PDA

View Full Version : Je bent jong en gelooft!


rikus
12 november 2009, 15:41
Je bent jong en gelooft! Christelijke, joodse, islamitische en hindoe-jongeren brengen samen een weekend door op een landgoed in Deventer.jke, joodse, islamitische en hindoe-jongeren brengen samen een weekend door op een landgoed in Deventer. Samen gaan ze met elkaar in gesprek over hun religie; hoe beleven zij dit en hoe praktiseren zij hun geloof in hun dagelijks leven. Naast deze gesprekken ontvangen de jongeren ook gasten, o.a. Ella Vogelaar, Rabijn Soetendorp, Sherita Narain en met hen praten zij over actuele thema's en hoe het geloof hun mening hierover beïnvloedt.Christelijke, joodse, islamitische en hindoe-jongeren brengen samen een weekend door op een landgoed in Deventer. Samen gaan ze met elkaar in gesprek over hun religie; hoe beleven zij dit en hoe praktiseren zij hun geloof in hun dagelijks leven. Naast deze gesprekken ontvangen de jongeren ook gasten, o.a. Ella Vogelaar, Rabijn Soetendorp, Sherita Narain en met hen praten zij over actuele thema's en hoe het geloof hun mening hierover Christelijke, joodse, islamitische en hindoe-jongeren brengen samen een weekend door op een landgoed in Deventer.
http://ad.patriciaderyck.nl/vogelaar.jpgElla Vogelaar[
http://www.oogfonds.nl/projects/oogfonds/data/Onze_organisatie/Comit__van_aanbeveling/Soetendorp.jpgRabijn Soetendorp
http://www.zzvn.nl/uploadedImages/ZZVN_website/Awards/2007/image002%285%29.jpgSherita Narain[/FONT]
Samen gaan ze met elkaar in gesprek over hun religie; hoe beleven zij dit en hoe praktiseren zij hun geloof in hun dagelijks leven. Naast deze gesprekken ontvangen de jongeren ook gasten, o.a. Ella Vogelaar, Rabijn Soetendorp, Sherita Narain en met hen praten zij over actuele thema's en hoe het geloof hun mening hierover Christelijke, joodse, islamitische en hindoe-jongeren brengen samen een weekend door op een landgoed in Deventer. Samen gaan ze met elkaar in gesprek over hun religie; hoe beleven zij dit en hoe praktiseren zij hun geloof in hun dagelijks leven. Naast deze gesprekken ontvangen de jongeren ook gasten, o.a. Ella Vogelaar, Rabijn Soetendorp, Sherita Narain en met hen praten zij over actuele thema's en hoe het geloof hun mening hierover Christelijke, joodse, islamitische en hindoe-jongeren brengen samen een weekend door op een landgoed in Deventer. Samen gaan ze met elkaar in gesprek over hun religie; hoe beleven zij dit en hoe praktiseren zij hun geloof in hun dagelijks leven. Naast deze gesprekken ontvangen de jongeren ook gasten, o.a. Ella Vogelaar, Rabijn Soetendorp, Sherita Narain en met hen praten zij over actuele thema's en hoe het geloof hun mening hierover
http://images.volkskrant.com/weblog/www/pub/mm/2006/04/1145302700.07851.gifbekijk hier de (http://player.omroep.nl/?aflID=10289814) video
http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/2006/11/1163177708.91031.gif bron: (http://www.nederland2.nl/gids/aflevering/je-bent-jong-en-je-gelooft/27299996)
http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/2008/02/1203356723.33361.jpg

SDX
12 november 2009, 15:42
Ella Vogelaar hahahahahahahaaaaaa
:rofl:

backfire
12 november 2009, 16:21
Mijns inziens de ideale gelegenheid voor een interreligieuze gangbang. Die Sherita mag de 'debatten' openen.

420yeahbaby
12 november 2009, 17:29
:thumbsup:

filosoof
12 november 2009, 17:34
Ik stuur mijn kat. Ze eet bijzonder kattevoer, gelieve ervoor te zorgen.

Distel
12 november 2009, 18:15
How to waste a perfectly good weekend...

BlueThunder
12 november 2009, 20:08
Mooi die ontmoetingen, ging er vroeger ook heen... de gezelligheid, het voelen van de aanwezigheid van De Heilige Geest, de rust, mensen die aangeraakt en verlicht worden, spijtig dat het geloof zo belachelijk wordt gemaakt.

Xenophon
12 november 2009, 20:14
Ik stuur mijn kat. Ze eet bijzonder kattevoer, gelieve ervoor te zorgen.

Dwarsgebakken fascisten?

nihao
12 november 2009, 20:14
Gadverdamme, nu weet ik hoe ik die thriller moet openen !!!
Afspraak op de boekenbeurs van volgend jaar.

"Een groepje christelijke, joodse, islamitische en hindoe-jongeren brengen samen een weekend door op een landgoed in Deventer. Samen gaan ze met elkaar in gesprek over hun religie; hoe beleven zij dit en hoe praktiseren zij hun geloof in hun dagelijks leven. Naast deze gesprekken ontvangen de jongeren ook gasten, o.a. Ella Vogelaar, Sherita Narain en een ietwat vreemde grijzaard met een ..."

Xenophon
12 november 2009, 20:15
Mooi die ontmoetingen, ging er vroeger ook heen... de gezelligheid, het voelen van de aanwezigheid van De Heilige Geest, de rust, mensen die aangeraakt en verlicht worden, spijtig dat het geloof zo belachelijk wordt gemaakt.

Soms doe je me pijn krijgen in men buik van het lachen. :rofl:

Xenophon
12 november 2009, 20:16
Gadverdamme, nu weet ik hoe ik die thriller moet openen !!!
Afspraak op de boekenbeurs van volgend jaar.

"Een groepje christelijke, joodse, islamitische en hindoe-jongeren brengen samen een weekend door op een landgoed in Deventer. Samen gaan ze met elkaar in gesprek over hun religie; hoe beleven zij dit en hoe praktiseren zij hun geloof in hun dagelijks leven. Naast deze gesprekken ontvangen de jongeren ook gasten, o.a. Ella Vogelaar, Sherita Narain en een ietwat vreemde grijzaard met een ..."

Aan die mens zijn gezicht zie je inderdaad dat er iets aan scheelt.

BlueThunder
12 november 2009, 20:26
Ook dit kind werd aangeraakt...

Koranverzen verschijnen op lichaam baby

Volgens de ouders van baby Ali Yakubov verschijnen er elke paar dagen Koranverzen op de huid van hun zoon. Duizenden moslims trekken dagelijks naar het huis van de familie om een glimp van dit wonder op te vangen.

http://www.nuvideo.nl/opmerkelijk/31993/koranverzen-verschijnen-op-lichaam-baby.html

Distel
12 november 2009, 20:32
Ook dit kind werd aangeraakt...

Kinderen worden in religies, en niet in het minst de christelijke, wel vaker aangeraakt.

Distel
12 november 2009, 20:35
de gezelligheid,

Vrienden en famillie

het voelen van de aanwezigheid van De Heilige Geest,

Zoals het aanvoelen van Herbert, de vier meter grote groengele strontvlieg.

de rust,

Bos.

mensen die aangeraakt en verlicht worden,

Ikea, heb daar al heel mooie lampen gezien en het is links en rechts altijd wel eens friemelen om mekaar te passeren.

spijtig dat het geloof zo belachelijk wordt gemaakt.

Vooral door gelovigen dan.

BlueThunder
12 november 2009, 20:37
Wel, op Canvas gaf professor Vermeersch ( met Bracke ) toe dat hij een godsbeleving had,
maar dat jij dus niet gelooft in de gekende godsdienst ( christendom, Islam, ... ) en heb dat ook al van 2 professoren gehoord ( neuroloog en een neuro-chirurg ). Er is meer tussen hem en aarde en heb ook die hypocrisie niet nodig om zondag in een Kerk te gaan zitten, een paster, om te stoefen met schone auto en kledij en te staan zingen, maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal zever is.

filosoof
12 november 2009, 20:40
Dwarsgebakken fascisten?Wil je dat beestje vergiftigen?http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/56/SMirC-puke.svg/50px-SMirC-puke.svg.png

edeses
13 november 2009, 02:54
Jammer dat er geen ongelovigen mee mochten op weekend... Maar ja, die krijgen geen subsidies natuurlijk.

Johan Bollen
13 november 2009, 12:21
Iemand die 'echt' gelooft heeft geen religie nodig.

rikus
13 november 2009, 12:29
Jammer dat er geen ongelovigen mee mochten op weekend... Maar ja, die krijgen geen subsidies natuurlijk.Die komt er aan,was even niet aan gedacht:-)

Johan Bollen
13 november 2009, 12:58
Iemand die 'echt' gelooft heeft geen religie nodig.

Jammer dat er niet zulke gelovigen mee waren op het ontmoetingsweekend, naast afwezigheid van de zogenaamde 'ongelovigen'.

Door mijn aversie voor georganizeerde religie en haar kleinmenselijk machtsstreven meende ik vroeger mezelf eerder tot de 'ongelovigen' te moeten rekenen.

Is het niet zo dat religies meer dan een ongelovige vrezen een gelovige die zonder hen kan?

Zowiezo is het verschil tussen gelovige en ongelovige overroepen. Het gaat hier meestal gewoon om de bestaansvraag van God, en geloof heeft deze vraag niet nodig. De antwoorden van religies op die vraag zijn meestal pretensieus en de hardnekkigheid waarmee het antwoord als absolute waarheid verkondigd wordt zijn erg schadelijk gebleken voor de creatie van een harmonieuze wereld.

Goed dat religies met elkaar praten. Schijnheiligheid vrees ik is troef bij die leden van de religies die trouw blijven aan de leer. Het spreken zal op den duur tot een herinterpretatie van de geschriften en van de leer moeten leiden. De absolute waarheid zal weer iets minder absoluut zijn, maar hoe lang zal men in het licht van dit besef blijven vast hangen aan de superioriteit van de eigen leer? En hoeveel leed zal de wereld ondertussen alweer gekend hebben zonder dat religies een echte bijdrage hebben geleverd aan het oplossen van dat leed.

Geloof is goed, maar religies gedragen zich als parasieten dat via het geloof dat wat het geloof ons vraagt te doen ombuigen ten voordele van de eigen groep en haar macht, net zoals een politieke partij. Wat is het verschil dan nog tussen een politieke partij en een religie?

Ik ben opgegroeid in een katholiek 'milieu', zoals velen in België. Religie heeft mij teleur gesteld. Ik heb er misschien te veel van verwacht, zoals bijvoorbeeld het in de praktijk omzetten van de mooie principes van de door geloof doordrongen profeten op wie die religies zich beroepen.

Gij zult niet doden.

Heb uw naaste lief.

Hoeveel religieinstituutbewonderaars kunnen niet anders dan zich schijnheilig noemen, in het licht van door hun religie ondersteuinde 'goede' oorlogen en onrechtvaardige situaties?

Niet alleen ongeloof maar tevens geloof heeft niets met religie te maken. Religies kunnen het domein van het geloof niet voor zich opeisen. Dat is een leugen en een diefstal.

Men zegt 'bemin God' als een manier om de eigen groep te bevoordelen. Dat is misbruik en afbreuk doen aan dat wat God is....

Ik val in herhaling.

Zoek uw geloof niet in een religie maar in uzelf en in de wereld. Spiritualiteit laat zich niet knechten door een religie. Spiritualiteit trekt zich niets aan van het onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen.

Geloof omdat je weet, en anders blijf agnost, maar val niet voor religies die twijfel invullen met waarheden die niet de uwe zijn, waarheden die de zekerheid van de groep bieden, maar uiteindelijk meer een excuus zijn voor een geloof dan een geloof zelf.

Slechts een nederige religie die niet pretendeert de absolute waarheid te kennen kan ik in overweging nemen als een 'ware' religie.

abou Anis
13 november 2009, 13:00
Je bent jong en gelooft!

Dan heb je gelukkig nog je hele leven voor je om tot inzicht te komen.

Johan Bollen
13 november 2009, 13:04
Wat zijn de voordelen van een religie ten opzichte van een geloof? De voordelen zijn van een aard die afbreuk doet aan een geloof.

Enigsins sorry voor de ongenuanceerde woorden, maar soms is slechts zo de boodschap duidelijk.

rikus
13 november 2009, 15:56
Dan heb je gelukkig nog je hele leven voor je om tot inzicht te komen.;-) http://www.youtube.com/watch?v=QObZCmp46eY&feature=related

Bovenbuur
13 november 2009, 17:46
;-) http://www.youtube.com/watch?v=QObZCmp46eY&feature=related

Ik ben zelf meer van de up-tempo thema muziek (http://www.youtube.com/watch?v=fvFqiU_Zd0U). ;)

Goldband
13 november 2009, 20:47
Mooi die ontmoetingen, ging er vroeger ook heen... de gezelligheid, het voelen van de aanwezigheid van De Heilige Geest, de rust, mensen die aangeraakt en verlicht worden, spijtig dat het geloof zo belachelijk wordt gemaakt.

Het geloof maakt zichzelf belachelijk.

rikus
13 november 2009, 21:01
Ik ben zelf meer van de up-tempo thema muziek (http://www.youtube.com/watch?v=fvFqiU_Zd0U). ;)ja oké, smaken verschillen;-) maar ik bedoelde denk ik iets te zeggen

rikus
13 november 2009, 21:08
Het geloof maakt zichzelf belachelijk.Geloof betekent blind vertrouwen bij het ontbreken van bewijs, ja zelfs tegen bewijs in.

420yeahbaby
13 november 2009, 21:11
Ik weet één ding,

Mijn geloof werpt vruchten af.
Mijn geloof steunt mij en werkt. Het bestaat gewoon, en dat te weten en te beleven... Ja... *zucht* Ge wordt het knuffelbeertje van good vibrations in the cosmos hej.

Gezaligd is het Zijn, want het is!
En ik, Ik Ben!

rikus
13 november 2009, 21:22
Ik weet één ding,

Mijn geloof werpt vruchten af.
Mijn geloof steunt mij en werkt. Het bestaat gewoon, en dat te weten en te beleven... Ja... *zucht* Ge wordt het knuffelbeertje van good vibrations in the cosmos hej.

Gezaligd is het Zijn, want het is!
En ik, Ik Ben!wees er happy mee. God is gratis! (http://www.youtube.com/watch?v=wPJAylTe3sE&feature=related)

420yeahbaby
13 november 2009, 21:42
wees er happy mee. God is gratis! (http://www.youtube.com/watch?v=wPJAylTe3sE&feature=related)

Een wijs man, Herman Van Veen.

rikus
13 november 2009, 21:48
Een wijs man, Herman Van Veen.hij heeft prachtige teksten

system
13 november 2009, 21:59
Mooi die ontmoetingen, ging er vroeger ook heen... de gezelligheid, het voelen van de aanwezigheid van De Heilige Geest, de rust, mensen die aangeraakt en verlicht worden, spijtig dat het geloof zo belachelijk wordt gemaakt.

Aan uw avatar te zien, bent u wellicht en dus naar meer dan alle waarschijnlijkheid toch geen calvinist.

filosoof
13 november 2009, 22:47
Mijns inziens de ideale gelegenheid voor een interreligieuze gangbang. Die Sherita mag de 'debatten' openen.Mooi die ontmoetingen, ging er vroeger ook heen... de gezelligheid, het voelen van de aanwezigheid van De Heilige Geest, de rust, mensen die aangeraakt en verlicht worden, spijtig dat het geloof zo belachelijk wordt gemaakt.die ontmoetingen
de gezelligheid
het voelen van
de aanwezigheid van
De Geilige Geest, de rust,
mensen die aangeraakt en verlicht worden...
:roll:





:twisted:

filosoof
13 november 2009, 22:53
Soms doe je me pijn krijgen in men buik van het lachen. :rofl::cheer:BlueThunder, herbegin, aub.
Harder dan!

filosoof
13 november 2009, 22:58
Die komt er aan,was even niet aan gedacht:-)
Subsidies voor ongelovigen?:shocked!: Je bent niet wijs, man? Het concurrentievermogen dan en de staatsschuld?:roll:

Distel
14 november 2009, 00:05
wees er happy mee. God is gratis! (http://www.youtube.com/watch?v=wPJAylTe3sE&feature=related)

God heeft de wereld al heel veel ellende gekost. Die massamoordenaar is allesbehalve gratis.

Johan Bollen
14 november 2009, 14:18
wees er happy mee. God is gratis! (http://www.youtube.com/watch?v=wPJAylTe3sE&feature=related)Iemand begint over geloof en je associeert het direct met God. Ook die heeft geen monopolie op geloof.

rikus
14 november 2009, 14:42
God heeft de wereld al heel veel ellende gekost. Die massamoordenaar is allesbehalve gratis.Het probleem van God is, dat niemand heet zoals Hij.

Distel
14 november 2009, 15:14
Het probleem van God is, dat niemand heet zoals Hij.

Mythologische figuren hebben geen problemen. Wanneer jommeke op zijn hoofd valt, dan heeft hij ook geen buil. Jommeke bestaat immers niet.

system
14 november 2009, 22:00
Mythologische figuren hebben geen problemen. Wanneer jommeke op zijn hoofd valt, dan heeft hij ook geen buil. Jommeke bestaat immers niet.

Dus u stelt Jommeke gelijk aan Jezus. Voor een profanatie kan dat anders wel tellen.

Albrecht
14 november 2009, 23:24
Dan heb je gelukkig nog je hele leven voor je om tot inzicht te komen.
# het snappen hoe iets in elkaar zit
vb:hij heeft weinig inzicht in deze zaak

1. tot inzicht komen [spijt of berouw krijgen]

# opvatting of mening
vb:wij verschillen van inzicht
Spijt en berouw krijgen van je geloof?

Distel
15 november 2009, 00:00
Dus u stelt Jommeke gelijk aan Jezus. Voor een profanatie kan dat anders wel tellen.

Ik schat jommeke hoger in dan jezus. Bij mijn weten heeft er nog geen enkele massamoord of oorlog plaatsgevonden in zijn naam. Overigens, gezien de mirakels en straffe toeren die aan jezus worden toegeschreven, zijn er maar 3 mogelijkheden:

1. Jezus was een gewone gozer, en de evangelisten waren ladderzat
2. Jezus was een charlatan en goochelaar
3. Jezus heeft nooit bestaan

In alledrie de gevallen vind ik jezus ongeveer het appeal hebben van een rottend stinkdierkarkas.

Johan Bollen
15 november 2009, 00:17
Ik schat jommeke hoger in dan jezus. Bij mijn weten heeft er nog geen enkele massamoord of oorlog plaatsgevonden in zijn naam. Overigens, gezien de mirakels en straffe toeren die aan jezus worden toegeschreven, zijn er maar 3 mogelijkheden:

1. Jezus was een gewone gozer, en de evangelisten waren ladderzat
2. Jezus was een charlatan en goochelaar
3. Jezus heeft nooit bestaan

In alledrie de gevallen vind ik jezus ongeveer het appeal hebben van een rottend stinkdierkarkas.als je maar drie mogelijkheden ziet dan

1. dit antwoord hoort thuis in K&K
2. distel's logica sucks
3. distel laat emoties primeren op ratio in dit geval
4. ik heb geen zin om de andere mogelijkheden op te sommen.

O ja, en distel is met een Hoofdletter.

Distel
15 november 2009, 00:26
als je maar drie mogelijkheden ziet dan

1. dit antwoord hoort thuis in K&K
2. distel's logica sucks
3. distel laat emoties primeren op ratio in dit geval
4. ik heb geen zin om de andere mogelijkheden op te sommen.

O ja, en distel is met een Hoofdletter.

Laat mij je niet tegenhouden om nog een andere mogelijkheid te opperen. En, o ja, "Jezus was zoals hij in dat boekske beschreven staat" is geen valabel alternatief, anders moeten we immers ook al gaan geloven dat klein duimpje hier ergens echt rondgelopen heeft.

Johan Bollen
15 november 2009, 00:38
Laat mij je niet tegenhouden om nog een andere mogelijkheid te opperen. En, o ja, "Jezus was zoals hij in dat boekske beschreven staat" is geen valabel alternatief, anders moeten we immers ook al gaan geloven dat klein duimpje hier ergens echt rondgelopen heeft.Stel ik schrijf schat u hoog in (schrijf u mirakels toe), wat zijn dan de mogelijkheden indien na een misdaad ik begin te orakelen hoe erg je mij wel niet geïnspireerd heb met je posts op dit forum.

Ik bedoel, je exteriorizeert de oorzaken. Wat kan er over jouw gezegd worden afgaande op mijn daden?

P.S. Dank u voor me niet tegen te houden;-)

lombas
15 november 2009, 00:39
De Bergrede heeft mij altijd diep ontroerd.

Distel
15 november 2009, 00:45
Stel ik schrijf schat u hoog in (schrijf u mirakels toe), wat zijn dan de mogelijkheden indien na een misdaad ik begin te orakelen hoe erg je mij wel niet geïnspireerd heb met je posts op dit forum.

Ik bedoel, je exteriorizeert de oorzaken. Wat kan er over jouw gezegd worden afgaande op mijn daden?

P.S. Dank u voor me niet tegen te houden;-)

Dus, als ik het goed begrijp ben ik een gewone jongen die dan door jou allerhande mirakels wordt toegedicht? Welja, dan kan ik mij goed voorstellen dat ik 2000 jaar later voor een atheist het appeal heb van een rottend stinkdierkarkas. Immers, het enige appeal dat ik meer zou hebben dan pakweg Paulus of Albrecht, zijn de mirakels. Maar die zijn fake. En intussen zijn er in mijn naam wel kruistochten gevoerd en massamoorden gepleegd. Hoeveel appeal heb ik dan nog?

Johan Bollen
15 november 2009, 02:14
Dus, als ik het goed begrijp ben ik een gewone jongen die dan door jou allerhande mirakels wordt toegedicht? Welja, dan kan ik mij goed voorstellen dat ik 2000 jaar later voor een atheist het appeal heb van een rottend stinkdierkarkas. Immers, het enige appeal dat ik meer zou hebben dan pakweg Paulus of Albrecht, zijn de mirakels. Maar die zijn fake. En intussen zijn er in mijn naam wel kruistochten gevoerd en massamoorden gepleegd. Hoeveel appeal heb ik dan nog?Ik zie dat de vergelijking op niet veel zal uitdraaien.

P.S. Het zou me verwonderen dat een 'rottend stinkdierkarkas' uitzonderlijk zou stinken.

Visjnu
15 november 2009, 09:04
Wat zijn de voordelen van een religie ten opzichte van een geloof? De voordelen zijn van een aard die afbreuk doet aan een geloof.

Het grote voordeel, en tevens het grote nadeel, is volgens mij het sociale aspect.

Distel
15 november 2009, 09:13
Ik zie dat de vergelijking op niet veel zal uitdraaien.

Ze was dan ook nogal warrig geformuleerd.

P.S. Het zou me verwonderen dat een 'rottend stinkdierkarkas' uitzonderlijk zou stinken.

Een beschimmelde koeienvlaai werkt voor mij ook hoor, als je je daar beter bij voelt.

Albrecht
15 november 2009, 21:56
Laat mij je niet tegenhouden om nog een andere mogelijkheid te opperen. En, o ja, "Jezus was zoals hij in dat boekske beschreven staat" is geen valabel alternatief, anders moeten we immers ook al gaan geloven dat klein duimpje hier ergens echt rondgelopen heeft.Ik heb hier een boek liggen over de vorige Paus. Omdat er een boek over hem geschreven is, betekent dus dat hij niet heeft bestaan, volgens jouw logica.

Distel
15 november 2009, 23:08
Ik heb hier een boek liggen over de vorige Paus. Omdat er een boek over hem geschreven is, betekent dus dat hij niet heeft bestaan, volgens jouw logica.

Ik had 3 opties gegeven. Begin daar eens mee voor je komt demonstreren dat je mijn logica helemaal niet begrepen hebt.

bgf324
16 november 2009, 02:22
De eerste post :rofl:

Travis66
16 november 2009, 08:08
Het grote voordeel, en tevens het grote nadeel, is volgens mij het sociale aspect.

helemaal mee eens. Gelukkig zijn er andere verenigingen die dat sociale aspect alleen als voordeel hebben. Een kookclub bijvoorbeeld. Laat ons die promoten.

Albrecht
16 november 2009, 17:00
Ik had 3 opties gegeven. Begin daar eens mee voor je komt demonstreren dat je mijn logica helemaal niet begrepen hebt.

Deze drie?
1. Jezus was een gewone gozer, en de evangelisten waren ladderzat
2. Jezus was een charlatan en goochelaar
3. Jezus heeft nooit bestaan

Oké, dus oftwel was de vorige Paus een gewone gozer en zijn kardinalen waren ladderzat, een goochelaar, of heeft hij niet bestaan.

filosoof
16 november 2009, 17:33
1. Jezus was een gewone gozer, en de evangelisten waren ladderzat
2. Jezus was een charlatan en goochelaar
3. Jezus heeft nooit bestaan
Deze drie?

Oké, dus oftwel was de vorige Paus een gewone gozer en zijn kardinalen waren ladderzat, een goochelaar, of heeft hij niet bestaan.
Maar kinderen toch!

# Mattheüs 11: 19 "De Zoon des mensen is gekomen, etende en drinkende, en zij zeggen: Ziet daar, een Mens, Die een vraat en wijnzuiper is, een Vriend van tollenaren en zondaren. Doch de Wijsheid is gerechtvaardigd geworden van Haar kinderen."
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/11.html

Wijn (http://www.google.nl/custom?hl=nl&client=pub-0372006014846593&cof=FORID%3A1%3BGL%3A1%3BS%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.stat envertaling.net%3BL%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.statenverta ling.net%2Fpix%2Fbanner_sv.jpg%3BLH%3A50%3BLW%3A61 0%3BLBGC%3A990000%3BBGC%3A%23fffde8%3BLC%3A%23ff00 00%3BVLC%3A%23cc0000%3BGALT%3A%23006633%3BGFNT%3A% 23666666%3BGIMP%3A%23666666%3BDIV%3A%23FFFF99%3B&domains=statenvertaling.net&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&q=wijn&btnG=Zoeken&sitesearch=statenvertaling.net&meta=) in de bijbel...

Nuchter bleven die gasten niet... :drinking:

Albrecht
16 november 2009, 18:35
U beseft hopelijk de context?
Mat 11:16 Doch waarmee zal Ik dit geslacht vergelijken? Het is gelijk aan kinderen, die op de markt zitten, en hun makkers toeroepen:
Mat 11:17 We hebben voor u op de fluit gespeeld, En gij hebt niet gedanst; We hebben een treurlied gezongen, En gij hebt niet geschreid.
Mat 11:18 Want Johannes kwam; hij at noch dronk, en ze zeggen: Hij is van den duivel bezeten.
Mat 11:19 De Mensenzoon kwam; Hij at en dronk, en ze zeggen: "Ziet wat een gulzigaard, wat een wijndrinker, wat een vriend van tollenaars en zondaars." Maar de wijsheid wordt door haar werken gerechtvaardigd!

Distel
16 november 2009, 18:52
Deze drie?

Oké, dus oftwel was de vorige Paus een gewone gozer en zijn kardinalen waren ladderzat, een goochelaar, of heeft hij niet bestaan.

Je mag van mij altijd een plausibel alternatief presenteren, hoor.

Albrecht
16 november 2009, 19:08
Je mag van mij altijd een plausibel alternatief presenteren, hoor.Een goedheilige man die werkelijk een mirakel heeft verricht.

Distel
16 november 2009, 20:55
Een goedheilige man die werkelijk een mirakel heeft verricht.

Ik had het over een plausibel alternatief.

Albrecht
16 november 2009, 21:32
Ik had het over een plausibel alternatief.Plausibel is in dit geval zó subjectief.

Distel
16 november 2009, 21:37
Plausibel is in dit geval zó subjectief.

Uw alternatief is even plausibel als dat jezus eigenlijk de grote boze wolf was. Snap je?

Albrecht
16 november 2009, 21:41
Uw alternatief is even plausibel als dat jezus eigenlijk de grote boze wolf was. Snap je?
Ik begrijp waar je deze foutieve vergelijking van haalt, maar ik begrijp niet waarom je je er blijft aan vast klampen.

Distel
16 november 2009, 21:46
Ik begrijp waar je deze foutieve vergelijking van haalt, maar ik begrijp niet waarom je je er blijft aan vast klampen.

Je hebt in een andere topic zonet alvast getoond dat jij helemaal niet begrijpt waar mijn bijdrage vandaan komt.

Albrecht
16 november 2009, 21:51
Je hebt in een andere topic zonet alvast getoond dat jij helemaal niet begrijpt waar mijn bijdrage vandaan komt.De relatie met een sprookje.

En jij hebt getoond dat je weer zo'n stereotiepe Atheïst bent zonder een greintje fatsoen.

abou Anis
16 november 2009, 22:31
Spijt en berouw krijgen van je geloof?

Voelt ge al iets?

Distel
16 november 2009, 23:22
De relatie met een sprookje.

En jij hebt getoond dat je weer zo'n stereotiepe Atheïst bent zonder een greintje fatsoen.

Je bedoelt dat je geen weerwoord hebt? Lastig he, wanneer al die toverkunst induist tegen de realiteit...

Albrecht
17 november 2009, 17:07
Je bedoelt dat je geen weerwoord hebt? Lastig he, wanneer al die toverkunst induist tegen de realiteit...Geen weerwoord? Waarvan haalt u dat?

Realiteit....

en de wetenschap is dus juist. Die is dus realiteit.

Dan begin je je toch af te vragen vanwaar dingen zoals de "conventionele stroomrichting" vandaankomen....