PDA

View Full Version : Het automerk waarmee het grootste aantal leeghoofden rijden is ...


Blue Sky
8 januari 2010, 09:31
Naar aanleiding van een reeks incidenten op de weg vraag ik aan u wat uw persoonlijke ervaring hieromtrent is. U kent het wel; te snel rijden, verkeersregels aan hun laars lappen, voorrang nemen wanneer ze er geen hebben, arrogant reageren enz.

Wat hebt u meegemaakt of ziet u vaak en volgens u is het GROOTSTE LEEGHOOFD AUTOMERK

Zwartengeel
8 januari 2010, 09:37
Als ik mijn persoonlijke ervaring moet laten spreken: VW Golf. Tot twee keer toe ben ik het slachtoffer geworden van verkeersagressie door een bezitter van zo'n auto.

Djiezes
8 januari 2010, 09:54
Naar aanleiding van een reeks incidenten op de weg vraag ik aan u wat uw persoonlijke ervaring hieromtrent is. U kent het wel; te snel rijden, verkeersregels aan hun laars lappen, voorrang nemen wanneer ze er geen hebben, arrogant reageren enz.

Wat hebt u meegemaakt of ziet u vaak en volgens u is het GROOTSTE LEEGHOOFD AUTOMERK


Een top 10:

-Mercedes ML
-Range Rover
-Audi Q7
-VW Golf
-VW Touareg
-BMW (elk type)
-Seat Ibiza
-Porsche Cayenne
-Alfa Romeo 159
-Audi A6

Dronkoers
8 januari 2010, 10:00
Een top 10:

-Mercedes ML
-Range Rover
-Audi Q7
-VW Golf
-VW Touareg
-BMW (elk type)
-Seat Ibiza
-Porsche Cayenne
-Alfa Romeo 159
-Audi A6

Ford s-max

Firestone
8 januari 2010, 10:09
Behalve Citroën C2 (;)), de tanks van alle merken (:evil:).

Dronkoers
8 januari 2010, 10:13
Behalve Citroën C2 (;)), de tanks van alle merken (:evil:).

Dat ding kan gewoon niet te hard ;-)

Anna List
8 januari 2010, 10:47
BMW ... elk type idd.

Dronkoers
8 januari 2010, 10:52
Hoewel ik het niet graag zeg: maar velen met een subaru impreza hebben er ook iets van weg :-(

Jazeker
8 januari 2010, 10:55
Meestal onverantwoord gedrag gezien bij Audi, Mercedes en BMW.

Den Ardennees
8 januari 2010, 11:05
Als ik mijn persoonlijke ervaring moet laten spreken: VW Golf. Tot twee keer toe ben ik het slachtoffer geworden van verkeersagressie door een bezitter van zo'n auto.

mijn ervaring is dat het meestal geblondeerde marina's zijn die met dit type auto rijden

Derk de Tweede
8 januari 2010, 11:22
mijn ervaring is dat het meestal geblondeerde marina's zijn die met dit type auto rijden

Golf GTI is populair bij drugsrunners en andere criminele wegpiraten.

Txiki
8 januari 2010, 11:24
Misschien ook eens proberen een profiel op te maken van die leeghoofden...

Dronkoers
8 januari 2010, 11:25
Golf GTI is populair bij drugsrunners en andere criminele wegpiraten.

Hier rijden die al met BMW 5-reeksen rond, Derk ;-)

Den Ardennees
8 januari 2010, 11:26
Golf GTI is populair bij drugsrunners en andere criminele wegpiraten.

Schijnt zeer rap te rijden, daarom ook dat dit de standaardwagen was van de Rijkswacht.

http://img252.imageshack.us/img252/9195/golfgtigendarmerieef0.jpg

Dronkoers
8 januari 2010, 11:28
Schijnt zeer rap te rijden, daarom ook dat dit de standaardwagen was van de Rijkswacht.

http://img252.imageshack.us/img252/9195/golfgtigendarmerieef0.jpg

Die dingen gingen idd vooruit :-P

Txiki
8 januari 2010, 11:29
Ja, maar alé, dat is toch geen deftig materiaal voor rijkswachters of flikken om mee rond te rijden, he. Wat de Guardia Civil en de Ertzaintza hebben, is andere koek.

Dronkoers
8 januari 2010, 11:30
Ja, maar alé, dat is toch geen deftig materiaal voor rijkswachters of flikken om mee rond te rijden, he. Wat de Guardia Civil en de Ertzaintza hebben, is andere koek.

De flikken zullen hier beter met een bomauto rondrijden :twisted:

Den Ardennees
8 januari 2010, 11:34
Die dingen gingen idd vooruit :-P

Jij was een "passagier" veronderstel ik?:mrgreen:

Txiki
8 januari 2010, 11:35
Jij was een "passagier" veronderstel ik?:mrgreen:

Het was een "geleende" auto van de rijkswacht...

Dronkoers
8 januari 2010, 11:35
Jij was een "passagier" veronderstel ik?:mrgreen:

:-D

Die dingen zijn nog verkocht geweest eh... ;-)

fb718882
8 januari 2010, 12:58
Meestal onverantwoord gedrag gezien bij Audi, Mercedes en BMW.

Akkoord met Audi (meestal) en BMW (altijd en overal) , maar Mercedes-rijders zijn over het algemeen toch een stuk rustiger denk ik .

maddox
8 januari 2010, 14:49
Ik heb vooral slechte ervaringen met BMW eigenaars. Die rijden blijkbaar alleen over de weg.

Duupje
8 januari 2010, 15:03
Schijnt zeer rap te rijden, daarom ook dat dit de standaardwagen was van de Rijkswacht.

http://img252.imageshack.us/img252/9195/golfgtigendarmerieef0.jpg

Mijn allereerste autoke :cheer: wat mis ik dien bak nog altijd :cry:
En die ging vooruit... :cheer:

Anna List
8 januari 2010, 15:22
met de moto altijd netjes tussen de file ...

van BMW naar BMW ... die staan nl altijd uiterst rechts in het rijvak als iedere andere automobilist links aanhoudt én omgekeerd ...

werkelijk BMW chauffeurs :roll:

Johnny Blaze
8 januari 2010, 15:28
Volvo, no doubt

Johnny Blaze
8 januari 2010, 15:30
met de moto altijd netjes tussen de file ...

van BMW naar BMW ... die staan nl altijd uiterst rechts in het rijvak als iedere andere automobilist links aanhoudt én omgekeerd ...

werkelijk BMW chauffeurs :roll:

pfff, so 90's, tegenwoordig heeft Audi die stereotype rol overgenomen :)

nihao
8 januari 2010, 16:27
BMW, voor wie écht wil rijden...
... ook al kan hij het niet.

Jedd
8 januari 2010, 16:30
dit soort volk :

http://www.brommobielinfo.nl/images/tn_PICT0523.JPG

dat rijdt zo verschrikkelijk traag dat heel de boel opstropt.
Ge kunt er soms een kwartier achterfietsen voordat ge ze kunt voorbijsteken :x

Herr Flick
8 januari 2010, 16:32
Smart
Fiat


rijden nogal dikwijls eens onverantwoord hard, of gaan in t middenvak van de autostrade in de weg rijden.

BMW
AUDI

Wegens arrogant weggedrag.

Heb me dan uiteindelijk ook geen Audi of BMW gekocht, maar een ouwezakken merk dat groot genoeg is om te zeggen "ge moogt zoveel flitsen met uw lichten als ge wilt, ge kunt vierkant mijn kloten kussen." (en t is geen mercedes. ) ;-)

van Maerlant
8 januari 2010, 16:41
BMW. ELK type.
Audi.

Jedd
8 januari 2010, 16:43
't is niet het merk auto dat telt.

maar de vrouw die er mee rijdt.

NoTuma
8 januari 2010, 17:23
Mijn allereerste autoke :cheer: wat mis ik dien bak nog altijd :cry:
En die ging vooruit... :cheer:
Was ook mijn eerste auto, de GTI 16v dan...blijft ook voor mij de leukste auto die ik gehad heb...

De camionetten doen ook wel hun best de dag van vandaag...

Ik rijd zelf met een bmw en ik rijd altijd hoffelijk en nooit te snel...en ben er heel bewust over wat er rond mij afspeelt...;-)

Derk de Tweede
8 januari 2010, 17:31
http://img191.imageshack.us/img191/7316/eendwinter1979.jpg

filosoof
8 januari 2010, 17:32
Akkoord met Audi (meestal) en BMW (altijd en overal) , maar Mercedes-rijders zijn over het algemeen toch een stuk rustiger denk ik .Uiteraard. Het volstaat dat je ze in alle omstandigheden voorrang verleent en uit hun weg gaat, zoals 't een proleet betaamt.

filosoof
8 januari 2010, 17:34
Als ik mijn persoonlijke ervaring moet laten spreken: VW Golf. Tot twee keer toe ben ik het slachtoffer geworden van verkeersagressie door een bezitter van zo'n auto.Die met dubbele koplichten?

Zucht
8 januari 2010, 17:37
Schijnt zeer rap te rijden, daarom ook dat dit de standaardwagen was van de Rijkswacht.

http://img252.imageshack.us/img252/9195/golfgtigendarmerieef0.jpg

Ik meen mij te herinneren dat dat de standaardwagen geworden is tijdens de periode van de Bende van Nijvel, precies omdat de bende nogal dikwijls golf gti's als vluchtauto gebruikten ... met veel succes dus.
Rijkswacht hadden toen porsches als snelle wagens, maar waren toch niet in staat om een gti te onderscheppen.


Wat verkeerscowboys betreft lijken de BMW's me ook oververtegenwoordigd.

Fatalistische fakir
8 januari 2010, 17:58
Leeghoofden kunnen met elke merk van auto rijden.
Maar ok, er is een oververtegenwoordiging van leeghoofden bij BMW-chauffeurs. Dat valt ook te verklaren.

Blue Sky
8 januari 2010, 19:01
Awel, ik heb ook recent wat slechte ervaringen met BMW rijders gehad.
Vandaag rijd ik met de fiets op een afgescheiden fietspad lang de weg, komt er een BMW X5 vlot van een oprit gereden. De zichtbaarheid was goed en ik had ook een fel licht op m’n fiets staan, maar het bleef gewoon doorrijden en het leek erop alsof hij “zijn voorrang” wilde forceren. Uiteindelijk stopt hij toch op zo’n manier dat hij zowat 80 % van het fietspad verspert zodat ik door de sneeuw moet rijden. Geen probleem, hoor ik een auto hard optrekken achter mij en tuut hij twee keer terwijl hij me passeert. Ofwel was het ging het gewoon een super arrogant zak ofwel was hij zodanig lomp dat hij dacht dat hij voorrang van rechts had.

Vorige week reed ik wederom op een afgescheiden fietspad, wederom met mijn fel fietslicht op. Komt er een madammeke met een nieuwe BMW 5 van de oprit gereden – met – u hoort het goed – haar zijruiten volledig onder de sneeuw. Als fietser moet je ultra defensief rijden en ik wist natuurlijk al wat er ging gebeuren, mevrouw had me natuurlijk niet gezien en stopte pas als mijn licht recht in haar zijvenster scheen. Hoe dom kan een mens zijn om met volledig bedekte ruiten rond te rijden?

Tussen die twee gevallen in zag ik nog zo’n voertuig met volledig bedekte ruiten de baan oprijden. U raadt het al ... het was een BMW X5.

NoTuma
8 januari 2010, 19:32
Awel, ik heb ook recent wat slechte ervaringen met BMW rijders gehad.
Vandaag rijd ik met de fiets op een afgescheiden fietspad lang de weg, komt er een BMW X5 vlot van een oprit gereden. De zichtbaarheid was goed en ik had ook een fel licht op m’n fiets staan, maar het bleef gewoon doorrijden en het leek erop alsof hij “zijn voorrang” wilde forceren. Uiteindelijk stopt hij toch op zo’n manier dat hij zowat 80 % van het fietspad verspert zodat ik door de sneeuw moet rijden. Geen probleem, hoor ik een auto hard optrekken achter mij en tuut hij twee keer terwijl hij me passeert. Ofwel was het ging het gewoon een super arrogant zak ofwel was hij zodanig lomp dat hij dacht dat hij voorrang van rechts had.

Vorige week reed ik wederom op een afgescheiden fietspad, wederom met mijn fel fietslicht op. Komt er een madammeke met een nieuwe BMW 5 van de oprit gereden – met – u hoort het goed – haar zijruiten volledig onder de sneeuw. Als fietser moet je ultra defensief rijden en ik wist natuurlijk al wat er ging gebeuren, mevrouw had me natuurlijk niet gezien en stopte pas als mijn licht recht in haar zijvenster scheen. Hoe dom kan een mens zijn om met volledig bedekte ruiten rond te rijden?

Tussen die twee gevallen in zag ik nog zo’n voertuig met volledig bedekte ruiten de baan oprijden. U raadt het al ... het was een BMW X5.
Wie dat er hem een X5 of een Q7 of gelijkaardig voertuig koopt is natuurlijk sowieso een leeghoofd...anders zou je zoiets niet kopen...

Ik rijd dus met een bmw en ik zal iedere fietser ruim de plaats en voorrang geven...ben ik dan een uitzondering?

Toen ik 12 jaar geleden mijn rijexamen deed had ik 1 opmerking, dat ik te ver uitstak voor fietsers, en dat was op een lege baan, ongelooflijk maar echt waar...

Ik geef een fietser minimum 1.5 meter ruimte en het liefst meer, want ik weet zelf maar al te goed hoe irritant het is voor een fietser als een auto je rakelings passeert...zal mij ook nooit op het fietspad parkeren of zo en heb een grondige hekel aan mensen die dat wel doen...

Johnny Blaze
8 januari 2010, 19:45
Wie dat er hem een X5 of een Q7 of gelijkaardig voertuig koopt is natuurlijk sowieso een leeghoofd...anders zou je zoiets niet kopen...

Ik rijd dus met een bmw en ik zal iedere fietser ruim de plaats en voorrang geven...ben ik dan een uitzondering?

Toen ik 12 jaar geleden mijn rijexamen deed had ik 1 opmerking, dat ik te ver uitstak voor fietsers, en dat was op een lege baan, ongelooflijk maar echt waar...

Ik geef een fietser minimum 1.5 meter ruimte en het liefst meer, want ik weet zelf maar al te goed hoe irritant het is voor een fietser als een auto je rakelings passeert...zal mij ook nooit op het fietspad parkeren of zo en heb een grondige hekel aan mensen die dat wel doen...

Nee man, ik doe dat ook.

Maximus Aurelius
8 januari 2010, 20:50
allez al die agressie tegenover bmw.... frustrootjes ;-)

Blue Sky
8 januari 2010, 21:11
Wie dat er hem een X5 of een Q7 of gelijkaardig voertuig koopt is natuurlijk sowieso een leeghoofd...anders zou je zoiets niet kopen...

Ik rijd dus met een bmw en ik zal iedere fietser ruim de plaats en voorrang geven...ben ik dan een uitzondering?

Toen ik 12 jaar geleden mijn rijexamen deed had ik 1 opmerking, dat ik te ver uitstak voor fietsers, en dat was op een lege baan, ongelooflijk maar echt waar...

Ik geef een fietser minimum 1.5 meter ruimte en het liefst meer, want ik weet zelf maar al te goed hoe irritant het is voor een fietser als een auto je rakelings passeert...zal mij ook nooit op het fietspad parkeren of zo en heb een grondige hekel aan mensen die dat wel doen...


Wat het rijgedrag ten aanzien van fietsers betreft en bv het rakelings passeren, denk ik niet dat het niet vooral enkel BMW rijders betreft, maar gewoon in algemeen in Vlaanderen. Deze regio is niet bepaald fietsvriendelijk. Er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar die vormen echt wel een minderheid.
In Duitsland is dat vb compleet het tegenovergestelde; als ze je daar passeren rijden ze gewoon op het andere baanvak. Ik denk overigens ook dat auto’s elkaar daar niet mogen kruisen wanneer er een fietser ingehaald moet worden.
Ik denk dat het vooral mensen zijn zelf die nooit fietsen die zo’n zaken doen, net zoals van die stommiteiten zoals op het fietspad parkeren of hun deur openzwaaien zonder te kijken ( ik begrijp dat overigens niet, dit moet wel zowat het toppunt van lompigheid zijn ).
Een ander facet is waarschijnlijk dat er veel gefrustreerden op de weg zitten; ze hobbelen van drempel naar drempel, van licht naar licht, van file naar file, overal een drukte van jewelste en die frustraties uiten zich dan in hun rijstijl.

Als u veel plaats laat bij het inhalen van fietsers, is dat natuurlijk goed. Je weet immers nooit wat er kan gebeuren waardoor de fietser plots uitwijkt – zeker aangezien er veel jongere fietsers zijn die zich verstrooid en nonchalant gedragen. Als automobilist laat ik zelf ook steeds voldoende plaats bij het inhalen van een fietser – maar ik ben dan ook in de twee werelden thuis.

van Maerlant
8 januari 2010, 21:14
allez al die agressie tegenover bmw.... frustrootjes ;-)


Niks mee te maken, ouwe. Als ge op uw gemak een beetje door rijdt op de de derde rijstrook komen ze NOG achter uw gat plakken en met de lichtjes flitsen om uit de weg te gaan. Nu, deze frustro blijft gezellig aan dezelfde snelheid (of een iets lagere :twisted: ) door rijden.

Zwartengeel
8 januari 2010, 21:16
Niks mee te maken, ouwe. Als ge op uw gemak een beetje door rijdt op de de derde rijstrook komen ze NOG achter uw gat plakken en met de lichtjes flitsen om uit de weg te gaan. Nu, deze frustro blijft gezellig aan dezelfde snelheid (of een iets lagere :twisted: ) door rijden.

Nog nooit gehoord van de 'pikorde' op de Duitse snelwegen, die als ongeschreven wet nageleefd dient te worden?

1. Ferrari
2. Porsche
3. Mercedes
4. BMW
5. Audi

Maximus Aurelius
8 januari 2010, 21:25
van maerlant, met wat rijdt gij?

Johnny Blaze
8 januari 2010, 22:07
Niks mee te maken, ouwe. Als ge op uw gemak een beetje door rijdt op de de derde rijstrook komen ze NOG achter uw gat plakken en met de lichtjes flitsen om uit de weg te gaan. Nu, deze frustro blijft gezellig aan dezelfde snelheid (of een iets lagere :twisted: ) door rijden.

Ah, gij zijt zo'n onnodige linksrijder, ge weet toch dat ge u onmiddellijk terug rechts moet zetten als ge ingehaald hebt hè.

Erwinvds
8 januari 2010, 22:08
Nog nooit gehoord van de 'pikorde' op de Duitse snelwegen, die als ongeschreven wet nageleefd dient te worden?

1. Ferrari
2. Porsche
3. Audi
4. BMW
5. Mercedes


En als die afkomen moeten ze echt niet pinken zulle.
Daarbij dat pinken met de lichten valt onder de noemer verkeersagressie. Kan je tot 2000 eurotjes kosten.

Zwartengeel
8 januari 2010, 22:08
Echt? Ik dacht dat het omgekeerd was. Nu ja, ik kan me ook vergissen.

Johnny Blaze
8 januari 2010, 22:09
Nog nooit gehoord van de 'pikorde' op de Duitse snelwegen, die als ongeschreven wet nageleefd dient te worden?

1. Ferrari
2. Porsche
3. Mercedes
4. BMW
5. Audi

Ge hebt 3 en 4 verwisseld :P

Txiki
8 januari 2010, 22:17
:cheer: Txikimobiel :cheer:

van Maerlant
8 januari 2010, 22:20
Ah, gij zijt zo'n onnodige linksrijder, ge weet toch dat ge u onmiddellijk terug rechts moet zetten als ge ingehaald hebt hè.

Meh, als het rechts vol vrachtwagens staat en ge moet nog een paar 100 kilometer doen is de keuze rap gemaakt.

van Maerlant
8 januari 2010, 22:20
van maerlant, met wat rijdt gij?

Met een auto.

Demper
8 januari 2010, 22:28
Racisten!

Txiki
8 januari 2010, 22:31
Racisten!

Vowa?

Demper
8 januari 2010, 22:35
Vowa?

Het karakter of de intelligentie van een persoon linken aan een automerk, dat slaat nergens op. Eigenlijk zijn de mensen die hieraan meedoen stikjaloers op het feit dat sommigen zich een dikke auto kunnen permitteren. Daar wringt het schoentje. Of zie jij veel goedkope bakken in die lijstjes?

Txiki
8 januari 2010, 22:39
Het karakter of de intelligentie van een persoon linken aan een automerk, dat slaat nergens op. Eigenlijk zijn de mensen die hieraan meedoen stikjaloers op het feit dat sommigen zich een dikke auto kunnen permitteren. Daar wringt het schoentje. Of zie jij veel goedkope bakken in die lijstjes?

Och, ne mens moet zich toch ergens mee bezig houden...

Maximus Aurelius
8 januari 2010, 22:42
Met een auto.



alles onder anderhalf ton noem ik geen auto.

cheers thanks goodbye.

van Maerlant
8 januari 2010, 22:44
alles onder anderhalf ton noem ik geen auto.

cheers thanks goodbye.

http://i53.photobucket.com/albums/g56/Winter1988/cool_story_bro.jpg?t=1262987063

Maximus Aurelius
8 januari 2010, 22:56
yes, frustro

van Maerlant
8 januari 2010, 22:59
Alles boven de 1.0l noem ik geen auto.

http://i53.photobucket.com/albums/g56/Winter1988/haters.jpg?t=1262987971

From_Vlaanderen
8 januari 2010, 23:02
Auto's zonder trekhaak.

NoTuma
8 januari 2010, 23:12
alles onder anderhalf ton noem ik geen auto.

cheers thanks goodbye.
Gewicht of geld? :twisted:

Ik ken ook zo'n uitspraak: alle auto's boven de anderhalve ton compenseren voor een ander gebrek, soms verstand maar meestal je lul, je mag zelf kiezen...

Sowieso weet ik met die uitspraak dat je geen beetje verstand hebt van de duurdere auto's...en zo geef je zelf het antwoord op mijn stelling ;)

From_Vlaanderen
8 januari 2010, 23:15
Gewicht of geld? :twisted:

Ik ken ook zo'n uitspraak: alle auto's boven de anderhalve ton compenseren voor een ander gebrek, soms verstand maar meestal je lul, je mag zelf kiezen...

Sowieso weet ik met die uitspraak dat je geen beetje verstand hebt van de duurdere auto's...en zo geef je zelf het antwoord op mijn stelling ;)

Ik vind ook dat een wagen effectief een wagen moet zijn. Voor mannen toch. Vrouwen met grote wagens zijn dan weer not done.

Toch wel straf dat dit denken er zo inzit bij mij.

Txiki
8 januari 2010, 23:16
:|

From_Vlaanderen
8 januari 2010, 23:20
:|

http://www.4x4shop.net/Pictures/LandRover/gunter.JPG
:cheer:

Maximus Aurelius
8 januari 2010, 23:24
Gewicht of geld? :twisted:

Ik ken ook zo'n uitspraak: alle auto's boven de anderhalve ton compenseren voor een ander gebrek, soms verstand maar meestal je lul, je mag zelf kiezen...

Sowieso weet ik met die uitspraak dat je geen beetje verstand hebt van de duurdere auto's...en zo geef je zelf het antwoord op mijn stelling ;)



gewicht uiteraard



en ja, begin maar over geld en een lul, bewijst enkel de frustratie van sommigen die hier danig zeiken over bmw, mercedes en porsche.

NoTuma
8 januari 2010, 23:25
Ik vind ook dat een wagen effectief een wagen moet zijn. Voor mannen toch. Vrouwen met grote wagens zijn dan weer not done.

Toch wel straf dat dit denken er zo inzit bij mij.
Kan allemaal best zijn, maar ge gaat mij niet wijsmaken dat je een auto onder de 150.000€ te min vindt...want dan ben je gewoon zielig...

En moest hij of jij toch zo stom zijn om het over het gewicht te hebben...dan ken je niets van auto's...

NoTuma
8 januari 2010, 23:27
gewicht uiteraard



en ja, begin maar over geld en een lul, bewijst enkel de frustratie van sommigen die hier danig zeiken over bmw, mercedes en porsche.
8O een porsche weegt dus wel geen 1.5 ton hé, gelukkig genoeg...zelfste voor ferrari, lamborghini...iedere sportwagen eigenlijk

Txiki
8 januari 2010, 23:29
Gelle kunt toch een stukske zagen over zoiets onnozels als nen otto zenne...

From_Vlaanderen
8 januari 2010, 23:38
Kan allemaal best zijn, maar ge gaat mij niet wijsmaken dat je een auto onder de 150.000€ te min vindt...want dan ben je gewoon zielig...

En moest hij of jij toch zo stom zijn om het over het gewicht te hebben...dan ken je niets van auto's...

Over geld klap ik niet. Dat wil dus zeggen dat ik het zelf niet heb;-).
Maar ik vind een tof wagentje belangrijk, net zoals ik mooie wapens belangrijk vind en kledij die min of meer assorti zijn:lol:. Ik weet enkel dat mijn vader nooit in zijn leven een nieuwe wagen gekocht heeft. Zijn eerste geit voor 5000 frank in den tijd :D. Mijn moeder daarintegen die kocht nogal wat nieuwe wagen en die waren in feite niet zo tof dan die dingetjes van mijn vader. :lol:

From_Vlaanderen
8 januari 2010, 23:39
Gelle kunt toch een stukske zagen over zoiets onnozels als nen otto zenne...

Goed eten, een schoon slimme vrouw, nen dikken auto en een hoop wapens achter de kas. Dat is het hé.

En als ge den ballans maakt dan hebt ge geen kloten, daar ben ik me bewust van hoor;-).

From_Vlaanderen
8 januari 2010, 23:44
En moest hij of jij toch zo stom zijn om het over het gewicht te hebben...dan ken je niets van auto's...

Ik heb altijd een lichte sympathie gehad voor pick-ups en 4x4's. SUV's dat vind ik maar niets. ;-)

NoTuma
8 januari 2010, 23:55
Over geld klap ik niet. Dat wil dus zeggen dat ik het zelf niet heb;-).
Maar ik vind een tof wagentje belangrijk, net zoals ik mooie wapens belangrijk vind en kledij die min of meer assorti zijn:lol:. Ik weet enkel dat mijn vader nooit in zijn leven een nieuwe wagen gekocht heeft. Zijn eerste geit voor 5000 frank in den tijd :D. Mijn moeder daarintegen die kocht nogal wat nieuwe wagen en die waren in feite niet zo tof dan die dingetjes van mijn vader. :lol:
Ben toch al blij dat jullie het niet over geld hadden, want dat zou er toch zwaar over geweest zijn...;)

Oude auto's zijn gewoon veel leuker om mee te rijden, misschien niet zo comfortabel en zo maar die hebben tenminste nog karakter en passie, die zijn plezierig om mee te rijden...ik mis dat soms wel...

From_Vlaanderen
9 januari 2010, 00:03
Ben toch al blij dat jullie het niet over geld hadden, want dat zou er toch zwaar over geweest zijn...;)

Oude auto's zijn gewoon veel leuker om mee te rijden, misschien niet zo comfortabel en zo maar die hebben tenminste nog karakter en passie, die zijn plezierig om mee te rijden...ik mis dat soms wel...

Met geld koopt ge niets;-).

Het nadeel is dat deze wages iets meer verbruiken, zo tegen de 10l bij mij. Maar mijn lichte vracht foefel verzekering maakt dan weer wat goed. Toch een geweldig land, den belziek.

Trouwens, welke zot koop een auto van 6 000 000 frank, daar koop ik mij een huis voor. Die mensen hebben geen tijd of voelen zich te goed om wat te niksen.

bgf324
9 januari 2010, 01:11
http://www.crunchvictims.com/wp-content/uploads/2009/06/Mercedes-logo.png

http://www.appelogen.be/wp-content/images/BMW_Logo.jpg

From_Vlaanderen
9 januari 2010, 01:33
http://www.crunchvictims.com/wp-content/uploads/2009/06/Mercedes-logo.png

http://www.appelogen.be/wp-content/images/BMW_Logo.jpg

Die bovenste waren in den tijd respect symbolen. ;-)

Svennies
9 januari 2010, 02:19
Ben toch al blij dat jullie het niet over geld hadden, want dat zou er toch zwaar over geweest zijn...;)

Oude auto's zijn gewoon veel leuker om mee te rijden, misschien niet zo comfortabel en zo maar die hebben tenminste nog karakter en passie, die zijn plezierig om mee te rijden...ik mis dat soms wel...

Mwa, moet je maar eens met een MX5 rijden,roofless en fun gegarandeerd voor weinig geld...
Krijg je direkt alle aspecten van die achterwielaandrijving op je bord , pure fun tot en met ;-)

bgf324
9 januari 2010, 02:44
Die bovenste waren in den tijd respect symbolen. ;-)

Probleem is dat de personen uit den tijd er nog altijd met rond rijden.

Op de parking van de colruyt gisteren nog gezegd tegen mijn ma: stond nen gloednieuwen BMW met een nrplaat van voor den 2de wereldoorlog.
Kzei het tegen mijn ma: van die zondagsrijders van 80 jaar die 40 rijden waar ge 70 moogt en plots hun remmen durven toeslaan. En pinkers kennen ze helemaal niet. Enkel rondrijden met een BMW zodat hun erfgenamen het geld niet krijgen.

Ze zei dat ik zo niet moest veralgemenen. Toen we van de parking reden kreeg ik meteen gelijk toen der nen nieuwen mercedes met gepensioneerden een 40 per uur voor ons bleef reden. :twisted:

groentje
9 januari 2010, 05:22
Daarvoor hoef je echt geen 80 te zijn, hoor. Ik heb nog steeds geen rijbewijs, maar als passagier vraag ik altijd of het zo snel moet. Ook bij 70 waar je 90 mag.

schaduw
9 januari 2010, 07:31
Ah, gij zijt zo'n onnodige linksrijder, ge weet toch dat ge u onmiddellijk terug rechts moet zetten als ge ingehaald hebt hè.Als je 120 km/u rijdt mag niemand je inhalen.

Renesse
9 januari 2010, 08:11
Een top 10:

-Mercedes ML


Dajjal rijdt er met zo ene :-D

Renesse
9 januari 2010, 08:12
Naar mijn mening: zowat alle SUV's...

Maximus Aurelius
9 januari 2010, 11:50
wat wel opvalt is dat steevast de duurdere merken genoemd worden. kunnen we concluderen dat rijken dom zijn?

NoTuma
9 januari 2010, 12:57
wat wel opvalt is dat steevast de duurdere merken genoemd worden. kunnen we concluderen dat rijken dom zijn?
Nee, voor mij zeker niet, alleen de Suv-rijders, noem mij eens een goede reden waarom het slim is om zo'n auto te kopen....

Onnodig hoog verbruik.
Niets waard off-road.
Meeste kopen ze onder het mum van veiligheid terwijl het eigenlijk zelfs onveilige auto's zijn: Langere remweg, hoger zwaartepunt en tegen een betonblok plooien ze meer dan een andere auto. Over de kansen van de mede weggebruiker hoef ik er geen tekening bij te maken zeker, andere auto's en zwakke weggebruikers...

Kopers van deze wagens zijn asociale mensen die denken dat ze er cool uitzien...

Blue Sky
9 januari 2010, 13:29
wat wel opvalt is dat steevast de duurdere merken genoemd worden. kunnen we concluderen dat rijken dom zijn?

Dat hoeft natuurlijk niet, maar ik denk wel dat domme mensen meer belang hechten aan uiterlijke schijn. Veel lucratieve zakenmannen ( die niet de minste opleiding genoten hebben ) rijden er mee rond alsook bedrijven die de (duurdere) wagens kunnen afschrijven. Moesten ze die volledig zelf moeten bekostigen, het zouder er een pak minder zijn.

Tenslotte heb je ook nog een hoop madammen (zonder enig niveau) die zich naar boven hebben geneukt en met een dure wagen, bekostigd door manlief rondrijden, rondrijden.

kelt
9 januari 2010, 15:49
1)BMW :twisted:
2)Mercedes

Maximus Aurelius
9 januari 2010, 20:26
Dat hoeft natuurlijk niet, maar ik denk wel dat domme mensen meer belang hechten aan uiterlijke schijn. Veel lucratieve zakenmannen ( die niet de minste opleiding genoten hebben ) rijden er mee rond alsook bedrijven die de (duurdere) wagens kunnen afschrijven. Moesten ze die volledig zelf moeten bekostigen, het zouder er een pak minder zijn.

Tenslotte heb je ook nog een hoop madammen (zonder enig niveau) die zich naar boven hebben geneukt en met een dure wagen, bekostigd door manlief rondrijden, rondrijden.



ZzZzZz

Maximus Aurelius
9 januari 2010, 20:27
Nee, voor mij zeker niet, alleen de Suv-rijders, noem mij eens een goede reden waarom het slim is om zo'n auto te kopen....

Onnodig hoog verbruik.
Niets waard off-road.
Meeste kopen ze onder het mum van veiligheid terwijl het eigenlijk zelfs onveilige auto's zijn: Langere remweg, hoger zwaartepunt en tegen een betonblok plooien ze meer dan een andere auto. Over de kansen van de mede weggebruiker hoef ik er geen tekening bij te maken zeker, andere auto's en zwakke weggebruikers...

Kopers van deze wagens zijn asociale mensen die denken dat ze er cool uitzien...


- veiligheid
- design


nog redenen nodig?

Jaani_Dushman
9 januari 2010, 20:38
Het automerk waarmee het grootste aantal leeghoofden rijden is...BMW, uiteraard.

Duupje
9 januari 2010, 21:57
Nee, voor mij zeker niet, alleen de Suv-rijders, noem mij eens een goede reden waarom het slim is om zo'n auto te kopen....

Onnodig hoog verbruik.
Niets waard off-road.
Meeste kopen ze onder het mum van veiligheid terwijl het eigenlijk zelfs onveilige auto's zijn: Langere remweg, hoger zwaartepunt en tegen een betonblok plooien ze meer dan een andere auto. Over de kansen van de mede weggebruiker hoef ik er geen tekening bij te maken zeker, andere auto's en zwakke weggebruikers...

Kopers van deze wagens zijn asociale mensen die denken dat ze er cool uitzien...

Rijdt zalig.
Zit hoger dus beter overzicht in het verkeer.
Vele veiliger en steviger gebouwd dan de gewone doorsneewagen.
Verbruikt helemaal niet veel meer dan de grotere middenklassers.
Veiliger en beter rijden bij slechte weersomstandigheden.
Ze zien er tenminste leuk uit tegenover al de 'gewone' auto's.
Offroaden is gewoon bangelijk om te doen.
Ik koop mij op slag terug één wanneer ik kan.

En over kansen bij andere weggebruikers... als ze van hun sokken gereden worden door een ferme wagen tegen goede snelheid, schiet er evenmin veel van over.

En over dat 'cool' zijn. Ik heb geen auto nodig om cool te zijn. Ik ben dat altijd.
Nog iets? :lol:

From_Vlaanderen
9 januari 2010, 21:59
Nog iets? :lol:

Permanente 4x4 is nog cooler.;-)

NoTuma
9 januari 2010, 23:26
Rijdt zalig.
Zit hoger dus beter overzicht in het verkeer.
Vele veiliger en steviger gebouwd dan de gewone doorsneewagen.
Verbruikt helemaal niet veel meer dan de grotere middenklassers.
Veiliger en beter rijden bij slechte weersomstandigheden.
Ze zien er tenminste leuk uit tegenover al de 'gewone' auto's.
Offroaden is gewoon bangelijk om te doen.
Ik koop mij op slag terug één wanneer ik kan.

En over kansen bij andere weggebruikers... als ze van hun sokken gereden worden door een ferme wagen tegen goede snelheid, schiet er evenmin veel van over.

En over dat 'cool' zijn. Ik heb geen auto nodig om cool te zijn. Ik ben dat altijd.
Nog iets? :lol:
Allemaal fabels, een suv is niet steviger, door zijn hoog gewicht plooit hij veel meer, was zondag zelfs nog in Topgear, een Citroen scoort pakken beter dan bijv een Range Rover tegen een vast obstakel...als je tegen een andere auto botst heb jij meer kans...over de kansen van de andere auto zullen we alweer maar niet spreken zeker...een heel egoïstische houding...en de grotere kans op een roll-over zullen we ook maar negeren....
Een Bmw x5 met de 3000cc benzine verbruikt ongeveer een 17 liter, een 5 serie berline met dezelfde motor een 10 liter. Zelf getest, maar je mag het zelfs opzoeken...als jij dat niet veel meer noemt :?
Off-roaden met een x5, niets waard...je kent er niets van...geprobeerd en zwaar gefaald, logisch ook, 4x4 systeem is er niet op berekend, geen low gearing+verkeerde banden...probeer maar eens een natte grasheuvel op te rijden, een Range Rover daarentegen, maar dat is geen SUV...
Voetgangers en fietsers komen onder je wagen terecht in tegenstelling bij een gewone wagen...overlevingskansen zijn bijna nihil, zolang de bestuurder maar niet teveel heeft zeker?
En ze zijn niet comfortabeler dan een berline in dezelfde prijsklasse...integendeel zelfs...

Een Suv design, lol

Nog iets? Ik weet echt wel waar ik over praat hoor...

RodeLantaarn
9 januari 2010, 23:30
http://nixonisinhell.files.wordpress.com/2009/05/triple-axle-hummer-limo.jpg

De natte droom van elke macho met een klein pietje.

Metternich
9 januari 2010, 23:33
Hummer. Dat compenseert een hele hoop. Gaande van kleine pietjes tot een gebrek aan intelligentie.

Txiki
9 januari 2010, 23:39
Hummer. Dat compenseert een hele hoop. Gaande van kleine pietjes tot een gebrek aan intelligentie.

Waar is de tijd dat het zwaar volk nog rondreed in aftandse bestelwagens vol "tochtgaten"... Bij mij is dat nu toch ook al negen jaar geleden nu ik erover nadenk...

From_Vlaanderen
9 januari 2010, 23:47
Hummer. Dat compenseert een hele hoop. Gaande van kleine pietjes tot een gebrek aan intelligentie.

Stel de voor, Wat een machien!

Tavek
9 januari 2010, 23:49
Rijdt zalig.
Zit hoger dus beter overzicht in het verkeer.
Vele veiliger en steviger gebouwd dan de gewone doorsneewagen.
Verbruikt helemaal niet veel meer dan de grotere middenklassers.
Veiliger en beter rijden bij slechte weersomstandigheden.
Ze zien er tenminste leuk uit tegenover al de 'gewone' auto's.
Offroaden is gewoon bangelijk om te doen.
Ik koop mij op slag terug één wanneer ik kan.

En over kansen bij andere weggebruikers... als ze van hun sokken gereden worden door een ferme wagen tegen goede snelheid, schiet er evenmin veel van over.

En over dat 'cool' zijn. Ik heb geen auto nodig om cool te zijn. Ik ben dat altijd.
Nog iets? :lol:

Die hoge ligging van het cg is niet direct iets wat ik veiliger zou noemen of dat de wegligging zalig zou maken....integendeel. Meeste ontwerpers proberen het cg zo laag mogelijk te krijgen voor stabiliteit.

Steviger gebouwd ? Moet natuurlijk, als je meer massa meesleept heb je ook meer massa nodig om het op zijn assen te houden, en een grotere motor, en desgevolg moet er ook meer kinetische energie worden omgezet tijdens een crash.

Offroaden gaat niet met een SUV. Koop daarvoor een defender aub. Die luxe bakken trillen gewoon uiteen zodra je offroad gaat.

Kortom, ze zijn ontworpen voor dames die hun kinderen naar school willen brengen met het gevoel van veiligheid. Het blijft echter bij een gevoel.

Maximus Aurelius
9 januari 2010, 23:51
Allemaal fabels, een suv is niet steviger, door zijn hoog gewicht plooit hij veel meer, was zondag zelfs nog in Topgear, een Citroen scoort pakken beter dan bijv een Range Rover tegen een vast obstakel...als je tegen een andere auto botst heb jij meer kans...over de kansen van de andere auto zullen we alweer maar niet spreken zeker...een heel egoïstische houding...en de grotere kans op een roll-over zullen we ook maar negeren....
Een Bmw x5 met de 3000cc benzine verbruikt ongeveer een 17 liter, een 5 serie berline met dezelfde motor een 10 liter. Zelf getest, maar je mag het zelfs opzoeken...als jij dat niet veel meer noemt :?
Off-roaden met een x5, niets waard...je kent er niets van...geprobeerd en zwaar gefaald, logisch ook, 4x4 systeem is er niet op berekend, geen low gearing+verkeerde banden...probeer maar eens een natte grasheuvel op te rijden, een Range Rover daarentegen, maar dat is geen SUV...
Voetgangers en fietsers komen onder je wagen terecht in tegenstelling bij een gewone wagen...overlevingskansen zijn bijna nihil, zolang de bestuurder maar niet teveel heeft zeker?
En ze zijn niet comfortabeler dan een berline in dezelfde prijsklasse...integendeel zelfs...

Een Suv design, lol

Nog iets? Ik weet echt wel waar ik over praat hoor...



over de veiligheid, geef mij maar ne range van twee ton en een half. gij moogt in uw fiat punto rijden. vast obstakel of niet.

From_Vlaanderen
9 januari 2010, 23:57
Die hoge ligging van het cg is niet direct iets wat ik veiliger zou noemen of dat de wegligging zalig zou maken....integendeel. Meeste ontwerpers proberen het cg zo laag mogelijk te krijgen voor stabiliteit.

Steviger gebouwd ? Moet natuurlijk, als je meer massa meesleept heb je ook meer massa nodig om het op zijn assen te houden, en een grotere motor, en desgevolg moet er ook meer kinetische energie worden omgezet tijdens een crash.

Offroaden gaat niet met een SUV. Koop daarvoor een defender aub. Die luxe bakken trillen gewoon uiteen zodra je offroad gaat.

Kortom, ze zijn ontworpen voor dames die hun kinderen naar school willen brengen met het gevoel van veiligheid. Het blijft echter bij een gevoel.

Eerst zijt ge aan het vitten op een Hummer, en nu nog beweren dat het een SUV is 8O.

Txiki
10 januari 2010, 00:05
Offroaden? Is dat zoiets als met je auto van de weg geraken en in een wei of in het water terechtkomen? 8-)

From_Vlaanderen
10 januari 2010, 00:09
Offroaden? Is dat zoiets als met je auto van de weg geraken en in een wei of in het water terechtkomen? 8-)

Nee, naar antwerpen rijden als dat pokkebruggeske van sint-job dicht is.
Door een bos rijden.
Of op paardenweggeskes :twisted:.

Txiki
10 januari 2010, 00:12
Nee, naar antwerpen rijden als dat pokkebruggeske van sint-job dicht is.
Door een bos rijden.
Of op paardenweggeskes :twisted:.

Ah, 't is geen synoniem voor "van de weg afgaan"...

From_Vlaanderen
10 januari 2010, 00:15
Ah, 't is geen synoniem voor "van de weg afgaan"...

Tegenwoordig is dat bij die SUV al gelijk. Die 4x4 staat in feite meer af dan aan. En als hij dan aan moet staan, voor grip. Dan is het te laat.

Duupje
10 januari 2010, 07:59
Allemaal fabels, een suv is niet steviger, door zijn hoog gewicht plooit hij veel meer, was zondag zelfs nog in Topgear, een Citroen scoort pakken beter dan bijv een Range Rover tegen een vast obstakel...als je tegen een andere auto botst heb jij meer kans...over de kansen van de andere auto zullen we alweer maar niet spreken zeker...een heel egoïstische houding...en de grotere kans op een roll-over zullen we ook maar negeren....
Een Bmw x5 met de 3000cc benzine verbruikt ongeveer een 17 liter, een 5 serie berline met dezelfde motor een 10 liter. Zelf getest, maar je mag het zelfs opzoeken...als jij dat niet veel meer noemt :?
Off-roaden met een x5, niets waard...je kent er niets van...geprobeerd en zwaar gefaald, logisch ook, 4x4 systeem is er niet op berekend, geen low gearing+verkeerde banden...probeer maar eens een natte grasheuvel op te rijden, een Range Rover daarentegen, maar dat is geen SUV...
Voetgangers en fietsers komen onder je wagen terecht in tegenstelling bij een gewone wagen...overlevingskansen zijn bijna nihil, zolang de bestuurder maar niet teveel heeft zeker?
En ze zijn niet comfortabeler dan een berline in dezelfde prijsklasse...integendeel zelfs...

Een Suv design, lol

Nog iets? Ik weet echt wel waar ik over praat hoor...

Laat zitten. Ik ga best niet in op mensen die hoogst waarschijnlijk minder uren dan ik rondreden met 4X4.

schaduw
10 januari 2010, 08:01
http://www.autojunk.nl/2010/01/vrachtwagenchauffeur-neemt-bizarre-risicos-bij-het-inhalen

O.O

Blue Sky
10 januari 2010, 10:40
http://www.autojunk.nl/2010/01/vrachtwagenchauffeur-neemt-bizarre-risicos-bij-het-inhalen

O.O

Die Audi gezien? Die volgt gewoon blind die vrachtwagen; goed om frontaal op een tegenligger te knallen wanneer de vrachtwagen invoegt.

Txiki
10 januari 2010, 11:09
Nog nooit in Portugal rondgereden?

NoTuma
10 januari 2010, 11:22
Laat zitten. Ik ga best niet in op mensen die hoogst waarschijnlijk minder uren dan ik rondreden met 4X4.
tegen sterke argumenten valt nu eenmaal weinig in te brengen...dus kom je maar met onzin af ;)

Stuur dan gewoon niets...

Uiteindelijk rijdt iedereen met wat hij wil, ik heb er geen last van, wou alleen de misverstanden over suv's aantonen...

Duupje
10 januari 2010, 12:21
tegen sterke argumenten valt nu eenmaal weinig in te brengen...dus kom je maar met onzin af ;)

Stuur dan gewoon niets...

Uiteindelijk rijdt iedereen met wat hij wil, ik heb er geen last van, wou alleen de misverstanden over suv's aantonen...

Nee,ik had eerst een hele uitleg getypt nog. Maar volledig weggewist omdat ik weet dat het hopeloos is mensen te overtuigen of ze eens de andere kant te laten zien. Wat jij al dan niet onzin vindt, laat mij eigenlijk koud.

En inderdaad, iedereen rijdt met wat hij/wil.

Tavek
10 januari 2010, 13:02
Eerst zijt ge aan het vitten op een Hummer, en nu nog beweren dat het een SUV is 8O.

Een hummer zoals ge hem particulier kunt kopen is een SUV.

En als ge me niet gelooft zou ik eens dringend gaan kijken naar de verschillen tussen de US army versie en de commercieel verkrijgbare.

Een defender is bvb een echte terreinwagen.

NoTuma
10 januari 2010, 14:12
Nee,ik had eerst een hele uitleg getypt nog. Maar volledig weggewist omdat ik weet dat het hopeloos is mensen te overtuigen of ze eens de andere kant te laten zien. Wat jij al dan niet onzin vindt, laat mij eigenlijk koud.

En inderdaad, iedereen rijdt met wat hij/wil.
Dan schat je mij toch verkeerd in, als ik ongelijk heb durf ik dat gerust toe te geven...anders is het het discussiëren niet waard...

Het enigste wat je volgens mij als serieus argument voor veiligheid zou kunnen geven is het 4x4 systeem op de weg, maar net door het veel hogere gewicht en hoger zwaartepunt van een suv wordt dit voordeel teniet gedaan, het 4x4 systeem+esp is bijna een noodzaak om een suv veilig op de weg te houden... rijd eens met een gewone Audi quattro, dan zul je wel weten tot wat een 4x4 systeem bij een auto die voor de baan gemaakt is echt in staat is...
Al de rest van de argumentaties voor veiligheid zijn onzin of ten koste van de andere weggebruikers...als iedereen een suv zou kopen ben je niets met je hogere zit, dan kunnen we allemaal vrachtwagens beginnen te kopen...
Een accident met een berline is een serieus nadeel voor die berline, jouw suv raakt die auto veel te hoog, het is onmogelijk om die berline daartegen te verstevigen...jij denkt misschien aan je kinderen, maar wat als die berline ook gevuld zit met kinderen? Speelt hun veiligheid geen rol dan?
En de ton extra die je meesleurt doet al de andere argumenten de das om...

De enige goede reden om zoiets te kopen is voor de trekhaak...

Ik rijd regelmatig met een x5, volgens mij de betere suv, heb er al duizenden kilometers mee gereden, gewoon rond de kerk, voor werk en mee op reis, naar de Alpen bijv...en ik ben volledig akkoord dat het heel toffe auto's zijn, ze rijden goed en heel vlot en je kunt er inderdaad een boerenwegel mee inrijden. De hogere zit is tof, ze zien er stoer uit en je voelt je in zo'n auto the king of the road. Maar dat is allemaal gevoelsmatig en is niet de realiteit...

Oja, de tankbeurten van 90€ om de 400-500km zijn ook niet zo aangenaam...

Ter verduidelijking, een suv is een auto met de looks van een off-roader die gemaakt is voor op de baan te rijden...zoals een X5, ML, Q7...
Een Range Rover is nog steeds gemaakt om off-road te rijden en is voor mij dus geen suv...jammer genoeg gebruiken de meeste eigenaars nooit de capaciteiten van die wagens...

Van mij mag je gerust je argumenten nog sturen, en je auto verdedigen, ik zal er zelfs niet op reageren...;-)

Jazeker
10 januari 2010, 14:51
Hummer. Dat compenseert een hele hoop. Gaande van kleine pietjes tot een gebrek aan intelligentie.

2

Jazeker
10 januari 2010, 14:57
Een Range Rover is nog steeds gemaakt om off-road te rijden en is voor mij dus geen suv...jammer genoeg gebruiken de meeste eigenaars nooit de capaciteiten van die wagens...

Ah... De Range Rover. Een klassebak voor wie het nodig heeft. Op mijn eerste skivakantie kwam er zo eentje vaak de helling oprijden van het dal waar het hotel lag. Fluitje van een cent. Toen onze buren een paar dagen voor ons vertrokken in hun peugeot hebben we staan gieren aan het raam. Vroem... verdwenen achter de haag... Zwiep... daar was hij weer ... Vroem... verdwenen achter de haag... Zwiep... daar was hij weer ... Vroem... verdwenen achter de haag... Zwiep... daar was hij weer ... Vroem... verdwenen achter de haag... Zwiep... daar was hij weer.

From_Vlaanderen
10 januari 2010, 15:43
Een hummer zoals ge hem particulier kunt kopen is een SUV.
En als ge me niet gelooft zou ik eens dringend gaan kijken naar de verschillen tussen de US army versie en de commercieel verkrijgbare.
Een defender is bvb een echte terreinwagen.

Ik heb enkel nog maar in de us army versie gezeten.
Een defender is ook wel een zeer toffe wagen, maar het heeft ook wel wat nadelen.

bgf324
10 januari 2010, 16:38
Daarvoor hoef je echt geen 80 te zijn, hoor. Ik heb nog steeds geen rijbewijs, maar als passagier vraag ik altijd of het zo snel moet. Ook bij 70 waar je 90 mag.

Wacht tot ge een rijbewijs hebt :-D

Johan Bollen
10 januari 2010, 16:46
Matchbox?

Ik rij graag met een 4 x 4 tussen haakjes. Ik ben er nog niet uit of ik me 'schuldig' hoor te voelen.

Er is ooit een auto met dronken jongelui letterlijk op mijn wagen gevallen. Moest het een kleine wagen geweest zijn had het fataal geweest kunnen zijn heb ik steeds gedacht.

alpina
10 januari 2010, 18:24
Een Bmw x5 met de 3000cc benzine verbruikt ongeveer een 17 liter, een 5 serie berline met dezelfde motor een 10 liter. Zelf getest, maar je mag het zelfs opzoeken...als jij dat niet veel meer noemt :?Dat is toch zwaar overdreven. Een X5 verbruikt met de 4.8 gemiddeld nog geen 17 liter(ik heb genoeg ervaring met die auto). Als je natuurlijk als een lunatic gaat rijden kan je elke auto extreem veel doen verbruiken.

Maar om het kort te houden: een X5 rijdt erg plezant op alle vlakken. Of het een rationele keuze is om zo een auto te kopen dat is een andere zaak, maar ik vind niet dat je in alles rationeel moet zijn.

Duupje
10 januari 2010, 19:07
Dan schat je mij toch verkeerd in, als ik ongelijk heb durf ik dat gerust toe te geven...anders is het het discussiëren niet waard...

Het enigste wat je volgens mij als serieus argument voor veiligheid zou kunnen geven is het 4x4 systeem op de weg, maar net door het veel hogere gewicht en hoger zwaartepunt van een suv wordt dit voordeel teniet gedaan, het 4x4 systeem+esp is bijna een noodzaak om een suv veilig op de weg te houden... rijd eens met een gewone Audi quattro, dan zul je wel weten tot wat een 4x4 systeem bij een auto die voor de baan gemaakt is echt in staat is...
Al de rest van de argumentaties voor veiligheid zijn onzin of ten koste van de andere weggebruikers...als iedereen een suv zou kopen ben je niets met je hogere zit, dan kunnen we allemaal vrachtwagens beginnen te kopen...
Een accident met een berline is een serieus nadeel voor die berline, jouw suv raakt die auto veel te hoog, het is onmogelijk om die berline daartegen te verstevigen...jij denkt misschien aan je kinderen, maar wat als die berline ook gevuld zit met kinderen? Speelt hun veiligheid geen rol dan?
En de ton extra die je meesleurt doet al de andere argumenten de das om...

De enige goede reden om zoiets te kopen is voor de trekhaak...

Ik rijd regelmatig met een x5, volgens mij de betere suv, heb er al duizenden kilometers mee gereden, gewoon rond de kerk, voor werk en mee op reis, naar de Alpen bijv...en ik ben volledig akkoord dat het heel toffe auto's zijn, ze rijden goed en heel vlot en je kunt er inderdaad een boerenwegel mee inrijden. De hogere zit is tof, ze zien er stoer uit en je voelt je in zo'n auto the king of the road. Maar dat is allemaal gevoelsmatig en is niet de realiteit...

Oja, de tankbeurten van 90€ om de 400-500km zijn ook niet zo aangenaam...

Ter verduidelijking, een suv is een auto met de looks van een off-roader die gemaakt is voor op de baan te rijden...zoals een X5, ML, Q7...
Een Range Rover is nog steeds gemaakt om off-road te rijden en is voor mij dus geen suv...jammer genoeg gebruiken de meeste eigenaars nooit de capaciteiten van die wagens...

Van mij mag je gerust je argumenten nog sturen, en je auto verdedigen, ik zal er zelfs niet op reageren...;-)

Gaan we dan de camionettes, vrachtwagens, bussen ook maar van de baan halen voor de veiligheid van de andere mensen? Als je daar tegen op knalt ga je het ook vaak niet meer navertellen.

Alle wagens hebben hun voor- en nadelen. En voor elke wagen ga je voor- en tegenstanders vinden. Eindloze discussies. Over smaak en kleur valt niet te discussiëren. ;-)

Ik rijd momenteel niet meer met een 4X4, dat komt wel weer terug. Ik kies dan wel niet voor een luxeversie zoals de X5 en soorten. Ik kies persoonlijk meer voor de back to basic 4X4 dan voor de comfortversies.

groentje
10 januari 2010, 19:25
Wacht tot ge een rijbewijs hebt :-D

Dat zou kunnen. Ik heb me voorgenomen er dit jaar werk van te maken. Sowieso ben je niets met een auto in de stad, ik ben sneller met fiets of tram gelijk waar ik moet zijn.

NoTuma
10 januari 2010, 19:28
Dat is toch zwaar overdreven. Een X5 verbruikt met de 4.8 gemiddeld nog geen 17 liter(ik heb genoeg ervaring met die auto). Als je natuurlijk als een lunatic gaat rijden kan je elke auto extreem veel doen verbruiken.

Maar om het kort te houden: een X5 rijdt erg plezant op alle vlakken. Of het een rationele keuze is om zo een auto te kopen dat is een andere zaak, maar ik vind niet dat je in alles rationeel moet zijn.
Eigenlijk ben ik nog mals geweest, degene waar ik regelmatig mee reed stond steeds boven de 18 liter met een vlotte rijstijl, dus steeds het derde baanvak zoals veel x5 rijders ;) en veel stadsverkeer , gewoon rijden (als ik er mee reed) een 17 liter...zelfs tegen 90/uur staat de verbruiksmeter op 10-11 liter...

Zuinigste x5 3.0 rijder die ik ooit geweten heb kreeg hem op 14.5 liter, maar die mens reed als een oud ventje, steeds onder de snelheid, heel traag optrekken en veel uitbollen en deed vrijwel nooit stadsverkeer...

Maar een zwaardere motor betekent niet automatisch een groter verbruik...
Jouw 4.8 zal minder moeite hebben om dat gewicht vooruit te krijgen...terwijl jij met je 4.8 op het gemak optrekt zal de 3.0 al redelijk moeten werken om mee te kunnen...

cijfers stadsverkeer door Bmw opgegeven is 18.1 liter voor de 3.0 (http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw-X5-3.0i-231pk.html) en 17.5 voor de 4.8 (http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw-X5-4.8-2006.html#header) ;) heb geen betere bron gevonden...

In mijn ervaring moest die 3.0 veel te hard werken, het zou eigenlijk een 3.5 moeten geweest zijn...



Maar het is inderdaad een hele toffe auto om mee te rijden...

NoTuma
10 januari 2010, 19:52
Gaan we dan de camionettes, vrachtwagens, bussen ook maar van de baan halen voor de veiligheid van de andere mensen? Als je daar tegen op knalt ga je het ook vaak niet meer navertellen.

Alle wagens hebben hun voor- en nadelen. En voor elke wagen ga je voor- en tegenstanders vinden. Eindloze discussies. Over smaak en kleur valt niet te discussiëren. ;-)

Ik rijd momenteel niet meer met een 4X4, dat komt wel weer terug. Ik kies dan wel niet voor een luxeversie zoals de X5 en soorten. Ik kies persoonlijk meer voor de back to basic 4X4 dan voor de comfortversies.
Heb ik ergens gezegd dat ik ze van de baan wil halen? dat maak jij ervan hé.
Maar om er dan toch op in te gaan, voor vrachtwagens, bussen en bestelwagens heb je geen alternatief, die gebruik je omdat je ze nodig hebt...
Ik heb gewoon de vooroordelen van suv's ontkracht, meer moet je er niet achter zoeken, louter informatief...

Mijn volgende wagen zou best ook wel eens een 4x4 kunnen zijn...eventueel als 2de wagen...zou wel eens goed kunnen dat het deze zal zijn, een van de beste en mijn favoriete 4x4 ooit gemaakt...;-)

http://z.about.com/d/4wheeldrive/1/0/v/U/1/Michur_Pol_92LadaNiva_RR.jpg

Duupje
10 januari 2010, 20:35
Heb ik ergens gezegd dat ik ze van de baan wil halen? dat maak jij ervan hé.
Maar om er dan toch op in te gaan, voor vrachtwagens, bussen en bestelwagens heb je geen alternatief, die gebruik je omdat je ze nodig hebt...
Ik heb gewoon de vooroordelen van suv's ontkracht, meer moet je er niet achter zoeken, louter informatief...

Mijn volgende wagen zou best ook wel eens een 4x4 kunnen zijn...eventueel als 2de wagen...zou wel eens goed kunnen dat het deze zal zijn, een van de beste en mijn favoriete 4x4 ooit gemaakt...;-)

http://z.about.com/d/4wheeldrive/1/0/v/U/1/Michur_Pol_92LadaNiva_RR.jpg

Die starten tenminste wel goed als het erg koud is. :-D

1. Motor
2. 4X4
3. gewone gezinswagen

Txiki
10 januari 2010, 20:38
Daarvoor hoef je echt geen 80 te zijn, hoor. Ik heb nog steeds geen rijbewijs, maar als passagier vraag ik altijd of het zo snel moet. Ook bij 70 waar je 90 mag.

Als je mijn passagier zou zijn en die vraag zou stellen, vlieg je eruit. Waarom moet het zo snel? Ga gerust te voet, mijnheer.

groentje
10 januari 2010, 20:41
Snel rijden is voorbehouden aan de trein. Daar heb ik vreemd genoeg geen moeite met snelheden boven de 140 km/h.

Duupje
10 januari 2010, 20:42
Als je mijn passagier zou zijn en die vraag zou stellen, vlieg je eruit. Waarom moet het zo snel? Ga gerust te voet, mijnheer.

Awel ja, dat is nu toch ook het antwoord dat ze zouden krijgen bij mij. 'Ga dan maar te voet!'.

Txiki
10 januari 2010, 20:54
Snel rijden is voorbehouden aan de trein. Daar heb ik vreemd genoeg geen moeite met snelheden boven de 140 km/h.

Ga dan te voet of per trein en zeur niet aan de mensen hun kop waar het niet hoeft.

groentje
10 januari 2010, 21:00
Doe ik ook meestal ;)
Zit eigenlijk bijna alleen maar bij mijn ouders in de wagen. En ik ben tegenwoordig al veel minder irritant, hoor, ik zeg niet meer dat ze trager moeten rijden.

Derk de Tweede
10 januari 2010, 21:33
Rotterdam, vanmorgen

http://img697.imageshack.us/img697/4603/geenwinterbanden.jpg

Maximus Aurelius
10 januari 2010, 21:35
aaaahahahaaaaaaaaaaaaaahahahaaaaaaaaaaaAAAAAAAAHAH AHAAAAAAAAAAAAAAA


tis nen ollander die erin gereden heeft!


AAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAHA

Derk de Tweede
10 januari 2010, 22:08
http://img.vandaag.be/tmp/450/350/r/articles/200905221423_zware-verkeersagressie-op-pechstrook-e17-laarne.jpg

Txiki
10 januari 2010, 22:11
She had a red red scarf
Around her neck
Her eyes were green
Her hair was black

Ooh, she gave me Mekong whiskey
Ooh, she gave me Hong Kong flu
Ooh, she gave me Mekong whiskey
Put me on a breeze to Kathmandu

:cheer:

bgf324
10 januari 2010, 22:33
Nen dooien hollander

bgf324
10 januari 2010, 22:34
doodgevroren of onderkoeld

Renesse
11 januari 2010, 08:54
wat wel opvalt is dat steevast de duurdere merken genoemd worden. kunnen we concluderen dat rijken dom zijn?

Misschien redeneren die "rijken" wel van: als ie kapot is, kopen we een nieuwe en rijden ze er dus ook naar.

Daarnaast zie je vaak ook cheape tweedehandswagentjes met recente nummerplaat onnozel rijden. Dat ruikt dan naar jonk volk dat net het rijbewijs heeft en denkt dat ze kunnen rijden en het dan ook hard en agressief doen, liefst nog midden in de nacht met een stuk in de kraag en een paar snelle mokkels op de achterbank, zodat hun testosteron nog wat hoger gepompt wordt en het gaspedaal wat dieper.

giserke
11 januari 2010, 10:00
Smart
Fiat


rijden nogal dikwijls eens onverantwoord hard, of gaan in t middenvak van de autostrade in de weg rijden.
BMW
AUDI

Wegens arrogant weggedrag.

Heb me dan uiteindelijk ook geen Audi of BMW gekocht, maar een ouwezakken merk dat groot genoeg is om te zeggen "ge moogt zoveel flitsen met uw lichten als ge wilt, ge kunt vierkant mijn kloten kussen." (en t is geen mercedes. ) ;-)

Is dat als je ze wil oversteken? :lol:

giserke
11 januari 2010, 10:04
Jeugdsentiment 8-)

http://www.byopel.com/upload/opel-manta-b-gte.jpg

Renesse
11 januari 2010, 10:06
aaaahahahaaaaaaaaaaaaaahahahaaaaaaaaaaaAAAAAAAAHAH AHAAAAAAAAAAAAAAA


tis nen ollander die erin gereden heeft!


AAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAHA

Leedvermaak is voor Üntermenschen.

Weezer
11 januari 2010, 10:06
Rotterdam, vanmorgen

http://img697.imageshack.us/img697/4603/geenwinterbanden.jpg

Die reed met hoge snelheid door de slagbomen van een openstaande brug, lijkt me een geslaagde zelfmoordpoging.

Renesse
11 januari 2010, 10:13
Lamborghini (http://www.standaard.be/video/videoplayer.aspx?cat=0&subcat=0&videoid=391201)

En laten we vooral domme kloot nummer 1 niet vergeten:

http://s1.hbvl.be/imgpath/assets_img_gvl/2008/05/08/316209/francois-sterchele-komt-om-bij-ongeval_1_512x0.jpg

bgf324
11 januari 2010, 13:03
Lamborghini (http://www.standaard.be/video/videoplayer.aspx?cat=0&subcat=0&videoid=391201)

En laten we vooral domme kloot nummer 1 niet vergeten:

http://s1.hbvl.be/imgpath/assets_img_gvl/2008/05/08/316209/francois-sterchele-komt-om-bij-ongeval_1_512x0.jpg

http://assets.rug.be/img_art/site/images/DE1A22ED-F52E-45F3-8C08-D5DBCABEC140.bmp

Dronkoers
11 januari 2010, 13:12
http://assets.rug.be/img_art/site/images/DE1A22ED-F52E-45F3-8C08-D5DBCABEC140.bmp

Is daar geen proces tegen begonnen?

Pieke
11 januari 2010, 13:43
Is daar geen proces tegen begonnen?

Ja, maar die boom is vrijgesproken

Tavek
11 januari 2010, 13:52
Als die auto zo in de prak ligt denk ik niet dat we medelijden moeten hebben met de chauffeur....

Nog effkes en hij kon contact opnemen met Pietje....

bgf324
11 januari 2010, 13:55
Als die auto zo in de prak ligt denk ik niet dat we medelijden moeten hebben met de chauffeur....

Nog effkes en hij kon contact opnemen met Pietje....

Pietje dood wachtte hem op ;-)

Pietje
11 januari 2010, 14:31
Als die auto zo in de prak ligt denk ik niet dat we medelijden moeten hebben met de chauffeur....

Nog effkes en hij kon contact opnemen met Pietje....


8O

giserke
11 januari 2010, 15:39
8O

Pietje dood, Piet Hein voor de vrienden. :-P

Tavek
11 januari 2010, 15:45
8O

Dan steeg hem op en behoorde hij tot het luchtverkeer....

Dammit mijn humor is te slecht waarschijnlijk :D

Renesse
11 januari 2010, 22:23
Pietje dood, Piet Hein voor de vrienden. :-P

Pietje de Dood, Magere Hein. Piet Hein, zijn naam is klein, was toch wel iets heel anders.

Bovenbuur
11 januari 2010, 23:35
Behalve Citroën C2 (;)), de tanks van alle merken (:evil:).

Er zijn anders al ruim 60 jaar nauwelijks nog mensen aangereden door een renault FT-17...