PDA

View Full Version : Iran neemt Nobelprijs in beslag


liberalist_NL
26 november 2009, 21:33
OSLO/TEHERAN - De Iraanse autoriteiten hebben de Nobelprijs voor de Vrede van de bekende mensenrechtenactiviste Shirin Ebadi (62) in beslag genomen. Dat meldde de Noorse minister van Buitenlandse Zaken, Jonas Gahr Store, donderdag.

© ANP
Store heeft de Iraanse politiek vertegenwoordiger in Oslo op het matje geroepen en officieel protest aangetekend. De medaille en de oorkonde zijn uit Ebadi's bankkluisje gehaald, samen met enkele persoonlijke voorwerpen.
''Het is voor het eerst dat een staat de Nobelprijs voor de Vrede in beslag neemt. We zijn geschokt en hebben niet het minste begrip voor het besluit'', zei Store.

De moderne staat Iran doet weer eens iets waar het trots op kan zijn. Bij sommige mensen valt de mond open, ik val neer van het lachen. Niet om deze specifieke gebeurtenis, maar vanwege de ironie t.o.v. al die mensen die constant lopen roepen dat Iran een beschaafd, modern, niet-achterlijk land is.

Antoon
30 november 2009, 21:36
gangsters

Jazeker
30 november 2009, 22:00
ik val neer van het lachen. Niet om deze specifieke gebeurtenis

Ik mag het hopen. Zelfs al dient zulks gedrag de mensen die een hekel hebben aan het regime in Iran, zou het me niet verleiden tot een lachsalvo. Dat een dictatuur - Ja, Iran is er eentje - het gedaan krijgt van een land in het hoge Noorden om de bankkluizen van Nobelprijswinnaars te laten plunderen en dat die landen dat ook DOEN. Dat is iets waar ik mee kan of wil lachen. Dat is alsof een of andere geheime dienst 's nachts met instemming van je land je huis is binnengedrongen en alles heeft doorsnuffelt en meegenomen wat enige emotionele waarde voor je had. Je weet dat ze op je azen en kijk... het blijken nog de Noren zelf te zijn.

Van zulke dingen krijg ik geen kriebels maar wratten en beroertes.