PDA

View Full Version : De verbanning van 'De Prof' op Pi


De Prof
13 december 2009, 20:51
Ik merk dat er hier toch wat forumleden zijn die vroeger op Pi actief waren.
Die mij daar nog van kennen en verontwaardigd zijn dat ik daar definitief verbannen ben.
Ik wil daar wel ff een woordje uitleg over geven.

De prof is op Pi jaren actief geweest, van in de tijd dat het nog een forum was met ‘blauwe balken”. Ik werd er op handen gedragen door de VB’ers omdat ik me in veel van hun standpunten kon terug vinden.
Moderator en VB'er Blauwvoet stuurde me zelfs Pm’s om me te waarschuwen bij schrijffouten, omdat de tegenstanders dit zouden aan grijpen om me proberen te kelderen.
Achteraf is gebleken hoe hypocriet de man is, vanaf ik in het ‘verkeerde’ kamp zat draaide de rollen om, en schepte hij er plezier in wanneer VB’ers me konden vernederen op schrijffouten.

Ik durf de hand ook in eigen boezen steken, en zal dus mijn “fouten” even opsommen.

Men eerste ban was jaaaaaren geleden toen Maarten Malaise het daar nog voor het zeggen had. Ik had voor de grap een dubbel nickname aangemaakt op naam van (punt)”.”the piano
Niet dat het veel te betekenen had, ik heb er hooguit een paar berichten mee geplaatst, om wat te plagen. Nu ja, het was een zware fout, en kreeg een ban van 24 uur, als ik het goed voor heb. Ik heb deze “misdaad” dan nooit meer herhaalt.

Zo bleef ik zeker 4 , 5 jaar of mss wel langer zuiver van welke opmerking ook.
Het begon te kantelen na de gemeenteraadsverkiezingen, het Vb haalde niet het betoogde resultaat en ik uitte kritiek. In begin hadden de VB’ers geen bezwaar, ze dachten dat gaat wel over. Het VB trok volgens mij geen lessen na die verkiezing, daarom bleef ik kritiek spuien.
Tot groot ongenoegen daar, want je kan beter een ‘linkse’ zijn die kritiek uit, dan een rechtse
kiezer die men ‘verliest’.
Op een geven ogenblik liepen de spanningen op, ik kreeg van Dina een per PM verwittiging.
Hier beging ik de tweede “zware fout”, ik was zo boos dat ik de PM publiek maakte.
En men zag nu schoon de kans om me ‘op te ruimen. Prompt een verbanning.

Oké, een PM openbaar maken is tegen het reglement, ik excuseerde me. En vroeg de ban op te heffen. Wat ook gebeurde.
Maar dat was tegen de verwachtingen van de VB’ers aldaar, ‘De Prof’ zen kritiek was men spuugzat. Ik werd bestempeld als een provocateur, een ruziestoker, enz…
Echter de moderatie vond geen reden om terug te verbannen.
Tot op een bepaald ogenblik een forummer openlijk opriep dat ik allang van het forum moest gegooid zijn. Ik maakte daar een opmerking over op het forum, en de moderator gaf de persoon ( een VB’er) die opriep tot verbanning een waarschuwing. (om wss aan te tonen dan ook VB'ers op de vingers kunnen getikt worden)
De man een vaste en veelvuldige poster bleef weg, omdat hij geen gelijk had gekregen.
Nu werd er geïnsinueerd, door de andere VB’ers, dat Antsisos die vrijwillig wegbleef, zogezegd verbannen was, en ik, de boeman gewoon met rust gelaten werd..Wat totaal onjuist was!
Toen ontplofte de boel
Een zekere Thomas O’Malley , trok het voortouw en zou me eens een lesje leren.
Hij dreef me in het nauw, tot ik zeer boos werd, zonder direct gevolg, maar hij sleepte zowat alle VB’ers mee, om aan te tonen dat ‘het forum’ niet leefbaar meer was met mij. Het was zowat met zen allen tegen mij.
Blauwvoet en Dina stonden onder zware druk.
Ik zag ook in dat het zo niet verder kon, en een zekere VB’er ‘Moedertje’ vroeg me om er mee op te houden en terug op een normale manier te discuteren. Ik was daarmee akkoord, echter met één opmerking. Het moet van “twee” kanten komen. ( Lees de laatste berichten van ‘De Prof’ op Pi er maar eens op na!!)
Dat was blijkbaar niet naar de zin van de moderatie, alle “schuld” van de onenigheid lag aan mij en niemand anders. Tenminste, dat kon ik enkel opmaken aan het resultaat. Nog geen uur later ZONDER enige verwittiging of wat dan ook kreeg ik de vermelding : Je bent definitief verbannen van dit forum.

btw, dat er met twee maten en gewichten daar op het forum gemodereerd daar mag je zeker van zijn. Een zeker Toverzicht plaatse mss twee maar toch zeker één PM van Dina ( ook over een verwittiging) op het forum. Ze kreeg wss een waarschuwing en daar bleef het bij. Voor ‘De Prof’ was deze overtreding goed voor een verbanning van onbepaalde duur.
Nu weten jullie in grote lijnen van hoe men daar te werk gaat.

En dan zwijg ik nog over topic’s van mij die men liet ‘verdwijnen’, PM discussies met Moderator Blauwvoet, die hij op een arrogante manier misbruikte om topic’s van mij te sluiten enz…

Derk de Tweede
13 december 2009, 21:09
Iedereen is weleens een keertje stout!...8-)

skaldis
13 december 2009, 21:33
Ach wat we halen het einde van deze eeuw toch niet meer.

Den Ardennees
13 december 2009, 21:36
maar kom Prof, wat die PM's betref, het moet de druppel geweest zijn die de emmer deed overlopen.

Eén van de problemen van PI was dat er op het einde bijna alleen maar VB'ers meer waren, we hebben daar iets aan trachten te doen, maar tevergeefs. Onder die omstandigheden stond de moderatie natuurlijk onder zware druk. Maar vergeet toch maar niet dat ook notoire VB'ers als Vicky en Knut Noordland (heimwee vervult ons hart) werden gebannen, dat moet al rond 2004 geweest zijn. Je redenering gaat dus niet helemaal op.

Nu ja, hoe het daar de laatste jaren is, weet ik niet, want ik ben er al zolang niet meer geweest, maar van Blauwvoet en Dina kan ik persoonlijk alleen maar goed vertellen...

Raf
13 december 2009, 22:04
Een vluchteling die van het riool van het internet naar hier komt. Stel je voor zeg... Meestal is het omgekeerd.

Xenophon
13 december 2009, 22:04
Erg, heel erg.

Den Duisteren Duikboot
13 december 2009, 22:10
Om het met de vaderlijke raad van Herman van Rompuy te zeggen: sla die bladzijde om.

Den Ardennees
13 december 2009, 22:12
Om het met de vaderlijke raad van Herman van Rompuy te zeggen: sla die bladzijde om.

ik herinner me dat je moord en brand schreeuwde toen Blauwvoet moderator werd, maar uiteindelijk moest toch iémand het doen, en zoals ik boven al stelde: ook Vicky en Knut zijn eruitgevlogen.

Den Duisteren Duikboot
13 december 2009, 22:26
ik herinner me dat je moord en brand schreeuwde toen Blauwvoet moderator werd, maar uiteindelijk moest toch iémand het doen, en zoals ik boven al stelde: ook Vicky en Knut zijn eruitgevlogen.

Dat was ook een regelrechte schande, maar ik maak mij daar niet meer druk om: ik zit nu hier en ik zit hier goed.

Vicky is zelf opgestapt. Knut Noordland post daar nog steeds.

Den Ardennees
13 december 2009, 22:33
Dat was ook een regelrechte schande, maar ik maak mij daar niet meer druk om: ik zit nu hier en ik zit hier goed.

Vicky is zelf opgestapt. Knut Noordland post daar nog steeds.

No way, Knut is nog een paar keer teruggekomen onder een andere nick, maar telkens opnieuw gebannen, uiteindelijk heeft hij -om het met jouw woorden te zeggen- zijn ware thuis gevonden in de smeulende beerput van Vlaanderen-Actueel.

Hoe Blauwvoet modereerde, daar kan ik me niet over uitspreken, want in die periode had ik minder tijd, en kwam ik nog weinig op het forum, maar van Dina kan geen kwaad gezegd worden. Ook Condor was moderatie op het beste niveau.

Beter alleszins dan hier, waar je geen scheet mag laten of je krijgt een ban:roll:

Den Ardennees
13 december 2009, 22:59
Een vluchteling die van het riool van het internet naar hier komt. Stel je voor zeg... Meestal is het omgekeerd.

:evil:

Raf
13 december 2009, 23:07
:evil:

Scheelt er iets?

bgf324
13 december 2009, 23:12
Wat een drama

Bovenbuur
13 december 2009, 23:14
Fijn, naast "ik ben hier weg"-topics nu ook "ik ben daar weg"-topics.

toccata
13 december 2009, 23:16
Fijn, naast "ik ben hier weg"-topics nu ook "ik ben daar weg"-topics.

:rofl:

Den Duisteren Duikboot
13 december 2009, 23:16
No way, Knut is nog een paar keer teruggekomen onder een andere nick, maar telkens opnieuw gebannen, uiteindelijk heeft hij -om het met jouw woorden te zeggen- zijn ware thuis gevonden in de smeulende beerput van Vlaanderen-Actueel.

Vlaanderen-Actueel bestaat bij mijn weten allang niet meer. En Knut? "Knut Leeft" is niet toevallig zijn recentste verschijningsvorm...

De Prof
13 december 2009, 23:31
maar kom Prof, wat die PM's betref, het moet de druppel geweest zijn die de emmer deed overlopen.

Dit begrijp in niet goed.
Suggereer je nu dat mijn pm's de oorzaak zijn van een verbanning, dat zou iets nieuw zijn.8O

[quote]

Eén van de problemen van PI was dat er op het einde bijna alleen maar VB'ers meer waren, we hebben daar iets aan trachten te doen, maar tevergeefs.

... met dit verschil dat Pi 'nu' nog leeft van een 3 man en een paardenkop.



Dat is nu nog Onder die omstandigheden stond de moderatie natuurlijk onder zware druk. Maar vergeet toch maar niet dat ook notoire VB'ers als Vicky en Knut Noordland (heimwee vervult ons hart) werden gebannen, dat moet al rond 2004 geweest zijn. Je redenering gaat dus niet helemaal op.


Waar jij nu over spreekt zou dus van zo'n vijf jaar geleden zijn.
Toen was Blauwvoet nog geen moderator, en Dina een bleuke :lol:
Het zou me zeer verwonderen dat "zij" Knut en Vicky toen al zou verbannen hebben. Hoewel Vicky...



Nu ja, hoe het daar de laatste jaren is, weet ik niet, want ik ben er al zolang niet meer geweest, maar van Blauwvoet en Dina kan ik persoonlijk alleen maar goed vertellen...

Zolang je aan "de goede kant" staat heb je er weinig problemen mee.
Ik heb daar meer dan 10.000 berichten geplaatst, waarvan mss een 10 tal van 'bedenkelijke aard'. weegt dat op om iemand definitief te verbannen?

De Prof
13 december 2009, 23:35
Een vluchteling die van het riool van het internet naar hier komt. Stel je voor zeg... Meestal is het omgekeerd.

Zoals ik eerder schreef, aan "links gespuis" hebben ze daar een hekel, maar als een 'rechts' iemand hen de rug keert. Ben je de duivel. ;-)

SDX
13 december 2009, 23:42
Prof, kijk eens door dit:


http://maryt.files.wordpress.com/2008/07/superstock_143-322bbeach-beckoning-through-open-window-posters.jpg

i.p.v. steeds door dit:

http://i723.photobucket.com/albums/ww232/jhonrox/microsoftlogo.jpg

Soms zie je daarbuiten leuke dingen.

Now get on with your life...

De Prof
13 december 2009, 23:45
Om het met de vaderlijke raad van Herman van Rompuy te zeggen: sla die bladzijde om.

Ach, ik ben ondertussen dat politiek forummen een beetje verleerd, waar ik niet rouwig om ben. ;-)

Soms doet een ban zelfs deugd, om even stoom af te blazen, maar iemand volledig uitsluiten op een politiek forum, omdat je even buiten de lijntjes kleurt. Zegt meer over de moderator dan over de gebruiker ervan.

Zeno!
13 december 2009, 23:47
Ach, waar is den tijd van politicsinfo.net! Daar ben ik m'n forumcarrière nog begonnen. Ben het destijds ook afgetrapt aangezien het een echt extreem-rechts VB-hol werd.

De Prof
14 december 2009, 00:06
No way, Knut is nog een paar keer teruggekomen onder een andere nick, maar telkens opnieuw gebannen, uiteindelijk heeft hij -om het met jouw woorden te zeggen- zijn ware thuis gevonden in de smeulende beerput van Vlaanderen-Actueel.



Toch raar dat sommige forummers meer weten dan andere, mij is nooit iemand komen vertellen van..die of die is verbannen.
Niet dat ik u iets kwalijk neem hoor, maar van een 'neutrale' moderatie verwacht je dergelijke info niet.



Hoe Blauwvoet modereerde, daar kan ik me niet over uitspreken, want in die periode had ik minder tijd, en kwam ik nog weinig op het forum, maar van Dina kan geen kwaad gezegd worden. Ook Condor was moderatie op het beste niveau.


Blauwvoet durft gemene streken uithalen, neem dat maar van mij aan.
Het feit dat hij ook nooit, maar dan ook nooit een slecht woord van zen geliefde partij over de lippen krijgt, zegt heel veel.
Dina is vrij correct, maar ze is nog heel weinig actief, ze laat het forum ook maar zen beloop gaan. Als ze al eens iets post is het om haar ongenoegen te uiten over de aanwezigen. Ze is naar mijn gevoel veel veranderd, ik denk dat het om privé redenen is.
Condor was een man met een gouden hart, die stond echt niet op zen strepen om te veroordelen.



Beter alleszins dan hier, waar je geen scheet mag laten of je krijgt een ban:roll:

Ik kan daar niet over mee spreken, maar ben bijna zeker dat vele topic's van PB op Pi allang gesloten zouden geweest zijn.

bgf324
14 december 2009, 00:07
Tis hier gewoon beter. :cheer:

De Prof
14 december 2009, 00:09
Fijn, naast "ik ben hier weg"-topics nu ook "ik ben daar weg"-topics.

correctie.. ik moest daar weg ;-)

Mitgard
14 december 2009, 00:48
dit is beter dan the bold.

Dronkoers
14 december 2009, 02:30
Veel tekst
Weinig interesse

Zwartengeel
14 december 2009, 06:21
Veel tekst
Weinig interesse

Jij zou je daar op PI toch niet amuseren. Je mag daar namelijk geen foto's van tetten posten.

patrickve
14 december 2009, 06:54
Jij zou je daar op PI toch niet amuseren. Je mag daar namelijk geen foto's van tetten posten.

En de godsdienstvrijheid dan ? :-D

Dronkoers
14 december 2009, 11:34
Jij zou je daar op PI toch niet amuseren. Je mag daar namelijk geen foto's van tetten posten.

Schande :-o

Zwartengeel
14 december 2009, 12:45
Schande :-o

Zie maar:

http://www.politicsinfo.be/viewtopic.php?f=7&t=52541&sid=8180100f7e8c6a4ab438e578f7e31f69

Zwartengeel
14 december 2009, 12:47
Hier, dit is een goeie:

Wat is dat voor truut?

Een tettendraad zonder tetten?

Maak maar zeer dat het regelement veranderd is of ik stamp hier alles kapot!

:-D

Mitgard
14 december 2009, 12:50
Hier, dit is een goeie:



:-D

nog niks veranderd, die HAMC.

vlijmscherp
14 december 2009, 12:52
Schande :-o

tja, die preutse VB'ers hé ;-)

Dronkoers
14 december 2009, 12:56
Ik wacht op een antwoord op de vraag die z&g daar gepost heeft ;-)

Savatage
14 december 2009, 12:57
Fijn, naast "ik ben hier weg"-topics nu ook "ik ben daar weg"-topics.

:lol:

vlijmscherp
14 december 2009, 13:02
Ik wacht op een antwoord op de vraag die z&g daar gepost heeft ;-)

welke vraag?

Jazeker
14 december 2009, 13:13
Beter alleszins dan hier, waar je geen scheet mag laten

Scheet gemeld bij de moderatie.

Zwartengeel
14 december 2009, 13:15
Scheet gemeld bij de moderatie.

:lol:

Zwartengeel
14 december 2009, 13:16
Uh-Huh doet de gemoederen daar overigens ook serieus oplaaien sedert ze daar geregistreerd is.

Savatage
14 december 2009, 13:19
Scheet gemeld bij de moderatie.

Oh, wie zou dat toch doen :-)

Den Ardennees
14 december 2009, 19:18
Toch raar dat sommige forummers meer weten dan andere, mij is nooit iemand komen vertellen van..die of die is verbannen.
Niet dat ik u iets kwalijk neem hoor, maar van een 'neutrale' moderatie verwacht je dergelijke info niet.


(...)

wat een onzin, iedereen wist goed genoeg dat die of die waren verbannen. Te langen leste denk ik dat jij zelfs veel dichter bij Blauwvoet en Dina stond, want jullie zijn toch samen aangekomen op de voorjaarsforummeeting in 2005?

Allé zeg, hoeveel rechtsen zijn er niet gebannen: Caeser en zijn alter ego Sjakossendief 26, of Rudy toen die had geschreven dat hij het huisadres van Duisteren Duikboot had bemachtigd en dat hij nu naar zijn auto ging om DDD een rammeling te komen geven: binnen het uur was Rudy gebannen!

Er was dus zeker geen gedoogbeleid tegenover rechts. Op een bepaald moment waren sommige rechtsen het zo beu dat ze toen maar een eigen forum oprichtten, het intussen ter ziele gegane Vlaanderen Actueel. Iemand hier die weet wat er eigenlijk geworden is van Den Broeder en Truder?

Het enige wat ik niet versta is dat Roland Duchatelet daar zolang geld in bleef steken (betaalt die man dat spel nog altijd eigenlijk?)

Mitgard
14 december 2009, 19:20
Pi?

verbannen?


amai zenne!

Kay_
14 december 2009, 19:29
Ik merk dat er hier toch wat forumleden zijn die vroeger op Pi actief waren.
Die mij daar nog van kennen en verontwaardigd zijn dat ik daar definitief verbannen ben.
Ik wil daar wel ff een woordje uitleg over geven.

De prof is op Pi jaren actief geweest, van in de tijd dat het nog een forum was met ‘blauwe balken”. Ik werd er op handen gedragen door de VB’ers omdat ik me in veel van hun standpunten kon terug vinden.
Moderator en VB'er Blauwvoet stuurde me zelfs Pm’s om me te waarschuwen bij schrijffouten, omdat de tegenstanders dit zouden aan grijpen om me proberen te kelderen.
Achteraf is gebleken hoe hypocriet de man is, vanaf ik in het ‘verkeerde’ kamp zat draaide de rollen om, en schepte hij er plezier in wanneer VB’ers me konden vernederen op schrijffouten.

Ik durf de hand ook in eigen boezen steken, en zal dus mijn “fouten” even opsommen.

Men eerste ban was jaaaaaren geleden toen Maarten Malaise het daar nog voor het zeggen had. Ik had voor de grap een dubbel nickname aangemaakt op naam van (punt)”.”the piano
Niet dat het veel te betekenen had, ik heb er hooguit een paar berichten mee geplaatst, om wat te plagen. Nu ja, het was een zware fout, en kreeg een ban van 24 uur, als ik het goed voor heb. Ik heb deze “misdaad” dan nooit meer herhaalt.

Zo bleef ik zeker 4 , 5 jaar of mss wel langer zuiver van welke opmerking ook.
Het begon te kantelen na de gemeenteraadsverkiezingen, het Vb haalde niet het betoogde resultaat en ik uitte kritiek. In begin hadden de VB’ers geen bezwaar, ze dachten dat gaat wel over. Het VB trok volgens mij geen lessen na die verkiezing, daarom bleef ik kritiek spuien.
Tot groot ongenoegen daar, want je kan beter een ‘linkse’ zijn die kritiek uit, dan een rechtse
kiezer die men ‘verliest’.
Op een geven ogenblik liepen de spanningen op, ik kreeg van Dina een per PM verwittiging.
Hier beging ik de tweede “zware fout”, ik was zo boos dat ik de PM publiek maakte.
En men zag nu schoon de kans om me ‘op te ruimen. Prompt een verbanning.

Oké, een PM openbaar maken is tegen het reglement, ik excuseerde me. En vroeg de ban op te heffen. Wat ook gebeurde.
Maar dat was tegen de verwachtingen van de VB’ers aldaar, ‘De Prof’ zen kritiek was men spuugzat. Ik werd bestempeld als een provocateur, een ruziestoker, enz…
Echter de moderatie vond geen reden om terug te verbannen.
Tot op een bepaald ogenblik een forummer openlijk opriep dat ik allang van het forum moest gegooid zijn. Ik maakte daar een opmerking over op het forum, en de moderator gaf de persoon ( een VB’er) die opriep tot verbanning een waarschuwing. (om wss aan te tonen dan ook VB'ers op de vingers kunnen getikt worden)
De man een vaste en veelvuldige poster bleef weg, omdat hij geen gelijk had gekregen.
Nu werd er geïnsinueerd, door de andere VB’ers, dat Antsisos die vrijwillig wegbleef, zogezegd verbannen was, en ik, de boeman gewoon met rust gelaten werd..Wat totaal onjuist was!
Toen ontplofte de boel
Een zekere Thomas O’Malley , trok het voortouw en zou me eens een lesje leren.
Hij dreef me in het nauw, tot ik zeer boos werd, zonder direct gevolg, maar hij sleepte zowat alle VB’ers mee, om aan te tonen dat ‘het forum’ niet leefbaar meer was met mij. Het was zowat met zen allen tegen mij.
Blauwvoet en Dina stonden onder zware druk.
Ik zag ook in dat het zo niet verder kon, en een zekere VB’er ‘Moedertje’ vroeg me om er mee op te houden en terug op een normale manier te discuteren. Ik was daarmee akkoord, echter met één opmerking. Het moet van “twee” kanten komen. ( Lees de laatste berichten van ‘De Prof’ op Pi er maar eens op na!!)
Dat was blijkbaar niet naar de zin van de moderatie, alle “schuld” van de onenigheid lag aan mij en niemand anders. Tenminste, dat kon ik enkel opmaken aan het resultaat. Nog geen uur later ZONDER enige verwittiging of wat dan ook kreeg ik de vermelding : Je bent definitief verbannen van dit forum.

btw, dat er met twee maten en gewichten daar op het forum gemodereerd daar mag je zeker van zijn. Een zeker Toverzicht plaatse mss twee maar toch zeker één PM van Dina ( ook over een verwittiging) op het forum. Ze kreeg wss een waarschuwing en daar bleef het bij. Voor ‘De Prof’ was deze overtreding goed voor een verbanning van onbepaalde duur.
Nu weten jullie in grote lijnen van hoe men daar te werk gaat.

En dan zwijg ik nog over topic’s van mij die men liet ‘verdwijnen’, PM discussies met Moderator Blauwvoet, die hij op een arrogante manier misbruikte om topic’s van mij te sluiten enz…

Long post is long.

Den Duisteren Duikboot
14 december 2009, 19:41
Allé zeg, hoeveel rechtsen zijn er niet gebannen: Caeser en zijn alter ego Sjakossendief 26, of Rudy toen die had geschreven dat hij het huisadres van Duisteren Duikboot had bemachtigd en dat hij nu naar zijn auto ging om DDD een rammeling te komen geven: binnen het uur was Rudy gebannen!

Voor Blauwvoet erbij kwam, kon het er inderdaad nog mee door, al ging het er al na het vertrek van Maarten Malaise op achteruit omdat Kristof het niet alleen aan kon. Op een forum met 80% VB'ers die vrij spel krijgen bij gebrek aan moderatie, was het laatste goeie idee de aanstelling van... 3 VB-moderators.

Er was dus zeker geen gedoogbeleid tegenover rechts. Op een bepaald moment waren sommige rechtsen het zo beu dat ze toen maar een eigen forum oprichtten, het intussen ter ziele gegane Vlaanderen Actueel. Iemand hier die weet wat er eigenlijk geworden is van Den Broeder en Truder?

Dat werd opgericht n.a.v. mijn pedofilietopics. Sommige VB'ers hadden nogal moeilijk met de vrije meningsuiting. 8-)

Jazeker
14 december 2009, 19:44
Long post is long.

:-D

Mitgard
14 december 2009, 19:46
Voor Blauwvoet erbij kwam, kon het er inderdaad nog mee door, al ging het er al na het vertrek van Maarten Malaise op achteruit omdat Kristof het niet alleen aan kon. Op een forum met 80% VB'ers die vrij spel krijgen bij gebrek aan moderatie, was het laatste goeie idee de aanstelling van... 3 VB-moderators.



Dat werd opgericht n.a.v. mijn pedofilietopics. Sommige VB'ers hadden nogal moeilijk met de vrije meningsuiting. 8-)

blauwvoet!
vliegt den blauwvoet, storm op zee
valt den blauwvoet, wildpaté!

amai zenne!

Jazeker
14 december 2009, 19:47
blauwvoet!
vliegt den blauwvoet, storm op zee
valt den blauwvoet, wildpaté!

amai zenne!

Met welke mel? :-o:-o:-o

Den Ardennees
14 december 2009, 19:48
Voor Blauwvoet erbij kwam, kon het er inderdaad nog mee door, al ging het er al na het vertrek van Maarten Malaise op achteruit omdat Kristof het niet alleen aan kon. Op een forum met 80% VB'ers die vrij spel krijgen bij gebrek aan moderatie, was het laatste goeie idee de aanstelling van... 3 VB-moderators.

over Blauwvoet kan ik me niet uitspreken want ik was er toen al niet veel meer, maar op Dina en Condor viel niets aan te merken. Wees blij: de keuze ging tussen Blauwvoet en Duvel of O'Malley:-P



Dat werd opgericht n.a.v. mijn pedofilietopics. Sommige VB'ers hadden nogal moeilijk met de vrije meningsuiting. 8-)

hetgeen inderdaad pure provocatie was. Of die keer dat Generaal was lastiggevallen door vier Noord-Afrikanen ("lekkere jongens, jij gelukzak"). Hoewel ik moet toegeven dat ik met dat laatste wel kon lachen:lol:

Den Duisteren Duikboot
14 december 2009, 19:53
over Blauwvoet kan ik me niet uitspreken want ik was er toen al niet veel meer, maar op Dina en Condor viel niets aan te merken. Wees blij: de keuze ging tussen Blauwvoet en Duvel of O'Malley:-P

En Kempens Boerke zeker? :-)

hetgeen inderdaad pure provocatie was. Of die keer dat Generaal was lastiggevallen door vier Noord-Afrikanen ("lekkere jongens, jij gelukzak"). Hoewel ik moet toegeven dat ik met dat laatste wel kon lachen:lol:

Dat is nochtans begonnen als een ernstige discussie, maar bij gebrek aan ernstige reacties zijn we toen maar wat frivolere dingen gaan posten. Evenwel alles binnen de krijtlijnen van het forumreglement.

Den Ardennees
14 december 2009, 19:58
En Kempens Boerke zeker? :-)



Dat is nochtans begonnen als een ernstige discussie, maar bij gebrek aan ernstige reacties zijn we toen maar wat frivolere dingen gaan posten. Evenwel alles binnen de krijtlijnen van het forumreglement.

Ligt het probleem ook niet deels bij de linkse nieuwkomers? Die kwamen ff hun neus aan 't raam steken, merkten dat ze in de minderheid waren, en trapten het weer af, in plaats van wat weerwerk te geven.

Den Duisteren Duikboot
14 december 2009, 20:05
Ligt het probleem ook niet deels bij de linkse nieuwkomers? Die kwamen ff hun neus aan 't raam steken, merkten dat ze in de minderheid waren, en trapten het weer af, in plaats van wat weerwerk te geven.

Alleszins is het zo gek niet dat velen het afbolden. Je postte iets als "linkse" en je kreeg meteen een overmacht van tien-twintig eensgezinde rechtsen op je bord. Ik vind dat sommigen onder "ons" het nog redelijk lang hebben uitgehouden...

Den Ardennees
14 december 2009, 21:16
Alleszins is het zo gek niet dat velen het afbolden. Je postte iets als "linkse" en je kreeg meteen een overmacht van tien-twintig eensgezinde rechtsen op je bord. Ik vind dat sommigen onder "ons" het nog redelijk lang hebben uitgehouden...

Dat kan je wel zeggen, maar hoe moest het anders veranderen? Omdat ik op een bepaald moment ook vond dat er een teveel aan topics waren genre "Marokkaan overvalt oud vrouwtje" stelde ik voor dat gematigde VL. Belangers als Abramis dan maar es advocaat van de duivel zouden spelen en linkse standpunten naar voor brengen, wat door eerstgenoemde direct werd gerepliceerd met "eerst mijn VISA-kaart":lol::roll:

Den Ardennees
14 december 2009, 22:59
En Kempens Boerke zeker? :-)

(...)

ik weet trouwens niet of je het Kempens Boerke ooit in real life ontmoet hebt, maar in werkelijkheid is dat dus echt een toffe gast hoor (dronk wel Duvels als was het fruitsap, als ik me goed herinner:|)

De Prof
15 december 2009, 10:02
wat een onzin, iedereen wist goed genoeg dat die of die waren verbannen. Te langen leste denk ik dat jij zelfs veel dichter bij Blauwvoet en Dina stond, want jullie zijn toch samen aangekomen op de voorjaarsforummeeting in 2005?


Ik wist daar echt niks van. En nee, ik stond helemaal niet 'dicht' bij Dina of Blauwvoet. Zij hebben mij nooit iets vetrelt over de moderatie op Pi.
Ik was en ben nooit een VB'er geweest, mss dat 'partij' genoten wel meer weten. Zij zien mekaar ook veel meer.



Allé zeg, hoeveel rechtsen zijn er niet gebannen: Caeser en zijn alter ego Sjakossendief 26, of Rudy toen die had geschreven dat hij het huisadres van Duisteren Duikboot had bemachtigd en dat hij nu naar zijn auto ging om DDD een rammeling te komen geven: binnen het uur was Rudy gebannen!


Ook daar weet ik niks van, ik heb me ook nooit 'bezig gehouden' met het sturen van PM's omtrent wie of wat welke straf iemand kreeg, of op een zwarte lijst staat stond.
Ook het gebruik van 'meldingen' via dat icoontje daar doe ik niet aan mee.



Er was dus zeker geen gedoogbeleid tegenover rechts. Op een bepaald moment waren sommige rechtsen het zo beu dat ze toen maar een eigen forum oprichtten, het intussen ter ziele gegane Vlaanderen Actueel. Iemand hier die weet wat er eigenlijk geworden is van Den Broeder en Truder?


Truder komt nog af en toe op Pi Broeder daar weet ik niks van
V.A. was idd een tegennreactie op de berichten van DDD.
'Nu' zal dit niet rap meer gebeuren, Pi is immers met de huidige moderators veel minder 'verdraagzaam'.



Het enige wat ik niet versta is dat Roland Duchatelet daar zolang geld in bleef steken (betaalt die man dat spel nog altijd eigenlijk?)

[/quote]
Geen idee. Via reclame inkomsten?

De Prof
15 december 2009, 10:04
Pi?

verbannen?


amai zenne!

waarom dat zo in vraag stellen?

Renesse
15 december 2009, 10:33
Ach, ik ben ondertussen dat politiek forummen een beetje verleerd, waar ik niet rouwig om ben. ;-)

Soms doet een ban zelfs deugd, om even stoom af te blazen, maar iemand volledig uitsluiten op een politiek forum, omdat je even buiten de lijntjes kleurt. Zegt meer over de moderator dan over de gebruiker ervan.

Welkom in de wereld van VB...

backfire
15 december 2009, 10:35
Een tijdje geleden leek het alsof enkel Circe en Ilfalco nog actief waren op PI. Lijkt me nu iets beter te gaan...

Den Ardennees
15 december 2009, 18:42
Ik wist daar echt niks van. En nee, ik stond helemaal niet 'dicht' bij Dina of Blauwvoet. Zij hebben mij nooit iets vetrelt over de moderatie op Pi.
Ik was en ben nooit een VB'er geweest, mss dat 'partij' genoten wel meer weten. Zij zien mekaar ook veel meer.


Ook daar weet ik niks van, ik heb me ook nooit 'bezig gehouden' met het sturen van PM's omtrent wie of wat welke straf iemand kreeg, of op een zwarte lijst staat stond.
Ook het gebruik van 'meldingen' via dat icoontje daar doe ik niet aan mee.


(...)


wat insinueer je hier nu mee?

Ik wist niets meer dan de gemiddelde forummer, maar stelde wel vast dat op forummeetingen tussen jou en Blauwvoet en Dina alles koek en ei was.

Cisalpina
15 december 2009, 21:33
Een tijdje geleden leek het alsof enkel Circe en Ilfalco nog actief waren op PI. Lijkt me nu iets beter te gaan...

tis toch een redelijk dooie bedoening daar. hier is veel meer leven. en ook een iets hoger niveau, naar mijn indruk.

Jazeker
15 december 2009, 21:55
Long post is long.

:rofl:

Den Ardennees
15 december 2009, 23:05
(...) hier is veel meer leven. en ook een iets hoger niveau, naar mijn indruk.

Na de Übermensch, nu ook de Überforummer:roll::roll::roll::roll: