PDA

View Full Version : Is islam een missionaire religie?


porpo
29 november 2009, 21:48
Volgens u?
Ooit lastig gevallen door een moslim die jou probeerde te bekeren? Iemand naar jouw huis gekomen met kopieën van koran, boekjes, cd's, .. ?? In een hotelkamer (hier of in een moslimland) die kopieën in de kast gevonden? Heeft een moslim jou geholpen met een probleem als doel jou tot de islam te bekeren? Zit er wekelijks (dikwijls of soms) een moslim aan jouw deur die jouw geloof/overtuiging kritseert? Krijg jij spammails in jouw inbox die jouw geloof/overtuiging kleineren/beledigen ?
...

De strategie van de moslims ten opzichte van het westen (http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=81679&st=0)
Een forum topic die ik vandaag aan het lezen was, daarom dacht ik hieraan ..

Jan van den Berghe
29 november 2009, 21:53
Volgens u?
Ooit lastig gevallen door een moslim die jou probeerde te bekeren? Iemand naar jouw huis gekomen met kopieën van koran, boekjes, cd's, .. ?? In een hotelkamer (hier of in een moslimland) die kopieën in de kast gevonden? Heeft een moslim jou geholpen met een probleem als doel jou tot de islam te bekeren? Zit er wekelijks (dikwijls of soms) een moslim aan jouw deur die jouw geloof/overtuiging kritseert? Krijg jij spammails in jouw inbox die jouw geloof/overtuiging kleineren/beledigen ?
...


Is een religie missionair als ze haar boodschap op andere wijzen verbreidt dan u hierboven allemaal opsomt?

porpo
29 november 2009, 21:57
Onder andere, maar dat is niet alles.

Bertie
29 november 2009, 22:04
Wat is daar mis mee?

De rondjes tijdens noem maar wat de Halloween - is dat ook "lastig vallen"? Of Sint Maarten? Of de scouts? Promoties? Advertenties? Enquetes? Of een tijdschrift vol reclame op je hotelkamer-bureau?

Een vreemde iemand aanspreken is niet gelijk aan iemand "lastig vallen".

Dat jullie Mohamedanen dat niet weten maakt (o.a.) het verschil tussen de valse Islam en de ware Christendom

Xenophon
29 november 2009, 22:13
Onze God is de beste!

koppijn
29 november 2009, 22:21
Volgens u?
Ooit lastig gevallen door een moslim die jou probeerde te bekeren? Iemand naar jouw huis gekomen met kopieën van koran, boekjes, cd's, .. ?? In een hotelkamer (hier of in een moslimland) die kopieën in de kast gevonden? Heeft een moslim jou geholpen met een probleem als doel jou tot de islam te bekeren? Zit er wekelijks (dikwijls of soms) een moslim aan jouw deur die jouw geloof/overtuiging kritseert? Krijg jij spammails in jouw inbox die jouw geloof/overtuiging kleineren/beledigen ?
...

De strategie van de moslims ten opzichte van het westen (http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=81679&st=0)
Een forum topic die ik vandaag aan het lezen was, daarom dacht ik hieraan ..

Missionering is typisch iets voor het Christendom, dat vind men ook niet in het Jodendom of het Boeddhisme of Hindoeisme. De methode voor verspreiding van de Islam is het zwaard een effectief middel gebleken.

bgf324
29 november 2009, 22:30
Onze God is de beste!

Geen god is nog beter :-D

Scarabaeida
29 november 2009, 23:03
Er zijn toch moslims die zoeken achter voorbeelden van bekeerlingen tot "de waarheid". Doch, het gross der moslims behoort niet tot dat type.

koppijn
29 november 2009, 23:08
Geen god is nog beter :-D

Het begin van volwassen worden.

alice
29 november 2009, 23:14
Ja, ik kwam tijdens mijn werk regelmatig in aanraking met moslims die probeerden me te bekeren. Vooral Marokkaanse moslims doen aan dawa,het bekeren tot islam van ongelovigen, hun plicht volgens hun interpretatie van islam, vooral salafisten zijn daarin zoals Jehova getuigen, ookal komen ze niet aan je deur!

Gwyndion
29 november 2009, 23:26
- Hebben moslims mij al proberen te bekeren?
Ja, meerdere moslims of fora zoals ansaar hebben mij al proberen te bekeren en eht licht laten te zien.
- Hebben moslims al aangedrongend at ik een koran koop?
Ja, zodat ik "de liefde van allah" kan ervaren en het licht zien.
- Zijn er islamitische landen waar een moslim zich niet tot het Christendom etc mag bekeren?
Ja, google maar even en je vind tal van voorbeelden

porpo
29 november 2009, 23:35
Ja, ik kwam tijdens mijn werk regelmatig in aanraking met moslims die probeerden me te bekeren. Vooral Marokkaanse moslims doen aan dawa,het bekeren tot islam van ongelovigen, hun plicht volgens hun interpretatie van islam, vooral salafisten zijn daarin zoals Jehova getuigen, ookal komen ze niet aan je deur!

Dawa is een opfrissingspreek die als doel heeft om het geloof te hernieuwen in de moslimgemeenschap en de belangrijkste voorbeeld hiervan is het gebed van vrijdag in de moskee, dit heeft helemaal niets te maken met "kafirs (niet-moslims) tot de islam bekeren".

Dawa kan ook tweede betekenis hebben en dat is de mensen (moslims en niet-moslims) over de islam (of bepaalde facetten ervan) informeren, dit heeft ook weer niets te maken met evangelisatie/missionarisering.

liberalist_NL
29 november 2009, 23:51
Volgens u?
Ooit lastig gevallen door een moslim die jou probeerde te bekeren? Iemand naar jouw huis gekomen met kopieën van koran, boekjes, cd's, .. ?? In een hotelkamer (hier of in een moslimland) die kopieën in de kast gevonden? Heeft een moslim jou geholpen met een probleem als doel jou tot de islam te bekeren? Zit er wekelijks (dikwijls of soms) een moslim aan jouw deur die jouw geloof/overtuiging kritseert? Krijg jij spammails in jouw inbox die jouw geloof/overtuiging kleineren/beledigen ?
...

De strategie van de moslims ten opzichte van het westen (http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=81679&st=0)
Een forum topic die ik vandaag aan het lezen was, daarom dacht ik hieraan ..
Islam is missionair op een andere manier dan het christendom. Sharia-wetgeving bijvoorbeeld spoort het bekeren tot de Islam aan door andere mensen een minderwaardige status te geven. In een gemixt huwelijk is het verplicht - het wordt in ieder geval sterk aangemoedigd en is de praktijk - dat de andere partner zich tot de Islam bekeert. Moslims worden aangemoedigd hun gedachtegoed over de wereld te verpreiden; vroeger gebeurde dit met geweld. Nu nog steeds, maar wederom op een andere manier.

Ook het gewone benaderen van mensen en ze allerlei propagandaverhaaltjes houden zoals bij het christendom gebeurt, hetzij op kleinere schaal. Wat je trouwens weglaat, is dat deze praktijk veel voorkomt in gevangenissen. Ik vraag me af hoe moslims erover denken dat hun religie zo aanslaat bij gevangenen. Soort zoekt soort, zullen we maar zeggen?

porpo
29 november 2009, 23:59
- Hebben moslims mij al proberen te bekeren?
Ja, meerdere moslims of fora zoals ansaar hebben mij al proberen te bekeren en eht licht laten te zien.
Heb jij een link?

- Hebben moslims al aangedrongend at ik een koran koop?
Ja, zodat ik "de liefde van allah" kan ervaren en het licht zien.
Zodat je de liefde van Allah zou kunnen ervaren?
Aliens hebben mij ook aangemoedigd om youtube filmpjes te bekijken zodat ik hun beschaving zou kunnen exploreren.

Was het niet de krant standard/de morgen die kopieën van "vertaling van de betekenissen van de Koran" had verspreid?

- Zijn er islamitische landen waar een moslim zich niet tot het Christendom etc mag bekeren?
Ja, google maar even en je vind tal van voorbeelden
Lollllllll!! lollllllllllllllllllllllllllllllllllllllll :rofl:

Je laat mij echt lachen, hier een paar vragen, en gelieve een antwoord te plaatsen zonder mij of mijn geloof/religie te beledigen ;)

1) Waarom zouden ze dat doen? :-D

2) Weet je niets over evangelisatie tijdens de oorlogen in Irak, Afghanistan .. en die van imperialisme en kolonialisme? :-D

3) Is het volgens de wet in Europa verboden om een soort "islamitische evangelisatie" te beginnen zoals de christelijke evangelisatie en atheïstische "there is probably no god. now stop worrying and enjoy your life (http://www.dailymail.co.uk/news/article-1106924/Theres-probably-God--stop-worrying-enjoy-life-Atheist-group-launches-billboard-campaign.html)"?

4) Dat is niet verboden, maar waar wijst hoofddoekverbod, boerkaverbod, niqabverbod, boerkiniverbod en moskeeminarertverbod op?

5) Waarom zijn alle ideologieën welkom behalve zogenaamde "politieke islam" ?

6) Waarom zou Europa "islamitische evangelisatie" (indien het zou bestaan) verbieden, terwijl Europa seculier is??

7) Zou een verbod niet terecht zijn als de bedoeling van evangelisatie gewoon een middel is om bepaalde politieke doel te verwezenlijken?

en de belangrijkste vraag is de volgende:

8) Waarom zou ik tot het christendom bekeren als ik toch in Jezus (SAW), Bijbel, alle profeten en alle heilige boeken en openbaringen, geloof?

Kodo Kodo
30 november 2009, 00:06
Dawa is een opfrissingspreek die als doel heeft om het geloof te hernieuwen in de moslimgemeenschap en de belangrijkste voorbeeld hiervan is het gebed van vrijdag in de moskee, dit heeft helemaal niets te maken met "kafirs (niet-moslims) tot de islam bekeren".

Dawa kan ook tweede betekenis hebben en dat is de mensen (moslims en niet-moslims) over de islam (of bepaalde facetten ervan) informeren, dit heeft ook weer niets te maken met evangelisatie/missionarisering.

Misschien toch maar liever eens een kijkje gaan nemen op dawa-net (http://www.dawanet.com/methods/publicschool.dawapublic.asp) dan je in slaap te laten wiegen door de vage definitie van porpo:

The bottom line

We should use every opportunity to sensitize non-Muslim peers and school staff to Islam and to establish an environment in which everywhere a non-Muslim turns, he notices Islam portrayed in a positive way, is influenced by it and eventually accepts Islam with Allah's guidance, Insha Allah (if God wills).

Wie een uitnodiging om je tot de islam te bekeren afwijst, moet volgens de koran worden gedood. Vandaar dat een tot islamcritici (Geert Wilders kreeg er verscheidene) gerichte da3wa eigenlijk een doodsbedreiging vormt.

Al moet ik dat relativeren. Ik las ergens de vraag van een nieuwe Brit ofte Pakistani op het internet, gericht tot een mohammedaans schriftgeleerde. De vraag luidde: "Ik heb een heel goeie Engelse vriend die ik heel aardig vind, en nu zou ik hem uiteraard graag tot het ware geloof bekeren. Maar ik ben bang dat, als ik een da3wa tot hem richt, hij wel eens zou kunnen weigeren, en als ik hem dan niet vermoord, ga ik naar de hel. Wat moet ik doen?

Deze geleerde stelde de gelovige gerust: slechts in bepaalde gevallen zou hij verplicht zijn, zijn vriend bij weigering om te brengen. Vervolgens legde hij uit hoe deze brave man zijn vriend kon trachten te bekeren, zonder verplicht te zijn hem te vermoorden als de vriend er niet op inging.

De gelovige was zeer onder de indruk, schreef dat Allah groot was en bedankte de geleerde van harte.

koppijn
30 november 2009, 00:58
Dawa kan ook tweede betekenis hebben en dat is de mensen (moslims en niet-moslims) over de islam (of bepaalde facetten ervan) informeren, dit heeft ook weer niets te maken met evangelisatie/missionarisering.


Daˤwah/Dawah verwijst gewoonlijk naar het proselitiseren van de islam (d.i. vrijwillige bekering van mensen door ze te laten kennismaken met een religie). Het Arabische الدعوة/daˤwah betekent letterlijk "uitvaardiging van een sommatie" of "het maken van een uitnodiging", daar het het actieve deelwoord van een werkwoord dat de verschillende betekenissen van "sommeren, uitnodigen" (waarvan de triconsonantische wortel د ع و is). Een moslim die de daˤwah praktiseert, hetzij als een religieuze werker of in een vrijwillige gemeenschapsinspanning, wordt een dāˤī (meervoud دعاة/du'āt, vaak getranslitereerd als "da'ee"). Een dāˤī is dus een persoon die mensen uitnodigt voor een beter begrip van de islam door middel van een dialogisch proces, en kan in sommige gevallen worden beschouwd als het islamitische equivalent van een missionaris.

SDX
30 november 2009, 01:51
Daˤwah/Dawah verwijst gewoonlijk naar het proselitiseren van de islam (d.i. vrijwillige bekering van mensen door ze te laten kennismaken met een religie). Het Arabische الدعوة/daˤwah betekent letterlijk "uitvaardiging van een sommatie" of "het maken van een uitnodiging", daar het het actieve deelwoord van een werkwoord dat de verschillende betekenissen van "sommeren, uitnodigen" (waarvan de triconsonantische wortel د ع و is). Een moslim die de daˤwah praktiseert, hetzij als een religieuze werker of in een vrijwillige gemeenschapsinspanning, wordt een dāˤī (meervoud دعاة/du'āt, vaak getranslitereerd als "da'ee"). Een dāˤī is dus een persoon die mensen uitnodigt voor een beter begrip van de islam door middel van een dialogisch proces, en kan in sommige gevallen worden beschouwd als het islamitische equivalent van een missionaris.

...en tóch werd/wordt het liever met het zwaard gedaan - de dorst naar bloed bij allah aka mohemmed was/is nu eenmaal niet te stillen!

Johan Bollen
30 november 2009, 03:29
Geen god is nog beter :-DRelativeer het belang van het begrip 'God' en je kan zowel alle Goden omhelzen als geen enkele.

koppijn
30 november 2009, 06:36
60308
Wat betekent dawa?
Dawa komt in de Koran voor als 'het uitnodigen tot Gods woord', Gods zendingsopdracht. Aan de andere kant zijn mensen vrij om al dan niet gehoor te geven aan de inhoud. De imams mogen aan dawa doen. De methode is ook vastgelegd: met wijsheid en goede aansporing.
Dawa heeft zich ontwikkeld langs twee sporen. Het eerste is geloofsbegeleiding door geestelijken, met de daarbij behorende taken zoals verkondiging, raadgeving en pastorale zorg. Ze behoort tot de reguliere inzet van de imams. Het tweede spoor is meer zendingsgericht en vertoont grote overeenkomsten met het christelijke zendings- en missionair werk. Deze dawa wordt gesteund door islamitische regimes en losse moslimgroeperingen, die fanatiek te werk gaan. Hun islam is ultra-orthodox.
Op deze dawa wijst het AIVD-rapport. Het signaleert een dubbele dreiging: groepen die dawa verrichten kunnen agressief worden. En de doelgroep, vaak de jeugd, kan radicaliseren en overgaan tot religieus gemotiveerd geweld. Het rapport draagt ook heel toepasselijk de naam 'Van dawa tot jihad'. www.nctb.nl/Images/Van%20Dawa%20tot%20Jihad_tcm91-130733.pdf

Gwyndion
30 november 2009, 09:27
Heb jij een link?

Ja ik heb links en quotes en neen, ik ga ze niet tonen, ik hou forums en netidentiteiten gescheiden voor bepaalde redenen.

Zodat je de liefde van Allah zou kunnen ervaren?
Aliens hebben mij ook aangemoedigd om youtube filmpjes te bekijken zodat ik hun beschaving zou kunnen exploreren.

Was het niet de krant standard/de morgen die kopieën van "vertaling van de betekenissen van de Koran" had verspreid?

Het feit dat je weigert te geloven dat sommige moslims anderen aanmoedigen zich te bekeren zegt genoeg.

Lollllllll!! lollllllllllllllllllllllllllllllllllllllll :rofl:

Je laat mij echt lachen, hier een paar vragen, en gelieve een antwoord te plaatsen zonder mij of mijn geloof/religie te beledigen ;)

Beledigen is relatief, als ik stel dat Mohammed een hypocriet was dan zou je kunnen zeggen dat dat een belediging is of een objectief feit als je in de koran kijkt. (gewoon een voorbeeld, moet je niet letterlijk nemen).

1) Waarom zouden ze dat doen? :-D

Omdat ze wensen dat de islam overal ter wereld heerst?

2) Weet je niets over evangelisatie tijdens de oorlogen in Irak, Afghanistan .. en die van imperialisme en kolonialisme? :-D

En je punt is? Ik ben atheïst en geen fan van eenderd welke (semi-)gedwongen bekering.

3) Is het volgens de wet in Europa verboden om een soort "islamitische evangelisatie" te beginnen zoals de christelijke evangelisatie en atheïstische "there is probably no god. now stop worrying and enjoy your life (http://www.dailymail.co.uk/news/article-1106924/Theres-probably-God--stop-worrying-enjoy-life-Atheist-group-launches-billboard-campaign.html)"?

Zie het probleem niet van de boodschap, ziende dat elke religie een god heeft is de kans dat je in "de juiste" gelooft al zeer klein, als we dan nog in rekening nemen dat er geen bewijs is van god hebben ze dus gelijk.

4) Dat is niet verboden, maar waar wijst hoofddoekverbod, boerkaverbod, niqabverbod, boerkiniverbod en moskeeminarertverbod op?

Dat wijst op overbodige reglementeringen. Niqabs, boerkaverboden etc "bestaan" al, zulke kledij is al door verscheidene reglementeringen verboden en dus in veel gevallen verboden.

5) Waarom zijn alle ideologieën welkom behalve zogenaamde "politieke islam" ?

Niet alle ideologieën zijn welkom.

6) Waarom zou Europa "islamitische evangelisatie" (indien het zou bestaan) verbieden, terwijl Europa seculier is??

Waar staat er dat bekering tot de islam verboden is?

7) Zou een verbod niet terecht zijn als de bedoeling van evangelisatie gewoon een middel is om bepaalde politieke doel te verwezenlijken?

Doe ik liever geen uitspraken over, moet geval per geval behandeld worden.

en de belangrijkste vraag is de volgende:

8) Waarom zou ik tot het christendom bekeren als ik toch in Jezus (SAW), Bijbel, alle profeten en alle heilige boeken en openbaringen, geloof?

Ik ben atheïst dus geen idee. Zou liever hebben dat je je laat leiden door je eigen moraal inplaats van moraal uit een achterhaald boek (niet om te zeggen dat de bijbel, koran,... niets waardevols kan bevatten maar ziende de ouderdom en de maatschappelijke veranderingen is veel achterhaald).

abou Anis
30 november 2009, 09:32
Optie "dat interesseert me niet" ontbreekt.

bentje
30 november 2009, 09:33
- Hebben moslims mij al proberen te bekeren?
Ja, meerdere moslims of fora zoals ansaar hebben mij al proberen te bekeren en eht licht laten te zien.
- Hebben moslims al aangedrongend at ik een koran koop?
Ja, zodat ik "de liefde van allah" kan ervaren en het licht zien.
- Zijn er islamitische landen waar een moslim zich niet tot het Christendom etc mag bekeren?
Ja, google maar even en je vind tal van voorbeelden

²

Gwyndion
30 november 2009, 09:37
Je kan zo genoeg voorbeelden vinden van dwang beetje bezig maar bvb: http://www.wikiislam.com/wiki/Persecution_of_Ex-Muslims geeft genoeg voorbeelden.

porpo
30 november 2009, 09:52
Ja ik heb links en quotes en neen, ik ga ze niet tonen, ik hou forums en netidentiteiten gescheiden voor bepaalde redenen.
Jaja .. jaa ja.

Het feit dat je weigert te geloven dat sommige moslims anderen aanmoedigen zich te bekeren zegt genoeg.
Ik heb bewijzen nodig, geen beweringen.

Beledigen is relatief, als ik stel dat Mohammed een hypocriet was dan zou je kunnen zeggen dat dat een belediging is of een objectief feit als je in de koran kijkt. (gewoon een voorbeeld, moet je niet letterlijk nemen).
Probeer gewoon te dialogeren als je dat graag wilt, probeer je mij of mijn geloof/religie te beledigen, dan is dialoog niet wat jij wilt, en je zal verder in mijn negeerlijst eeuwig logeren.

Omdat ze wensen dat de islam overal ter wereld heerst?

Ze weten dat het niet mogelijk is, en met bewijzen uit de koran zelf.

En je punt is? Ik ben atheïst en geen fan van eenderd welke (semi-)gedwongen bekering.
Ik probeer gewoon te zeggen dat de praktijk totaal anders is dan wat jij in de media te horen krijgt. Algerije bijvoorbeeld is volgens de grondwet een islamitische land, dwz staatdsgodsdienst = de islam, maar in de praktijk zijn er christelijke missionarissen die onwetenden, ongeschoolde en arme mensen omkopen, en hun doel is natuurlijk politiek en heeft niets met godsdienst te maken, want een moslim gelooft automatisch in principes van het geloof en religie, wij geloven in alle profeten, boodschappers en openbaringen.

Zie het probleem niet van de boodschap, ziende dat elke religie een god heeft is de kans dat je in "de juiste" gelooft al zeer klein, als we dan nog in rekening nemen dat er geen bewijs is van god hebben ze dus gelijk.
Een paar beweringen vergelijkbaar met "de kat heeft de maan getekend".

Dat wijst op overbodige reglementeringen. Niqabs, boerkaverboden etc "bestaan" al, zulke kledij is al door verscheidene reglementeringen verboden en dus in veel gevallen verboden.
Godsdienstvrijheid, ja ;) Als het maar in zijn bak past.

Niet alle ideologieën zijn welkom.

Dictatuur.

Waar staat er dat bekering tot de islam verboden is?

Was dat geen vraag?

Doe ik liever geen uitspraken over, moet geval per geval behandeld worden.
Genoeg voorbeelden uit de geschiedenis en realiteit. Denk hieraan:
http://www.youtube.com/watch?v=Hdv5U2Jsf2k
:-P

Ik ben atheïst dus geen idee. Zou liever hebben dat je je laat leiden door je eigen moraal inplaats van moraal uit een achterhaald boek (niet om te zeggen dat de bijbel, koran,... niets waardevols kan bevatten maar ziende de ouderdom en de maatschappelijke veranderingen is veel achterhaald).
Dat is jouw mening, mijn mening een moraal is niet mogelijk zonder het geloof in de God boven de natuur.

Gwyndion
30 november 2009, 10:14
Jaja .. jaa ja.

Jouw probleem als je het weigert te geloven (wel grappig voor een religieus persoon), ik heb het ingevoerd voor een reden, paar mensen begonnen stalkerish te doen omdat ze mijn mening niet smaakten.

Ik heb bewijzen nodig, geen beweringen.

hier is mijn bewijs www.google.com

Probeer gewoon te dialogeren als je dat graag wilt, probeer je mij of mijn geloof/religie te beledigen, dan is dialoog niet wat jij wilt, en je zal verder in mijn negeerlijst eeuwig logeren.

Ik stel gewoon dat belediging een sterk rekbaar begrip is. Voor sommigen is kritiek op hun religie (en veel religies verdienen hopen kritiek) al een belediging.

Ze weten dat het niet mogelijk is, en met bewijzen uit de koran zelf.

Een doel moet niet realistisch zijn om het na te streven.

Ik probeer gewoon te zeggen dat de praktijk totaal anders is dan wat jij in de media te horen krijgt. Algerije bijvoorbeeld is volgens de grondwet een islamitische land, dwz staatdsgodsdienst = de islam, maar in de praktijk zijn er christelijke missionarissen die onwetenden, ongeschoolde en arme mensen omkopen, en hun doel is natuurlijk politiek en heeft niets met godsdienst te maken, want een moslim gelooft automatisch in principes van het geloof en religie, wij geloven in alle profeten, boodschappers en openbaringen.

Fout, moslim zijn is niet genetisch en dus geloven ze niet automatisch allemaal in alles.

Een paar beweringen vergelijkbaar met "de kat heeft de maan getekend".

Gewoon een objectief feit, meerdere religies, duizenden goden, volgens iedereen is enkel hun god de ware dus een heel deel hun god kan volgens die redenering niet de juiste zijn.

Godsdienstvrijheid, ja ;) Als het maar in zijn bak past.

Neen, wetten en reglementeringen tellen gewoon voor iedereen zoals het hoort. Iedereen moet ten allen tijde herkenbaar zijn => boerka etc verboden.

Dictatuur.

Fout, het feit dat niet alle ideologieën toegelaten zijn is geen dictatuur, dictatuur, nazisme etc is niet toegelaten, betekent niet dat we er een zijn.

Dat is jouw mening, mijn mening een moraal is niet mogelijk zonder het geloof in de God boven de natuur.

-wacht 5 minuten- Hmm nee, nog niet -wacht nog eens 5 minuten- Neen, ik ben nog steeds van mening dat moorden, geweld, diefstal etc slecht zijn, denk dat ik dus tot de conclusie kan komen dat ik mijn eigen moraal heb.

alice
30 november 2009, 11:02
Dawa is een opfrissingspreek die als doel heeft om het geloof te hernieuwen in de moslimgemeenschap en de belangrijkste voorbeeld hiervan is het gebed van vrijdag in de moskee, dit heeft helemaal niets te maken met "kafirs (niet-moslims) tot de islam bekeren".

Dawa kan ook tweede betekenis hebben en dat is de mensen (moslims en niet-moslims) over de islam (of bepaalde facetten ervan) informeren, dit heeft ook weer niets te maken met evangelisatie/missionarisering.
Juist, als gelovige zie je niet moslims "informeren" over islam als je plicht, hier heet dit bekeren! Wel eerlijk blijven he?De doelstelling is wel degelijk overtuigen over islam!Dawa is dus bekeringsdrang, ookal zie je dit als moslim anders, het is inderdaad een plicht! Een ongelovige is trouwens iemand die weet heeft over het bestaan van islam en zichzelf niet bekeerd!

alice
30 november 2009, 11:08
Heb jij een link?


Zodat je de liefde van Allah zou kunnen ervaren?
Aliens hebben mij ook aangemoedigd om youtube filmpjes te bekijken zodat ik hun beschaving zou kunnen exploreren.

Was het niet de krant standard/de morgen die kopieën van "vertaling van de betekenissen van de Koran" had verspreid?


Lollllllll!! lollllllllllllllllllllllllllllllllllllllll :rofl:

Je laat mij echt lachen, hier een paar vragen, en gelieve een antwoord te plaatsen zonder mij of mijn geloof/religie te beledigen ;)

1) Waarom zouden ze dat doen? :-D

2) Weet je niets over evangelisatie tijdens de oorlogen in Irak, Afghanistan .. en die van imperialisme en kolonialisme? :-D

3) Is het volgens de wet in Europa verboden om een soort "islamitische evangelisatie" te beginnen zoals de christelijke evangelisatie en atheïstische "there is probably no god. now stop worrying and enjoy your life (http://www.dailymail.co.uk/news/article-1106924/Theres-probably-God--stop-worrying-enjoy-life-Atheist-group-launches-billboard-campaign.html)"?

4) Dat is niet verboden, maar waar wijst hoofddoekverbod, boerkaverbod, niqabverbod, boerkiniverbod en moskeeminarertverbod op?

5) Waarom zijn alle ideologieën welkom behalve zogenaamde "politieke islam" ?

6) Waarom zou Europa "islamitische evangelisatie" (indien het zou bestaan) verbieden, terwijl Europa seculier is??

7) Zou een verbod niet terecht zijn als de bedoeling van evangelisatie gewoon een middel is om bepaalde politieke doel te verwezenlijken?

en de belangrijkste vraag is de volgende:

8) Waarom zou ik tot het christendom bekeren als ik toch in Jezus (SAW), Bijbel, alle profeten en alle heilige boeken en openbaringen, geloof?
Niemand vraagt je om jezelf te bekeren tot het christendom, en Abraham en Jezus mogen dan als profeten worden beschouwd,het grote verschil is natuurlijk dat wij Mohammed niet als profeet erkennen, en moslims dit zien als de laatste boodschapper van God, waardoor islam Joden en Christendom achter zich laat en bekering tot de laatste boodschapper van God als evolutie zien, waar alle gelovigen moeten uitkomen.

Uiteraard is politieke islam verboden en een bedreiging voor onze cultuur, religie als staatsvorm is in strijd met democratie.
U redeneert zoals een salafist...volgeling van de "ware weg tot islam"?

porpo
30 november 2009, 11:17
Juist, als gelovige zie je niet moslims "informeren" over islam als je plicht, hier heet dit bekeren!
Volgens welke criteria ?
Hoe "hier"? Kom ik uit een andere planeet ofzo?

Bekeren is mensen lastig vallen en spammen, zoals VB die mij willen bekeren tot hun ideologie en religie met we zijn dit en moslims zijn dat, we staan voor Vlaanderen en we staan tegen islamisering, wij mogen en ze mogen niet, we zijn niet en ze zijn, ze zijn niet en we zijn, we hebben en ze hebben niet, ze hebben en wij hebben niet, ze lachen en wij lachen niet, ze genieten van couscous en tajin en wij willen geen Arabische schrift op hun winkels, ze lollen niet en wij lollen, ze willen en wij willen, we willen niet en zij willen .. enzovoort enzovoort.

Nooit een brochure (spam) van VB in jouw brievenbus?

Dat is bekeren, dat is geen informeren, maar bekeren. En dat bestaat niet in de islam, en wij hebben dat niet en wij doen dat niet.

Wel eerlijk blijven he?De doelstelling is wel degelijk overtuigen over islam!Dawa is dus bekeringsdrang, ookal zie je dit als moslim anders, het is inderdaad een plicht! Een ongelovige is trouwens iemand die weet heeft over het bestaan van islam en zichzelf niet bekeerd!
Een plicht? Bekeringsdrang?
Speek met bewijzen aub.

Het is mijn plicht niet om mensen in het westen over de islam te informeren. De media is daar zelf mee bezig, ze brengen islam in een zwart daglicht, maar ze informeren over de islam, het is geen plicht, maar de vraag is of ik verplicht ben om misverstanden over de islam weg te doen? Als ik dat zou doen, is dat dan bekeringsdrang?