PDA

View Full Version : Gelukkig nieuwjaar van de vuilnismannen ...


hurricane
18 december 2009, 19:09
Lap, ze zijn daar weer. Steeds vroeger op het jaar komen de mannen van de vuilniskar om hun 'nieuwjaar' bedelen.
En ik geef steevast niets. Omdat ik gierig ben ? Nee. Elke vakman die bij mij thuis iets moet komen doen, kan op een mooi sommetje drinkgeld rekenen.
Met dat verschil : die mens vraagt er niet om. De vuilnismannen vragen daar dus wel om. Niet eens subtiel.
Maar ik begrijp dat die mannen drinkgeld nodig hebben.
Na 6 uur werken zitten die al op café. Dat kost geld, dus.
En ja, het is koud. En ja, het is soms hard werken. Maar dat doen er zo veel.
Zonder dat ze bij alle burgers moeten gaan bellen...

skaldis
19 december 2009, 07:59
Ik heb die nog nooit nooit weten bedelen maar van mij mogen ze gerust ene drinken. Zo zes of acht uur per dag in weer en wind al die stinkende kilo's verzetten. Petje af. Die moesten eigenlijk meer verdienen dan politiekers of ceo's want daar staan ze voor aan te schuiven, te springen en te dringen om dat te mogen doen en dat kan van het beroep van vuilnisman niet gezegd worden denk ik. Vraag en aanbod.

Raf
19 december 2009, 08:12
Ik heb die nog nooit nooit weten bedelen maar van mij mogen ze gerust ene drinken. Zo zes of acht uur per dag in weer en wind al die stinkende kilo's verzetten. Petje af. Die moesten eigenlijk meer verdienen dan politiekers of ceo's want daar staan ze voor aan te schuiven, te springen en te dringen om dat te mogen doen en dat kan van het beroep van vuilnisman niet gezegd worden denk ik. Vraag en aanbod.

Precies! En die ventjes die vinden dat ze daar wat over moeten mekkeren omdat ze te gierig zijn om die jongens wat drinkgeld toe te stoppen, moesten ze voortaan hun vuilniszakken regelmatig eens laten staan.

Andro
19 december 2009, 08:29
Die fooi is toch gewoon een manier om je erkentelijkheid uit te drukken voor deze mensen die uiteindelijk een hondejob hebben. en ja, ik denk wel dat dit het verschil maakt, want volgens mij ben ik niet de enige die er zo over denkt.

Den Ardennees
19 december 2009, 10:21
Vuilnisman zware en vuile job, van mij mogen ze inderdaad meer verdienen, én wat drinkgeld krijgen.

Jazeker
19 december 2009, 10:23
De postbode en de brandweerman moeten nog langskomen met een kalendertje of zo. Geef die gasten wat als je wat wisselgeld hebt. Ze verdienen het.

Den Ardennees
19 december 2009, 10:27
wie is het avatarmeisje van dienst, Jazeker?

Jazeker
19 december 2009, 10:53
wie is het avatarmeisje van dienst, Jazeker?

Als ik dat wist dan lag ik nu nog in bed.

Gewoon mijn goede smaak qua roodharigen.

Raf
19 december 2009, 11:02
Als ik dat wist dan lag ik nu nog in bed.

Gewoon mijn goede smaak qua roodharigen.

Dat is nog een kind... :?

Je smaak gaat er niet op vooruit. Loreena is beter.

Weezer
19 december 2009, 11:02
Hier komen alleen kranten/ advertentieblad bezorgers e.d. om een nieuwjaarsfooi 'bedelen', ik heb nog nooit een vuilnisman aan de deur gehad. ''De bezorger van de PZC wenst u een gelukkig nieuwjaar''

Edit: en ja, als klein en nietsvermoedend jongetje heb ik dus een keer 'ja, hetzelfde' gezegd en de deur weer dichtgesmeten, zoals in de strips :oops:

Jazeker
19 december 2009, 11:28
Dat is nog een kind... :?

Neen hoor... zoek de full size versie maar eens.

Jazeker
19 december 2009, 11:31
Edit: en ja, als klein en nietsvermoedend jongetje heb ik dus een keer 'ja, hetzelfde' gezegd en de deur weer dichtgesmeten, zoals in de strips :oops:

lol

Den Ardennees
19 december 2009, 11:57
Als ik dat wist dan lag ik nu nog in bed.

Gewoon mijn goede smaak qua roodharigen.

:?

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/3/9/9/art_large_340179.jpg

Jazeker
19 december 2009, 12:02
:?

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/3/9/9/art_large_340179.jpg

Bedankt om mijn fetish te verknoeien.