PDA

View Full Version : Pinten worden duurder!!!

Pieterjan
5 juli 2002, 11:57
PINT BIER WORDT IETS DUURDER
¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬* ¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*¬*
Een pint bier wordt 5 √* 7% duurder. Dat
heeft te maken met de stijgende kosten
bij de brouwers.

Die verhogen de prijzen per vat en per
bak bier omdat de kosten voor
grondstoffen en personeel gestegen
zijn. Marktleider Interbrew zet de
toon, en de andere brouwers volgen de
trend.

Horeca Vlaanderen, de vereniging van
café-uitbaters, geeft zijn leden de
raad om de prijzen te verhogen, en zegt
dat een pint bier in Belgi√ę nog
relatief goedkoop is.

Bron: TV1 Teletekst

Zeg nu zelf. Schandalig is het gewoon. Een doodgewone pint gaat Jan met de pet nu reeds boven de ‚ā¨1,40 kosten. Met ‚ā¨5 kun je dus nog net 3 pinten drinken. Waar gaat het naar toe??? En dan hebben we zo'n biergigant in Belgi√ę!!! Merci InterScrew!!!

Supe¬ģStaaf
5 juli 2002, 13:13
@Pieterjan

Als uw tempo van pinten pakken even hoog ligt als ze d√©fileren in uw fotootje, dan ben je failliet-broke-geru√Įneerd-platzak in no time.
Innige deelneming.........
:cry:
Van die vijf frank gaan we anderzijds ook niet sterven. Twintig pinten kosten ons dan 100 Fr. meer. Eet frieten zonder mayonnaise en ge kunt doordoen alsof er niets aan de hand is.
:wink:

Pieterjan
5 juli 2002, 13:43
Friet zonder mayonnaise? Das als bier zonder schuim!!!
Zo'n gekke voorstellen wil ik liever niet meer horen.

In verband met het tempo van bier drinken:
Bier wordt met liefde gebrouwen. Geniet met mate. Drink met verstand.

Zouden de maatregelen ook van toepassing zijn op mijn lievelingsbieren:
- Judas
- Duvel
- Bush
- Charles Quint
- Leffe Blond
- Hapkin
- Boskeun
- Westmalle Trippel
- St.-Petrus
- Chimay
- Orval
- Rodenbach
- ... :?:

Kotsmos
5 juli 2002, 17:14
yohow
vanavond twee gratis vaten
couldn't care less about the price :D

Pieterjan
5 juli 2002, 17:58
Doe vanavond je nickname niet alle eer aan aub.

De Prof
7 juli 2002, 21:39
Voor mij dit lekker spul :wink:

http://www.stellaartois.co.kr/main-image/img-leffe_brand1.gif

:D

Pieterjan
7 juli 2002, 21:49
Blijkbaar hebt u een uitstekende smaak. Maar mag ik u erop wijzen dat Belgi√ę een ongekende verscheidenheid heeft. Nu heb ik het enkel op biervlak. Anders, voor je het weet zit je weer verwikkeld in een niet zo frissende discussie. en tenslotte niets kan tippen aan de kracht van bier. Laat de Standaard zijn woorden maar verkondigen, wij weten wel beter. Als u een liefhebber bent van het iets zwaardere Duvel dan kan ik u zijn kleine broer misschien voorstellen:Hapkin (http://www.hapkin.be/)

De Prof
7 juli 2002, 21:56
HAPKIN, ziet er niet slecht uit,maar zwaarder als Duvel,jawatte...

Een biertje waar je best niet te gulzig mee bent 8)

Pieterjan
7 juli 2002, 22:16
Ik dacht dat het even sterk was als Duvel. Duvel heeft net als Hapkin 8,5% alc. vol. Zodus...

Supe¬ģStaaf
8 juli 2002, 06:46
Gobelijn!
Kom je de boel hier ook dronken voeren?!?!
Dit kan ik niet toestaan, en daarom zal ik als alternatief eens een fijn watertje bespreken.

Spa blauw uit glazen flessen.

http://www.spa.be/img/commun/im2_b27.jpg

In een glazen recipi√ęnt gepresenteerd, merken we onmiddelijk de kristalllen briljant-heldere tinten van dit water op. Volledig transparant en ongekleurd, wat niet wil zeggen 'kleurloos'! Geen viscositeit door de afwezigheid van suikers en alcohol, en zo hoort het!

Wanneer we het op de juiste temperatuur degusteren, (geen ijs van kraantjeswater!) dan constateren we onmiddelijk een perfecte zoetzuurbalans. Een bijna onmerkbare zouttoets (volledig binnen de aanvaardbare tolerantiegrenzen) en een afwezigheid van bitter in welke vorm dan ook.
Een aanvankelijke indruk van enige schraalheid in textuur en een initi√ęel minder mollig aanvoelen, wordt bij het doorslikken volledig teniet gedaan, wanneer we een forse retronasale gewaarwording beleven, waarbij de minerale rijkdom die dan in onze caviteiten tevoorschijn wordt getoverd, menig Chablis in het niet doet zinken. (Deze laatste drank degusteer ik enkel druppelsgewijs en alleen ter vergelijking en studie!!!!)

Als we dan ook nog de bijzonder lange afdronk die dit belgische watertje ons bezorgt, in overweging nemen, dan kunnen we gewagen van een onmiskenbare topper.

Een aanrader van Superstaaf¬ģ

Pieterjan
8 juli 2002, 08:18
Uitzicht, smaak, u beschrijft ze abominabel en onvolledig. U vergeet een belangrijk kenmerk van de in een polyetheen fles gevangen plas.
Aroma! En hier komt de grootste troef naar boven. Na het vrijmaken van de geurwegen (met vingers of andere attributen) kun u deze vloeistof het best schatten naar waarde. Door de niet zo overheersende geur van dit juweeltje zorgt u er best voor om vooraf niet aan iets sterk je neus te hebben gezet. Zou anders wel eens de nodige afwijkingen kunnen veroorzaken.
U neemt een kristal glas met een grote opening, zo kan de lucht zich goed mengen onder het aroma van uw proefdrank, wat een versterking teweeg brengt. Met een losse pols draait u uw kostbare glas enkele malen rond. Normaal gezien ziet u dan dat de viscositeit inderdaad niet aanwezig is. Vervolgens ademt u diep in en uit. Een verbreding van de luchtwegen zorgt voor een betere doordringing van het aroma. U neemt uw glas, steek uw neus niet te diep in het glas, laat de brug tussen beide neusgaten rusten op de rand van het glas. Moest u die dag een verkoudheid hebben, snuit dan eerst even uw neus. Niets is zo walgelijk als een druiperd op een glas glashelder kristalwater. Dit geheel ter zijde.
Nu bent u klaar om het aroma aan te voelen. En dan ervaart u iets geheel nieuws. Duizend indrukken bestormen je. Het is als een storm in een glas water. Je ruikt het op plastic vaten gerijpt goedje, een vleugje dreft, het doet je denken aan je kinderjaren toen je ooit eens uit het toiletpot je dorst leste, WC-eend,...
Heerlijk!

Supe¬ģStaaf
8 juli 2002, 11:15
Geachte PieterJan,
wie ben ik om uw bevindingen aangaande spa in PET-flessen te gaan neersabelen?
Ter mijner verdediging volstaat enkel een kleine quote uit mijn evaluatie, namelijk de titel. Ik neem zelfs de layout en fontkeuze over, terwijl ik me verwonder dat ondanks mijn emfatische presentatie ervan, dit toch wel belangrijke item aan uw aandacht ontsnapte:

Spa blauw uit glazen flessen.

Dit rechtgezet zijnde, mag ik ervan uitgaan, dat mijn omissie inzake het aroma volkomen gerechtvaardigd is. Uit de glazen flessen komt spa-blauw, zoals het hoort, volledig geurloos tevoorschijn!

Pieterjan
8 juli 2002, 12:50
U hebt gelijk!

Supe¬ģStaaf
8 juli 2002, 17:08
U hebt gelijk!Komkom, blijven vechten! Niet zo snel inbinden! Zolang je mij ongelijk geeft, blijft er leven in de brouwerij! Sorry, de watertrekkerij. Of hoe heet dergelijk bedrijf?
:D

Pieterjan
9 juli 2002, 18:44
Een-waar-ze-met-een-speciale-techniek-(om kleur, geur,...perfect te bewaren)-water-in-flessen-deponeren-bedrijf!

Tot mijn grote spijt en schaamte moet ik toegeven dat ik niet zo vertrouwd ben met het waterjargon. Vraag me waar de schrootmolen, hopcentrifuge en de brouwketels voor decoctie voor dienen en ik antwoord u zonder nadenken.

De Prof
10 juli 2002, 23:00
Gobelijn!
Kom je de boel hier ook dronken voeren?!?!

?!?!

U stelt een vraag...
U roept het uit...
U stelt uw uitroep in vraag...
U geeft een uitroep op uw uitgeroepte vraag...

Wat moet ik daar op antwoorden?

Drink een lekker glaasje gerstennat :wink:

En SPA BLAUW in GROENE flessen met een beetje SPIRIT geeft dat niet

SPRITE, een gezoet watertje...

Truder
10 juli 2002, 23:08
Prof kunnen we hier geen cyberkroeg openen zoals op PI? 8)

Pieterjan
10 juli 2002, 23:40
Graag, en met -om even in de forumsfeer te blijven- democratische prijzen!!!

Truder
13 juli 2002, 07:26
Wij hebben altijd democratische cyberprijzen

Supe¬ģStaaf
13 juli 2002, 09:00
Wij hebben altijd democratische cyberprijzenJe betaalt enkel met geestelijke gezondheid :(

Pieterjan
13 juli 2002, 16:51
Wij hebben altijd democratische cyberprijzenJe betaalt enkel met geestelijke gezondheid :(

En blijkbaar kan die ook devalueren :P

Supe¬ģStaaf
17 juli 2002, 12:15
Je betaalt enkel met geestelijke gezondheid :(

En blijkbaar kan die ook devalueren :P
Uw beurt komt ook nog..................... :P

captain
22 juli 2002, 20:51
en bekijk eens hoeveel cl er werkelijk getapt wordt. Waar 25 cl verplicht is meestal nog geen 20. :cry:

Supe¬ģStaaf
23 juli 2002, 07:27
en bekijk eens hoeveel cl er werkelijk getapt wordt. Waar 25 cl verplicht is meestal nog geen 20. :cry:
Wens jij het engelse systeem? Een boordevol glas zonder smakelijke "col"?
YukkieYukkieYukkieYukkieYukkieYukkieYukkieYukkieYu kkie :!:

Pieterjan
27 juli 2002, 18:10
Drink dan Guiness.

Supe¬ģStaaf
28 juli 2002, 18:45
Drink dan Guiness.
Guiness is good for you. 8)

Pieterjan
28 juli 2002, 19:29
Als er nu een bier is waar ik niet echt voor ben dan is het Guiness. Het ziet er wansmakelijk uit en is het ook.

het is wel fantastisch om te zien hoe ze het klavertje er perfect op tappen. Een hele kunst, ik heb het namelijk zelf eens mogen proberen. De eerste keer was het meer een rododenderon en de tweede maal was het meer esblad.

Supe¬ģStaaf
28 juli 2002, 19:30
Als er nu een bier is waar ik niet echt voor ben dan is het Guiness. Het ziet er wansmakelijk uit en is het ook.
Drink het voor je gezondheid dan.
Je krijgt er mooie borsten van.
:lol:

jan breydel
18 augustus 2002, 11:18
Ik vind je parodie op de naam interbrew (interscrew) bijonder geslaagd!

Belg√Įe is samen met Duitsland √©√©n van de bierlanden bij uitstek. Ik vind het daarom schandalig dat men de prijs van ons geliefde pintje gaat verhogen.
We zullen moeten gaan uitkijken waar we ons biertje gaan drinken, want de prijzen voor een pilsje liggen nu al schandalig ver uiteen. Laten we dan nog maar zwijgen over de prijs van de zogenaamde 'edele bieren' zoals Duvel, Leffe, Hapkins etc... Daarvan liggen de prijzen in Antwerpen op dit moment tussen de 75 en 115 goeie ouwe franken... Dit heeft waarschijnlijk met het prestige van de kroeg te maken.

De prijzen van de bierproductie voor de brouwers zijn inderdaad aan het stijgen, maar dat dit zo sterk wordt doorgerekend aan de consument vind ik wel wat van het goede te veel.

Otto
14 september 2002, 18:52
Wie was er ook weer marktleider??

http://www.heineken.nl/domains/heinekennl/content/images/Wallpapers/thumb_3d_logo_groot.jpg

jan breydel
14 september 2002, 19:12
[quote="Pieterjan"]Als er nu een bier is waar ik niet echt voor ben dan is het Guiness. Het ziet er wansmakelijk uit en is het ook.
quote].

Guiness is een bier voor de liefhebbers van zeer donker bier. Het is zeer bitter met toch zoete toetsen. Ik vind het best te pruimen.
Maar als je een Iers biertje wil drinken dat meer toegankelijk voor de Vlaamse smaakpapillen neem dan een Kilkenny. Een uitstekend bier, niet te bitter niet te zoet... kortom uistekend.
Maar om terug te komen op het thema dat de prijs is: in de Ierse pubs in Antwerpen betaal je voor een 'pint' (+/- 0.5 liter) van het edele vocht gemiddeld ‚ā¨ 4,50. Trouwens de andere Ierse en Britse bieren zijn ook prijzig. Dit heeft volgens mij te maken met de hoge invoertaxen.

groentje
14 september 2002, 22:39
weg met dat afwaswater! dan is Jupiler nog beter. Hoewel... :wink:

Proletari√ęr
21 augustus 2006, 19:40
Schol

Zijne Heerlijkheid
21 augustus 2006, 19:54
Wat o wat drijft een mens ertoe om threads van 7 eeuwen geleden te 'uppen' door het plaatsen van een werkelijk nietszeggende reply?

;-)

Zijne Heerlijkheid
21 augustus 2006, 19:56
En Guinness is inderdaad niet te drinken.

Nick_
21 augustus 2006, 20:22
En Guinness is inderdaad niet te drinken.

Zeg dat nog één keer en ik doe je iets aan. :x

;-)

Nick_
21 augustus 2006, 20:24
http://www.erinberhman.net/guinness.jpg

C uit W
21 augustus 2006, 20:39
We kunnen anders om de jaar de prijs van een pint hier zetten, om te zien hoe de prijs evolueert

Ke Nan
21 augustus 2006, 20:45
Een duurdere pint kan me geen reet schelen. Het is pas oorlog als ze aan de prijs van Leffe Blond en Duvel raken.

Jazeker
21 augustus 2006, 20:51
http://www.erinberhman.net/guinness.jpg

Die oude guinnes reclames zijn heerlijk. :-D

http://www.american-store.nl/Guiness_for_Strength_Horse.jpg

http://www.vam.ac.uk/vastatic/microsites/1202_printroom_boxes/1202_images/box_8_posters/guinness.jpg

http://news.bbc.co.uk/olmedia/1355000/images/_1357091_guinness150.jpg

http://www.onslows.co.uk/Catalogues/Ps221105/lot163B.jpg

Mitgard
21 augustus 2006, 21:28
voor MIJN part kost een pint morgen 10 euro.
dat kan MIJ niks schelen, want IK drink geen bier.

snappen jullie?

Lex Blanca
21 augustus 2006, 21:58

snappen jullie?

We snappen wel wat je bedoelt,maar we snappen je niet.

C uit W
21 augustus 2006, 21:59

snappen jullie?
En den brave dopper die enkel z'n pintje heeft, ga je dat van die man afpakken?

1880
21 augustus 2006, 22:03

snappen jullie?Ik heb medelijden, toch geen geheelonthouder:twisted: ?

1880
21 augustus 2006, 22:05
[quote="Pieterjan"]Als er nu een bier is waar ik niet echt voor ben dan is het Guiness. Het ziet er wansmakelijk uit en is het ook.
quote].

Guiness is een bier voor de liefhebbers van zeer donker bier. Het is zeer bitter met toch zoete toetsen. Ik vind het best te pruimen.
Maar als je een Iers biertje wil drinken dat meer toegankelijk voor de Vlaamse smaakpapillen neem dan een Kilkenny. Een uitstekend bier, niet te bitter niet te zoet... kortom uistekend.
Maar om terug te komen op het thema dat de prijs is: in de Ierse pubs in Antwerpen betaal je voor een 'pint' (+/- 0.5 liter) van het edele vocht gemiddeld ‚ā¨ 4,50. Trouwens de andere Ierse en Britse bieren zijn ook prijzig. Dit heeft volgens mij te maken met de hoge invoertaxen.Heeft er mee te maken, toch betaal in in het vk gevoelig meer voor een halve liter dan hier.

Lof der Zotheid
22 augustus 2006, 10:51
PINT BIER WORDT IETS DUURDER
Een pint bier wordt 5 √* 7% duurder. Dat
heeft te maken met de stijgende kosten
bij de brouwers.

Die verhogen de prijzen per vat en per
bak bier omdat de kosten voor
grondstoffen en personeel gestegen
zijn. Marktleider Interbrew zet de
toon, en de andere brouwers volgen de
trend.

Horeca Vlaanderen, de vereniging van
café-uitbaters, geeft zijn leden de
raad om de prijzen te verhogen, en zegt
dat een pint bier in Belgi√ę nog
relatief goedkoop is.

Bron: TV1 Teletekst

Zeg nu zelf. Schandalig is het gewoon. Een doodgewone pint gaat Jan met de pet nu reeds boven de ‚ā¨1,40 kosten. Met ‚ā¨5 kun je dus nog net 3 pinten drinken. Waar gaat het naar toe??? En dan hebben we zo'n biergigant in Belgi√ę!!! Merci InterScrew!!!

***** is juist flauwgevallen *****

DaBlacky
22 augustus 2006, 17:11
We kunnen anders om de jaar de prijs van een pint hier zetten, om te zien hoe de prijs evolueert

Dat varieert nogal van café tot café. Als ik in Zonhoven-centrum een pint koop varieert die prijs van 1,4 tot 1,8, in Hasselt-centrum van 1,7 tot 2,1...

Dus puur iedereen hier wat prijzen laten posten lijkt me wat nutteloos.

Mitgard
22 augustus 2006, 17:19
Dat varieert nogal van café tot café. Als ik in Zonhoven-centrum een pint koop varieert die prijs van 1,4 tot 1,8, in Hasselt-centrum van 1,7 tot 2,1...

ik ga haast nooit op café.
drink lekker thuis of bij vrienden.
alles om de middenstand te kloten.

DaBlacky
22 augustus 2006, 17:31
ik ga haast nooit op café.
drink lekker thuis of bij vrienden.
alles om de middenstand te kloten.

Interesseert me dat? ;)

C uit W
22 augustus 2006, 17:48

De prijs waaraan inbev ze verkoopt misschien? of Elk kiest hier een cafe he
Of bij de forummeetings.
Keuze te over :)

DaBlacky
22 augustus 2006, 17:52
De prijs waaraan inbev ze verkoopt misschien?

Ik drink geen bier van !nbev. Probleem... ;)

of Elk kiest hier een cafe he
Ik kies Quo Vadis en Zonnehof in Zonhoven
Of bij de forummeetings.

Laat de aanwezigen beginnen.
Keuze te over :)

Dat is waar. Ik wou maar zeggen dat we eerst een paar afspraken moeten hebben. Bij deze dus...

Uh-Huh
22 augustus 2006, 17:52

snappen jullie?
IK snap U wel :-P

Mitgard
22 augustus 2006, 18:02
Interesseert me dat? ;)

het zou me niks verbazen.

Ambiorix
22 augustus 2006, 18:09
menskes toch,

SIXPACKS!!
;-)

Duvelke
22 augustus 2006, 19:05
ja, blikjes bier in den aldi kost twee keer nix.

Duvelke
22 augustus 2006, 19:06
op cafe varieert het toch hoor. In mijn stamcafe kost een pint 1.60‚ā¨
in het jeugdcafe dat ik ga kosten ze 1‚ā¨

Metternich
22 augustus 2006, 19:48
menskes toch,

SIXPACKS!!
;-)Sixpacks zijn schraal, bier koopte per bak in 8-)

driewerf
23 augustus 2006, 10:03

snappen jullie? Da ga ik maar best niet vertellen op mijn werk, of de kasseistenen zouden wel ens door je ramen kunnen vliegen!

Metternich
23 augustus 2006, 15:02

snappen jullie?Raar, als ik jou op politics zie, moet ik immers direct denken aan Kara-pi(l)s

Lof der Zotheid
23 augustus 2006, 15:13

snappen jullie?

Dag Migardje. Ooit al eens van het woordje "ego√Įst" gehoord? Nee? Brave jongen, speel maar rustig verder!

Zijne Heerlijkheid
23 augustus 2006, 18:25
Da ga ik maar best niet vertellen op mijn werk, of de kasseistenen zouden wel ens door je ramen kunnen vliegen!

Aha, je hebt je werkmakkers blijkbaar al overtuigd van de marxistische manier van aanpakken.
;-)

Ambiorix
23 augustus 2006, 19:09
bwa, gewoon fervente bierdrinkers. Ik weet niet hoe jij bier met marxisme associeert:-D

manta
8 mei 2011, 09:42
Wat o wat drijft een mens ertoe om threads van 7 eeuwen geleden te 'uppen' door het plaatsen van een werkelijk nietszeggende reply?

;-)

Zo'n dingen zijn niet te begrijpen hé ... ;-)

Dronkoers
16 mei 2011, 10:27
Zo'n dingen zijn niet te begrijpen hé ... ;-)

Wacht maar tot juli... :-(

Txiki
16 mei 2011, 13:54
Kogels worden dan weer goedkoper. 8-)

Dronkoers
16 mei 2011, 14:27
Kogels worden dan weer goedkoper. 8-)

Ha, dan kan ik terug wat brieven versturen 8-)

giserke
16 mei 2011, 15:03
Ha, dan kan ik terug wat brieven versturen 8-)

maar de zegels slaan op. :-)

Txiki
16 mei 2011, 15:04

Wees gerust, we hebben nog een heel pakket liggen voor een goede campagne.

Dronkoers
16 mei 2011, 15:53
Port betaald door ontvanger :-P
Wees gerust, we hebben nog een heel pakket liggen voor een goede campagne.

:cheer:

Txiki
16 mei 2011, 15:59
Port betaald door ontvanger :-P

:cheer:

en anders maken we die "uv"-label na, he

of nog beter: we pikken de enveloppes van parlementairen, die kunnen toch gratis versturen. 8-)

Dronkoers
16 mei 2011, 16:00
en anders maken we die "uv"-label na, he

of nog beter: we pikken de enveloppes van parlementairen, die kunnen toch gratis versturen. 8-)

Geen slecht idee, uiteindelijk krijgen ze die toch terug :mrgreen: