PDA

View Full Version : Volvo Gent showt electrische C30

Descartes Jr
11 november 2009, 14:44
De Vlaamse minister-president
bezocht de testpiste bij Volvo Gent.
Hij kneep zich de bil :
wat blijft het hier stil !
Knap ik soms mijn uiltje in 't parlement ?

http://blogimages.seniorennet.be/dagverse_limericks/487868-d99e00f52a1198f15b4ec3bcb7b2cf14.jpg

Ring, ring ... opgelet, ik kom eraan ! (http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/1027866/Volvo-rijdt-op-elektriciteit.dhtml)

Herr Flick
12 november 2009, 15:37
Met de soundtrack van ne loeiende V8 op de achtergrond moet da wel een fijn bakske zijn... ;-)

Die stille auto`s zijn levensgevaarlijk !

nihao
12 november 2009, 20:19
Vooral omdat ze ook niet stinken !

Micele
12 november 2009, 21:43
Dat wordt hoog tijd !

EV Charger stations in Parijs:
http://www.treehugger.com/files/2009/03/city-paris-france-electric-car-ev-charging-stations-online-map.php

Jan van den Berghe
14 november 2009, 22:41

Dit lijkt wel een uitspraak van in de tijd van de eerste auto's: het geronk van die toenmalige wagens was levensgevaarlijk, voor bevolking als dieren.

Micele
14 november 2009, 23:04
Fietsers en (stille) voetgangers verbieden ! ;-)

Descartes Jr
15 november 2009, 08:57
Die stille auto`s zijn levensgevaarlijk !Daar wordt aan gewerkt (http://www.gva.be/gidsen/auto-moto/auto/nissan/nissan-poogt-stille-elektrische-wagens-luider-te-maken.aspx)

brother paul
15 november 2009, 11:02
Daar wordt aan gewerkt (http://www.gva.be/gidsen/auto-moto/auto/nissan/nissan-poogt-stille-elektrische-wagens-luider-te-maken.aspx)

kunnen ze nu echt niet empirisch werken... en eens kijken als alles electrisch beginte rijden hoeveel ongevallen er zijn door die stealth mode.

Micele
15 november 2009, 11:48
Daar wordt aan gewerkt (http://www.gva.be/gidsen/auto-moto/auto/nissan/nissan-poogt-stille-elektrische-wagens-luider-te-maken.aspx)
Idd, maar op de autosnelwegen en autowegen (verboden voor alle kwetsbare weggebruikers) en secundaire wegen waar het soms verboden is voor fietsers en brommers... hoeft dat "lawaai-systeem" niet te werken.

Het geluid van de banden en sowieso veel luidere vrachtwagens overstemt toch alles vanaf een bepaalde snelheid, het geluid van een grote vrachtwagen aan 90 kmh komt ca. overeen met 5 klassieke moderne wagens aan 120 kmh. ;-) (ooit eens uitgerekend op een specifiek forum)

Descartes Jr
15 november 2009, 12:04
Idd, maar op de autosnelwegen en autowegen (verboden voor alle kwetsbare weggebruikers) en secundaire wegen waar het soms verboden is voor fietsers en brommers... hoeft dat "lawaai-systeem" niet te werken.

Het geluid van de banden en sowieso veel luidere vrachtwagens overstemt toch alles vanaf een bepaalde snelheid, het geluid van een grote vrachtwagen aan 90 kmh komt ca. overeen met 5 klassieke moderne wagens aan 120 kmh. ;-) (ooit eens uitgerekend op een specifiek forum) Ik zou asfalt in de stad verbieden en weer vervangen door kasseien. Dit geeft het bijkomende voordeel dat het regenwater weer beter infiltreert in de verstedelijkte grond en dus niet terechtkomt in het DWA-afvoersysteem dat er niet op berekend is. Dit komt trouwens tegemoet aan de infiltratieverplichtingen (althans in Vlaanderen).

guido 007
15 november 2009, 13:02
Kan de lange wapper toch gebouwd worden.

Micele
15 november 2009, 18:54
Ik zou asfalt in de stad verbieden en weer vervangen door kasseien. Dit geeft het bijkomende voordeel dat het regenwater weer beter infiltreert in de verstedelijkte grond en dus niet terechtkomt in het DWA-afvoersysteem dat er niet op berekend is. Dit komt trouwens tegemoet aan de infiltratieverplichtingen (althans in Vlaanderen).
In sommige steden (-jes) is dat allang gebeurd, maar de fietsers en voetgangers (vrouwenhakjes) zijn er niet content mee...

Descartes Jr
15 november 2009, 19:07
In sommige steden (-jes) is dat allang gebeurd, maar de fietsers en voetgangers (vrouwenhakjes) zijn er niet content mee...
Fietsers : ook voor hen geldt een snelheidslimiet. Wie sneller wil moet maar shoppen in Roubaix.
Vrouwenhakjes : wie plaveit nu voetpaden met kasseien ?

Micele
15 november 2009, 21:02
Fietsers : ook voor hen geldt een snelheidslimiet. Wie sneller wil moet maar shoppen in Roubaix.
Vrouwenhakjes : wie plaveit nu voetpaden met kasseien ?
Soms willen vrouwtjes de weg oversteken... ;-)

Alboreto
15 november 2009, 21:06
Fietsers : ook voor hen geldt een snelheidslimiet.

Fietsen over kasseien doe je dan ook best zo snel mogelijk. ;-)

Herr Flick
16 november 2009, 12:43
Dit lijkt wel een uitspraak van in de tijd van de eerste auto's: het geronk van die toenmalige wagens was levensgevaarlijk, voor bevolking als dieren.

Ge hoort ze echt niet komen, t zelfde met die fucking troley bussen, die hoort ge pas als ze u al aan het overrijden zijn...

Herr Flick
16 november 2009, 12:46

Weet ge dat ze ooit electrische stofzuigers luid moeten maken hebben...

Ze kunnen stofzuigers vrij geruisloos maken (gewoon andere , stillere motoren instoppen. ) maar ze doen dat niet, omdat de klant dan denkt dat ie niet hard genoeg zuigt.

filosoof
16 november 2009, 12:48
Met de soundtrack van ne loeiende V8 op de achtergrond moet da wel een fijn bakske zijn... ;-)

Die stille auto`s zijn levensgevaarlijk !En de accu kost +/- een halve auto en moet om de 4 jaar vervangen worden.

Herr Flick
16 november 2009, 12:49
Ik zou asfalt in de stad verbieden en weer vervangen door kasseien. Dit geeft het bijkomende voordeel dat het regenwater weer beter infiltreert in de verstedelijkte grond en dus niet terechtkomt in het DWA-afvoersysteem dat er niet op berekend is. Dit komt trouwens tegemoet aan de infiltratieverplichtingen (althans in Vlaanderen).

Dat is inderdaad een heel goed idee, ze moesten trouwens verplichten, van alle nieuwe parkings aan te leggen in grasdals of grind, en alle te renoveren asfalt parkings ook om te vormen tot doorlatende parkings, het overstromingsgevaar in heel wat verstedelijkte gebieden, zou drastisch verminderen.

Enig probleem met die kaseikes bij nat weer is dat ze wel wat glattiger zijn...

filosoof
16 november 2009, 12:50
Ge hoort ze echt niet komen, t zelfde met die fucking troley bussen, die hoort ge pas als ze u al aan het overrijden zijn...En in Brussel hebben ze de trams grijs geschilderd:

http://www.polarfoundation.org/uploads/news_images/stib_tram_or.jpgJe hoort ze niet, je ziet ze niet.
En erin zitten of staan, als er die ***(expletive deleted) publiciteit op de ruiten kleeft is ook niet alles.
De bussen ook, maar die hoor je nog:

http://blogsimages.skynet.be/images_v2/002/567/348/20070522/dyn006_original_640_480_pjpeg_2567348_f7f7c9512249 5b46ad84a4358e7e63f7.jpg

Herr Flick
16 november 2009, 12:56
En de accu kost +/- een halve auto en moet om de 4 jaar vervangen worden.

Ja dat is ook waar, ik hou mij professioneel met bateijen bezig, (UPS ) en om de 4 a 5 jaar zijn die dingen naar de filistijnen... en goedkoop zijn ze nie en zwaar,... 40 kilo is een kleintje,

Ge gaat aan mij dus genen ellentrieken auto slijten voor het ogenblik, geef mij maar Diesel, De fabrikanten moeten nog altijd met iets radikaal nieuw komen om echt te overtuigen.

Descartes Jr
16 november 2009, 13:29
Enig probleem met die kaseikes bij nat weer is dat ze wel wat glattiger zijn...Reden te meer om in de stad traag te rijden.

Overigens is de aanmaak en plaatsing van kasseien een arbeidsintensief beroep wat de werkgelegenheid in de wegenbouw bevordert.

En na elke herstelling van nutsleidingen heb je weer een toonbaar wegdek en geen Russisch lappendeken ...

Johan217
16 november 2009, 13:56
Ge hoort ze echt niet komen, t zelfde met die fucking troley bussen, die hoort ge pas als ze u al aan het overrijden zijn...
Anderzijds ben ik al een paar keer zo goed als van mijn fiets geblazen door een ambulance die zijn sirene aanzet. Ligt het aan mijn oren, of zijn die dingen een stuk luider geworden dan pakweg 10 jaar terug?

Overigens is de aanmaak en plaatsing van kasseien een arbeidsintensief beroep wat de werkgelegenheid in de wegenbouw bevordert.Chain gang! :cheer:

Descartes Jr
16 november 2009, 14:16
Chain gang! :cheer: Gedaan met de overvolle gevangenissen :-)

Herr Flick
18 november 2009, 13:15
Anderzijds ben ik al een paar keer zo goed als van mijn fiets geblazen door een ambulance die zijn sirene aanzet. Ligt het aan mijn oren, of zijn die dingen een stuk luider geworden dan pakweg 10 jaar terug?

Chain gang! :cheer:

Die zijn een pak luider dan vroeger,

omdat auto`s beter geisoleerd zijn, ter illustratie ik hoor mijn 2500 diesel pas goed draaien als ik meer dan 3000 toeren begin te doen, en voel nauwelijks vibraties, tegenover mijn 2 liter van 5 jaar oud is dat verschil gewoon niet te vergelijken.

Als ge daarbij uwen high performance audio (zoals dat tegenwoordig heet.. ) opzet, en een stevig plaatje gaat draaien, dan hoor je absoluut niks meer van buiten doordringen.

Herr Flick
18 november 2009, 13:16
Reden te meer om in de stad traag te rijden.

Overigens is de aanmaak en plaatsing van kasseien een arbeidsintensief beroep wat de werkgelegenheid in de wegenbouw bevordert.

En na elke herstelling van nutsleidingen heb je weer een toonbaar wegdek en geen Russisch lappendeken ...

Ah ik ben ook pro kaseikes hoor, dat heeft iets, k vind da nie alleen veel handiger, maar ook estetisch veel schooner.

Johan217
18 november 2009, 15:09
Die zijn een pak luider dan vroeger,

omdat auto`s beter geisoleerd zijn, ter illustratie ik hoor mijn 2500 diesel pas goed draaien als ik meer dan 3000 toeren begin te doen, en voel nauwelijks vibraties, tegenover mijn 2 liter van 5 jaar oud is dat verschil gewoon niet te vergelijken.

Als ge daarbij uwen high performance audio (zoals dat tegenwoordig heet.. ) opzet, en een stevig plaatje gaat draaien, dan hoor je absoluut niks meer van buiten doordringen.
Wel, zet uw radio dan wat stiller en dan kunnen die sirenes weer op een menselijk geluidsniveau draaien, zodat de voet- en fietsgangers er geen akoestisch trauma aan overhouden. Da's niet persoonlijk tegen u bedoeld hoor.

guido 007
19 november 2009, 11:50
Wel, zet uw radio dan wat stiller en dan kunnen die sirenes weer op een menselijk geluidsniveau draaien, zodat de voet- en fietsgangers er geen akoestisch trauma aan overhouden. Da's niet persoonlijk tegen u bedoeld hoor.

De radio was maar één onderdeel.
Het omgevingsgeluid, iets wat we zelfs al niet meer waarneme, is ook veel luider dan vroeger.

filosoof
19 november 2009, 12:02
mijn 2500 dieselWOW, moet d*t een kick zijn...zeker een 6 cylinder.:-o

Herr Flick
19 november 2009, 13:26

Wel, ik zet mijne radio eigenlijk nie zo luid meer, (vroeger wel... ) maar het is dus echt zoals ik al zei, als je nauwelijks je eigen motor meer hoort draaien.

Ge hoort natuurlijk nog wel wat er buiten gebeurd, maar dat is dus echt de reden waarom ze die serenes zo luid maken.

Overigens, hoeveel mensen zien je nog opzij rijden als er een prioritair voertuig doormoet.

Herr Flick
19 november 2009, 13:29
WOW, moet d*t een kick zijn...zeker een 6 cylinder.:-o
Nee maar 5 , en inderdaad da marcheert wreed goe, ondertussen produceert hij extra veel CO2 om van die groenen en die SUV bandenaflaters extra pissed off te krijgen.

Ge weet als ik die een plezier kan doen dat ik dan extra mijn best doe he.