PDA

View Full Version : Hugo Chavez neemt het op voor topterrorist


Antoon
23 november 2009, 13:29
Hugo Chavez, de president van Venezuela, heeft nog maar eens voor beroering gezorgd. In een toespraak nam hij het namelijk op voor topterrorist "Carlos de jakhals".
Carlos, ook een Venezolaan, zit momenteel in een Franse gevangenis voor bomaanslagen, moorden en gijzelingen in de jaren 70.
In dezelfde toespraak verklaarde hij ook dat de controversiële leiders van Iran en Zimbabwe, Mahmoud Ahmadinejad en Robert Mugabe, nog niet zó slecht zijn.
Het linkse publiek dat Chavez toesprak, gaf achteraf een daverend applaus.

Afijn, dat die niet spoort, dat wisten we.
Niets nieuws onder de zon, zo zou ik denken.

Zeikstraal
23 november 2009, 13:36
Half de wereld neemt het op voor topterroristen als Bush en Blair. Waarom zou dit ophef moeten maken?

RodeLantaarn
23 november 2009, 13:43
Afijn, dat die niet spoort, dat wisten we.
Niets nieuws onder de zon, zo zou ik denken.

Bron? Ik kan mij al goed voorstellen dat je dat van een niet bepaald objectieve bron haalt.

Verder: Wat zeikstraal zei

netslet
23 november 2009, 13:52
Bron? Ik kan mij al goed voorstellen dat je dat van een niet bepaald objectieve bron haalt.

Persbericht (http://hosted.ap.org/dynamic/stories/L/LT_VENEZUELA_CHAVEZ?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2009-11-21-08-45-41) van Associated Press.

RodeLantaarn
23 november 2009, 13:57
Ik heb het opgezocht en inderdaad: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8372250.stm

Niet bepaald mooi, die uitspraken.

Samsa
23 november 2009, 14:11
Hoe zot het ook klinkt wat hij zegt en wie hij steunt, volgens mij behoort dat tot Chavez z'n realpolitieke kant. En ja, 't is niet zijn mooiste kant en volgens mij een grote vergissing voor de Venezolaanse revolutie om allianties aan te gaan met reactionaire regimes onder het mom van 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend'. De geschiedenis toont tot welke waanzin dat soort realpolitiek kan leiden

Johan Bollen
23 november 2009, 15:22
Controversiële uitspraken over een of andere terrorist die in de gevangenis zit zijn geen excuus voor pogingen een oorlog te starten via Colombia. Chavez voelt zich bedreigd door de VS en Colombia, terecht, gezien de recente ontwikkelingen, en zoekt nieuwe bondgenootschappen. Het is namelijk niet zeker of Zuid Amerika sterk genoeg is deze inmenging in binnenlandse angelegenheden tegen te houden. Honduras moge een waarschuwing zijn.

In plaats van de stommiteiten in de toespraken van Chavez te benadrukken zou de internationale corporatieve pers wat meer aandacht mogen besteden aan belangrijkere ontwikkelingen die aan de hand zijn, zowel positief (de creatie van de bank van het zuiden, de gaspijpleiding naar het zuiden, de UNASUR en dergelijke) als negatief (de installatie van VS militaire basissen in Colombia onder een geheim akkoord, vandaag nog bestempeld als de grootste historische vergissing van Colombia door ex president Samper).

Over 'Carlos': of een terrorist nu links of rechts is, het blijft een terrorist, een les voor Chavez maar ook voor degenen die de 'grootste' terrorist van het continent, Posada Carilles, beschermen. Of is het opblazen van een lijnvliegtuig (en aanslagen op de toeristische industrie bv.) en het pochen erover naderhand niet meer strafbaar in de VS? Blijkbaar niet als het lijnvliegtuig Cubaans is.

Carlos zit in de gevangenis. Hij vermoorde twee Fransen. Carilles wordt niet vervolgd voor zijn aanslagen. Hij vermoorde eveneens Europeanen in zijn aanslagen die veel dodelijker waren dan die van Carlos. Zo gaat dat.

De dubbele moraal toch steeds.

P.S. Carlos wordt 'de Jakhals' genoemd, Carilles wordt 'Bambi' genoemd. Vraag u eens af waarom 'u' het ene verhaaltje kent en het andere niet.

illwill
23 november 2009, 16:39
Half de wereld neemt het op voor topterroristen als Bush en Blair. Waarom zou dit ophef moeten maken?

Waarom maak jij je dan wel druk wanneer het om Bush, Blair gaat?

Trouwens deze 2 hebben het ondertussen al niet meer voor het zeggen é.

Lof der Zotheid
23 november 2009, 20:58
Half de wereld neemt het op voor topterroristen als Bush en Blair. Waarom zou dit ophef moeten maken?

Zo goed zijn Bushken en Blèreke niet, dat ze topterroristen zijn ;-)

Zeikstraal
23 november 2009, 22:42
Samen toch goed voor meer kills dan alle terreuraanslagen samen in de afgelopen 2000 jaar

the_dude
24 november 2009, 12:57
bij het lezen van de titel dacht ik efkens gaat Chavez nu pogen vriendjes te worden met Bush. Gelukkig bij het lezen van de eerste post werd duidelijk dat Chavez zijn verstand nog niet verloren heeft.

Antoon
24 november 2009, 19:05
Waarom maak jij je dan wel druk wanneer het om Bush, Blair gaat?

Trouwens deze 2 hebben het ondertussen al niet meer voor het zeggen é.

²

Antoon
24 november 2009, 19:07
Bron? Ik kan mij al goed voorstellen dat je dat van een niet bepaald objectieve bron haalt.

Dat u niet kan geloven dat Chavez zoiets zou denken zegt veel over uzelf.

Spijtig voor u is het niets anders dan de waarheid. Hij is inderdaad door en door slecht en gek. Maar vooral gevaarlijk.

Antoon
24 november 2009, 19:12
Het gaat trouwens om meer dan 'een stommiteiten in de toespraken van Chavez '.

Hij noemt de bloeddorstige Mugabe en Ahmadinejad "zijn broeders", en neemt het zelfs op voor de voormalige Oegandese dictator Idi Amin Dada.

Iemand onlangs het verhaal van Idi Amin Dada nog gelezen?

Die Chavez moet worden gestopt. Hoe dan ook.



...Chavez verdedigde ook zijn "broeders", de radicale Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad en diens Zimbabwese collega Robert Mugabe. Ook de voormalige Oegandese dictator Idi Amin Dada, tijdens zijn acht jaar aan de macht werden 300.000 mensen gedood, zou volgens Chavez niet eens zo kwaad zijn geweest. "We dachten indertijd dat hij een kannibaal was", vertelde Chávez. "Ik weet niet, maar misschien was hij juist wel een grootse nationalist, een patriot." (ap/adb)

Johan Bollen
24 november 2009, 23:26
Die Chavez moet worden gestopt. Hoe dan ook.Veelzeggend. Schijndemocraten.

ministe van agitatie
25 november 2009, 00:08
Het gaat trouwens om meer dan 'een stommiteiten in de toespraken van Chavez '.

Hij noemt de bloeddorstige Mugabe en Ahmadinejad "zijn broeders", en neemt het zelfs op voor de voormalige Oegandese dictator Idi Amin Dada.

Iemand onlangs het verhaal van Idi Amin Dada nog gelezen?

Die Chavez moet worden gestopt. Hoe dan ook.

Ik ben geen vriend van Idi Amin noch van Mugabe of Ahmedinejad. Maar ze hebben iets gemeen waar Chavez (wellicht om populistische redenen) op inspeelt: hun verzet tegen de VS-inmenging in hun binnenlandse aangelegenheden en dus tegen het VS-imperialisme.

Hoewel Amin aanvankelijk op de volle steun van het Westen kon rekenen - tot hij de Britse eigendommen nationaliseerde en aantoonde dat hij een gevaarlijke halve gare was - hebben de drie zich concreet verzet tegen het imperialisme. In daden en veel meer nog in woorden.

Het is wellicht daarom dat Chavez hen 'zijn vrienden' noemt (wat hij overigens niet met Amin doet): het zijn namelijk de vijanden van zijn vijanden. Zo'n stellingname is met het oog op de internationale politiek en bv. de inplanting van de VS-basissen in Colombia en de schermutselingen aan de Venezolaans-Colombiaanse grens niet onbegrijpelijk.

Het blijft natuurlijk populistisch en een beetje demagogisch, zo kennen we Chavez wel. Maar dat lijkt me geen enkele reden om hem 'hoe dan ook' te stoppen. De man is al meerdre keren herkozen en zijn partij wint verkiezing op verkiezing. Hij heeft dus een bijzonder stevige democratische basis.

Het is overigens van uwentwege even behoorlijk (of beter 'onbehoorlijk') populistisch om Chavez, Mugabe en Ahmedinejad over dezelfde kam te scheren als Amin. Die laatste heeft tussen de 80.000 en 300.000 onschuldige doden op zijn geweten (als hij dat had). Dergelijke gruweldaden kan je Chavez, Ahmedinejad noch Mugabe verwijten, ook al zijn er tal van redenen om hun beleid kritisch te beschouwen.

filosoof
25 november 2009, 00:19
Hugo Chavez neemt het op voor topterrorist

Hugo Chavez, de president van Venezuela, heeft nog maar eens voor beroering gezorgd. In een toespraak nam hij het namelijk op voor topterrorist "Carlos de jakhals".
Carlos, ook een Venezolaan, zit momenteel in een Franse gevangenis voor bomaanslagen, moorden en gijzelingen in de jaren 70.
In dezelfde toespraak verklaarde hij ook dat de controversiële leiders van Iran en Zimbabwe, Mahmoud Ahmadinejad en Robert Mugabe, nog niet zó slecht zijn.
Het linkse publiek dat Chavez toesprak, gaf achteraf een daverend applaus.

Afijn, dat die niet spoort, dat wisten we.
Niets nieuws onder de zon, zo zou ik denken.

Politics.be-poster (http://forum.politics.be/member.php?u=300) neemt het op voor topterrorist en massamoordenaar:klik hier (http://forum.politics.be/showpost.php?p=950528&postcount=1)

Afijn, dat die niet spoort, dat wisten we.
Niets nieuws onder de zon, zo zou ik denken.

filosoof
25 november 2009, 00:37
Ik heb het opgezocht en inderdaad: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8372250.stm

Niet bepaald mooi, die uitspraken.

Op de Amerikaanse televisie werd openlijk opgeroepen, Chavez te vermoorden (http://www.guardian.co.uk/politics/2005/aug/28/comment.theobserver), de een [url=http://www.venezuelafoia.info/english.html]staatsgreep (]CIA financierde[/Url) tegen hem.
Niet te verwonderen dat Chavez geen blad meer voor de mond neemt.

longhorn
25 november 2009, 00:48
Op de Amerikaanse televisie werd openlijk opgeroepen, Chavez te vermoorden (http://www.guardian.co.uk/politics/2005/aug/28/comment.theobserver), de CIA financierde een staatsgreep (http://www.venezuelafoia.info/english.html) tegen hem.
Niet te verwonderen dat Chavez geen blad meer voor de mond neemt.

Inderdaad. Chavez zijn ware aard komt boven nu hij geen blad meer voor de mond neemt. Dat die vent nu ook bewondering heeft voor Mugabe, Idi Amin en Carlos vind jij dus een normale reaktie? Ik vind dat Chavez een serieuze kemel schiet. Jij niet dus.

filosoof
25 november 2009, 00:50
Waarom maak jij je dan wel druk wanneer het om Bush, Blair gaat?

Trouwens deze 2 hebben het ondertussen al niet meer voor het zeggen é.Maar wél samen gemakkelijk een miljoen burgerslachtoffers (http://www.guardian.co.uk/world/2007/sep/16/iraq.iraqtimeline) op hun geweten.

filosoof
25 november 2009, 00:53
Inderdaad. Chavez zijn ware aard komt boven nu hij geen blad meer voor de mond neemt. Dat die vent nu ook bewondering heeft voor Mugabe, Idi Amin en Carlos vind jij dus een normale reaktie? Ik vind dat Chavez een serieuze kemel schiet. Jij niet dus.Is hij een massamoordenaar, zoals Bush? (http://www.guardian.co.uk/world/2007/sep/16/iraq.iraqtimeline)

Sodomis
25 november 2009, 02:26
Dat BBC artikel is maar een samenraapsel van uit de context gegrepen foute uitspraken over de jaren heen imo...

Zijn relatie met de jakhals is oud nieuws.
Stond in de Knack een paar jaar geleden.
Als ik me niet vergis heeft hij hem zelf bezocht in Parijs.
Welke vuile geheimen heeft de jakhals in zijn carriere ontdekt eigenlijk? :-D

Anyway, zoals Johan reeds aanhaalde is er geen enkele mediabron die ECHT iets over de situatie in Venezuela te vertellen heeft.
Dat doet me vermoeden dat er wat op til is...

longhorn
25 november 2009, 06:49
Is hij een massamoordenaar, zoals Bush? (http://www.guardian.co.uk/world/2007/sep/16/iraq.iraqtimeline)

En maar spartelen als een half -doodgeklopte paling. Ik heb Bush al voldoende bekritiseerd, iets dat jij gewoon nooit kan als het over je linkse maatjes gaat. Jouw Bush-obsessie grenst ondertussen aan het psychiatrisch maniacale. Durf je binnenkort Obama ook afschilderen als massamoordenaar als er een hoop van je Taliban-vriendjes het loodje leggen?

Akufen
25 november 2009, 15:03
Durf je binnenkort Obama ook afschilderen als massamoordenaar als er een hoop van je Taliban-vriendjes het loodje leggen?

Hoe? Verschilt Obama van Bush dan?

filosoof
25 november 2009, 15:31
half -doodgeklopte paling.
psychiatrisch maniacale.
je Taliban-vriendjes

De bal was moeilijk dus tackle je maar?:roll:

Antoon
27 november 2009, 01:59
En maar spartelen...

yep.

Het ook maar durven duiden dat Chavez het opneemt voor onder andere de bloedige Idi Amin Dada is genoeg om meteen Bush te mogen verwelkomen, oftewel de steeds weerkerende zware tegenargumentatie in elke discussie, als dat nog een discussie mag heten.

Ik neem aan dat het gaat over Bush Junior, hé? Want ze zijn allebei al een tijdje weg...

Mahalingam
27 november 2009, 12:45
Chavez heeft er weer een paar vijanden bij.
Funcionarios de Uganda ofendidos por elogios de Chávez a Am�*n (http://www.noticierodigital.com/?p=61718)

http://2.bp.blogspot.com/_Hz_p1NDuehQ/Swm45S6t6JI/AAAAAAAACX4/eHnqxgMGpF8/s1600/Hugomin.jpg

Dankzij het Internet dringen spotprenten van Chavez ook door in Venezuela:

http://2.bp.blogspot.com/_Hz_p1NDuehQ/SwvUs0hJhjI/AAAAAAAACYQ/MVa16hfwGMs/s400/Venezuela+prive+eigendom+chavez.jpg

Johan Bollen
27 november 2009, 15:05
Vandaag verneem ik dat er in 2009 in Colombia nog steeds 29 vakbondsleden vermoord werden. Het aantal vermoorde journalisten is er afgenomen (nu is Mexico rekordhouder). Er is nu een situatie van zelfcensuur met de dood tot gevolg indien je bepaalde themas durft aankaarten. Vergelijk dát eens met Venezuela en besef dat de hetze tegen Chavez niet veel meer is dan een media hetze tegen een regime dat 'niet gehoorzaam' is aan degenen die Latijns Amerika tot achtertuin willen degraderen, niet zozeer een regime dat op een of andere wijze de mensenrechten op een uitzonderlijke wijze zou schenden.

Over Colombia hoor je geen kwaad woord in de 'media'. Daardoor weet je dat de hetze tegen Chavez NIETS te maken heeft met een bezorgdheid over mensenrechten.

Johan Bollen
27 november 2009, 15:16
Is hij een massamoordenaar, zoals Bush? (http://www.guardian.co.uk/world/2007/sep/16/iraq.iraqtimeline)Goede vraag. Toch roepen sommigen hier impliciet op tot moord op een democratisch verkozen staatshoofd van een land dat niet andere landen invadeert voor hun olie te bemachtigen, maar in tegendeel zelf in de kijker loopt van dezelfden die elders reeds olie zijn gaan stelen, toevallig ook nog eens de eigenaars van de media die door de oproepers tot moord blijkbaar probleemloos geloofd worden.

Valentine Julien
30 november 2009, 23:21
Dankzij het internet dringt de waarheid door ....

Misschien als je eens tijd hebt de film
"the revolution will not be televised bekijken"

Twee Ieren zijn toevallig aanwezig tijdens de staatsgreep van de CIA op Chavez in 2002 en kunnen alles van binnen uit filmen!!
:oops::roll:

Antoon
1 december 2009, 08:40
Dankzij het internet dringt de waarheid door ....

Misschien als je eens tijd hebt de film
"the revolution will not be televised bekijken"

Twee Ieren zijn toevallig aanwezig tijdens de staatsgreep van de CIA op Chavez in 2002 en kunnen alles van binnen uit filmen!!
:oops::roll:

Kan allemaal wel zijn, maar waar u naartoe wilt in deze discussie mij een raadsel.

Chavez neemt het op voor onder andere de bloedige Idi Amin Dada en andere fraaie moordenaars, topterroristen en dergelijke.

Een zogenoemde poging tot staatsgreep die al dan niet door de CIA of door iemand anders zou georganiseerd zijn is hier geen excuus voor.

Of wel misschien?

ministe van agitatie
1 december 2009, 10:19
Een zogenoemde poging tot staatsgreep die al dan niet door de CIA of door iemand anders zou georganiseerd zijn

Misschien toch even de documentaire bekijken of andere, historische informatie opzoeken...

Antoon
1 december 2009, 15:56
Misschien toch even de documentaire bekijken of andere, historische informatie opzoeken...

Allee, ik zal het even anders schrijven :

Een poging tot staatsgreep door de CIA georganiseerd is geen excuus voor het feit dat Chavez het opneemt voor onder andere de bloedige Idi Amin Dada en andere fraaie moordenaars, topterroristen en dergelijke.

Blij zo?

En nu eens een inhoudelijk antwoord, want die heb ik van jullie, onvoorwaardelijke vrienden van die vreselijke Chavez, nog helemaal niet gelezen.

Lijkt mij ook logisch, gezien die man zijn houding gewoon onverdedigbaar is.

Johan Bollen
1 december 2009, 16:33
Een poging tot staatsgreep door de CIA georganiseerd is geen excuus voor het feit dat Chavez het opneemt voor onder andere de bloedige Idi Amin Dada en andere fraaie moordenaars, topterroristen en dergelijke.Via citaten in stukjes gehakt en zonder duidelijke datum noch plaatsvermelding noch bronvermelding. Ik heb niet kunnen bevestigen wát Chavez nu precies zou gezegd hebben en in welke context deze veelprater sprak.

De poging tot staatsgreep tegen Chavez is wel een reden om de man steun te laten zoeken waar hij het op de eerste plaats misschien niet zou zoeken. Laten we eerlijk zijn. Tegen het leger van Colombia (laat staan dat van de VS) is Venezuela niet opgewassen. De dreiging vanuit die landen naar Venezuela toe is concreet.

Toon me een terrorist aan wie Chavez onderdak verleent (wat toch nog een graadje erger is als 'lipservice' niet waar?), zoals opeenvolgende VS regeringen dat met Carilles doen, waarvan geweten is dat hij een lijnvliegtuig heeft opgeblazen. Volgens jouw logica zijn die VS regeringen nu 'onverdedigbaar' geworden. Kortom je verspreid maar wat propaganda die de wederkerigheidstest niet kan doorstaan.

P.S. Ik beschouw me niet als een 'onvoorwaardelijk verdediger' van Chavez. Ik beschouw me als een 'politiek atheïst' zou ik eerder zeggen. Dat u dat niet bent is wel duidelijk.

Venezuela gaat met steun van Rusland een Kalashnikov fabriek bouwen tussen haakjes. Dat soort van militaire initiatieven valt in het niet vergeleken met de veel indrukwekkerende legers van bv. Colombia, Mexico, Chili, of Brazilië, maar toch wordt zowat elke militaire aankoop van Vezezuela als een soort van 'agressie' voorgesteld in de media, en goedgelovigen nemen dat allemaal over.

Dat Chavez meent 'de Jakhals' te moeten verdedigen, zou me niet verwonderen. Het zou te begrijpen kunnen zijn als een dreigement dat bepaalde zaken niet ongestraft zullen blijven gericht naar degenen toe die pogen hem om te brengen, iets dat bv. door Antoon gepropageerd wordt, wat diens extremisme duidelijk toont. Maar dan nog lijkt het me dat Chavez in dat geval te ver gaat en zijn militaire achtergrond hier naar boven komt.

Antoon
2 december 2009, 01:30
.... Ik heb niet kunnen bevestigen wát Chavez nu precies zou gezegd hebben en in welke context deze veelprater sprak.....
....
....
....
P.S. Ik beschouw me niet als een 'onvoorwaardelijk verdediger' van Chavez. .....
....
....

Tuurlijk.

.

Johan Bollen
2 december 2009, 01:48
Tuurlijk.

.Gezien de antichavez mediacampagne in het westen moet men inderdaad voorzichtig zijn met berichten. Het zou niet de eerste keer zijn dat er leugens verspreid worden mbt Chavez. Maar zoals ik schreef zou het me niet verwonderen moest hij Carlos verdedigen. Maar Carlos zit wel in de gevangenis.

19 Iberoamerikaanse landen (alsook Spanje, Portugal en Andorra) vroegen vandaag om de berechtiging van Carilles. Maar de VS blijft deze terrorist onderdak bieden. Cubaanse Lijnvliegtuigen neerhalen is tot nu toe geen reden om achtervolgt te worden in de VS. Je mag er zelfs openlijk over stoefen en dan nog mag je vrij rondlopen...al meer als 20 jaar Antoon.

the_dude
2 december 2009, 13:25
Vandaag verneem ik dat er in 2009 in Colombia nog steeds 29 vakbondsleden vermoord werden. Het aantal vermoorde journalisten is er afgenomen (nu is Mexico rekordhouder). Er is nu een situatie van zelfcensuur met de dood tot gevolg indien je bepaalde themas durft aankaarten. Vergelijk dát eens met Venezuela en besef dat de hetze tegen Chavez niet veel meer is dan een media hetze tegen een regime dat 'niet gehoorzaam' is aan degenen die Latijns Amerika tot achtertuin willen degraderen, niet zozeer een regime dat op een of andere wijze de mensenrechten op een uitzonderlijke wijze zou schenden.

Over Colombia hoor je geen kwaad woord in de 'media'. Daardoor weet je dat de hetze tegen Chavez NIETS te maken heeft met een bezorgdheid over mensenrechten.

De waarheid mag altijd herhaald worden !

Europahater
14 januari 2010, 17:45
Inderdaad. Chavez zijn ware aard komt boven nu hij geen blad meer voor de mond neemt. Dat die vent nu ook bewondering heeft voor Mugabe, Idi Amin en Carlos vind jij dus een normale reaktie? Ik vind dat Chavez een serieuze kemel schiet. Jij niet dus.

Laat maar zo...U hebt immers te maken met linkse verraders die geen ogenblik laten schieten om de westerse samenleving af te kraken tot op de grond. Maar jammer genoeg blijven ze hier wel wonen inplaats van te emigreren naar hun rode arbeidersparadijzen met boomschors als ontbijt.

D'ARTOIS
14 januari 2010, 17:51
Carlos is een huurmoordenaar - geen terrorist met politieke aspiraties.
Jullie geven hem te veel eer, en Chavez zeker. Die wil graag de nieuwe Bolivar worden.
Verder heb ik geen mening over Venezuela, ik weet er te weinig van af, behalve gruwelverhalen over Isla Marguerita waar ik overigens de waarheid niet van kan controleren.

respublica
14 januari 2010, 19:19
Ik wil alleen maar zeggen dat ik het volledig eens ben met Antoon. Het is schandalig dat sommige mensen hier een zotte dictator als Chavez verdedigen, terwijl ze oproepen om democratisch verkozen presidenten af te zetten. Maar de democratie is blijkbaar voor heel wat mensen toch niet zo belangrijk.

Ik denk dat heel wat huidige amerika-haters spijt zullen krijgen wanneer landen als China de wereldhegemonie overnemen en het een pak onethischer doen.

Zeikstraal
14 januari 2010, 19:53
Ik wil alleen maar zeggen dat ik het volledig eens ben met Antoon. Het is schandalig dat sommige mensen hier een zotte dictator als Chavez verdedigen, terwijl ze oproepen om democratisch verkozen presidenten af te zetten. Maar de democratie is blijkbaar voor heel wat mensen toch niet zo belangrijk.

Ik denk dat heel wat huidige amerika-haters spijt zullen krijgen wanneer landen als China de wereldhegemonie overnemen en het een pak onethischer doen.

Dat is al overgenomen zo lijkt, kijk maar naar kopenhagen. En ze lijken mij voorlopig niet echt imperialistisch dus dat zit wel goed.

straddle
14 januari 2010, 20:18
Laat maar zo...U hebt immers te maken met linkse verraders die geen ogenblik laten schieten om de westerse samenleving af te kraken tot op de grond. Maar jammer genoeg blijven ze hier wel wonen inplaats van te emigreren naar hun rode arbeidersparadijzen met boomschors als ontbijt.

Waarom is men altijd ''links'' als men kritiek heeft op de verraders en sheeple in het westen?

Uw westerse beschaving is intussen een zuiver judeo gecontroleerde beschaving (maar dat hebt ge nog niet door, dat komt nog wel). Jij speelt gewoon in de hand van de zionisten. Jij doet perfect wat ze willen: meelopen in de hetze tegen de moslims die zich met hand en tand verzetten tegen zionisme. Jewish pride is ok, maar white pride kan niet, pan arabisme (baht) kan ook niet. Iedereen moet immers verdeeld gehouden worden.

Waarom ben jij Europahater trouwens? Dat Europa faalt en een losse flodder is, is de schuld van europeanen zoals gij, blinde meeheulers met de VS, wie of wat er daar ook gebeurt of voor het zeggen heeft. Europa moet gewoon doen wat de VS, en uiteindelijk de zionisten dicteren. Dat is al zo van na WO2.

Raven
14 januari 2010, 20:27
takes one to know one, veronderstel ik ...

LiberaalNL
14 januari 2010, 20:34
Waarom is men altijd ''links'' als men kritiek heeft op de verraders en sheeple in het westen?

Uw westerse beschaving is intussen een zuiver judeo gecontroleerde beschaving (maar dat hebt ge nog niet door, dat komt nog wel). Jij speelt gewoon in de hand van de zionisten. Jij doet perfect wat ze willen: meelopen in de hetze tegen de moslims die zich met hand en tand verzetten tegen zionisme. Jewish pride is ok, maar white pride kan niet, pan arabisme (baht) kan ook niet. Iedereen moet immers verdeeld gehouden worden.
Ik ben nu een paar jaar op dit forum, maar dit is verreweg de idiootse post die ik ooit gelezen heb. Ik weet niet of je het door hebt, maar jij bent de propaganda uit het Derde Rijk aan het verkondigen.

straddle
14 januari 2010, 20:46
Ik ben nu een paar jaar op dit forum, maar dit is verreweg de idiootse post die ik ooit gelezen heb. Ik weet niet of je het door hebt, maar jij bent de propaganda uit het Derde Rijk aan het verkondigen.


Zionisten zoals jij weten idd alles van het nazisme want ze passen het constant toe.

Je hebt al ten overvloede aangetoond niet inhoudelijk te kunnen antwoorden. Dan moet je maar weer ''guilty by association'' en misrepresentation proberen om de boodschap (per) in discrediet te brengen.


Ik wacht trouwens nog op uw repliek in die andere draad, waar ge zijt afgegaan gelijk ne gieter. Mijn kritisch artikel was eerst van stormfront volgens u, en toen het echter bleek van een linkse' israelische reporter te zijn zagen we u niet meer.

Idem dito voor de docu van de Israel Lobby die ik plaatste, die kwam integraal van de VPRO, terwijl jij met uw typische leugens het weer dacht voor te stellen als een extreem rechtse versie.

What's next?

.

LiberaalNL
14 januari 2010, 21:17
Zionisten zoals jij weten idd alles van het nazisme want ze passen het constant toe.
Aber Naturlich, Herr Fuhrer!


Je hebt al ten overvloede aangetoond niet inhoudelijk te kunnen antwoorden. Dan moet je maar weer ''guilty by association'' en misrepresentation proberen om de boodschap (per) in discrediet te brengen.
Jij komt met geen enkele inhoud. Jij beschuldigt alleen voortdurend de Joden op alle mogelijke gebieden. Dit doe je op volledig ongefundeerde gronden. Iedereen die het vervolgens met jouw achterlijke visie oneens is, is daarnaast een zionist. Jij bent degene die het over zionistische agenten en extremistische Joden op dit forum hebt. Er zijn nochtans nauwelijks Joden op dit forum, waardoor je agenda duidelijk is.


Ik wacht trouwens nog op uw repliek in die andere draad, waar ge zijt afgegaan gelijk ne gieter. Mijn kritisch artikel was eerst van stormfront volgens u, en toen het echter bleek van een linkse' israelische reporter te zijn zagen we u niet meer.
Jij gaat dagelijks af met jouw complottheorieen. Ik reageerde sarcastisch op een post van jou. Jij verdraait namelijk informatie namelijk dusdanig dat er wederom een Joods complot ontstaat.


Idem dito voor de docu van de Israel Lobby die ik plaatste, die kwam integraal van de VPRO, terwijl jij met uw typische leugens het weer dacht voor te stellen als een extreem rechtse versie.
Haha, jij snapt het ook echt niet he. Ik liet zeikstraal en jou jullie denkwijze zien...


What's next?
Dat vraag ik me bij jou af.

straddle
14 januari 2010, 21:25
Amen!



.

straddle
14 januari 2010, 21:30
Dat vraag ik me bij jou af.

Zoals ik al zodikwijls gezegd heb:



Leugens en hypocrisie blootleggen tiens.

Andere zienswijzen brengen.

Zionistische propaganda ontrafelen.

Zeikstraal
14 januari 2010, 21:30
Ik liet zeikstraal en jou jullie denkwijze zien...


Verstop je eens niet achter leugens. Je zei dat het gemaakt was door extreem recht. Grapjas. Inhoudelijk heb je er niks over te melden. Nu is je kans dus. Een mogelijke kans dat je uw eerste zinvol bericht zou typen dat ik kan aanschouwen.

Wishfull thinking langs mijn kant

LiberaalNL
14 januari 2010, 21:35
Zoals ik al zodikwijls gezegd heb:

Leugens en hypocrisie blootleggen tiens..
Dan kun je bij jezelf beginnen.


Andere zienswijzen brengen..
Haatzaaierij jegens de Joden dus.


Zionistische propaganda ontrafelen.
De propaganda van de kolonisten op de Westoever dus. Dat lijkt me een boeiend onderwerp.

LiberaalNL
14 januari 2010, 21:38
Verstop je eens niet achter leugens. Je zei dat het gemaakt was door extreem recht. Grapjas. Inhoudelijk heb je er niks over te melden. Nu is je kans dus. Een mogelijke kans dat je uw eerste zinvol bericht zou typen dat ik kan aanschouwen.

Wishfull thinking langs mijn kant
Dan blijf jij lekker in je sprookjes geloven.

straddle
14 januari 2010, 21:40
Haatzaaierij jegens de Joden dus.

Ochottekes, weeral snel de slachtofferrol benadrukken.

En het stromansargument natuurlijk. Kritiek op zionisten, op de lobby, op joods etnocentrisme, dat mag niet he, snel jodenhaat van maken.

Ga ook eens van uw oren maken op alle moslim haatposten hier. Ze zijn oververtegenwoordigd hier die moslimbashers, maar dan zien we je niet.
Hypocriet.

Zeikstraal
14 januari 2010, 21:40
Dan blijf jij lekker in je sprookjes geloven.

Thx for proving the point. Negeer lijst op.

LiberaalNL
14 januari 2010, 21:48
Ochottekes, weeral snel de slachtofferrol benadrukken.

En het stromansargument natuurlijk. Kritiek op zionisten, op de lobby, op joods etnocentrisme, dat mag niet he, snel jodenhaat van maken.
Jij valt voortdurend de Joden als etnische groep aan en maakt gebruikt van exact dezelfde 'argumentatie' ten tijde van het Derde Rijk.


Ga ook eens van uw oren maken op alle moslim haatposten hier. Ze zijn oververtegenwoordigd hier die moslimbashers, maar dan zien we je niet.
Hypocriet.
Wat zij posten is niet van dezelfde aard als jouw posts.

LiberaalNL
14 januari 2010, 21:50
Thx for proving the point. Negeer lijst op.
Mazzel!

straddle
14 januari 2010, 21:58
Jij valt voortdurend de Joden als etnische groep aan en maakt gebruikt van exact dezelfde 'argumentatie' ten tijde van het Derde Rijk.

Geeuw. Ben jij de gestapo die daarover constant moet oordelen.

Moest ik aan jodenhaat willen doen, dan zou ik hier wel heel wat echte vuile troep kunnen neerplanten. Het web staat er bol van. Kom dus niet af met uw goedkope verwijten. Ik heb 4000+ posten op het forum. Een beetje kritiek op de joodse lobby de laatste maanden en ik ben al direct een antisemiet he!

Ik heb uw ballon doorprikt en zal dat blijven doen. Hoe meer jij met leugens en hypocrisie afkomt.


Jij kan gewoon geen enkele kritiek verdragen, zelfs al komt die volledig van israelische bronnen, zoals voorheen aangetoond. Gestapo boy.

LiberaalNL
14 januari 2010, 22:09
Geeuw. Ben jij de gestapo die daarover constant moet oordelen.
Jij zou je zonder meer bij de gestapo anslussen.


Moest ik aan jodenhaat willen doen, dan zou ik hier wel heel wat echte vuile troep kunnen neerplanten. Het web staat er bol van. Kom dus niet af met uw goedkope verwijten. Ik heb 4000+ posten op het forum. Een beetje kritiek op de joodse lobby de laatste maanden en ik ben al direct een antisemiet he!

Onzin, jij beschuldigt de Joden ervan uit te zijn op wereldmacht, de gehele financiele sector te beheersen, de media te beheersen, de wereldpolitiek te beheersen, er profijt bij te hebben dat de war on terror gaande is en andere zooi. Dat baseer je op antisemitische zever en verdraaide bronnen.


Ik heb uw ballon doorprikt en zal dat blijven doen. Hoe meer jij met leugens en hypocrisie afkomt.
De jouwe is vanaf je eerste post over de Joden doorgeprikt.


Jij kan gewoon geen enkele kritiek verdragen, zelfs al komt die volledig van israelische bronnen, zoals voorheen aangetoond. Gestapo boy.
Het gaat niet om de bronnen, maar om jouw idiote interpretatie ervan, Herr straddle.

straddle
14 januari 2010, 22:39
Onzin, jij beschuldigt de Joden ervan uit te zijn op wereldmacht , de gehele financiele sector te beheersen, de media te beheersen, de wereldpolitiek te beheersen, er profijt bij te hebben dat de war on terror gaande is en andere zooi. Dat baseer je op antisemitische zever en verdraaide bronnen.

Dus israelische bronnen zijn ook niet toegelaten voor u? Hier beneden zeg je dan weer dat het niet de bronnen zijn, maar mijn interpretatie daarvan. Wat is het nu?

Wat jij eigenlijk bedoelt is dat wat ik zeg juist is, maar dat we dat niet mogen zeggen. Daar komt het op neer.





Het gaat niet om de bronnen, maar om jouw idiote interpretatie ervan, Herr straddle.

Zie hierboven, nu zijn de bronnen dan weer wel goed, maar is het mijn interpretatie die verkeerd is?!

Goed, ik zal de teksten dan integraal, zonder interpretatie weergeven. Maar dat is tegen de forumregels. Ik zal dan naar u verwijzen als er klachten komen.

LiberaalNL
14 januari 2010, 22:47
Dus israelische bronnen zijn ook niet toegelaten voor u? Hier beneden zeg je dan weer dat het niet de bronnen zijn, maar mijn interpretatie daarvan. Wat is het nu?

Wat jij eigenlijk bedoelt is dat wat ik zeg juist is, maar dat we dat niet mogen zeggen. Daar komt het op neer.

Zie hierboven, nu zijn de bronnen dan weer wel goed, maar is het mijn interpretatie die verkeerd is?!
Verdraaide bronnen betekent bronnen die je verdraaid hebt, ofwel jouw interpretatie ervan. Ik zal een voorbeeld geven. Er bestaat inderdaad een Joodse lobby in Amerika die van belang is. Jij maakt daar echter van dat die lobby de gehele Amerikaanse politiek beheerst en deel uitmaakt van een plan van de Joden om op wereldmacht uit te zijn.


Goed, ik zal de teksten dan integraal, zonder interpretatie weergeven. Maar dat is tegen de forumregels. Ik zal dan naar u verwijzen als er klachten komen.
Jij bent als poster verantwoordelijk voor je eigen posts.

Europahater
14 januari 2010, 23:04
Waarom is men altijd ''links'' als men kritiek heeft op de verraders en sheeple in het westen?

Uw westerse beschaving is intussen een zuiver judeo gecontroleerde beschaving (maar dat hebt ge nog niet door, dat komt nog wel). Jij speelt gewoon in de hand van de zionisten. Jij doet perfect wat ze willen: meelopen in de hetze tegen de moslims die zich met hand en tand verzetten tegen zionisme. Jewish pride is ok, maar white pride kan niet, pan arabisme (baht) kan ook niet. Iedereen moet immers verdeeld gehouden worden.

Waarom ben jij Europahater trouwens? Dat Europa faalt en een losse flodder is, is de schuld van europeanen zoals gij, blinde meeheulers met de VS, wie of wat er daar ook gebeurt of voor het zeggen heeft. Europa moet gewoon doen wat de VS, en uiteindelijk de zionisten dicteren. Dat is al zo van na WO2.

Wat jij en je soortgenoten doen is Joden en Christenen verdelen zodat de Islam ons nog beter kan bestrijden. Denk je nu echt dat ik dat niet door heb? De voormalige Algerijnse president Abdelaziz Bouteflika zei het nog een aantal jaar geleden "eerst zullen wij de zaterdagmensen bestrijden zodat we nadien met gemak de zondagmensen kunnen bestrijden". Wat denk je dat hij daarmee bedoelt??? Voor mij is het zo klaar als een klontje suiker. De Islam wil het Europese continent volledig innemen en men weet duivels goed als Joden en Christenen een front vormen dit veel moeilijker zal liggen daarom probeert de Islam zoveel mogelijk Joden en Christenen tegen elkaar uit te spelen zodat ze ons makkelijker kunnen bestrijden. Hoe je het ook draait of keert, Israël is een naar europees model gerichte westerse staat met een parlementaire democratie waar elk individu volledige vrijheden geniet en dat is al sinds lang een doorn in het oog van Arabische dictaturen die hun eigen bevolking uitpersen als citroenen, voorliegen en met machinegeweren in bedwang houden. Een Christelijk-Joods broederfront is de grootste nachtmerrie van de islamitische bezetters. En links helpt uiteraard de Islamitische bezetter vanwege hun gemeenschappelijke haat tegen de vrije markt economie en de persoonlijke vrijheid.

Goedenavond!

straddle
14 januari 2010, 23:04
Tussendoor, herinner je je deze nog?



Ik geef persberichten en docu's weer. ====> Jij maakt er zelf al de rest van.



Zoals ik al zei, hoe meer jij en je bende er zo paranoide mee omspringen, hoe meer ik met waarheid, nieuwsberichten en feiten zal afkomen.


.

Europahater
14 januari 2010, 23:08
Ga ook eens van uw oren maken op alle moslim haatposten hier. Ze zijn oververtegenwoordigd hier die moslimbashers, maar dan zien we je niet.
Hypocriet.

Haat tegen de "Islam" als godsdienst is gewoon een logische reactie tegen deze haatdragende godsdienst. Of hebt u Joden al publiekelijk horen oproepen om homosexuelen van flatgebouwen te gooien of vrouwen te slaan??? Neeeen hoor, dit is de "verdraagzaamheid" van de "religion of peace",....:roll:

straddle
14 januari 2010, 23:17
Verdraaide bronnen betekent bronnen die je verdraaid hebt, ofwel jouw interpretatie ervan. Ik zal een voorbeeld geven. Er bestaat inderdaad een Joodse lobby in Amerika die van belang is. Jij maakt daar echter van dat die lobby de gehele Amerikaanse politiek beheerst en deel uitmaakt van een plan van de Joden om op wereldmacht uit te zijn.



Hier mijn originele post. Zonder insinuaties over wereldmacht en alle andere zever en leugens die gij ervan maakt. Ik spreek over betere wereld etc. Doe maar voort, ik zal doorgaan en dan krijgt het allemaal toch meer publiciteit zolang gij met uw praktijken doorgaat.




Hier een hele interessante documentaire van de VPRO.

Hoor + zie het eens allemaal van een paar ''dissidenten'' die kritiek durven geven op zichzelf/Israel.

De wereld zou er beter aan toe zijn als iedereen dat eens kon.


De Israel Lobby (http://www.youtube.com/watch?v=N294FMDok98)

straddle
14 januari 2010, 23:20
Haat tegen de "Islam" als godsdienst is gewoon een logische reactie tegen deze haatdragende godsdienst. Of hebt u Joden al publiekelijk horen oproepen om homosexuelen van flatgebouwen te gooien of vrouwen te slaan??? Neeeen hoor, dit is de "verdraagzaamheid" van de "religion of peace",....:roll:

Ja, zelfde soort shit en nog veel erger komt uit de mond van een paar rabijnen, niet over homo's, wel over gentiles, wij allemaal dus.

Zoals gezegd, lees eens de Talmud door.

djimi
14 januari 2010, 23:35
Wat jij en je soortgenoten doen is Joden en Christenen verdelen zodat de Islam ons nog beter kan bestrijden. Denk je nu echt dat ik dat niet door heb? De voormalige Algerijnse president Abdelaziz Bouteflika zei het nog een aantal jaar geleden "eerst zullen wij de zaterdagmensen bestrijden zodat we nadien met gemak de zondagmensen kunnen bestrijden". Wat denk je dat hij daarmee bedoelt??? Voor mij is het zo klaar als een klontje suiker. De Islam wil het Europese continent volledig innemen en men weet duivels goed als Joden en Christenen een front vormen dit veel moeilijker zal liggen daarom probeert de Islam zoveel mogelijk Joden en Christenen tegen elkaar uit te spelen zodat ze ons makkelijker kunnen bestrijden.

'De Islam' kan? 'De Islam' wil? 'De Islam' probeert?

Waarom blijft u niet consequent en heeft u het dan niet over 'het Jodendom' en 'het Christendom'?


Dat die Algerijnse president 'voormalig' is, moet u ondertussen toch ook al opgevallen zijn.

Mahalingam
15 januari 2010, 14:09
Momenteel is Chavez druk bezig om te voorkomen dat hij in het donker komt te zitten. Dat is bij presidentieel decreet gelukt.
Chavez halts energy rationing in Venezuela's capital
The government announced this week that the entire country would be affected by energy rationing, with rolling blackouts in different areas on different days.
Announcing his decision to suspend the move in Caracas, Mr Chavez said there had been mistakes with power cuts happening at the wrong time in the wrong sectors of the city. [...]
Venezuela has been hit by unplanned power cuts which the government blames on a drought hitting hydro-electricity.
The opposition accuse the government of failing to invest in infrastructure.
het is heel slecht voor de economie en ook het volk wordt kwaad als zonder aankondiging de stroom uitvalt. De regering gaat het nu goed regelen: men zal van te voren weten wanneer er stroom is.
En dat krijg je als particulier initiatief wordt toegestaan: er is nu een gebrek aan kleine noodaggregaten. En die moeten geïmporteerd worden.
Chavez heeft de munt gedevalueerd met 50 %. Maar dat maakt niet uit voor de exchange rate.
Met als gevolg dat geïmporteerde spullen duurder worden. maar dat mag niet.
In another move, the government has taken over more than 200 businesses accused of illegally benefitting from a recent devaluation of the currency, the bolivar.
The biggest chain affected so far is the French-owned hypermarket, Exito, whose main stores in Caracas and other big cities were closed on Tuesday by the national guard.
The bolivar's official exchange rate, which is set by government decree, had been held steady at 2.45 to the US dollar since the last devaluation in March 2005.
Last Friday, President Chavez announced that it would now have two rates - 2.60 to dollar for "priority" imports, and 4.30 to the dollar for other items considered non-essential - a 50% devaluation.
rolling blackouts in the capital (http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8458482.stm)
Zo te zien volgt Venezuela het inmiddels platgetreden pad naar de sociale heilstaat op de klassieke welbekende manier.

Johan Bollen
15 januari 2010, 15:29
Ik snap niet goed wat het grote 'nieuws' is hier. Chavez ontsloeg de minister verantwoordelijk voor energievoorziening en stopte diens domme plan om stroommonderbrekingen te veroorzaken in de hoofdstad. De regering erkende een slechte planning van de energievoorziening. Een uitzonderlijke droogte en een toegenomen vraag zouden de oorzaken zijn van het energietekort.

Stroomonderbrekingen en zelfs rantsoeneringen heb ik al verschillende malen meegemaakt in Latijns Amerika. Overheden moeten leren meer vooruit te kijken. Met hydroelectrische energie moet men des te meer oppassen gezien de klimaatsveranderingen. In La Paz hebben de dammen in de bergen ook hun laagste pijl ooit gehaald deze winter (droogseizoen in julie augustus bedoel ik).

Moest er nu eens systematisch van álle latijns amerikaanse landen het negatieve (en het positieve) nieuws gerapporteerd worden, dan zouden de Europeanen tenminste geen vervormd beeld van dit continent hebben.

Mahalingam
15 januari 2010, 19:12
je kan ons vast wel vertellen wat de positieve voordelen zijn van de devaluatie? En waarom twee verschillende exchange rates welvaartverhogend zijn.
En hoe kan het dat er zulke incapabele lieden daar minister kunnen worden? Omdat partij-loyaliteit beter is dan kennis van zaken?

Mahalingam
16 januari 2010, 22:42
Ik heb even nagezocht hoe het het zit met het tekort aan hydro-electriciteit. Door dit tekort moeten er rolling backouts komen.
En dat tekort is er omdat er niet voldoende water in het stuwmeer meer zit, volgens de autoriteiten. Klinkt redelijk maar:
De normale stand in het regenseizoen is 270 meter.
In 2004 zakte de waterstand tot minimaal 246 meter. Toen was er geen probleem met de electriciteitsvoorziening.
Op dit moment staat het water op 261 meter.
In vol bedrijf zakt het water met 9 cm per dag.
Ergo...
Edelca y MinEnerg�*a explicaron detalles de la crisis eléctrica (http://www.noticias24.com/actualidad/noticia/139487/edelca-y-minenergia-explicaron-detalles-de-la-crisis-electrica/)

Er veel vertrouwen heb ik niet inde technische deskundigheid van de leiding;
Van haar kant, Octavio Guzman, assistent-president van de staat Electric, nodigde mensen deelnemen aan deze oproep door het uitschakelen van verlichting en airco's wanneer deze niet nodig, evenals andere acties die we kunnen nemen van onze huizen.
Een airco slurpt zo'n 3000 Watt. De verlichting zo'n 150 Watt. Licht uit doen helpt slechts symbolisch.
Zo'n 70 procent van de energie die kantoren (ook overheidsgebouwen!) gebruiken bij dergelijke buitentemperaturen is nodig voor de airco.

Johan Bollen
16 januari 2010, 23:29
je kan ons vast wel vertellen wat de positieve voordelen zijn van de devaluatie? Vraag het eens aan China waarom ze hun munt niet revalueren ondanks felle druk van de VS. De verklaarde bedoeling van de Venezolaanse regering is protectionisme van de economie tegenover de 'lawine' van import, en de stimulering van de export. Voltgens sommigen is het een poging een artificieel gegroeide situatie recht te trekken.
En waarom twee verschillende exchange rates welvaartverhogend zijn.Ik heb geen probleem met de monetaire souvereiniteit van Venezuela? Ik kan niet oordelen over wat voor gevolgen de maatregel zal hebben. Het is onder andere de bedoeling speculatie rond de dollar tegen te gaan.

Je kan blijkbaar Spaans lezen. Dat is goed.

Meer informatie hierover voor wie geïnteresseerd is analyses rond dit thema:
La apuesta de Venezuela (http://www.jornada.unam.mx/2010/01/10/index.php?section=opinion&article=002a1edi)
Argentina, Venezuela y la soberan�*a monetaria (http://www.jornada.unam.mx/2010/01/13/index.php?section=opinion&article=002a1edi)

De maatregel staat blijkbaar ook niet los van de strijd tegen de sociale ongelijkheid volgens de Venezolaanse overheid.
Inversión social y lucha contra desigualdad se mantuvieron en 2009 pese a crisis del capitalismo (http://abn.info.ve/noticia.php?articulo=215701&lee=4)De deze week aangekondigde optrekking van het minimumloon met 25 % is ook een element van die economische politiek. Vergeet niet naar de statistieken te kijken van armoede bijvoorbeeld die een gunstige evolutie tonen.

Zoals te verwachten de desinformerende rol van de media hieromtrend:
La devaluación venezolana y las mentiras del diario digital lainformacion.com (http://www.tercerainformacion.es/spip.php?article12163)


En hoe kan het dat er zulke incapabele lieden daar minister kunnen worden? Omdat partij-loyaliteit beter is dan kennis van zaken?
Dat is een bekend probleem waar Venezuela geen uitzondering op vormt.

Johan Bollen
16 januari 2010, 23:34
Ik heb even nagezocht hoe het het zit met het tekort aan hydro-electriciteit. Door dit tekort moeten er rolling backouts komen.
En dat tekort is er omdat er niet voldoende water in het stuwmeer meer zit, volgens de autoriteiten. Klinkt redelijk maar:
De normale stand in het regenseizoen is 270 meter.
In 2004 zakte de waterstand tot minimaal 246 meter. Toen was er geen probleem met de electriciteitsvoorziening.
Op dit moment staat het water op 261 meter.
In vol bedrijf zakt het water met 9 cm per dag.
Ergo...
Edelca y MinEnerg�*a explicaron detalles de la crisis eléctrica (http://www.noticias24.com/actualidad/noticia/139487/edelca-y-minenergia-explicaron-detalles-de-la-crisis-electrica/)

Er veel vertrouwen heb ik niet inde technische deskundigheid van de leiding;

Een airco slurpt zo'n 3000 Watt. De verlichting zo'n 150 Watt. Licht uit doen helpt slechts symbolisch.
Zo'n 70 procent van de energie die kantoren (ook overheidsgebouwen!) gebruiken bij dergelijke buitentemperaturen is nodig voor de airco.
Ook in andere landen zijn er problemen door de droogte. Equador bv. betrekt ook veel energie uit water en daar zijn er effectief al rantsoeneringen tot 8 uur per dag. Dat land maakt nu de grootste droogte mee 'sinds 45 jaar'.

Zoals ik reeds zei is de toegenomen vraag ook een oorzaak. De vraag naar energie in Venezuela naar met 4 % toe vorig jaar alleen al.

In Colombia eveneens stroomrantsoenering.
Corte de energ�*a programado para el fin de semana tiene alborotados a los comerciantes de Boyacá (http://www.eltiempo.com/colombia/boyaca/corte-de-energia-programado-para-el-fin-de-semana-tiene-alborotados-a-los-comerciantes-de-boyaca_6446347-1)

Noemen ze dat niet 'liegen door weglating'? Dat is wat de pers continu doet mbt Venezuela.

corse
17 januari 2010, 00:12
Samsa zegt:

Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolste.

Corse antwoord:

Een selectie van de waardevolste is een meer subtiele manier van onderdrukken:



Uitbuiting komt voort uit slecht sociaal gedrag.

Uitbuiting is in de eerste plaats onderbetaling en onderwaardering.

1. De uitbuiter heeft in de eerste plaats een gebrek aan respect en sociaal gevoel voor de medemens, hij maakt bewust misbruik van de onwetendheid van de medemens.

Vrijheid is in de eerste plaats andermans vrijheid respecteren.
De uitbuiter verknecht andermans vrijheid ten gunste van zijn eigen vrijheid, het zogenoemde gnoe-effect, bruggen bouwen op de lijken van anderen.
Het is manipuleren en misbruik maken van de zwakke onwetende medemens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer mogelijkheden en vrijheden te verwerven.
Er zijn twee interpretaties van het vrijheidsbegrip, een negatieve en een positieve, negatieve vrijheid is het domein waarbinnen iemand ongestoord door anderen datgene kan doen wat in zijn vermogen ligt, hoe groter dit domein hoe groter zijn negatieve vrijheid, het gaat er om dat men met rust wordt gelaten.
Het niet mogen uitbuiten van mens door mens is geen inbreuk op de persoonlijke vrijheid maar bied kansen voor ieder individu, op deze manier kunnen we individualiteit (daar waar het moet) ondergeschikt maken aan de democratische collectieve belangen van ieder individu en deze in de wetgeving opnemen.
In tegenstelling tot ordinaire bandieten, die je geld of je leven willen, willen uitbuiters je geld én je leven, spijtig worden deze “te weinig” bestraft.
Is het niet al te gemakkelijk om anderen te dwingen flexibel te zijn als je zelf geen ruggengraat hebt, hebzucht is meestal de motivatie.

2. Diegenen die zich laten uitbuiten hebben in de eerste plaats een tekort aan kennis, zelfrespect en eergevoel.
Het zichzelf niet als een gelijke zien is fundamenteel fout.
Superioriteit altijd aan andere toekennen is een minderwaardigheidscomplex dat uitbuiting mogelijk maakt door gebrek aan kennis en zelfzekerheid.
Het ondergaan van ongedwongen slavernij is geen product van de vrije wil, het is bij vele mensen een gedwongen noodzaak om te leven en te overleven.
Het onderscheid in weten en kennis maakt uitbuiting mogelijk, gelijken buiten elkaar niet uit, of beter gezegd deze kunnen elkaar niet uitbuiten.

Waarheid:

Je kan de waarheid niet verwarren met de mening van een meerderheid die zich zeer subtiel laat manipuleren, dit is het gevaar van een tolerante democratie, dit leerde ons de geschiedenis, dit is het grensgebied van onze democratie, over deze grens is er enkel dictatuur.
Als één miljoen mensen in een stommiteit geloven dan blijft dit nog steeds een stommiteit!

3. Toekomst:

De emancipatie, automatisering en maakbaarheid van de mens zal op termijn uitbuiting onmogelijk maken, voorbeeld:

Een Joodse vrouw schreef eens een boek over de gespletenheid van de mens.
De verantwoordelijke van een concentratiekamp vermoorde honderden kinderen en liet hun moeders toezien, als hij thuis kwam nam hij zijn eigen kinderen op schoot en was een tedere en voorbeeldige huisvader.
Deze tegenstellingen vinden we ook terug bij het uitbuiten van mens door mens.
De sociale voeling beperkt zich enkel tot de naaste familieleden.
Er is totaal geen respect voor mensen buiten de eigen kring.
In de psychiatrie worden deze mensen geklasseerd onder de noemer: asociaal, psychopaat.
Het asociaal zijn komt voort van het niet verder evolueren van het basis instinkt als kind, sociale voeling verkrijgt men door degelijke ouderlijke opvoeding, schooleducatie, cultuur, noodsituaties. (enig kinderen zijn meer gevoelig voor dit syndroom)
Een star basis instinkt is weinig flexibel en laat zich moeilijk verbeteren, ook primitieve volkeren zijn meer gevoelig voor dit aspect.
Op oudere leeftijd het basis instinkt verder laten evolueren is niet eenvoudig, extreemindividualisme remt in grote mate het sociaal zijn af.

Het extreem individualisme is een handicap die niet alleen belastend is voor het individu zelf, maar ook voor zijn omgeving, de last voor de omgeving is rede genoeg om aan zichzelf te sleutelen.
De identiteit van elk individu wordt niet bepaalt door het individu zelf, maar door alles wat hij zelf niet is.
Het collectivisme is een middel om zichzelf te dienen, hetzelfde geldt voor het individualisme, beide moeten in evenwicht zijn om een goede psyche te bewerkstelligen.
De gulden middenweg:
Een efficiënte staat, doelgericht en ten gunste van de totale samenleving.
Een efficiënte privaat economie, doelgericht en ten gunste van de totale samenleving.

De Economische en politieke spelregelmakers en hun betutteling van de medemens:

Hoe komt het dat de makers van al onze spelregels deze spelregels zelf niet toepassen of ondergaan???
Waarom staan de spelregelmakers van een 3 ploegen systeem in bedrijven ’s nachts zelf niet te werken? C.Chaplin belichte deze problematiek in de VS in zijn film de lopende band.
Waarom slapen deze spelregel makers ‘s nachts wel bij hun vrouw, de uitdenkers van het systeem spelen liefst het spel niet mee en zijn enkel geïnteresseerd in de financiële eindresultaten.
De aandeelhouders en eigenaars van alle auto bedrijven slapen ’s nachts thuis en staan niet in drie ploegen aan de lopende band te werken.
Waarom werken koning Albert en koningin Paola niet in drie ploegen?
Waarom werken alle rijken niet in drie ploegen en slapen ze ’s nachts wel graag bij hun vrouw?

Is het niet al te gemakkelijk spelregels te maken die men zelf niet moet toepassen??
Is het niet al te gemakkelijk mensen regels en lage lonen op te dringen en te betuttelen terwijl men zelf in enorme weelde leeft, en daardoor regelloos.
En dan nog diezelfde mensen verwijten dat hun consumptie gedrag daalt en dat dit de oorzaak van alle economische ellende en werkloosheid is.

Waarom gaan de makers van alle oorlogen niet zelf naar het front.

Oorlog is:

Een aangelegenheid waarbij gemanipuleerde jonge mensen die elkaar niet kennen, en die niets tegen elkaar hebben, elkaar doden op bevel van oudere mensen, die elkaar wel kennen, en wel wat tegen elkaar hebben, maar elkaar echter niet doden.
Hoe komt het dat we zo weinig rijke mensen in de gevangenis vinden?
Waarom worden uitbuiters zelf niet graag uitgebuit?
Waarom zijn rijke niet graag arm?
Het uitbuiten van mens door mens is eeuwen oud en is ondermeer een deel van de morele en ethische “onwaarden” van de ondernemende mens.
In principe is het uitbuiten van mens door mens pure misdaad, strikt genomen.
Het uitbuiten van mens door mens is geen vrijheid, het is misbruik maken van de onwetendheid van de medemens.

Minder dan 3% van de samenleving maakt op deze manier misbruik van de andere 97%, of we deze 3% van de samenleving psychopaten kunnen noemen is nog de vraag, in de huidige tijd en in de huidige economie hebben ze al dan niet hun nut, in ieder geval kunnen we ze bestempelen als misbruikers van de onwetenden, in de toekomst (in de geautomatiseerde samenleving) zal hun denken als psychopathie en asociaal door hebberigheid worden afgedaan, de democratie van vandaag is morgen de dictatuur van gisteren.

Zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn, niemands heer en niemands knecht dat is de leuze van de intelligente mens, elke vorm van gedwongen of ongedwongen slavernij eindigt vroeg of laat in een conflict situatie, het vanzelfsprekend aanvaarden van onderdanigheid is een inbreuk op de menswaardigheid en op onze modelmaatschappij voor gelijke rechten voor iedereen, ongedwongen slavernij is de meest voorkomende, subtielste en doeltreffendste vorm van slavernij.
Zolang de vruchten van onze planeet niet verdeeld worden en zo lang er mensen sterven van honger en arm zijn, kan men spreken van uitbuiting of diefstal door diegenen die verzuipen in weelde.
Apartheid tussen blank en zwart werd afgeschaft in Zuid-Afrika, maar de oudste vorm van apartheid, het onderscheid tussen klassen, man en vrouw, en tussen arm en rijk vermeerdert zich razend snel op onze planeet, het is momenteel de grootste vorm van discriminatie sinds mens heugenis.
Er is op de wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor ieders hebzucht.
De kwaliteit van een samenleving bestaat niet uit het aantal miljonairs, maar hoe men omgaat met zwakken, armen, ouderen, jongeren, kinderen, gezondheidszorg, werklozen, natuur en met de medemens in het algemeen.
Wanneer de meeste mensen in een samenleving, sociaal en financieel armer worden en hun milieu verloederd, dan kan je echt geen goede punten geven aan een economie, minstens moet een meerderheid van de mensen het beter krijgen.

De 6 trappen van vergelijking betreffende eigenbelang en het belang van andere.

straddle
17 januari 2010, 05:23
Aber Naturlich, Herr Fuhrer!
Jij beschuldigt alleen voortdurend de Joden op alle mogelijke gebieden. Dit doe je op volledig ongefundeerde gronden. Iedereen die het vervolgens met jouw achterlijke visie oneens is, is daarnaast een zionist. Jij bent degene die het over zionistische agenten en extremistische Joden op dit forum hebt. Er zijn nochtans nauwelijks Joden op dit forum, waardoor je agenda duidelijk is.

Zoals gezegd, reageer ik enkel op al uw foute aantijgingen en uw of andermans leugens. Of ik zal andere perspectieven laten zien in eender welk onderwerp. Ik heb tot nu toe nog geen enkele draad gestart die iets of wat met joden te maken heeft, dus laat uw aantijgingen over ''mijn agenda'' en ''achterlijke visie'' maar achterwege. Je toont gewoon uw eigen perfiede agenda aan en ik zal die blootleggen: niks negatiefs mag over joden of het zionisme gezegd worden.


Verdere ontkrachting van uw zever en ad hominems is bv te zien op deze link van Gilad Atzmon in zijn filmbespreking van ''Defamation'':Gilad Atzmon (http://www.gilad.co.uk/writings/defamation-must-be-seen-a-film-review-by-gilad-atzmon.html)

Mijn 'achterlijke visie' is dezelfde als die van Finkelstein, Avneri, Atzmon en zovele andere gematigde joden. Tot die laatste groep behoort gij dus al zeker niet, en geen van de op het forum aanwezige joden. Niemand vertolkt de visie van de gematigden hier. Jij en uw vriendje Hertog behoren daarom juist tot die groep die zelf joodse onpopulariteit aanwakkert, of ge nu zelf jood zijt of niet.



Dit is wat telt voor mij, lees het eens van een andere jood:
The rise of hatred towards any form of Jewish politics and Jewish lobbies is a reaction towards a tribal, chauvinist and supremacist ideology. If political Jews whether Zionist or ‘Jewish anti Zionists’ are concerned with themselves losing popularity, all they need to do, is to learn to look in the mirror. Self-reflection is liberation as long as one is courageous enough to face the truthBron: Gilad Atzmon

Misschien moet gij ook eens dringend naar die nieuwe documentaire kijken van Yoav Shamir.


En apropos. In de volgende episodes (en in de juiste draden) zal ik u aantonen dat het joden zelf zijn die stoefen dat ze de wereld controleren, de pers controleren, hollywood controleren, internet controleren en dus de publieke opinie.

corse
17 januari 2010, 14:19
Nationaliseren:

Ik begrijp gewoon niet dat deze kerels blijven geloven in die gangsterstaat van bedrog.
Het is nu toch overduidelijk dat het VS systeem een zeepbel is die op niets dan leugens gebaseerd is.
Toen Hugo Chávez nationaliseerde (omdat hij bang was dat multinationals, kredietinstellingen, immobilia en banken een staat in een staat zouden vormen) toen was hij voor de VS een vuile communist.

Nu de VS nationaliseert om dezelfde multinationale gangsters hun vuiligheid op te kuisen en hun verschrikkelijke drekput leeg te maken dan is dit geen communisme.

Het enige verschil is dat het voor Hugo Chávez niet zover gekomen was en preventief optrad.
En dat zullen de Europeanen ook dringend en grondig moeten doen voor we zulke fratsen als de VS meemaken, met gevolgen die verschillende generaties niet te overzien zijn.

We zullen juist waakzaam moeten zijn voor een mogelijke wereldoorlog, wand de VS is als een rat in het nauw gedreven, deze rat springt naar de keel van eenieder, zeker met zo een militair machtsapparaat (op krediet)

Mahalingam
17 januari 2010, 16:17
@Johan Bollen:
Vraag het eens aan China waarom ze hun munt niet revalueren ondanks felle druk van de VS. De verklaarde bedoeling van de Venezolaanse regering is protectionisme van de economie tegenover de 'lawine' van import, en de stimulering van de export. Voltgens sommigen is het een poging een artificieel gegroeide situatie recht te trekken.
Het kan inderdaad zinvol zijn voor een land om de import van goederen te belemmeren door monetaire maatregelen en invoertarieven.
Maar dan moet wel de inflatie in toom gehouden worden. Zoniet dan wil iedereen lenen en niemand sparen waardoor er geen kapitaal beschikbaar is om de economie mee uit te bouwen.
Volgens mij is India een voorbeeld van een gelukte afscherming van de binnenlandse markt. Ze hebben een industrie opgebouwd. Maken auto's (Tata), maken staal (Mittal), hebben kernenergie etc. En hun grondstoffen worden bewerkt en van meerwaarde voorzien voordat ze geëxporteerd worden, tenminste voor zover ze die niet zelf nodig hebben.
Nu ze op wereldniveau mee kunnen doen, is de afschermingsfaze zo goed als afgerond.

corse
17 januari 2010, 16:42
De totale VS inlichtingen dienst heeft meegewerkt om ons Belgische autobedrijf Minerva er onderdoor te krijgen, dit om achteraf GM te kunnen vestigen!

De totale VS inlichtingen dienst heeft meegewerkt om L&H er onderdoor te krijgen.
De spraaktechnologie-afdeling van L&H werd overgenomen (voor een appel en een ei) door het Amerikaanse Scansoft, nu bekend als Nuance.
Deze spraaktechnologie wordt nu door de CIA gebruikt!

corse
17 januari 2010, 16:47
§ Niet vergeten dat er ook managers zijn die door wanbeleid, goede bedrijven in record tempo naar een faillissement brengen.
§ Er zijn er zelfs die record bedragen krijgen van bedrijven om andere bedrijven bewust failliet te managen, en daarna spot goedkoop opgekocht worden door….., Een systeem dat veel in de VS en Italië gebruikt wordt en in het vakjargon “verplicht buiten concurrentie plaatsen” genoemd wordt.

Johan Bollen
17 januari 2010, 18:34
De politie in Venezuela ving vandaag Salomón Camacho, baas van het drugcartel Norte del Valle, en een van de 10 meest gezochte drughandelaars volgens de lijst van Interpol. Venezuela zal de Colombiaan aan de verenigde staten uitleveren. Zonder de DEA lijkt het beter te lukken.

D'ARTOIS
17 januari 2010, 20:24
Waarom dacht je? DEA zit zelf in de drugdshandel. Daarmee moeten ze zichzelf financieren.