PDA

View Full Version : Zijn ALLE pastoors pedofielen?


Travis66
25 november 2009, 08:13
Een onterechte veralgemening, ik weet het wel.

Maar vandaag las ik in de krant dat een 44 jarige pastoor meisjes heeft misbruikt.
Vorige week dat een 39 jarige pastoor een puber van 17 had misbruikt.

Anyway, het punt is dat ik al jaar en dag lees dat het aantal nieuwe pastoors bedroevend klein is. Dit jaar was er 1 afgestudeerd dacht ik.
Nu, gezien de leeftijd van 2 hogervernoemden, zijn die ook niet afgestudeerd in een klas van 20 pastoors.

Het zou me verbazen dat er meer dan 1 39 jarige pastoor is in Belgie. Waardoor zijn volledige klas uit pedofielen bestaat :)

Heeft er iemand leeftijdsstatistieken van pastoors?

patrickve
25 november 2009, 08:19
Het selectiesysteem is vrij performant, maar het zou me verwonderen dat het 100% efficient is. Hier en daar moet er een door de mazen van het net glippen en geen pedofiel zijn :lol:

Andro
25 november 2009, 08:31
UN publishes IHEU statement on child abuse and the Holy See - 18 September, 2009 (http://www.iheu.org/un-publishes-iheu-statement-child-abuse-and-holy-see)

Lees vooral de statement!

Travis66
25 november 2009, 08:44
Het selectiesysteem is vrij performant, maar het zou me verwonderen dat het 100% efficient is. Hier en daar moet er een door de mazen van het net glippen en geen pedofiel zijn :lol:

:rofl::rofl::rofl::rofl:

willem1940NLD
25 november 2009, 14:18
Zolang in (grond)wetten woorden/benamingen als "geloof; religie;eredienst" gehandhaafd blijven is er privilegering van een bepaalde lijn van hobbyclubs aan de hand. Voetbalfans zouden ook wel zoiets willen ...

Wetten opschonen, inschrijving bij KvK is mooi zat.

Geert C
25 november 2009, 17:55
UN publishes IHEU statement on child abuse and the Holy See - 18 September, 2009 (http://www.iheu.org/un-publishes-iheu-statement-child-abuse-and-holy-see)

Lees vooral de statement!
Wow, ze hebben daar een tekst van een NGO rondgedeeld. :roll:

Esperanza
26 november 2009, 05:56
Wow, ze hebben daar een tekst van een NGO rondgedeeld. :roll:Abuse can only be defended by fallacies.

Jan van den Berghe
26 november 2009, 12:17
Zolang in (grond)wetten woorden/benamingen als "geloof; religie;eredienst" gehandhaafd blijven is er privilegering van een bepaalde lijn van hobbyclubs aan de hand. Voetbalfans zouden ook wel zoiets willen ...

Wetten opschonen, inschrijving bij KvK is mooi zat.

Al had(den) Kerk(en) bepaalde privileges niet, dan nog zou pedofilie voorkomen. Dat kwaad is immers niet gebonden aan een Kerk, maar is, jammer genoeg, des mensens.

't Gaat erom dat sommige kerkelijke leiders veel strenger moeten reageren op dit kwaad. In België zijn ze mijns inziens veel te laks.

willem1940NLD
26 november 2009, 12:42
Al had(den) Kerk(en) bepaalde privileges niet, dan nog zou pedofilie voorkomen. Dat kwaad is immers niet gebonden aan een Kerk, maar is, jammer genoeg, des mensens.

't Gaat erom dat sommige kerkelijke leiders veel strenger moeten reageren op dit kwaad. In België zijn ze mijns inziens veel te laks.Zonder die privileges, grotere pakkans waarna altijd bestraffing via gewone burgerlijke rechtbank.

Blaft
26 november 2009, 16:56
Welke gezonde man is er nu geïnteresseerd in dat verplichte celibaat?

cookie monster
26 november 2009, 17:17
ZijnALLE pedofielen pastoor ??

Travis66
26 november 2009, 17:32
Kerk Dublin dekte kindermisbruik toe
26-11-2009 17:14
DUBLIN (ANP/RTR) – Het Ierse aartsbisdom Dublin heeft het seksueel misbruik van kinderen door priesters tot in het midden van de jaren negentig als een bezetene toegedekt. Dat blijkt uit een rapport van een commissie, die in opdracht van de regering in Dublin onderzocht hoe kerk en staat tussen 1975 en 2004 reageerden op gevallen van seksueel misbruik van kinderen in de Ierse hoofdstad. Het ministerie van Justitie publiceerde het rapport donderdag.

De commissie schrijft dat verklaringen van 46 priesters, die via een representatieve steekproef werden geselecteerd, „overduidelijk" aantonen dat veel kinderen zijn misbruikt. Het aartsbisdom was er zeker tot het midden van de jaren negentig vooral op uit het misbruik geheim te houden, schandalen te voorkomen, de reputatie van de Rooms–Katholieke Kerk te beschermen en te voorkomen dat het misbruik geld zou kosten. Alle andere overwegingen, ook het welzijn van de kinderen en gerechtigheid voor de slachtoffers, waren daaraan ondergeschikt, aldus het rapport.

Jarenlang was het beleid van het aartsbisdom: „vraag er niet naar, vertel er niet over", schrijft de commissie, hoewel daarin sinds 1996 verandering kwam. „Helaas kan de zeer prominente rol die de kerk in het leven van de Ieren heeft gespeeld, juist de reden zijn waarom misbruik waaraan een minderheid van de kerkleden zich schuldig maakte, niet werd onderzocht", meent zij.

De regering bood donderdag „zonder voorbehoud en ondubbelzinnig" verontschuldigingen aan voor tekortkomingen in de aanpak van het seksueel misbruik. De commissie had haar werk al maanden geleden voltooid, maar de publicatie van het rapport werd uitgesteld totdat het hoogste gerechtshof zich erover had uitgesproken. Het hof gaf het stuk vrij, nadat enkele passages die de rechtsgang konden bemoeilijken, waren geschrapt. Volgens de commissie heeft een van de 46 priesters toegegeven dat hij zich aan meer dan honderd kinderen heeft vergrepen.

De RK–Kerk in Ierland wordt al zo’n twintig jaar geplaagd door seksschandalen. Het land reageerde in 1992 geschokt, toen de populaire bisschop van Galway, Eamonn Casey, aftrad, nadat een Amerikaanse vrouw had onthuld dat hij bij haar een kind had verwekt. Onthullingen in mei over slavenarbeid en andere wantoestanden in door priesters en religieuzen geleide scholen brachten het morele gezag van de kerk verdere schade toe.

Kodo Kodo
26 november 2009, 18:15
Vanaf het begin, en op zijn laatst vanaf het Concilie van Nicea (325) vormde de katholiek-orthodoxe kerk grotendeels een bedroevend verraad van de spirituele inhoud van de evangeliën (die ook al door de kerk zijn bewerkt; de gehele inhoud ervan is dan ook niet altijd even verheffend). Honderd jaar geleden konden priesters gemakkelijk onwetend zijn over het schandaal kerk, konden gedreven, goedbedoelende mensen zijn, geïnspireerd door een boodschap van zelfopoffering, naastenliefde, tolerantie en vergiffenis. Zij konden daardoor soms wel eens een belangrijke plaats gaan innemen in een kerk die weliswaar niet altijd een toonbeeld van christelijke naastenliefde was, maar deze boodschap toch leek te verkondigen.

Tegenwoordig weten we veel, en zijn degenen die nog voor een engagement in die kerk kiezen steeds minder vaak evenwichtige, geïnspireerde, spiritueel sterke mensen, en steeds vaker personen die ze niet alle vijf op een rijtje hebben, dus ook op seksueel gebied. Celibaat is er voor sterke mensen, die hun seksuele energie weten te sublimeren, niet voor mensen die een normale relatie tussen twee volwassenen niet aankunnen.

Het lijkt erop dat de kerk meer en meer alleen nog dit soort mensen aantrekt. Jammer genoeg? Ik weet het niet. Het is jammer dat de kerk niets beters uit het christendom heeft weten te maken, zeventien eeuwen lang, jammer dat ze zichzelf en met haar het hele christendom in diskrediet heeft gebracht, en dat daardoor de enorme rijkdom, die het christendom ons naast evenzoveel ellende heeft gebracht, voor onze cultuur verloren dreigt te gaan. De gangbare vergelijking met kind en badwater vind ik wat overdreven, maar als ik de onthutsende onwetendheid over het christendom op dit forum overschouw, dan treur ik toch een beetje. Er gaat ook heel wat goeds verloren. Ik spreek niet als gelovige, want dat ben ik niet.

willem1940NLD
26 november 2009, 18:21
Kerken voortaan alleen toegankelijk maken voor personen boven 18 jaar.

Raven
26 november 2009, 18:43
In turkije maken ze van kerken nachtclubs... misschien ook hier een idee? Zoveel verschilt het toch niet meer in 'bestemming' van het pand

Andro
26 november 2009, 22:36
Al had(den) Kerk(en) bepaalde privileges niet, dan nog zou pedofilie voorkomen. Dat kwaad is immers niet gebonden aan een Kerk, maar is, jammer genoeg, des mensens.

4% (die uitkomt) is al niet van de poes, gezien de exclusieve celibataire en 'sexloze' status die de priesters zich toe-eigenen, weegt elk geval van kindersmisbruik heel wat zwaarder door voor hen. Het is er populair!

't Gaat erom dat sommige kerkelijke leiders veel strenger moeten reageren op dit kwaad. In België zijn ze mijns inziens veel te laks.

"One who had papal support was Bernard Law, Archbishop of Boston10, who was forced to resign when he was proved to have systematically covered up abuse in 2002. He still enjoys papal support as archpriest of a papal basilica in Rome and he is still a cardinal."

In het vaticaan ook.

Jan van den Berghe
27 november 2009, 00:08
Zonder die privileges, grotere pakkans waarna altijd bestraffing via gewone burgerlijke rechtbank.

Is dat zo? Bij mijn weten heeft de geestelijkheid geen enkel privilege ten opzichte van de wetten van dit land en de toepassing voor de rechter.

Travis66
27 november 2009, 01:20
Is dat zo? Bij mijn weten heeft de geestelijkheid geen enkel privilege ten opzichte van de wetten van dit land en de toepassing voor de rechter.

Ik kan er toch eentje noemen: Pedofiele pastoors of zelfs bischoppen werd de nationaliteit "vaticaanstad" gegeven en dan onschendbaar verklaard.
De schoolmeester kan dat niet.

Distel
27 november 2009, 07:50
Doe er ondertussen nog maar een flinke kudde Ierse priesters bij. Met de mantel der liefde bedekt door de kerk en door de regering - kwestie van de invloed van de kerk nog maar eens in de verf te zetten. Maar het is niet erg, god vergeeft immers alle zonden...

Jan van den Berghe
27 november 2009, 07:54
Ik kan er toch eentje noemen: Pedofiele pastoors of zelfs bischoppen werd de nationaliteit "vaticaanstad" gegeven en dan onschendbaar verklaard.

Kunt u hiervan voorbeelden geven? Namen?

Jan van den Berghe
27 november 2009, 07:55
Doe er ondertussen nog maar een flinke kudde Ierse priesters bij. Met de mantel der liefde bedekt door de kerk en door de regering - kwestie van de invloed van de kerk nog maar eens in de verf te zetten. Maar het is niet erg, god vergeeft immers alle zonden...

God vergeeft niet alle zonden, zo staat te lezen in het evangelie. Wie zondigt tegen de Geest, zal niet vergeven worden. Wie de kinderen in verwarring brengt en aanstoot geeft bij hen, wacht het ergste. Jezus' woorden.

Travis66
27 november 2009, 08:38
Kunt u hiervan voorbeelden geven? Namen?

Namen? Ratzinger?

In de rechtzaak, die in 2002 werd ingediend, wordt aangevoerd dat het Vaticaan, het aartsbisdom Portland en de aartsbisschop van Chicago samenzwoeren om de priester Andrew Ronan (overleden in 1970) te beschermen, ondanks een geschiedenis van klachten over misbruik door de priester, en hem overplaatsten van Ierland naar Chicago en daarna Portland, in het westen van de VS.

Rechter Michael Mosman oordeelde woensdag dat er wel degelijk uitzonderingen zijn aan de Foreign Sovereign Immunity Act, waaronder het Vaticaan normaal gesproken als buitenlandse mogendheid onschendbaar zou zijn.

Eerder werd daarom een soortgelijke aanklacht in Texas tegen kardinaal Ratzinger (nu paus Benedictus XVI) op basis van de Foreign Sovereign Immunity Act afgewezen.

Distel
27 november 2009, 12:43
God vergeeft niet alle zonden, zo staat te lezen in het evangelie. Wie zondigt tegen de Geest, zal niet vergeven worden. Wie de kinderen in verwarring brengt en aanstoot geeft bij hen, wacht het ergste. Jezus' woorden.

Who cares

willem1940NLD
27 november 2009, 13:42
Is dat zo? Bij mijn weten heeft de geestelijkheid geen enkel privilege ten opzichte van de wetten van dit land en de toepassing voor de rechter.Zitten er veel in burger-gevangenissen?

Herr Oberst
27 november 2009, 13:45
Vanaf het begin, en op zijn laatst vanaf het Concilie van Nicea (325) vormde de katholiek-orthodoxe kerk grotendeels een bedroevend verraad van de spirituele inhoud van de evangeliën (die ook al door de kerk zijn bewerkt; de gehele inhoud ervan is dan ook niet altijd even verheffend). Honderd jaar geleden konden priesters gemakkelijk onwetend zijn over het schandaal kerk, konden gedreven, goedbedoelende mensen zijn, geïnspireerd door een boodschap van zelfopoffering, naastenliefde, tolerantie en vergiffenis. Zij konden daardoor soms wel eens een belangrijke plaats gaan innemen in een kerk die weliswaar niet altijd een toonbeeld van christelijke naastenliefde was, maar deze boodschap toch leek te verkondigen.

Tegenwoordig weten we veel, en zijn degenen die nog voor een engagement in die kerk kiezen steeds minder vaak evenwichtige, geïnspireerde, spiritueel sterke mensen, en steeds vaker personen die ze niet alle vijf op een rijtje hebben, dus ook op seksueel gebied. Celibaat is er voor sterke mensen, die hun seksuele energie weten te sublimeren, niet voor mensen die een normale relatie tussen twee volwassenen niet aankunnen.

Het lijkt erop dat de kerk meer en meer alleen nog dit soort mensen aantrekt. Jammer genoeg? Ik weet het niet. Het is jammer dat de kerk niets beters uit het christendom heeft weten te maken, zeventien eeuwen lang, jammer dat ze zichzelf en met haar het hele christendom in diskrediet heeft gebracht, en dat daardoor de enorme rijkdom, die het christendom ons naast evenzoveel ellende heeft gebracht, voor onze cultuur verloren dreigt te gaan. De gangbare vergelijking met kind en badwater vind ik wat overdreven, maar als ik de onthutsende onwetendheid over het christendom op dit forum overschouw, dan treur ik toch een beetje. Er gaat ook heel wat goeds verloren. Ik spreek niet als gelovige, want dat ben ik niet.

:thumbsup:

filosoof
27 november 2009, 14:23
God vergeeft niet alle zonden, zo staat te lezen in het evangelie. Wie zondigt tegen de Geest, zal niet vergeven worden. Wie de kinderen in verwarring brengt en aanstoot geeft bij hen, wacht het ergste. Jezus' woorden.
Jezus' woorden.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/marc/10.html
10:14 ....
Laat de kinderkens tot Mij komen, en verhindert ze niet;

Maar dan vers 16:
16 En Hij omving ze met Zijn armen, en de handen op hen gelegd hebbende, zegende Hij dezelve.
Dat hebben die pastoors wéér verkeerd verstaan!:roll:
PS, wie zondigt tegen de hgeilige geest zal tijdens dit leven nog gestraft worden staat er toch in je cathechismus?:-o

filosoof
27 november 2009, 14:34
Vanaf het begin, en op zijn laatst vanaf het Concilie van Nicea (325) vormde de katholiek-orthodoxe kerk grotendeels een bedroevend verraad van de spirituele inhoud van de evangeliën (die ook al door de kerk zijn bewerkt; de gehele inhoud ervan is dan ook niet altijd even verheffend). Honderd jaar geleden konden priesters gemakkelijk onwetend zijn over het schandaal kerk, konden gedreven, goedbedoelende mensen zijn, geïnspireerd door een boodschap van zelfopoffering, naastenliefde, tolerantie en vergiffenis. Zij konden daardoor soms wel eens een belangrijke plaats gaan innemen in een kerk die weliswaar niet altijd een toonbeeld van christelijke naastenliefde was, maar deze boodschap toch leek te verkondigen.

Tegenwoordig weten we veel, en zijn degenen die nog voor een engagement in die kerk kiezen steeds minder vaak evenwichtige, geïnspireerde, spiritueel sterke mensen, en steeds vaker personen die ze niet alle vijf op een rijtje hebben, dus ook op seksueel gebied. Celibaat is er voor sterke mensen, die hun seksuele energie weten te sublimeren, niet voor mensen die een normale relatie tussen twee volwassenen niet aankunnen.

Het lijkt erop dat de kerk meer en meer alleen nog dit soort mensen aantrekt. Jammer genoeg? Ik weet het niet. Het is jammer dat de kerk niets beters uit het christendom heeft weten te maken, zeventien eeuwen lang, jammer dat ze zichzelf en met haar het hele christendom in diskrediet heeft gebracht, en dat daardoor de enorme rijkdom, die het christendom ons naast evenzoveel ellende heeft gebracht, voor onze cultuur verloren dreigt te gaan. De gangbare vergelijking met kind en badwater vind ik wat overdreven, maar als ik de onthutsende onwetendheid over het christendom op dit forum overschouw, dan treur ik toch een beetje. Er gaat ook heel wat goeds verloren. Ik spreek niet als gelovige, want dat ben ik niet.

onthutsende onwetendheid over het christendom op dit forum :roll:


Enfin, in Ierland:

http://www.childabusecommission.ie/
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/ireland/article6933599.ece
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/ireland/article6933773.ece
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/ireland/article6932430.ece
http://www.guardian.co.uk/world/2009/nov/26/ireland-church-sex-abuse
http://www.guardian.co.uk/world/2009/nov/26/ireland-church-sex-abuse
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=DMF20090721_006
http://timescolumns.typepad.com/files/dublin-abuse-report-part-1.pdf
http://timescolumns.typepad.com/files/dubline-abuse-report-part-2.pdf
http://timescolumns.typepad.com/gledhill/2009/11/shocking-abuse-by-catholic-church-in-dublin-unveiled.html

Dat zal mogelijk mensen uit die onthutsende onwetendheid helpen.

Is er nog meer dat je niet weet? Dan wil ik je wel uit die onthutsende onwetendheid helpen.

filosoof
27 november 2009, 14:43
In turkije maken ze van kerken nachtclubs... misschien ook hier een idee? Zoveel verschilt het toch niet meer in 'bestemming' van het pand Maken ze er ook in Turkije pedoclubs van?8O

backfire
27 november 2009, 14:45
Dieje van mij toch niet. Die zei dat hij me eens het 'lichaam van Christus' ging doen voelen...

filosoof
27 november 2009, 14:52
Dieje van mij toch niet. Die zei dat hij me eens het 'lichaam van Christus' ging doen voelen...Maar uiteraard:
Marcus 10:16
16 En Hij omving ze met Zijn armen, en de handen op hen gelegd hebbende, zegende Hij dezelve. http://www.statenvertaling.net/bijbel/marc/10.htmlEn toen trad de geilige geest in die pastoor...

Raf
27 november 2009, 17:15
Het Nieuwsblad, 27 november 2009 (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GTI2IUKNR):

Aartsbisschoppen zwegen over misbruik minstens 320 kinderen

NVT - Aartsbisschoppen zwegen over misbruik minstens 320 kinderen
Vier opeenvolgende aartsbisschoppen van Dublin hielden decennialang misbruik van kinderen door priesters geheim omwille van de reputatie van de Kerk. Dat blijkt uit een nieuw rapport over kindermisbruik in Ierland. Van een groep van 46 priesters van het aartsbisdom Dublin werd het kindermisbruik onderzocht door een commissie in opdracht van de Ierse regering. De 46 misbruikten tussen 1975 en 2004 minstens 320 kinderen. De Ierse regering belooft dat alle daders voor de rechter zullen moeten verschijnen.

Tijd om die smerige sekte voorgoed van de aardbodem te laten verdwijnen. :evil:

Raf
27 november 2009, 17:18
Oeps... Ik zie dat Travis me al voor was...

Distel
27 november 2009, 20:10
Oeps... Ik zie dat Travis me al voor was...

Niet erg, zoiets kan niet genoeg onder de aandacht gebracht worden.

IronChef
27 november 2009, 21:02
Kerken voortaan alleen toegankelijk maken voor personen boven 18 jaar.

En waar zou dat goed voor zijn?

Raf
27 november 2009, 21:12
En waar zou dat goed voor zijn?

Dat is inderdaad nergens goed voor. Wat misschien wel een goed idee is, is om een verbod in te stellen dat mensen verhindert hun minderjarige kinderen in te lijven bij een sekte. Als ze eens meerderjarig zijn en er zelf voor kiezen om lid te worden van een religie, dan is dat hun zaak natuurlijk. Maar dat is eigenlijk een andere discussie.

Xenophon
27 november 2009, 21:19
En waar zou dat goed voor zijn?

Dan is de sex gewoon legaal.

daiwa
27 november 2009, 21:53
Zitten er veel in burger-gevangenissen?

De meeste worden na een korte celstraf/voorarrest verbannen naar een klooster in een verloren gat.

willem1940NLD
27 november 2009, 23:58
En waar zou dat goed voor zijn?Andersom graag: wat is je bezwaar?

IronChef
28 november 2009, 00:11
Andersom graag: wat is je bezwaar?

Dat heel veel jongeren dan geen kerk meer binnen mogen.

Duh.

willem1940NLD
28 november 2009, 00:18
Dat heel veel jongeren dan geen kerk meer binnen mogen.

Duh.Heb jij dan zo veel medelijden met die pastoors?

SDX
28 november 2009, 00:26
Smerige viespeuken - kunnen niet hard genoeg gestraft worden!
BAH!!

willem1940NLD
28 november 2009, 00:28
Smerige viespeuken - kunnen niet hard genoeg gestraft worden!
BAH!!Beginnen dus met ze "hun" kinderen af te pakken.

SDX
28 november 2009, 00:30
Beginnen dus met ze "hun" kinderen af te pakken.

Hoe meer ruchtbaarheid gegeven wordt aan deze walgelijke praktijken - hoe minder mensen hun kinderen (hopelijk) zullen toevertrouwen aan zulke misselijke sujetten!

Cut de krap
28 november 2009, 01:25
:roll:


Enfin, in Ierland:

http://www.childabusecommission.ie/
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/ireland/article6933599.ece
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/ireland/article6933773.ece
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/ireland/article6932430.ece
http://www.guardian.co.uk/world/2009/nov/26/ireland-church-sex-abuse
http://www.guardian.co.uk/world/2009/nov/26/ireland-church-sex-abuse
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=DMF20090721_006
http://timescolumns.typepad.com/files/dublin-abuse-report-part-1.pdf
http://timescolumns.typepad.com/files/dubline-abuse-report-part-2.pdf
http://timescolumns.typepad.com/gledhill/2009/11/shocking-abuse-by-catholic-church-in-dublin-unveiled.html

Dat zal mogelijk mensen uit die onthutsende onwetendheid helpen.

Is er nog meer dat je niet weet? Dan wil ik je wel uit die onthutsende onwetendheid helpen.

Doe toch niet zo selectief verontwaardigd Filosoof. In de draad over de school in Wommelgem (forum integratie) kwamen gevallen van pedofilie in de joods-orthodoxe gemeenschap aan bod èn het gekonkelfoes om het te verstoppen voor de buitenwereld.

Geen kwaad woord over die pedo's kwam er over je lippen ... Niet één afkeurend woord.
Dat is evenzeer een onthutsende revelatie.

skaldis
28 november 2009, 07:11
Bidden om liefde te voelen voor alle wezens op aarde lijkt zwaar negatieve bijwerkingen te hebben. Ik ga toch maar wat oppassen met mijn meditatie. :(

Jan van den Berghe
28 november 2009, 11:14
Zitten er veel in burger-gevangenissen?

U zegt het mij maar.

willem1940NLD
28 november 2009, 17:16
U zegt het mij maar.De meeste worden na een korte celstraf/voorarrest verbannen naar een klooster in een verloren gat.

system
28 november 2009, 17:51
Al had(den) Kerk(en) bepaalde privileges niet, dan nog zou pedofilie voorkomen. Dat kwaad is immers niet gebonden aan een Kerk, maar is, jammer genoeg, des mensens.

't Gaat erom dat sommige kerkelijke leiders veel strenger moeten reageren op dit kwaad. In België zijn ze mijns inziens veel te laks.

U bent nochtans degene die in een andere discussie, (een geruime tijd geleden) kindermisbruik begaan door priesters banaliseerde of minimaliseerde. Ik opperde toen dat de kerkelijke hiërachie zulke misbruiken in het verleden steeds weer in de doofpot stopte want 'de goede naam van de kerk mocht vooral niet worden aangetast'. Dat was een algemene politiek en houding van de kerk tegenover deze priesterlijke misstappen. Niet alleen in België maar overal. Ik heb toen nog geopperd dat priesters indertijd niet gestraft werden door de kerk voor hun weinig navolgbare praktijken, maar slechts 'overgeplaatst' werden. Op hun nieuwe standplaats begonnen ze natuurlijk opnieuw. U betwistte dit toen allemaal.

Maar ik ben het eens dat niet alle priesters pedofielen zijn. En dat er zeker ook zeer degelijke priesters zijn. Dat spreekt vanzelf.


___ ____

Jan van den Berghe
28 november 2009, 20:36
U bent nochtans degene die in een andere discussie, (een geruime tijd geleden) kindermisbruik begaan door priesters banaliseerde of minimaliseerde.

Ofwel liegt u, ofwel heeft u mijn woorden niet goed begrepen. Ik heb immers pedofilie, door wie dan ook, nooit gebanaliseerd.

Wel heb ik in een discussie eens gereageerd op een onterechte bewering als zou de hele priesterstand zo goed als besmet zijn met die ondeugd. Dat is immers niet het geval. De rotte appels zijn, gelukkig, nog steeds een uitzondering.

system
28 november 2009, 20:49
Ofwel liegt u, ofwel heeft u mijn woorden niet goed begrepen. Ik heb immers pedofilie, door wie dan ook, nooit gebanaliseerd.

Wel heb ik in een discussie eens gereageerd op een onterechte bewering als zou de hele priesterstand zo goed als besmet zijn met die ondeugd. Dat is immers niet het geval. De rotte appels zijn, gelukkig, nog steeds een uitzondering.

U stond anders zeer weigerachtig tegenover mijn bewering dat de kerk dit systematisch 'onder de mat probeerde te vegen' en dat ze zulke priesters in plaats van te 'straffen', gewoon 'verplaatste'. Tenzij natuurlijk dat u 'overplaatsing' beschouwt als een strenge straf...


___ ___

Jan van den Berghe
28 november 2009, 20:53
U stond anders zeer weigerachtig tegenover mijn bewering dat de kerk dit systematisch 'onder de mat probeerde te vegen' en dat ze zulke priesters in plaats van te 'straffen', gewoon 'verplaatste'. Tenzij natuurlijk dat u 'overplaatsing' beschouwt als een strenge straf...


___ ___

Toon uw bewering maar eens aan met een bericht van me. Net zoals bij de bovenstaande stelling die u mij toedicht.

system
28 november 2009, 20:58
Toon uw bewering maar eens aan met een bericht van me. Net zoals bij de bovenstaande stelling die u mij toedicht.

Als ik het terugvind zal ik het u tonen.

Jan van den Berghe
28 november 2009, 20:59
Als ik het terugvind zal ik het u tonen.

Ok, ik ben benieuwd.

Raf
28 november 2009, 21:13
Wel heb ik in een discussie eens gereageerd op een onterechte bewering als zou de hele priesterstand zo goed als besmet zijn met die ondeugd. Dat is immers niet het geval. De rotte appels zijn, gelukkig, nog steeds een uitzondering.

Zo uitzonderlijk is dat nochtans niet binnen de "priesterstand"... Je kan bijna geen krant meer openslaan, of er staat wel wat in van de een of andere priester die zijn tengels weer eens niet heeft kunnen thuishouden.

willem1940NLD
28 november 2009, 23:13
De vermelding van woorden als godsdienst/religie/eredienst in Wetten werkt dus PRIVILEGEREND.

Jan van den Berghe
28 november 2009, 23:18
De vermelding van woorden als godsdienst/religie/eredienst in Wetten werkt dus PRIVILEGEREND.

Hoezo?

willem1940NLD
28 november 2009, 23:39
Hoezo?Speel nou geen stommetje; lees gewoon een paar posten terug. De burgerlijke rechtsgang wordt omzeild.

Jan van den Berghe
28 november 2009, 23:44
Speel nou geen stommetje; lees gewoon een paar posten terug. De burgerlijke rechtsgang wordt omzeild.

Is dat zo? Daar merk ik hoegenaamd niets van.

Savatage
28 november 2009, 23:58
Een onterechte veralgemening, ik weet het wel.

Maar vandaag las ik in de krant dat een 44 jarige pastoor meisjes heeft misbruikt.
Vorige week dat een 39 jarige pastoor een puber van 17 had misbruikt.

Anyway, het punt is dat ik al jaar en dag lees dat het aantal nieuwe pastoors bedroevend klein is. Dit jaar was er 1 afgestudeerd dacht ik.
Nu, gezien de leeftijd van 2 hogervernoemden, zijn die ook niet afgestudeerd in een klas van 20 pastoors.

Het zou me verbazen dat er meer dan 1 39 jarige pastoor is in Belgie. Waardoor zijn volledige klas uit pedofielen bestaat :)

Hier zit je rekenfout. Je moet het aantal veroordeelde pedofiele pastoors nemen, over het totaal aantal pastoors en niet enkel over een deel pastoors in België binnen een zekere leeftijdsklasse.

Ik vind uw vergelijking trouwens maar laag bij de grond. Een tweetal jaar geleden ben ik op een avond (georganiseerd door de studentenkring van criminologie) gaan luisteren naar een persoon die valselijk beschuldigd is geweest van pedofilie en jarenlang heeft moeten onderduiken. Als je zijn verhalen had gehoord, dan zou je wel tweemaal nadenken vooraleer je zulke beschuldigingen in het rond gaat spuien over mensen die je van haar noch pluim kent. En daarmee wil ik de echte schuldigen niet beschermen ofzo, van mij mogen ze doodstraf krijgen indien hun schuld bewezen is.

Esperanza
29 november 2009, 06:49
Speel nou geen stommetje; lees gewoon een paar posten terug. De burgerlijke rechtsgang wordt omzeild.Is dat zo? Daar merk ik hoegenaamd niets van.Ach, JVDB merkt er weer eens niets van. Allez vooruit. What else is new?

Een van de vele meldingen :

Aartsbisschoppen zwegen over misbruik minstens 320 kinderen

NVT - Aartsbisschoppen zwegen over misbruik minstens 320 kinderen
Vier opeenvolgende aartsbisschoppen van Dublin hielden decennialang misbruik van kinderen door priesters geheim omwille van de reputatie van de Kerk. Dat blijkt uit een nieuw rapport over kindermisbruik in Ierland. Van een groep van 46 priesters van het aartsbisdom Dublin werd het kindermisbruik onderzocht door een commissie in opdracht van de Ierse regering. De 46 misbruikten tussen 1975 en 2004 minstens 320 kinderen. De Ierse regering belooft dat alle daders voor de rechter zullen moeten verschijnen. Decennialang - misbruik van kinderen - geheim

Heb je het nu bemerkt?

Cisalpina
29 november 2009, 07:32
Zo uitzonderlijk is dat nochtans niet binnen de "priesterstand"... Je kan bijna geen krant meer openslaan, of er staat wel wat in van de een of andere priester die zijn tengels weer eens niet heeft kunnen thuishouden.

Dat is zoals alle allochtonen boeven zijn of alle boeven allochtonen zijn, als ge op de kranten moet afgaan.

Het zou me niks verbazen indien er bij de reproducerende niet-pastoors, de vaders dus, ook een aanzienlijk percentage rondloopt dat zijn eigen dochters of zonen of die van een ander seksueel aantrekkelijk vindt en er niet zo goed in slaagt om die aantrekkingskracht op een onschuldige manier te kanaliseren en zich bijgevolg bedient van handelingen die wij classificeren als kindermisbruik of pedofilie. Wat in huiselijke kring gebeurt, geeft zich evenwel minder gemakkelijk bloot aan de buitenwereld.

Pedofilie is van alle tijden en, zoals iemand hogerop al schreef, des menschen.

Raf
29 november 2009, 09:08
Decennialang - misbruik van kinderen - geheim

Heb je het nu bemerkt?

Ik voorspel een hooghartig "hoegenaamd niet"...

Raf
29 november 2009, 09:10
Dat is zoals alle allochtonen boeven zijn of alle boeven allochtonen zijn, als ge op de kranten moet afgaan.

Het zou me niks verbazen indien er bij de reproducerende niet-pastoors, de vaders dus, ook een aanzienlijk percentage rondloopt dat zijn eigen dochters of zonen of die van een ander seksueel aantrekkelijk vindt en er niet zo goed in slaagt om die aantrekkingskracht op een onschuldige manier te kanaliseren en zich bijgevolg bedient van handelingen die wij classificeren als kindermisbruik of pedofilie. Wat in huiselijke kring gebeurt, geeft zich evenwel minder gemakkelijk bloot aan de buitenwereld.

Pedofilie is van alle tijden en, zoals iemand hogerop al schreef, des menschen.

Ik weet dat nog zo niet... Als je mensen dwingt om hun leven seksloos te leven, hoeft het niet te verwonderen dat je dit soort van wantoestanden in de hand werkt. Het is volgens mij niet toevallig dat je zo ontzettend vaak over kindermisbruik hoort in de katholieke kerk. Andere religies kennen immers geen gedwongen onthouding.

system
29 november 2009, 09:42
Is dat zo? Daar merk ik hoegenaamd niets van.


De Volkskrant. 27 november 2009
De toch al beschadigde reputatie van de rooms-katholieke kerk is in Ierland verder aangetast door een schandaal dat het land sinds donderdag vervult met gevoelens van walging, schaamte en woede.

De kerk in het in overgrote meerderheid katholieke Ierland blijkt kindermisbruik door priesters jaren in de doofpot te hebben gestopt. Bisschoppen vonden het kerkelijke imago belangrijker dan bescherming van kinderen.

Dit staat in een rapport dat gisteren is vrijgegeven.


Het aartsbisdom Los Angeles heeft decennia lang Amerikaanse rooms-katholieke priesters die van seksueel misbruik van kinderen werden verdacht, de hand boven het hoofd gehouden. De priesters kregen therapie of werden naar andere parochies overgeplaatst.

SEX CRIMES AND THE VATICAN - Op 1 oct 2006 zond de BBC de documentaire 'Sex crimes and the Vatican' uit. Op de BBC site is een transcript te vinden en ook het programma zelf is te zien.Er worden gevallen van pedofiele katholieke priesters behandeld, die vaak jarenlang, soms tientallen jaren lang, hun gang konden gaan, totdat het uitlekte, waarna de priester werd overgeplaatst naar een andere parochie(dus niet ontslagen).

Enz, enz.

En ja dus, nu de kerkelijke doofpot is gebarsten, is er geen ontsnappen meer aan. En maar goed ook!



(Toch deze nuance: bij de protestanten en de angelicanen zal het wellicht van hetzelfde zijn. En over de islam zullen we maar zwijgen.)


___

Esperanza
29 november 2009, 09:53
Ik voorspel een hooghartig "hoegenaamd niet"...Weet je, het zou mij niet eens verwonderen...

Henri1
29 november 2009, 09:55
Je mag niet alleen de geestelijken viseren in deze zaak.
Indertijd was er een getuige namens "X1". Deze stelde dat hooggeplaatste Magistraten regelmatig seksfeestjes frequenteren waar ook handelingen met minderjarigen werden ondernomen.
Met heeft dit toen in de doofpot gestopt, zogezegd wegens onvoldoende bewijs, en ze hebben Mevrouw Louf terzelfdertijd ook maar ontoerekeningsvatbaar verklaard omdat dat hun goed uitkwam.

Ook in Nederland is het allemaal niet beter.
"Hete Lubbers" bezondigde zich ook aan seksuele intimidatie. Als ik me niet vergis is hij daar achteraf voor witgewassen. De vraag is of Meneer Lubbers niet teveel wist.......

Xenophon
29 november 2009, 10:57
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Zo uitzonderlijk is dat nochtans niet binnen de "priesterstand"... Je kan bijna geen krant meer openslaan, of er staat wel wat in van de een of andere priester die zijn tengels weer eens niet heeft kunnen thuishouden.



Dat is zoals alle allochtonen boeven zijn of alle boeven allochtonen zijn, als ge op de kranten moet afgaan.

Het zou me niks verbazen indien er bij de reproducerende niet-pastoors, de vaders dus, ook een aanzienlijk percentage rondloopt dat zijn eigen dochters of zonen of die van een ander seksueel aantrekkelijk vindt en er niet zo goed in slaagt om die aantrekkingskracht op een onschuldige manier te kanaliseren en zich bijgevolg bedient van handelingen die wij classificeren als kindermisbruik of pedofilie. Wat in huiselijke kring gebeurt, geeft zich evenwel minder gemakkelijk bloot aan de buitenwereld.

Pedofilie is van alle tijden en, zoals iemand hogerop al schreef, des menschen.

Amai Raf, van u had ik toch dat veralgemenen niet verwacht.

Savatage
29 november 2009, 11:01
Amai Raf, van u had ik toch dat veralgemenen niet verwacht.

Verstand komt met de jaren, je ziet het ;-)

Raf
29 november 2009, 11:23
Amai Raf, van u had ik toch dat veralgemenen niet verwacht.

Misschien moet jij (en je vriendje hierboven blijkbaar ook) maar eens opzoeken wat "veralgemenen" betekent, want dat heb je duidelijk niet begrepen...

Andro
29 november 2009, 19:40
Decennialang - misbruik van kinderen - geheim

Heb je het nu bemerkt?
Dat gaat hij merkwaardig vinden.

Raf
29 november 2009, 21:13
Dat gaat hij merkwaardig vinden.

Ik denk dat hij het vooral gaat negeren...

Andro
5 december 2009, 07:20
Ik denk dat hij het vooral gaat negeren...
Het is dus idd negeren geworden.

Raf
5 december 2009, 09:04
Het is dus idd negeren geworden.

Zo kennen we onze katholieke pappenheimers wel. ;-)

Xenophon
5 december 2009, 10:23
Zo kennen we onze katholieke pappenheimers wel. ;-)

Je bent precies weer aan het veralgemenen. :)

Jan van den Berghe
5 december 2009, 11:11
Je bent precies weer aan het veralgemenen. :)

Als we hun redenering zouden moeten volgen, dan moeten alle vaders met een stigma door het leven gaan... Er komen jammer genoeg ook bij getrouwde mannen met kinderen pedofielen voor.

Andro
5 december 2009, 11:36
Als we hun redenering zouden moeten volgen, dan moeten alle vaders met een stigma door het leven gaan... Er komen jammer genoeg ook bij getrouwde mannen met kinderen pedofielen voor.

De de vetzakkerijen van niet-priesters zijn immers niet dienstig als verschoning voor de misdaden van de pedo-priesters. Gezien de exclusieve celibataire en 'sexloze' status die de priesters zich toe-eigenen, weegt elk geval van kindersmisbruik heel wat zwaarder door voor hen. Of je het nu graag hoort of niet het is er populair!

the_dude
5 december 2009, 11:37
niet allemaal. Het is zoals het zoeken van een niet corrupte politieker, ze zijn er wel maar ze hebben zeer weinig macht en boeken zelden tot nooit promotie.

Raf
5 december 2009, 12:10
Als we hun redenering zouden moeten volgen, dan moeten alle vaders met een stigma door het leven gaan... Er komen jammer genoeg ook bij getrouwde mannen met kinderen pedofielen voor.

Dat ontkent niemand, Van den Berghe, je trapt weer maar eens open deuren in. Kwestie is dat dergelijke praktijken opvallend vaker bij priesters voorkomen dan bij getrouwde mannen èn dat die stinkende potjes dan ook nog eens door het vaticaan gedekt gehouden worden.

Jan van den Berghe
5 december 2009, 22:36
De de vetzakkerijen van niet-priesters zijn immers niet dienstig als verschoning voor de misdaden van de pedo-priesters. Gezien de exclusieve celibataire en 'sexloze' status die de priesters zich toe-eigenen, weegt elk geval van kindersmisbruik heel wat zwaarder door voor hen. Of je het nu graag hoort of niet het is er populair!

Ik zou niet weten waarom pedofilie door een niet-priester een minder zware misdaad uitmaakt dan in het geval er een priester in betrokken is.

Jan van den Berghe
5 december 2009, 22:37
Dat ontkent niemand, Van den Berghe, je trapt weer maar eens open deuren in. Kwestie is dat dergelijke praktijken opvallend vaker bij priesters voorkomen dan bij getrouwde mannen èn dat die stinkende potjes dan ook nog eens door het vaticaan gedekt gehouden worden.

"Opvallend vaker"... En nu graag de cijfers van wetenschappelijk onderbouwde studies of van het gerecht.

Raf
5 december 2009, 22:53
"Opvallend vaker"... En nu graag de cijfers van wetenschappelijk onderbouwde studies of van het gerecht.

Sla eens wat kranten open van de voorbije weken, Van den Berghe.

Jan van den Berghe
5 december 2009, 23:12
Sla eens wat kranten open van de voorbije weken, Van den Berghe.

Geen antwoord dus. Kortom, u geeft toe dat u zich gewoon laat leiden door uw vooringenomenheid.

Raf
5 december 2009, 23:17
Geen antwoord dus. Kortom, u geeft toe dat u zich gewoon laat leiden door uw vooringenomenheid.

Nee, ik zeg dat u eens wat kranten moet openslaan van de voorbije weken. Te moeilijk voor u?

Jan van den Berghe
5 december 2009, 23:18
Nee, ik zeg dat u eens wat kranten moet openslaan van de voorbije weken. Te moeilijk voor u?

O ja, verschrikkelijk moeilijk. Daarom had ik graag cijfermateriaal waarop u tot uw objectieve conclusie hebt weten te komen. Indien niet, valt u eens te meer flink door de mand.

Pantoffeldiertje
5 december 2009, 23:18
Sla eens wat kranten open van de voorbije weken, Van den Berghe.

Als er in de loop van 2 weken 2 rellen zijn in Brussel door allochtonen, en 2 pedofiele priesters betrapt worden, wil dit dan zeggen dat er, net zoals er een hele hoop pedofiele priesters die tot nu toe niet ontdekt worden, alle Brusselse allochtonen bereid zijn tot rellen?

Travis66
5 december 2009, 23:25
Ik zou niet weten waarom pedofilie door een niet-priester een minder zware misdaad uitmaakt dan in het geval er een priester in betrokken is.

De wet zegt dat vertrouwensrelaties een factor zwaarder moeten gestraft worden. Geldt voor mensen als ouders, voogden, leraars, pastoors, ...

maar dat terzijde :)

Raf
5 december 2009, 23:31
O ja, verschrikkelijk moeilijk. Daarom had ik graag cijfermateriaal waarop u tot uw objectieve conclusie hebt weten te komen. Indien niet, valt u eens te meer flink door de mand.

De verwijzingen naar verscheiden krantenberichten werden al eerder in dit topic geplaatst, Van den Berghe, en zoals meerdere mensen voorspeld hebben, heeft u die straal genegeerd. We zullen dus maar in het midden laten wie er hier eens te meer door de mand valt.

Travis66
5 december 2009, 23:37
O ja, verschrikkelijk moeilijk. Daarom had ik graag cijfermateriaal waarop u tot uw objectieve conclusie hebt weten te komen. Indien niet, valt u eens te meer flink door de mand.

Dit uit wikipedia:
Volgens schattingen is het aantal pedofielen tussen de 0,2 en 1% van de bevolking, dus in België 20.000 tot 100.000 en in Nederland 32.000 tot 160.000.

En dit uit A Report on the Crisis in the Catholic Church in the United States (http://www.sarabite.info/johnjayreport.pdf)
US clerics (priests, deacons, bishops, etc.) accused of abuse from 1950-2002: 4,392.
About 4% of the 109,694 serving during those 52 years.

Dat is dus 4 tot 20 maal meer dan onder de "gewone" bevolking.

willem1940NLD
5 december 2009, 23:44
Dit uit wikipedia:


En dit uit A Report on the Crisis in the Catholic Church in the United States (http://www.sarabite.info/johnjayreport.pdf)


Dat is dus 4 tot 20 maal meer dan onder de "gewone" bevolking.Dat zijn dan alleen nog maar de exemplaren die gevangen worden; vermoedelijk topjes van 2 ijsbergen.

Jan van den Berghe
5 december 2009, 23:47
Dat zijn dan alleen nog maar de exemplaren die gevangen worden; vermoedelijk topjes van 2 ijsbergen.

Er twee cijfers vergeleken uit totaal andere bronnen en met andere parameters. De een is een algemene schatting van een land, terwijl bij het andere cijfer het gaat om een vastgesteld aantal in een welbepaalde situatie.

Jan van den Berghe
5 december 2009, 23:48
De verwijzingen naar verscheiden krantenberichten werden al eerder in dit topic geplaatst, Van den Berghe, en zoals meerdere mensen voorspeld hebben, heeft u die straal genegeerd. We zullen dus maar in het midden laten wie er hier eens te meer door de mand valt.

U, zonder enige twijfel.

Enkele krantenartikels laten niet toe dat u veralgemeenheden spuit die op geen enkel objectief materiaal stoelen.

Travis66
5 december 2009, 23:48
Er twee cijfers vergeleken uit totaal andere bronnen en met andere parameters. De een is een algemene schatting van een land, terwijl bij het andere cijfer het gaat om een vastgesteld aantal in een welbepaalde situatie.

Tis waar wat je zegt. Ik zoek verder.

Raf
5 december 2009, 23:49
Er twee cijfers vergeleken uit totaal andere bronnen en met andere parameters. De een is een algemene schatting van een land, terwijl bij het andere cijfer het gaat om een vastgesteld aantal in een welbepaalde situatie.

:rofl:

Een paling in een emmer snot zou het u niet kunnen nadoen.

Jan van den Berghe
5 december 2009, 23:52
:rofl:

Een paling in een emmer snot zou het u niet kunnen nadoen.

Blijkbaar niet, want Travis66 geeft zelf toe:

Tis waar wat je zegt. Ik zoek verder.

Raf
5 december 2009, 23:55
Blijkbaar niet

Dat zeg ik toch. :lol:

Travis66
6 december 2009, 00:19
Er twee cijfers vergeleken uit totaal andere bronnen en met andere parameters. De een is een algemene schatting van een land, terwijl bij het andere cijfer het gaat om een vastgesteld aantal in een welbepaalde situatie.

Ik geraak niet verder dan deze cijfers. Die 4 procent ben ik meermaals tegengekomen, het is het "normale" percentage pedofielen dat ik niet bevestigd vind.
Iemand meer cijfers?

Andro
6 december 2009, 08:09
Dit uit wikipedia:


Volgens schattingen is het aantal pedofielen tussen de 0,2 en 1% van de bevolking, dus in België 20.000 tot 100.000 en in Nederland 32.000 tot 160.000.



En hoeveel van deze pedofiele burgers worden beschermd, met de mantel der liefde behandeld en van gemeente naar gemeente gestuurt, zodat hij/zij zijn vetzakkerijen kan verder zetten?

IronChef
6 december 2009, 11:45
Heb jij dan zo veel medelijden met die pastoors?

Je hebt genoeg rond de pot mogen draaien, tijd om je kaarten op tafel te leggen en te zeggen waarom het nodig is dat minderjarigen het verboden wordt om kerken te betreden.

Als het aan jou ligt zullen toeristen hun kinderen buiten moet laten wanneer zij bv. de kathedraal van Antwerpen gaan bezichtigen. De jaarlijkse klasuitstapjes in Antwerpen mogen het bezichtigen van de prachtige schilderijen en andere kunstwerken niet meer op hun agenda zetten, en ga zo maar verder.

Kan jij nu echt niet verder kijken dan je neus lang is?

willem1940NLD
6 december 2009, 15:23
Je hebt genoeg rond de pot mogen draaien, tijd om je kaarten op tafel te leggen en te zeggen waarom het nodig is dat minderjarigen het verboden wordt om kerken te betreden.

Als het aan jou ligt zullen toeristen hun kinderen buiten moet laten wanneer zij bv. de kathedraal van Antwerpen gaan bezichtigen. De jaarlijkse klasuitstapjes in Antwerpen mogen het bezichtigen van de prachtige schilderijen en andere kunstwerken niet meer op hun agenda zetten, en ga zo maar verder.

Kan jij nu echt niet verder kijken dan je neus lang is?Wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen.

filosoof
6 december 2009, 15:35
En hoeveel van deze pedofiele burgers worden beschermd, met de mantel der liefde behandeld en van gemeente naar gemeente gestuurt, zodat hij/zij zijn vetzakkerijen kan verder zetten?
Voor de dekolonizatie werden ze naar de koloniëen gestuurd indien ze betrapt werden.

Albrecht
6 december 2009, 21:06
Ik ontken niet dat er pedofiele priesters zijn.

Maar ik ben er zeker van dat de media een vertekend beeld geeft. Zulke berichten komen meer in het nieuws omdat ze "sensationeel" zijn.

Raf
6 december 2009, 21:54
Ja, d�*t zal het zijn...

:roll:

IronChef
6 december 2009, 22:29
Wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen.

Bah!

the_dude
7 december 2009, 11:19
Ik ontken niet dat er pedofiele priesters zijn.

Maar ik ben er zeker van dat de media een vertekend beeld geeft. Zulke berichten komen meer in het nieuws omdat ze "sensationeel" zijn.

LOL, ja stel je voor dat erover bericht wordt omdat het de waarheid is. Dat kan je toch niet geloven...

filosoof
8 december 2009, 10:04
God vergeeft niet alle zonden, zo staat te lezen in het evangelie. Wie zondigt tegen de Geest, zal niet vergeven worden. Wie de kinderen in verwarring brengt en aanstoot geeft bij hen, wacht het ergste. Jezus' woorden.
Het ergste? Bankroet bvb?

Church leaders seek help with congregants' financial struggles (http://articles.latimes.com/2009/feb/01/local/me-counseling1)
February 1, 2009 | By Esmeralda Bermudez
At a church in Fullerton, a prayer group went from 40 people to nearly 600 in the last year. And in Anaheim, the pews are so packed on Sundays that one priest wants to add a ninth Mass to meet demand. Parishioners arrive disheartened, some at wit's end, to ask God, priests, nuns and office staff to help them find work and save their homes. But although prayer soothes the soul, it doesn't pay the mortgage.
HEy has anyone heard about this new bar in fullerton called Church ...
6 Dec 2009 ... HEy has anyone heard about this new bar in fullerton called Church? I was there last night with my friends and i lost my phone at this place ...
http://answers.yahoo.com/question/index?qid...:twisted:

Ik ontken niet dat er pedofiele priesters zijn.

Maar ik ben er zeker van dat de media een vertekend beeld geeft. Zulke berichten komen meer in het nieuws omdat ze "sensationeel" zijn.
__________________
Credo in Deum Patrem omnipotentem, Creatorem caeli et terrae, et in Iesum Christum, Filium Eius unicum, Dominum nostrum, et in Spiritum Sanctum.
seXsationeel, mijn beste...:
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20091207_015
http://www.katu.com/news/78680432.html
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/12/06/AR2009120601957.html

http://www.spokesmanreview.com/sections/diocese/
http://www.spokesmanreview.com/sections/diocese/?ID=151887
http://www.spokesmanreview.com/sections/diocese/?ID=229417
http://indiancountrynews.net/index.php?option=com_content&task=view&id=2299&Itemid=109
http://articles.latimes.com/2005/aug/06/local/me-chevedden6

filosoof
8 december 2009, 10:08
LOL, ja stel je voor dat erover bericht wordt omdat het de waarheid is. Dat kan je toch niet geloven...


__________________
Credo in Deum Patrem omnipotentem, Creatorem caeli et terrae, et in Iesum Christum, Filium Eius unicum, Dominum nostrum, et in Spiritum Sanctum.:roll:

filosoof
8 december 2009, 15:32
Nog een artikeltje tegengekomen:
http://www.nytimes.com/2009/12/07/opinion/07mon2.html?em
En nog één:
http://www.nytimes.com/2006/11/14/nyregion/14abuse.html?fta=y

Albrecht
8 december 2009, 21:38
LOL, ja stel je voor dat erover bericht wordt omdat het de waarheid is. Dat kan je toch niet geloven...
Er zullen zeker meer pedofielen zijn dan vermeldt op het nieuws. Maar enkele de meest sensationele (priesters,Fritzl,...) komen in het nieuws. Ik begrijp dat de media niet de tijd hebben om elke zaak te behandelen, maar ze geven zo wel een vertekend beeld.

En zelfs nu doen jullie alsof elke priester een pedofiel is. Zoals velen lijken te denken dat elke Moslim een extremist is.

Savatage
8 december 2009, 22:23
En hoeveel van deze pedofiele burgers worden beschermd, met de mantel der liefde behandeld en van gemeente naar gemeente gestuurt, zodat hij/zij zijn vetzakkerijen kan verder zetten?

Lol, net alsof elke pedofiele pastoor met de mantel der liefde bedekt wordt :lol:

Andro
9 december 2009, 07:48
Lol, net alsof elke pedofiele pastoor met de mantel der liefde bedekt wordt :lol:

Gaan we het bagatelliseren?


UN publishes IHEU statement on child abuse and the Holy See (http://www.iheu.org/un-publishes-iheu-statement-child-abuse-and-holy-see)

Ierse Katholieke Kerk negeerde 30 jaar lang bewijzen tegen pedopriesters (http://www.dailymail.co.uk/news/article-1231180/Irish-Catholic-Church-covered-sickening-catalogue-child-abuse-paedophile-priests.html)

DESSERON
9 december 2009, 22:20
Aangezien er zeer weinig pastoors zijn beneden de 50 vertegenwoordigt elke pedofiele pastoor uit die leeftijdscategorie een niet onaanzienlijk percentage.
Uitgaande van het feit dat er de laatste 20 jaar gemiddelde slechts 5 tot 10 nieuwe priesters per jaar worden gewijd in Vlaanderen (dus gemiddeld tussen de 100 en de 200 in 20 jaar) vertegenwoordigt elke "jongere" pedofiele priester 0,5 % tot 1 % van dit totaal en er zijn zeker meer dan een paar gevallen gesignaleerd de voorbije jaren. Men kan vrezen dat misschien wel 10 % van de jongere priesters pedofiele neigingen heeft (als priester heeft men immers makkelijk toegang tot kinderen), de helft is wellicht homofiel, een deel asexueel en een ander deel zijn "late" heterofielen (die pas hun sexualiteit ontdekken wanneer ze al priester zijn - die nemen dan een "vriendin" of een "huisgenote" zoals die pastoor verleden week zei). Tragisch eigenlijk.

filosoof
9 december 2009, 23:56
Gaan we het bagatelliseren?


UN publishes IHEU statement on child abuse and the Holy See (http://www.iheu.org/un-publishes-iheu-statement-child-abuse-and-holy-see)

Ierse Katholieke Kerk negeerde 30 jaar lang bewijzen tegen pedopriesters (http://www.dailymail.co.uk/news/article-1231180/Irish-Catholic-Church-covered-sickening-catalogue-child-abuse-paedophile-priests.html)


http://www.katu.com/news/78680432.html
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/12/06/AR2009120601957.html
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20091207_015
http://www.spokesmanreview.com/sections/diocese/
http://www.spokesmanreview.com/sections/diocese/?ID=151887
http://www.spokesmanreview.com/sections/diocese/?ID=229417
http://indiancountrynews.net/index.php?option=com_content&task=view&id=2299&Itemid=109
http://articles.latimes.com/2005/aug/06/local/me-chevedden6
http://www.nytimes.com/2009/12/07/opinion/07mon2.html?em
http://www.religion-cults.com/Islam/ratzinger.htm
http://pope-ratz.blogspot.com/.../benedict-xvi-in-google-video-sex-crimes.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/panorama/5389684.stm
http://radicalfilms.co.uk/.../crimen-sollicitationis-sex-crimes-and-the-vatican-bbc-panorama-series/

filosoof
10 december 2009, 00:02
Lol, net alsof elke pedofiele pastoor met de mantel der liefde bedekt wordt :lol:Waarom bedacht juist Ratzinger dat de "crimen solicitationes" hierop van toepassing zou zijn?

http://www.guardian.co.uk/world/2003/aug/17/religion.childprotection
http://image.guardian.co.uk/sys-files/Observer/documents/2003/08/16/Criminales.pdf
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/panorama/5392338.stm

filosoof
10 december 2009, 00:10
Aangezien er zeer weinig pastoors zijn beneden de 50 vertegenwoordigt elke pedofiele pastoor uit die leeftijdscategorie een niet onaanzienlijk percentage.
Uitgaande van het feit dat er de laatste 20 jaar gemiddelde slechts 5 tot 10 nieuwe priesters per jaar worden gewijd in Vlaanderen (dus gemiddeld tussen de 100 en de 200 in 20 jaar) vertegenwoordigt elke "jongere" pedofiele priester 0,5 % tot 1 % van dit totaal en er zijn zeker meer dan een paar gevallen gesignaleerd de voorbije jaren. Men kan vrezen dat misschien wel 10 % van de jongere priesters pedofiele neigingen heeft (als priester heeft men immers makkelijk toegang tot kinderen), de helft is wellicht homofiel, een deel asexueel en een ander deel zijn "late" heterofielen (die pas hun sexualiteit ontdekken wanneer ze al priester zijn - die nemen dan een "vriendin" of een "huisgenote" zoals die pastoor verleden week zei). Tragisch eigenlijk.

Waarom zou er een probleem moeten zijn dat een pastoor een "vriendin" of een "huisgenote" heeft?

Protestantse priesters, orthodoxe popes, anglicaanse priesters, joodse rabbis, islamitische imams, die doen hun "job" toch ook?

Er staat trouwens nergens in de bijbel dat priesters ongehuwd moeten zijn.
Dat is gewoon een intern reglement vh Vaticaan tegen simonie. (vervreemding van kerkgoederen, in dit geval door erfenis tgv vrouw & kinderen)

hotschizodiscocop
10 december 2009, 06:47
Moesten de mensen daar nu eens consequent en logisch over nadenken, dan zouden ze achter JJ De Gucht staan in plaats van vast te houden aan antieke kerktorens en ijskoude stinkende kerken.

willem1940NLD
10 december 2009, 13:09
Waarom zou er een probleem moeten zijn dat een pastoor een "vriendin" of een "huisgenote" heeft?

Protestantse priesters, orthodoxe popes, anglicaanse priesters, joodse rabbis, islamitische imams, die doen hun "job" toch ook?

Er staat trouwens nergens in de bijbel dat priesters ongehuwd moeten zijn.
Dat is gewoon een intern reglement vh Vaticaan tegen simonie. (vervreemding van kerkgoederen, in dit geval door erfenis tgv vrouw & kinderen)Van mij mogen ze, als het om vrijwillige betrekkingen tussen volwassen mensen gaat.

Simonie: mis, dat is een nogal ander vergrijp. Misschien wèl: "verstrengeling van belangen".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Simonie

Celibaat: nee, geen "opdracht" in de bijbel maar Paulus heeft wel de ongehuwde staat aanbevolen.

1 Korintiërs 7:32/up
32 Ik zou willen dat u geen zorgen hebt. Een ongetrouwde man draagt zorg voor de zaak van de Heer en wil de Heer behagen.
33 Een getrouwde man draagt zorg voor aardse zaken en wil zijn vrouw behagen,
34 dus zijn aandacht is verdeeld. Een ongetrouwde vrouw en een meisje dat nog niet getrouwd is, dragen zorg voor de zaak van de Heer, en wel zo dat ze God met heel hun lichaam en geest zijn toegewijd. Maar een getrouwde vrouw draagt zorg voor aardse zaken en wil haar man behagen.
35 Ik zeg dit in uw eigen belang, niet om u aan banden te leggen, maar om u tot onberispelijk gedrag en onverminderde toewijding aan de Heer te brengen.
36 Maar wanneer iemand bang is zich tegenover zijn toekomstige vrouw te misdragen, omdat zijn verlangen naar haar te groot wordt, laat hij dan gevolg geven aan zijn wens met haar te trouwen. Dat dient dan te gebeuren. Het is geen zonde.
37 Iemand echter die uit overtuiging, dus zonder dwang en uit vrije wil, voor zichzelf besloten heeft niet met haar te trouwen, handelt uitstekend.
38 Dus iemand die met haar trouwt handelt goed, maar iemand die niet met haar trouwt handelt beter.
39 Een vrouw is gebonden aan haar man zolang hij leeft, maar wanneer hij is gestorven, is ze vrij om te trouwen met wie ze wil, mits het een huwelijk is in verbondenheid met de Heer.
40 Maar ze is gelukkiger wanneer ze ongetrouwd blijft. Dat is althans mijn mening, en ik meen dat ook ik de Geest van God bezit.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=1+Kor+7&id18=1&pos=0&set=10&lang=nl

Maar nogmaals: van mij mogen ze (uiteraard heb ik daar als Ongelovige geen stem in).

hotschizodiscocop
10 december 2009, 13:10
taboe

cookie monster
13 april 2018, 02:50
Ook sommige paters:
http://www.hln.be/regio/oud-heverlee/pater-piet-96-krijgt-12-maanden-cel~a05c3c9e
Blijkbaar een recidivist !!
96 Jaar en veroordeeld , blijkbaar dus toch niet te oud !!
Opsluiten tot die kapot valt , niks verwennen !!

quercus
13 april 2018, 09:49
Ook sommige paters:
http://www.hln.be/regio/oud-heverlee/pater-piet-96-krijgt-12-maanden-cel~a05c3c9e
Blijkbaar een recidivist !!
96 Jaar en veroordeeld , blijkbaar dus toch niet te oud !!
Opsluiten tot die kapot valt , niks verwennen !!
Wat een zielige ouwe sukkel! Zou hij soms niet wat dementeren?

harriechristus
15 april 2018, 10:05
Was Jezus soms ook niet een pedofiel?
Gelet op zijn bekende uitspraak: Laat de kinderkens tot Mij komen!

Aton
15 april 2018, 11:43
Was Jezus soms ook niet een pedofiel?
Gelet op zijn bekende uitspraak: Laat de kinderkens tot Mij komen!
Terwijl er in de grondtekst staat : Laat de discipelen tot mij komen.

harriechristus
15 april 2018, 13:02
Terwijl er in de grondtekst staat : Laat de discipelen tot mij komen.Ach, ach, jij bederft het weer.
Maar goed: Jezus was ook zeker niet vies van zijn discipelen....:rofl:

DewareJakob
15 april 2018, 13:13
Wat een zielige ouwe sukkel! Zou hij soms niet wat dementeren?

Pater Piet.:-D

cookie monster
16 april 2018, 01:27
Pater Piet.:-D
Pater Piet van Voren
Pater Piet van achteren
Pater Piet Vogelen
Pater Piet de Pijper
Pater Piet Fokkema
....
Ok , ik snap het volkomen :lol:

harriechristus
17 april 2018, 08:24
Pater Piet van Voren
Pater Piet van achteren
Pater Piet Vogelen
Pater Piet de Pijper
Pater Piet Fokkema
....
Ok , ik snap het volkomen :lol:Alle seksfrustratie van de wereld wordt geprojecteerd op die arme Pater Piet....:-D

cookie monster
19 april 2018, 00:30
Vergeef mij , ik zal het nooit meer doen !!
pater piet de neuker
pater piet de naaier
pater piet vanderkloten
pater piet fluit
pater piet fokker

:-(

IJsboer
20 april 2018, 11:07
Een onterechte veralgemening, ik weet het wel.

Maar vandaag las ik in de krant dat een 44 jarige pastoor meisjes heeft misbruikt.
Vorige week dat een 39 jarige pastoor een puber van 17 had misbruikt.

Anyway, het punt is dat ik al jaar en dag lees dat het aantal nieuwe pastoors bedroevend klein is. Dit jaar was er 1 afgestudeerd dacht ik.
Nu, gezien de leeftijd van 2 hogervernoemden, zijn die ook niet afgestudeerd in een klas van 20 pastoors.

Het zou me verbazen dat er meer dan 1 39 jarige pastoor is in Belgie. Waardoor zijn volledige klas uit pedofielen bestaat :)

Heeft er iemand leeftijdsstatistieken van pastoors?

Drogreden.

Het artikel "Brave pastoor raakt geen kinderen aan" haalt de krantenkoppen niet.

Er zijn 589 gemeenten en dus minstens evenveel pastoors. Het is niet omdat er 10 pastoors in de krant staan die kinderen misbruiken dat ze allemaal zo zijn. Pastoors worden ook harder geviseerd, komen makkelijk in de krant (het lokt lezers en brengt abonnementen op), dus gaan ze hier veel meer artikels over schrijven. Soms meerdere artikels over dezelfde man. Soms berichten van jaren geleden, enz...

Wat ik wel denk is dat er op het onderwerp (dus: praten over) kindermisbruik (helaas) nog steeds een soort van taboe heerst en ook doofpotoperatie door de plegers... en dat het achter de schermen veel meer voorkomt dan dat we zouden willen. Kinderen zijn submissief aan hun geweldplegers. Ze mogen enkel hun mond openen als hun dat gevraagd wordt... Ze zijn stil, schamen zich en zouden het verdomme van de daken moeten schreeuwen. Maar roepen is stout en we moeten braaf zijn en luisteren!... schrijnend vind ik het.

Ook hierdoor lijken er veel pastoors te zijn die zich aan dit misdrijf vergrijpen, terwijl dit in werkelijkheid maar een klein percentage is. Ik denk dat de meeste pastoors het goed voor hebben voor kinderen.

regor
24 april 2018, 10:05
Welke gezonde man is er nu geïnteresseerd in dat verplichte celibaat?

U slaat de nagel op de kop !

Anna List
24 april 2018, 10:18
OT
wsl zijn niet alle pastoors pedofielen.

maar ze zijn wel allemaal medeplichtig alleen al door het lidmaatschap van de club.

praha
24 april 2018, 22:26
Drogreden.

Het artikel "Brave pastoor raakt geen kinderen aan" haalt de krantenkoppen niet.

Er zijn 589 gemeenten en dus minstens evenveel pastoors. Het is niet omdat er 10 pastoors in de krant staan die kinderen misbruiken dat ze allemaal zo zijn. Pastoors worden ook harder geviseerd, komen makkelijk in de krant (het lokt lezers en brengt abonnementen op), dus gaan ze hier veel meer artikels over schrijven. Soms meerdere artikels over dezelfde man. Soms berichten van jaren geleden, enz...

Wat ik wel denk is dat er op het onderwerp (dus: praten over) kindermisbruik (helaas) nog steeds een soort van taboe heerst en ook doofpotoperatie door de plegers... en dat het achter de schermen veel meer voorkomt dan dat we zouden willen. Kinderen zijn submissief aan hun geweldplegers. Ze mogen enkel hun mond openen als hun dat gevraagd wordt... Ze zijn stil, schamen zich en zouden het verdomme van de daken moeten schreeuwen. Maar roepen is stout en we moeten braaf zijn en luisteren!... schrijnend vind ik het.

Ook hierdoor lijken er veel pastoors te zijn die zich aan dit misdrijf vergrijpen, terwijl dit in werkelijkheid maar een klein percentage is. Ik denk dat de meeste pastoors het goed voor hebben voor kinderen.
...moest ge nu altijd van die nuchtere analyses kunnen maken

praha
24 april 2018, 22:28
OT
wsl zijn niet alle pastoors pedofielen.

maar ze zijn wel allemaal medeplichtig alleen al door het lidmaatschap van de club.
medeplichtig ?
Laat die club dan aan die pastoors verstaan dat ze pedofilie promoten, in de hand werken, toedekken of zo ? :?

harriechristus
25 april 2018, 07:46
Uiteraard zijn niet alle pastoors pedofielen.
Dat aantal zal als percentage net zo klein zijn als onder de normale bevolking, alleen zal de pastoor bij gebrek aan een vrouw, de neiging hebben daar eerder aan toe te geven.
En dat is het verschil tussen een pedofiel (die het gevoel heeft) en een pedoseksueel (die het ook "praktiseert").

IJsboer
25 april 2018, 10:49
...moest ge nu altijd van die nuchtere analyses kunnen maken

Den Duvel was op! :-D

Hephaistos
25 april 2018, 13:15
Niet alle pastoors zijn pedofielen, het is gewoonweg een beroep dat (ooit) een zekere macht en aanzien met zich meebracht, alsook toegang tot kinderen of tieners. Aan het celibaat gaat het wellicht ook niet direct liggen, dan zouden ze zich wel aan een biechtende vrouw of non vergrepen hebben. Ik vermoed dat de cijfers voor pedofiele leerkrachten, sportclubleraars en dergelijke even hoog liggen. Het grote verschil zal dan zijn dat die andere pedofielen doorgaans niet verweven zitten in een log en bureaucratisch instituut dat aan doofpotoperaties doet.

harriechristus
25 april 2018, 13:39
Niet alle pastoors zijn pedofielen, het is gewoonweg een beroep dat (ooit) een zekere macht en aanzien met zich meebracht, alsook toegang tot kinderen of tieners. Aan het celibaat gaat het wellicht ook niet direct liggen, dan zouden ze zich wel aan een biechtende vrouw of non vergrepen hebben. Maar die zijn te volwassen om zich zomaar te laten misbruiken.

zwart op wit
26 april 2018, 21:19
Professionele screening van alle pastoors, leraars en medewerkers voor kinderopvang. Driedubbele screening en opvolging door prive-detectives en opvolging bel en surfgedrag... hiermee kan je er al veel uitsluiten!

Jan van den Berghe
1 mei 2018, 08:56
Drogreden.

Het artikel "Brave pastoor raakt geen kinderen aan" haalt de krantenkoppen niet.

Er zijn 589 gemeenten en dus minstens evenveel pastoors. Het is niet omdat er 10 pastoors in de krant staan die kinderen misbruiken dat ze allemaal zo zijn. Pastoors worden ook harder geviseerd, komen makkelijk in de krant (het lokt lezers en brengt abonnementen op), dus gaan ze hier veel meer artikels over schrijven. Soms meerdere artikels over dezelfde man. Soms berichten van jaren geleden, enz...

Wat ik wel denk is dat er op het onderwerp (dus: praten over) kindermisbruik (helaas) nog steeds een soort van taboe heerst en ook doofpotoperatie door de plegers... en dat het achter de schermen veel meer voorkomt dan dat we zouden willen. Kinderen zijn submissief aan hun geweldplegers. Ze mogen enkel hun mond openen als hun dat gevraagd wordt... Ze zijn stil, schamen zich en zouden het verdomme van de daken moeten schreeuwen. Maar roepen is stout en we moeten braaf zijn en luisteren!... schrijnend vind ik het.

Ook hierdoor lijken er veel pastoors te zijn die zich aan dit misdrijf vergrijpen, terwijl dit in werkelijkheid maar een klein percentage is. Ik denk dat de meeste pastoors het goed voor hebben voor kinderen.

Natuurlijk, het is met alles nu eenmaal zo. In het nieuws komen nu eenmaal de uitzonderingen, de afwijkingen... aan bod. Als er in de HOGent nu een verantwoordelijke wordt gesnapt voor het filmen van de studentes onder de douches, betekent dat nu eenmaal niet dat plotseling iedereen op de HOGent een voyeur is.

Om welke reden zouden we dan aan veralgemeningen doen als het om de Kerk gaat?

Dan vermoed ik dat er een ideologische agenda van beschadiging achter zit. Geen eerlijke benadering evenwel.

Natuurlijk heeft de Kerk dit probleem in het verleden niet goed aangepakt. Hiervan kan ik getuigen, want ik stond als een van de eersten aan de deur van het aartsbisdom (indertijd samen met Colen van het Vlaams Blok) om de slappe aanpak door kardinaal Danneels aan te klagen.

Jan van den Berghe
1 mei 2018, 08:57
Professionele screening van alle pastoors, leraars en medewerkers voor kinderopvang. Driedubbele screening en opvolging door prive-detectives en opvolging bel en surfgedrag... hiermee kan je er al veel uitsluiten!

Ik neem aan dat u dit dan uitbreidt naar iedereen die met kinderen werkt? Voetbaltrainers, mensen die in de jeugdsport betrokken zijn, verantwoordelijken in jeugdbewegingen, zomerkampen, enzovoort?

Uit uw reactie lijkt het er evenwel op dat u een soort heksenjacht wil ontketenen.

Aton
1 mei 2018, 09:31
Ik neem aan dat u dit dan uitbreidt naar iedereen die met kinderen werkt? Voetbaltrainers, mensen die in de jeugdsport betrokken zijn, verantwoordelijken in jeugdbewegingen, zomerkampen, enzovoort?

Uit uw reactie lijkt het er evenwel op dat u een soort heksenjacht wil ontketenen.
Heksenjacht is een specialiteit geweest van de katholieke kerk. Zwart Wit heeft het toch over iedereen die met kinderen in aanraking komt ? Misschien is het weer tijd om eens opnieuw aan een deur te staan.

Jan van den Berghe
1 mei 2018, 09:55
Heksenjacht is een specialiteit geweest van de katholieke kerk. Zwart Wit heeft het toch over iedereen die met kinderen in aanraking komt ? Misschien is het weer tijd om eens opnieuw aan een deur te staan.

Wel, Aton, een beetje ziek? Ik mis uw traditioneel gescheld.

Aton
1 mei 2018, 10:07
Wel, Aton, een beetje ziek? Ik mis uw traditioneel gescheld.
Dit doe ik enkel als iemand onzin uitkraamt of onredelijk is, wat meestal op jou van toepassing. Op een inhoudelijke en zinvolle post zal ik steeds positief reageren, ongeacht de persoon.

Jan van den Berghe
1 mei 2018, 10:41
Dit doe ik enkel als iemand onzin uitkraamt of onredelijk is, wat meestal op jou van toepassing. Op een inhoudelijke en zinvolle post zal ik steeds positief reageren, ongeacht de persoon.

Oei, met bovenstaand bericht zit u toch weer eens naast uw intentie. Hoe slaagt u daar toch iedere keer weer in?

Vlad
11 april 2023, 10:30
Zelfs de Dalai Lama (https://www.bbc.com/news/world-asia-india-65229327) heeft pedofiele neigingen ... :|

harriechristus
11 april 2023, 11:10
Zelfs de Dalai Lama is nog niet ALLEN.

Weyland
11 april 2023, 11:38
Het interessante is dat dat celibaat oorspronkelijk ingevoerd werd om te voorkomen dat erfenissen van een priester naar hun nabestaanden zouden gaan i.p.v. naar de kerk. Dat riedeltje van 'hierdoor kan de geestelijke zich meer op God richten' hebben ze er maar rond verzonnen.

Nu blijkt dat het vlees toch zwak is en iemand die tekort schiet en het in het geniep doet overschrijdt wellicht sneller grenzen. Misschien trok het priesterambt vroeger ook veel meer devianten aan, die eerst met goede intenties een seksloos leven trachtten te leiden, maar naarmate de drang aanhield uiteindelijk toch knakten.

Een goede priester zou het gewoon met vrouwelijke parochianen en huismeiden doen en dat goed geheim houden. Dat is zo.

Oosters Orthodoxe priesters mogen tenminste trouwen, net als dominees.

quercus
11 april 2023, 11:43
Het interessante is dat dat celibaat oorspronkelijk ingevoerd werd om te voorkomen dat erfenissen van een priester naar hun nabestaanden zouden gaan i.p.v. naar de kerk. Dat riedeltje van 'hierdoor kan de geestelijke zich meer op God richten' hebben ze er maar rond verzonnen.

Nu blijkt dat het vlees toch zwak is en iemand die tekort schiet en het in het geniep doet overschrijdt wellicht sneller grenzen. Misschien trok het priesterambt vroeger ook veel meer devianten aan, die eerst met goede intenties een seksloos leven trachtten te leiden, maar naarmate de drang aanhield uiteindelijk toch knakten.

Een goede priester zou het gewoon met vrouwelijke parochianen en huismeiden doen en dat goed geheim houden. Dat is zo.

Oosters Orthodoxe priesters mogen tenminste trouwen, net als dominees.
Een Jood moet gehuwd zijn om in aanmerking te komen voor het Rabbinaat.

Skobelev
11 april 2023, 11:51
Al wie met religie te maken heeft moesten ze colloqueren.

Weyland
11 april 2023, 12:03
De huidige paus Franciscus overweegt het celibaat na meer dan duizend jaar terug af te schaffen. Ooit was er geen celibaat in de Katholieke Kerk, immers. De meeste bisschoppen zijn echter tegen.

Het is allemaal om de sterk tanende cijfers onder praktiserende parochianen terug op te trachten krikken, evenwel. Het water zit de kerk aan de lippen.

Onzijdig
11 april 2023, 12:12
Dat celibaat is achterhaald, uiteraard zijn er bisschoppen en kardinalen die zeggen : ik mocht niet dus diegene die na mij komt mag ook niet. Poepsimpel.

fox
11 april 2023, 13:21
De huidige paus Franciscus overweegt het celibaat na meer dan duizend jaar terug af te schaffen. Ooit was er geen celibaat in de Katholieke Kerk, immers. De meeste bisschoppen zijn echter tegen.

Het is allemaal om de sterk tanende cijfers onder praktiserende parochianen terug op te trachten krikken, evenwel. Het water zit de kerk aan de lippen.

Waarom eigenlijk?

quercus
11 april 2023, 14:26
Al wie met religie te maken heeft moesten ze colloqueren.
Dat is in strijd met de vrijheid van gedachten. De vrijheid van religie is daar een deel van maar wordt in de meeste landen expliciet in de grondwet vermeld. Het enige wat telt is dat wie zich tot een religie bekent niet moet pogen zijn/haar religie aan anderen op te dringen.

Universalia
11 april 2023, 21:03
En wat met volgende?

Dalai Lama komt in opspraak na vragen aan jongetje om zijn tong te zuigen (https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/dalai-lama-komt-in-opspraak-na-vragen-aan-jongetje-om-zijn-tong-te-zuigen/ar-AA19I9BJ?cvid=f8220607915348349bb10d1dc77acbed&ocid=winp2fptaskbarhover&ei=8)

8O

Weyland
11 april 2023, 21:19
Waarom eigenlijk?

Goeie vraag en het antwoord is gegegeven. Egocentrisme. "Ik heb me levenslang aan dat celibaat gehouden en ik geloof dat het me helpt in het concentreren op mijn roeping, daarom zou de rest ook niet mogen trouwen."

Skobelev
12 april 2023, 06:47
Dat is in strijd met de vrijheid van gedachten. De vrijheid van religie is daar een deel van maar wordt in de meeste landen expliciet in de grondwet vermeld. Het enige wat telt is dat wie zich tot een religie bekent niet moet pogen zijn/haar religie aan anderen op te dringen.

De vrijheid van gedachte is hier onbestaande. Voor religie hoeft het dus ook niet.

Hier nog een voorbeeld :
https://forum.politics.be/showpost.php?p=10146095&postcount=1

harriechristus
12 april 2023, 11:01
Als ze maar van de kleine meisjes afblijven.

De schoofzak
12 april 2023, 12:37
Zijn ALLE pastoors pedofielen?

Wel, mocht jij een beroep uitoefenen waar je alle seksuele beleving ontzegd wordt, zou jij niet zot in je kop worden?
Je zou natuurlijk tijdig de kap over de haag gooien, maar voor sommigen is dat blijkbaar erg moeilijk.

quercus
12 april 2023, 20:18
De vrijheid van gedachte is hier onbestaande. Voor religie hoeft het dus ook niet.

Hier nog een voorbeeld :
https://forum.politics.be/showpost.php?p=10146095&postcount=1
Ik ben evenmin akkoord met de houding van KU Leuven.

quercus
12 april 2023, 20:28
Al wie met religie te maken heeft moesten ze colloqueren.
Het is uw volste recht om geen godsdienst aan te hangen. Maar iemand die wel wil kun je en mag je dat niet ontzeggen. Ze horen wel niet te vervallen in een bekeringskoorts.

Skobelev
13 april 2023, 06:22
Het is uw volste recht om geen godsdienst aan te hangen. Maar iemand die wel wil kun je en mag je dat niet ontzeggen. Ze horen wel niet te vervallen in een bekeringskoorts.

Privé moet dat eventueel kunnen, maar zonder de miljoenen € die jaarlijks naar subsidies voor religieuze organisaties gaat.
Dat geld kan beter gebruikt worden dan voor imaginaire vriendjes.

fred vanhove
13 april 2023, 06:27
Zijn ALLE pastoors pedofielen?

Wel, mocht jij een beroep uitoefenen waar je alle seksuele beleving ontzegd wordt, zou jij niet zot in je kop worden?
Je zou natuurlijk tijdig de kap over de haag gooien, maar voor sommigen is dat blijkbaar erg moeilijk.

Er is toch meer dan genoeg seks te vinden tegen betaling ? Het internet staat er vol van. Voor 100 euro komen de dames gewoon aan huis.

De schoofzak
13 april 2023, 08:04
Er is toch meer dan genoeg seks te vinden tegen betaling ? Het internet staat er vol van. Voor 100 euro komen de dames gewoon aan huis.

Dat klopt.
Maar blijkbaar is hun eigen blindheid en de sociale controle daarop nogal stringent.
Let op, ik keur misdrijven niet goed. Ik ben voorstander van meer, hardere, maar vooral intelligentere straffen.

Onzijdig
14 april 2023, 09:59
Strenge vonnissen voor pedofiele pastoors.. Naakt Kruisigen en publiekelijk hun piet afsnijden terwijl ze aan het kruis hangen. Amen.