PDA

View Full Version : Welke "historische" gebeurtenis had je live willen meemaken?


Den Duisteren Duikboot
31 oktober 2009, 10:43
Was je graag in New York City geweest toen de vliegtuigen zich in de WTC-torens stortten? Had je de Expo '58 willen meemaken? Misschien wilde je wel naar het huwelijk van Boudewijn en Fabiola, getuige zijn van de moord op Pim Fortuyn, of in je blote flikker op Woodstock lopen?

Waar had je bij willen zijn? Waarom was je er dan niet bij?

Een topic over gemiste kansen dus.

P.S. We beperken ons tot de "historische" momenten die zich tijdens ons leven voordeden.

420yeahbaby
31 oktober 2009, 10:58
Een bespreking van Terence Mckenna, maar toen hij leefde was ik daar eigenlijk te jong voor. Ik wist toen al eens niet van zijn bestaan af.
Ik blijf erbij... Die man zet je denkwereld op je kop en laat je hart uitbarsten van euforie over geheel je Zijn.
Ik ben de Force meer dan dankbaar deze (bege)leider op ons pad te sturen.
Hij zet U werkelijk aan het denken en bezinnen.

Zwartengeel
31 oktober 2009, 10:59
Er zullen wellicht veel mensen zijn die graag persoonlijk bij de val van de Muur geweest zouden zijn, maar ik had eigenlijk ook graag het IJzeren Gordijn en de Berlijnse Muur bezocht in de tijd dat beiden er nog stonden, om van ver een blik te kunnen werpen op de toen nog onbekende wereld in het Oosten. Om met mijn eigen ogen te zien hoe de communistische regimes destijds de mensen zo als in een kooi konden opsluiten.

Den Ardennees
31 oktober 2009, 11:06
Er zullen wellicht veel mensen zijn die graag persoonlijk bij de val van de Muur geweest zouden zijn, maar ik had eigenlijk ook graag het IJzeren Gordijn en de Berlijnse Muur bezocht in de tijd dat beiden er nog stonden, om van ver een blik te kunnen werpen op de toen nog onbekende wereld in het Oosten. Om met mijn eigen ogen te zien hoe de communistische regimes destijds de mensen zo als in een kooi konden opsluiten.

idem hier

ben klein beetje jaloers op mijn vader die Oost-Duitsland nog gezien heeft voor de val van de Muur, de paranoia aan de grensovergangen, de Russische soldaten die opvallend aanwezig waren enz...

ook hadden we een prof die heel het Oostblok rondgereisd heeft in die tijd, we hingen allemaal aan zijn lippen als hij vertelde over zijn ervaringen daar.

Zwartengeel
31 oktober 2009, 11:15
idem hier

ben klein beetje jaloers op mijn vader die Oost-Duitsland nog gezien heeft voor de val van de Muur, de paranoia aan de grensovergangen, de Russische soldaten die opvallend aanwezig waren enz...

ook hadden we een prof die heel het Oostblok rondgereisd heeft in die tijd, we hingen allemaal aan zijn lippen als hij vertelde over zijn ervaringen daar.

Een interessante site hierover met een boel fotomateriaal uit die periode zelf:


http://www.grenzerinnerungen.de


Fascinerend en tegelijkertijd ook een beetje luguber om te zien...

toccata
31 oktober 2009, 11:15
*Russische revolutie
*Franse Revolutie
*Woodstock
*Verovering amerika
*Moord op Tsaren in Rusland
*Spaanse burgeroorlog
*Moord op JFK

Firestone
31 oktober 2009, 11:18
P.S. We beperken ons tot de "historische" momenten die zich tijdens ons leven voordeden.

*Russische revolutie
*Franse Revolutie
*Woodstock
*Verovering amerika
*Moord op Tsaren in Rusland
*Spaanse burgeroorlog
*Moord op JFKAmai jij bent oud! 8O

toccata
31 oktober 2009, 11:20
Amai jij bent oud! 8O

:oops:
Overgelezen

Derk de Tweede
31 oktober 2009, 11:28
[QUOTE=Den Duisteren Duikboot;4416391]W getuige zijn van de moord op Pim Fortuyn, QUOTE]

Ik was daarbij.

Den Ardennees
31 oktober 2009, 11:32
[QUOTE=Den Duisteren Duikboot;4416391]W getuige zijn van de moord op Pim Fortuyn, QUOTE]

Ik was daarbij.

8O

Jedd
31 oktober 2009, 11:32
ik heb Oost-Berlijn gezien één jaar voor de muur viel.
wat een deprimerende stad was dat toen, wat een contrast met heden ten dage.
communisten hadden weinig gevoel voor humor. Zoals alle extremisten.

ik had graag Mount St-Helens zien knallen, de eerste repetitite van de Pixies bijgewoond, de Russische coup van generaals meegemaakt, en de match Antwerp-Vitosha Sofia van op de Bosuil zelf.

Derk de Tweede
31 oktober 2009, 11:43
[QUOTE=Derk de Tweede;4416446]

8O

Ik ben één van de weinigen die Fortuyn stervende heb gezien.
Ik werkte toen in dit gebouw:

http://img137.imageshack.us/img137/5862/audiocentrum.jpg

en nu kijk ik er bovenop: herdenking moord 2008.

http://img515.imageshack.us/img515/5104/mediaparkherdenkingpimf.jpg

Xenophon
31 oktober 2009, 11:59
Hannibal die voor de poorten van Rome stond.

Dan had ik geroepen, kom aan piaske, bestormen!

Jaani_Dushman
31 oktober 2009, 12:39
P.S. We beperken ons tot de "historische" momenten die zich tijdens ons leven voordeden.Dus de Spaanse Furie valt af? ;-)

Mitgard
31 oktober 2009, 12:43
met de huidige communicatiemogelijkheden zijn we overal 'live' bij.
maar de enige geletterde van 't straat die voor 30 man uit de krant voorleest, zal ook z'n charmes gehad hebben.

Henri1
4 juni 2016, 09:22
Was je graag in New York City geweest toen de vliegtuigen zich in de WTC-torens stortten? Had je de Expo '58 willen meemaken? Misschien wilde je wel naar het huwelijk van Boudewijn en Fabiola, getuige zijn van de moord op Pim Fortuyn, of in je blote flikker op Woodstock lopen?

Waar had je bij willen zijn? Waarom was je er dan niet bij?

Een topic over gemiste kansen dus.

P.S. We beperken ons tot de "historische" momenten die zich tijdens ons leven voordeden.

Ik had er wel willen bijzijn op het moment dat Hitler zichzelf een kogel door de kop joeg.

hamac
4 juni 2016, 09:47
Ik had er wel willen bijzijn op het moment dat Hitler zichzelf een kogel door de kop joeg.

Sommigen kunnen het verleden niet loslaten en blijven heimwee koesteren naar die periode.

Henri1
4 juni 2016, 09:55
Sommigen kunnen het verleden niet loslaten en blijven heimwee koesteren naar die periode.

U misschien ?

hamac
4 juni 2016, 09:58
U misschien ?

Neen, diegenen die een draadje uit het verleden naar boven halen en bewust de voorwaarde uit de OP aan hun laars lappen. :lol:

Kristof Piessens
4 juni 2016, 10:04
Sommigen kunnen het verleden niet loslaten en blijven heimwee koesteren naar die periode.

Maar neen, daar gaat het niet om, het gaat er om dat je getuige zou geweest zijn van iets of iemand om te kunnen spreken van de feiten die plaatsvonden op dat moment, het is zelfs niet eens zeker dat hitler daadwerkelijk een kogel door zijn hoofd jaagde, gezien zijn medische geschiedenis zou hij er niet toe in staat geweest zijn om zelfmoord te plegen, tenzij hij een dubbelganger had om deze scenario te laten uitschijnen dat hitler zelfmoord heeft gepleegt, en acht ik de mogelijkheid dat de echte mogelijk nog leefde toen berlijn door drie verschillende bezetters zwaar onder vuur werd genomen.

Peche
4 juni 2016, 10:07
Maar neen, daar gaat het niet om, het gaat er om dat je getuige zou geweest zijn van iets of iemand om te kunnen spreken van de feiten die plaatsvonden op dat moment, het is zelfs niet eens zeker dat hitler daadwerkelijk een kogel door zijn hoofd jaagde, gezien zijn medische geschiedenis zou hij er niet toe in staat geweest zijn om zelfmoord te plegen, tenzij hij een dubbelganger had om deze scenario te laten uitschijnen dat hitler zelfmoord heeft gepleegt, en acht ik de mogelijkheid dat de echte mogelijk nog leefde toen berlijn door drie verschillende bezetters zwaar onder vuur werd genomen.

Dat is waar. Hitler is verborgen in een DUMB op Antartica.
Via daar controleert hij de NWO.
Het is geen geheim dat Hitler heel islam gezind was. Na het lezen van de koran voelde hij sterk aan een heilige missie uit te voeren.
Hij adopteerde de islam als nieuw wereldreligie.

Marie van de koster
4 juni 2016, 10:36
Er zullen wellicht veel mensen zijn die graag persoonlijk bij de val van de Muur geweest zouden zijn, maar ik had eigenlijk ook graag het IJzeren Gordijn en de Berlijnse Muur bezocht in de tijd dat beiden er nog stonden, om van ver een blik te kunnen werpen op de toen nog onbekende wereld in het Oosten. Om met mijn eigen ogen te zien hoe de communistische regimes destijds de mensen zo als in een kooi konden opsluiten.

Ben er geweest als jong meisje. Niet in Berlijn maar aan de Dreilandenecke. Dat is het punt waar Oost-Duitsland, West-Duitsland en Tsjechoslowakije samenkwamen.
Natuurlijk was ik nieuwsgierig en ik wou dichterbij gaan en meteen richtte één van die wachters op zijn toren zijn geweer. Ik was zeker dat hij op mij niet zou schieten, wie zou er nu op mij ooit durven schieten! Maar mijn ouders en onze Duitse vrienden begonnen te roepen dat ik moest terugkomen en hun stemmen klonken zo ongerust dat ik dan toch maar teruggekeerd ben.
Een blik werpen van ver, niet mogelijk. ;-)

Marie van de koster
4 juni 2016, 10:43
Ik ben altijd gefascineerd geweest door Elisabeth I van Engeland. Dus zou ik naar haar regeerperiode willen terugkeren.
En dan ook naar WO I. Eén van mijn grootvaders heeft ooit iets verteld uit die tijd dat het grootste deel van de familie niet gelooft en dat zou ik dan even persoonlijk kunnen gaan controleren.
Is er ooit een periode en plaats geweest in de geschiedenis toen/waar het echt goed was om te leven? Geen onderdrukking, geen oorlogen? Misschien Hawaï of Tahiti voor de blanken er kwamen? Of moordden die elkaar ook uit?

Xenophon
4 juni 2016, 12:02
Was je graag in New York City geweest toen de vliegtuigen zich in de WTC-torens stortten? Had je de Expo '58 willen meemaken? Misschien wilde je wel naar het huwelijk van Boudewijn en Fabiola, getuige zijn van de moord op Pim Fortuyn, of in je blote flikker op Woodstock lopen?

Waar had je bij willen zijn? Waarom was je er dan niet bij?

Een topic over gemiste kansen dus.

P.S. We beperken ons tot de "historische" momenten die zich tijdens ons leven voordeden.

:c

Ik had graag erbij geweest toen de eerste telefoon gemaakt werd.

Ik had dan gevraagd, naar wie ga je nu bellen?

Scherven A. Mok
5 juni 2016, 15:52
m'n geboorte

Stormram
5 juni 2016, 22:19
Nürnberger Parteitage, is' doch klar.

vuggie
5 juni 2016, 23:06
De landing op de maan met de Apollo 11, 16 juli 1969.

http://i66.tinypic.com/ddgmt2.jpg

Peche
5 juni 2016, 23:34
De dood van Senna.

Svennies
5 juni 2016, 23:42
Maar neen, daar gaat het niet om, het gaat er om dat je getuige zou geweest zijn van iets of iemand om te kunnen spreken van de feiten die plaatsvonden op dat moment, het is zelfs niet eens zeker dat hitler daadwerkelijk een kogel door zijn hoofd jaagde, gezien zijn medische geschiedenis zou hij er niet toe in staat geweest zijn om zelfmoord te plegen, tenzij hij een dubbelganger had om deze scenario te laten uitschijnen dat hitler zelfmoord heeft gepleegt, en acht ik de mogelijkheid dat de echte mogelijk nog leefde toen berlijn door drie verschillende bezetters zwaar onder vuur werd genomen.

Wat snapt u niet aan "een gebeurtenis die plaats vond tijdens uw leven"...

Bij mij was het de moord op Kennedy,daarvan getuige te zijn...

Rahowa
21 juli 2016, 18:14
Het in de hand houden van het biljet met de recordwinst van euromillions(180 miljoen of zo).

NieuwNoors
21 juli 2016, 19:20
Ik had graag de landing op de maan meegemaakt in 1969. Ook de "Walk" van Petit op dat touw dat gespannen werd tussen de 2 WTC-torens in 1974.

NieuwNoors
21 juli 2016, 19:20
Het in de hand houden van het biljet met de recordwinst van euromillions(180 miljoen of zo).

Het in de hand houden? Ik had het liever ontvangen! :-D

Libro
21 juli 2016, 19:32
Het in de hand houden van het biljet met de recordwinst van euromillions(180 miljoen of zo).

Het eigenaar zijn én incasseren van dat biljet ;-)

Achteraf bekeken: de mars op het stadhuis van Antwerpen moet ook boeiend geweest zijn.

http://s2.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2012/10/20/d059dedc-1a6c-11e2-ac08-6dfa38059272_web.JPG?maxheight=460&maxwidth=629

Rahowa
22 juli 2016, 13:26
Het in de hand houden? Ik had het liever ontvangen! :-D

Ik zou het verdorie niet meer loslaten.

Libro
22 juli 2016, 14:02
Ik zou het verdorie niet meer loslaten.

Hoe ga je dan je winst incasseren?

koe de poing
22 juli 2016, 14:05
de stemming over de kruisiging van Christus versus barabas

misschien zou mijn stem het verschil hebben uitgemaakt of we hier in het westen christenen dan wel barabieren zouden zijn geworden

quercus
22 juli 2016, 14:13
Het opstellen en ondertekenen van De Akte van Verlaetinghe op 26 juli 1581 door:

Brabant
Gelre en Zutphen
Vlaanderen
Holland
Zeeland
Friesland
Mechelen
Utrecht

Waarbij de Nederlanden aan Filips II duidelijk lieten weten dat hij "out" was.

Dit is een moment dat oneindig veel belangrijker was dan 11 juli 1302.

Derk de Tweede
22 juli 2016, 15:12
Ik zou het verdwijnen van de Neanderthalers hadden willen meemaken.
Heben zij en de nieuwe Homo Sapiens Cro Magnon seks met elkaar gehad en zijn daar kruisingen uit geboren ?

https://images.nrc.nl/Zc45fTn-zwFo0yuMe6BWbCbyEVg=/1280x/s3/static.nrc.nl/images/stripped/02050wetvrouw.jpg

Scorpio
22 juli 2016, 15:46
Maar neen, daar gaat het niet om, het gaat er om dat je getuige zou geweest zijn van iets of iemand om te kunnen spreken van de feiten die plaatsvonden op dat moment, het is zelfs niet eens zeker dat hitler daadwerkelijk een kogel door zijn hoofd jaagde, gezien zijn medische geschiedenis zou hij er niet toe in staat geweest zijn om zelfmoord te plegen, tenzij hij een dubbelganger had om deze scenario te laten uitschijnen dat hitler zelfmoord heeft gepleegt, en acht ik de mogelijkheid dat de echte mogelijk nog leefde toen berlijn door drie verschillende bezetters zwaar onder vuur werd genomen.

Whoosh!

Over your head...

Derk de Tweede
22 juli 2016, 15:54
Of hier bij geweest in het dorpje Blokker.

http://www.oostereiland.nl/content/7951/news/clnt/3531499_1_org.jpg

Xenophon
22 juli 2016, 16:18
Maar neen, daar gaat het niet om, het gaat er om dat je getuige zou geweest zijn van iets of iemand om te kunnen spreken van de feiten die plaatsvonden op dat moment, het is zelfs niet eens zeker dat hitler daadwerkelijk een kogel door zijn hoofd jaagde, gezien zijn medische geschiedenis zou hij er niet toe in staat geweest zijn om zelfmoord te plegen, tenzij hij een dubbelganger had om deze scenario te laten uitschijnen dat hitler zelfmoord heeft gepleegt, en acht ik de mogelijkheid dat de echte mogelijk nog leefde toen berlijn door drie verschillende bezetters zwaar onder vuur werd genomen.

Ik heb in de jaren 70 en 80 nog mensen gekend die in de SS waren geweest, het Vlaams legioen, maar ook mensen die gewoon dienst hadden genomen in de Waffen-SS en daardoor Duitser werden, ook een aantal die in de Vlaamse Flak geweest waren. Die kwamen dan bijeen en ik reed ze naar het Peerdsbos, ze trokken dan het bos in met zakken proviand en een uurtje later kwamen ze terug zonder dat proviand.

Ik weet niet...

The Paulus Experience
22 juli 2016, 20:47
Of hier bij geweest in het dorpje Blokker.

http://www.oostereiland.nl/content/7951/news/clnt/3531499_1_org.jpg

Da's precies Ringo niet

quercus
22 juli 2016, 20:57
Het eigenaar zijn én incasseren van dat biljet ;-)

Achteraf bekeken: de mars op het stadhuis van Antwerpen moet ook boeiend geweest zijn.

http://s2.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2012/10/20/d059dedc-1a6c-11e2-ac08-6dfa38059272_web.JPG?maxheight=460&maxwidth=629

Volgens kameraad Termont uit Gèènt was dat een kopie van de "fakkelmarsj" die de nazi's organiseerden tijdens de verkiezingsavond van Adolf Hitler in 1933. Hij heeft dergelijk smerig commentaar tot twee maal toe tegenover de media zitten uitbraken.

Derk de Tweede
22 juli 2016, 21:15
Da's precies Ringo niet

Invaller Jimmy Nicol

http://32679033e896d65a820e-aecdda9bfe14ae8cc65cfc71f6e23538.r36.cf4.rackcdn.c om/story_images/1559/large/airport.jpg

The Paulus Experience
22 juli 2016, 22:18
Volgens kameraad Termont uit Gèènt was dat een kopie van de "fakkelmarsj" die de nazi's organiseerden tijdens de verkiezingsavond van Adolf Hitler in 1933. Hij heeft dergelijk smerig commentaar tot twee maal toe tegenover de media zitten uitbraken.

En uw argumentatie dat het niet waar is?

The Paulus Experience
22 juli 2016, 22:23
Volgens kameraad Termont uit Gèènt was dat een kopie van de "fakkelmarsj" die de nazi's organiseerden tijdens de verkiezingsavond van Adolf Hitler in 1933. Hij heeft dergelijk smerig commentaar tot twee maal toe tegenover de media zitten uitbraken.

En uw argumentatie dat het niet waar is?

Zucht
22 juli 2016, 22:35
Het zal wel waar zijn want Termont marcheerde mee met de fakkelmarsj van Adolf Hitler, dus hij weet uit eerste hand hoe het was.

cookie monster
23 juli 2016, 01:35
P.S. We beperken ons tot de "historische" momenten die zich tijdens ons leven voordeden.
Doemme , ik wil de toekomst beleven :)

Maar goed: The Darkside Of the Moon
http://www.cnn.com/2016/02/21/world/far-side-moon-music
http://www.space.com/32007-alien-moon-music-apollo-10-explained.html

Of de 1ste man op de Maan :)

cookie monster
23 juli 2016, 01:40
P.S. We beperken ons tot de "historische" momenten die zich tijdens ons leven voordeden.
Doemme , ik wil de toekomst beleven :)

Maar goed: The Darkside Of the Moon
http://www.cnn.com/2016/02/21/world/far-side-moon-music
http://www.space.com/32007-alien-moon-music-apollo-10-explained.html

Of de 1ste man op de Maan :)

Universalia
23 juli 2016, 07:13
Ik wens geen van al die situaties meegemaakt te willen hebben.

Is het tegenwoordig al niet dramatisch genoeg gesteld? :roll:

Guinevere
23 juli 2016, 09:34
De komst van een nieuwe profeet... maar alhmdlh ben blij met de Koran.

Eyjafjallajökull
25 juli 2016, 11:40
De slag bij Hastings in 1066 !

Skobelev
25 juli 2016, 12:03
De komst van een nieuwe profeet... maar alhmdlh ben blij met de Koran.

Je leeft toch nog altijd in die tijdsgeest, wat is het verschil?

dalibor
25 juli 2016, 12:29
Ik heb in de jaren 70 en 80 nog mensen gekend die in de SS waren geweest, het Vlaams legioen, maar ook mensen die gewoon dienst hadden genomen in de Waffen-SS en daardoor Duitser werden, ook een aantal die in de Vlaamse Flak geweest waren. Die kwamen dan bijeen en ik reed ze naar het Peerdsbos, ze trokken dan het bos in met zakken proviand en een uurtje later kwamen ze terug zonder dat proviand.

Ik weet niet...

De "SS-ers zonder rijbewijs"-reünie.

kelt
25 juli 2016, 14:06
De slag bij Hastings in 1066 !

euhm....was daar iets te doen misschien?

Derk de Tweede
25 juli 2016, 14:35
3 of 5 Maart 1951: De geboorte van Rock 'n' Roll.

"Rocket 88" (originally written as Rocket "88") is a rhythm and blues song that was first recorded in Memphis, Tennessee, on March 3 or 5, 1951 (accounts differ). The recording was credited to Jackie Brenston and his Delta Cats, who were actually Ike Turner's Kings of Rhythm.

The record reached no. 1 on the Billboard R&B chart. Many experts acknowledge its importance in the development of rock and roll music, with several considering it to be the first rock and roll record.

https://bobcorritore.files.wordpress.com/2013/09/rocket88label.jpg

Derk de Tweede
25 juli 2016, 14:58
https://studiomcgraw.files.wordpress.com/2015/01/when-john-met-paul.jpg

Xenophon
25 juli 2016, 15:01
De "SS-ers zonder rijbewijs"-reünie.

Niet speciaal zonder rijbewijs, maar vooral oude mensen, begrijp je, in de jaren 80, veertig jaar na de oorlog.

In de jaren 80 bijgevolg tientallen begrafenissen gedaan, o.a. van Nonkel Dolf, Duitser geworden in de oorlog maar toch hier begraven.
Had altijd schitterende oorlogsverhalen te vertellen. Zo stonden ze op het eind van de oorlog aan een van de laatste bruggen over de Rijn, de Russen trokken op en dus vond er een exodus plaats over die brug, burgers, gewonde soldaten en dergelijke meer, we spreken over honderdduizend of meer zelfs mensen op de vlucht.
Vertelde hij, op zeker moment komt er een Wehrmacht officier langs gereden die stopt en hun het bevel geeft van die brug op te blazen - die gast was goed zat, dat roken ze toen hij daar bevelen stond te schreeuwen.
Nu, die officier vertrekt en ze spreken af onder hun van die brug heel te laten vermits er zich duizenden mensen op bevinden die op de vlucht zijn voor de Russen.
Een uur later komt diezelfde officier daar terug gepasseerd, hij stopt en begint Nonkel Dolf en zijn mannen te bedreigen met zijn Luger. Hij was zeer boos vooral omdat dat ze de brug niet opgeblazen hadden en hij riep en tierde dat hij ze allemaal standrechtelijk ging executeren.
Nonkel Dolf zei, en ineens ging mijn geweer af, we hebben die officier dan maar in de Rijn gesmeten. :D

kelt
25 juli 2016, 16:15
Niet speciaal zonder rijbewijs, maar vooral oude mensen, begrijp je, in de jaren 80, veertig jaar na de oorlog.

In de jaren 80 bijgevolg tientallen begrafenissen gedaan, o.a. van Nonkel Dolf, Duitser geworden in de oorlog maar toch hier begraven.
Had altijd schitterende oorlogsverhalen te vertellen. Zo stonden ze op het eind van de oorlog aan een van de laatste bruggen over de Rijn, de Russen trokken op en dus vond er een exodus plaats over die brug, burgers, gewonde soldaten en dergelijke meer, we spreken over honderdduizend of meer zelfs mensen op de vlucht.
Vertelde hij, op zeker moment komt er een Wehrmacht officier langs gereden die stopt en hun het bevel geeft van die brug op te blazen - die gast was goed zat, dat roken ze toen hij daar bevelen stond te schreeuwen.
Nu, die officier vertrekt en ze spreken af onder hun van die brug heel te laten vermits er zich duizenden mensen op bevinden die op de vlucht zijn voor de Russen.
Een uur later komt diezelfde officier daar terug gepasseerd, hij stopt en begint Nonkel Dolf en zijn mannen te bedreigen met zijn Luger. Hij was zeer boos vooral omdat dat ze de brug niet opgeblazen hadden en hij riep en tierde dat hij ze allemaal standrechtelijk ging executeren.
Nonkel Dolf zei, en ineens ging mijn geweer af, we hebben die officier dan maar in de Rijn gesmeten. :D


sja.....ik kan me daar iets bij voorstellen,hoe het "gezond verstand" uiteindelijk bij gewone soldaten zit.

Die rivier zal,vermoed ik,de Oder,en niet de Rijn geweest zijn. ;-)

dalibor
25 juli 2016, 17:38
Niet speciaal zonder rijbewijs, maar vooral oude mensen, begrijp je, in de jaren 80, veertig jaar na de oorlog.

In de jaren 80 bijgevolg tientallen begrafenissen gedaan, o.a. van Nonkel Dolf, Duitser geworden in de oorlog maar toch hier begraven.
Had altijd schitterende oorlogsverhalen te vertellen. Zo stonden ze op het eind van de oorlog aan een van de laatste bruggen over de Rijn, de Russen trokken op en dus vond er een exodus plaats over die brug, burgers, gewonde soldaten en dergelijke meer, we spreken over honderdduizend of meer zelfs mensen op de vlucht.
Vertelde hij, op zeker moment komt er een Wehrmacht officier langs gereden die stopt en hun het bevel geeft van die brug op te blazen - die gast was goed zat, dat roken ze toen hij daar bevelen stond te schreeuwen.
Nu, die officier vertrekt en ze spreken af onder hun van die brug heel te laten vermits er zich duizenden mensen op bevinden die op de vlucht zijn voor de Russen.
Een uur later komt diezelfde officier daar terug gepasseerd, hij stopt en begint Nonkel Dolf en zijn mannen te bedreigen met zijn Luger. Hij was zeer boos vooral omdat dat ze de brug niet opgeblazen hadden en hij riep en tierde dat hij ze allemaal standrechtelijk ging executeren.
Nonkel Dolf zei, en ineens ging mijn geweer af, we hebben die officier dan maar in de Rijn gesmeten. :D

Wat een toeval. Ik had een echte nonkel die zo heette. Hij was te jong om de oorlog werkelijk te hebben beleefd, maar was het type dat dat zeer jammer vond. Type dat totaal geen zelfdiscipline had maar er wel voortdurend over sprak.

kelt
25 juli 2016, 19:11
De "historische gebeurtenissen" gedurende mijn levensspanne waren veelal al zo bloederig dat ik blij ben er NIET bij aanwezig te zijn geweest.

Rahowa
25 juli 2016, 19:29
De komst van een nieuwe profeet... maar alhmdlh ben blij met de Koran.

Een historische gebeurtenis,geen hysterische.

koe de poing
25 juli 2016, 19:31
de ontdekking van ijscreem

Boduo
25 juli 2016, 20:19
Volgens kameraad Termont uit Gèènt was dat een kopie van de "fakkelmarsj" die de nazi's organiseerden tijdens de verkiezingsavond van Adolf Hitler in 1933. Hij heeft dergelijk smerig commentaar tot twee maal toe tegenover de media zitten uitbraken.

Had ik willen meemaken: de overgave van 100.000 Duitsers in Stalingrad op 6 februari 1943.

Xenophon
25 juli 2016, 21:08
Had ik willen meemaken: de overgave van 100.000 Duitsers in Stalingrad op 6 februari 1943.

Om ze aan te sporen om verder te vechten. Om Paulus standrechtelijk te executeren, en het bevel over te nemen.

De bajonet op het geweer.

Hou de moed er in, de eerst SS-Panzer Divisie 'Leibstandarte Adolf Hitler' is onderweg.