tonen (er moet nu al naar slavenhandel gegrepen worden :roll:), vergewis u dan eens welke rol de joden gespeeld hebben in de slavenhandel en hoe Torah en Talmud ertegenover staan.

Ik zal u de embarrasment besparen hier een ganse expose te geven. Google het zelf maar eens ''judaism and slavery''. Veel leesgenot. En dit zijn dan nog bronnen die toegelaten worden op het joodse google natuurlijk.

Wikipedia' eerste zin:
Judaism has been intertwined with slavery, both as an ideological and conceptual basis.... Slavery is accepted as the norm by the Torah....

In particular, SDX, zoek maar eens op wie die white slave trade (mooie dames uit het oostblok) domineert. Eerlijkheid en objectiviteit verwacht ik echter niet van jou/jullie op dat vlak.

Last but not least: hoewel jullie vrijuit mogen zeggen dat mohammedanen zowel vandaag als in het verleden dominant waren in de slavenhandel, is het tegenovergestelde zeggen, nl dat joden de slavenhandel domineerden, onmiddellijk gelijk aan antisemitisme.

Maar intellectuele eerlijkheid daaromtrent verwacht ik van jullie al evenmin...


Om te weten over wat het gaat, kan je je misschien documenteren?

Een interessant boek is:
Ronald SEGAL, Islam’s Black Slaves. A history of Africa’s other diaspora, Atlantic Books, London, 2001, ISBN 1-903-809-81-9

De mohammedanen beperkten hun slavenjacht niet tot Afrika. De Balkan was een van hun belangrijke wingewesten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Devşirme
(voor het geval je nog niet zou weten waarom de Serviërs het absoluut niet goed kunnen vinden met mohammedanen).

straddle
5 november 2009, 20:43
Allez, hier gaan we dan. Omdat je het zo lief vraagt.

Uw punt zijnde? Informeer u ook zelf eerst eens over wat ik zei in mijn repliek. Er is daar ook meer dan genoeg naslagwerk over.

Je had bovendien enkel mijn laatste drie zinnen ge-quoted, en uw repliek had daar compleet niks mee te maken.

Basy Lys
5 november 2009, 21:02
Uw punt zijnde? Informeer u ook zelf eerst eens over wat ik zei in mijn repliek. Er is daar ook meer dan genoeg naslagwerk over.

Je had bovendien enkel mijn laatste drie zinnen ge-quoted, en uw repliek had daar compleet niks mee te maken.


Mijn beste,

"Quote sparingly" blijft een gouden regel.

U insinueert dat niet de mohammedanen maar wel de joden de slavenhandel domineerden. Juist?

Wel, ik raad U ten stelligste aan van U beter te documenteren, waarbij ik reeds één titel suggereerde van een gedegen publicatie over dat onderwerp.

U kan natuurlijk ook tegenspreken dat U insinueerde dat de joden de slavenhandel domineerden. Maar dan was er ook geen reden waarom wie dan ook over "antisemitisme" in dat verband zou spreken? Dan was uw "LBNL" totaal overbodig, en eigenlijk uw ganse post?

Misschien was het toch beter geweest U te exposeren?

straddle
5 november 2009, 22:45
Mijn beste,

"Quote sparingly" blijft een gouden regel.

akkoord, maar in dit geval zorgde het wel voor wat verwarring.


U insinueert dat niet de mohammedanen maar wel de joden de slavenhandel domineerden. Juist?

Of er evenzeer een heel grote rol in gespeeld hebben. Kwestie van ''the other side of the story - zie beneden - ook eens te geven.
Tal van bronnen geven dit aan. Er kan dus over gediscussieerd worden, en het is in elk geval niet zo eenzijdig mohammedaans zoals jij wil doen uitschijnen.

Ik laat u zelf de keus qua bronnen, zoals hoger gezegd, je moet gewoon even googelen. Kwestie van achteraf niet af te komen dat ik selectief ben inzake bronnen, want dat liedje heb ik al zo dikwijls gehoord als repliek.


Wel, ik raad U ten stelligste aan van U beter te documenteren, waarbij ik reeds één titel suggereerde van een gedegen publicatie over dat onderwerp.

1. Zijt gij PhD Slavenhandel of zo? 1 ''gedegen publicatie'' (volgens u dan) maakt ''de lente'' nog niet. Er zijn andere gedegen publicaties die het net andersom stellen, als je dat tenminste voor mogelijkheid kan en wil beschouwen. Je kan bv zelfs joods werk raadplegen zoals
From Aspects of Jewish History van Marcus Arkin. Of, nogmaals, zoals gezegd, gewoon Wikipedia (joods) raadplegen om u er minstens van te vergewissen dat het niet eenduidig een mohammedaanse aangelegenheid is. Misschien eerder algemeen, semitisch, dat zou ik eventueel wel kunnen aanvaarden.

2. Over het algemeen hou ik hier over alles waar ik niets of weinig van afweet gewoonweg mijn mond, of ik zoek het op voor ik iets zeg. Wat ''we'' hier aan het doen zijn is miereneuken.... je hebt iets gevonden om te kunnen beweren dat mohammedanen ''slechterikken'' zijn, en er de slavenhandel bijgesleurd....... :roll: Blijkt in elk geval dat dit helemaal niet enkel een mohammedaanse aangelegenheid is/was. Ik heb u zelfs verwezen naar Torah en Talmud.

Misschien was het toch beter geweest U te exposeren?
Ik doe dat sinds weken al, en de meesten hier zullen dat bevestigen, dus je moet niets verkeerdelijk insinueren. Maar laat me dan even een door mij zopas elders geplaatst antwoord citeren om dit in context te plaatsen:
Neen, ik provoceer graag met waarheid, met ''the other side to every story", maar vooral met mensen wat uit hun self-delusion te halen. ;-)

Voorts heb ik dagelijks intensieve omgang en directe ervaring met zowel joodse als mohammedaanse etnische groepen in de zakenwereld (internationaal) . Ik ben intussen al gewoon dat de ene groep systematisch al wat meer sjoemelt dan de andere, wat mij ertoe aangezet heeft van eens wat meer te gaan opzoeken, verifieren en taboes te doorbreken. Een oogopener.

Francientje
5 november 2009, 22:50
Excuus misschien niet, maar helemaal onbegrijpelijk is het ook niet.



uit welke kitchen moeten ze dan wel stayen? In een geglobaliseerde wereld?
De moslims moeten zich deporteren naar Mars of zo?

Mijn punt is dat men hier, in het Vrije, Beschaafde Westen niet aan het betogen gaat omdat een mythische godsdienstige figuur werd geridiculiseerd!
Dat is dus niet begrijpelijk en dat wordt niet gedaan.
Godsdienstvrijheid en persvrijheid willen ondermeer zeggen dat godsdienst,
gelijk welke godsdienst, gehekeld mag worden.
Wie van mening is dat een en ander alle perken te buiten gaat, die moet
gewoon naar de rechter stappen.
Wie een einde wil maken in naam van zijn opinie aan duur verworven vrijheden met behulp van demagogie en geweld hoort hier inderdaad niet thuis.

straddle
5 november 2009, 23:00
Mijn punt is dat men hier, in het Vrije, Beschaafde Westen niet aan het betogen gaat omdat een mythische godsdienstige figuur werd geridiculiseerd!
Dat is dus niet begrijpelijk en dat wordt niet gedaan.



Naiviteit rules.


Maw, gij verwacht dat iedereen volgens uw regels, uw gewoonten, en uw cultuur dient te leven en zich te gedragen?

Omdat onze cultuur superieur is? En denkt ge dat iedereen die premisse en zulk hautein gedrag zomaar zal slikken?


Ik herhaal tevens: zoek zelf op WIE er achter het plaatsen van de Cartoons zit. Het was een weloverwogen daad. Zelfs het kleinste kind weet dat dit heel ontvlambaar is en direct door extremisten zal gebruikt worden.

Maar ja, gezien uw eerste reactie verwacht ik niet dat u dat kan vatten.

straddle
5 november 2009, 23:12
Zeg Antoon: enkel moslims blijven mekaar uitmoorden........

Zopas is er weeral een schietpartij geweest in de VS...... waarbij drie militairen 12 mensen neergekogeld hebben.

Na Columbine, Virginia Tech en zovele andere voorbeelden die uw draad in het belachelijke trekken, nu dit mooie voorbeeld hoe het met de VS gesteld is.

Blijf maar lekker met uw onnozele propaganda zwaaien.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/6510855/Seven-dead-in-shooting-at-Fort-Hood-military-base-in-Texas.html

filosoof
5 november 2009, 23:57
http://www.cbsnews.com/stories/2009/11/05/national/main5539067.shtml
http://www.huffingtonpost.com/2009/11/05/fort-hood-shootings-7-dea_n_347366.html
http://www.reuters.com/article/newsOne/idUSTRE5A454F20091105?sp=true
http://www.foxnews.com/story/0,2933,572305,00.html
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/article6905337.ece

Antoon
6 november 2009, 02:32
Zeg Antoon: enkel moslims blijven mekaar uitmoorden........

Zopas is er weeral een schietpartij geweest in de VS...... waarbij drie militairen 12 mensen neergekogeld hebben.

Na Columbine, Virginia Tech en zovele andere voorbeelden die uw draad in het belachelijke trekken, nu dit mooie voorbeeld hoe het met de VS gesteld is.

Blijf maar lekker met uw onnozele propaganda zwaaien.



zeg straddle : u moet leren lezen. waar staat er ergens dat ENKEL moslims mekaar uitmoorden?

en zeg straddle : een vreselijke moordpartij met 12 doden, een echte drama, maar vergeleken met de tig uitgemoorde meemoslims...


oh, en zeg straddle, vooral dit : u hebt blijkbaar geen antwoorden op de vragen van mijn vorige post, hé? als u geen liberaal bent, en ook geen linkse, wat dan wel? Of weet ge't zelf niet? :lol:

liberalist_NL
6 november 2009, 05:49
Gij begrijpt van de wereld ook niet te veel.

U bedoelt dat mensen geneigd zijn zich aan te stellen. Wel, daarin heeft u gelijk. Maar daar hoeven we nog geen respect voor op te brengen.

straddle
6 november 2009, 07:41
oh, en zeg straddle, vooral dit : u hebt blijkbaar geen antwoorden op de vragen van mijn vorige post, hé? als u geen liberaal bent, en ook geen linkse, wat dan wel? Of weet ge't zelf niet? :lol:


:roll: wat ligt er tussen links en rechts?

Tekeningske bij maken Antoon? Tja, als je alles per se alles in contrasten wil zien en in vakjes wil delen is het waarschijnlijk moeilijk om te begrijpen.

straddle
6 november 2009, 07:43
En Antoon, heb jij hier al eens naar gekeken?


Ga bv eens de achtergrond na van wie de fameuze Cartoons geplaatst heeft.

Francientje
6 november 2009, 07:53
Naiviteit rules.


Maw, gij verwacht dat iedereen volgens uw regels, uw gewoonten, en uw cultuur dient te leven en zich te gedragen?

Omdat onze cultuur superieur is? En denkt ge dat iedereen die premisse en zulk hautein gedrag zomaar zal slikken?


Ik herhaal tevens: zoek zelf op WIE er achter het plaatsen van de Cartoons zit. Het was een weloverwogen daad. Zelfs het kleinste kind weet dat dit heel ontvlambaar is en direct door extremisten zal gebruikt worden.

Maar ja, gezien uw eerste reactie verwacht ik niet dat u dat kan vatten.
Niet omdat deze cultuur superieur is maar omdat dit ons land , ons gedeelte
van de wereld is. Het is hier geen free- for- all en zeker geen free-for-all
voor mensen die op eigen terrein niet aan ons zouden toestaan wat jij meent
dat hier aan hun toegestaan zou moeten worden! Hoe kom je erbij?
Je hoort je hoofd te laten nakijken.

Esperanza
6 november 2009, 08:00
Excuus misschien niet,Géén excuus, Driewerf. Dat "misschien" mag je gerust achterwege laten.maar helemaal onbegrijpelijk is het ook niet.Tja, dat argument wordt regelmatig eens aangehaald als een soort van verontschuldiging.

Mochten Allah of Mohammed zich beledigd voelen moeten ze maar van hun troon afkomen en hier hun zegske komen doen, al dan niet vergezeld van donderslagen. Tot nader order zie ik enkel en alleen hun grondpersoneel aan het werk. De dag dat deze hun mandaat daadwérkelijk kunnen aantonen kunnen we verder praten. D�*n pas, niet eerder.

straddle
6 november 2009, 08:31
Niet omdat deze cultuur superieur is maar omdat dit ons land , ons gedeelte
van de wereld is. Het is hier geen free- for- all en zeker geen free-for-all
voor mensen die op eigen terrein niet aan ons zouden toestaan wat jij meent
dat hier aan hun toegestaan zou moeten worden! Hoe kom je erbij?
Je hoort je hoofd te laten nakijken.

:? Die cartoons zijn in europa gepubliceerd, niet in ons land. Er leven hier nogal wat moslims die zich heel correct naar onze wetten gedragen. Voorts hebben ze dan ook zelf naar hier binnegehaald. Multicul wordt ons door 'onze' politici toch opgedrongen, dan moet je andere culturen ook verstaan en met de gevolgen ervan leren leven.

Bovendien, als je dan toch met welvoeglijkheid en respect zit te zwaaien, dan hadden ''wij'' die cartoons maar niet moeten plaatsen. Dat was olie op het vuur gooien, dat is pure provocatie.

Maar ja, die cartoons blijken dan weer door bepaalde agitatoren, u welbekend, geplaatst te zijn.

Basy Lys
6 november 2009, 09:26
En voor wie zou denken dat de agressie van de mohammedaanse wereld een recent fenomeen is, hier een stukje uit: V.S. NAIPAUL, Beyond Belief. Islamic Excursions among the Converted People, London, 1998, ISBN 0 349 11010 7

‘Why do you think the religious people place such stress on rules?’

‘They are the rule-makers. If you deny the rules you are denying the rule-maker. If you put the rule-maker away you are against the Leader. If you oppose the Leader you are against the Holy Prophet. If you are against the Holy Prophet you are against the Holy Book, and the Holy Book comes from God. Someone against God must be killed. But who does the killing? Only the rule-maker. Not God.’


V.S. Naipaul was born, of Indian ancestry, in Trinidad in 1932. He came to England in 1950. he spent four years at University College, Oxford, and began to write, in London, in 1954. He has pursued no other profession

1959: Somerset Maugham Award.
In 1960 he began to travel.
1963: Hawthornden Prize.
1967: W.H. Smith Award.
1971: Booker Prize

V.S. Naipaul received a Knighthood in the 1990 New Year’s Honour’s List for services to literature; in 1993 he was the first recipient of the David Cohen British Literature Prize in recognition of a ‘lifetime achievement of a living British writer’.

He was awarded the Nobel Prize in Literature in 2001.

In 1981, V.S. Naipaul’s Among the Believers: An Islamic Journey was published to universal acclaim. In 1995 he returned to Indonesia, Iran, Pakistan and Malaysia. Beyond Belief is his account of those travels.

Among the Believers: An Islamic Journey (1981), a large-scale work, is the result of seven months’ travel in 1979 and 1980 in Iran, Pakistan, Malaysia and Indonesia. Its important sequel, Beyond Belief (1998), is on the theme of Islamic conversion in these countries.

driewerf
6 november 2009, 09:43
Géén excuus, Driewerf. Dat "misschien" mag je gerust achterwege laten.Tja, dat argument wordt regelmatig eens aangehaald als een soort van verontschuldiging.

Mochten Allah of Mohammed zich beledigd voelen moeten ze maar van hun troon afkomen en hier hun zegske komen doen, al dan niet vergezeld van donderslagen. Tot nader order zie ik enkel en alleen hun grondpersoneel aan het werk. De dag dat deze hun mandaat daadwérkelijk kunnen aantonen kunnen we verder praten. D�*n pas, niet eerder.

Ik wist dat er forummers over dat woordje "onbegrijpelijk" gingen struikelen.

ha ja, we moeten dat begrijpen, dat is een onderdeel van hun cultuur en dat is toch zoooooo verrijkend

Blijkbaar is de verloedering van het Nederlands al zo ver gevorderd dat met "begrijpen" interpreteert als goedkeuren.
Terwijl een oncoloog die begrijpt hoe kanker ontstaat, die kanker hoegenaamd nog niet goedkeurt.

Francientje
6 november 2009, 09:55
Juist ja en we zitten hier dus niet om rule makers verlegen. We hebben wetten.
Persvrijheid en vrijheid van meningsuiting behoren daartoe. Betogen wordt hier gedaan
om belangen te vrijwaren of te verdedigen, tegen toestanden die onrechtvaardig worden
geacht of om bijstand te verlenen aan een belegerde natie die tot onze vrienden behoort.
Of om steun te verlenen aan mensen die het zwaar te verduren hebben verkregen (de
witte mars).
Betogen wordt dus NIET gedaan omdat het een of andere mythisch personnage door het
slijk wordt getrokken. Of omdat een godsdienst bespot werd. Trouwens, wie zijn godsdienst voor spot wil vrijwaren gebruikt hem dus beter niet om op politiek plan
punten te proberen te winnen.
Multikul wil NIET zeggen multiwet!

Francientje
6 november 2009, 09:58
Ik wist dat er forummers over dat woordje "onbegrijpelijk" gingen struikelen.

ha ja, we moeten dat begrijpen, dat is een onderdeel van hun cultuur en dat is toch zoooooo verrijkend

Blijkbaar is de verloedering van het Nederlands al zo ver gevorderd dat met "begrijpen" interpreteert als goedkeuren.
Terwijl een oncoloog die begrijpt hoe kanker ontstaat, die kanker hoegenaamd nog niet goedkeurt.

'Begrijpen' kan op twee verschillende wijzen geinterpreteerd worden. En vaak
zit er dus aan dat woord wel degelijk goedkeuring vast.
Ik begrijp je=ook: ik versta je, ik kan je daarin volgen.

Antoon
6 november 2009, 10:05
Zeg Antoon: enkel moslims blijven mekaar uitmoorden........

Zopas is er weeral een schietpartij geweest in de VS...... waarbij drie militairen 12 mensen neergekogeld hebben.

Na Columbine, Virginia Tech en zovele andere voorbeelden die uw draad in het belachelijke trekken, nu dit mooie voorbeeld hoe het met de VS gesteld is.

Blijf maar lekker met uw onnozele propaganda zwaaien.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/6510855/Seven-dead-in-shooting-at-Fort-Hood-military-base-in-Texas.html


Zeg straddle, niet dat het voor mij zoveel uitmaakt, maar om uw bs voor de zoveelste keer te weerleggen :

De dader van de vreselijke moordpartij die u hierboven vermeldt heet Hasan Malik ....... en is een moslim.

... blijf maar lekker met uw onnozele onzin zwaaien.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/6511591/Fort-Hood-shooting-Nidal-Malik-Hasan-said-Muslims-should-rise-up.html

driewerf
6 november 2009, 10:19
Juist ja en we zitten hier dus niet om rule makers verlegen. We hebben wetten.
Persvrijheid en vrijheid van meningsuiting behoren daartoe. Betogen wordt hier gedaan
om belangen te vrijwaren of te verdedigen, tegen toestanden die onrechtvaardig worden
geacht of om bijstand te verlenen aan een belegerde natie die tot onze vrienden behoort.
Of om steun te verlenen aan mensen die het zwaar te verduren hebben verkregen (de
witte mars).
Betogen wordt dus NIET gedaan omdat het een of andere mythisch personnage door het
slijk wordt getrokken. Of omdat een godsdienst bespot werd. Trouwens, wie zijn godsdienst voor spot wil vrijwaren gebruikt hem dus beter niet om op politiek plan
punten te proberen te winnen.
Multikul wil NIET zeggen multiwet!

Wie geeft jou het recht te bepalen waarvoor wel of waarvoor niet betoogd mag worden? hHu? Wat last met de vrijheid van meningsuiting, misschien?

straddle
6 november 2009, 10:24
Juist ja en we zitten hier dus niet om rule makers verlegen. We hebben wetten.
Persvrijheid en vrijheid van meningsuiting behoren daartoe. Betogen wordt hier gedaan
om belangen te vrijwaren of te verdedigen, tegen toestanden die onrechtvaardig worden
geacht of om bijstand te verlenen aan een belegerde natie die tot onze vrienden behoort.
Of om steun te verlenen aan mensen die het zwaar te verduren hebben verkregen (de
witte mars).
Betogen wordt dus NIET gedaan omdat het een of andere mythisch personnage door het
slijk wordt getrokken. Of omdat een godsdienst bespot werd. Trouwens, wie zijn godsdienst voor spot wil vrijwaren gebruikt hem dus beter niet om op politiek plan
punten te proberen te winnen.
Multikul wil NIET zeggen multiwet!

Hou toch je bek over persvrijheid en vrijheid van meningsuiting madam.

Moet ik u even aan de negatiewetten etc herinneren. Persvrijheid enkel als het U goed uitkomt.

straddle
6 november 2009, 10:30
Zeg straddle, niet dat het voor mij zoveel uitmaakt, maar om uw bs voor de zoveelste keer te weerleggen :

De dader van de vreselijke moordpartij die u hierboven vermeldt heet Hasan Malik ....... en is een moslim.

... blijf maar lekker met uw onnozele onzin zwaaien.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/6511591/Fort-Hood-shooting-Nidal-Malik-Hasan-said-Muslims-should-rise-up.html

Zeg zeiker, de doders van Virginia Tech en die van Columbine en van zoveel andere slachtpartijen in de vsa blijven nog evenveel niet-moslim als voorheen. Alleen domoren en laffarden zoals jij zullen dat blijven wegmoffelen nu.

Een minimum aan eerlijkheid heb je dus al niet meer.


De man in kwestie nu, was een majoor in het leger, een voorbeeldige amerikaan. NU is het plots een moslim, zoals er nog honderden duizenden rondlopen in de VS. Plots zijn er barsten in de melting pot: die is goed voor iedereen maar niet meer voor moslims zeker he antoon.

Zeveraar.

straddle
6 november 2009, 10:33
@ Antoon de laffaard:

Je wist trouwens al van mijn reactie eerder vandaag om 7 uur in die andere draad dat ik al lang wist dat het om een moslim ging, toch moet je het hier weer anders komen voorstellen.

Belachelijke kleinzielige laffaard.

Antoon
6 november 2009, 10:34
Zeg zeiker, de doders van Virginia Tech en die van Columbine en van zoveel andere slachtpartijen in de vsa blijven nog evenveel niet-moslim als voorheen. Alleen domoren en laffarden zoals jij zullen dat blijven wegmoffelen nu.

Een minimum aan eerlijkheid heb je dus al niet meer.


De man in kwestie nu, was een majoor in het leger, een voorbeeldige amerikaan. NU is het plots een moslim, zoals er nog honderden duizenden rondlopen in de VS. Plots zijn er barsten in de melting pot: die is goed voor iedereen maar niet meer voor moslims zeker he antoon.

Zeveraar.

Al uw gescheld is gewoon een uiting van uw fruistratie. U raakt zelf niet meer uit uw eigen onzin. Hetis vervelend om steeds weer met zijn eigen ongelijk te worden geconfronteerd, hé?

Afijn, nu dat ik telkens weer uw onzin heb kunnen doorprikken en als antwoord alleen nog maar "loos gescheld" krijg laat ik vanaf nu uw berichten onbeantwoord.

Mijn punt is gemaakt. Nog veel plezier toegewenst. ;-)

roodhaar
6 november 2009, 10:37
Mijn punt is gemaakt.

dat straddle je op leugens heeft betrapt is idd correct. je moet de zaken niet omdraaien, zoals je gewoonlijk doet :twisted:

Iedereen heeft je hier allang door.

roodhaar
6 november 2009, 10:39
Je wist trouwens al van mijn reactie eerder vandaag om 7 uur in die andere draad dat ik al lang wist dat het om een moslim ging, toch moet je het hier weer anders komen voorstellen.
Belachelijke kleinzielige laffaard.


Never mind ; Zionisten blijven nu eenmaal crapuul van het ergste soort.

straddle
6 november 2009, 10:44
Al uw gescheld is gewoon een uiting van uw fruistratie. U raakt zelf niet meer uit uw eigen onzin. Hetis vervelend om steeds weer met zijn eigen ongelijk te worden geconfronteerd, hé?

Afijn, nu dat ik telkens weer uw onzin heb kunnen doorprikken en als antwoord alleen nog maar "loos gescheld" krijg laat ik vanaf nu uw berichten onbeantwoord.

Mijn punt is gemaakt. Nog veel plezier toegewenst. ;-)

:lol::lol::lol::lol: draai het maar weer eens om.

En laag bij de grondse leugenaars en laffaarden dienen uitgescholden te worden. Prutser. Toch maar iets zoeken om ergens uw gelijk te kunnen halen.

Neemt niet weg, zoveel moordenaars in de VS die horden mensen weggemaaid hebben met wapens. Punt uit.

En antwoord mij nu eens, voor de zoveelste keer:

Heb je al eens nagegaan wie de cartoons geplaatst heeft? Banden met de mossad enzo??? Dat hou je anders wel goed stil he. Of ben je te blind en te biased om het even uit te pluizen? Wat zal het zijn?

straddle
6 november 2009, 10:46
Never mind ; Zionisten blijven nu eenmaal crapuul van het ergste soort.

idd.

Francientje
6 november 2009, 11:25
Wie geeft jou het recht te bepalen waarvoor wel of waarvoor niet betoogd mag worden? hHu? Wat last met de vrijheid van meningsuiting, misschien?



Vrijheid van meningsuiting is een RECHT. En voor het geval dat je dit nog niet
doorhebt: de betogers betoogden nét daar tegen. Zullen we straks dan ook
maar eens gaan betogen tegen vrouwenrechten, de rechten van het Kind,
de bescherming van de werknemers etc?
Betogingen zijn verder aan wetten onderworpen. Die door dit soort betogers
nooit gerespecteerd worden. Hoeveel auto's werden er beschadigd?

Francientje
6 november 2009, 11:29
Hou toch je bek over persvrijheid en vrijheid van meningsuiting madam.

Moet ik u even aan de negatiewetten etc herinneren. Persvrijheid enkel als het U goed uitkomt.

Laster en liegen zijn altijd in elk goedlopend land verboden.
Maar zeg...Ik heb nog nooit betogingen meegemaakt omdat die wet dus
regelmatig wordt overtreden. Wij stappen gewoon naar de rechtbank. Zoals
het fatsoenlijke burgers betaamt .

liberalist_NL
6 november 2009, 11:47
Zeg zeiker, de doders van Virginia Tech en die van Columbine en van zoveel andere slachtpartijen in de vsa blijven nog evenveel niet-moslim als voorheen. Alleen domoren en laffarden zoals jij zullen dat blijven wegmoffelen nu.

Een minimum aan eerlijkheid heb je dus al niet meer.


De man in kwestie nu, was een majoor in het leger, een voorbeeldige amerikaan. NU is het plots een moslim, zoals er nog honderden duizenden rondlopen in de VS. Plots zijn er barsten in de melting pot: die is goed voor iedereen maar niet meer voor moslims zeker he antoon.

Zeveraar.

Kennelijk niet. Alle bevolkingsgroepen ter wereld komen voor in de Verenigde Staten, en hebben succesvol kunnen integreren. Behalve de moslims.

Gaat er geen belletje rinkelen? De Islam is er om te domineren, niet om te integreren.

liberalist_NL
6 november 2009, 11:50
idd.

Zionisten, of althans de mensen met wie daarmee bedoeld worden, zijn hele vredelievende mensen. Laten we maar niet naar de pro-Palestijnen kijken, die kunnen h�*er hun handjes nog niet eens thuishouden met hun intifadademonstraties waarin Kristallnachtachtige taferelen plaatsvinden.

roodhaar
6 november 2009, 11:54
Kennelijk niet. Alle bevolkingsgroepen ter wereld komen voor in de Verenigde Staten, en hebben succesvol kunnen integreren. Behalve de moslims..

je bent wéér aan het liegen he...
Ze behoren tot de betere klassen en zijn blijkbaar heel wat beter geïntegreerd dan hun europese genoten.

American Muslims as middle class? Mostly mainstream? That's an understatement

while in the US it's a miniscule two per cent of Muslims who are low income compared to other Americans. To me, contentment is directly proportional to tolerance and progressive thinking. Muslims in the United States rejected Islamic extremism "by larger margins," the study reports, than did Muslim minorities in Western European countries. In an issue important to me, one in five Muslims in America said women and men should be allowed to pray alongside each other in mosques - something that is hardly allowed in any mosques in the world, except, ironically, in Mecca. About two of three Muslims said it's "okay" for Muslims to marry those who aren't Muslims.

bron : http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2007/may/24/afterprintingthenewpew

Gaat er geen belletje rinkelen?

dat je weeral leugens aan het posten bent.? idd !

liberalist_NL
6 november 2009, 11:58
je bent wéér aan het liegen he...
Ze behoren tot de betere klassen en zijn blijkbaar heel wat beter geïntegreerd dan hun europese genoten.



bron : http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2007/may/24/afterprintingthenewpew



dat je weeral leugens aan het posten bent.? idd !

Hoeveel ze verdienen, daar gaat het natuurlijk niet om. Je kunt best extremist zijn én goed verdienen. En Saudische organisaties als de CAIR (http://en.wikipedia.org/wiki/Council_on_American-Islamic_Relations) hebben daar flinke voet aan de grond.

roodhaar
6 november 2009, 11:59
Zionisten, of althans de mensen met wie daarmee bedoeld worden, zijn hele vredelievende mensen. .

die vrolijk en gierend van plezier fosforwapens gebruiken op Palestijnse burgers. en zich dan al picnikkend verkneukelen van op een berg over de honderden afgeslachte Palestijnse kinderen, :oops:

http://media.farsnews.com/Media/8710/ImageReports/8710101099/33_8710101099_L600.jpg

roodhaar
6 november 2009, 12:01
Hoeveel ze verdienen, daar gaat het natuurlijk niet om..
een goed inkomen is wél een indicatie. bovendien heb je de rest uiteraard niet gelezen omdat je weer eens voor schut staat met je gewauwel.

Je kunt best extremist zijn én goed verdienen.

Aipac is daar idd een goed voorbeeld van.

liberalist_NL
6 november 2009, 12:16
die vrolijk en gierend van plezier fosforwapens gebruiken op Palestijnse burgers. en zich dan al picnikkend verkneukelen van op een berg over de honderden afgeslachte Palestijnse kinderen, :oops:

http://media.farsnews.com/Media/8710/ImageReports/8710101099/33_8710101099_L600.jpg

Zulke foto's kan je ook van Israëlische kindjes laten zien. Uw emo-argument wordt er niet overtuigender op.

Voel jij je maar goed van jezelf, denkend dat jij wel wat geeft om Palestijnen, en ik niet. Ik geef wél om Palestijnen. Echter, het geweld dat de pro-Palestijnen de Palestijnen aanraden, zorgt al decennia voor onrust.

Antoon
6 november 2009, 12:20
http://media.farsnews.com/Media/8710/ImageReports/8710101099/33_8710101099_L600.jpg

Vreselijk hoe die wekelijkse zelfmoordaanslagen in de moslimwereld telkens weer zoveel eigen vrouwen en kinderen treffen. Toch?

http://cdn8.wn.com/ph/2009/11/02/01ee4beb20b4078ce828351724d49d79-grande.jpg

Hartverscheurend.

straddle
6 november 2009, 12:29
Kennelijk niet. Alle bevolkingsgroepen ter wereld komen voor in de Verenigde Staten, en hebben succesvol kunnen integreren. Behalve de moslims.

Sorry, maar dat is schromelijk overdreven, en strookt totaal niet met de werkelijkheid.

Gaat er geen belletje rinkelen? De Islam is er om te domineren, niet om te integreren.


Ja dat belletje is gaan rinkelen, maar om andere redenen (en geloof me vrij, ik was ook opgezweept eerst tegen dat islamisme, ik zie nu echter wel waar de klepel echt hangt):

Aan ons track record te zien, kan eveneens gesteld worden dat het westen er is om de wereld te domineren. We roepen om integratie, maar enkel als dat betekent dat anderen zich aan ons moeten aanpassen... we roepen op tot democratie, maar we ondersteunden steeds dictators, omdat we zo ons zakken konden blijven vullen met wapenverkoop.

Hier is dat westers model, met onze hoogstaande democratie: we hebben eerst chemische wapens verkocht aan Saddam, we hebben zo lang een bloeddorstige dictator Shah in het zadel geholpen en gehouden, en nu willen we in die regio, met al onze hypocrisie, democratie gaan opdringen.. wie gelooft dat nog?

We roepen steeds maar dat de UN heilig is, maar als er 20 resoluties tegen Israel niet geeerbiedigd dienen te worden, wat denk je dan dat er met onze geloofwaardigheid gebeurt?

Zou het misschien kunnen dat sommigen zich niet zo graag onderwerpen aan ons en onze hypocrisie? En dat die hypocrisie het extremisme binnen hun eigen rangen aanwakkert? Misschien is dat hun manier van verdedigen... 't is maar een voorbeeld.

enz. enz.

liberalist, bekijk het ook eens van die kant.

roodhaar
6 november 2009, 12:32
uitverkorenen die door hun medezionisten afgeslachte Palestijnse kinderen MISBRUIKEN voor hun eigen perversie...

walgelijke creaturen die zionisten, ONmensen eigenlijk :oops:

liberalist_NL
6 november 2009, 12:34
http://media.farsnews.com/Media/8710/ImageReports/8710101099/33_8710101099_L600.jpg

Vreselijk hoe die wekelijkse zelfmoordaanslagen in de moslimwereld telkens weer zoveel eigen vrouwen en kinderen treffen. Toch?

Maar lang niet zo erg als de zionisten!!! 8-):-P:oops::lol::?:-o [/roodhaarmode]

roodhaar
6 november 2009, 12:36
Maar lang niet zo erg als de zionisten!!! 8-):-P:oops::lol::?:-o [/roodhaarmode]


:| dat jij grappen meent te maken met dergelijke beelden is kenmerkend voor wat walgelijke creaturen zionisten inherent zijn.

en nee, dat verbaast me geenzins....

Basy Lys
6 november 2009, 12:38
:lol::lol::lol::lol: draai het maar weer eens om.

En laag bij de grondse leugenaars en laffaarden dienen uitgescholden te worden. Prutser. Toch maar iets zoeken om ergens uw gelijk te kunnen halen.
[snip]

Een relevant citaat?

Tenslotte dit: in een ideale wereld begeven alleen zeer beleefde mensen zich op discussiefora. Toch mag het nut van agressieve reacties niet worden onderschat. Wie online iemand anders in de meest gore bewoordingen voor verrot uitscheldt, zonder hem in de ogen te moeten kijken, heeft op datzelfde moment niet de tijd om zijn vrouw te vermoorden, iets wat hij al lang had willen doen, maar waar hij voorlopig niet aan toekwam.

Rik Torfs
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=0G2HG60F

liberalist_NL
6 november 2009, 12:41
Ja dat belletje is gaan rinkelen, maar om andere redenen (en geloof me vrij, ik was ook opgezweept eerst tegen dat islamisme, ik zie nu echter wel waar de klepel echt hangt):

Aan ons track record te zien, kan eveneens gesteld worden dat het westen er is om de wereld te domineren. We roepen om integratie, maar enkel als dat betekent dat anderen zich aan ons moeten aanpassen... we roepen op tot democratie, maar we ondersteunden steeds dictators, omdat we zo ons zakken konden blijven vullen met wapenverkoop.

Hier is dat westers model, met onze hoogstaande democratie: we hebben eerst chemische wapens verkocht aan Saddam, we hebben zo lang een bloeddorstige dictator Shah in het zadel geholpen en gehouden, en nu willen we in die regio, met al onze hypocrisie, democratie gaan opdringen.. wie gelooft dat nog?

We roepen steeds maar dat de UN heilig is, maar als er 20 resoluties tegen Israel niet geeerbiedigd dienen te worden, wat denk je dan dat er met onze geloofwaardigheid gebeurt?

Zou het misschien kunnen dat sommigen zich niet zo graag onderwerpen aan ons en onze hypocrisie? En dat die hypocrisie het extremisme binnen hun eigen rangen aanwakkert? Misschien is dat hun manier van verdedigen... 't is maar een voorbeeld.

enz. enz.

liberalist, bekijk het ook eens van die kant.
You're barking up the wrong tree, meneer. Als het aan mij lag zet de Westerling eeuwenlang geen voet meer in het Midden-Oosten, en vice versa. Dat lijkt me beter voor iedereen (behalve dan het aandeel fatsoenlijke moslims). Het Westen moet wel gewoon open blijven staan voor mensen die van de Islam afwillen. Wij moeten de hoeders zijn van die vrijheid.

roodhaar
6 november 2009, 12:43
Wij moeten de hoeders zijn van die vrijheid.

correct! daarom dat we het zionisme moeten bestrijden. 8-)

liberalist_NL
6 november 2009, 12:43
:| dat jij grappen meent te maken met dergelijke beelden is kenmerkend voor wat walgelijke creaturen zionisten inherent zijn.

en nee, dat verbaast me geenzins....Lachen met miserie is Joodse humor. Maar die kun jij niet waarderen, kennelijk. Als je goed zoekt kan je vast wel een paar Holocaustgrapjes van mij vinden op dit forum.

Antoon
6 november 2009, 12:43
Een relevant citaat?

Tenslotte dit: in een ideale wereld begeven alleen zeer beleefde mensen zich op discussiefora. Toch mag het nut van agressieve reacties niet worden onderschat. Wie online iemand anders in de meest gore bewoordingen voor verrot uitscheldt, zonder hem in de ogen te moeten kijken, heeft op datzelfde moment niet de tijd om zijn vrouw te vermoorden, iets wat hij al lang had willen doen, maar waar hij voorlopig niet aan toekwam.

Rik Torfs
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=0G2HG60F

:lol::lol::lol: :thumbsup:

straddle
6 november 2009, 12:45
Een relevant citaat?

Tenslotte dit: in een ideale wereld begeven alleen zeer beleefde mensen zich op discussiefora. Toch mag het nut van agressieve reacties niet worden onderschat. Wie online iemand anders in de meest gore bewoordingen voor verrot uitscheldt, zonder hem in de ogen te moeten kijken, heeft op datzelfde moment niet de tijd om zijn vrouw te vermoorden, iets wat hij al lang had willen doen, maar waar hij voorlopig niet aan toekwam.

Rik Torfs
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=0G2HG60F


Oh, gaan we nu met het vermanende vingertje beginnen??

Nochtans, was jij het niet die mij wilde uitschelden overlaatst, als eerste? Moet ik het citaat erbij gaan halen? Jij vond het nodig om mijn karakter aan te vallen, gewoon omdat ik mijn mening geef. Waarop ik antwoordde in alle vriendelijkheid dat het voor mij geen probleem was als je wou schelden (ik ben geen knopjesduwer) waarop ik verder ging in alle constructiviteit.

Bedankt voor de reciprociteit in elk geval :roll:

straddle
6 november 2009, 12:47
Ja Antoon, inhoudelijk gaat het niet, dus focus u nu maar op mijn schelden.

Lafaards verdienen geen propere behandeling, vooral als ze de zaken ondraaien en verkeerd voorstellen.

straddle
6 november 2009, 12:47
:lol::lol::lol: :thumbsup:

Heb je een vriendje gevonden. Een collega moslim hater?

Basy Lys
6 november 2009, 12:47
Oh, gaan we nu met het vermanende vingertje beginnen??
[snip]

Tiens, 't schoentje past?

roodhaar
6 november 2009, 12:48
Lachen met miserie is Joodse humor. .

lachen met afgemaakte palestijnse kinderen is "humor" :roll:
soortgelijke "humor" mbt nazi's en joden is hier "verboten"....


Maar die kun jij niet waarderen, kennelijk.

nee. net zoals eenieder die niet ziek in zijn hoofd is en puberaal wil choqueren.

straddle
6 november 2009, 12:50
Tiens, 't schoentje past?

Is dat al wat je kan antwoorden?

Basy Lys
6 november 2009, 12:50
:| dat jij grappen meent te maken met dergelijke beelden is kenmerkend voor wat walgelijke creaturen zionisten inherent zijn.

en nee, dat verbaast me geenzins....

Ik weet niet of er hier veel mensen zijn die grappen maken met beelden van gedode kinderen. Velen hier hebben een christelijke achtergrond en betreuren alle geweld.

Als ik die beelden zie, dan denk ik telkens weer aan het misbruik dat in de mohammedaanse wereld gemaakt wordt van die vrouwen, kinderen, en van de beelden.

En dan bloedt men hart.

Basy Lys
6 november 2009, 12:51
Is dat al wat je kan antwoorden?

Meer moet dat niet zijn.

roodhaar
6 november 2009, 12:55
Ik weet niet of er hier veel mensen zijn die grappen maken met beelden van gedode kinderen.

mensen ? daar kan je gelijk in hebben, mensen doen dat niet.

Als ik die beelden zie, dan denk ik telkens weer aan het misbruik dat in de mohammedaanse wereld gemaakt wordt van die vrouwen, kinderen, en van de beelden.

als ik die beelden zie, dan denk ik vooral aan het crapuul die hen afgeslacht hebben , zijnde Israelis.

Antoon
6 november 2009, 12:55
Ik weet niet of er hier veel mensen zijn die grappen maken met beelden van gedode kinderen. Velen hier hebben een christelijke achtergrond en betreuren alle geweld.

Als ik die beelden zie, dan denk ik telkens weer aan het misbruik dat in de mohammedaanse wereld gemaakt wordt van die vrouwen, kinderen, en van de beelden.

En dan bloedt men hart.

²

straddle
6 november 2009, 12:57
Meer moet dat niet zijn.


Was je niet begonnen? Te moeilijk om toe te geven?

straddle
6 november 2009, 12:59
Ik weet niet of er hier veel mensen zijn die grappen maken met beelden van gedode kinderen. Velen hier hebben een christelijke achtergrond en betreuren alle geweld.

Als ik die beelden zie, dan denk ik telkens weer aan het misbruik dat in de mohammedaanse wereld gemaakt wordt van die vrouwen, kinderen, en van de beelden.

En dan bloedt men hart.

Jaja, uw credibiliteit is ondertussen ook de mist in na al het voorgaande.

Was u het niet die eerst persoonlijk was??

roodhaar
6 november 2009, 13:01
Moet wel toegeven dat zionisten hier op het forum eindelijk hun meest verborgen smerige en crapuleuze aard beginnen te tonen.

Het blijft evenwel walgelijk om Antoon en liberalist zich te zien verkneukelen in dode kinderen of hun nagedachtenis te zien misbruiken , maar dat is nu eenmaal eigen aan zionisten.


Goed, maar tevens verwerpelijk....

straddle
6 november 2009, 13:02
Onderdrukking, geweld, terreur en moord zijn voorgeschreven door Mohammed. Deze begon zelf met het overvallen van karavanen, het verdrijven en uitmoorden van joodse stammen, het onderwerpen van steden, het terroriseren van mensen en stammen die hem niet welgezind waren, etc.

Zijn opvolgers zetten zijn stichtende voorbeeld reeds meer dan duizend jaar verder.

Ochottekes......... jij denkt ook dat je het licht gezien hebt zeker.

straddle
6 november 2009, 13:04
Oei, Johan Bollen uit La Paz-Lanaken,

Hier nog van dat hautein gedoe.

Basy Lys
6 november 2009, 13:06
Hier nog van dat hautein gedoe.

Taaltip: "hautain"

straddle
6 november 2009, 13:07
(Ik weet ook wel dat jullie, de christenen, nogal wat op jullie kerfstok hebben, maar ik vergeef het jullie, en jou in het bijzonder, ook al lijk je wel een [zelfcensuur].)

Gevolgd door het bovenstaande......... en dan nu komen aandraven met het vermanende vingertje en over schelden...


Get yourself sorted mate. Ik ga werken ipv met prutsers zoals jij mijn tijd te verliezen.

straddle
6 november 2009, 13:09
Taaltip: "hautain"

Thanks. Ik ben dan ook niet woonachtig in belgie, dus mijn taal kan af en toe eens wat foutjes bevatten. Racisten en zeikers zoals jij zullen dat natuurlijk vanuit hun heel eng wereldje niet kunnen begrijpen. Bedankt in elk geval om verder de onnozelaar uit te hangen.

;-)

Basy Lys
6 november 2009, 13:20
Thanks. Ik ben dan ook niet woonachtig in belgie, dus mijn taal kan af en toe eens wat foutjes bevatten. Racisten en zeikers zoals jij zullen dat natuurlijk vanuit hun heel eng wereldje niet kunnen begrijpen. Bedankt in elk geval om verder de onnozelaar uit te hangen.

;-)

Ik zou het zéér op prijs stellen indien u uzelf ervan kon weerhouden van mij, of zelfs mijn pseudoniem, als racist te betitelen.

Dank u.

Ik zal me ervoor hoeden van nog taaltips te geven en zelfs nog weetjes mee te geven zoals het volgende:

Tenslotte dit: in een ideale wereld begeven alleen zeer beleefde mensen zich op discussiefora. Toch mag het nut van agressieve reacties niet worden onderschat. Wie online iemand anders in de meest gore bewoordingen voor verrot uitscheldt, zonder hem in de ogen te moeten kijken, heeft op datzelfde moment niet de tijd om zijn vrouw te vermoorden, iets wat hij al lang had willen doen, maar waar hij voorlopig niet aan toekwam.

Rik Torfs
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=0G2HG60F

Francientje
6 november 2009, 15:19
die vrolijk en gierend van plezier fosforwapens gebruiken op Palestijnse burgers. en zich dan al picnikkend verkneukelen van op een berg over de honderden afgeslachte Palestijnse kinderen, :oops:

http://media.farsnews.com/Media/8710/ImageReports/8710101099/33_8710101099_L600.jpg

Roodhaar, wil je mijn felicitaties doorgeven aan photoshop? Dank je.

Zeikstraal
6 november 2009, 17:32
Ik zou het zéér op prijs stellen indien u uzelf ervan kon weerhouden van mij, of zelfs mijn pseudoniem, als racist te betitelen.

Dank u.

Ik zal me ervoor hoeden van nog taaltips te geven en zelfs nog weetjes mee te geven zoals het volgende:

Tenslotte dit: in een ideale wereld begeven alleen zeer beleefde mensen zich op discussiefora. Toch mag het nut van agressieve reacties niet worden onderschat. Wie online iemand anders in de meest gore bewoordingen voor verrot uitscheldt, zonder hem in de ogen te moeten kijken, heeft op datzelfde moment niet de tijd om zijn vrouw te vermoorden, iets wat hij al lang had willen doen, maar waar hij voorlopig niet aan toekwam.

Rik Torfs
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=0G2HG60F

Waarom proberen verstoppen dat ge racist bent?

filosoof
6 november 2009, 17:41
Onderdrukking, geweld, terreur en moord zijn voorgeschreven door Mohammed. Deze begon zelf met het overvallen van karavanen, het verdrijven en uitmoorden van joodse stammen, het onderwerpen van steden, het terroriseren van mensen en stammen die hem niet welgezind waren, etc.

Zijn opvolgers zetten zijn stichtende voorbeeld reeds meer dan duizend jaar verder.Ouder dan Mohammed: http://www.statenvertaling.net/bijbel/nume/31.html

filosoof
6 november 2009, 17:54
Oei. Het is bekend dat Hitler niet zo hoog opliep met het christendom, laat staan met de katholieke versie ervan!

Het is wel bekend dat hij wat literatuur van Luther kende, en dat hij vooral bewondering had voor de mohammedaanse leer.

Zijn vriendschap met bepaalde heerschappen uit de mohammedaanse wereld is bekend.

Hitler liet zich ook bewonderend uit over de manier waarop het mohammedaanse rijk de Armeniërs had uitgeroeid.

Hitler vertelde tegen zijn minister van industrie en bewapening Albert Speer dat hij het jammer vond dat de invallende moslims de slag bij Poitiers in 732 tegen de christelijke ridders verloren hadden. Een Europa gedomineerd door de Islam zou veel krijgshaftiger zijn geweest dan met het christendom dat teveel sprak over liefde en het toekeren van de andere wang.

Jaja, d�*�*rom had hij zulke goede relaties met de paus...

Hier wat citaten van:hitler::
Over god:
http://atheism.about.com/od/adolfhitlernazigermany/tp/AdolfHitlerFaithGod.htm
Over religie:
http://atheism.about.com/od/adolfhitlernazigermany/tp/AdolfHitlerReligionReligious.htm
Over christendom:
http://atheism.about.com/od/adolfhitlernazigermany/tp/AdolfHitlerChristian.htm
Over atheisme:
http://atheism.about.com/od/adolfhitlernazigermany/tp/HitlerNazisAtheismSecularism.htm


Christenen over :hitler:
http://atheism.about.com/od/adolfhitlernazigermany/tp/NaziChristiansGermany.htm

filosoof
6 november 2009, 17:56
Waarom proberen verstoppen dat ge racist bent?Hij verstopt 't niet, wil enkel niet de naam dragen...

Zeikstraal
6 november 2009, 18:02
Flauw, niet willen zijn waarvoor je staat. Je mag weer spreken als je man genoeg bent

filosoof
6 november 2009, 18:07
Flauw, niet willen zijn waarvoor je staat. Je mag weer spreken als je man genoeg bentMisschien is "Bazil" een vrouw?;-)

willem1940NLD
6 november 2009, 18:09
Niet omdat deze cultuur superieur is maar omdat dit ons land , ons gedeelte van de wereld is. Het is hier geen free- for- all en zeker geen free-for-all voor mensen die op eigen terrein niet aan ons zouden toestaan ........... dat [wat] hier aan hun toegestaan zou moeten worden! .......... Applaus.

:clapping:

willem1940NLD
6 november 2009, 18:29
die vrolijk en gierend van plezier fosforwapens gebruiken op Palestijnse burgers. en zich dan al picnikkend verkneukelen van op een berg over de honderden afgeslachte Palestijnse kinderen, :oops:

..... afbeelding .... Ik kan op die Perzische site niet uitvinden waar die gruwelijke (gemonteerde?) afbeelding betrekking op zou moeten hebben; kent verder iemand http://english.farsnews.com/ en is er iets bekend over hun status, integriteit?

smiley
6 november 2009, 19:19
.Ja dat belletje is gaan rinkelen, maar om andere redenen (en geloof me vrij, ik was ook opgezweept eerst tegen dat islamisme, ik zie nu echter wel waar de klepel echt hangt)
Oh ja ? Als het probleem iSSlam niet is, waarom ontploffen er dan ook bommen in bvb Thailand en in de rest van de niet-westerse wereld, ook op niet-westerse doelwitten ? Waarom zijn er problemen in Nigeria en andere landen waar dat de moslimgemeenschap groot genoeg in aantal is geworden ? Wat kunnen die 'vredelievende' moslims nu tegen hindoes of boedhisten hebben ? Denk je echt dat er niks mis is met iSSlam ? Dat dat maar praatjes zijn om de mensen op te zwepen tegen een zuivere propere ideologie ? Vergeet dat maar. ISSlam is sinds haar ontstaan, sinds die crimineel van een zelfverklaarde 'profeet' mohammed zijn kop opstak, uit op werelddominatie maar is destijds door het westen verslagen en tot een tijdelijke wapenstilstand gedwongen maar die onlangs, dank zij massale moslimimmigratie en oliedollars weer haar kop heeft weten op te steken. Geen enkel zinnig mens, en ik vermoed jij ook niet, wenst onder de iSSlamitische soort van 'vrede' te moeten leven. Tenminste als je weet wat men daarmee bedoelt. Het westen is iSSlams machtigste vijand. Wie zich tegen het westen keert speelt regelrecht in de kaart van de iSSlam.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.
http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/islamvoorongel1.html

straddle
6 november 2009, 19:50
Oh ja ? Als het probleem iSSlam niet is, waarom ontploffen er dan ook bommen in bvb Thailand en in de rest van de niet-westerse wereld, ook op niet-westerse doelwitten ? Waarom zijn er problemen in Nigeria en andere landen waar dat de moslimgemeenschap groot genoeg in aantal is geworden ? Wat kunnen die 'vredelievende' moslims nu tegen hindoes of boedhisten hebben ? Denk je echt dat er niks mis is met iSSlam ? Dat dat maar praatjes zijn om de mensen op te zwepen tegen een zuivere propere ideologie ? Vergeet dat maar. ISSlam is sinds haar ontstaan, sinds die crimineel van een zelfverklaarde 'profeet' mohammed zijn kop opstak, uit op werelddominatie maar is destijds door het westen verslagen en tot een tijdelijke wapenstilstand gedwongen maar die onlangs, dank zij massale moslimimmigratie en oliedollars weer haar kop heeft weten op te steken. Geen enkel zinnig mens, en ik vermoed jij ook niet, wenst onder de iSSlamitische soort van 'vrede' te moeten leven. Tenminste als je weet wat men daarmee bedoelt. Het westen is iSSlams machtigste vijand. Wie zich tegen het westen keert speelt regelrecht in de kaart van de iSSlam.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.
http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/islamvoorongel1.html

Ik probeer seffens op jou stuk terug te komen, want antwoord gaat niet op 2 regels...

straddle
6 november 2009, 19:52
Eerst dit:


Ondertussen is er nog een schietpartij geweest in de VS, ditmaal in een kantoorgebouw in Florida.

Die VS toch he, met die noodzakelijke wapenwetten :roll:


http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/article6906854.ece

straddle
6 november 2009, 22:19
Oh ja ? Als het probleem iSSlam niet is, waarom ontploffen er dan ook bommen in bvb Thailand en in de rest van de niet-westerse wereld, ook op niet-westerse doelwitten ? Waarom zijn er problemen in Nigeria en andere landen waar dat de moslimgemeenschap groot genoeg in aantal is geworden ? Wat kunnen die 'vredelievende' moslims nu tegen hindoes of boedhisten hebben ? Denk je echt dat er niks mis is met iSSlam ? Dat dat maar praatjes zijn om de mensen op te zwepen tegen een zuivere propere ideologie ? Vergeet dat maar. ISSlam is sinds haar ontstaan, sinds die crimineel van een zelfverklaarde 'profeet' mohammed zijn kop opstak, uit op werelddominatie maar is destijds door het westen verslagen en tot een tijdelijke wapenstilstand gedwongen maar die onlangs, dank zij massale moslimimmigratie en oliedollars weer haar kop heeft weten op te steken. Geen enkel zinnig mens, en ik vermoed jij ook niet, wenst onder de iSSlamitische soort van 'vrede' te moeten leven. Tenminste als je weet wat men daarmee bedoelt. Het westen is iSSlams machtigste vijand. Wie zich tegen het westen keert speelt regelrecht in de kaart van de iSSlam.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.
http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/islamvoorongel1.html

Zo simpel is het nu ook weer niet.

1. Extremisten zitten overal. Bij moslims valt het gewoon wat meer op omdat die gewoon met veel meer zijn, wat harder brullen en emotioneler zijn. Op den tv toont men meestal ook maar alleen het slechte nieuws, de herrieschoppers. De overgrote meerderheid van de moslims zijn aardige, rustige mensen, daar ga je niks van horen natuurlijk.

2. Voorts ben ik de mening toegedaan dat het allemaal wat extra aangewakkerd wordt door agitatoren. Men jaagt u wat schrik aan. Men moet de war on terror kunnen verantwoorden en verkocht krijgen, want daar wordt grof geld mee verdiend.

3. Territoriale verovering zit er niet in, waarom u dan druk maken?

4. We hebben de horden moslims met open armen binnegehaald. Nu plots zijn ze een probleem. Hou zou dat nu toch komen?

enz..

longhorn
6 november 2009, 22:46
Eerst dit:


Ondertussen is er nog een schietpartij geweest in de VS, ditmaal in een kantoorgebouw in Florida.

Die VS toch he, met die noodzakelijke wapenwetten :roll


http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/article6906854.ece

De VS is een land met meer dan 300 miljoen inwoners. Ik ben ervan overtuigd dat er dagelijks ook wel een gewelddadige moord gebeurt in de EU. In de VS wordt het door de media wel elke keer weer opgeblazen en is het in geen tijd wereldnieuws.

straddle
6 november 2009, 22:56
De VS is een land met meer dan 300 miljoen inwoners. Ik ben ervan overtuigd dat er dagelijks ook wel een gewelddadige moord gebeurt in de EU. In de VS wordt het door de media wel elke keer weer opgeblazen en is het in geen tijd wereldnieuws.

Akkoord, we hadden hier duitsland al een paar keer (de schoolschutter overlaatst), er was finland, en zelfs schotland waar een lone gunman erop los moordt. Het was mij niet direct om de VS te doen, maar eerder als inhoudelijke repliek op Antoon als ''ongenuanceerde usa voorroeper'', om zijn eenzijdige draadtitel even in een ander daglicht te plaatsen.

D.i. is trouwens het enige wat ik probeer te doen in de meeste bijdragen... nk het benadrukken van 'the other side to each story'...

Mahalingam
6 november 2009, 23:04
[...]
3. Territoriale verovering zit er niet in, waarom u dan druk maken?
[...]
enz..
Heel geruststellend. Maar mag ik even het geheugen opfrissen en de 'Balkan Oorlog' noemen? Redelijk kort geleden en in Europa!
Of is Kosovo geen territoriale verovering?

Hoogmoed
6 november 2009, 23:18
Heel geruststellend. Maar mag ik even het geheugen opfrissen en de 'Balkan Oorlog' noemen? Redelijk kort geleden en in Europa!
Of is Kosovo geen territoriale verovering?

Wie is die oorlog begonnen...? Was dat niet Servie!

willem1940NLD
6 november 2009, 23:26
Wie is die oorlog begonnen...? Was dat niet Servie!Ja; ik vrees dat binnenkort ook Nederland/Europa als "agressor" te boek zal staan wegens verzet tegen de islamisering.

Francientje
6 november 2009, 23:38
Ik kan op die Perzische site niet uitvinden waar die gruwelijke (gemonteerde?) afbeelding betrekking op zou moeten hebben; kent verder iemand http://english.farsnews.com/ en is er iets bekend over hun status, integriteit?

Engelstalige Iraanse newssite, pro huidig regime daar...

Antoon
6 november 2009, 23:56
Wie is die oorlog begonnen...? Was dat niet Servie!

Fase 1 van de oorlog in Joegoslavië: januari-juli 1990:

Na de revoluties in 1989 Oost-Europa drastisch hadden veranderd kwam een wijdverspreide drang op in Joegoslavië om de communitische elementen in het politieke systeem te veranderen. De gevolgen waren direct merkbaar. In januari 1990 kwam het tot een splitsing van de Joegoslavische Communistische Partij, die een tijd lang voor eenheid binnen de staat had gezorgd.

Toen dezelfde maand nog rellen in Kosovo met ongekende hevigheid losbarstten, greep het Joegoslavische Nationale Leger (JNL) in. In dit leger namen de Serven de meeste hogere functies in. Door deze ontwikkelingen werd men bang dat het JNL een Servisch instrument tot belangenbehartiging zou worden. Deze angst dreef verschillende etnische groepen verder naar afscheiding.

Het hek was van de dam...


(Bron : © 2009 Daan123, gepubliceerd in Oorlog (Kunst en Cultuur) op 15-05-2009.)

nabat54
7 november 2009, 00:12
Ik heb alle berichten van deze draad gelezen, ook die van u. Maar dit was geen antwoord op de vraag, hé? Beeldenstorm, komaan, u moet beter doen dan dat.




Dat is in ieder geval te hopen. En zo snel mogelijk, want hetis niet aan te zien wat ze zichzelf aandoen.



Het zijn mensen, ik voel me dus wel aangesproken.



We spreken dan wel 16de eeuw, hé? Ik heb het over vandaag...


Ik heb duidelijk geantwoord op de vragen, alleen heb ik de indruk dat het antwoord je niet erg aanstaat, ik heb je verdere posts hier ook gelezen.....
Sorry, maar je probeert je hier er uit te praten.

Zeer gratuit antwoord van u : "u moet beter doen dan dat"

Francientje
7 november 2009, 09:12
Ik zal het eens heel simpel zeggen. Het kan mij geen barst schelen wat iemand gelooft
of of ulte niet gelooft. Dat is uiteindelijk zijn zaak. Ik wil dat onze vrijheden gewaarborgd
blijven en bij die vrijheden hoort het aanhangen of het verwerpen van gelijk welke
religie. Ik vertik het respect te moeten tonen voor Islam en als Islam wordt gebruikt
om mensen te vermoorden, dan hou ik mij het recht voor om op Islam te spuwen.
Ik wil geen gesluierde vrouwen aantreffen achter een postloket, ik wil geen gesluierde
vrouw als rechter (of ze nu non of moslima of ultra orthodox Joods is), ik wil geen
gesluierde vrouw in een klaslokaal behalve dan om godsdienstles te geven. Ik ben
bereid daarop een uitzondering te maken voor iemand die ULTRA begaafd is en die
ULTRA begaafdheid heeft bewezen en gezworen heeft ze niet te gebruiken voor
politieke doeleinden.
IK vind dat allochtonen die zich absoluut niet willen aanpassen aan onze stijl van leven
en constant herrie schoppen over dit en dat dringend uitgewezen moeten worden.
Dat ze een en ander eerst maar eens verwezelijken in hun moederland alvorens hier
lessen komen te geven en andere minderheden aan te vallen. Trouwens, volgens mij
hoort de hele immigratiepolitiek veranderd te worden. Mensen onderkomen geven
omdat ze in hun thuisland de kans lopen vermoord te worden is één zaak en een
loffelijke zaak. Mensen binnenpakken om economische redenen is een heel andere.
Zeker als je van iets tijdelijk iets permanent maakt. En het dan als een vorm van
liefdadigheid probeert te verkopen. Dat iedereen eindelijk eens probeert te blijven
waar hij is behalve als hij denkt dat elders zijn gaven veel beter benut zullen worden.
En dat iedereen eens serieus zijn best doet om zijn eigen stek menswaardiger te
maken.

Antoon
8 november 2009, 20:51
Lap : Tien doden bij zelfmoordaanslag in Peshawar

In Peshawar, in het noordwesten van Pakistan, heeft een zelfmoordaanslag zeker tien mensenlevens geëist. Er is ook sprake van een twintigtal gewonden.

De zelfmoordterrorist liet zijn wagen ontploffen op een drukke markt, waar geiten verkocht werden voor het Offerfeest.
(rtr)

Zeikstraal
8 november 2009, 20:54
Lap : Tien doden bij zelfmoordaanslag in Peshawar

In Peshawar, in het noordwesten van Pakistan, heeft een zelfmoordaanslag zeker tien mensenlevens geëist. Er is ook sprake van een twintigtal gewonden.

De zelfmoordterrorist liet zijn wagen ontploffen op een drukke markt, waar geiten verkocht werden voor het Offerfeest.
(rtr)

Toch goed nieuws? Weer een paar Camel Jockeys minder

Antoon
13 november 2009, 11:13
Toch goed nieuws? Weer een paar Camel Jockeys minder

U spreekt de verkeerde aan. 'Goed nieuws' wanneer mensen vermoord worden is de reactie van uw vriend Ministe van Agitatie.

Antoon
13 november 2009, 11:22
Opnieuw bloedige dag in Pakistan

Ik kan al niet meer volgen. In de afgelopen twee jaar stierven al 2.500 mensen bij aanslagen in het land.

Hoe heet zoiets? Zelf-genocide?

http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/11/13/785751/opnieuw-bloedige-dag-in-pakistan_5_460x0.jpg

ministe van agitatie
13 november 2009, 11:45
Opnieuw bloedige dag in Pakistan

Ik kan al niet meer volgen. In de afgelopen twee jaar stierven al 2.500 mensen bij aanslagen in het land.

Hoe heet zoiets? Zelf-genocide?


Amerikanen storten miljoenen in oorlogskas taliban (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1028552/2009/11/12/Amerikanen-storten-miljoenen-in-oorlogskas-taliban.dhtml)

"In essentie betaalt het (VS-)leger de taliban om niet op (soldaten van) het leger te schieten. De taliban zwemt in geld van het Pentagon".

Antoon
13 november 2009, 11:47
Amerikanen storten miljoenen in oorlogskas taliban (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1028552/2009/11/12/Amerikanen-storten-miljoenen-in-oorlogskas-taliban.dhtml)

Relevantie?

Mijn punt is gewoon dat moslims eigen vrouwen en kinderen aan het uitmoorden zijn. Ik zoek naar een reden waarom.

BTW: als uw bericht over dat artikel in een amerikaanse tijdschrift klopt, dan is dat slecht nieuws voor u. Er worden minder soldaten vermoord...

ministe van agitatie
13 november 2009, 14:22
Relevantie?

De VS betalen in Afghanistan miljoenen dollars aan de Taliban, die zich profileren als een specifieke fractie van de islam. In Pakistan hebben ze via de ISI jarenlang miljoenen dollars doorgesluisd aan de Mujahedin die bestonden uit diverse fracties die zich baseren op diverse interpretaties van de islam, specifieke regionale, economische belangen behartigen en georganiseerd zijn volgens stammenaangehorigheid. In Irak financieren de VS met miljoenen dollars 'bondgenoten' (vnl. Shiiten) die zich laten inspireren door hun eigen interpretatie van de islam en tegen de restanten van de Baathpartij en Arabische nationalisten die veeleer Soennieten zijn.
In Palestina heeft Israël (met Amerikaans geld) Hamas uit de stijgers geholpen als dam tegen de veeleer seculiere Al Fatah en de PLO. In Iran financieren de VS terroristische verzetsgroepen in ondermeer Balochistan die er een eigen interpretatie van de islam op nahouden en ook cultureel en qua bevolking van de Perzen verschillen.

Dat is allemaal relevant: via miljoenen dollars financiert de VS de conflicten waar haar eigen militair-industrieel apparaat (en vooral de miljonairs die dat apparaat bezitten) belang bij hebben. Ze geven energie aan de conflicten en gooien telkens olie op het vuur. De VS zijn in deze de pyromanen.

Dat is ten dele een antwoord op uw vraag waarom 'moslims elkaar uitmoorden': telkens opnieuw voeren de VS een verdeel-en-heers-politiek waarbij ze (zoals het koloniale Brittannië) de partijen tegen elkaar uitspelen. Het is niet onlogisch of abnormaal dat in dergelijke conflicten bepaalde partijen een andere partij beschouwen als collaborateurs met de bezetters en hen derhalve bestrijden met alle mogelijke middelen. Onder meer terreur dus, ook tegen onschuldige slachtoffers.

Mijn punt is gewoon dat moslims eigen vrouwen en kinderen aan het uitmoorden zijn. Ik zoek naar een reden waarom.

U gaat er gemakshalve van uit dat de aanslagen die op het nieuws aan moslims worden toegeschreven ook door moslims worden gepleegd. Nochtans zien we daar geen enkel bewijs van. We geloven wat de Pakistaanse overheid over Peshawar zegt en we geloven wat Karzaï over de Taliban zegt en wat de VS over Irak en de aanslagen daar zeggen.
Maar ik heb persoonlijk zeer weinig reden om de VS te geloven, om Karzai te geloven os om de Pakistaanse geheime dienst ISI te geloven. Omdat al herhaaldelijk is gebleken dat ze liegen. Niets garandeert dat de aanslagen in Pakistan bijvoorbeeld niet het werk zijn van het leger (of een fractie ervan) om te vermijden dat het (voorlopig zwakke) burgerlijk regime aan macht en invloed verliest ten voordele van het leger en de geheime dienst. Die strijd tussen die twee fracties van de Pakistaanse maatschappij is al lang aan de gang, vandaag niet minder dan vroeger.

Bovendien kan een aanslag in Pakistan, Afghanistan of Irak wel degelijk het werk zijn van moslims gericht tegen andere, onschuldige moslims. Dat soort aanslagen gebeurt duidelijk en zichtbaar ook. Het kan niet anders betekenen dat godsdienst voor de moslims die de aanslagen niet het belangrijkste element is. Als ze geloofsgenoten doden, dan is het niet omwille van het geloof maar om andere, onderliggende motieven. Vaak zijn die heel simpel: geld, macht, gebied, behoud van invloed, enz.

Vergelijk het met de 'religieuze' oorlogen hier of de wereldoorlogen waarbij Duitsland onder de slogan 'Gott mit uns' ten strijde trok tegen de Britten met als motto 'God save the King' en de VS met in hun banner 'God bless America'.
Die oorlogen gingen nochtans niet om god of de uitbreiding of verdediging van de religie maar om zeer concrete, materiële belangen: grondgebied, grondstoffen, gebiedsuitbreiding, verzet tegen de bezetters. God werd in deze louter misbruikt om het kanonnenvlees te overtuigen van de noodzaak van hun offer. Dat is voor moslims niet anders.

BTW: als uw bericht over dat artikel in een amerikaanse tijdschrift klopt, dan is dat slecht nieuws voor u. Er worden minder soldaten vermoord...

Als u het artikel (http://www.thenation.com/doc/20091130/roston) eens leest, zal u vaststellen dat de VS hiermee gewoon erkennen dat er voor hen geen militaire overwinning mogelijk is. Dat had men in 2001 al kunnen weten, gezien de nederlagen van de Britten en de Sovjets in Afghanistan.
Het betekent ook (en de 'verkiezing' van Karzai is daar een illustratie van) dat morele doelstellingen als 'democratie', 'vrouwenrechten', 'rechtsstaat', 'mensenrechten', etc voor de VS van nul en generlei waarde zijn. Zij bakken zoete broodjes met diegenen die ze publiek als volksvijand omschrijven, met de Taliban, met de warlords, met opiumhandelaars, met kinderverkrachters, met handelaars in vrouwen en met terroristen. De VS hebben geen ethiek, ze hebben alleen belangen. Daarom is het verkeerd de VS te steunen in hun belangenstrijd.

Enkele sprekende citaten uit het artikel:

It is a virtual carnival of improbable characters and shady connections, with former CIA officials and ex-military officers joining hands with former Taliban and mujahedeen to collect US government funds in the name of the war effort.


It is an accepted fact of the military logistics operation in Afghanistan that the US government funds the very forces American troops are fighting.


The Army is basically paying the Taliban not to shoot at them. It is Department of Defense money.


What we are doing is paying warlords associated with the Taliban, because none of our security elements is able to deal with the threat.

ministe van agitatie
13 november 2009, 15:06
correctie:

Niets garandeert dat de aanslagen in Pakistan bijvoorbeeld niet het werk zijn van het leger (of een fractie ervan) om te vermijden dat het (voorlopig zwakke) burgerlijk regime aan macht en invloed verliest ten voordele van het leger en de geheime dienst.

moet natuurlijk zijn:

Niets garandeert dat de aanslagen in Pakistan bijvoorbeeld niet het werk zijn van het leger (of een fractie ervan) om te vermijden dat het (voorlopig zwakke) burgerlijk regime aan macht en invloed wint ten koste van het leger en de geheime dienst.

frank1234
13 november 2009, 17:48
Waarom zou ik die vraag moeten stellen aan die gast, ik vind niet dat mensen omwille van zijn uitspraken vermoord of aangevallen of wat dan ook. Net als Theo Van Gogh, net als Pim Fortuin, Hans van Themse, Kim de Gelder, net als al de andere slachtoffers van zinloos geweld. Ik ben tegen het geweld in het algemeen. Of het nu Vlaamse, Marokkaanse, Koerdische of wat dan ook mensen mogen zijn.

Als je mijn persoonlijke mening zou vragen zou ik stillekes zeggen ik ben tegen de boerka, maar ik ga me er niet over uitspreken, omdat ik iedereen wel de vrijheid gun, ik ben tolleranter geworden, omdat ik zie dat toch veel autochtonen veel meer tolleranter zie dan allochtonen. Beelden als Borgerokko heb ik hier in Limburg nie veel meegemaakt, maar goed ook. In Limburg leven we fijn en gelukkig ;-)

heu, en die sommige wijken in genk waar geen politie mag/kan/durft komen ???

ministe van agitatie
13 november 2009, 18:00
ik vind niet dat mensen omwille van zijn uitspraken vermoord of aangevallen of wat dan ook. Net als Theo Van Gogh, net als Pim Fortuin, Hans van Themse, Kim de Gelder, net als al de andere slachtoffers van zinloos geweld.

Ik zou Hans van Themsche en Kim De Gelder niet direct omschrijven als 'slachtoffers van zinloos geweld' ...

Antoon
19 november 2009, 15:57
Doden door zelfmoordaanslag in Uruzgan

Een zelfmoordenaar heeft een bloedbad aangericht in de Afghaanse provincie Uruzgan. Zeker tien burgers kwamen om en dertien anderen raakten gewond. Dat meldt een woordvoerder van de politie.(anp/adb)

Tja, overal ter wereld blazen ze zichzelf op middens hun eigen burgers. Nu weer in Uruzgan. Het soortgelijk nieuws uit Irak en Pakistan heb ik de laatste dagen achterwege gelaten, want het is dagelijkse kost.

Hun eigen onschuldige burgers, inclusief vrouwen en kinderen.

ministe van agitatie
19 november 2009, 16:35
Hun eigen onschuldige burgers, inclusief vrouwen en kinderen.

U ziet hen als een groep en wenst hen zo te behandelen. Zij denken daar duidelijk anders over en zien meer verschillen dan gelijkenissen. Zoals de Noord-Ieren, de Spanjaarden tijdens de burgeroorlog, enz. De breuklijnen lopen duidelijk niet alleen langs religieuze lijnen maar in hoofdzaak over socio-economische breuklijnen. Godsdienst, natie, enz zijn vlaggen die niet altijd de lading dekken.

Zeikstraal
19 november 2009, 16:59
U spreekt de verkeerde aan. 'Goed nieuws' wanneer mensen vermoord worden is de reactie van uw vriend Ministe van Agitatie.

Ik heb geen vrienden. Dus je kop houden voor ik een zelfmoordcommando op je dak stuur

liberalist_NL
19 november 2009, 17:08
Ik heb geen vrienden.
Da's kut.

driewerf
19 november 2009, 17:11
Ik heb geen vrienden. Dus je kop houden voor ik een zelfmoordcommando op je dak stuur

:cry:

[puppy ogen] ik ook niet? [/puppy ogen]

willem1940NLD
19 november 2009, 17:24
U ziet hen als een groep en wenst hen zo te behandelen. Zij denken daar duidelijk anders over en zien meer verschillen dan gelijkenissen. Zoals de Noord-Ieren, de Spanjaarden tijdens de burgeroorlog, enz. De breuklijnen lopen duidelijk niet alleen langs religieuze lijnen maar in hoofdzaak over socio-economische breuklijnen. Godsdienst, natie, enz zijn vlaggen die niet altijd de lading dekken.Wel worden die wandaden doorgaans gemotiveerd met (die ene) "godsdienst" als argument.

ministe van agitatie
19 november 2009, 17:47
Wel worden die wandaden doorgaans gemotiveerd met (die ene) "godsdienst" als argument.

Godsdienst, natie, enz zijn vlaggen die niet altijd de lading dekken.

Zeikstraal
19 november 2009, 18:41
Da's kut.

Ik zie het verband niet

willem1940NLD
19 november 2009, 18:59
Ik zie het verband niethttp://www.libresse.dk/upload/Product/PackShots/Libresse/Range_Libresse_IUT_Securefit.jpg

Zeikstraal
19 november 2009, 19:06
http://www.libresse.dk/upload/Product/PackShots/Libresse/Range_Libresse_IUT_Securefit.jpg

Wat een kut verband haal je nu aan

Antoon
19 november 2009, 23:17
Ik heb geen vrienden.

hmmm. Bij nader inzicht lijkt dit mij logisch, inderdaad.

Antoon
19 november 2009, 23:19
...Dus je kop houden ...

Van u komende geeft het mij zin om dubbel zoveel te posten.
Dank u voor de steun. ;-)

willem1940NLD
19 november 2009, 23:30
Nouja; een BEETJE humor moet toch wel mogen?

SDX
19 november 2009, 23:31
Nouja; een BEETJE humor moet toch wel mogen?

Nouja, nu nog wel...

Zeikstraal
20 november 2009, 01:11
hmmm. Bij nader inzicht lijkt dit mij logisch, inderdaad.

Hoe voorspelbaar :lol:

Antoon
20 november 2009, 09:03
Suicide attack kills 19 in Pakistan's Peshawar (http://www.cnn.com/2009/WORLD/asiapcf/11/19/pakistan.blast/index.html)

Het wordt ondraaglijk.

ministe van agitatie
20 november 2009, 09:10
Het wordt ondraaglijk.

Da's de bedoeling natuurlijk. Het is niet voor de lol ...

Antoon
20 november 2009, 16:02
8O

Weekly Jihad Report
Nov 07 - Nov 13
Jihad Attacks: 45
Dead Bodies: 134
Critically Injured: 331

Monthly Jihad Report
October 2009
Jihad Attacks: 156
Countries: 15
Dead Bodies: 909
Critically Injured: 2024

http://www.thereligionofpeace.com/TROP.jpg (http://www.thereligionofpeace.com/)

ministe van agitatie
24 november 2009, 09:33
Kennelijk niet. Alle bevolkingsgroepen ter wereld komen voor in de Verenigde Staten, en hebben succesvol kunnen integreren. Behalve de moslims.


Wat een onzin. Sommige moslims zijn er zeer succesvol en integreren perfect. En je vergeet een belangrijke en grote groep die zeer veel moeite heeft met integratie (of assimilatie) met name de Afro-Amerikanen.

hotschizodiscocop
24 november 2009, 09:35
Over welke moslims gaat het hier? Sunni's, Shiieten?? Nogal een veralgemenende stelling. Debat onwaardig dus.

liberalist_NL
24 november 2009, 12:06
Wat een onzin. Sommige moslims zijn er zeer succesvol en integreren perfect. En je vergeet een belangrijke en grote groep die zeer veel moeite heeft met integratie (of assimilatie) met name de Afro-Amerikanen.

De Afro-Amerikanen hangen nochtans de Amerikaanse cultuur aan, en zijn overal in de hogere sferen te vinden. De politiek, de media en dergelijke. En zij eisen bovendien niet dat blanken een minderwaardige status t.o.v. henzelf aannemen. Natuurlijk doen de meeste moslims dit ook niet, alhoewel de beslissing snel gemaakt is in een land waar de meerderheid van de bevolking uit moslims bestaat.