PDA

View Full Version : Het Lucernacollege:integratie- of ghettoschool?


andev
7 november 2009, 10:59
ACHTER DE SCHERMEN VAN HET LUCERNACOLLEGE — Er broeit wat in het Lucernacollege. De kritiek op de Nederlandstalige Turkse scholengemeenschap neemt toe: de kwaliteit van het onderwijs daalt, de islam wint aan invloed. Ook de Staatsveiligheid is er niet gerust op. In een rapport heeft ze het over mogelijke banden van de school met de Gülenbeweging, een wat schimmige Turkse moslimorganisatie, en over creationisme.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=FB2HKBHJ&word=het+lucernacollege

Omdat ons onderwijs toch maar belangrijk blijft is het wellicht nuttig dergelijke experimenten met een een serieuze bril te bekijken, want straks zitten meer en meer moslims in deze scholen en kunnen en zullen daar beïnvloed worden op een manier die wellicht niet met onze Westerse geplogendheden overeenkomt...
Lees alvast de rest van het artikel uit de Standaard!

Cut de krap
7 november 2009, 11:37
ACHTER DE SCHERMEN VAN HET LUCERNACOLLEGE — Er broeit wat in het Lucernacollege. De kritiek op de Nederlandstalige Turkse scholengemeenschap neemt toe: de kwaliteit van het onderwijs daalt, de islam wint aan invloed. Ook de Staatsveiligheid is er niet gerust op. In een rapport heeft ze het over mogelijke banden van de school met de Gülenbeweging, een wat schimmige Turkse moslimorganisatie, en over creationisme.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=FB2HKBHJ&word=het+lucernacollege

Omdat ons onderwijs toch maar belangrijk blijft is het wellicht nuttig dergelijke experimenten met een een serieuze bril te bekijken, want straks zitten meer en meer moslims in deze scholen en kunnen en zullen daar beïnvloed worden op een manier die wellicht niet met onze Westerse geplogendheden overeenkomt...
Lees alvast de rest van het artikel uit de Standaard!



'Ik voerde de leerlingen op een woensdag naar een sportmiddag. De dag nadien werd de leraar lichamelijke opvoeding bij de directeur op het matje geroepen', zegt hij. 'We hadden blijkbaar iets fout gedaan. Ik had meisjes en jongens gezamenlijk in mijn minibusje gevoerd, en dat mocht niet. Ik was totaal verbouwereerd.'


Dan kun je het als school toch niet maken dat de naschoolse sportactiviteiten gemengd zijn?

Een van onze getuigen is nochtans al eens op het matje geroepen omdat hij aspecten van de evolutietheorie verkondigde in de les. 'Ouders hadden daarover geklaagd, en de directie trok duidelijk partij voor de ouders', zegt hij

Nee, nee, de islam er blijven instampen is ons project niet, de Lucerna-school is een niet-confessionele school!

SDX
7 november 2009, 13:04
:cheer: Apartheid invoeren :cheer:
:cheer: Evolutuetheorie verbieden :cheer:
:cheer: B@ck to medieval times :cheer:
:cheer: DE verrijking :cheer:

Bertie
7 november 2009, 17:18
Nee, nee, de islam er blijven instampen is ons project niet, de Lucerna-school is een niet-confessionele school!Het Lucernacollege is dus meer en meer een sort "international school" aan het worden - een soort "British Council" van de Turkse staatsapparaat.