PDA

View Full Version : Weet ge wat het net nog ontbreekt?


420yeahbaby
4 november 2009, 18:37
Een online dokter. Ene die via email gecontacteerd kan worden.
Ik ben als de pest om langs een dokter te gaan. Al die tijd en vooral nu met die mexicaanse griep in de omloop. Ik zou mijzelf toch alleen maar belachelijk maken met een stofmasker op mijn gezicht in de wachtzaal.

Nen online dokter zou voor mij wel ideaal zijn voor mij. Wss voor nog mensen die weinig tijd hebben.

Ik heb dus regelmatig veel steken in aan mijn hart en loopt verder in de plooi naar mijn linkse arm.
Moet ik voor zoiet langs nen dokter gaan? Werkelijk?

Nynorsk
4 november 2009, 18:42
Een online dokter. Ene die via email gecontacteerd kan worden.
Ik ben als de pest om langs een dokter te gaan. Al die tijd en vooral nu met die mexicaanse griep in de omloop. Ik zou mijzelf toch alleen maar belachelijk maken met een stofmasker op mijn gezicht in de wachtzaal.

Nen online dokter zou voor mij wel ideaal zijn voor mij. Wss voor nog mensen die weinig tijd hebben.

Ik heb dus regelmatig veel steken in aan mijn hart en loopt verder in de plooi naar mijn linkse arm.
Moet ik voor zoiet langs nen dokter gaan? Werkelijk?

ja, zo'n dokter kan immers via email naar uw hart luisteren.
waarom BEL je niet gewoon naar je dokter?
nu, die gaat u toch zeggen dat ge langs moet komen ze, want die kan ook via de telefoon niet naar uw hart luisteren.

Txiki
4 november 2009, 18:42
Dat bestaat toch al.

420yeahbaby
4 november 2009, 18:44
ja, zo'n dokter kan immers via email naar uw hart luisteren.
waarom BEL je niet gewoon naar je dokter?
nu, die gaat u toch zeggen dat ge langs moet komen ze, want die kan ook via de telefoon niet naar uw hart luisteren.

Maar voorwa mag ik niet meteen naar een cardioloog en moet ik tijd verspillen voor een doktersbriefje te gaan ophalen eerst?

Vowa kan da allemaal niet online gebeuren ipv naar zo'n broeihaard van besmettingen te gaan (wachtzaal)

netslet
4 november 2009, 18:50
Vraag dan aan de dokter of ie op huisbezoek komt.

Txiki
4 november 2009, 18:52
Vraag dan aan de dokter of ie op huisbezoek komt.

En zijn broeihaard meebrengt :lol:

420yeahbaby
4 november 2009, 18:57
Vraag dan aan de dokter of ie op huisbezoek komt.

hehehe, wil nu niet overdreven moeilijk overkomen.
Maar da moet dan ene van wacht zijn he. 's Avonds of in het weekend.

En waarom? Om even te luisteren? Een dokter heeft het materiaal niet om je hart deftig te onderzoeken.
Wel een cardioloog, maar ik moet eerst langs mijn huisarts, vooraleer ik naar de cardioloog kan.

Txiki
4 november 2009, 18:58
hehehe, wil nu niet overdreven moeilijk overkomen.
Maar da moet dan ene van wacht zijn he. 's Avonds of in het weekend.

En waarom? Om even te luisteren? Een dokter heeft het materiaal niet om je hart deftig te onderzoeken.
Wel een cardioloog, maar ik moet eerst langs mijn huisarts, vooraleer ik naar de cardioloog kan.

Tenzij het om een spoedgeval gaat.

420yeahbaby
4 november 2009, 18:59
En zijn broeihaard meebrengt :lol:

Voila :p
Tegenwoordig... ge moet niet meer niezen in mijn geburen zonder het in een doek te doen zenne...

Er gaan zoveel mensen onverantwoord met ziektes om.
Zo besmetten ze meer en meer mensen en blijft den bal rollen in sneltempo.

Ik als overbezorgde pa, kan dat natuurlijk niet appreciëren.

Txiki
4 november 2009, 19:00
Voila :p
Tegenwoordig... ge moet niet meer niezen in mijn geburen zonder het in een doek te doen zenne...

Er gaan zoveel mensen onverantwoord met ziektes om.
Zo besmetten ze meer en meer mensen en blijft den bal rollen in sneltempo.

Ik als overbezorgde pa, kan dat natuurlijk niet appreciëren.

Als ik van jou was, ik zou iedereen van de familie een boerka geven...

420yeahbaby
4 november 2009, 19:01
Tenzij het om een spoedgeval gaat.

kleef nog en is al even aan de gang... dus zo spoedig is het niet.
Ik zou anders eens 48h niets moeten roken om mijn aders weer te ontstoppen. Mss helpt dat...

Al die cafeïne en nicotine...

420yeahbaby
4 november 2009, 19:13
Ik bedenk mij ook net,

Het zou kei handig zijn je afschriften zelf af te drukken.
Zie, als ne mens heel zijn leven medicatie moet slikken van iets onder voorschrift... moet die mens ook heel zijn leven dat voorschrift gaan ophalen.
Allemaal battaclan dat vermeden kan worden, niet?

Nynorsk
4 november 2009, 19:45
Maar voorwa mag ik niet meteen naar een cardioloog en moet ik tijd verspillen voor een doktersbriefje te gaan ophalen eerst?

Vowa kan da allemaal niet online gebeuren ipv naar zo'n broeihaard van besmettingen te gaan (wachtzaal)

omdat een cardioloog hier wellicht helemaal niet nodig is misschien?

Nynorsk
4 november 2009, 19:47
hehehe, wil nu niet overdreven moeilijk overkomen.
Maar da moet dan ene van wacht zijn he. 's Avonds of in het weekend.

heh? gewoon 's ochtends naar uw huisarts bellen en vragen of ie langskomt.
snie moeilijk hoor.

En waarom? Om even te luisteren? Een dokter heeft het materiaal niet om je hart deftig te onderzoeken.
Wel een cardioloog, maar ik moet eerst langs mijn huisarts, vooraleer ik naar de cardioloog kan.

:?
als iedereen meestal onnodige dure onderzoeken laat doen mogen ze ze wel zelf betalen zenne.

Nynorsk
4 november 2009, 19:48
Ik bedenk mij ook net,

Het zou kei handig zijn je afschriften zelf af te drukken.
Zie, als ne mens heel zijn leven medicatie moet slikken van iets onder voorschrift... moet die mens ook heel zijn leven dat voorschrift gaan ophalen.
Allemaal battaclan dat vermeden kan worden, niet?

ja, dan kan je jaaaaaren medicatie slikken zonder een tussentijdse controle.
moest ik u zijn, ik zou banger zijn van mezelf dan van wat bacteriekes :?

lantjes
4 november 2009, 21:03
Zeg jongens en meiskes, vergeet de Lomeanor niet hé, die kan toch als forumarts fungeren? Als ik me niet vergis IS dat er eentje irl.;-)

420yeahbaby
4 november 2009, 21:13
ja, dan kan je jaaaaaren medicatie slikken zonder een tussentijdse controle.
moest ik u zijn, ik zou banger zijn van mezelf dan van wat bacteriekes :?

Ik ben geen labgekweekte mens met doel een ander te verzieken he.
Ik ben gewoon in dat gedoe met (gecreëerde) ziektes en het complot vrij paranoid geworden ja. Moest ik nu enkel verantwoordelijk zijn over mjin eigen leven, dan was het anders.

Maar denkt er toch maar eens bij na... hoe ge telkens van het kotteke nor de muur moet om uw farmaceutisch middel te bemachtigen...
Het systeem... heeft haar werking met een doel erachter. Gij de klant... zijt den dupe.

Zucht
4 november 2009, 21:41
Er is anders keus genoeg toch ?
http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&q=%2Bmarabou+%2Bguerisseur+&aq=f&oq=&aqi=

Stuur die mannen 50 EUR en ze genezen je zo vanop afstand.

Jazeker
4 november 2009, 21:53
ja, dan kan je jaaaaaren medicatie slikken zonder een tussentijdse controle.
moest ik u zijn, ik zou banger zijn van mezelf dan van wat bacteriekes :?

420 zou er geen probleem mee hebben om meteen een pdf te krijgen waarmee ie 10 jaar Alprazolam kan slikken. Denk je niet?

420yeahbaby
4 november 2009, 22:06
420 zou er geen probleem mee hebben om meteen een pdf te krijgen waarmee ie 10 jaar Alprazolam kan slikken. Denk je niet?

Ik pak geen pilvormige narcotica.
De laatste keer dat ik iets van medicatie en pijnstiller nam was voor mijn tand vorig jaar.
Dat is dus al meer dan een jaar geleden.

Het staat dan ook overal uitgedrukt dat ik natuur voorop alles plaats en niets van chemie verkies in't leven.

Jazeker
4 november 2009, 22:11
ja, zo'n dokter kan immers via email naar uw hart luisteren.
waarom BEL je niet gewoon naar je dokter?
nu, die gaat u toch zeggen dat ge langs moet komen ze, want die kan ook via de telefoon niet naar uw hart luisteren.

Een webcam in je keel proppen... helpt ook al. :roll: (en nee... die rollende oogjes zijn niet tegen jou bedoeld)

netslet
4 november 2009, 23:00
Ik pak geen pilvormige narcotica.
De laatste keer dat ik iets van medicatie en pijnstiller nam was voor mijn tand vorig jaar.
Dat is dus al meer dan een jaar geleden.

Het staat dan ook overal uitgedrukt dat ik natuur voorop alles plaats en niets van chemie verkies in't leven.

Bekijk de verpakking eens van de voedingswaren in je koelkast.

Nynorsk
4 november 2009, 23:21
Ik ben geen labgekweekte mens met doel een ander te verzieken he.
Ik ben gewoon in dat gedoe met (gecreëerde) ziektes en het complot vrij paranoid geworden ja. Moest ik nu enkel verantwoordelijk zijn over mjin eigen leven, dan was het anders.

Maar denkt er toch maar eens bij na... hoe ge telkens van het kotteke nor de muur moet om uw farmaceutisch middel te bemachtigen...
Het systeem... heeft haar werking met een doel erachter. Gij de klant... zijt den dupe.

god ja. 1 keer per half jaar moet ik naar de dokter voor m'n medicatie en kan die ondertussen m'n hart en bloeddruk (waarvoor ik die medicatie neem) laten controleren. Ik vind dat eigenlijk behoorlijk weinig zenne.
En van kotteke naar de muur? Is het te veel gevraagd dan om even een apotheek binnen te springen?
Moet uw eten misschien ook allemaal aan huis geleverd worden?

Jazeker
4 november 2009, 23:24
god ja. 1 keer per half jaar moet ik naar de dokter voor m'n medicatie en kan die ondertussen m'n hart en bloeddruk (waarvoor ik die medicatie neem) laten controleren. Ik vind dat eigenlijk behoorlijk weinig zenne.
En van kotteke naar de muur? Is het te veel gevraagd dan om even een apotheek binnen te springen?
Moet uw eten misschien ook allemaal aan huis geleverd worden?

Ik ga minstens om de twee-drie maanden naar de huisarts. Maagpillen, etc...

Mitgard
4 november 2009, 23:26
Ik heb dus regelmatig veel steken in aan mijn hart en loopt verder in de plooi naar mijn linkse arm.
Moet ik voor zoiet langs nen dokter gaan? Werkelijk?

ge rookt hé.
stop daar eens een paar dagen mee, en let eens op die steken.
bij wijze van experiment.

From_Vlaanderen
4 november 2009, 23:26
Ik ga minstens om de twee-drie maanden naar de huisarts. Maagpillen, etc...

Ik heb lang gesukkeld met mijn keel. Altijd keelontstekingen. Op de een of andere mysterieuze manier is dit nu weg.

Maar inderdaad constant pijn is niet tof.

Zwartengeel
4 november 2009, 23:26
Ik ga minstens om de twee-drie maanden naar de huisarts. Maagpillen, etc...

:roll:

Dan ben ik hier blijkbaar één van de gezonderen. Ik passeer enkel bij de huisarts wanneer ik een doktersbriefje voor mijn werk moet hebben voor die paar dagen per jaar dat ik moet thuisblijven wegens een licht griepje...

Jazeker
4 november 2009, 23:31
:roll:

Dan ben ik hier blijkbaar één van de gezonderen. Ik passeer enkel bij de huisarts wanneer ik een doktersbriefje voor mijn werk moet hebben voor die paar dagen per jaar dat ik moet thuisblijven wegens een licht griepje...

Je mag met je ogen rollen, maar ik moet om de zoveel tijd een voorschrift hebben voor een maagzuur-reducerend middel waar je een voorschrift voor moet hebben. 1 a 2 dagen zonder en ik ga elke maaltijd 2 uur na het binnenspelen weer lozen op het toilet langs de verkeerde weg. Ik weet niet of je beseft hoe dat is, maar ik helaas wel.

From_Vlaanderen
4 november 2009, 23:38
Je mag met je ogen rollen, maar ik moet om de zoveel tijd een voorschrift hebben voor een maagzuur-reducerend middel waar je een voorschrift voor moet hebben. 1 a 2 dagen zonder en ik ga elke maaltijd 2 uur na het binnenspelen weer lozen op het toilet langs de verkeerde weg. Ik weet niet of je beseft hoe dat is, maar ik helaas wel.

Dat is jammer natuurlijk. Sommige hebben het sommige hebben het niet. Al een geluk dat je werk hebt waar je nogal wat comfort hebt.

Jazeker
4 november 2009, 23:39
Dat is jammer natuurlijk. Sommige hebben het sommige hebben het niet. Al een geluk dat je werk hebt waar je nogal wat comfort hebt.

Jullie hebben geen toilet?

From_Vlaanderen
4 november 2009, 23:43
Jullie hebben geen toilet?

Niet overal neen. Als ge in het buitenland zit maakt ge soms rare dinges mee. Het gekke is dat iedereen wilt gaan. Maar u werk is niet zo fysiek inspannend, denk ik. Louter saai, zoals ik het zou noemen.;-)

Zwartengeel
4 november 2009, 23:45
Je mag met je ogen rollen, maar ik moet om de zoveel tijd een voorschrift hebben voor een maagzuur-reducerend middel waar je een voorschrift voor moet hebben. 1 a 2 dagen zonder en ik ga elke maaltijd 2 uur na het binnenspelen weer lozen op het toilet langs de verkeerde weg. Ik weet niet of je beseft hoe dat is, maar ik helaas wel.

Begrijp die rolling eyes niet verkeerd, wil je. Ik ben soms gewoon verbaasd over mijn eigen fysieke toestand wanneer ik die van anderen hoor.

En dat voor iemand die van 1988 tot 2006 als een Turk gerookt heeft en jarenlang al even heftig alcohol naar binnen gekapt heeft in het weekend.

From_Vlaanderen
4 november 2009, 23:46
Begrijp die rolling eyes niet verkeerd, wil je. Ik ben soms gewoon verbaasd over mijn eigen fysieke toestand wanneer ik die van anderen hoor.

Iedereen heeft wel iets, oftewel is er iets loos met zijne lul oftewel is er iets loos met z'n gewicht, oftewel is 'm te loemp om te donderen oftewel heeft 'm twee linker handen en ga zomaar door.

From_Vlaanderen
4 november 2009, 23:47
Begrijp die rolling eyes niet verkeerd, wil je. Ik ben soms gewoon verbaasd over mijn eigen fysieke toestand wanneer ik die van anderen hoor.

En dat voor iemand die van 1988 tot 2006 als een Turk gerookt heeft en jarenlang al even heftig alcohol naar binnen gekapt heeft in het weekend.

Af en toe zat zijn zuivert de geest, zoals ze dat in Japan zeggen.

Dronkoers
5 november 2009, 00:44
ja, zo'n dokter kan immers via email naar uw hart luisteren.
waarom BEL je niet gewoon naar je dokter?
nu, die gaat u toch zeggen dat ge langs moet komen ze, want die kan ook via de telefoon niet naar uw hart luisteren.

Telefoneren is iets hatelijk :-(

Dronkoers
5 november 2009, 00:53
:roll:

Dan ben ik hier blijkbaar één van de gezonderen. Ik passeer enkel bij de huisarts wanneer ik een doktersbriefje voor mijn werk moet hebben voor die paar dagen per jaar dat ik moet thuisblijven wegens een licht griepje...

:rofl:



Ofwel heb je griep, ofwel heb je het nie eh ;-)

Zwartengeel
5 november 2009, 00:55
:rofl:



Ofwel heb je griep, ofwel heb je het nie eh ;-)

Voor sommige Lemuriërs is dat blijkbaar moeilijk te vatten...

Dronkoers
5 november 2009, 00:58
Voor sommige Lemuriërs is dat blijkbaar moeilijk te vatten...

Snotvalling, verkoudheid, bronchitis, griep ;-) ...longontsteking

Zwartengeel
5 november 2009, 00:59
Snotvalling, verkoudheid, bronchitis, griep ;-) ...longontsteking

Enkel Lemuriërs blijven thuis voor een verkoudheid.

Dronkoers
5 november 2009, 01:00
Enkel Lemuriërs blijven thuis voor een verkoudheid.

Lemuriërs = janetten? :-o

Zwartengeel
5 november 2009, 01:02
Lemuriërs = janetten? :-o

Als je dat zo wilt noemen, mij goed. Je mag het ook 'Boer Zoekt Vrouw'-kijkers noemen.

Dronkoers
5 november 2009, 01:08
Als je dat zo wilt noemen, mij goed. Je mag het ook 'Boer Zoekt Vrouw'-kijkers noemen.

gewoon TV-kijkers ;-)

bgf324
5 november 2009, 01:33
Als je dat zo wilt noemen, mij goed. Je mag het ook 'Boer Zoekt Vrouw'-kijkers noemen.

Maar Janetten zijn geen Lemuriërs. :-o

Nynorsk
5 november 2009, 01:56
Enkel Lemuriërs blijven thuis voor een verkoudheid.

ge moet eens een hele dag proberen spreken met een ferme verkoudheid. na een uur hebt ge geen stem meer :-(. als ge per 10 minuten dan nog eens 7 minuten staat te hoesten is 't helemaal fijn:?
en als ge dan nog staat te wankelen op uw poten van de koorts derbij, is't helegans om zeep :-(
ja, ik heb het al eens voor gezien gehouden toen ik een verkoudheid had :?:oops:

netslet
5 november 2009, 02:00
't is trouwens ook niet bijzonder sympathiek om uw collega's ook aan te steken met die verkoudheid.

Nynorsk
5 november 2009, 02:11
't is trouwens ook niet bijzonder sympathiek om uw collega's ook aan te steken met die verkoudheid.

die heb ik gemeden :-D. 't waren studenten ;-)
*gniffel*

Nynorsk
5 november 2009, 02:13
als ge de jobs doet die ik doe en ge dus continu met studenten en cliënten in contact komt maakt het voor de collega's trouwens zoveel nie uit of ge dan ziek komt werken of niet zenne ;-)
broeihaarden :cheer:

Jazeker
5 november 2009, 08:55
Voor sommige Lemuriërs is dat blijkbaar moeilijk te vatten...

8O Jij was flanel!

Jazeker
5 november 2009, 08:56
ge moet eens een hele dag proberen spreken met een ferme verkoudheid. na een uur hebt ge geen stem meer :-(. als ge per 10 minuten dan nog eens 7 minuten staat te hoesten is 't helemaal fijn:?
en als ge dan nog staat te wankelen op uw poten van de koorts derbij, is't helegans om zeep :-(
ja, ik heb het al eens voor gezien gehouden toen ik een verkoudheid had :?:oops:

't is trouwens ook niet bijzonder sympathiek om uw collega's ook aan te steken met die verkoudheid.

2

420yeahbaby
5 november 2009, 17:44
MEnsen aansteken is doordat je niet in wegwerp zakdoek niest en onvoldoende je handen wast (door het niezen en hoesten erop)...

En dat zou nu iedereen moeten doen da zich grieperig voelt... maar de wereld zit nu eenmaal vol met onhygiënische vetzakken

netslet
5 november 2009, 17:50
Ik steun bacteriën hoor. Voor sommige mensen is dat de enige vorm van cultuur die ze hebben.

420yeahbaby
5 november 2009, 17:52
nevermind... bitteke stress