PDA

View Full Version : Welke film was dat ook alweer?


van Maerlant
27 oktober 2009, 16:00
Ergens eind jaren '90 (denk ik) deze film op televisie gezien.

Het begon met twee zussen die samen met een vriend/fotograaf naar een chalet in de bergen trekken. Ze doen een fotoshoot op de rand van een ravijn, en de jongste zus valt. De oudere probeert haar te redden, maar slaagt er niet in. Vervolgens ziet de oudere zus overal 'haar zus' (hallucinaties). Voorbeeldje van een van die hallucinaties: bij het uitstrooien van de as van haar zus over een meer, springt die dode zus opeens uit het water naar de oudere zus toe.
Oudere zus heette 'Carla' denk ik. Film was Engelstalig, zonder twijfel made for TV.

van Maerlant
27 oktober 2009, 21:45
Niemand? :(

Jazeker
27 oktober 2009, 21:49
Stel die vraag gewoon in de forumquiz en je hoort "meep meep" in quadrofonie. Dat zijn dan Yucagira, Knipp, Voltian en Firestone coming in for the kill.

Jaani_Dushman
27 oktober 2009, 21:51
Don't Look Down?

Jazeker
27 oktober 2009, 21:53
Don't Look Down?

http://www.imdb.com/title/tt0172345/plotsummary

Carla's sister accidetally falls off a cliff when the railing becomes loose while Carla's boyfriend takes photos. She has a hard time getting over her death and keeps having visions of her sister yelling at her for not saving her. It seems that everytime she gets next to a edge of a high area, she gets terrified. She then starts to take a class with other Acrophobiacs. Then the people in the group start getting killed one by one. She starts to suspect that someone wants her never to get over her fear and that the loose railing was meant for her.

Lijkt me verdomd goed op de beschrijving die VM gaf. Inclusief de 'Carla' hint.

Xenophon
27 oktober 2009, 22:54
"Enter the Dragon"

van Maerlant
28 oktober 2009, 15:46
Don't Look Down?

:cheer:

Txiki
28 oktober 2009, 16:10
nog nooit van gehoord. wat is het, een sneeuwfilm?

Jaani_Dushman
28 oktober 2009, 21:49
:cheer:Bedank mij niet, maar bedank google. ;-)

Jaani_Dushman
28 oktober 2009, 21:50
nog nooit van gehoord.²