PDA

View Full Version : Brandweer zou gelachen hebben met brand in restaurant "de Hel"


Den Ardennees
26 oktober 2009, 21:36
Het zou inderdaad een fataal misverstand kunnen zijn, maar de brandweer ontkent:

100 beantwoordde correct 'De brand in de hel'

Gent - Het Hulpcentrum 100 en hun collega’s van de Gentse brandweer reageren verontwaardigd op het verzonnen verhaal over de zogezegde moeilijke melding van de brand in restaurant ‘De Hel’. De buurvrouw van het pand waar de brand woedde vertelde dat ze tot zes keer de woorden 'Het brandt in de Hel' moest herhalen vooraleer de hulpdiensten wilden geloven dat het niet om een grap ging. Uit het letterlijk uitgeschreven telefoongesprek blijkt nu dat dat misverstand was verzonnen door die buurvrouw. 'Deze oproep is professioneel en in alle ernst behandeld', reageren de hulpdiensten, die dat nu dus ook zwart op wit bewijzen. 'Het verzonnen verhaal is dan ook een aanslag op onze beroepseer.' Hieronder vindt u de volledig uitgeschreven tekst van het bewuste telefoongesprek.

- Met de 100.

- Euh, meneer ik denk dat het brandt in de restaurant De Hel in de Kraanlei op de hoek van ‘t Patershol.

- Kraamlei?

- Kraanlei, euh, 81.

- 81.

- Ja, aan ‘t Patershol. Ik ben de buurvrouw, mijn huis hangt al vol met rook en ‘k zie rook vanbinnen bij hen.

- Kraanlei é, ja. En welk restaurant is dat?

- Euh, café of restaurant De Hel op de hoek van de…

- De Hel?

- Ja, de Rodekoningsstraat en de Kraanlei

- De Hel. Rodekoningsstraat é?

- Ja, ter hoogte van de Zuidenbrug.

- OK, en zijn er daar nog mensen aanwezig?

- Ik weet het niet, meneer. Wel, ik ben de buurvrouw, ik kom hier juist binnen ik zie hier enorm veel rook hangen , ik ben beginnen checken bij mij en dan kijk ik binnen bij hen en zie ik dat er daar rookontwikkeling is.

- Geen weet van mensen, het is vol rook, OK. En dat restaurant of dat café is dat ook vol rook?

- Ja, het is vooral zij, het is van bij hen dat het komt, pas op dat zijn 2 historische panden he.

- Ja, ja, ja. OK maar da’s goed, kijk, de Kraanlei met de Rode, die Rode…

- Koningsstraat.

- Met de Rodekoningsstraat, OK, wij gaan de brandweer sturen....



volledig artikel op www.nieuwsblad.be

:lol::lol::lol:

Jazeker
26 oktober 2009, 21:46
Het zou inderdaad een fataal misverstand kunnen zijn, maar de brandweer ontkent:

volledig artikel op www.nieuwsblad.be

:lol::lol::lol:

Als dit relaas waar is, is het een wel heel spijtige samenloop van omstandigheden. Het is geweten hoeveel nep-telefoontjes alarmdiensten soms krijgen.

Evenzeer opent iemand een homo of lesbienne café dat ze "mijn hol" of "mijn kut" noemen om even controversieel te doen qua marketing. Bel maar eens over een brand daar...

De lolz zijn echter ongepast. Als je noodtoestanden moet melden aan de nooddiensten is het doorgaans al moeilijk genoeg om op zulks moment zo klaar en duidelijk over te komen. De mensen aan de andere kant willen natuurlijk zo snel mogelijk van je weten wat er precies aan de hand is.

bgf324
26 oktober 2009, 23:04
Als dit relaas waar is, is het een wel heel spijtige samenloop van omstandigheden. Het is geweten hoeveel nep-telefoontjes alarmdiensten soms krijgen.

Evenzeer opent iemand een homo of lesbienne café dat ze "mijn hol" of "mijn kut" noemen om even controversieel te doen qua marketing. Bel maar eens over een brand daar...

De lolz zijn echter ongepast. Als je noodtoestanden moet melden aan de nooddiensten is het doorgaans al moeilijk genoeg om op zulks moment zo klaar en duidelijk over te komen. De mensen aan de andere kant willen natuurlijk zo snel mogelijk van je weten wat er precies aan de hand is.


:-o

Svennies
27 oktober 2009, 00:26
Als dit relaas waar is, is het een wel heel spijtige samenloop van omstandigheden. Het is geweten hoeveel nep-telefoontjes alarmdiensten soms krijgen..

Ja en dan????

Een paar jaar geleden rij ik voorbij de zandpoortvest in mechelen..
Staat de spoorwegberm achter de parking aldaar serieus in de fik...

Ik dus recht naar het politiebureau enkele honderden meters verder om dit te melden...

De agente aan de balie haar eerste reactie, Uw naam en adres alstublieft...

Mijn tegenreactie ,zou U eerst niet eens de brandweer opbellen aangezien het een serieuze brand was en enkele tientallen meter verder de hogeschool is gelegen...

Zij ,eerst moet ik Uw naam en adres weten,ondertussen gaat de telefoon en meldt er een persoon dat de bewuste spoorwegberm duidelijk serieus aan het fikken is....

Dan pas belt de agente naar de brandweer,en is opeens mijn naam en adres niet belangrijk meer...

Dank U dus voor het wantrouwen vanwege de mechelse flikken...

De eerstvolgende keer zal ik dus duidelijk niets hebben gezien als die spoorwegberm nog eens placht te fikken,dat ze het dan maar zélf ontdekken...

bgf324
27 oktober 2009, 00:29
Ja en dan????

Een paar jaar geleden rij ik voorbij de zandpoortvest in mechelen..
Staat de spoorwegberm achter de parking aldaar serieus in de fik...

Ik dus recht naar het politiebeureau enkele honderden meters verder om dit te melden...

De agente aan de balie haar eerste reactie, Uw naam en adres alstublieft...

Mijn tegenreactie ,zou U eerst niet eens de brandweer opbellen aangezien het een serieuze brand was en enkele tientallen meter verder de hogeschool is gelegen...

Zij ,eerst moet ik Uw naam en adres weten,ondertussen gaat de telefoon en meldt er een persoon dat de bewuste spoorwegberm duidelijk serieus aan het fikken is....

Dan pas belt de agente naar de brandweer,en is opeens mijn naam en adres niet belangrijk meer...

Dank U dus voor het wantrouwen vanwege de mechelse flikken...

De eerstvolgende keer zal ik dus duidelijk niets hebben gezien als die spoorwegberm nog eens placht te fikken,dat ze het dan maar zélf ontdekken...

Typische mentaliteit aldaar :-o

Bovenbuur
27 oktober 2009, 11:58
Tonight, we dine in hell!
*Zoekt die ene cartoon*

roger verhiest
27 oktober 2009, 12:12
De drugsbrigade valt binnen in "het Hemelrijk" de aanwezigen vertoefden in "hogere sferen"....

Derk de Tweede
27 oktober 2009, 13:07
http://v1.studenten.net/graphics/content/pictures/6-2-2009-17-52-kachel.jpg

bgf324
27 oktober 2009, 23:12
http://v1.studenten.net/graphics/content/pictures/6-2-2009-17-52-kachel.jpg

Water please!
SOMEBODY DO SOMETHING!
OOHHHHH NOOOOOO GOD ! PLEASE HELP! OH GOD, NO! HEEElpaaargh