PDA

View Full Version : Ben je het Israelish-Palestijnse conflict ook beu geworden?


Turkse Nederlander
3 mei 2004, 10:08
Ik heb in mijn leven nog nooit meegemaakt dat er vrede is in dat gebied. Het moet eenmaal afgelopen zijn met het geweld daar. Volgens mij is de enige oplossing voor het conflict een VN vredesmacht in de regio.

franke fritz
3 mei 2004, 10:20
het wordt tijd, hoog tijd

dagallemaal
3 mei 2004, 10:28
Met Belgische Para's zeker? ij hebben de resultaten gezien en Kofi Annan die nu schuld bekent van de VN-vredesmacht over de genocide in Rwanda.

Trouwens die waren daar tot in 1967 en WIE heeft ze niet gewild? Kom dus nu niet klagen en zagen hé :twisted:

k9
3 mei 2004, 10:48
Ik heb in mijn leven nog nooit meegemaakt dat er vrede is in dat gebied. Het moet eenmaal afgelopen zijn met het geweld daar. Volgens mij is de enige oplossing voor het conflict een VN vredesmacht in de regio.

Zoals die er was in egupte juist voor de oorlog van 67? Zoals die er was in libanon? Zoals die er nog steeds is op sommige grenzen?

De VN is machteloos tegen terrorisme en dus compleet nutteloos voor de situatie daar. Het enige wat de VN blauwhelmen daar kunnen doen is gevaar lopen geraakt te worden in het kruisvuur.

franke fritz
3 mei 2004, 10:59
Met Belgische Para's zeker? ij hebben de resultaten gezien en Kofi Annan die nu schuld bekent van de VN-vredesmacht over de genocide in Rwanda.

Trouwens die waren daar tot in 1967 en WIE heeft ze niet gewild? Kom dus nu niet klagen en zagen hé :twisted:
dat wordt hier toch niet gesteld??? het gaat om een VN-vredesmacht en niet om belgische para's.
lees aub wat er staat of koop een bril

k9
3 mei 2004, 11:05
dat wordt hier toch niet gesteld??? het gaat om een VN-vredesmacht en niet om belgische para's.
lees aub wat er staat of koop een bril

Er waren blauwhelmen daar, egypte vraagt of ze vriendelijk willen oprotten omdat ze israel willen aanvallen en dat doen die blauwhelmen die vertrekken zo vlug ze konden.

Ach ja die mannen zijn echt een oplossing in zo'n oorlog :roll:

Vlaamse Leeuw
3 mei 2004, 11:05
Een internationale vredesmacht zou misschien kunnen werken. Ik denk dat de Palestijnen hier trouwens al een aantal keer om gevraagd hebben, maar dat Israël dit niet wil toelaten.

neruda
3 mei 2004, 11:06
Ik heb in mijn leven nog nooit meegemaakt dat er vrede is in dat gebied. Het moet eenmaal afgelopen zijn met het geweld daar. Volgens mij is de enige oplossing voor het conflict een VN vredesmacht in de regio.

Akkoord , alleen zal de US hiervoor een veto uitbrengen tijdens een UN stemming...enige manier om het conflict te stoppen is met het buitengooien van Sharon , Bush en ja...inclusief Arafat ook...no more ..no less...

k9
3 mei 2004, 11:08
Een internationale vredesmacht zou misschien kunnen werken. Ik denk dat de Palestijnen hier trouwens al een aantal keer om gevraagd hebben, maar dat Israël dit niet wil toelaten.

Natuurlijk niet , wat zou er gebeuren? Die vredesmacht zit vast aan verschrikkelijk veel regeltjes en procedures voor ze geweld mogen gebruiken.

Gevolg terwijl de terroristen/verzetstrijders lustig op israel aan het schieten zijn kunnen/willen die niks doen (welke belg gaat er zijn leven riskeren voor het israelische/palestijnse conflict) .

Gevolg israel zal zelf terugschieten met als gevolg dat elke vredesactivist en israel-hater op zijn achterste poten zal staan omdat israel de overeenkomsten schend :roll:

laat staan wat e rgebeurt als israel per ongeluk zijn soldaat van die vredesmacht raakt.

dagallemaal
3 mei 2004, 11:21
Met Belgische Para's zeker? ij hebben de resultaten gezien en Kofi Annan die nu schuld bekent van de VN-vredesmacht over de genocide in Rwanda.

Trouwens die waren daar tot in 1967 en WIE heeft ze niet gewild? Kom dus nu niet klagen en zagen hé :twisted:
dat wordt hier toch niet gesteld??? het gaat om een VN-vredesmacht en niet om belgische para's.
lees aub wat er staat of koop een bril
Koop zelf eens een gazet of kijk eens naar het nieuws met je bril op. Die belgsiche para's waren daar voor de VN-vredesmacht!

dagallemaal
3 mei 2004, 11:27
Een internationale vredesmacht zou misschien kunnen werken. Ik denk dat de Palestijnen hier trouwens al een aantal keer om gevraagd hebben, maar dat Israël dit niet wil toelaten.Ze hebben gelijk! Het krioelt van VN-mensen in de gebeiden die er niets aan doen om de haatboeken in het onderwijs (met ons geld en in België gedrukt) te doen stoppen, noch de domantie van de terreurorganisaties op dezelfde plaatsen.

Kofi Annan heeft het falen van VN-troepenmachten zelfs toegegeven tijdens de Rwanda-cermonies (1 miljoen doden, danku VN!) en verleden eek Arafat op zijn donder gegeven dat hij iets moest doen tegen (en niet aan) het terrorisme!

De enige plaats ter wereld waar een VN troepenmacht vandaag iets concreet kan doen in de regio is in turkisch Koerdistan om de Koerden tegen de moorddadige acties van de Turkse staat te beschermen.

Griffin
3 mei 2004, 11:28
dat wordt hier toch niet gesteld??? het gaat om een VN-vredesmacht en niet om belgische para's.
lees aub wat er staat of koop een bril
Koop zelf eens een gazet of kijk eens naar het nieuws met je bril op. Die belgsiche para's waren daar voor de VN-vredesmacht!

Nou ja, als je daar mensen heen stuurt die getraint zijn om te vechten en om stoer te doen, dan kun je zulke dingen niet vermijden als er te weinig controle op hen is en de indruk wordt gewekt dat ze zomaar kunnen doen wat ze willen (kijk maar naar Irak).
Ik zie voorlopig nog niet meteen een oplossing voor het conflict daar...

dagallemaal
3 mei 2004, 11:29
Ik heb in mijn leven nog nooit meegemaakt dat er vrede is in dat gebied. Het moet eenmaal afgelopen zijn met het geweld daar. Volgens mij is de enige oplossing voor het conflict een VN vredesmacht in de regio.

Akkoord , alleen zal de US hiervoor een veto uitbrengen tijdens een UN stemming...enige manier om het conflict te stoppen is met het buitengooien van Sharon , Bush en ja...inclusief Arafat ook...no more ..no less...
Wat de eerste twee betreft, daar zijn verkiezingen voor, of erken jij geen democratie. Wat Fat Ara betreft, die vent is al lang over zijn termijn en zou beter opstappen en zijn vrouw in Parijs helpen de 100.000 Euro/maand van ons geld op te helpen.

neruda
3 mei 2004, 11:38
Akkoord , alleen zal de US hiervoor een veto uitbrengen tijdens een UN stemming...enige manier om het conflict te stoppen is met het buitengooien van Sharon , Bush en ja...inclusief Arafat ook...no more ..no less...
Wat de eerste twee betreft, daar zijn verkiezingen voor, of erken jij geen democratie. Wat Fat Ara betreft, die vent is al lang over zijn termijn en zou beter opstappen en zijn vrouw in Parijs helpen de 100.000 Euro/maand van ons geld op te helpen.

Wat eerste betreft lees eerst hoeveel maal de USA zijn vetorecht heeft gebruikt in de laatste decenia wat betreft het Israel fenomeen..wat betreft het tweede no comments..daar corruptie voor de drie kastaars hierbovenaan toch goed gekend is..dus niet maar één richting schieten aub

dagallemaal
3 mei 2004, 11:49
Wat de eerste twee betreft, daar zijn verkiezingen voor, of erken jij geen democratie. Wat Fat Ara betreft, die vent is al lang over zijn termijn en zou beter opstappen en zijn vrouw in Parijs helpen de 100.000 Euro/maand van ons geld op te helpen.

Wat eerste betreft lees eerst hoeveel maal de USA zijn vetorecht heeft gebruikt in de laatste decenia wat betreft het Israel fenomeen..wat betreft het tweede no comments..daar corruptie voor de drie kastaars hierbovenaan toch goed gekend is..dus niet maar één richting schieten aubIk neem gewoon feiten: in beide landen ordt dat verkiezingen beslist. En qua corruptie zou ik en jij als belg maar beter niet teveel over corruptie van politiekers in andere landen spreken. Denk dat wij het op dat gebied zeker niet slecht doen in Europa!

franke fritz
3 mei 2004, 12:35
dat wordt hier toch niet gesteld??? het gaat om een VN-vredesmacht en niet om belgische para's.
lees aub wat er staat of koop een bril
Koop zelf eens een gazet of kijk eens naar het nieuws met je bril op. Die belgsiche para's waren daar voor de VN-vredesmacht!
alsof ik dat niet weet...
de vraag was: is er vn-interventie nodig? of dat dat met belgische soldaten is maakt hier dus geen fluit uit. is de vn nodig? ja of neen.
of er ook belgische para's moeten deelnemen is dan maar iets voor een volgende poll.

Jozef Ostyn
3 mei 2004, 18:29
Er zal vrede zijn tussen Israeli's en Palestijnen wanneer beide zijden daar klaar voor zijn, en niet eerder, ook al gaat de hele VN collectief op zijn kop gaan staan.

Kaal
4 mei 2004, 12:55
Een VN-macht of om het even welke macht is kompleet utopisch.

Amerika hoeft helemaal geen veto uit te brengen tegen een mogelijke VN-macht. De leden van de VN-veiligheidsraad zullen zo'n motie nooit durven indienen uit schrik dat ze die effectief zouden moeten uitvoeren.
Dat de voorstanders van dat idee hier maar eens komen vertellen hoeveel troepen ze denken dat men nodig zal hebben en welke landen die zullen leveren.

Er bestaat geen pasklare oplossing voor dat conflict maar iedereen blijft doen alsof.