PDA

View Full Version : Referendum aansluiting Liefkenshoektunnel - E17


Paul Nollen
16 november 2009, 12:42
Een nieuwe volksraadpleging in verband met de Antwerpse verkeersituatie wordt opgestart

http://www.w-eb.be/

W-eb ijvert voor een volwaardig stuk ringweg dat men op korte termijn kan realiseren.
De volksraadpleging zal dan ook twee vragen bevatten :

1. Moet het verbindingstraject R2 (Liefkenshoektunnel - E17) bestaan uit een volwaardige infrastructuur met 2x2 rijstroken?
2. Moet de TOLheffing aan de Liefkenshoektunnel opgeheven worden?


www.opstand.net

Paul

freespirit
17 november 2009, 03:14
Ik heb een aantal dagen geleden voor het eerst de Liefkenshoektunnel genomen om van Nederland naar 'de Vlaanders' te gaan, dit tijdens het avondlijke spitsuur, en ik ben er zeer tevreden over. Langs de Kennedytunnel en over de gehele Antwerpse Ring was ik ongetwijfeld te laat aangekomen op mijn afspraak in het diepe Vlaanderen. Voordeel was wel dat ik de E34 moest aanhouden richting Kust, dus had ik de E17 niet van doen. Een aansluiting met deze lijkt me wel nuttig en kan het Noord-Zuid verkeer rond Antwerpen uit de knoop helpen. Natuurlijk is de aansluiting Lillo (rechterover) - Kallo (linkeroever) wel wat rondrijden t.o.v. Antwerpen, maar er zal veel tijd en stress mee worden uitgespaard. En dan hebben we geen brug of een nieuwe tunnelverbinding nodig in 'mijn' Scheldestad.

Dronkoers
17 november 2009, 12:18
Ik heb een aantal dagen geleden voor het eerst de Liefkenshoektunnel genomen om van Nederland naar 'de Vlaanders' te gaan, dit tijdens het avondlijke spitsuur, en ik ben er zeer tevreden over. Langs de Kennedytunnel en over de gehele Antwerpse Ring was ik ongetwijfeld te laat aangekomen op mijn afspraak in het diepe Vlaanderen. Voordeel was wel dat ik de E34 moest aanhouden richting Kust, dus had ik de E17 niet van doen. Een aansluiting met deze lijkt me wel nuttig en kan het Noord-Zuid verkeer rond Antwerpen uit de knoop helpen. Natuurlijk is de aansluiting Lillo (rechterover) - Kallo (linkeroever) wel wat rondrijden t.o.v. Antwerpen, maar er zal veel tijd en stress mee worden uitgespaard. En dan hebben we geen brug of een nieuwe tunnelverbinding nodig in 'mijn' Scheldestad.

Wat kost dat tegenwoordig?

Zwartengeel
17 november 2009, 12:24
Wat kost dat tegenwoordig?

http://www.liefkenshoektunnel.be

Herr Flick
17 november 2009, 12:53
Ik heb een aantal dagen geleden voor het eerst de Liefkenshoektunnel genomen om van Nederland naar 'de Vlaanders' te gaan, dit tijdens het avondlijke spitsuur, en ik ben er zeer tevreden over. Langs de Kennedytunnel en over de gehele Antwerpse Ring was ik ongetwijfeld te laat aangekomen op mijn afspraak in het diepe Vlaanderen. Voordeel was wel dat ik de E34 moest aanhouden richting Kust, dus had ik de E17 niet van doen. Een aansluiting met deze lijkt me wel nuttig en kan het Noord-Zuid verkeer rond Antwerpen uit de knoop helpen. Natuurlijk is de aansluiting Lillo (rechterover) - Kallo (linkeroever) wel wat rondrijden t.o.v. Antwerpen, maar er zal veel tijd en stress mee worden uitgespaard. En dan hebben we geen brug of een nieuwe tunnelverbinding nodig in 'mijn' Scheldestad.

Zelf als je in de stad moet zijn, is dat een vrij goed alternatief, enige levensnoodzakkelijke voorwaarde is, wel :

Uwe weg kennen in de haven, ...

freespirit
18 november 2009, 04:37
Zelf als je in de stad moet zijn, is dat een vrij goed alternatief, enige levensnoodzakkelijke voorwaarde is, wel :

Uwe weg kennen in de haven, ...

Ge moet toch ni van de autostrade af ???